Pomoc przy wyborze samochodu

Data: 2013-02-11 23:20:15
Autor: Michał Kowalski
Pomoc przy wyborze samochodu
Witam,

bardzo proszę o pomoc w wyborze samochodu, gdyż mam z tym naprawdę duży problem.

Założenia:

Budżet najlepiej do 30k, może być do 40k, w przypadku skrajnym max 45k.
Potrzebna faktura (jednoosobowa działalność gosp.)
Kombi (duży bagażnik)
Najlepiej dizel lub benzyna plus gaz (trochÄ™ miasto i trasy do 550 km)
Najlepiej Zachodniopomorskie

Pierwszym wyborem jest mazda 6 rocznik 2007 w cenie do 30k lub 2008 w cenie do 40k. Powody:

- udany model, nie psuje siÄ™
- cichy, dobry stosunek jakości do ceny

Na przykład - tych samochodów nie widziałem, niestety są daleko - (2007):

http://otomoto.pl/mazda-6-143-km-bosse-xenon-skora-C25312331.html
http://otomoto.pl/mazda-6-2-0-navi-xenon-skora-bose-pdc-C26171484.html
http://otomoto.pl/mazda-6-2-0cd-143km-active-okazja-C21995131.html

lub (2008)

http://otomoto.pl/mazda-6-2-0cd-exclusive-super-stan-C26041980.html
http://moto.gratka.pl/tresc/mazda-6-du-a-navi-model-2009r-14776629.html#79e588fefbc49509,1
http://moto.gratka.pl/tresc/mazda-6-gwarancja-tempomat-zmieniarka-mp3-14641333.html#79e588fefbc49509,1

Niestety, ciężko jest trafić dobry egzemplarz, na przykłąd

http://otomoto.pl/mazda-6-navi-alu17-140km-sport-chrom-C27825888.html

ma mieć 134 tys. przebiegu, tymczasem sprawdzałem, w elektronicznej bazie danych chyba 2 lata temu jest już ponad 170 tysięcy.

Pytanie, czy warto poświęcić czas żeby jechać tu i tam te 300-400 kilometrów i oglądać te wszystkie auta?

Drugim wyborem w tym budżecie miał być VW Passat, na przykład taki:

http://moto.gratka.pl/tresc/volkswagen-passat-highline-bi-xenony-sk-ra-common-rail-14534649.html#a5723fabc815fe95,1

Zalety:
automat
auto biznesowe
duży bagażnik
łatwość naprawy

Jednak kolega mi odradził z następujących powodów:
- awaryjne silniki TD, pękają głowice
- co 40 tys. trzeba robić zawieszenie, koszt 4000 zł
- często kradziony, nie można trzymać pod blokiem.
- silnik diesla w Passacie chodzi jak traktor.

W dniu dzisiejszym trochę przybity do ściany zacząłem rozważać Audi A4. Ale zupełnie zaskoczył mnie kolega, który zaproponował tak: stary, powinieneś się przestać cackać i kup po prostu Kia Ceed_sw za 70 tysięcy z gwarancją na 7 lat. Masz wydać 40 tysięcy na jakiegoś szrota bez gwarancji przebiegu, a tu będziesz miał nówkę sztukę, tylko lejesz i jedziesz, z super oszczędnym silnikiem diesla.

Co o tym myślicie?

Data: 2013-02-12 16:19:37
Autor: Myjk
Pomoc przy wyborze samochodu
Mon, 11 Feb 2013 23:20:15 +0100, Michał Kowalski
Pierwszym wyborem jest mazda 6 rocznik 2007 w cenie do 30k lub 2008 w cenie do 40k. Powody:

Nie wiem jak chcesz to osiągnąć, skoro moją M6 SEDAN (luty '07 produkcja,
wyjazd z salonu marzec '08) bank przy współpracy rzeczoznawcy z DEKRY
wycenił na 37 tys. zł brutto (a po samej telefonicznej konsultacji z
gościem z banku na 34 tys. zł brutto). Fakt, moje auto jest zadbane (choć
było szpachlowane w dwóch miejscach po lekkich dotknięciach) i ma
stosunkowo mało przeleciane (110 tys.) -- ale wątpię by akurat ONI, gdy
musza to jeszcze odsprzedać, na takie rzeczy specjalnie zwracali uwagę.
- udany model, nie psuje siÄ™

To mogę potwierdzić. Zawieszenie wytrzymało bez ingerencji 5 lat. Do
silnika też się nie dotykałem. Dwie żarówki wymieniłem (stopy) i jak
zakładałem kamerę cofania, to spaliłem jedną od oświetlenia tablicy. :P

- cichy, dobry stosunek jakości do ceny

Tego już nie mogę potwierdzić. Auto trzyma swoją cenę, a wyposażeniem nie
szokuje. Ponadto jest głośno, zwłaszcza z dieslem pod maską. Nadkola
przednie nie są w ogóle wyciszone. Nawet teraz, po 5 latach jazdy,
wjeżdżając niespodziewanie w kałużę dostaję palpitacji serca -- bo brzmi to
tak jakby się auto rozpadało. Szroty z otomoto sobie odpuść, zwłaszcza jeśli nie są od prywatnego
właściciela, tylko sprowadzane. Tym bardziej odpuść jeśli nie znasz dobrze
bolączek tego auta bo można wpaść na minę. Wersja GH (od rocznika '08)
przed liftem ma parę bubli produkcyjnych (np. odpada lakier z progów), z
silnikiem te same akcje co w GG/GY -- o ile właściciel nie dbał. Tylne
nadkola lubią gnić, zwłaszcza jak auto jeździło po PL i właściciel nie dbał
o obfite i cykliczne płukanie nadkoli z soli i brudu.

http://otomoto.pl/mazda-6-2-0cd-143km-active-okazja-C21995131.html

Błędy w ogłoszeniu: od '05 nie ma książek serwisowych. Jest Komputerowa
Globalna Baza Danych gdzie są serwisy zapisane. Wszelkie książki serwisowe,
jeśli są, to PIC. Ten model ma 6 poduszek, a nie 8: 2 przednie i 4 kurtyny
(przód/tył) i w żadnym momencie nie miał ich 8. To auto w żadnej wersji nie
miało także dwustrefowej klimy. Nie miało radia z MP3/Aux-in/BlueTooth
(chyba, że przez emulator zmieniarki). Brak orginalnych alufelg. Siłą
rzeczy wątpię, aby to auto było od pierwszego właściciela, skoro takie kity
wciska.

VW Passat auto biznesowe

heheeee BPNMSP :P

- często kradziony, nie można trzymać pod blokiem.

Pocieszając, M6 też odjeżdżają w siną dal wcale nie rzadziej. :P Audi też odjeżdżają. Trzeba DOBRZE zabezpieczyć i ubezpieczyć od skutków
uszkodzenia podczas kradzieży -- to w pewnym sensie rozwiązuje problem.

W dniu dzisiejszym trochę przybity do ściany zacząłem rozważać Audi A4.

A4 jest piekielnie małe jak na swoją klasę.

[...]

Cóż, ma rację. Tylko nadal to jest prawie 2-krotna suma. Możesz więc kupić nową, łysą, Fabię kombi. :> Ale przednie zawieszenie
skrzypi już po 15 tkm, stukające gumy trzeba wymeiniać po 30, a pompę
paliwa po 40. :P Ciekawe czy już naprawili przeciekające tylne drzwi. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-02-12 17:55:36
Autor: me-how
W dniu 2013-02-11 23:20, Michał Kowalski pisze:
> [...]
> Kombi (duży bagażnik)
> Najlepiej dizel lub benzyna plus gaz (trochÄ™ miasto i trasy do 550 km)

cześć, 3 lata temu szukałem podobnego auta, i kupiłem logana mcv :)
ma wielki bagażnik, jest tani w obsłudze i naprawie - choć nic się jeszcze nie popsuło, tanie AC, nowy masz z FV, i nikt nawet kołpaków jeszcze nie ukradł

prestiż auta żaden, ale parkując obojętnie gdzie, mam pewność że jak wrócę on będzie stał, a często mam w bagażniku graty warte więcej niż samo auto, auto typowe do pracy, sąsiedzi raczej nie będą zazdrościć :)

w KIA 7 lat gwarancji to masz chyba na plastikową kierownicę, policz koszty serwisowania przez ten czas, które pewnie są warunkiem niezbędnym do utrzymania tej gwarancji

Rumunką nigdy nie byłem w serwisie, nawet nie wiem ile miała gwarancji

Data: 2013-02-12 18:02:52
Autor: Cavallino
Pomoc przy wyborze samochodu

Użytkownik "me-how" <terefere@kuku.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

w KIA 7 lat gwarancji to masz chyba na plastikowÄ… kierownicÄ™,

Bzdura, kolejny który nie wie o czym gada.
Na kierownicÄ™ akurat jest 5 lat.

Zresztą w Kia gwarancja to faktycznie kit - bo zazwyczaj nie trzeba z niej korzystać, jako że auto jest zrobione tak, że wytrzymuje ten czas bez specjalnych usterek.
W Renault jest identycznie, tylko że gwarancja na 2 lata, potem leci wszystko.....

policz koszty serwisowania przez ten czas

300 zł rocznie.
W Norauto przegląd każdego innego auta zrobią Ci za 200, a i tak będzie bardziej okrojony.
Czyli różnica to raptem 100 zł rocznie - faktycznie nie do przeskoczenia.....
W przypadku aut ze stajni Renault pewnie koszty dojazdów do serwisu w danym roku wyjdą drożej.

Rumunką nigdy nie byłem w serwisie

No pewnie, bo po co, skoro koła się jeszcze kręcą.
A potem mówią że Polacy o auta dbają.

Data: 2013-02-12 19:52:56
Autor: me-how
W dniu 2013-02-12 18:02, Cavallino pisze:

Rumunką nigdy nie byłem w serwisie

No pewnie, bo po co, skoro koła się jeszcze kręcą.
A potem mówią że Polacy o auta dbają.

czy dbanie po auto oznacza jeżdżenie do aso? gdzie za wymianę oleju chcą 450 zeta? akurat z tym autem można olać ich sikiem prostym, wiec nie uogólniaj dobrze?

Data: 2013-02-12 22:33:43
Autor: Cavallino

Użytkownik "me-how" <terefere@kuku.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:511a8f8a$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-02-12 18:02, Cavallino pisze:

Rumunką nigdy nie byłem w serwisie

No pewnie, bo po co, skoro koła się jeszcze kręcą.
A potem mówią że Polacy o auta dbają.

czy dbanie po auto oznacza jeżdżenie do aso?

Nie ma obowiązku jeżdżenia do ASO, a wymiana oleju pewnie zamyka się w 50 zł również w ASO.
Wystarczy sie zainteresować kosztami przed przeglądem.

Data: 2013-02-13 15:33:38
Autor: Chris
Pomoc przy wyborze samochodu
Cavallino nabazgrał(a):

[...]
50 zÅ‚  również w ASO.

Jakieś grosze o ile pamiętam.
Przy okazji po 4 latach wymienili za free maglownicę, drązki bo jakieś minimalne stuki były.

Data: 2013-02-13 13:44:33
Autor: tyran
On 2013-02-12 17:55, me-how wrote:
> [...]

ma wielki bagażnik, jest tani w obsłudze i naprawie - choć nic się
jeszcze nie popsuło, tanie AC, nowy masz z FV, i nikt nawet kołpaków

Ja mialem podobnie, do wyboru byl Avensis, Volvo V70 i Honda Accord. Wybralem ostatni, nie zaluje. Kupilem uzywany na FV VAT (tutaj mi sie po prostu trafilo).

--
tyran

Pomoc przy wyborze samochodu