Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców

Data: 2015-02-14 10:59:23
Autor: masti
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców
Tom wrote:

Mam prośbę do znających się na sposobie pomiaru powierzchni mieszkania, załączam schemat mieszkania z danymi od dewelopera (nowe mieszkanie)

Proszę  niech ktoś mi powie:
-jaka jest powierzchnia tego mieszkania wg norm które obowiązują w polsce
-czy zaznaczona zieloną linią powierzchnia to obszar wg którego należy liczyć ile m2 ma mieszkanie????

fotka
http://abload.de/img/editedqnu3z.jpg

z tynkiem czy bez? W sumie to może być dowolnie w końcu do celów
kupna/sprzedaży liczy się wartość a nie mm2

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-14 12:27:13
Autor: Tom
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców

  z tynkiem czy bez? W sumie to może być dowolnie w końcu do celów
kupna/sprzedaży liczy się wartość a nie mm2

chodzi o kupno nowego, o podanym schemacie, problem w tym że deweloper podał m2 które nijak nie mogę wyliczyć z tego schematu, no chyba że po tej zielonej linii

dlatego pytam jaka jest prawidłowa zasada obliczania powierzchni mieszkania

Data: 2015-02-14 12:50:11
Autor: XL
Dnia Sat, 14 Feb 2015 12:27:13 +0100, Tom napisał(a):

[...]

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Zasady-obliczania-powierzchni-uzytkowej-- 6_2_100_1492.html
Chyba że może tak jak do podatku:
http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id798,jak-obliczyc-powierzchnie-domu-do-celow-podatkowych

Data: 2015-02-14 13:21:08
Autor: Tom
[...]

OK przepisy suche to ja też znalazłem(w tym linku jest błąd bo wnęki powyżej 0.1 wlicza się do powierzchni)

podałem schemat mieszkania z wymiarami, niech mądra głowa obliczy mi powierzchnie tego mieszkania a ja później podam ile deweloper wpisał w akt notarialny :)

Data: 2015-02-14 13:31:09
Autor: masti
Tom wrote:

[...]

developer ma dla Ciebie ofertę. Mieszkanie za xxx zł. Co za różnica czy
te xxx zł jest za 27.01 czy 27.1 m2?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-14 14:56:05
Autor: Tom
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców

developer ma dla Ciebie ofertę. Mieszkanie za xxx zł. Co za różnica czy
te xxx zł jest za 27.01 czy 27.1 m2?

deweloper ma dla mnie ofertę: sprzedaż mieszkania zgodnie z załączonym planem o powierzchni 32.2m2 (powierzchnia wpisana w akt notarialny) za kwotę XXX przy czym zastrzega że różnice w metrażu do 1% są dopuszczalne

tymczasem wg przeliczenia samego planu i sposobu liczenia przez innych deweloperów mieszkanie ma 30.8 do 31.6 więc grubo poniżej różnicy 1%

czyli jest niezgodność towaru z umową

Data: 2015-02-14 15:27:21
Autor: wolim
W dniu 2015-02-14 o 14:56, Tom pisze:

[...]

Musisz sprawdzić co w przypadku, gdy różnica wynosi więcej niż 1%.
U mnie w umowie deweloperskiej jest tak, że jeśli mieszkanie jest o więcej niż 1% większe niż w projekcie, to deweloper nic nie kasuje dodatkowo, natomiast, jak jest o więcej niż 1% mniejsze, to deweloper zwraca mi różnicę, albo mogę odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.

Natomiast znajomi mieli w umowie zapis, że rozlicza się mieszkanie w/g pomiarów powykonawczych po X zł za m2, przy czym jeśli mieszkanie będzie większe o 7% niż w umowie, to mają prawo odstąpić od umowy.

Co deweloper to inne podejście.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-02-14 17:16:08
Autor: BQB
[...]

Może liczył powierzchnię wraz z powierzchnią zajmowaną przez ściany, które nie są nośnymi, czyli możesz sobie mieszkanie "powiększyć" + powierzchnia wszelkich wnęk?

Data: 2015-02-14 13:23:45
Autor: wolim
W dniu 2015-02-14 o 12:27, Tom pisze:

[...]

No ale co złego jest w tej zielonej linii? Moim zdaniem w ten sposób należałoby wyliczyć powierzchnię. Z uwzględnieniem wnęk okiennych i drzwiowych.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-02-14 13:40:13
Autor: Tom
[...]

no nic złego uwzględniając że z kieszeni za m2 mieszkania musze zapłacić 2500-5000zł więcej a deweloper na całym 100 mieszkaniowym bloku ma ekstra 500000zł za kreatywne liczenie metrażu :)

nawet uwzględniając połowę z tej kwoty to dużo

dodatkowo standardem jest liczenie bez tynku a mieszkanie odbierasz z tynkiem czyli tracisz kolejne 0.5-7m2 w zależności od wielkości mieszkania

Data: 2015-02-14 14:26:38
Autor: XL
Dnia Sat, 14 Feb 2015 13:40:13 +0100, Tom napisał(a):

dodatkowo standardem jest liczenie bez tynku a mieszkanie odbierasz z tynkiem czyli tracisz kolejne 0.5-7m2 w zależności od wielkości mieszkania

No ale nie rozumiem - skoro odbierasz "z tynkiem", to źle? Wolisz sam
tynkować? Myślisz, ze wtedy Ci ta zajęta przez tynk powierzchnia użytkowa
wyjdzie taniej, czy co? Ty wiesz, ile kosztuje tynkowanie? Najtańszy tynk
tradycyjny bez żadnych cudów  to średnio 40 zł /m2 - przy czym nie nie, tzw
otworów się nie odlicza, bo one są właśnie najgorsze przy tynkowaniu (dużo
krawędzi, narożników).
Liczyłeś, ile masz metrów do otynkowania? - ściany i sufit łącznie tylko w
jednym pokoju 5x5 to 25+4*5*2,60=77m2,  77*40zł=3080zł. JEDEN POKÓJ.

Data: 2015-02-14 14:57:40
Autor: Tom
[...]

tynk ma być, tylko ilość metrów wykazana w akcie notarialnym i finalna cena ma być mniejsza

przecież płacę za metry kwadratowe

Data: 2015-02-14 08:11:35
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 14 lutego 2015 14:58:24 UTC+1 użytkownik Tom napisał:
> [...]

tynk ma być, tylko ilość metrów wykazana w akcie notarialnym i finalna cena ma być mniejsza

To nie kupuj, przymusu nie ma. Kupujesz mieszkanie szt1 o jakiejś powierzchni. Nie masz możliwości sprzedania komuś jednego metra kwadratowego z tego mieszkania. To nie sznurek że można odciąć.

Data: 2015-02-14 19:30:17
Autor: wolim
W dniu 2015-02-14 o 17:11, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Tu nie o to chodzi.
Wielu deweloperów w umowach deweloperskich zawiera zapis, że mieszkanie kosztuje X złotych i ma powierzchnię Y metrów. Ale cena może ulec zmianie po wybudowaniu i zrobieniu obmiarów "powykonawczych".

Data: 2015-02-14 19:35:50
Autor: masti
wolim wrote:

[...]

a w umowie jakie masz zapisane metody pomiaru?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-14 21:00:13
Autor: Jarosław Sokołowski
masti pisze:

[...]

Kurcze, to wszystko aż tak wygląda?! Przypomniało mi się, jak jakiś
czas temu PKP chciało wprowadzić opłaty za nadbagaż. Jeśli walizka
ma jeden z trzech wymiarów większy niż regulamin przewiduje, to płać
pasażerze za bilet na nią. W końcu ktos przytomny zauważył, że aby
to egzekwować, to konduktor musi móc ten kufer zmierzyć. A jest od
tego rozporządzenie, że przyrząd pomiarowy musi mieć atest Głownego
Urzędu Miar i Wag. A taka urzędow miarka kosztuje kilkadziesiąt
złotych i w dodatku co kilka lat trzeba ją legalizować (do Sevres
wozić, czy tam porównywać ze światłem kryptonu). No i się wycofali.

Może weźcie panowie przywołajcie do porządku tych swoich deweloperów
stosując podobne metody. Liczy się zatwierdzona dokumentacja techniczna
obiektu, a za odstępstwa od niej (obojętne w którą stronę) klient
powinien dostać bonifikatę. Albo w ogóle mieć możliwość odstąpienia
od umowy bez ponoszenia konsekwencji.

--
Jarek

Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców