Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców

Data: 2015-02-14 09:35:30
Autor: Tom
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców
Mam prośbę do znających się na sposobie pomiaru powierzchni mieszkania, załączam schemat mieszkania z danymi od dewelopera (nowe mieszkanie)

ProszÄ™  niech ktoÅ› mi powie:
-jaka jest powierzchnia tego mieszkania wg norm które obowiązują w polsce
-czy zaznaczona zieloną linią powierzchnia to obszar wg którego należy liczyć ile m2 ma mieszkanie????

fotka
http://abload.de/img/editedqnu3z.jpg

dzięki i pozdrawiam
Tom

Data: 2015-02-14 10:59:23
Autor: masti
Pomiar powierzchni mieszkania pro¶ba do speców
Tom wrote:

Mam pro¶bê do znaj±cych siê na sposobie pomiaru powierzchni mieszkania, za³±czam schemat mieszkania z danymi od dewelopera (nowe mieszkanie)

Proszê  niech kto¶ mi powie:
-jaka jest powierzchnia tego mieszkania wg norm które obowi±zuj± w polsce
-czy zaznaczona zielon± lini± powierzchnia to obszar wg którego nale¿y liczyæ ile m2 ma mieszkanie????

fotka
http://abload.de/img/editedqnu3z.jpg

z tynkiem czy bez? W sumie to mo¿e byæ dowolnie w koñcu do celów
kupna/sprzeda¿y liczy siê warto¶æ a nie mm2

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-14 12:27:13
Autor: Tom
Pomiar powierzchni mieszkania pro¶ba do speców

  z tynkiem czy bez? W sumie to mo¿e byæ dowolnie w koñcu do celów
kupna/sprzeda¿y liczy siê warto¶æ a nie mm2

chodzi o kupno nowego, o podanym schemacie, problem w tym ¿e deweloper poda³ m2 które nijak nie mogê wyliczyæ z tego schematu, no chyba ¿e po tej zielonej linii

dlatego pytam jaka jest prawid³owa zasada obliczania powierzchni mieszkania

Data: 2015-02-14 12:50:11
Autor: XL
Pomiar powierzchni mieszkania pro¶ba do speców
Dnia Sat, 14 Feb 2015 12:27:13 +0100, Tom napisa³(a):

[...]

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Zasady-obliczania-powierzchni-uzytkowej-- 6_2_100_1492.html
Chyba ¿e mo¿e tak jak do podatku:
http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id798,jak-obliczyc-powierzchnie-domu-do-celow-podatkowych

Data: 2015-02-14 13:21:08
Autor: Tom
[...]

OK przepisy suche to ja te¿ znalaz³em(w tym linku jest b³±d bo wnêki powy¿ej 0.1 wlicza siê do powierzchni)

poda³em schemat mieszkania z wymiarami, niech m±dra g³owa obliczy mi powierzchnie tego mieszkania a ja pó¼niej podam ile deweloper wpisa³ w akt notarialny :)

Data: 2015-02-14 13:31:09
Autor: masti
Tom wrote:

[...]

developer ma dla Ciebie ofertê. Mieszkanie za xxx z³. Co za ró¿nica czy
te xxx z³ jest za 27.01 czy 27.1 m2?

Data: 2015-02-14 14:56:05
Autor: Tom
Pomiar powierzchni mieszkania pro¶ba do speców

developer ma dla Ciebie ofertê. Mieszkanie za xxx z³. Co za ró¿nica czy
te xxx z³ jest za 27.01 czy 27.1 m2?

deweloper ma dla mnie ofertê: sprzeda¿ mieszkania zgodnie z za³±czonym planem o powierzchni 32.2m2 (powierzchnia wpisana w akt notarialny) za kwotê XXX przy czym zastrzega ¿e ró¿nice w metra¿u do 1% s± dopuszczalne

tymczasem wg przeliczenia samego planu i sposobu liczenia przez innych deweloperów mieszkanie ma 30.8 do 31.6 wiêc grubo poni¿ej ró¿nicy 1%

czyli jest niezgodno¶æ towaru z umow±

Data: 2015-02-14 15:27:21
Autor: wolim
W dniu 2015-02-14 o 14:56, Tom pisze:

[...]

Musisz sprawdziæ co w przypadku, gdy ró¿nica wynosi wiêcej ni¿ 1%.
U mnie w umowie deweloperskiej jest tak, ¿e je¶li mieszkanie jest o wiêcej ni¿ 1% wiêksze ni¿ w projekcie, to deweloper nic nie kasuje dodatkowo, natomiast, jak jest o wiêcej ni¿ 1% mniejsze, to deweloper zwraca mi ró¿nicê, albo mogê odst±piæ od umowy bez ponoszenia kosztów.

Natomiast znajomi mieli w umowie zapis, ¿e rozlicza siê mieszkanie w/g pomiarów powykonawczych po X z³ za m2, przy czym je¶li mieszkanie bêdzie wiêksze o 7% ni¿ w umowie, to maj± prawo odst±piæ od umowy.

Co deweloper to inne podej¶cie.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-02-14 17:16:08
Autor: BQB
[...]

Mo¿e liczy³ powierzchniê wraz z powierzchni± zajmowan± przez ¶ciany, które nie s± no¶nymi, czyli mo¿esz sobie mieszkanie "powiêkszyæ" + powierzchnia wszelkich wnêk?

Data: 2015-02-14 13:23:45
Autor: wolim
W dniu 2015-02-14 o 12:27, Tom pisze:

[...]

No ale co z³ego jest w tej zielonej linii? Moim zdaniem w ten sposób nale¿a³oby wyliczyæ powierzchniê. Z uwzglêdnieniem wnêk okiennych i drzwiowych.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-02-14 13:40:13
Autor: Tom
[...]

no nic z³ego uwzglêdniaj±c ¿e z kieszeni za m2 mieszkania musze zap³aciæ 2500-5000z³ wiêcej a deweloper na ca³ym 100 mieszkaniowym bloku ma ekstra 500000z³ za kreatywne liczenie metra¿u :)

nawet uwzglêdniaj±c po³owê z tej kwoty to du¿o

dodatkowo standardem jest liczenie bez tynku a mieszkanie odbierasz z tynkiem czyli tracisz kolejne 0.5-7m2 w zale¿no¶ci od wielko¶ci mieszkania

Data: 2015-02-14 14:26:38
Autor: XL
Pomiar powierzchni mieszkania pro¶ba do speców
Dnia Sat, 14 Feb 2015 13:40:13 +0100, Tom napisa³(a):

dodatkowo standardem jest liczenie bez tynku a mieszkanie odbierasz z tynkiem czyli tracisz kolejne 0.5-7m2 w zale¿no¶ci od wielko¶ci mieszkania

No ale nie rozumiem - skoro odbierasz "z tynkiem", to ¼le? Wolisz sam
tynkowaæ? My¶lisz, ze wtedy Ci ta zajêta przez tynk powierzchnia u¿ytkowa
wyjdzie taniej, czy co? Ty wiesz, ile kosztuje tynkowanie? Najtañszy tynk
tradycyjny bez ¿adnych cudów  to ¶rednio 40 z³ /m2 - przy czym nie nie, tzw
otworów siê nie odlicza, bo one s± w³a¶nie najgorsze przy tynkowaniu (du¿o
krawêdzi, naro¿ników).
Liczy³e¶, ile masz metrów do otynkowania? - ¶ciany i sufit ³±cznie tylko w
jednym pokoju 5x5 to 25+4*5*2,60=77m2,  77*40z³=3080z³. JEDEN POKÓJ.

Data: 2015-02-14 14:57:40
Autor: Tom
[...]

tynk ma byæ, tylko ilo¶æ metrów wykazana w akcie notarialnym i finalna cena ma byæ mniejsza

przecie¿ p³acê za metry kwadratowe

Data: 2015-02-14 08:11:35
Autor: kogutek444
Pomiar powierzchni mieszkania pro¶ba do speców
W dniu sobota, 14 lutego 2015 14:58:24 UTC+1 u¿ytkownik Tom napisa³:
> [...]

tynk ma byæ, tylko ilo¶æ metrów wykazana w akcie notarialnym i finalna cena ma byæ mniejsza

To nie kupuj, przymusu nie ma. Kupujesz mieszkanie szt1 o jakiej¶ powierzchni. Nie masz mo¿liwo¶ci sprzedania komu¶ jednego metra kwadratowego z tego mieszkania. To nie sznurek ¿e mo¿na odci±æ.

Data: 2015-02-14 19:30:17
Autor: wolim
W dniu 2015-02-14 o 17:11, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Tu nie o to chodzi.
Wielu deweloperów w umowach deweloperskich zawiera zapis, ¿e mieszkanie kosztuje X z³otych i ma powierzchniê Y metrów. Ale cena mo¿e ulec zmianie po wybudowaniu i zrobieniu obmiarów "powykonawczych".

Data: 2015-02-14 19:35:50
Autor: masti
wolim wrote:

[...]

a w umowie jakie masz zapisane metody pomiaru?

Data: 2015-02-14 21:00:13
Autor: Jarosław Sokołowski
masti pisze:

[...]

Kurcze, to wszystko a¿ tak wygl±da?! Przypomnia³o mi siê, jak jaki¶
czas temu PKP chcia³o wprowadziæ op³aty za nadbaga¿. Je¶li walizka
ma jeden z trzech wymiarów wiêkszy ni¿ regulamin przewiduje, to p³aæ
pasa¿erze za bilet na ni±. W koñcu ktos przytomny zauwa¿y³, ¿e aby
to egzekwowaæ, to konduktor musi móc ten kufer zmierzyæ. A jest od
tego rozporz±dzenie, ¿e przyrz±d pomiarowy musi mieæ atest G³ownego
Urzêdu Miar i Wag. A taka urzêdow miarka kosztuje kilkadziesi±t
z³otych i w dodatku co kilka lat trzeba j± legalizowaæ (do Sevres
woziæ, czy tam porównywaæ ze ¶wiat³em kryptonu). No i siê wycofali.

Mo¿e we¼cie panowie przywo³ajcie do porz±dku tych swoich deweloperów
stosuj±c podobne metody. Liczy siê zatwierdzona dokumentacja techniczna
obiektu, a za odstêpstwa od niej (obojêtne w któr± stronê) klient
powinien dostaæ bonifikatê. Albo w ogóle mieæ mo¿liwo¶æ odst±pienia
od umowy bez ponoszenia konsekwencji.

--
Jarek

Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców