Pomoc w doborze roweru

Data: 2012-03-24 23:52:26
Autor: Artur
Pomoc w doborze roweru
Witam,

Przymierzam się do zakupu roweru, bym mógł nim jeździć do pracy (w jedną stronę mam ok 12km).

Proszę o pomoc w doborze roweru w cenie do ok 1800 zł, dodam iż mam 184cm wzrostu, ok 85kg.

Rower ma służyć głównie do jazdy miejskiej, ale sporadycznie również na przejażdżki do lasu, więc chyba rower trekkingowy będzie najlepszy(?).

Jakie modele byście zaproponowali do tej kwoty?

Z góry dziękuję za pomoc.

--
Pozdrawiam,
Artur

Data: 2012-03-25 01:37:31
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
Pomoc w doborze roweru
W dniu 2012-03-24 23:52, Artur pisze:
[...]

Jak dużo tego lasu będzie? Jeżeli nie będą to jakieś wielkie błota i korzenie to trekking będzie nawet "zbyt" terenowy. Ja mam Treka 3700 z oponami zmienionymi na semi-slicki(Schwalbe Marathon 26x1,75") i kasetą bez "MegaRange" czy jakoś tak, i spokojnie śmigam po lasach i lekkich błotach.
A, i nie mam amortyzatora z przodu.

Data: 2012-03-25 01:39:02
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
Pomoc w doborze roweru

Przymierzam się do zakupu roweru, bym mógł nim jeździć do pracy (w jedną
stronę mam ok 12km).

A właśnie, jak słusznie zauważyłeś, będziesz robił najmniej 24km dziennie po asfalcie. Także tym się kieruj.

Data: 2012-03-25 03:05:15
Autor: Artur
Pomoc w doborze roweru
Witajcie,

Myślę, że drogi miejskie będą wypełniać jakieś 90% czasu spędzanego na rowerze.

Od kilku godzin przeglądam oferty rowerów i taki mi się spodobał:

http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-3-0 - czy to dobra oferta?

Musiał bym go dodatkowo wyposażyć w oświetlenie, błotniki i bagażnik na torbę.

Data: 2012-03-25 01:40:59
Autor: Gom
Pomoc w doborze roweru
On Mar 25, 3:05 am, "Artur" <arybe...@gmail.com> wrote:
[...]

Unibike Voyager:
http://www.unibike.pl/voyagergts.html
Cena niższa i odpada "problem" z wyposażaniem.

Data: 2012-03-25 10:53:24
Autor: Paweł Suwiński
Pomoc w doborze roweru
Dnia nie, 25 mar 2012 tako rzecze Artur:

Myślę, że drogi miejskie będą wypełniać jakieś 90% czasu spędzanego na rowerze.

Od kilku godzin przeglądam oferty rowerów i taki mi się spodobał:

http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-3-0 - czy to dobra oferta?

To nie jest trekingowy. Tutaj jest fajny trek:
http://www.kross.pl/pl/2012/trekking/trans-sander
Cena nawet lepsza licząc dodatkowy osprzęt. Biegi w piaście, dodatkowy
hamulec torpedo, dynamopiasta, amortyzator pod tyłkiem.

Nie mniej  od tego czy  brać bardziej "sportowy" rower  (szosa, cross)
czy  turystyczno  miejski (trek,  city)  zależy  ile w  tych  "drogach
miejskich" będzie jazdy  po asfalcie, na którym można  pocisnąć, a ile
ścieżek rowerowych, chodników i skrótów polno-leśnych. Na tych drugich
zazwyczaj  za  szybko nie  pojedzie.  Np.  na ścieżkach  jadąc  szybko
trafiam  czerwoną falę  no i  krawężniki  co chwilę  zmuszają mnie  do
częstego  hamowania.  W  takich  przypadkach nie  ma  co  się  katować
sportową sylwetką.  No i  taka geometra  ma sens  powyżej odpowiednich
prędkości (>~25km przy braku wiatru).

Przy  codziennej miejskiej  jeździe  w różnych  warunkach polecał  bym
takie  rozwiązania  jak  biegi  w   piaście  i  hamulec  torpedo  oraz
dynamopiasta jeżeli  przewidujesz regularną jazdę po  zmroku. Niestety
mało jest  modeli łączących  geometrię sportową z  tymi rozwiązaniami.
Unibike miał kiedyś Freeway-a, ale  IMHO był niedopracowany ze względu
na napinacz  i pionowe  haki. Ja  sobie sam  złożyłem taki  rowerek na
miasto o sportowej geometrii na slickach 1.25" z barankiem bez klamek,
piastą  torpedo  3b,  magnetycznymi  lampkami świecącymi  non  stop  i
bagażnikiem  na  sakwę.  Wyszedł  bezobsługowy  i  bezawaryjny  szybki
sprzęcik o niewielkiej wadze.

Paweł Suwiński

Data: 2012-03-25 17:53:22
Autor: Artur
Pomoc w doborze roweru
Witam ponownie,

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Załóżmy, że jednak zdecyduję się na Kross'a evado 3.0,

Mógł by mi ktoś pomóc w doborze bagażnika i błotników?
Proszę o przykładowe linki np. z allegro.

Data: 2012-03-25 16:08:30
Autor: Ignac
Pomoc w doborze roweru
Artur <arybekat@gmail.com> napisał(a):
Witam ponownie,

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Załóżmy, że jednak zdecyduję się na Kross'a evado 3.0,

 ..no łobuzy z tych naszych kolegów nie dość że wiedzą lepiej
 od Ciebie co Ty potrzebujesz to jeszcze nie "klepneli" Twojej
 wersji może po prostu dlatego że to rower DAMSKI !

 Ignac

Data: 2012-03-25 18:33:17
Autor: Artur
Pomoc w doborze roweru
Witam,

Skąd wniosek, że evado 3.0 to rower damski?

Występuje w 2 wersjach kolorystycznych: Męski: Grafitowy mat; Damski: Srebrny mat,

rozmiary ram: Męski: M,L,XL Damski: M,L

--
Pozdrawiam,
Artur.

Data: 2012-03-25 18:46:21
Autor: ToMasz
Pomoc w doborze roweru
W dniu 25.03.2012 18:33, Artur pisze:
[...]

ale kto teraz do kogo pisze? Kto komu zadaje pytanie i odpowiada?
ToMasz

Data: 2012-03-25 19:03:39
Autor: Artur
Pomoc w doborze roweru
Witam,

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jkni4t$eq1$1@inews.gazeta.pl... ale kto teraz do kogo pisze? Kto komu zadaje pytanie i odpowiada?
ToMasz

Na mojego posta: 'Załóżmy, że jednak zdecyduję się na Kross'a evado 3.0'

Odpisał Ignac:
'no łobuzy z tych naszych kolegów nie dość że wiedzą lepiej
od Ciebie co Ty potrzebujesz to jeszcze nie "klepneli" Twojej
wersji może po prostu dlatego że to rower DAMSKI !'

Na co ja zapytałem:
'

Data: 2012-03-26 21:40:50
Autor: Ignac
Pomoc w doborze roweru
[...]

  ...a ja się pytam dla kogo w końcu ten rower ma być,dla Ciebie
  czy dla teściwej...bo się całkiem pogubiłem.

  Ignac

Data: 2012-03-26 09:25:40
Autor: ...::QRT::...
Pomoc w doborze roweru
Dnia Sun, 25 Mar 2012 17:53:22 +0200, Artur napisał(a):

[...]

i tu mamy problem bo takie jak w evado mocowanie hamulca zacisku hamulca
tarczowego koliduje z mocowaniem bagaznika. Ponoć ludzie sobie jakoś z tym
radzą ale zasadniczo nie wiem jak to robią.  Zobacz jak winien być mocowany zacisk tylnego hamulca aby zamocowanie
bagażnika było bezproblemowe.  http://www.unibike.pl/zethosgts.html

Niestety ze znanych mi firm to tylko unibike i KTM w ten sposób mocuje
zaciski w niektórych ze swoich modeli.

Data: 2012-03-26 07:16:36
Autor: rmikke
Pomoc w doborze roweru
Dnia Sun, 25 Mar 2012 03:05:15 +0200, Artur naskrobał/a:

[...]

Podoba mi sie Twoj wybor :D

Chyba, ze chcesz jezdzic po miescie rowniez zima - wtedy pomyslalbym o soli:
przerzutka w piascie, hamulec torpedo albo rolkowy, kryty lancuch i bez
amortyzatora.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-25 16:00:10
Autor: s_13
Pomoc w doborze roweru
Proszę o pomoc w doborze roweru w cenie do ok 1800 zł, dodam iż mam 184cm wzrostu, ok 85kg.

a ja tak z innej strony... może jakaś używka z importu...
oczywiście bałbym się kupić taki bez wcześniejszego obejrzenia, przypasowania sie do niego, musisz też (jeśli się nie znasz) po zakup wybrać się z kimś, kto wie o co chodzi w osprzęcie...
właśnie jestem po zakupie dwóch trekingów, dla żony damka koga terraliner, na osprzęcie deore lx, owszem nie nowy, ale gotowy do rekreacyjnej jazdy i tylko przed większą wyprawa z bagażem trzeba będzie pomyśleć o nowym łańcuchu i kasecie, drugi podobny tylko męski, do wymiany to co wyżej, może jeszcze środkowa zębatka z przodu i opony i to niestety na już...
rowerki w swoim czasie bardzo luksusowe, na najlepszych komponentach, teraz też, jeszcze bez remontu działają jak trzeba, lepiej niż marketowy no name od nowości...
mogłem sobie przebierać i testować spośród setek egzemplarzy (giełda samochodowa w Białymstoku), jakieś 70 % to już złom, bez szans na tanią reanimację, ale da sie coś wypatrzeć... pierwszy kosztował mnie 500, drugi 350... :-)))

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-03-25 18:15:35
Autor: ToMasz
Pomoc w doborze roweru
W dniu 25.03.2012 16:00, s_13 pisze:
Proszę o pomoc w doborze roweru w cenie do ok 1800 zł, dodam iż mam
184cm wzrostu, ok 85kg.

a ja tak z innej strony... może jakaś używka z importu...
ja bym też radził pójść w tym kierunku. Tzn może nie używka na gwałt, ale to co Ci koledzy polecali napewno nie jest warte takich pieniędzy jeśli chcesz po prostu jeździć rowerem do pracy. Moim zdaniem wystarczy jakiś aluminiowy rower, z MK na łożyskach maszynowych, kasetą a nie wolnobiegiem, metalowymi hamulcami i napisem shimano na napędzie. Gotowców nie będę polecał, bo powninieneś kupić u lokalnego sprzedawcy. Pecha masz takiego, że łatwiej za 1300zł dostaniesz rowerek na 3 kolorowej ramie z 3 warstwami lakieru i pompką, niż porządne 2 stożkowe koła trwały napęd i przeciętny wygląd.

ToMasz

Data: 2012-03-26 07:09:33
Autor: rmikke
Pomoc w doborze roweru
Dnia Sat, 24 Mar 2012 23:52:26 +0100, Artur naskrobał/a:

[...]

Na sporadyczne przejazdzki do lasu, to sie nie przejmuj, miejska koza tez bedzie
dobra. Albo cross, jesli chcesz jezdzic szybko.

Data: 2012-03-26 10:42:27
Autor: Jakub
Pomoc w doborze roweru
W dniu sobota, 24 marca 2012, 23:52:26 UTC+1 użytkownik Artur napisał:
[...]

proponuję ci sprawdzoną i dobrą markę :) Unibike Voyager - masz rowerek kompletnie wyposażony i mieści się w pieniążkach które na zakup chcesz wydać :)
Ja używam Ekspedition, żona Pamira mogę z czystym sumieniem ci ten rowerek polecić :)

Data: 2012-03-30 01:23:09
Autor: Arti
Pomoc w doborze roweru
On 26 Mar, 19:42, Jakub <sta...@gmail.com> wrote:
> [...]

Ja używam Ekspedition, żona Pamira mogę z czystym sumieniem ci ten rowerek polecić :)

Zastanawiam się czy jednak nie dołożyć jeszcze trochę kasy i nie
kupić:

http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-4-0

lub

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

Który z tych rowerów jest lepszy pod względem jakości wykonania/
podzespołów
(różnica w cenie nie jest zbyt duża)?

Proszę jeszcze raz o pomoc :)

Warto jest dołożyć te 500-700 zł do takiego sprzętu (w stosunku do
evado
3.0)?

Rower będzie robił dziennie ok 40 km.

--
Pozdrawiam,
Artur

Data: 2012-03-26 17:13:53
Autor: roman
Pomoc w doborze roweru
Data: 2012-03-30 01:17:04
Autor: Arti
Pomoc w doborze roweru

Data: 2012-03-30 19:35:04
Autor: Ignac
Pomoc w doborze roweru
[...]

Ze względu na zestrojenie i zawartośc komponentów napędu wybrałbym unibik-i.
Zestrojenie ich napędu bardzo miło zaskoczyło mnie kulturą pracy,a ze względu
na hamulce typu V-b to wybrałbym Viper-a.Decyzję niestety musisz podjąć sam
zwłaszcza że kilka innych propozycji też tu jest.

Ignac

--

Pomoc w doborze roweru