Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu

Data: 2009-07-11 06:58:49
Autor: slawek7
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
CZy mając odrębną własnośc  mieszkania w bloku, mogę odmówić wizyty
ludzi ze spółdzielni miszkaniowej dokonujących pomiary instalacji
elektrycznej? Instalacja jest moja i wydaje mi się że powinni poprosić
mnie ewentualnie o dostarczenie protokołu badań, które wykonam we
własnym zakresie?
Przecież instalaca w mieszkaniu należy do właściciela mieszkania.

Data: 2009-07-11 19:15:26
Autor: games
slawek7 pisze:
[...]

Co oni maja zamiar mierzyc ilosc dzior w miedzi ?

Data: 2009-07-11 16:06:02
Autor: witek
games wrote:
slawek7 pisze:
[...]

raczej ilosc slownikow ortograficznych na polce.

Po co sie wypowiadasz skoro nie masz zielonego pojęcia co sie mierzy.

Data: 2009-07-11 19:33:35
Autor:

Użytkownik "slawek7" <sholojda@wp.pl> napisał w wiadomości news:8f1afae5-1892-4dd3-a9cf-85901ff0976224g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

A tak naprawdę kto jest administartorem tego bloku ty czy spółdzielnia,ale pomijam to,te pomiary naprawdę są wykonywane w twoim interesie ,tak jak sprawdzanie szczelności instalacji gazowej.

jhr

Data: 2009-07-11 10:41:44
Autor: slawek7
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzieln ię w mieszkaniu
Pomiary dotyczą ochrony przeciwporażeniowej, ale to nie o to mi
chodzi.
Mi codzi czy mogą mnie zmusić do wpusczenia takiego kogoś. rozumiem,
ze pomiary sa w moim interesie, ale mi nie pasuje termin ich wizyty a
oni nie dopuszczaja innego. itu jest problem, co bedzie jak go nie
wpuszcze?

Data: 2009-07-11 22:59:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "slawek7" <sholojda@wp.pl> napisał w wiadomości news:067885fb-4346-42b0-b314-2177d48071a9d4g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Jak ich nie wpuścisz, bo Cie nie bedzie, to przecież się nie włamią.

Data: 2009-07-11 19:43:13
Autor: Icek
[...]

ale niektore SM robia to sposobami wbrew woli
mieszkanocow/spoldzielcow/posiadaczy lokali.

typu: nakazujemy udostepnic mieszkanie w poniedzialek w godzinach 11-13 bo
inaczej bedzie kara. I wtedy mieszkancow sie oburzaja, ze to w ich interesie
ale sposob zalatwienia nie taki. Sadze, ze takie jest zrodlo problemu

SM toprzestarzaly twor i najszybciej trzeba albo zmienic prezesa/zarzad albo
powolac wspolnote

Icek

Data: 2009-07-11 21:44:17
Autor:

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h3a8sn$dim$1node1.news.atman.pl...
[...]

idiotów urzędników nigdzie nie brakuje ,skoro bywają w ministerstwach to niby dlaczego ma ich nie być w SM.
Ciekawe jak mogą ukarać ?

jhr

Data: 2009-07-13 20:27:28
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

zabierają słownik ortograficzny  :)

Data: 2009-07-12 12:39:13
Autor: leon
Dnia 11-07-2009 o 19:33:35 <jhr@gazeta.pl> napisał(a):

A tak naprawdę kto jest administartorem tego bloku ty czy spółdzielnia,

Administratorem jest spoldzilnia - lecz wlascicielm lacza do licznika  wlacznie jest stosowny zaklad
energetyczny. Od licznika jest wlascieiel mieszknia.

ale pomijam to,te pomiary naprawdę są wykonywane w twoim interesie ,tak  jak sprawdzanie szczelności instalacji gazowej.

jasne w moim interesie. U mnie tez cjhcei sprawdzac. Tylko dziwnym trafem  nie mieli
uprawnien SEP-owskich. Nazjzabawniejsze jest to ,ze twierdzili ze skoro  szef ma to oni nie potrzebuja.
To tak jakby w PKS wystraczalo ze dyrektor ma prawo jazdy. Po czym  zloyzlem stosowna skarge . I tak przez pol roku mi nie odlaczyli pradu  jakims
sposobem

leon

Data: 2009-07-12 13:03:35
Autor: Icek
[...]

a mojemu koledze odlaczyli wode bo sie stawial ;)

Icek

Data: 2009-07-12 06:55:04
Autor: slawek7
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzieln ię w mieszkaniu
Coś mi sie nie chce wierzyć. Za samo stawianie się nie mieli prawa i
wygrałby bez problemu. Coś tam musiało być wiecej i może ci nie
powiedział.

Data: 2009-07-12 20:16:16
Autor: Icek
Pomiary instalacji wykonywane przez spó3dzielnie w mieszkaniu
Coś mi sie nie chce wierzyć. Za samo stawianie się nie mieli prawa i
wygrałby bez problemu. Coś tam musiało być wiecej i może ci nie
powiedział.
=================

stawianie sie polegalo na tym, ze chcial projekt wedle jakiego beda prowadzone prace i gwarancji, ze po pracach zostanie przywrocony
stan poprzedni ;)

z racji takiej, ze sprawa jest dosc powazna bylo o tym w gazecie. Moje pytanie jest jak w takim przypadku walczyc o swoi interes
czyli o wode i odszkodowanie za brak mozliwosci korzystania z lokalu.

Icek

Data: 2009-07-11 21:25:33
Autor: Jotte
slawek7 <sholojda@wp.pl> pisze:

[...]
Formalnie tak (Ustawa o własności lokali art. 13 pkt 2).

--
Jotte

Data: 2009-07-11 21:52:06
Autor: Icek
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
> Przecież instalaca w mieszkaniu należy do właściciela mieszkania.
Formalnie tak (Ustawa o własności lokali art. 13 pkt 2).

a o sadzisz o takim przypadku:

- SM pisze pismo: "badamy instalacje w piatek 13tego o godzinie 11-12".
- mieszkaniec: "spadajcie na drzewo, przed 16 nigdy nie ma mnie w domu. Moge
byc wczesniej ale za 3 tygodnie"

teraz przychodzi mieszkaniec po 5 dniach od terminu i widzi korespondencje
od SM: "wylaczylismy prad bo instalacja nie zostala przebadana. Nie wlaczymy
bez badania".

Co moze zrobic mieszkaniec ?

Co bys zrobil? Wzywasz technika i podlaczasz prad i fakture za usluge slesz
do SM ? Wyprowadzasz sie do hotelu i wysylasz do SM fakture za hotel ? Moze
jakies srodki przymusu prawnego aby zmusic SM do podlaczenia pradu ?

Icek

Data: 2009-07-11 21:56:00
Autor: Jotte
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
W wiadomości news:h3aq6k$mjq$1node2.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

[...]
SM nie jest stroną umowy o usługę dostawy energii elektrycznej do odrębnej nieruchomości.
Nie może dokononywać wyłączeń.

Co moze zrobic mieszkaniec ?
Żądać podstawy prawnej wyłączenia prądu.
I wszcząć odpowiednie postępowanie.

--
Jotte

Data: 2009-07-11 22:20:54
Autor: Icek
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
SM nie jest stroną umowy o usługę dostawy energii elektrycznej do odrębnej
nieruchomości.
Nie może dokononywać wyłączeń.

ha, ale jednak wylacza.

> Co moze zrobic mieszkaniec ?
Żądać podstawy prawnej wyłączenia prądu.
I wszcząć odpowiednie postępowanie.

mozesz przyblizyc ?

Icek

Data: 2009-07-11 22:21:56
Autor: Jotte
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
W wiadomości news:h3ai4a$esg$1node1.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

SM nie jest stroną umowy o usługę dostawy energii elektrycznej do
odrębnej nieruchomości.
Nie może dokononywać wyłączeń.
ha, ale jednak wylacza.
Znasz taki przypadek konkretnie, czy wymyślasz?

Co przybliżyć?

--
Jotte

Data: 2009-07-11 23:06:25
Autor: Icek
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
> ha, ale jednak wylacza.
Znasz taki przypadek konkretnie, czy wymyślasz?

znam podobny. SM pisze do wlasciciela "za miesiac o 13 wymieniamy rury w pionie, przylacze wodne do ubikacji i lazienki. Przy okazji
prac moga powstac zniszczenia bo w Pana lazience trzeba wykuc dziure o wysokosci 1m i szerokosci 50 cm. Gdyby nie bylo ana w domu to
wytniemy stara instalacje a nowej Panu nie podlaczymy. Zakres prac ekipy remontowej nie obejmuje odbudowania lazienki do stanu
poprzedniego. Zgodnie z uchwala SM musi Pan zrobic to na wlasny koszt.".

wlasciciel: prosze przedstawic projekt co zamierzaja Panstwo u mnie modernizowac/niszczyc/kuc. Zgode na prace i ew wpuszczenia do
mieszkania wydam jak zapoznam sie z projektem i opisem ew prac.

W ten sposob wlasciciel zostaje bez wody bo nie bylo go na czas. Nie chce tez zezwolic na rozkuwanie lazienki wiec nadal nie ma
wody. SM projektu nie dostarczyla twierdzac ze do generalnego remontu instalacji projektu nie trzeba.

> mozesz przyblizyc ?
Co przybliżyć?

procedure co bys zrobil w takim przypadku jak SM odcielaby Ci prad lub wode.

Chodzi mi o kroki prawne. Jak dopiec SM. Bo rozwiazanie wybuduj sobie sam i wyslij fakture do SM,nie plac czynszu az nastapi
kompensata kwot mnie nie zadowala.

Icek

Data: 2009-07-11 23:36:00
Autor: Jotte
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
W wiadomości news:h3auu4$n91$1node2.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

[...]
Ta historia przez swoją absurdalność i raczej niewiarygodny cytat nosi wg mnie znamiona zmyślonej.

[...]
Dopiec? Może zaklej im zamki w siedzibie, powybijaj szyby, prezesowi zdewastuj samochód, viceprezesowi zgwałć kota, napisz do Elżbiety Jaworowicz...
Chyba raczej - jak dochodzić swoich praw.
Napisałem - najpierw niech podają podstawę prawną swoich działań.
Bo one są IMO w znacznej części bezprawne i wątpię aby ktokolwiek się do czegoś takiego zdecydował posunąć.
A sama taka korespondencja przyda się w razie czego jako dowód w sprawie.

Bo rozwiazanie wybuduj
sobie sam i wyslij fakture do SM,nie plac czynszu az nastapi kompensata
kwot mnie nie zadowala.
Trudno, nie zadowala, to nie zadowala. Sam je w końcu wymyśliłeś.
BTW - we własnościowym mieszkaniu nie ma czynszu. Czynsz to opłata za najem.

--
Jotte

Data: 2009-07-12 00:02:52
Autor: Icek
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu
Ta historia przez swoją absurdalność i raczej niewiarygodny cytat nosi wg
mnie znamiona zmyślonej.

ha ha, dobre. Podesle Ci jutro link do dokumentacji. Ze wzgledu na absurd pare dni temu pisal o tym fakt.

Jak w takiej sytuacji dochodzis swoich praw ?

Icek

Data: 2009-07-12 01:51:41
Autor: slawek7
Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzieln ię w mieszkaniu
Icek czysbys mieszkał w szczecinie. bo u mnie jest taka spółdzielnia,
która robi dokładnie tak samo. ma głęboko w poważaniu ludzi i
postepuje jak piszesz.
A przy okazjo mam pytanie, czy mozna jakoś obejsc odczyt podzielników
ciepła, tak aby nie włazili mi w butach po domu. czy jest jakis sposób
na zdalny odczyt takich elektronicznych podzielników? w tej chwili
musi podejsc do grzejnika przystawic urzadzenie i odczytać, robia to
poprzez zbliżenie.

Data: 2009-07-12 11:21:31
Autor: Icek
[...]

======================

nie, ja jestem z wro ale u mnie jest podobnie. Im wieksza spoldzielnia tym trudniej odwolac prezesa.

jeden glosuje za bo prezes sprzedal mu strych (caly) za 400 zlotych. Do tego na koszt SM (z funduszu remontowego) doprowadzil mu na
ten strych media.

jednemu kolesiowi prezes sprzedal mieszkanie w nowo wybudowanym budynku. W sumie to 2 bo polaczone. 96 metrow za 86 tysiecy brutto.
Jeden z czlonkow zglosil sprawe do prokuratury. Prezes w zeznaniach tlumaczyl, ze ze czlonek jest zasluzony dla SM.

Ale odwolac sie go bez szerokozakrojonej akcji sie nie da. A ktos musialby poswiecic czas na to aby przejsc po spoldzielcach,
pogadac, zrobic ulotki, przypomniec ze trzeba isc na zebranie.

Icek

Data: 2009-07-12 16:34:08
Autor: Artur
Dnia Sun, 12 Jul 2009 01:51:41 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

A przy okazjo mam pytanie, czy mozna jakoś obejsc odczyt podzielników
ciepła, tak aby nie włazili mi w butach po domu.

Poprosić przy wejściu o zdjęcie obuwia.

--
AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

Data: 2009-07-12 22:22:52
Autor: Animka
Artur pisze:
[...]

Już raz poprosiłam, bo na dworze śnieżyca, a dwóch elektryków z administracji przyszło zobaczyć gniazdko elektryczne, króre rozwalił mi murarz z administracji. Zdjął po poproszeniu jeden niewytarte na wycieraczce buciory uwalone śniegiem. Moim oczom ukazały się śmierdzące, mokre, dożo za duże skarpety, które miał zawinięte jeszcze pod stopą. No i tym gnojem przeszedł mi po dywanie. Po czym stwierdził, że naprawa gniazdka będzie kosztowala 70 zł. Nie dość, że byłam i tak już zdenerwowana to już mało co w szał nie wpadłam. Kazałam im się szybko wynosić.
Nadmienię, że ten elektryk był młodym i nawet niebrzydkim chłopakiem, włoski dłuższe, kręcone...a w sumie jaki smród!

--
animka

Data: 2009-07-12 20:28:52
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 12 Jul 2009 22:22:52 +0200, Animka napisał(a):

Nadmienię, że ten elektryk był młodym i nawet niebrzydkim
chłopakiem, włoski dłuższe, kręcone...a w sumie jaki smród!

Nono, Animka, widzę, że i w Ciebie czasem zwierzę wchodzi! :-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-07-12 23:35:29
Autor: Animka
Olgierd pisze:
[...]

Nie rozumiem.
?

--
animka

Data: 2009-07-13 20:30:34
Autor: Marek Dyjor
Icek wrote:
[...]

zgłosić sprawę do PINBu,

Data: 2009-07-11 22:29:17
Autor: Animka
pisze:

[...]

A może ta instalacja jest tak wykonana, że koliduje z instalacją w innych mieszkaniach w pionie?
Tu chyba nie chodzi o prąd, tylko o instalację elektryczną.
Był u mnie taki przypadek, że taki głupek sąsiad przerobił sobie gniazdko anteny zbiorczej na gniazdko elektryczne, a mieszka on na ostatnim piętrze. Wyobrażasz sobie czy sąsiadom działała kablówka, czy nie?

--
animka

Data: 2009-07-13 20:34:04
Autor: Marek Dyjor
pisze:

[...]

jak zwykle bredzisz...

ja znam sąsiada co piwnicę przerobił na  wyrzutnie rakietową, a kibel na jacuzzi

Data: 2009-07-13 23:03:34
Autor: Animka
Marek Dyjor pisze:

[...]

Ty bredzisz. Musieli ciągnąć kable anteny zbiorczej od nowa. Szef firmy u mnie w mieszkaniu, jego pracownik piętro wyżej w tamtym mieszkaniu.  W każdym razie naprawiali to. W tamtych latach kable były w powietrzu, nad blokami i "szły" od dachów. Teraz już  kable są w ziemii i tv kablowa płatna. Kto sobie życzy to przeciągają kabel od skrzynki na korytarzu.

--
animka

Pomiary instalacji wykonywane przez spółdzielnię w mieszkaniu