Pomówienia na forum - FIRMA

Data: 2011-10-11 09:35:10
Autor: NX
Pomówienia na forum - FIRMA
Witam
Prowadzę firmę i od jakiegoś czasu na forach zaczęły się pojawiać oszczerstwa co do mojej osoby : że jestem oszustem, naciągaczem itd.  Wydaje mi się że są to osoby z konkurencji.
Oczywiście są to pomówienia, bo firme mam od paru lat i żadnych skarg nie miałem. Mam 100% pozytywnych opinii. Wszystko robie zgodnie z prawem i jestem osobą szanowaną.
Czy mogę żądać odszkodowania za naruszenie mojego dobrego imienia firmy i strat z tym związanych? Bo pewnie wielu kilentów to przeczytało i kupiło od konkurencji.
Dziękuje za odpowiedzi.

Data: 2011-10-11 07:53:10
Autor: witek
Pomówienia na forum - FIRMA
On 10/11/2011 2:35 AM, NX wrote:
[...]

mozesz.
jak wykazesz straty. potrafisz?
a od kogo chcesz zadac?

Data: 2011-10-11 15:37:39
Autor: NX
Pomówienia na forum - FIRMA
mozesz.
jak wykazesz straty. potrafisz?
a od kogo chcesz zadac?

Własnie się nad tym zastanawiam, ale gdzies na forum widziałem opinie osob ze ode mnie nie kupili bo widzieli nie przychylne komentarze. Albo chociaz zadoscuczynienie.

A żądać zadoscuczynienia od osoby która napisała te oszczerstwa,.a administrator napewno poda IP na wniosek. Więc do osoby się na 100% dojdzie.

Data: 2011-10-11 10:53:24
Autor: witek
Pomówienia na forum - FIRMA
On 10/11/2011 8:37 AM, NX wrote:
[...]

ale z tego nie wynika, ze jakby nie widzieli to by kupili.
wiem, nielogiczne, ale kazdy matematyk ci to potwierdzi.

Albo chociaz
zadoscuczynienie.

A za co?

A żądać zadoscuczynienia od osoby która napisała te oszczerstwa,.a
administrator napewno poda IP na wniosek. Więc do osoby się na 100% dojdzie.

Nie. Dojdzie sie do gniazdka, do ktorego podlaczony byl komputer.
Jaki to byl komputer i kto wowczas klepal w klawiature?

Ktos musialby byc frajer, zeby sie przynal, ze to on.

Mozesz sie scigac z widmem, ale  wsadzic raczej nikogo nie wsadzisz.

Co najwyzej ktos sie przestraszy i przestanie publikowac opinie.

Data: 2011-10-11 18:10:46
Autor: NS
Pomówienia na forum - FIRMA
Czyli dochodzimy do sedna ze mozna pisać wszystko, oszczerstwa itd na rozne firmy bez zadnych skutkow prawnych ?:)
To niezle :)
Albo wam się tylko tak wydaje:)
Na dniach jadę złożyć wniosek na policję, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Data: 2011-10-11 14:45:40
Autor: witek
Pomówienia na forum - FIRMA
On 10/11/2011 11:10 AM, NS wrote:
Czyli dochodzimy do sedna ze mozna pisać wszystko, oszczerstwa itd na rozne
firmy bez zadnych skutkow prawnych ?:)

tak samo jak we wszstkich innych sprawach zakonczonych umorzeniem z powodu niewykrycia sprawcy.

To niezle :)
Albo wam się tylko tak wydaje:)
Na dniach jadę złożyć wniosek na policję, zobaczymy co z tego wyjdzie.

dostaniesz pisemko za miesiac, ze sprawcy nie dało się ustalic.
chyba, ze sam go im przyprowadzisz.

ale za nim do tego dojdzie bedziesz sie bujał na policji ile tylko bedą mogli cie przeciagnac, bo im statystyki zepsujesz.

Data: 2011-10-11 20:02:28
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pomówienia na forum - FIRMA
Na dniach jadę złożyć wniosek na policję, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Życzę Ci powodzenia, ale jednocześnie nie chcę martwić. Jakby chodziło o obrazę Jaśnie Panującego, to ABW do spółki z ABŚ, BSA i HGW namierzyli by gościa w 2 godziny, potem wpadli, zapuszkowali i gość by musiał udowadniać, że to nie on. W tak błahym dla policji przypadku jak Twój raczej strzelam, że sprawa będzie umorzona z powodu niewykrycia sprawcy (czytaj: nic nie zrobią).

--
Krzysztof

Data: 2011-10-11 15:56:45
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pomówienia na forum - FIRMA
A żądać zadoscuczynienia od osoby która napisała te oszczerstwa,.a
administrator napewno poda IP na wniosek. Więc do osoby się na 100% dojdzie.

Nie poda i się nie dojdzie. Tylko policja.

Podam Ci mój IP:
217.113.225.53 (systemy53.toya.net.pl)
dla ułatwienia IP prywatny zza maskarady:
10.3.166.110
i następny zza następnej maskarady:
192.168.0.101
No i jak dojdziesz do osoby? Której? Bo z tego kompa korzystają 3 osoby.

--
Krzysztof

Data: 2011-10-11 16:23:09
Autor: NS
Pomówienia na forum - FIRMA

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j71hv3$do5$1news.onet.pl...
A żądać zadoscuczynienia od osoby która napisała te oszczerstwa,.a
administrator napewno poda IP na wniosek. Więc do osoby się na 100% dojdzie.

No to właśnie mówie że zgłoszę sprawe na Policję i Policja powinna dojść do osoby.

Data: 2011-10-11 16:32:36
Autor: Sonn
Pomówienia na forum - FIRMA
W dniu 2011-10-11 16:23, NS pisze:
[...]

Do komputera. A co dalej?

--
Sonn

Data: 2011-10-11 16:51:32
Autor: RadoslawF
Pomówienia na forum - FIRMA
Dnia 2011-10-11 16:32, Użytkownik Sonn napisał:

[...]

A dalej brak winnych.
Do tego weź pod uwagę że jeśli oszczerstwa rozpowszechnia
inteligentna konkurencja to nie loguje się z komputera w domu
a z kawiarenki lub wręcz przez odpowiednie serwery maskujące
ich prawdziwe IP, a jak taki serwer będzie poza UE to nikt
logów i prawdziwego IP naszej dzielnej policji nie udostępni.

Pozdrawiam

Data: 2011-10-11 17:21:59
Autor: NS
Pomówienia na forum - FIRMA
Korzysta z tego samego komputera z tego samego IP. To jest osoba mało inteligentna:)

Data: 2011-10-11 18:57:25
Autor: RadoslawF
Pomówienia na forum - FIRMA
Dnia 2011-10-11 17:21, Użytkownik NS napisał:
Korzysta z tego samego komputera z tego samego IP. To jest osoba mało inteligentna:)

To porozmawiaj i sprowokuj do wypowiedzi za którą będziesz
mógł zakończyć sprawę w sądzie.
Ale nie licz na odszkodowanie, wygrasz tylko moralnie,
jeśli wygrasz.

Pozdrawiam

Data: 2011-10-19 05:54:08
Autor: Budzik
Pomówienia na forum - FIRMA
Osobnik posiadający mail radoslawf@onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

przy okazji osiągnie usunięcie wpisów z forów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2011-10-13 09:01:44
Autor: Ajgor
Pomówienia na forum - FIRMA

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" < napisał w wiadomości news:j71hv3$do5$1news.onet.pl...

A żądać zadoscuczynienia od osoby która napisała te oszczerstwa,.a
administrator napewno poda IP na wniosek. Więc do osoby się na 100% dojdzie.

Nie poda i się nie dojdzie. Tylko policja.

Chyba raczej tylko sąd, albo prokurator, bo policja chyba też nie za bardzo ma prawo?

Data: 2011-10-11 15:51:51
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pomówienia na forum - FIRMA
Bo pewnie wielu kilentów to przeczytało i
kupiło od konkurencji.

jak wykazesz straty. potrafisz?

Nie mów, że jeśli nie potrafię wykazać strat, to nic się nie stało! Klienci odchodzą do konkurencji. Nie sprzedaję tyle ile mógłbym. Dzieje się tak nie na skutek normalnych procesów (popyt, podaż itp.), ale na skutek złamania prawa.

Mogę pokazać, że w zeszłym kwartale miałem obrót X a teraz 0,7*X. Ale nie musi to być miarodajne. Może w tym kwartale mam dalej X, tylko że zintensyfikowałem akcję marketingową i przez tydzień sprzedaż zwiększyła się o 20% a później znów spadła do X.
Ciężko zmierzyć, ale coś być może się da.

a od kogo chcesz zadac?

Od osoby rozgłaszającej nieprawdziwe informacje. A od kogo przecież nie od Prezydenta*. :)

--
Krzysztof

* rolnicy po klęsce suszy/deszczów/gradobicia/itp. (niepotrzebne skreślić) żądają od gminy lub wojewody i, co dziwne, zazwyczaj dostają.

Data: 2011-10-12 11:58:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomówienia na forum - FIRMA
On Tue, 11 Oct 2011, Krzysztof Jodłowski wrote:

Bo pewnie wielu kilentów to przeczytało i
kupiło od konkurencji.

jak wykazesz straty. potrafisz?

Nie mów, że jeśli nie potrafię wykazać strat, to nic się nie stało!

  Tego nikt nie mówi.
  Problem w tym, że poza drobnymi wyjątkami, poszkodowanemu
należy się zwrot za wykazane szkody. Tylko.
  Potencjalne też mogą być, ale z uwagą że druga strona ma pełne
prawo podważać podstawę "wyceny".

Mogę pokazać, że w zeszłym kwartale miałem obrót X a teraz 0,7*X. Ale nie musi to być miarodajne.

  I w tym problem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-13 09:06:30
Autor: Ajgor
Pomówienia na forum - FIRMA

Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1110121156100.2148quad...

[...]

I to jest jedna z wielkich bzdur w polskim prawie. Powinno móc isę żądac odszkodowania bez gornej granicy.
Wtedy wiele firm i instytucji by sie dobrze zastanowilo, zanim by zadzialalo na szkode obywatela.
A tak jestesmy otoczeni przez wszechobecne oszustwa i naciaganie. Czesto tak rozdrobnione, ze golym okiem ich nie widac.

Data: 2011-10-13 08:53:07
Autor: witek
Pomówienia na forum - FIRMA
On 10/13/2011 2:06 AM, Ajgor wrote:

I to jest jedna z wielkich bzdur w polskim prawie. Powinno móc isę żądac
odszkodowania bez gornej granicy.

do czasu, dopoki ktos tej kwoty nie zechce od ciebie.

Data: 2011-10-13 21:22:33
Autor: Ajgor
Pomówienia na forum - FIRMA
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości news:j76qg3$ee9$1inews.gazeta.pl...

I to jest jedna z wielkich bzdur w polskim prawie. Powinno móc isę żądac
odszkodowania bez gornej granicy.

do czasu, dopoki ktos tej kwoty nie zechce od ciebie.

Tak sie sklada, ze ja jestem chorobliwie wrecz uczciwy.
Wiesz.. Niedawno jeszcze pracowalem w pewnej wielkiej firmie. Nabylem prawa emerytalne,
ale poniewaz bylem jednym znajlepszych pracownikow, wiec juz z rok wczesniej szefostwo mnie meczylo,
zebym nie szedl na emeryture. A ja mimo to ucieklem zaraz, jak tylko nabylem prawa. Doslownie nastepnego dnia.
Nie moglem juz patrzec na to, co sie w tej firmie dzieje. Stu prokuratorow mialo by tam co robic przez dekade.
Mimo, ze odejscie na emeryture oznaczalo dla mnie strate kilkudziesieciu tysiecy zlotych rocznie.
Wole miec mniej kasy, ale nie miec do czynieia z tym syfem.
Wiec ja raczej sie nie boje, ze ktos ode mnie bedzie chcial odszkodowania.

Data: 2011-10-14 09:41:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomówienia na forum - FIRMA
On Thu, 13 Oct 2011, Ajgor wrote:

[...]

....i?
  Masz świadomość, że istnieje odpowiedzialność *BEZ* winy?
  To oznacza ni mniej ni więcej, że mimo chorobliwej uczciwości
możesz podpaść pod proponowane rozwiązanie.

  A jeśli wpadniesz na genialny pomysł że to co proponujesz ma
dotyczyć tylko zawinionych zdarzeń, to odsyłam do archiwum
i większości watków ze słowami "oszust" i pochodnymi.
  Umyślność *bardzo* często jest *bardzo* trudno udowodnić.

  Dlatego umiarkowane ale należne "z automatu" odszkodowanie
za konieczność sądowego dochodzenia racji wygląda na rozwiązanie
lepsze.

Wiec ja raczej sie nie boje, ze ktos ode mnie bedzie chcial odszkodowania.

  Do momentu jak ktoś się potknie o Twoją torbę :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-14 11:35:53
Autor: Ajgor
Pomówienia na forum - FIRMA

Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1110140933550.3176quad...

Wiec ja raczej sie nie boje, ze ktos ode mnie bedzie chcial odszkodowania.

 Do momentu jak ktoś się potknie o Twoją torbę :P

Noo.. to chyba, że bede lezal, bo na stojaco moja torba nie ciagnie sie po ziemi ;)

Data: 2011-10-15 15:21:07
Autor: Bydlę
Pomówienia na forum - FIRMA
On 2011-10-13 21:22:33 +0200, "Ajgor" <niepod@m.pl> said:

Tak sie sklada, ze ja jestem chorobliwie wrecz uczciwy.

OK, notujemy...

(...)Nie moglem juz patrzec na to, co sie w tej firmie dzieje. Stu prokuratorow
mialo by tam co robic przez dekade.

Ale nie będą mieli, bo jesteś chorobliwie wręcz uczciwy?

--
Bydlę

Data: 2011-10-15 19:51:15
Autor: Ajgor
Pomówienia na forum - FIRMA

On 2011-10-13 21:22:33 +0200, "Ajgor" <niepod@m.pl> said:

[...]

Hehehe... Dobre zestawienie. Ja już tam nie pracuję, więc mi to wisi.
Wiem, że jako "chorobliwie uczciwy" powinienem zgłosić co, i gdzie trzeba. Rzecz w tym, że jestem też chorobliwie realistyczny, i wiem, że jak bym zaczął szumieć, to w końcowym rozrachunku to JA bym miał kłopoty, a prokuratorzy co najwyżej wzbogacili by się o kilka, kilkanaście milionów złotych, a w firmie nic by się nie zmieniło. Zbyt wiele rzeczy widziałem na oczy, żeby wątpić w takie rzeczy.
Szary człowieczek nie ma żadnych szans w starciu z firmą, która obraca miliardami dolarów, i daje pracę dziesiątkom tysięcy ludzi. W dodatku jest oczkiem w głowie ludzi z najwyższych kręgów władzy.
Zresztą nie tacy, jak ja próbowali. Źle skończyli (nie w sensie, że spoczęli na dnie rzeki z nogami w betonie, tylko, że z ludzi ważnych stali się niemal bezdomnymi biedakami).  Nawet stołki dyrektorsko-prezesowskie nie pomogły.
Nawet nie tak dawno kumpel (nie dyrektor, a zwykły pracownik) próbował walczyć o swoje. Nawet nie o nieprawidłoości w całe firmie. Chodziło o najzwyklejszy w świecie moobing. Nie miał żadnych, ale to na prawdę ŻADNYCH szans. Został wykręcony na amen, a nawet jego własni prawnicy, którym to ON płacił, w końcowym rozrachunku okazali się ludźmi pracującymi na rzecz firmy. Niestety dowiedział się o tym jak już było pozamiatane. Zresztą jak by się dowiedział wcześniej, to też by nic nie zmieniło.

Data: 2011-10-13 11:41:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomówienia na forum - FIRMA
[...]

  Zgoda.

Powinno móc isę żądac odszkodowania bez gornej granicy.

  A tu byłbym ostrożny.
  Ale jakieś "rozsądne" wymogi powinny być.
  Zgadzam się z wyrażanym tu poglądem nt. "ryczałtowej kary umownej",
być może w postaci paru różnych wartości, należnej za sam fakt
spowodowania sporu sądowego poprzez niewywiązanie się z oczywistego
zobowiązania, wszelkich "naciągnięć" itede.
  Cel - oczywiście pokrycie niewymiernych szkód w postaci wolnego
czasu przeznaczanego na spór tylko dlatego, że ktoś "bo tak" chce
zrobić innemu na złość.

Wtedy wiele firm i instytucji by sie dobrze zastanowilo, zanim by zadzialalo
na szkode obywatela.

  Tu też byłbym ostrożny.
  Założenie że "można żądać odszkodowania bez górnej granicy" teoretycznie
istnieje w prawie np. przy zaduśćuczynieniach.
  I co z tego wynika dla praktyki sądowej?
  To że możesz zażądać 1 000 000 zł i od tego ponieść koszty sądowe, a po
wygraniu 10 000 zł dopłacić jeszcze do prawnika drugiej strony?
  :>

A tak jestesmy otoczeni przez wszechobecne oszustwa i naciaganie. Czesto tak
rozdrobnione, ze golym okiem ich nie widac.

  No niestety. Dlatego "umowny bonus" choćby w wysokości typowych mandatów
za przekraczanie przepisów sądowych (ale płatny do kieszeni poszkodowanego)
mógłby wiele pomóc.

  Coś jeszcze: wszelkim krytykantom że "nie da się bo" przypominam, że
zasada 1:1 *jest* naruszana - przez przepisy o wynagrodzeniu z praw
autorskich, co najmniej.
  Zreztą takich przypadków których podobno "nie da się" jest więcej
(choćby przepadek mienia w zakresie przestępstw).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-14 14:54:17
Autor: spp
Pom�wienia na forum - FIRMA
W dniu 2011-10-11 09:35, NX pisze:

Czy mog� ��da� odszkodowania za naruszenie mojego dobrego imienia firmy i
strat z tym zwi�zanych? Bo pewnie wielu kilent�w to przeczyta�o i kupi�o od
konkurencji.

Może to się przyda?

http://tinyurl.com/6kawrpv

--