Pomoc w wyborze dwufunkcyjnego kotła

Data: 2010-02-20 18:33:57
Autor: Waldemar Maria primo voto Pawlak
Pomoc w wyborze dwufunkcyjnego kotła
Witam, prosiłbym o radę w wyborze kotła gazowego dwufunkcyjnego.
Uzywac go będzie jedna/max. dwie osoby w kawalerce o pow. ok 30 m2,
wanna z prysznicem, umywalka i zlew w kuchni.
Ma byc z zmkniętą komorą spalania i w miarę tani ( w okolicach 2000 razem ze sterownikiem)
Czy kotły SAUNIER DUVAL mają dobrą opinię? np.:
http://archi.inosak.org/db/item918511916_1.html

Data: 2010-02-20 22:52:42
Autor: Jackare
Użytkownik "Waldemar Maria primo voto Pawlak" <w_m_p@wp.pl> napisał w wiadomości news:5a91adbfc0a7ef0adf028ee515fc187c@www.curva.com...
Witam, prosiłbym o radę w wyborze kotła gazowego dwufunkcyjnego.

Ma byc z zmkniętą komorą spalania i w miarę tani ( w okolicach 2000 razem ze sterownikiem)

Kup przede wszystkim kocioł, którego serwisowanie będzie dostępne w Towjej okolicy, ceny serwisu nie będą ścinały z nóg i nie będzie się czekać miesiącami na części.
Mówię to na podstawie swojego doświadczenia jako właściciela zakładu instalacyjnego. Kocioł psuje się wtedy gdy jest używany więc jest jakość i koszty serwisu są istotnymi parametrami dotyczącymi wyboru konkretnej marki. Ja polecam swoim klientom Termet i Berettę, ale te marki mają w mojej okolicy dobrą obsługę. Termet jest ogólnie fajny bo polski i wszystkie części ściągniesz najdłużej w ciągu dwóch dni. Ja mam kocioł termeta który ma blisko 20 lat. Do dnia dzisiejszego są dostępne do niego wszystkie podzespoły.
 Nieciekawy dostęp do części ma buderus (wręcz tragiczny), niektóre modele Vaillanta, koszmarnie drogi w serwisowaniu (i zakupie) jest viessmann. Unikaj produktów no-name (np jakichś tureckich dostępnych w castoramie) bo się okaże że za dwa lata nikt Ci tego kotła nie naprawi i nie dostaniesz do niego śrubki
Jeżeli chodzi o kocioł z zamkniętą komorą spalania i jego cenę, to musisz wziąć poprawkę na rzeczy o których tu nie piszesz i których nie ma na wyposażeniu kotła, czyli
adapter do montażu komina - ok 300 zł
rury kominowe, przykładowo koncentryczna rura fi 125/80 to ok 100-120 zł za m.b.
kolana koncentryczne do podłączenia do komina - ok 200 zł szt a przeważnie potrzebne są dwie sztuki
Parasol na wylot komina i czerpnię powietrza - ok 40 zł
Prowadzenie wylotu spalin kominem jest konieczne jeżeli to budownictwo wielorodzinne (kamienica, blok itp). W przypadku domu jednorodzinnego możesz wylot spalin wyprowadzić poziomo przez ścianę lub dach i koszty mogą być mniejsze. Montaż samego wkładu kominowego w kominie to ok 100-110 zł za m.b. jeżeli komin jest prosty i drożny.
--
Jackare

Data: 2010-02-22 23:00:51
Autor: Bastion
[...]

Firam Francuzka, oni niestety znaja sie tylko na zabach,
slimakach, serach i winach- ten piec wytrzyma 5-6 lat a potem do wymiany.
Osobiscie doplacilbym 1000 zl i kupil Junkersa- Bosch.
Powinien posluzyc nastepne 15-20 lat (bez serwisu).
Ewentualnie jezeli szukasz czegos naprawde taniego i trwalego
to dosc dobra opinie maja piece wloskiej firmy Beretta.

Pozdrawiam,
Bastion zblizony do serwisu CWU.

Data: 2010-02-24 13:43:19
Autor: shat

"Waldemar Maria primo voto Pawlak" <w_m_p@wp.pl> wrote in message news:5a91adbfc0a7ef0adf028ee515fc187c@www.curva.com...
[...]

Ja mam dokładnie ten sam kocioł. Na razie odpukać działa poprawnie. Nie narzekam,

--
Radek

Pomoc w wyborze dwufunkcyjnego kotła