Pomorska Wiślana Trasa Rowerowa

Data: 2009-09-17 07:53:40
Autor: BoDro
Pomorska Wiślana Trasa Rowerowa
"Rewolucja rowerowa czeka woj. pomorskie. Już teraz nasz region, z Gdańskiem
na czele, może się poszczycić największą w kraju liczbą atrakcyjnych tras
rowerowych. Teraz przez Pomorze, niczym autostrada dla cyklistów, będzie
wiodła Wiślana Trasa Rowerowa. Ten ambitny plan ma być konsultowany nie
tylko z samorządami, ale także z przedstawicielami środowisk skupiających
rowerzystów i miłośników turystyki."

http://tiny.pl/hqrh9

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-17 10:39:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 17 Sep 2009, BoDro wrote:

"Rewolucja rowerowa czeka woj. pomorskie.
[...]
http://tiny.pl/hqrh9

  Nie doczytałem najważniejszego: czy w tej trasie uwzględnili, aby
sprawnie (najlepiej szybciej niż samochodem) dotrzeć do urzędu
miasta, firmy zajmującej się śmieciami i skarbówki?
  Bo ze zdjęcia można wysnuć obawy, ze chodzi o szlak "wycieczkowy",
a to z rewolucją IMVHO nic wspólnego nie ma :|

  Żeby-nie-było: mój głos wynika z zauważonego w artykule hasła:
"Tydzień Zrównoważonego Transportu"

  Gdzie tam widzicie TRANSPORT??

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-17 10:47:16
Autor: fabian
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Brak.

To w ogóle jakaś porażka artykuł. Nic nie można się na temat trasy dowiedzieć i nawet do siebie linku prawidłowo nie potrafią wkleić.

Dysponuje ktoś jakimś linkiem do informacji jak taka trasa ma wyglądać od strony technicznej? Czy takie nieistotne szczegóły nie są jeszcze ustalone? ;) Coś piszą o rolkarzach, więc pewnie asfalt czy inna podobna masa, ale piszą też o drogach gminnych ... czyli co, położą asfalt pod rowery, który będzie rozjeżdżany, czy to po prostu ściema i walną szlak za pomocą farby na drzewach?

Fabian.

Data: 2009-09-17 11:12:34
Autor: BoDro
"fabian" napisał:

> [...]

To w ogóle jakaś porażka artykuł. Nic nie można się na temat trasy
dowiedzieć i nawet do siebie linku prawidłowo nie potrafią wkleić.

no niestety - faktycznie z artykułu niewiele wynika. Tym bardziej, że
aktualnie istnieje tam czarny szlak rowerowy wzdłuż zachodniego brzegu Wisły
Cierpice (koło Torunia)-Tczew i z powrotem wschodnią stroną rzeki.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-17 11:18:35
Autor: ikov
[...]

Jeśli się nie mylę, to potem czarny szlak prowadzi wzdłuż Motławy z Tczewa do Gdańska (kończy przy Urz. Wojewódzkim). Większość trasy to normalne asfaltówki (na szczęście jakościowo w większej części dobre) i w okolicach Gdańska betonowymi płytami wzdłuż pól i kanałów.

Data: 2009-09-17 11:28:05
Autor: BoDro
"ikov" napisał:

w okolicach Gdańska betonowymi płytami wzdłuż pól i kanałów.

drogi z betonowych płyt to tragedia. Jechałem kawałek tym syfem wzdłuż wałów
w okolicach Kwidzyna i mało kół nie pogubiłem. Swoją drogą jazda u podnóża
wałów to wątpliwa atrakcja. Dla mnie cały urok takiej trasy to ścieżka
grzbietem, z ciągłym widokiem na rzekę...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-17 12:01:07
Autor: fabian
BoDro wrote:
"ikov" napisał:

w okolicach Gdańska betonowymi płytami wzdłuż pól i kanałów.

drogi z betonowych płyt to tragedia. Jechałem kawałek tym syfem wzdłuż wałów
w okolicach Kwidzyna i mało kół nie pogubiłem.

Zwiedzałem tą trasę wzdłuż Motławy na szosówce i na szczęście nie cała jest z płyt, ale w pewnym momencie miałem już dość i fragmenty robiłem truchtem ;P

Swoją drogą jazda u podnóża
wałów to wątpliwa atrakcja. Dla mnie cały urok takiej trasy to ścieżka
grzbietem, z ciągłym widokiem na rzekę...

Na dole też jest fajnie ;)

Fabian.

Data: 2009-09-17 12:54:06
Autor: Wojtek Paszkowski
"fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote in message news:h8t1d1$kce$1opal.futuro.pl...

Zwiedzałem tą trasę wzdłuż Motławy na szosówce i na szczęście nie cała jest z płyt, ale w pewnym momencie miałem już dość i fragmenty robiłem truchtem ;P

pewnie jechałeś po "wielkich" płytach lewym brzegiem Motławy. Prawym biegną głównie jumby, przy wąskich oponach i przyzwoitym ułożeniu to całkiem wygodna do jazdy rowerem nawierzchnia (akurat te pod Olszynką nie są idealnie ułożone, ale na moim sztywniaku na slikach całkiem znośnie mi się jedzie)

pozdr

Data: 2009-09-17 16:26:36
Autor: fabian
Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

No niestety przeklinam te jumby. Może nie potrafię prosto jechać. Od tego czasu jechałem jeszcze tą drogą na maratonach supreme 26x2.0 i tak mi się jechało dużo lepiej ;) Po tych wielkich płytach też jechałem, ale tylko na wspomnianych oponach 26". Rzeczywiście jeszcze gorzej.

Fabian.

Data: 2009-09-17 19:35:37
Autor: BoDro
"fabian" napisał:

[...]

dopóki płyty JUMBO są nowe, równo ułożone i z "niechrzczonego" betonu, to
ujdzie w tłoku. Niestety - często są wykruszone, zarówno ażur jak i
krawędzie,   poprzemieszczane względem siebie w poziomie i pionie. Rozpacz.
Duże płyty drogowe to też nielepsze gówno. Trudno się jednak dziwić - to
utwardzenie doraźne na plac budowy, a nie na normalną drogę użytkową :-(

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-09-18 10:02:48
Autor: fabian
BoDro wrote:
"fabian" napisał:

[...]

Jedno i drugie było by o niebo lepsze gdyby się je normalnie położyło z jakąś podbudową i raz na te 20 lat wyremontowało ;)

Fabian.

Data: 2009-09-18 11:14:19
Autor: Wojtek Paszkowski
"fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote in message news:h8ver8$s17$1opal.futuro.pl...

Jedno i drugie było by o niebo lepsze gdyby się je normalnie położyło

nno tyle że o ile normalnie położone jumby w przyrodzie widziałem (np. 4-płytowa droga z Rębiechowa do Banina, którą śmiga się niewiele gorzej niż asfaltem), to "wielkich" płyt ze świecą można szukać. Nawet po naprawdę nowiutkich i gładkich, świeżo ułożonych płytach na końcówce ul. Wodnika na Nowym Świecie (Gdańsk) jedzie się fatalnie (patatajnia okrutna).

Tak czy inaczej zarówn jumby, jak i płyty "wielkie" to jest nic w porównaniu z drogami z płyt eko. Gdańsk się chyba uparł, aby wyłożyć nimi całą Osowę. Nie znam żadnej gorszej nawierzchni utwardzonej, wolę już najgorsze kocie łby i podlasko-litewską tarkę niż to ścierwo, wystarczy nawet drobny klocek na oponie i rower wpada w tak nieprzyjemne drgania o dość wysokiej częstotliwości, że boję się o swoje stawy kolanowe.

No ale jest na Pomorzu jeden całkiem fajny fragment drogi betonowej (ale to raczej beton wylewany). I nie jest remontowany od znacznie dłuższego czasu niż 20 lat. Ale tych, którzy to budowali, już na tych ziemiach nie ma.

pozdr

Data: 2009-09-18 12:59:57
Autor: fabian
Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

Na szczęście rzadko mam "przyjemność", ale pamiętam że gdzieś wolałem trenować jazdę szosówką na krawężniku niż jechać tym czymś.

Fabian.

Data: 2009-09-20 10:49:10
Autor: Krzysiek
Dnia Fri, 18 Sep 2009 11:14:19 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

[...]

bardzo mnie zdziwiło to co piszesz, bo ja akurat mam zupełnie odmienne wrażenia.... Ciekaw jestem na czym jeździsz - ja poruszam sie w tych okolicach na słabo amortyzowanym trekingu z oponami 28x1.6 i jak czasem jadę po tych jumbo do Banina to trzęsionke mam taką, ze boje się żeby mi plomby nie powypadały a "urwami" nie rzucam tylko dlatego, ze nie jestem w stanie mówić - a jakbym próbował, to pewnie odgryzłbym sobie język :) Ogólnie unikam tej drogi jak tylko mogę.
Z kolei po płytach na końcówce Wodnika jadę 2 razy dziennie (do i z pracy) i do gładkiego asfaltu co prawda im daleko, ale w sumie jakoś za bardzo mi nie przeszkadzają.

ot, moje 3 grosze... :)

--
Krzysiek

Data: 2009-09-19 16:07:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pomorska Wiślana Trasa Rowerowa
BoDro bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
drogi z betonowych płyt to tragedia.

DOBRZE zrobiona droga z płyt betonowych to jest świetne rozwiązanie.

Data: 2009-09-17 11:32:15
Autor: Wojtek Paszkowski

"ikov" <ikov1@t-l-e-n.pl> wrote in message news:h8svgj$2on$1nemesis.news.neostrada.pl...

Jeśli się nie mylę, to potem czarny szlak prowadzi wzdłuż Motławy z Tczewa do Gdańska (kończy przy Urz. Wojewódzkim).

nie, to jest Szlak Mennonitów, krążący po Żuławach. Ma kontynuację "in spe" również po drugiej stronie rzeki, zwiedzając Żuławy Wiślane i Elbląskie, ale jak na razie nie jest oznakowany. Obydwie części mają charakter bardziej kręcenia się po żuławskich ciekawostkach niż jazdy "od-do", kilkukrotnie nadkładają dystans. A z Tczewa do Gdańska akurat prowadzi rowerowy szlak czerwony (i pewnie ten miałeś na myśli). Całkiem szybki i dogodny, to w zasadzie optymalne połączenie między tymi miastami.

pozdr

Pomorska Wiślana Trasa Rowerowa