Pomiar temperatury gaźnika

Data: 2009-08-09 21:27:09
Autor: kugel
Pomiar temperatury gaźnika
Cześć
W jaki sposób mierzona jest temperatura gaźnika? A dokłądniej , jakiego  rodzaju jest czujnik pomiarowy? Czy jest to końcówka typu "złoty palec"  wkręcana w obudowę i mmierząca temperaturę powietrza w środku gardzieli ,  czy też zewnętrzny czujnik typu "oczko z kabelkiem" przykręcone do  obudowy? Jeśli to możliwe to poproszę o linki do zdjęć. Za odpowiedzi z  góry dziękuję!

kugel

Data: 2009-08-09 22:44:09
Autor: saturn5
Pomiar temperatury gaźnika

W jaki sposób mierzona jest temperatura gaźnika?

A czy jest wogole mierzona? Ustal na poczatku o jakie silniki/samoloty ci
konkretnie chodzi. O ile wiem zadne tlokowe silniki lotnicze Lycominga czy
Teledyne-Continentala z gaznikiem nie posiadaja czujnika temperatury
gdziekolwiek w okolicach gaznika. Latalem roznymi Cessnami i Piperami i
niczego takiego nie bylo. Moze mylisz z innymi temperaturami.

Data: 2009-08-10 07:32:04
Autor: kugel
Dnia 10-08-2009 o 00:44:09 saturn5  <saturn5@wytnij.gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Być może latałeś z silnikami na wtrysku i nie miały one gaźnika tylko  przepustnicę. Mnie chodzi o silniki z zasilaniem gaźnikowym i pomiar  temperatury mający ustalić czy gaźnik już obmarza czy jeszcze nie. Jak  włączyć podgrzewanie gaźnika gdy nie wiadomo czy zamarza?

kugel

Data: 2009-08-10 06:31:06
Autor: saturn5
[...]

Nie, latalem wylacznie na takich z gaznikiem. Pare podstawowych informacji.
Trzeba sobie zadac na poczatku pytanie po co bylby pomiar temperatury w
gazniku? Wiadmo ze temperatura w gazniku bardzo spada no i co z tego? Do
obmarzanie gaznika najwazniejsza jest wilgotnosc powietrza a nie temperatura.
Mozesz leciec w bardzo silnym mrozie nigdy nie wlaczajac ogrzewania gaznika.
Piloci zawsze pociagaja wajche ogrzewania gaznika jak wlatuja w chmury lub
widoczna wilgotnosc powietrza - sa tak uczeni. Wlaczaja tez zawsze ogrzewanie
gaznika przy wolnych obrotach silnika podczas ladowania. Nie ma wiec zadnego
pomiaru temperatury w gazniku. Taki pomiar temperatury tylko by sie nadawal do
zaawansowanej komputerowej regulacji mieszanki ale takie rozwiazania byly
tylko w silnikach samochodowych - w lotnictwie to sie nie przyjelo. W
lotnictwie jest co najwyzej FADEC a nawet przy takich drogich samolotach jak
SR22 - mieszanka do tej pory jest ustawiana recznie przez pilota.

Data: 2009-08-12 08:15:50
Autor: zibik32
On 10 Sie, 08:31, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

lotnictwie jest co najwyzej FADEC a nawet przy takich drogich samolotach jak
SR22 - mieszanka do tej pory jest ustawiana recznie przez pilota.

Proponuję przeczytać trochę informacji na temat oblodzenia gaźnika.
Niestety zamarza. To, że latałeś na samolotach bez wskaźnika, znaczy,
że przyleciały (przyjechały) gdzieś z południowej części USA, gdzie
nie ma warunków do wystąpienia oblodzenia. U nas takie warunki
występują i gaźnik potrafi zamarznąć, o czym przekonało się już parę
osób, niestety nie wszystkie są wśród nas.
Pozdrawiam

Data: 2009-08-12 08:30:32
Autor: zibik32
On 12 Sie, 17:15, zibik32 <lotnik...@gmail.com> wrote:

> [...]

występują i gaźnik potrafi zamarznąć, o czym przekonało się już parę
osób, niestety nie wszystkie są wśród nas.

Przepraszam, że piszę sam pod sobą polecam zajrzeć
 http://www.mech.pg.gda.pl/ktc/wtargans/literatura/Oblodzenie2.pdf

Data: 2009-08-12 18:42:20
Autor: Kacper Perschke
Pomiar temperatury gaĹşnika
Dnia 12.08.2009 zibik32 <lotnik123@gmail.com> napisał:
[...]
On 10 Sie, 08:31, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]
Przepraszam, że piszę sam pod sobą polecam zajrzeć
[...]

Z saturnem się nie dyskutuje. Saturna się pląka i ... po ptokach.

KAcper

Data: 2009-08-12 10:30:35
Autor: heja
[...]

I tu się mylisz - moja Socata z Lycomingiem O-320 ma taki wskaźnik.

Pomiar temperatury gaźnika