Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.

Data: 2010-11-17 08:33:56
Autor: Azor jest pedałem
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.
Całe Pomorze aż huczy po tym, jak ksiądz proboszcz parafii pw. Matki Bożej Szkaplerznej w Wierzchowie Człuchowskim miał zrugać z ambony Andrzeja Bachana, przewodniczącego Rady Gminy w Człuchowie.

Podczas niedzielnej mszy św. w kościele w Bukowie ks. Zenon Mach miał nazwać Bachana komuchem, wrogiem Kościoła i odradzać wiernym głosowanie na niego w wyborach. - Sam nie słyszałem tych słów, ale zaraz po mszy w Bukowie odebrałem kilka telefonów - mówi Bachan. - Jestem oburzony tym, co się stało. Osoby, które słyszały słowa księdza proboszcza, również. Ludzie relacjonowali mi, że ksiądz mówił

z ambony o usuwaniu krzyży z poboczy dróg, ze szkół i spod Pałacu Prezydenckiego i stwierdził, że nie ma co daleko szukać przykładu osób, które są wrogami Kościoła, bo przewodniczący rady gminy Andrzej Bachan także jest przeciwny księżom. Miał też porównać mnie do komunisty i odradzać wiernym głosowanie na mnie.
Bachan nie ma wątpliwości, że działanie księdza jest spowodowane wypowiedzią, jakiej udzielił "Dziennikowi Człuchowskiemu". Bachan stwierdził: "Nie podobał mi się także zbyt duży wpływ osób duchownych na decyzje podejmowane w gminie".

"Do kościoła chodzi się po to, by słuchać Słowa Bożego, a nie politycznych przemówień"

Parafianie z Bukowa są oburzeni. - Nie chciałabym niczego przekręcić, ale słowa księdza brzmiały mniej więcej tak: "Są tacy u nas w gminie jak przewodniczący rady gminy Andrzej Bachan, który uważa, że nas, księży, jest za dużo. Ja w życiu bym na niego nie zagłosował" - relacjonuje parafianka. - Potem z ambony padły jeszcze inwektywy z ust księdza, ale nie słuchałam już ich. Byłam zdenerwowana i bardzo zdziwiona, bo nigdy ksiądz proboszcz nie mówił z ambony nic podobnego. Wiele razy mówiłam nawet, że nasz proboszcz jest dobry, bo się nie zajmuje polityką, a tu takie zdziwienie...

- Niedzielne kazanie, jak nigdy, było nacechowane politycznie, bo poza wymienieniem Andrzeja Bachana z imienia i nazwiska oraz nazwaniem go pijakiem, komuchem czy wrogiem Kościoła ksiądz proboszcz poruszał też kwestie katastrofy pod Smoleńskiem, sugerując, że był to zamach - mówi inna parafianka. - Do kościoła chodzi się po to, by słuchać Słowa Bożego, a nie politycznych przemówień.

Sam ksiądz Zenon Mach odmówił udzielenia komentarza. We wtorek Andrzej Bachan wystosował pismo do kurii diecezjalnej w Pelplinie, w którym się domaga zajęcia przez diecezjalnych hierarchów stanowiska. - O tej konkretnej sprawie wiem jedynie od dziennikarzy, więc nie będę jej komentował - mówi ks. Ireneusz Smagliński, rzecznik prasowy diecezji pelplińskiej. - Mogę jedynie powiedzieć, że ambona nie jest miejscem do wygłaszania personalnych odniesień politycznych. Duchowni mogą jednak w liturgii i w każdej innej formie nauczania przypominać zasady, jakimi katolicy powinni się kierować w życiu. Kościół ma pełne prawo do udziału w życiu politycznym i społecznym kraju, prawo do wypowiedzi także w ramach środowisk lokalnych i tego prawa nikt nie może świeckim i duchownym katolikom odebrać.

Wojciech Piepiorka

 http://www.polskatimes.pl/stronaglowna/333236,pomorze-ksiadz-z-ambony-zrugal-kandydata-i-mowil-o-zamachu,id,t.htmlDebilnego katabasa nawet nie było stać na to, żeby odnieść się do tego cozrobił. Tfu!Przemysław Warzywny-- Dupowaty Hitler już się potknął w swoim nieudolnym marszu do władzy, o Joannę Kluzik-Rostowską i chłopkę Elżbietę Jakubiak.

Data: 2010-11-17 03:39:48
Autor: Antenka
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.
On 17 Lis, 08:33, Azor jest pedałem <Bro my RP przed pisem@...pl>

Podczas niedzielnej mszy w. w ko ciele w Bukowie ks. Zenon Mach mia nazwa  Bachana komuchem, wrogiem Ko cio a i odradza wiernym g osowanie na niego w wyborach.  <

Takie jego prawo. Każdy ksiądz ma prawo i obowiązek pouczać wiernych o
dokonywaniu najwłaściwszych wyborów. Wybieranie osób niegodnych do
sprawowania funkcji społecznych obciąża ich sumienie i jest grzechem,
a z każdego złego wyboru będą musieli zdać sprawozdanie przed Bogiem
na Sądzie Ostatecznym.

Ksiądz jako ksiądz musi huczeć, także jako obywatel - to jest jego
niezbywalne prawo. Nim został księdzem już był Polakiem, nim  otrzymał
święcenia kapłańskie ( ok. 25 roku życia), już był pełnoletnim
obywatelem tego państwa i przysługiwało mu prawo do głosowania, a
także do wypowiadania się w ważnych kwestiach dotyczących Ojczyzny.
Amen.

Antenka

"Polityka do wspólna troska o dobro wspólne". :-P

Data: 2010-11-17 18:09:19
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

[...]

Tak? A gdzie to prawo jest zapisane?

--
"Tylko nie wołajcie Miśka!"
http://www.youtube.com/watch?v=kpGKZE4TBa0

Data: 2010-11-17 12:13:23
Autor: Antenka
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.
On 17 Lis, 18:09, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
Antenka napisa :

> On 17 Lis, 08:33, Azor jest peda em <Bro my RP przed pisem@...pl>

> Takie jego prawo. Ka dy ksi dz ma prawo i obowi zek poucza wiernych

Tak? A gdzie to prawo jest zapisane?<

Tam u góry. A ty jakie masz prawo, obrażać uczucia wierzących,
jadowita żmijo?! A prawo ma takie, że jest obywatelem tego kraju czy
to się tobie podoba czy nie. Dodatkowo jego moralnym obowiązkiem jest
wskazywać właściwą drogę swoim owieczkom i bronić je przed wilkami w
owczej skórze. :-P

Antenka

P.s. Ciemnoto ludzka, ten racjonalizm razu pewnego doprowadzi cię do
ściany.

Data: 2010-11-18 01:22:35
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

[...]

Tam u góry.

A konkretnie?

Data: 2010-11-18 07:37:58
Autor: Azor jest pedałem

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ds5hq08j5dtp.1vivuwa3p244a.dlg40tude.net...
Antenka napisał:

[...]

U Kałtenka na suficie.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-18 08:24:02
Autor: Grzegorz Z.

Antenka napisał:

[...]

Przypomniałeś mi się klasyk p.t. "Bo mi spalą Matke Boską Częstochowską i
Radio Maryja" :)))))))

Data: 2010-11-19 11:41:13
Autor: Antenka
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.
On 18 Lis, 01:22, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
Antenka napisał:

A konkretnie?<

Nudzisz. Patykiem na pisaku. Pasuje?

Antenka

P.s. Jak można być tak upierdliwym i nudnym zarazem...

Data: 2010-11-19 20:55:50
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

On 18 Lis, 01:22, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
Antenka napisał:

A konkretnie?<

Nudzisz.

Twoja wiara cię ocaliła synu. Idź w pokoju.

Data: 2010-11-17 22:07:34
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-17 18:09, Grzegorz Z. pisze:
Antenka napisał:

[...]

Cała istota bycia księdzem to wskazywać drogę.

Data: 2010-11-17 22:09:53
Autor: u2
W dniu 2010-11-17 22:07, jadrys pisze:
Cała istota bycia księdzem to wskazywać drogę.

Skąd wiesz skoro jesteś starym ubekiem ?

Data: 2010-11-18 02:59:48
Autor: MH
Pomorze: Ksi±dz z ambony zruga³ kandydata i mówi³ o zamachu.

Ca&#179;a istota bycia ksi&#234;dzem to wskazywa&#230; drog&#234;.

--

Bhahaha , toś Jądrysie dowalił do pieca !!  Chłopie , przecież te facety w
sukienkach wskazują jedyną słuszną drogę => ku kościelnej skarbonce. Hahh , w

I tak ta firma funguje..  Ksiądz ma mi wskazywać drogę ??  OK , młode niewiasty
są fajne !!  No ale .. , niechaj osiągną wiek dajmy na to 18..  A NIE QRVA 10 !!

MH

P.S.  Robisz z siebie pajaca , adorując moherce na psp. Jak Ci pasi , róbcie to
w zaciszu domowym. Uzewnętrzanie tego jest ŻAŁOSNE !!! --

Data: 2010-11-18 21:01:42
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-18 02:59, MH pisze:

[...]

Zupełnie nie rozumiem tego waszego oskarżania kleru jako takiego, to tak samo jakbyś oskarżał ogół lekarzy z powodu tego że paru z nich zgwałciło swoje pacjentki pod narkozą. Jest na pewno cała masa księży którzy wierzą w to co robią. - Którzy wierzą w swoje posłannictwo i nie chodzi im o pieniądze "owieczek". Ja podobnie jak Ty mam o nich nie najlepsze zdanie, ale skoro ludzie potrzebują ich usług to dlaczego się wtrącać w ich sprawy? I wyzywać ich od najgorszych?

W Twoim P. S. zupełnie nie wiem o co Ci chodzi. Moje osobiste zdanie robi ze mnie pajaca?

Data: 2010-11-17 09:38:56
Autor: cyc

Użytkownik "Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:ic00h8$9kp$1inews.gazeta.pl...
[...]

I co z tego wyniklo ? . Ksiadz dalej bedzie lgal , klamal i jatrzyl wykorzystujac ambone !.
Durniem bedzie ow Bachan i to takim nie zaslugujacym nie tylko na mandat ale i szacunek , jesli sprawy nie odda do prokuratury za znieslawienie !.

cyc

Data: 2010-11-17 10:35:59
Autor: Jan
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.
niech żyje PZPR czyli ambona z kościele!!!!

Data: 2010-11-17 10:49:25
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-17 08:33, Azor jest pedałem pisze:

[...]

No i co z tego? Od kiedy to księżom nie wolno mówić o sprawach istotnych dla wiernych?

Data: 2010-11-17 11:13:45
Autor: Dobrodziej
[...]

Dobra, jakiej orientacji jest ten ksiądz, a jakiej Jędruś, że aż "CAŁE Pomorze HUCZY"?

d.

Data: 2010-11-17 21:33:02
Autor: kefirh
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.
W dniu 2010-11-17 08:33, Azor jest pedałem pisze:
Całe Pomorze aż huczy po tym, jak ksiądz proboszcz parafii...

Kawecki!
Piekna i gornolotna poezja redakcyjna.

Nie moge was rozgryzc Jacek.
Jast was chyba kurwa wielu.

k.

Data: 2010-11-17 21:33:19
Autor: u2
W dniu 2010-11-17 21:33, kefirh pisze:
[...]

Stare i nowe Rumunki.

Data: 2010-11-17 21:50:00
Autor: Azor jest pedałem
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.

Użytkownik "kefirh" <kefirh@reuter.si> napisał

Nie moge was rozgryzc Jacek.

W czym widzisz problem?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-17 21:53:20
Autor: u2
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.
W dniu 2010-11-17 21:50, Azor jest pedałem pisze:
Nie moge was rozgryzc Jacek.

W czym widzisz problem?

Przemysław Warzywny

Pewnie z ciebie twardy burak.

Data: 2010-11-17 22:25:33
Autor: kefirh
[...]

Pastujesz od 10 lat ten sam (od)glos.
Jeden czlowiek nie jest w stanie byc tak jednorodnie monotonnym.
Bardziej to przypomina orwelowskie skandowanie tlumu, albo inne biblijne.

k.

Data: 2010-11-17 22:33:00
Autor: Panslavista

"kefirh" <kefirh@reuter.si> wrote in message news:ic1h6q$k7a$1news.onet.pl...
[...]

Bo to trąba jerychońska...

Data: 2010-11-17 22:34:52
Autor: u2
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandyd ata i mówił o zamachu.
W dniu 2010-11-17 22:33, Panslavista pisze:
Bo to trÂąba jerychoĂąska...

Widać żeś Żyd (no offence).

Data: 2010-11-17 22:47:50
Autor: Panslavista
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:4ce44a7f$0$22814$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-11-17 22:33, Panslavista pisze:
Bo to tr?ba jerychonska...

Widać żeś Żyd (no offence).

Niedoszły pastor.
I był taki zespół, śpiewał "runęły mury Jerycha"....  :-)))))))
Z tym parchem już byś się nie powtarzał - nie byłem, nie jestem i nie będę żydem, ani Żydem....

Data: 2010-11-17 22:52:35
Autor: u2
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandyd ata i mówił o zamachu.
W dniu 2010-11-17 22:47, Panslavista pisze:
WidaĂŚ ÂżeÂś ÂŻyd (no offence).
NiedoszÂły pastor.
I byÂł taki zespó³, ÂśpiewaÂł "runĂŞÂły mury Jerycha"....  :-)))))))
Z tym parchem juÂż byÂś siĂŞ nie powtarzaÂł - nie byÂłem, nie jestem i nie bĂŞdĂŞ Âżydem, ani ÂŻydem....

Skoroś niedoszły pastor to jednak Żyd (no offence). Osobiście lubię
Żydów, choć nie wiem czy na to zasługują.

Data: 2010-11-18 03:02:28
Autor: Panslavista

"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:4ce44ea5$0$22808$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-11-17 22:47, Panslavista pisze:
Widaa ?e? ?yd (no offence).
Niedosz3y pastor.
I by3 taki zespó3, ?piewa3 "rune3y mury Jerycha"....  :-)))))))
Z tym parchem ju? by? sie nie powtarza3 - nie by3em, nie jestem i nie bede
?ydem, ani ?ydem....

Skoroś niedoszły pastor to jednak Żyd (no offence). Osobiście lubię
Żydów, choć nie wiem czy na to zasługują.

Nie lubię tych, którzy nie będąc Żydami podszywają się pod nich, czyli Aszkenazi - inaczej mośki chazarskie.

Data: 2010-11-18 07:44:54
Autor: Azor jest pedałem
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w

Bo to trąba jerychońska...

Żyd i zomowiec w jednym się odezwał.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-18 08:06:04
Autor: Panslavista

"Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote in message news:ic2i17$lgn$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w

Bo to trąba jerychońska...

Żyd i zomowiec w jednym się odezwał.

Przemysław Warzywny

Trąb, trąbo trąb, a może GWno się zawali.

Data: 2010-11-17 22:33:47
Autor: Azor jest pedałem
Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.

Użytkownik "kefirh" <kefirh@reuter.si> napisał

Pastujesz od 10 lat ten sam (od)glos.

Ten sam? Daj przykład.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-18 16:23:24
Autor: cirrus
Użytkownik "kefirh" <kefirh@reuter.si> napisał w wiadomości news:ic1h6q$k7a$1news.onet.pl...
[...]

A zmutowanego nie dostrzegasz, tam sama pasta?

--
stevep

Data: 2010-12-10 22:17:38
Autor: kefirh
W dniu 2010-11-18 16:23, cirrus pisze:
[...]

Twoja rola sie zmienila na ten przyklad.
Juz nie gonia cie tak do brudnej roboty jak dawniej.
Jakis sekretarz jestes wiency. (?)

k.

Pomorze: Ksiądz z ambony zrugał kandydata i mówił o zamachu.