Pomnik nieznanego antyfaszysty

Data: 2018-03-31 03:39:32
Autor: Bytomir Szydera vel Dąs
Pomnik nieznanego antyfaszysty
Za głębokiej komuny postawiono w Berlinie Wschodnim pomnik ,,Żołnierza Polskiego i Niemieckiego Antyfaszysty". Doktor Zarach, z którym wtedy rozmawiałem, mówił, że to pomnik ,,nieznanego antyfaszysty". Kiedy zapytałem go - dlaczego ,,nieznanego", obejrzał się do tyłu, a potem powiedział: bo znanego nie było. (faszyści) po różnych perypetiach musieli schronić się w Polsce, gdzie w liczbie 60 tysięcy objawili się na Marszu Niepodległości w Warszawie.

Pomnik nieznanego antyfaszysty