Pomoc w usunięciu danych z BIK

Data: 2010-03-09 21:21:59
Autor: DanW
Pomoc w usunięciu danych z BIK
Znalazłem w sieci coś takiego:
http://www.goldfinance.pl/porady-kredytowe/porady-kredytowe/jestes-w-bik-pomozemy-ci.html

"...oferujemy Państwu pomoc w procedurze usunięcia danych z rejestru prowadzonego przez Biuro Informacji Kredytowej S.A. Warunkiem który musi być spełniony jest brak zadłużenia.
Usługa jest płatna i taryfikowana indywidualnie w zależności od ilości wpisów w BIK."

Jak to możliwe? Myślałem, że BIK przechowuje wszystkie dane przez 5 lat i nie ma możliwości usunięcia ich z rejestru. Może ktoś mnie oświeci?
Pozdrawiam Dan.

Data: 2010-03-09 14:30:04
Autor: witek
DanW wrote:
[...]

frajerow przeciez nie brakuje.

Data: 2010-03-09 21:34:35
Autor: MarekZ
Użytkownik "DanW" <mybox@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn6al7$qo$1@news.onet.pl...

[...]

Przecież jest napisane "pomoc w usunięciu" a nie "doprowadzenie do usunięcia".

Ja też chętnie zaoferuję Ci pomoc w locie na Księżyc, taryfikowaną indywidualnie w zależności od potrzeb i oczekiwań. Co więcej, dołożę starań abyś otrzymał dokładnie taką pomoc, jaka jest Ci potrzebna. :)

W istocie taka usługa może polegać na prowadzeniu negocjacji z poszczególnymi bankami o usunięciu danych z rejestru.

Data: 2010-03-09 23:47:13
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Pomoc w usuni�ciu danych z BIK
wygl±da to tak: przychodzi klient i mówi ¿e ma jaki¶
jego zdaniem nieprawid³owy wpis w BIK i ¿e on nawet
napisa³ list do BIK i za¿±da³ usuniêcia wpisu i nawet
przes³a³ dowody wp³aty takie papierowe z piecz±tk±
i podpisem dowodz±ce ¿e kredyt dawno sp³acony. A BIK
mu odpisa³ ¿e on ma kontaktowaæ siê z bankiem. Klient
poszed³ do banku i panienka z okienka orzek³a "ja nic
nie mogiem" po czym klient przychodzi do "fachowców".

a fachowcy pisza pismo z z±daniem do w³a¶ciwej komórki
w³a¶ciwego banku, ew. wyja¶niaj± czy klient da³ zgodê
na przetwarzanie dobrowolne (dot. zad³u¿eñ 59 dni i mniejszych) no i wyja¶niaj± sprawê. I wpis znika.

Data: 2010-03-09 23:30:20
Autor: Darek
Pomoc w usunięciu danych z BIK
Jak to możliwe? Myślałem, że BIK przechowuje wszystkie dane przez 5 lat
i nie ma możliwości usunięcia ich z rejestru. Może ktoś mnie oświeci?
Pozdrawiam Dan.

Może ma to związek z nowelizacją prawa bankowego, która nakładała na banki obowiązek przyjmowania oświadczenia o zgodzie na przetwarzaniu danych przez BIK po wygaśnięciu zobowiązania. Wydaje mi się że wpisy przed nowelizacją miały być usunięte przez BIK. Ale nie zauważyłem masowego usuwania wpisów. Może usuwają na wyraźne żądanie klienta?

Darek

Pomoc w usunięciu danych z BIK