Pomiar prędkości oddalającego się pojazdu - aspekt prawny

Data: 2009-08-20 08:31:41
Autor: Seba
Pomiar prędkości oddalającego się pojazdu - aspekt prawny
Coś mi się kołacze po głowie, że dopiero nowa ustawa (ta o stworzeniu
centrum monitoringu, czy jak ją tam nazwali) wprowadzi możliwość pomiaru
i rejestracji przez odpowiednie urządzenia prędkości pojazdów
oddalających się (czyli umożliwi focenie 'od tyłu' i wystawianie
mandatów za tak udokumentowane przewinienie) - mylę się? Na dzień dzisiejeszy istnieje możliwość, w naszym kraju, ukarania
kierowcy któremu zrobiono zdjęcie 'od tyłu'?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-08-20 08:16:42
Autor: Jarek Wójtowicz
Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

A widzisz jakieś przeciwwskazania?

--
Jarek
Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

Data: 2009-08-20 08:54:47
Autor: -- STOP.PL -- Marcin
Seba pisze:

Na dzień dzisiejeszy istnieje możliwość, w naszym kraju, ukarania
kierowcy któremu zrobiono zdjęcie 'od tyłu'?

Tak.

--
STOP.PL - serwis tylko dla kierowcĂłw.
Pierwszy system zliczania punktĂłw drogowych online.

Data: 2009-08-20 09:27:17
Autor: scob

Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lecho657uq9p$.1ktfpa18icb88$.dlg40tude.net...

kierowcy któremu zrobiono zdjęcie 'od tyłu'?

a samochody z videorejestratorem? ;-)

Data: 2009-08-20 10:51:33
Autor: huri_khan
Seba pisze:
[...]

Fizyka w 6 lub 7 kl. podstawówki  v=m/s, nie widzę zależności czy pojazd się oddala czy przybliża.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-08-20 11:01:01
Autor: Robson
Pomiar prędkości oddalającego się pojazdu - as pekt prawny
Fizyka w 6 lub 7 kl. podstawówki  v=m/s, nie widzę zależności czy pojazd się oddala czy przybliża.

LOL, a to wzor na co?

Data: 2009-08-20 11:18:25
Autor: Robert_J
Pomiar prędkości oddalającego się pojazdu - as pekt prawny
LOL, a to wzor na co?

Na zawartość cukru w cukrze ;-)))

Data: 2009-08-20 11:26:26
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Robson pisze:
Fizyka w 6 lub 7 kl. podstawówki  v=m/s, nie widzę zależności czy pojazd się oddala czy przybliża.

LOL, a to wzor na co?

Teraz są takie w 7 klasie podstawówki.

Data: 2009-08-21 09:44:00
Autor: Robson
Pomiar prędkości oddalającego się pojazdu - as pekt prawny

Teraz są takie w 7 klasie podstawówki.

No to pewnie cos ominalem, bo syn wlasnie skoczyl 6 klase podstawowki i do jakiegos gimnazjum sie zapisal. Ciekawe gdzie to miasto jest, gdzie jest 7 klasa i takie fajne wzory ;)

Data: 2009-08-22 16:03:23
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail albercik@z.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Teraz są takie w 7 klasie podstawówki.

No to pewnie cos ominalem, bo syn wlasnie skoczyl 6 klase podstawowki
i do jakiegos gimnazjum sie zapisal. Ciekawe gdzie to miasto jest,
gdzie jest 7 klasa i takie fajne wzory ;)

wehikuł czasu i kilka lat wstecz sie trzeba przetransportowac.

Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2009-08-20 11:35:04
Autor: J.F.
Użytkownik "huri_khan" <qweqw@WP.pl> napisał w wiadomości news:h6j2sb$8u2$1inews.gazeta.pl...
Fizyka w 6 lub 7 kl. podstawówki  v=m/s, nie widzę zależności czy pojazd się oddala czy przybliża.

No bo w 7 kl starej podstawowki nie omawiaja efektow relatywistycznych :-)

J.

Data: 2009-08-20 13:59:49
Autor: Andrzej

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6j5bt$1qi$1news.onet.pl...
[...]

skoro trzeba uwzględniac efekty relatywistyczne, to przekroczenie prędkości gwarantowane :)

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-08-20 11:51:35
Autor: u
[...]

Uczeń podstawówki fizyki nie ma
Uczeń 7 klasy podstawówki to w jakim kraju?
Za taki wzorek uczeń liceum wylatuje na zbity pysk z wielgachną jedynką w dzienniku.
Teraz mamy giertychowskie nauczanie i takich specjalistów mnóstwo.

Data: 2009-08-20 05:23:30
Autor: badzio
On 20 Sie, 11:51, "u" <u...@wx.yz> wrote:
Użytkownik "huri_khan" <qw...@WP.pl> napisał w wiadomościnews:h6j2sb$8u2$1inews.gazeta.pl...

> Fizyka w 6 lub 7 kl. podstawówki  v=m/s, nie widzę zależności czy pojazd
> się oddala czy przybliża.

Uczeń podstawówki fizyki nie ma
Uczeń 7 klasy podstawówki to w jakim kraju?

Pomijajac glupote tego wzoru, to zanim wprowadzono gimnazja
podstawowki byly 8-klasowe. A fizyka byla chyba od 6. a na pewno od 7.
klasy

Data: 2009-08-20 13:42:47
Autor: Seba
Dnia Thu, 20 Aug 2009 10:51:33 +0200, huri_khan napisał(a):

Fizyka w 6 lub 7 kl. podstawówki  v=m/s, nie widzę zależności czy pojazd się oddala czy przybliża.

Coś widzę, że chciało się błysnąć na usenecie ale nie wyszło.

--
Sebastian S.

Data: 2009-08-21 09:37:41
Autor: huri_khan
Seba pisze:
[...]

Może jeszcze mam uwzględnić punkt odniesienia i wszystkie wymiary czasoprzestrzeni ?

To w jakich jednostkach jest prędkość ?
W/g mnie [v]= [metr/sekunda], w samochodach spotykamy [km/h] i [mile/h]

Dla niemyślących LOGICZNIE i szukających dziury w całym podaję wzór do jakiego oczekują v=dS/dt

A jeżeli ktoś  miał na myśli masę i drogę to gratuluję wyobraźni.

Data: 2009-08-21 14:49:54
Autor: Seba
Dnia Fri, 21 Aug 2009 09:37:41 +0200, huri_khan napisał(a):

Może jeszcze mam uwzględnić punkt odniesienia i wszystkie wymiary czasoprzestrzeni ?

Nie - wystarczyło napisać poprawny wzór. A tak to chciałeś być uszczypliowo-złośliwy ale Coś nie bardzo Ci
wyszło. I tyle.

--
Sebastian S.

Data: 2009-08-21 19:45:01
Autor: huri_khan
[OT]
Seba pisze:
[...]

Jeżeli piszesz że chciałem być uszczypliwy to przeczytaj swój pierwszy post.

Mt 7.3

Data: 2009-08-21 19:53:18
Autor: Seba
[OT]
Dnia Fri, 21 Aug 2009 19:45:01 +0200, huri_khan napisał(a):

Jeżeli piszesz że chciałem być uszczypliwy to przeczytaj swój pierwszy post.

Raz się nie udało, to kombinujesz w nowy sposób żeby błysnąć?

--
Sebastian S.

Data: 2009-08-20 11:33:56
Autor: J.F.
[...]

Zawsze tak bylo, przynajmniej teoretycznie. Wykroczenie jest wykroczenie, wlasciciel ma podac komu powierzyl pojazd.

W nowej ustawie jest tylko zapis ze albo wlasciciel uzyska pisemne przyznanie sie sprawcy do winy, albo placi sam.

J.

Data: 2009-08-20 13:37:29
Autor: Seba
Dnia Thu, 20 Aug 2009 11:33:56 +0200, J.F. napisał(a):

Zawsze tak bylo, przynajmniej teoretycznie. Wykroczenie jest wykroczenie, wlasciciel ma podac komu powierzyl pojazd.

Ok, ok - toć przecież nie zadałem pytania czy da się zmierzyć prędkośc,
tylko czy nasz system prawny przewiduje takie rozwiązanie (mierzenie
prędkości oddalającego się pojazdu). Spotkałeś się z kimś, kto zostal tak namierzony i ukarany u nas w kraju?

W nowej ustawie jest tylko zapis ze albo wlasciciel uzyska pisemne przyznanie sie sprawcy do winy, albo placi sam.

Wieczorem sobie poczytam z ciekawości co tam namodzili w zapisach -
pytanie zadałem na szybko, ponieważ już któryś raz z rzędu usłyszałem
informację, iż fotoradary są niekuteczne w stosunku np. do motocyklistów
właśnie z powodu tej niemocy prawnej. Ile w tym prawdy nie wiem - stąd pytanie.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-08-20 13:53:07
Autor: Seba
Pomiar prędkości oddalającego się pojazdu - aspekt prawny
 Dnia Thu, 20 Aug 2009 11:33:56 +0200, J.F. napisał(a):

Zawsze tak bylo, przynajmniej teoretycznie.

Na szybko znalazłem - http://skocz.pl/dantm - ja wiem, że pismaki piszą
co im klawiatura na myśl przyniesie, ale co - urban legend, czy jakieś
ziarnko prawdy w tym jest?

Sebastian S.

Data: 2009-08-20 14:51:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1gsjwsjha3sya.1qmzrivjx33e1.dlg40tude.net...
[...]

Spotkal sie znajomy, ale tu zadzialal kodeks wykroczen - fotka od tylu, sie przyznal, to i zostal ukarany.
Nie wiem co by bylo gdyby kwestionowal - a moze twierdzic ze nie potrafi rozpoznac sprawcy, albo ze nie ma zwyczaju lamac przepisow ... wiec czy FR zmierzyl poprawnie.

W nowej ustawie jest tylko zapis ze albo wlasciciel uzyska pisemne
przyznanie sie sprawcy do winy, albo placi sam.

Wieczorem sobie poczytam z ciekawości co tam namodzili w zapisach -

Zdaje sie ze prezydent zakwestionowal to w calosci, wiec moze nie ma sensu jeszcze czytac.

J.

Pomiar prędkości oddalającego się pojazdu - aspekt prawny