Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)

Data: 2020-08-28 11:09:20
Autor: K
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Znalazlem cos takiego: https://www.citroen.fr/ami

Zakladajac, ze chcialbym sie dostac z Warszawy do sanatorium nad morze:
- Ile musialbym opierdolic dziennie obiadow po drodze tak aby nie zasnac za kolkiem?
- Na ile dni najlpiej rozlozyc podroz aby zwiedzic jak najwiecej ciekawych miejsc po drodze?
- Czy jest jakies tajne forum z lista miejsc gdzie mozna sie podladowac za darmo, chodzi mi o caritasy, PGRy, prywatne stacje benzynowe, kempingi?
- Jaki rodzaj przedluzacza wziac ze soba, czy taki pomaranczowy z Castoramy za 67pln bedzie ok?
- Czy warto zabierac walizke z ciuchami czy lepiej wypozyczyc ciuchy na miejscu?
- O ile zwiekszy sie zasieg jak wylacze radio i swiatla i czy da sie wtedy wyprzedzic zestaw w mniej niz 7km?
- Jaka jest optymalna temperatura do podrozowania?

Data: 2020-08-28 05:51:58
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 28 sierpnia 2020 o 12:09:22 UTC+2 K napisał(a):
[...]
A ja takie coś znalazłem
https://steelguru.com/uploads/news/belaz-75710_95768.jpg
Jak będziesz potrzebował przewieźć szafę to sobie takie auto kup.

Data: 2020-08-28 14:54:47
Autor: robot
[...]

Ale to hybryda jest.

Data: 2020-08-28 05:58:26
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 28 sierpnia 2020 o 14:55:03 UTC+2 robot napisał(a):
> piątek, 28 sierpnia 2020 o 12:09:22 UTC+2 K napisał(a): >> Znalazlem cos takiego: https://www.citroen.fr/ami >> >> Zakladajac, ze chcialbym sie dostac z Warszawy do sanatorium nad morze: >> - Ile musialbym opierdolic dziennie obiadow po drodze tak aby nie zasnac >> za kolkiem? >> - Na ile dni najlpiej rozlozyc podroz aby zwiedzic jak najwiecej >> ciekawych miejsc po drodze? >> - Czy jest jakies tajne forum z lista miejsc gdzie mozna sie podladowac >> za darmo, chodzi mi o caritasy, PGRy, prywatne stacje benzynowe, kempingi? >> - Jaki rodzaj przedluzacza wziac ze soba, czy taki pomaranczowy z >> Castoramy za 67pln bedzie ok? >> - Czy warto zabierac walizke z ciuchami czy lepiej wypozyczyc ciuchy na >> miejscu? >> - O ile zwiekszy sie zasieg jak wylacze radio i swiatla i czy da sie >> wtedy wyprzedzic zestaw w mniej niz 7km? >> - Jaka jest optymalna temperatura do podrozowania? > A ja takie coś znalazłem > https://steelguru.com/uploads/news/belaz-75710_95768.jpg > Jak będziesz potrzebował przewieźć szafę to sobie takie auto kup. >
Ale to hybryda jest.
Niewazne co to jest. Ważne że jeździ i ma przestrzeń ładunkowa.

Data: 2020-08-28 15:04:03
Autor: RadoslawF
[...]

Homologacji drogowej nie ma.
Znowu Zenek w gównie rzeźbisz.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-29 07:04:41
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 28 sierpnia 2020 o 15:08:20 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
Homologacji drogowej nie ma. Znowu Zenek w gównie rzeźbisz. Pozdrawiam
Patykiem poprawiam to co rękami ulepiles.

Data: 2020-08-29 16:40:00
Autor: RadoslawF
[...]

Kiedy to ty sam, własnymi rączkami lepiłeś.
I śmierdzi do dzisiaj.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-28 15:13:25
Autor: robot
[...]

Trudno się nie zgodzić.

Data: 2020-08-28 15:44:27
Autor: Mateusz Viste
2020-08-28 o 15:13 +0200, robot napisał:
>   Trudno się nie zgodzić.

Chyba tylko, jeśli jest się buszmenem, januszem czy innym - za
przeproszeniem - imigrantem. Prawdziwy, metroseksualny mężczyzna nie
wsiądzie do czegoś, co ma rurę wydechową. A po szafę pojedzie sobie
na dwóch hulajnogach, na spokojnie. Chill i relaks.

Mateusz

Data: 2020-08-28 13:07:43
Autor: Pete
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Hello, K.
On 28.08.2020 12:09 you wrote:

> Znalazlem cos takiego: https://www.citroen.fr/ami

Zaplanuj np tym:
https://www.aixam.pl/pl/prawo-jazdy-am-a1-a2-a-b1-b-c1-c-d1-d-t/access
 --
Pete

Data: 2020-08-28 13:30:57
Autor: K
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
On 28/08/2020 12:07, Pete wrote:
Hello, K.
On 28.08.2020 12:09 you wrote:

  > Znalazlem cos takiego: https://www.citroen.fr/ami

Zaplanuj np tym:
https://www.aixam.pl/pl/prawo-jazdy-am-a1-a2-a-b1-b-c1-c-d1-d-t/access

Ale to jest diesel dla cebularzy, ja chce isc z postepem.

Data: 2020-08-28 17:19:53
Autor: Pete
On 28.08.2020 14:30 you wrote:

> Ale to jest diesel dla cebularzy, ja chce isc z postepem.

Tylko dlaczego wozidłem do miasta chcesz wyjechać poza?

--
Pete

Data: 2020-08-29 17:57:42
Autor: Master
W dniu 2020-08-28 o 14:30, K pisze:

Ale to jest diesel dla cebularzy, ja chce isc z postepem.

Jeśli chcesz być postępowy i na prawdę ekologiczny wybierz Aixama.

Jak chcesz poklasku u przechodniów i celebrytów wybierz elektryka.

Chociaż... Za Aixamem częściej się ludzie oglądają bo go słychać ;-)

Data: 2020-08-28 13:33:47
Autor: robot
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
W dniu 28.08.2020 o 13:07, Pete pisze:
Hello, K.
On 28.08.2020 12:09 you wrote:

  > Znalazlem cos takiego: https://www.citroen.fr/ami

Zaplanuj np tym:
https://www.aixam.pl/pl/prawo-jazdy-am-a1-a2-a-b1-b-c1-c-d1-d-t/access

Hmmm.
Widzę tam dwa modele "pojazdów osobowych"
Ten tańszy wygląda jak gówno pieska.
Ale ten droższy już nie taki brzydki.
Wygląda jak nowoczesny odkurzacz, czyli tak jak wszystkie dzisiejsze samochody dla biednych. Można się przyzwyczaić.

Data: 2020-08-28 13:45:27
Autor: robot

https://ibb.co/PcqPsdy

Data: 2020-08-29 18:17:50
Autor: Master
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Data: 2020-08-30 06:58:22
Autor: robot
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
W dniu 29.08.2020 o 18:17, Master pisze:
https://ibb.co/2qcztDq

I nadal odkurzacz fajniejszy.
Jak bym miał wybierać, to bym brał w budzie odkurzacza.

Bonus:

https://youtu.be/aGb8pMIeY6w

Data: 2020-08-28 14:11:34
Autor: Pete
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Hello, robot.
On 28.08.2020 13:33 you wrote:

> Hmmm. Widzę tam dwa modele "pojazdów osobowych" Ten tańszy wygląda > jak gówno pieska. Ale ten droższy już nie taki brzydki. Wygląda jak > nowoczesny odkurzacz, czyli tak jak wszystkie dzisiejsze samochody > dla biednych. Można się przyzwyczaić.

No. I te wszystkie rady K dla ww elektryka będzie można również zastosować dla tego dizla.

--
Pete

Data: 2020-08-29 17:55:45
Autor: Master
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Ten diesel ma zasięg 300km. Faktycznie pali 3 litry.
Nie jeździłeś? Żałuj.
Tak jest głośno ;-)

Data: 2020-08-28 13:23:52
Autor: robot
W dniu 28.08.2020 o 12:09, K pisze:
[...]

Ja mogę tylko poradzić, żebyś wziął ze sobą mądrą książkę do czytania podczas ładowania.
Alternatywą dla książki jest korzenioplastyka. Piękne hobby.

Data: 2020-08-28 13:31:58
Autor: K
On 28/08/2020 12:23, robot wrote:
[...]

Przy jedzeniu sie nie czyta.

Data: 2020-08-28 14:45:45
Autor: robot
W dniu 28.08.2020 o 14:31, K pisze:
[...]

Tak se właśnie pomyślałem, że przy tych stacjach ładowania
można by dodatkowy biznes otworzyć. Takie kafejki "Charge Caffee",
kółka zainteresowań założyć, korzenioplastyka. I sprzedawać tam
piwo bezalkoholowe, hod dogi itd. Żyła złota.
Na stacji benzynowej człowiek krótko jest, dużo nie kupi towaru.
A w Charge Caffee to i księgarnie z mądrymi książkami można otworzyć.
Z nudów klient wszystko kupi, nawet te korzenie do korzenioplasyki będą schodzić.

Data: 2020-08-28 16:16:16
Autor: Myjk
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Fri, 28 Aug 2020 14:45:45 +0200, robot
piwo bezalkoholowe, hod dogi itd. Żyła złota.
Na stacji benzynowej człowiek krótko jest, dużo nie kupi towaru.

Przecież stacje benzynowe to głównie z takich rzeczy się utrzymują -- a nie
ze sprzedaży paliwa. I ludzie nie dosyć że tam kupują, to jeszcze chleją na
miejscu, żrą parówki z psa, zajmując dystrybutory po 15-20 minut. Także
przykro mi, ale ameryki nie odkryłeś, bo już ktoś na śmierdzielach biznes
dawno robi. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-30 07:07:46
Autor: robot
W dniu 28.08.2020 o 16:16, Myjk pisze:
Fri, 28 Aug 2020 14:45:45 +0200, robot

piwo bezalkoholowe, hod dogi itd. Żyła złota.
Na stacji benzynowej człowiek krótko jest, dużo nie kupi towaru.

Przecież stacje benzynowe to głównie z takich rzeczy się utrzymują

Nie zrozumiałeś co napisałem.
Spróbuj jeszcze raz.

Data: 2020-08-29 17:32:53
Autor: kk
On 2020-08-28 14:45, robot wrote:

[...]

Raczej odwrotnie, przy tych restauracjach zrobić stacje ładowania.

Data: 2020-08-30 07:09:22
Autor: robot
On 2020-08-28 14:45, robot wrote:

[...]

To samo. Nie widzę różnicy.

Data: 2020-09-03 13:10:04
Autor: kk
On 2020-08-28 14:45, robot wrote:

[...]

Stacje do ładowania muszą być powszechne by elektryki miały sens. Jeżdżenie na zatankowanie było akceptowalne dla spalinowych gdzie to trwało chwilę. O ile oczywiście nie było kolejki za kebabami. Ładowanie elektryczne wydaje się jednak łatwiejsze w realizacji. O ile nie chce się ładować całkiem rozładowanego akumulatora do pełna.

Data: 2020-08-28 15:24:41
Autor: yabba
[...]

Ale można jeść przy czytaniu.

yabba

Data: 2020-08-28 16:36:22
Autor: K
On 28/08/2020 14:24, yabba wrote:
Przy jedzeniu sie nie czyta.

Ale można jeść przy czytaniu.

yabba

Nie mozna. Chyba, ze to bedzie mapa Caritasow z darmowymi ladowarkami.

Data: 2020-08-30 07:12:50
Autor: robot
W dniu 28.08.2020 o 17:36, K pisze:
On 28/08/2020 14:24, yabba wrote:
Przy jedzeniu sie nie czyta.

Ale można jeść przy czytaniu.

yabba

Nie mozna. Chyba, ze to bedzie mapa Caritasow z darmowymi ladowarkami.

Najlepiej się czyta przy sraniu.
Nikt temu nie zaprzeczy.

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.com%2Fpin%2F456693218460294580%2F&psig=AOvVaw3gmbkO2RSuUBIBPSxGZsWr&ust=1598850700050000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCKj9jJKVwusCFQAAAAAdAAAAABAD

Data: 2020-08-28 17:32:50
Autor: nadir
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
W dniu 28.08.2020 o 14:31, K pisze:

Przy jedzeniu sie nie czyta.

A przy czytaniu nie je.

Data: 2020-08-28 15:37:48
Autor: Mateusz Viste
2020-08-28 o 11:09 +0100, K napisał:
- Jaka jest optymalna temperatura do podrozowania?

Wg. Renault - musi być 20 stopni na zewnątrz. Inaczej ilość obiadów
wzrasta.

Ciekawa strona, na której producent podaje symulator zasięgu ZOE w
zależności od kilku parametrów:
https://www.renault.fr/vehicules-electriques/zoe/batterie-recharge.html#autonomie

Wszystko podane dla aku 52 kWh i felg 15" (większe felgi to mniejszy
zasięg - dlaczego? nie mam pojęcia).

Warunki idealne:
Prędkość na trasie 50 km/h, temperatura zewnętrzna 20 stopni, bez
klimy, bez ogrzewania: zasięg 451 km.

Warunki trochę bardziej realistyczne, jesienne:
Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 10 stopni +
ogrzewanie: zasięg 230 km.

Warunki zimowe:
Prędkość na trasie 100 km/h, temperatura zewnętrzna -5 stopni +
ogrzewanie: 191 km.

Warunki letnie:
Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 25 stopni
(symulator nie pozwala na więcej) + klima: 206 km.

Powyższe dane są - zakładam - na idealnie płaskim terenie i dla
akumulatora naładowanego w 100%. Jeśli dobrze kojarzę, to producenci
nie zalecają ładowania do pełna... Zatem od powyższych liczb trzeba
odjąć pewnie z 10-15%. No i oczywiście nikt nie jeździ do ostatniego
kilometra zasięgu, zazwyczaj tankujemy (ładujemy) odpowiednio
wcześniej, powiedzmy w okolicach 20%. Jeśli dobrze liczę, wychodzi z
tego realistyczny zasięg rzędu 120 km. No chyba że jedziemy pod wiatr,
to mniej. :)

Patrzę, patrzę, ale nie umiem zobaczyć tego "wow" którym e-kierowcy tak
się zachwycają. No i ten koszt wynajmu akumulatora przy przebiegach <
10 Kkm... 95 Eur/mc (włącznie z ubezpieczeniem akumulatora, które jest
najwyraźniej obowiązkowe). Alternatywa to zakup aku na własność -
wówczas cena całości przeskakuje na 32 tys. Euro. W porównaniu do mojej
Loganki za niecałe 8 tys. Euro to jednak jakby drogawo...

Mateusz

Data: 2020-08-28 14:54:11
Autor: K
On 28/08/2020 14:37, Mateusz Viste wrote:
[...]

Czyli realnie mniej niz 200km. Wreszcie jakies konkretne informacje, a nie ciagle klamstwa i naginanie rzeczywistosci :) Wychodzi, ze musialbym opierdolic dwa i pol solidnego obiadu aby nie zasnac za kolkiem. Myslisz, ze warto sie po drodze zatrzymac np. w Nidzicy, a pozniej odbic na Malbork? Niedaleko Nidzicy jest zaprzyjazniona stacja benzynowa i mozna sie latwo (i za darmo) wpiac do gniazdka w kiblu. Natomiast w Malborku jest Cartitas skad moglbym dodatkowo pozyczyc ubrania.

Data: 2020-08-28 16:42:10
Autor: Mateusz Viste
2020-08-28 o 14:54 +0100, K napisał:
Czyli realnie mniej niz 200km. Wreszcie jakies konkretne informacje

No bez przesady z tym entuzjazmem - to są dane od producenta, sądzę że
i w tym symulatorze założył po cichu jakieś optymistyczne warianty. No
ale znamy, powiedzmy, jakąś górną granicę optymizmu.

[...]

Ale to odbicie na Malbork to znów na zasięgu się odbije... Nie wiem czy
obędzie się wówczas bez trzeciego obiadu. Proponowałbym raczej krótki
postój (w sensie 5-6 godzin) w Elblągu. Tamtejszy MOPS na Winnej z
pewnością użyczy prądu, tylko trzeba przyjść ze swoim przedłużaczem
ogrodowym i uśmiechnąć się do pani w okienku, pokazując jednocześnie
dziury w podeszwach. Czynne do 15:30 (realnie: 14:55) więc dobrze
byłoby tam być koło 09:00. W sumie z Wawy powinieneś wyjechać dzień
wcześniej, bo wiesz - chill i relaks, po co się stresować itd.

Mateusz

Data: 2020-08-28 18:01:17
Autor: Cavallino
W dniu 28-08-2020 o 15:54, K pisze:

Warunki letnie:
Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 25 stopni
(symulator nie pozwala na więcej) + klima: 206 km.

Czyli realnie mniej niz 200km.

Realnie więcej.
Inaczej bym z Pucka do Poznania na jednym ładowaniu nie przejechał (doładowywałem jakieś 25 kWh, a baterię mam 41 kWh).

Warunki były gorsze niż powyżej - bo na zewnątrz było ponad 30 stopni, więc klima miała więcej do roboty.
Prędkość - podobna.

Data: 2020-08-28 20:16:21
Autor: nadir
W dniu 28.08.2020 o 18:01, Cavallino pisze:

Realnie więcej.
Inaczej bym z Pucka do Poznania na jednym ładowaniu nie przejechał (doładowywałem jakieś 25 kWh, a baterię mam 41 kWh).

Ale to nie jest jedno ładowanie, tylko ciut ponad 1,5 ładowania i jeden obiad.

Data: 2020-08-29 03:10:52
Autor: Cavallino
W dniu 28-08-2020 o 20:16, nadir pisze:
[...]

Czyli jedno ładowanie po drodze.
Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.
A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem jeszcze mniej.

Data: 2020-08-29 09:54:34
Autor: Mateusz Viste
2020-08-29 o 03:10 +0200, Cavallino napisał:
Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km.

Bardzo dokładne wyliczenie, jak na kogoś kto kilka godzin wcześniej
pisał "doładowałem jakieś 25 kWh".

A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany
na full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie
zużyłem jeszcze mniej.

Całkiem jak szwagier kuzyna kolegi: przy dłuższych trasach musi
stawać po drodze, żeby ropy upuścić z baku. Tyle jej przybywa.

Mateusz

Data: 2020-08-29 09:55:01
Autor: nadir
W dniu 29.08.2020 o 03:10, Cavallino pisze:

Czyli jedno ładowanie po drodze.

Nie naginaj rzeczywistości, po drodze to jest już drugie ładowanie. Na które trzeba się zatrzymać, tam gdzie, i kiedy, samochód sobie życzy.
Zasięg, o którym pisał Mateusz, i o który pytał K, podaje się dla JEDNEGO pełnego zatankowania/załadowania.

[...]

Ale tu nikt nie pyta ile samochód elektryczny zużywa energii, bo ona jest przecież za darmo, no i ten argument wszystkich nas przekonuje. Tylko jakie są realne zasięgi w realnych warunkach? A te są różne w zależności od obciążenia pojazdu, rodzaju drogi, kierunku wiatru, temperatury otoczenia, i wpływają na zasięg zarówno w pojeździe elektrycznym jak i spalinowym.
Tylko, że mnie koło pióra lata czy mój samochód spali litr więcej paliwa czy mniej na 100 kilometrów, mimo że paliwa nie mam za darmo. Żeby zwiększyć zasięg, czy zmienić planowaną trasę, nie muszę wcześniej główkować gdzie i na ile zboczyć z drogi, i ile na to czasu zmarnuję.

Data: 2020-08-29 10:11:17
Autor: Mateusz Viste
2020-08-29 o 09:55 +0200, nadir napisał:
Żeby zwiększyć zasięg, czy zmienić planowaną trasę, nie muszę
wcześniej główkować gdzie i na ile zboczyć z drogi, i ile na to czasu
zmarnuję.

Z tym główkowaniem to przesadzasz. Akurat w przypadku trasy Puck -
Poznań sprawa jest prosta: jadąc najkrótszą drogą trzeba zahaczyć o
Bory Tucholskie, a tam kempingów dostatek. Podładować te "jakieś 25
kWh" z gniazdka kempingowego to (wg. symulatora który wcześniej
linkowałem) niecałe 4h30. Akurat tyle, żeby obiad zjeść bez stresu. No
chyba, że mają tylko gniazdka 16A, to 9h (tj. obiad + mądra książka).

Mateusz

Data: 2020-08-29 11:00:03
Autor: nadir
[...]

Faktycznie, jak Ty to piszesz to ma to sens! Chyba mam niepotrzebną obstrukcję przed elektrykami?
Nawet to gniazdo 16A ma kupę zalet. Co tam obiad i książka? Przecież to można żoną bzyknąć lub co tam kto preferuje, i jeszcze niezłego komara przyciąć.
Tak jak się wypoczywa w elektryku to w żadnym spalinowcu jest nieosiągalne. No może Scania Longline?

https://www.youtube.com/watch?v=218iXiKhKlg

Data: 2020-08-29 11:17:29
Autor: Mateusz Viste
2020-08-29 o 11:00 +0200, nadir napisał:
Faktycznie, jak Ty to piszesz to ma to sens! Chyba mam niepotrzebną obstrukcję przed elektrykami?

Spokojnie, nie ty jeden. Małymi kroczkami trzeba ewangelizować świat,
aż wszyscy przejrzą na oczy.

Nawet to gniazdo 16A ma kupę zalet. Co tam obiad i książka? Przecież
to można żoną bzyknąć lub co tam kto preferuje

No ale żonę targać w podróż? Kolega dalej myśli jak buszmen jakiś (ew.
imigrant). Żona w elektryku to po pierwsze zasięg zmniejszy, bo nawet
najchudszy model to będzie jednak dobre 40 kg. A po drugie to
niepotrzebny stres jest. Cywilizowany człowiek żonę, tak jak wszelkie
inne akcesoria, to sobie wypożyczy na miejscu. Po prostu.

Mateusz

Data: 2020-08-29 14:45:13
Autor: Janusz
[...]

Mateusz masz ode mnie piwo za poprawę humoru :)

--
Janusz

Data: 2020-08-30 08:47:18
Autor: Cavallino
W dniu 29-08-2020 o 09:55, nadir pisze:
W dniu 29.08.2020 o 03:10, Cavallino pisze:

Czyli jedno ładowanie po drodze.

Nie naginaj rzeczywistości, po drodze to jest już drugie ładowanie.

LOL !!!
Każdy wie o co chodzi, tylko niektórzy hejterzy muszą się czepić.
Ten typ tak ma i już.

Na które trzeba się zatrzymać, tam gdzie, i kiedy, samochód sobie życzy.

No mój widać tego nie wie, bo wystarczy mu iż zatrzymam się tam gdzie ja chcę.
Czyli tam gdzie zaplanowałem postój, najczęściej dlatego że ładowarka akurat jest darmowa.

Wczoraj na przykład zapas miałem jeszcze na 70 km, więc spokojnie mogłem sobie jechać dalej.
Tyle że alternatywą byłyby ładowarki albo wolniejsze, albo płatne, a że po naładowaniu się zasięg był wystarczający żeby dojechać do celu, to i miejsce było optymalne.

Zasięg, o którym pisał Mateusz, i o który pytał K, podaje się dla JEDNEGO pełnego zatankowania/załadowania.

Tyle że odnosiłem się do tego postu, zwłaszcza że gość okupuje mój kf, odpowiedziałem na inny post i o co innego w nim chodziło - czytaj uważniej.

[...]

Ale tu nikt nie pyta

Pytać nie pyta, tylko wygłasza tezy.
Hejterzy tak mają.
Tezy fałszywe.
Stąd moje sprostowanie.

Data: 2020-08-31 15:59:26
Autor: nadir
W dniu 30.08.2020 o 08:47, Cavallino pisze:

LOL !!!
Każdy wie o co chodzi, tylko niektórzy hejterzy muszą się czepić.
Ten typ tak ma i już.

Dokładnie, każdy wie, że dla benzynowego podaje się zasięg od pełnego do pełnego tankowania, a w elektrykach bierze się tylko ładowania pośrednie.
To hejt to relatywizm?

No mój widać tego nie wie, bo wystarczy mu iż zatrzymam się tam gdzie ja chcę.
Czyli tam gdzie zaplanowałem postój, najczęściej dlatego że ładowarka akurat jest darmowa.

Ja wyjeżdżając w jakąkolwiek trasę nie planuję z góry ile i gdzie zrobię postój. Nie mam na to czasu, a przede wszystkim potrzeby.

[...]

My nie mamy, i póki co, nie chcemy mieć takich dylematów. A pięciolitrowa bańka paliwa załatwia praktycznie wszystkie problemy z zasięgiem w cywilizowanej części Europy.

Pytać nie pyta, tylko wygłasza tezy.
Hejterzy tak mają.
Tezy fałszywe.
Stąd moje sprostowanie.

Jacy hejterzy? Ogarnij się człowieku. Pytanie było o zasięg przeciętnego samochodu elektrycznego, bez tego całego voodoo z kilowatami i postojami/ładowaniami po drodze.

Data: 2020-08-31 18:27:28
Autor: Cavallino
W dniu 31-08-2020 o 15:59, nadir pisze:

Ja wyjeżdżając w jakąkolwiek trasę nie planuję z góry ile i gdzie zrobię postój. Nie mam na to czasu, a przede wszystkim potrzeby.

Tylko co mnie to obchodzi?

[...]

Mów za siebie.

Pytać nie pyta, tylko wygłasza tezy.
Hejterzy tak mają.
Tezy fałszywe.
Stąd moje sprostowanie.

Jacy hejterzy?

Elektryków.
Tacy jak Ty.
Tbacy co ardzo by chcieli mieć, ale nie mogą z różnych powodów, więc zamiast po prostu nie zajmować się tematem, których ich nie interesuje, jazgoczą w każdym wątku na ten temat i czepiają się wszystkiego, żeby tylko psa do czegoś przywiesić.....

Pytanie było o zasięg przeciętnego samochodu elektrycznego

Nie odpowiadałem na żadne pytanie.
Więc skup się na wątku i patrz na co odpowiadasz.

Inaczej nawet twój hejt jest żałosny...

Data: 2020-08-31 22:13:59
Autor: cef
W dniu 2020-08-30 o 08:47, Cavallino pisze:
[...]

"Tam gdzie ja chcę"  :-)

Data: 2020-09-01 09:00:46
Autor: K
On 29/08/2020 02:10, Cavallino wrote:
[...]

Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.

Data: 2020-09-01 11:26:20
Autor: Cavallino
W dniu 01-09-2020 o 10:00, K pisze:
  nie masz nic w temacie aut elektryczny do
powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.

Tak - to jest dokładne podsumowanie Twojego udziału w dyskusjach o elektromobilności.
Dokładnie tyle wniosłeś.

Data: 2020-09-01 11:30:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Hello K,

Tuesday, September 1, 2020, 10:00:46 AM, you wrote:

[...]

Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-01 11:45:45
Autor: Cavallino
[...]

Dokładniej to 64,8 było łącznie naładowane (w trasie i przed nią), bo akumulatory mam tylko 41 kWh.

  > Po co się ciskasz?

Hejterzy tak mają.
Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i środki nieistotne.

Data: 2020-09-01 11:48:11
Autor: K
On 01/09/2020 10:45, Cavallino wrote:

Hejterzy tak mają.
Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i środki nieistotne.

Nie stac mnie i dorabiam idelogie :D

Data: 2020-09-01 12:55:08
Autor: Cavallino
W dniu 01-09-2020 o 12:48, K pisze:
On 01/09/2020 10:45, Cavallino wrote:

Hejterzy tak mają.
Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i środki nieistotne.

Nie stac mnie i dorabiam idelogie :D

Nie stać, blokada w głowie, rozbuchane potrzeby - whatever.
Ważne żeby hejt nakręcać, a z jakeigo powodu to robisz, jest nieistotne.
Byłoby inaczej, po prostu byś ten temat olał i tyle.
A że tego nie robisz - to znaczy że Cię on boli.
I tyle.

EOD

Data: 2020-09-01 16:31:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-09-01 o 12:55, Cavallino pisze:

[...]

A z jakiego powody ty rozkręcasz hejt na ludzi mających
inne zdanie o elektrykach?

Pozdrawiam

Data: 2020-09-01 11:47:17
Autor: K
On 01/09/2020 10:30, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Ta, papier jak zwykle wszystko przyjmie. Tymczasem niezalezne testy obalaja te teorie.

Data: 2020-09-01 14:34:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
Hello K,

[...]

[...]

Jakie testy? Jak myślisz, skąd wartość 0.15 kWh/km, skoro producenci
samochodów podają niższe wartości? Zużycie energii zależy przede
wszystkim od stylu jazdy. Tak samo jak spalanie paliwa w samochodzie.

Przez prawie 20 lat użytkowania Lanosa, któremu dodałem pomiar zużycia
paliwa, obserwowałem wyniki ok 5.8 do 16.5 l/100 km. Którakolwiek z
tych wartości jest błędna? Nie. Obie dotyczą przejazdu na odcinku
kilkudziesięciu km. Jedna to środek nocy, przejechane mnóstwo km,
bardzo spokojna jazda zupełnie pustymi drogami - końcówka powrotu do
domu, po ostatnim tankowaniu. Drugi przejazd, również w słabym ruchu,
z pedałem gazu w podłodze, autostradą A4. Natomiast średnie spożycie z
kilku lat, to 9.3 l/100 km. Najniższe na kilkusetkilometrowej trasie -
6.24 l/100 km. Mogę takich liczb podawać wiele dla JEDNEGO samochodu.
Wszystkie pochodzą z rzeczywistych przejazdów.

Mogę się założyć, że tym samom pojazdem z akumulatorem naładowanym do
pełna, z deklarowanym zasięgiem 400 km, zużyję energię w jednym
przejeździe w mniej niż 300 km a w innym - jeśli będę miał szczęście
do słabego ruchu - będę bliski 500 km. I oba zużycia energii będą
poprawne.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-01 11:52:48
Autor: Mateusz Viste
2020-09-01 o 11:30 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:

> powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz
> grupe, a byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec.  Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma
64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz?

0.15 kWh/km to bardzo optymistyczne założenie. Z symulatora producenta
wynika, że przy prędkości 110 km/h i temperaturze zew. 30 stopni mowa
raczej 0.23 kWh/km.  Liczby Sławka mogą się zgadzać, ale dopiero przy
prędkości 80 km/h.

Mateusz

Data: 2020-08-30 06:36:20
Autor: robot
[...]

A Tesla S jak zajechała na Nürburgring zaszpanować, to nie dojechała do mety.
Przegrzały się bateryjki.
Ale trochę się czepiam, bo to fajna zabawka mimo wszystko.

Data: 2020-08-29 17:37:10
Autor: kk
On 2020-08-28 12:09, K wrote:
[...]

No trafne. O obiadach nie myślałem, ale gdzie stanąć by to miało sens a nie tylko czekanie na naładowanie myślałem. Jaki przedłużacz też myślałem :-) I o ciuchach :-) Jak się zwiększa zasięg to ciągle myślę :-) I liczę się z niską temperaturą :-)

Ale coś nie zanosi się na podróż Twizy przez Polskę :-)

Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)