Pomiar strumienia światła z reflektorów ksenonowych po wymianie żarówek

Data: 2013-12-18 10:37:50
Autor: pasatona
Pomiar strumienia światła z reflektorów ksenonowych po wymianie żarówek
Opel Vectra C r 2007, reflektory ksenonowe nie AFL. Żarówki Osram Xenarc
Electronic model 66142 - zarówno przed wymianą jak i po wymianie.

Wymieniałem tydzień temu również z Osram XENARC D2S, refeltkroy soczewkowe bez AFL.

-Lewa delikatie pomrugiwała tzn, nie gasła ale na ścianie widać było delikatne mrużenie,
do tego miała już barwę która zaczynała wpadać w fiolet.
-Prawa świeciła po prostu podobnie jak lewa ale światłem białym.

Postanowiłem wymienić parę żeby mieć spokój. Poprzednie działały chyba z 5-6 lat.
Teraz ciekawostka:
Lewa miała bańkę z gazem całą odymioną natomiast prawa była idealnie przezroczysta.
Po wymianie jest tak:
-Lewa świeci jak szalona choć delikatnie pomrugiwanie nie ustało. Żeby to zobaczyć trzeba naprawdę się wpatrzeć
w snop światła na ścianie, widocznie ten tym tak ma.
-Prawa świeci identycznie tzn. w moim odczuciu gdzieś 1,5x słabiej od lewej.

Zastanawiam się czy mam wyjmować lampę i próbować oczyścić szkiełko które widać po wyjęciu palnika?
Czy to coś pomoże. Czy jest możliwe że prawa przetwornica podaj niższe napięcie i dlatego świeci słabiej?
Będę próbował zamienić stronami choć to kłopot bo trzeba zdemontować trochę osprzętu w aucie.
Jeszcze jedno. W moich lampach są dwie śruby regulacyjne. Zewnętrznymi diagnosta reguluje pochylenie świeteł góra/dół.
Oprócze tego są w środku jeszcze jedne regulacje. może ktoś wie do czego?

Data: 2013-12-18 06:02:00
Autor: AA
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek
W dniu ¶roda, 18 grudnia 2013 10:37:50 UTC+1 u¿ytkownik pasatona napisa³:

Oprócze tego s± w ¶rodku jeszcze jedne regulacje. mo¿e kto¶ wie do czego?

U mnie jest prawo-lewo.

Data: 2013-12-18 16:12:52
Autor: pasatona
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek
Oprócze tego s± w ¶rodku jeszcze jedne regulacje. mo¿e kto¶ wie do czego?

U mnie jest prawo-lewo.

tak podejrzewa³em, a czy orientujecie siê czy punkt wzniosu wi±zki ( _/ ) powinen wypadaæ na ¶cianie idealnie prosto przed lamp± tzn. w osi ¿arówki?
czy ¶wiat³a drogowe które s± oddzielnie na H7 równie¿ maj± jak±¶ regulacjê?

Data: 2013-12-18 07:43:48
Autor: AA
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek
W dniu ¶roda, 18 grudnia 2013 16:12:52 UTC+1 u¿ytkownik pasatona napisa³:

>U mnie jest prawo-lewo.

tak podejrzewa³em, a czy orientujecie siê czy punkt wzniosu wi±zki ( _/ ) powinen wypadaæ na ¶cianie idealnie prosto przed lamp± tzn. w osi ¿arówki?

Dopuszczalne warto¶ci odchyleñ w obu p³aszczyznach okre¶la Rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury nr 2250 z dnia 16 grudnia 2003r. Dz.U.Nr 227. Wynosz± one odpowiednio:

¦wiat³a mijania
5 cm na 10 m - w lewo
20 cm na 10 m - w prawo
3 cm na 10 m - w górê
5 cm na 10 m - w dó³

pozdr
AA

Data: 2013-12-18 17:49:23
Autor: pasatona
[...]

dziêki za dok³adne info.
co¶ mnie zamuli³o z tym pytaniem o ¶rodki lamp i wznios granicy ¶wiat³o-cienia, przecie¿ to oczywiste
Inna sprawa, ¿e dla starych lamp z ¿arnikami typu bañska dopuszczony by³ po prostu wznios  _/ natomiast
dla halogenów i pó¼niejszych kszta³t jest nastepuj±cy
    _
_/

Data: 2013-12-19 00:15:41
Autor: J.F
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek
U¿ytkownik "AA"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Nie wiem co na to minister, ale wlasnie widzialem w BMW ksenony skretne - krecisz kierownica, a one tez sie kreca.

J.

Data: 2013-12-19 00:34:17
Autor: pasatona
[...]

wszak to AFL, patent dawno znany
ponadto zauwa¿, ¿e to s± warto¶ci podane od osi pojazdu i podejrzewam, ¿e przy AFL s± mnij wiêcej zachowane
inaczej nie dostaliby na ten wynalazek homologacji w kraju

Data: 2013-12-18 19:21:16
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b16cf5$0$2369$65785112news.neostrada.pl...

Lewa mia³a bañkê z gazem ca³± odymion± natomiast prawa by³a idealnie przezroczysta.

byæ moze lewa juz dzia³a³a np godzinê i zzarówka swieci z pe³n± skuteczno¶ci± a prawa musi siê jeszcze dogrzaæ. To tylko przypuszczenie bo zarówki które mialem swieci³y zawsze dobrze od poczatku

Zastanawiam siê czy mam wyjmowaæ lampê i próbowaæ oczy¶ciæ szkie³ko które widaæ po wyjêciu palnika?

czy obydwa reflektory s± od nowosci w samochodzie? Moze jeden jest bardziej przykurzony (odblask, szkie³ko i klosz) a moze tez jeen jest bardziej wypalony (odblask)

Jeszcze jedno. W moich lampach s± dwie ¶ruby regulacyjne. Zewnêtrznymi diagnosta reguluje pochylenie ¶wiete³ góra/dó³.

te ¶ruby dzia³aj± po skosie. Jedna reguluje góra dó³ a druga lewo prawo.

Oprócze tego s± w ¶rodku jeszcze jedne regulacje. mo¿e kto¶ wie do czego?

musia³bys pokazaæ na zdjeciu. JEdna regulacja - wajha to jest do przel±czenia wi±zki z asymetrycznej na symetryczn±

http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14934.Soczewki.LHD.RHD

Data: 2013-12-18 20:07:24
Autor: pasatona
[...]

oba stare palniki siedzia³y w aucie z 5-6 lat. Lewy który ju¿ ¶wieci³ lekko fioletowo
mia³ bañkê ca³± oblepion± mlekiem o zabariweniu lekko kawowym.
Prawy palnik mimo tylu lat mia³ bañkê idelanie przezroczyst±.
Nowe palniki sprawdza³em po 2-3 dniach od za³o¿enia i oba by³y delikatnie okopcone
od ¶rodka tzn. sama bañka z gazem.

[...]

oba od nowo¶ci, róznica w ¶wieceniu naprawdê bardzo znacz±ca.

[...]

nie za³apa³em gdzie ta wajha i czy mam rozumieæ ¿e w symetrycznych jak w USA nie ma do¶wietlania pobocza
tylko prawa ¶wieci identycznie jak lewa?

Data: 2013-12-18 21:37:16
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b1f272$0$2365$65785112news.neostrada.pl...

http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14934.Soczewki.LHD.RHD

nie za³apa³em gdzie ta wajha i czy mam rozumieæ ¿e w symetrycznych jak w USA nie ma do¶wietlania pobocza
tylko prawa ¶wieci identycznie jak lewa?

to czarne to d¿wignia do likwidacji asymetrii
Po prze³±czeniu swieci symetrycznie jak w usa i nie doswietla pobocza

Je¶li pytasz o lampy to prawa lampa zawsze ¶wieci identycznie jak lewa.

Data: 2013-12-18 21:47:07
Autor: pasatona
[...]

ok du¿o jest zachodu ¿eby wyd³ubaæ z lampy ob³y¶nik z mocowaniem palnika?
s±dzi³em ¿e odb³y¶nik w xenonach ¿yje d³u¿ej, nie wiem sk±d takie moje przekonanie
mo¿e st±d ¿e ni¿sza moc ale pewnie wy¿sza temperatura. Moze mniej UV siê wydziela?
W ka¿dym razie s³abe ¶wiecenie powoduje g³ownie z³y stan odb³y¶nika czy raczej
zadymione powierzchnie soczewek? Mówiê oczywi¶cie o wersji projektorów soczewkowych.

Data: 2013-12-19 22:33:49
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b209ce$0$2146$65785112news.neostrada.pl...

ok du¿o jest zachodu ¿eby wyd³ubaæ z lampy ob³y¶nik z mocowaniem palnika?

zale¿y od samochodu. w niektórych moze to byæ w ogole nie mo¿liwe

s±dzi³em ¿e odb³y¶nik w xenonach ¿yje d³u¿ej, nie wiem sk±d takie moje przekonanie

¿yje krótko. po 100kkm degradacja mo¿e byæ znaczna. Du¿o ciep³a w ma³ym odblasku i duzo jasnego swiat³a powoduje wypalenie

http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18537.Wypalona.soczewka

mo¿e st±d ¿e ni¿sza moc ale pewnie wy¿sza temperatura. Moze mniej UV siê wydziela?

nie wiem ale zniszczenie jest znaczne

W ka¿dym razie s³abe ¶wiecenie powoduje g³ownie z³y stan odb³y¶nika czy raczej
zadymione powierzchnie soczewek? Mówiê oczywi¶cie o wersji projektorów soczewkowych.

szk³o mozna do¶æ ³atwo umyæ. S³abe ¶wiecenie to w wiêkszej czê¶ci spraw zu¿ytego odblasku.

tu porównanie
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18498.Regeneracja.reflektora

Data: 2013-12-19 23:16:50
Autor: pasatona
[...]

100kkm to niewiele

szk³o mozna do¶æ ³atwo umyæ. S³abe ¶wiecenie to w wiêkszej czê¶ci spraw zu¿ytego odblasku.

tu porównanie
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18498.Regeneracja.reflektora

no w³a¶nie lewe jest u mnie ok a prawe ¶wieci dok³adnie jak stare i z wypalonym odb³y¶nikiem.
Obie lampy od nowo¶ci nie zmieniane. Dziwne te¿ ¿e po 5-6 latach ¶wiecenie palników lewy
mia³ zadymion± bañkê, a prawy idealnie czysty i przezroczysta bañka.

Data: 2013-12-20 13:38:32
Autor: pasatona
[...]

http://moto.wp.pl/wid,16104170,title,Wszystko-co-trzeba-wiedziec-o-ksenonach,nb-artykul.html

czytam w³a¶nie sobie i pisza, ¿e lampy D2S nie potrzebuj± odb³y¶nika.
Prawda to czy lipa. Skoro tak to co mo¿ê powodowaæ s³absze ¶wiecenie?
Nizsze napiêcie z przetwornicy czy zabrudzona soczewka?

Data: 2013-12-21 09:42:42
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b43a4d$0$2138$65785112news.neostrada.pl...

http://moto.wp.pl/wid,16104170,title,Wszystko-co-trzeba-wiedziec-o-ksenonach,nb-artykul.html

czytam w³a¶nie sobie i pisza, ¿e lampy D2S nie potrzebuj± odb³y¶nika.

najwyra¼niej autor tego artyku³u nigdy nie widzia³ jak jest zbudowany reflektor soczewkowy. Gdyby widzia³, nie napisa³by ¿e nie potrzebuj± odb³y¶nika

Prawda to czy lipa. Skoro tak to co mo¿ê powodowaæ s³absze ¶wiecenie?

wypalony odblask, zu¿yta ¿arówka, zakurzona i zadymiona soczewka oraz zakurzona szyba czo³owa i zzniszczona od frontu

Data: 2013-12-21 10:01:24
Autor: pasatona
[...]

wkuirza mnie, ¿e publikuj± takie bzdury, czym kieruje siê autor przekazuj±c takie dane, gdzie ich zasiêga³?
jest w ogóle mo¿liwe i wystêpujê xenon z soczewk± bez odblasku?

Prawda to czy lipa. Skoro tak to co mo¿ê powodowaæ s³absze ¶wiecenie?

wypalony odblask, zu¿yta ¿arówka, zakurzona i zadymiona soczewka oraz zakurzona szyba czo³owa i zzniszczona od frontu

w moim przypadku odpada zuzyty palnik i szyba czo³owa. Zostaje soczewka i odblask.
Tylko czemu w lewym swieci ok a tu prawie 2x s³abiej?

Data: 2013-12-21 10:44:55
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b558e9$0$2147$65785112news.neostrada.pl...

w moim przypadku odpada zuzyty palnik i szyba czo³owa. Zostaje soczewka i odblask.
Tylko czemu w lewym swieci ok a tu prawie 2x s³abiej?

pisales ze w prawym wymieni³e¶ ca³y reflektor? a w lewym jest stary?

Opcje s± dwie - albo z przetwornic± jest co¶ nie tak i daje mniejsz± moc, albo reflektor prawy nie by³ szczelnie zamkniêty dekielkiem i siê zakurzy³. Albo nierównomiernie sie zu¿y³.

tu porownanie odblasków
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18538

Data: 2013-12-21 11:22:18
Autor: pasatona
[...]

nie wymienia³em refelktorów, jedynie lampy wy³adowcze na nowe Xenarc D2S

[...]

lampy nigdy nie parowa³y sprawdza³em dekielek ³adnie szczelnie za³o¿ony.
Musia³bym odpi±æ zderzak i zdj±æ oba reflektory bo przetwornice s± przykrêcone od spodu i nawet
przez zakole jest mizerny dostep.
Rozumiem, ze na zdjêciu pokazuejsz odblaski od reflektorów soczewkowych?
Spore.

Data: 2013-12-21 13:45:13
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b56be0$0$2156$65785112news.neostrada.pl...

Rozumiem, ze na zdjêciu pokazuejsz odblaski od reflektorów soczewkowych?

tak a caly element optyczny wyglada tak
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14935.Abblendlicht.H7.Bixenon

Data: 2013-12-21 21:21:00
Autor: pasatona
[...]

dziêkujê za rzeczow± dyskusjê, btw znalaz³em taki link, ca³kiem sensownie opisuj± niektóre sprawy
http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/xenon-a-bixenon-roznice/84/52.html

Data: 2013-12-22 01:12:57
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b5f830$0$2374$65785112news.neostrada.pl...

dziêkujê za rzeczow± dyskusjê, btw znalaz³em taki link, ca³kiem sensownie opisuj± niektóre sprawy
http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/xenon-a-bixenon-roznice/84/52.html

tak, strona tego goscia i filmiki s± bardzo warto¶ciowe, warto obejrzec, mozna sie sporo dowiedziec

Data: 2013-12-22 02:18:15
Autor: pasatona
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

tak, strona tego goscia i filmiki s± bardzo warto¶ciowe, warto obejrzec,
mozna sie sporo dowiedziec

ostatnia kwestia,
znasz jakie¶ sprawdzone miejsce gdzie regeneruj± te odb³y¶niki w okolicach Warszawy?
Czy po regeneracji jest szansa, ¿e wytrzymaj± d³u¿ej ni¿ orygina³? Czy trzeba wysy³aæ
ca³e lampy czy mo¿na wyd³ubaæ samemu sam odb³y¶nik i ile trzeba czekaæ na wykonanie?

Data: 2013-12-22 11:29:03
Autor: Arbiter
Pomiar strumienia ¶wiat³a z reflektorów ksenonowych po wymianie ¿arówek

U¿ytkownik "pasatona" <pasatka_99a@pinka.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52b63ddb$0$2159$65785112news.neostrada.pl...

znasz jakie¶ sprawdzone miejsce gdzie regeneruj± te odb³y¶niki w okolicach Warszawy?

wszêdzie polecanym go¶ciem jest Hubert Cugier
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=16965344

Zrobi to wysy³kowo. Jak siê dogadasz to wy¶le Ci nowe odblaski a potem ode¶lesz mu swoje.

Czy po regeneracji jest szansa, ¿e wytrzymaj± d³u¿ej ni¿ orygina³? Czy trzeba wysy³aæ

Trzeba odes³aæ stare na wymianê, on prze¶le zregenerowane które juz ma gotowe.
NIe wiem ile wytrzymaj± ale robi to solidnie

ca³e lampy czy mo¿na wyd³ubaæ samemu sam odb³y¶nik i ile trzeba czekaæ na wykonanie?

zale¿y od reflektora. Nie wiem jak jest w vectrze. Ja w superbie musia³em praktycznie ca³y reflektor rozbieraæ - dla przeciêtnego u¿ytkownika jest to niewykonalne.

Zadwoñ do HC regeneracja i spytaj. Maj± w tym du¿e do¶wiadczenie.

Pomiar strumienia światła z reflektorów ksenonowych po wymianie żarówek