Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?

Data: 2010-07-24 15:35:25
Autor: Reaper
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
Witam.

Pracuję w korporacji, gdzie otrzymuje się premie sprzedażowe.

Jedno z zamówień, które pozyskałem zostało (ja to nazywam "ukradzione") przez innego pracownika.
Dzięki temu ten pracownik dostanie za nie prowizję, a zamówienie pozyskałem ja.

W mailu do tego pracownika użyłem stwierdzenia: "...zwyczajnie ukradł Pan zamówienie".

Ów maila wysłałem również do jego kierownika oraz specjalnej sekcji zajmuj±c± się takimi nadużyciami.

Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artykułem 212 kodeksu karnego.

Czy ten artykuł ma zastosowanie w tym przypadku ?

Data: 2010-07-24 16:23:28
Autor: Maciek
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
begin o nicku Reaper napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:
Witam.

PracujÄ™ w korporacji, gdzie otrzymuje siÄ™ premie sprzedaĹĽowe.

[...]

zamĂłwienie".

Ów maila wysłałem również do jego kierownika oraz specjalnej sekcji
zajmujÄ…cÄ… siÄ™ takimi naduĹĽyciami.

Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artykułem 212 kodeksu
karnego.

Czy ten artykuł ma zastosowanie w tym przypadku ?
Nie. Pracownik ma prawo skarżyć się na zachowanie innych pracowników do
zwierzchników, a także na zwierzchników do ich przełożonych. Nawet w
przypadku nieprawdy skarga taka nie może być odbierana jako czynność
wyczerpująca znamiona przestępstwa z art 212 KK. Żaden normalny sąd tego
nie uzna. Podobną sytuację przerabiałem kiedyś, tylko skarżyłem się na
zwierzchnika.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-07-24 14:40:41
Autor: Olgierd
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
Dnia Sat, 24 Jul 2010 16:23:28 +0200, Maciek napisał(a):

Nawet w
przypadku nieprawdy skarga taka nie może być odbierana jako czynno¶ć
wyczerpuj±ca znamiona przestępstwa z art 212 KK.

No akurat je¶li jest to nieprawda to jest to typowe pomówienie.
Ale gadanie kierownika jest o tyle absurdalne, że przy ¶ciganiu przestępstwa tego rodzaju trzeba się troszkę wysilić. Wydaje mi się, że to tylko gadanie jest zatem.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-07-24 22:31:42
Autor: TomekK
[...]

wyczerpuj±ca znamiona przestępstwa z art 212 KK. Żaden normalny s±d tego
nie uzna. Podobn± sytuację przerabiałem kiedy¶, tylko skarżyłem się na
zwierzchnika.

Bzdura. W przypadku mówienia nieprawdy, bylo by to zwyczajne pomówienie, i jak najbardziej czyn wypełnia znamiona 212 par. 1 kk. Przeciez pomawianie polega na stwierdzeniu nieprawdy w stosunku do osoby i innych podmiotow, o takim postępowaniu lub wła¶ciwo¶ciach tej osoby, które między innymi verba legis "mog± j± (...) narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalno¶ci" a wiec jak w morde strzelił przypadek o którym piszemy.

Data: 2010-07-24 16:26:57
Autor: Animka
W dniu 2010-07-24 15:35, Reaper pisze:
[...]

Widocznie ten kierownik to też złodziej. a tamten pracownik to jego kumpel.

--
animka

Data: 2010-07-24 17:23:40
Autor: TomekK
[...]

Jakiego "ów", to słowo się odmienia, jak widze co¶ takiego, to aż mnie skręca.

Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artykułem 212 kodeksu karnego.

Czy ten artykuł ma zastosowanie w tym przypadku ?

Tak.

Data: 2010-07-24 17:42:19
Autor: Andrzej Kubiak
[OT]Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
Dnia Sat, 24 Jul 2010 17:23:40 +0200, TomekK napisał(a):

Ów maila wysłałem również do jego kierownika.
Jakiego "ów", to słowo się odmienia,

"Ów" jest tu akurat OK, mógłby¶ raczej czepić się "maila".

jak widze co¶ takiego, to aż mnie skręca.

"Widzę".

AK

Data: 2010-07-24 19:15:34
Autor: Andrzej Kubiak
[OT]Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
Dnia Sat, 24 Jul 2010 18:31:21 +0200, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl
napisał(a):

Ów maila wysłałem również do jego kierownika.
Jakiego "ów", to słowo się odmienia,
"Ów" jest tu akurat OK, mógłby¶ raczej czepić się "maila".
A nie "owego"? :)

Wysyła się (ów) mail, nie maila. Wysyła się list, nie lista.

AK

Data: 2010-07-25 18:04:49
Autor: Reaper
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
Widzę, że zdania s± podzielone.

Co w przypadku, gdy sekcja nadużyć uzna, że pracownik przywłaszczył sobie moje zamówienie - rozstrzygnie spór na moj± korzy¶ć, gdzie ostatecznie to mi przypadnie prowizja za to zamówienie.

Czy w takim przypadku art. 212 kk ma zastosowanie, skoro moje oskarżenie okaże się być słuszne ?

Data: 2010-07-25 18:43:47
Autor: Reaper
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?

I jak mogłem nazwać to, co zrobił ten pracownik ?

Przywłaszczenie ? Wtedy tak samo mógłbym zostać oskarżony, że nazywam kogo¶ "przywła¶cicielem".

Bez sensu. Je¶li kto¶ odbiera drugiemu jego własno¶ć, to chyba wła¶nie nazywa się to kradzież.

Data: 2010-07-26 14:11:28
Autor: Piotr [trzykoty]
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
Użytkownik "Reaper" <spam@spam.pl> napisał
Przywłaszczenie ? Wtedy tak samo mógłbym zostać oskarżony, że nazywam kogo¶ "przywła¶cicielem".
Bez sensu. Je¶li kto¶ odbiera drugiemu jego własno¶ć, to chyba wła¶nie nazywa się to kradzież.

Je¶li co¶ jest prawd± to nie może stanowić pomówienia.
Fakt faktem, trochę kolokwialne to nazywanie wynegocjowanie zamówienia "własno¶ci±" czy jego przejęcie "kradzież±".

Data: 2010-07-25 19:49:23
Autor: Animka
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
W dniu 2010-07-25 18:04, Reaper pisze:
WidzÄ™, ĹĽe zdania sÄ… podzielone.

Co w przypadku, gdy sekcja nadużyć uzna, że pracownik przywłaszczył sobie
moje zamówienie - rozstrzygnie spór na moją korzyść, gdzie ostatecznie to mi
przypadnie prowizja za to zamĂłwienie.

Czy w takim przypadku art. 212 kk ma zastosowanie, skoro moje oskarĹĽenie
okaże się być słuszne ?

A masz jakiegoś świadka, jakieś dowody, że to było Twoje zamówienie?

--
animka

Data: 2010-07-25 22:39:13
Autor: Reaper
[...]

Oczywiście, że tak. Osobiście (telefonicznie) prowadziłem negocjacje z klientem, gdzie są odpowiednie zapisy w systemie, na którym pracuję.

Dodatkowo moja rozmowa z klientem (jak się później okazało) była monitorowana do celów szkoleniowych.

Więc jeśli chodzi o świadków, to jest to osoba szkoląca oraz odpowiednie zapisy w systemie, no i dodatkowo sam klient, który przyznaje, że sprzedawca oszust podał się za mnie i sfinalizował transakcję.

Data: 2010-07-25 23:33:46
Autor: Animka
W dniu 2010-07-25 22:39, Reaper pisze:
Więc jeśli chodzi o świadków, to jest to osoba szkoląca oraz odpowiednie
zapisy w systemie, no i dodatkowo sam klient, ktĂłry przyznaje, ĹĽe sprzedawca
oszust podał się za mnie i sfinalizował transakcję.

Weź go na świadka do Sądu Pracy.

--
animka

Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?