Data: 2020-08-28 15:37:48 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
2020-08-28 o 11:09 +0100, K napisał:
- Jaka jest optymalna temperatura do podrozowania? Wg. Renault - musi być 20 stopni na zewnątrz. Inaczej ilość obiadów wzrasta. Ciekawa strona, na której producent podaje symulator zasięgu ZOE w zależności od kilku parametrów: https://www.renault.fr/vehicules-electriques/zoe/batterie-recharge.html#autonomie Wszystko podane dla aku 52 kWh i felg 15" (większe felgi to mniejszy zasięg - dlaczego? nie mam pojęcia). Warunki idealne: Prędkość na trasie 50 km/h, temperatura zewnętrzna 20 stopni, bez klimy, bez ogrzewania: zasięg 451 km. Warunki trochę bardziej realistyczne, jesienne: Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 10 stopni + ogrzewanie: zasięg 230 km. Warunki zimowe: Prędkość na trasie 100 km/h, temperatura zewnętrzna -5 stopni + ogrzewanie: 191 km. Warunki letnie: Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 25 stopni (symulator nie pozwala na więcej) + klima: 206 km. Powyższe dane są - zakładam - na idealnie płaskim terenie i dla akumulatora naładowanego w 100%. Jeśli dobrze kojarzę, to producenci nie zalecają ładowania do pełna... Zatem od powyższych liczb trzeba odjąć pewnie z 10-15%. No i oczywiście nikt nie jeździ do ostatniego kilometra zasięgu, zazwyczaj tankujemy (ładujemy) odpowiednio wcześniej, powiedzmy w okolicach 20%. Jeśli dobrze liczę, wychodzi z tego realistyczny zasięg rzędu 120 km. No chyba że jedziemy pod wiatr, to mniej. :) Patrzę, patrzę, ale nie umiem zobaczyć tego "wow" którym e-kierowcy tak się zachwycają. No i ten koszt wynajmu akumulatora przy przebiegach < 10 Kkm... 95 Eur/mc (włącznie z ubezpieczeniem akumulatora, które jest najwyraźniej obowiązkowe). Alternatywa to zakup aku na własność - wówczas cena całości przeskakuje na 32 tys. Euro. W porównaniu do mojej Loganki za niecałe 8 tys. Euro to jednak jakby drogawo... Mateusz |
|
Data: 2020-08-28 14:54:11 | |
Autor: K | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
On 28/08/2020 14:37, Mateusz Viste wrote:
2020-08-28 o 11:09 +0100, K napisał: Czyli realnie mniej niz 200km. Wreszcie jakies konkretne informacje, a nie ciagle klamstwa i naginanie rzeczywistosci :) Wychodzi, ze musialbym opierdolic dwa i pol solidnego obiadu aby nie zasnac za kolkiem. Myslisz, ze warto sie po drodze zatrzymac np. w Nidzicy, a pozniej odbic na Malbork? Niedaleko Nidzicy jest zaprzyjazniona stacja benzynowa i mozna sie latwo (i za darmo) wpiac do gniazdka w kiblu. Natomiast w Malborku jest Cartitas skad moglbym dodatkowo pozyczyc ubrania. |
|
Data: 2020-08-28 16:42:10 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
2020-08-28 o 14:54 +0100, K napisał:
Czyli realnie mniej niz 200km. Wreszcie jakies konkretne informacje No bez przesady z tym entuzjazmem - to są dane od producenta, sądzę że i w tym symulatorze założył po cichu jakieś optymistyczne warianty. No ale znamy, powiedzmy, jakąś górną granicę optymizmu. Myslisz, ze warto sie po drodze zatrzymac np. w Nidzicy, a pozniej Ale to odbicie na Malbork to znów na zasięgu się odbije... Nie wiem czy obędzie się wówczas bez trzeciego obiadu. Proponowałbym raczej krótki postój (w sensie 5-6 godzin) w Elblągu. Tamtejszy MOPS na Winnej z pewnością użyczy prądu, tylko trzeba przyjść ze swoim przedłużaczem ogrodowym i uśmiechnąć się do pani w okienku, pokazując jednocześnie dziury w podeszwach. Czynne do 15:30 (realnie: 14:55) więc dobrze byłoby tam być koło 09:00. W sumie z Wawy powinieneś wyjechać dzień wcześniej, bo wiesz - chill i relaks, po co się stresować itd. Mateusz |
|
Data: 2020-08-28 18:01:17 | |
Autor: Cavallino | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 28-08-2020 o 15:54, K pisze:
Warunki letnie: Realnie więcej. Inaczej bym z Pucka do Poznania na jednym ładowaniu nie przejechał (doładowywałem jakieś 25 kWh, a baterię mam 41 kWh). Warunki były gorsze niż powyżej - bo na zewnątrz było ponad 30 stopni, więc klima miała więcej do roboty. Prędkość - podobna. |
|
Data: 2020-08-28 20:16:21 | |
Autor: nadir | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 28.08.2020 o 18:01, Cavallino pisze:
Realnie więcej. Ale to nie jest jedno ładowanie, tylko ciut ponad 1,5 ładowania i jeden obiad. |
|
Data: 2020-08-29 03:10:52 | |
Autor: Cavallino | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 28-08-2020 o 20:16, nadir pisze:
W dniu 28.08.2020 o 18:01, Cavallino pisze: Czyli jedno ładowanie po drodze. Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km. A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany na full i nie przyjechałem rozładowany do zera, czyli faktycznie zużyłem jeszcze mniej. |
|
Data: 2020-08-29 09:54:34 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
2020-08-29 o 03:10 +0200, Cavallino napisał:
Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km. Bardzo dokładne wyliczenie, jak na kogoś kto kilka godzin wcześniej pisał "doładowałem jakieś 25 kWh". A faktycznie wystarczyła na 370, do tego nie wyjeżdżałem naładowany Całkiem jak szwagier kuzyna kolegi: przy dłuższych trasach musi stawać po drodze, żeby ropy upuścić z baku. Tyle jej przybywa. Mateusz |
|
Data: 2020-08-29 09:55:01 | |
Autor: nadir | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 29.08.2020 o 03:10, Cavallino pisze:
Czyli jedno ładowanie po drodze. Nie naginaj rzeczywistości, po drodze to jest już drugie ładowanie. Na które trzeba się zatrzymać, tam gdzie, i kiedy, samochód sobie życzy. Zasięg, o którym pisał Mateusz, i o który pytał K, podaje się dla JEDNEGO pełnego zatankowania/załadowania. Policz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, to łączna ilość prądu 64,8 kWh wystarczyłaby na 330 km. Ale tu nikt nie pyta ile samochód elektryczny zużywa energii, bo ona jest przecież za darmo, no i ten argument wszystkich nas przekonuje. Tylko jakie są realne zasięgi w realnych warunkach? A te są różne w zależności od obciążenia pojazdu, rodzaju drogi, kierunku wiatru, temperatury otoczenia, i wpływają na zasięg zarówno w pojeździe elektrycznym jak i spalinowym. Tylko, że mnie koło pióra lata czy mój samochód spali litr więcej paliwa czy mniej na 100 kilometrów, mimo że paliwa nie mam za darmo. Żeby zwiększyć zasięg, czy zmienić planowaną trasę, nie muszę wcześniej główkować gdzie i na ile zboczyć z drogi, i ile na to czasu zmarnuję. |
|
Data: 2020-08-29 10:11:17 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
2020-08-29 o 09:55 +0200, nadir napisał:
Żeby zwiększyć zasięg, czy zmienić planowaną trasę, nie muszę Z tym główkowaniem to przesadzasz. Akurat w przypadku trasy Puck - Poznań sprawa jest prosta: jadąc najkrótszą drogą trzeba zahaczyć o Bory Tucholskie, a tam kempingów dostatek. Podładować te "jakieś 25 kWh" z gniazdka kempingowego to (wg. symulatora który wcześniej linkowałem) niecałe 4h30. Akurat tyle, żeby obiad zjeść bez stresu. No chyba, że mają tylko gniazdka 16A, to 9h (tj. obiad + mądra książka). Mateusz |
|
Data: 2020-08-29 11:00:03 | |
Autor: nadir | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 29.08.2020 o 10:11, Mateusz Viste pisze:
Z tym główkowaniem to przesadzasz. Akurat w przypadku trasy Puck - Faktycznie, jak Ty to piszesz to ma to sens! Chyba mam niepotrzebną obstrukcję przed elektrykami? Nawet to gniazdo 16A ma kupę zalet. Co tam obiad i książka? Przecież to można żoną bzyknąć lub co tam kto preferuje, i jeszcze niezłego komara przyciąć. Tak jak się wypoczywa w elektryku to w żadnym spalinowcu jest nieosiągalne. No może Scania Longline? https://www.youtube.com/watch?v=218iXiKhKlg |
|
Data: 2020-08-29 11:17:29 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
2020-08-29 o 11:00 +0200, nadir napisał:
Faktycznie, jak Ty to piszesz to ma to sens! Chyba mam niepotrzebną obstrukcję przed elektrykami? Spokojnie, nie ty jeden. Małymi kroczkami trzeba ewangelizować świat, aż wszyscy przejrzą na oczy. Nawet to gniazdo 16A ma kupę zalet. Co tam obiad i książka? Przecież No ale żonę targać w podróż? Kolega dalej myśli jak buszmen jakiś (ew. imigrant). Żona w elektryku to po pierwsze zasięg zmniejszy, bo nawet najchudszy model to będzie jednak dobre 40 kg. A po drugie to niepotrzebny stres jest. Cywilizowany człowiek żonę, tak jak wszelkie inne akcesoria, to sobie wypożyczy na miejscu. Po prostu. Mateusz |
|
Data: 2020-08-29 14:45:13 | |
Autor: Janusz | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 2020-08-29 o 11:17, Mateusz Viste pisze:
2020-08-29 o 11:00 +0200, nadir napisał:Mateusz masz ode mnie piwo za poprawę humoru :) -- Janusz |
|
Data: 2020-08-30 08:47:18 | |
Autor: Cavallino | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 29-08-2020 o 09:55, nadir pisze:
W dniu 29.08.2020 o 03:10, Cavallino pisze: LOL !!! Każdy wie o co chodzi, tylko niektórzy hejterzy muszą się czepić. Ten typ tak ma i już. Na które trzeba się zatrzymać, tam gdzie, i kiedy, samochód sobie życzy. No mój widać tego nie wie, bo wystarczy mu iż zatrzymam się tam gdzie ja chcę. Czyli tam gdzie zaplanowałem postój, najczęściej dlatego że ładowarka akurat jest darmowa. Wczoraj na przykład zapas miałem jeszcze na 70 km, więc spokojnie mogłem sobie jechać dalej. Tyle że alternatywą byłyby ładowarki albo wolniejsze, albo płatne, a że po naładowaniu się zasięg był wystarczający żeby dojechać do celu, to i miejsce było optymalne. Zasięg, o którym pisał Mateusz, i o który pytał K, podaje się dla JEDNEGO pełnego zatankowania/załadowania. Tyle że odnosiłem się do tego postu, zwłaszcza że gość okupuje mój kf, odpowiedziałem na inny post i o co innego w nim chodziło - czytaj uważniej.
Pytać nie pyta, tylko wygłasza tezy. Hejterzy tak mają. Tezy fałszywe. Stąd moje sprostowanie. |
|
Data: 2020-08-31 15:59:26 | |
Autor: nadir | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 30.08.2020 o 08:47, Cavallino pisze:
LOL !!! Dokładnie, każdy wie, że dla benzynowego podaje się zasięg od pełnego do pełnego tankowania, a w elektrykach bierze się tylko ładowania pośrednie. To hejt to relatywizm? No mój widać tego nie wie, bo wystarczy mu iż zatrzymam się tam gdzie ja chcę. Ja wyjeżdżając w jakąkolwiek trasę nie planuję z góry ile i gdzie zrobię postój. Nie mam na to czasu, a przede wszystkim potrzeby. Wczoraj na przykład zapas miałem jeszcze na 70 km, więc spokojnie mogłem sobie jechać dalej. My nie mamy, i póki co, nie chcemy mieć takich dylematów. A pięciolitrowa bańka paliwa załatwia praktycznie wszystkie problemy z zasięgiem w cywilizowanej części Europy. Pytać nie pyta, tylko wygłasza tezy. Jacy hejterzy? Ogarnij się człowieku. Pytanie było o zasięg przeciętnego samochodu elektrycznego, bez tego całego voodoo z kilowatami i postojami/ładowaniami po drodze. |
|
Data: 2020-08-31 18:27:28 | |
Autor: Cavallino | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 31-08-2020 o 15:59, nadir pisze:
Ja wyjeżdżając w jakąkolwiek trasę nie planuję z góry ile i gdzie zrobię postój. Nie mam na to czasu, a przede wszystkim potrzeby. Tylko co mnie to obchodzi?
Mów za siebie. Pytać nie pyta, tylko wygłasza tezy. Elektryków. Tacy jak Ty. Tbacy co ardzo by chcieli mieć, ale nie mogą z różnych powodów, więc zamiast po prostu nie zajmować się tematem, których ich nie interesuje, jazgoczą w każdym wątku na ten temat i czepiają się wszystkiego, żeby tylko psa do czegoś przywiesić..... Pytanie było o zasięg przeciętnego samochodu elektrycznego Nie odpowiadałem na żadne pytanie. Więc skup się na wątku i patrz na co odpowiadasz. Inaczej nawet twój hejt jest żałosny... |
|
Data: 2020-08-31 22:13:59 | |
Autor: cef | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 2020-08-30 o 08:47, Cavallino pisze:
W dniu 29-08-2020 o 09:55, nadir pisze: Na które trzeba się zatrzymać, tam gdzie, i kiedy, samochód sobie życzy. "Tam gdzie ja chcę" :-) |
|
Data: 2020-09-01 09:00:46 | |
Autor: K | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
On 29/08/2020 02:10, Cavallino wrote:
W dniu 28-08-2020 o 20:16, nadir pisze: Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec. |
|
Data: 2020-09-01 11:26:20 | |
Autor: Cavallino | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 01-09-2020 o 10:00, K pisze:
nie masz nic w temacie aut elektryczny do powiedzenia. Same klamstwa i naginanie praw fizyki. Zasmiecasz grupe, a byc moze ktos tu zajrzy aby sie czegos dowiedziec. Tak - to jest dokładne podsumowanie Twojego udziału w dyskusjach o elektromobilności. Dokładnie tyle wniosłeś. |
|
Data: 2020-09-01 11:30:42 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
Hello K,
Tuesday, September 1, 2020, 10:00:46 AM, you wrote: Odnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny doCzyli jedno ładowanie po drodze.Realnie więcej.Ale to nie jest jedno ładowanie, tylko ciut ponad 1,5 ładowania Ale o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory ma 64.8 kWh - wszystko się zgadza. Po co się ciskasz? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-01 11:45:45 | |
Autor: Cavallino | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 01-09-2020 o 11:30, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello K, Dokładniej to 64,8 było łącznie naładowane (w trasie i przed nią), bo akumulatory mam tylko 41 kWh. > Po co się ciskasz? Hejterzy tak mają. Nie mogą mieć elektryka, to próbują obrzydzić go innym, sposoby i środki nieistotne. |
|
Data: 2020-09-01 11:48:11 | |
Autor: K | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
On 01/09/2020 10:45, Cavallino wrote:
Nie stac mnie i dorabiam idelogie :D |
|
Data: 2020-09-01 12:55:08 | |
Autor: Cavallino | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 01-09-2020 o 12:48, K pisze:
On 01/09/2020 10:45, Cavallino wrote: Nie stać, blokada w głowie, rozbuchane potrzeby - whatever. Ważne żeby hejt nakręcać, a z jakeigo powodu to robisz, jest nieistotne. Byłoby inaczej, po prostu byś ten temat olał i tyle. A że tego nie robisz - to znaczy że Cię on boli. I tyle. EOD |
|
Data: 2020-09-01 16:31:27 | |
Autor: RadoslawF | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 2020-09-01 o 12:55, Cavallino pisze:
Hejterzy tak mają. A z jakiego powody ty rozkręcasz hejt na ludzi mających inne zdanie o elektrykach? Pozdrawiam |
|
Data: 2020-09-01 11:47:17 | |
Autor: K | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
On 01/09/2020 10:30, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello K, Ta, papier jak zwykle wszystko przyjmie. Tymczasem niezalezne testy obalaja te teorie. |
|
Data: 2020-09-01 14:34:13 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
Hello K,
Tuesday, September 1, 2020, 12:47:17 PM, you wrote: [...] Ta, papier jak zwykle wszystko przyjmie. Tymczasem niezalezne testyAle o co chodzi? 370 km przy 0.15 kWh/km to 55.5 kWh, akumulatory maPolicz kWh - gdyby miał przejeżdżać mniej niż 200 km na zasięgu, toOdnosze wrazenie, ze nie masz nic w temacie aut elektryczny do Jakie testy? Jak myślisz, skąd wartość 0.15 kWh/km, skoro producenci samochodów podają niższe wartości? Zużycie energii zależy przede wszystkim od stylu jazdy. Tak samo jak spalanie paliwa w samochodzie. Przez prawie 20 lat użytkowania Lanosa, któremu dodałem pomiar zużycia paliwa, obserwowałem wyniki ok 5.8 do 16.5 l/100 km. Którakolwiek z tych wartości jest błędna? Nie. Obie dotyczą przejazdu na odcinku kilkudziesięciu km. Jedna to środek nocy, przejechane mnóstwo km, bardzo spokojna jazda zupełnie pustymi drogami - końcówka powrotu do domu, po ostatnim tankowaniu. Drugi przejazd, również w słabym ruchu, z pedałem gazu w podłodze, autostradą A4. Natomiast średnie spożycie z kilku lat, to 9.3 l/100 km. Najniższe na kilkusetkilometrowej trasie - 6.24 l/100 km. Mogę takich liczb podawać wiele dla JEDNEGO samochodu. Wszystkie pochodzą z rzeczywistych przejazdów. Mogę się założyć, że tym samom pojazdem z akumulatorem naładowanym do pełna, z deklarowanym zasięgiem 400 km, zużyję energię w jednym przejeździe w mniej niż 300 km a w innym - jeśli będę miał szczęście do słabego ruchu - będę bliski 500 km. I oba zużycia energii będą poprawne. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-09-01 11:52:48 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
2020-09-01 o 11:30 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:
Tuesday, September 1, 2020, 10:00:46 AM, you wrote: 0.15 kWh/km to bardzo optymistyczne założenie. Z symulatora producenta wynika, że przy prędkości 110 km/h i temperaturze zew. 30 stopni mowa raczej 0.23 kWh/km. Liczby Sławka mogą się zgadzać, ale dopiero przy prędkości 80 km/h. Mateusz |
|
Data: 2020-08-30 06:36:20 | |
Autor: robot | |
Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;) | |
W dniu 28.08.2020 o 15:37, Mateusz Viste pisze:
2020-08-28 o 11:09 +0100, K napisał:A Tesla S jak zajechała na Nürburgring zaszpanować, to nie dojechała do mety. Przegrzały się bateryjki. Ale trochę się czepiam, bo to fajna zabawka mimo wszystko. |