Pomóżcie przeinstalować płatnika...

Data: 2010-06-27 22:15:08
Autor: Ania
Pomóżcie przeinstalować płatnika...
Proszę pomóżcie przeinstalować płatnika. Dysk w komputerze "tyka" i będzie zmieniony. Mam "płatnika" z danymi z 7 lat. w związku z tym:
1. przegrałam bazę (access)
2. sprawdziłam hasło do bazy
3. pobrałam ze strony ZUS program płatnika
4. pobrałam ze strony ZUS PE-1-ZUS-EWD.der PE-1-ZUS-EWD.pem 5. Mam kartę do podpisywania - zestaw certum

I teraz prośba jak to zrobić, żeby po wymianie dysku dało się podpisywac i wysyłac deklaracje.

1. zainstaluje płatnika
2. Wskaże bazę
3. Podłączę się i uruchomię program.
4. Zainstaluję z płyty oprogramowanie certum.

I tu schody. Co i jak powinnam zrobić z certyfikatam itp (nie znam się na tym) żeby to wszystko działało ?
Prosze o pomoc :)

Data: 2010-06-27 22:39:52
Autor: WAM
On Sun, 27 Jun 2010 22:15:08 +0200, "Ania" <ania_rob@op.pl> wrote:

I tu schody. Co i jak powinnam zrobić z certyfikatam itp (nie znam się na tym) żeby to wszystko działało ?
http://www.google.pl/#hl=pl&q=instalacja+certyfikatu+platnik
lub podobne zapytania.

WAM

Data: 2010-06-27 23:02:43
Autor: Ania
Pomóżcie przeinstalować płatnika...
>I tu schody. Co i jak powinnam zrobić z certyfikatam itp (nie znam się na tym) >żeby to wszystko działało ?
> [...]

czytam http://www.e-podpis.pit.pl/instalacja/index.php
i jednego nie jestem pewna.

Jeżeli mam  certyfikat na karcie, bo jej używam od dawna, to z komputera przed wymianą dysku nic nie muszę "zgrywać", bo certyfikat jest na karcie ? Czy przy konfiguracji płatnika (ustawienia przekazu/certyfikaty) na nowym komputerze program zobaczy certyfikat z karty, czy coś jeszcze muszę zrobić ?

Data: 2010-06-27 23:17:28
Autor: cef
Ania wrote:

Czy przy konfiguracji płatnika (ustawienia przekazu/certyfikaty) na
nowym komputerze program zobaczy certyfikat z karty, czy coś jeszcze
muszę zrobić ?

Zawsze sobie możesz zapisać certyfikat do pliku i potem
go zaimportować do płatnika.
Jeśli certyfikat jest w systemie zainstalowany i tylko wymieniasz dysk,
to nic się nie zmieni. Jeśli reinstalujesz system, to procedura
instalacji certyfikatu wg instrukcji tak jak za pierwszym razem gdy instalowany był certyfikat.

Data: 2010-06-27 23:26:59
Autor: ania rob
> [...]
> muszę zrobić ?

Zawsze sobie możesz zapisać certyfikat do pliku i potem
http://niusy.onet.pl/_d/vr/wy.gif
opcje internetowe/zawartośc/certyfikaty/eksprtuj (przed wymianą dysku)
opcje internetowe/zawartośc/certyfikaty/importuj (po zmianie dysku,nowy system)
i będzie wszystko ok ?

Jeśli certyfikat jest w systemie zainstalowany i tylko wymieniasz dysk,
to nic się nie zmieni.
jest,wymieniam dysk i instaluje system. export import jak powyżej wystarczy ?

Data: 2010-06-27 23:47:51
Autor: WAM
On Sun, 27 Jun 2010 23:02:43 +0200, "Ania" <ania_rob@op.pl> wrote:

Jeżeli mam  certyfikat na karcie, bo jej używam od dawna, to z komputera przed wymianą dysku nic nie muszę "zgrywać", bo certyfikat jest na karcie ?
nic nie musisz zgrywac.

Czy przy konfiguracji płatnika (ustawienia przekazu/certyfikaty) na nowym komputerze program zobaczy certyfikat z karty, czy coś jeszcze muszę zrobić ?
trzeba go najpierw dodac do magazynu certyfikatow (po wyswietleniu
certyfikatu->zainstaluj).

WAM

Data: 2010-07-01 09:16:28
Autor: Michał Gut
Pomóżcie przeinstalować płatnika...
jak masz stara baze platnika to generalnie powinno ruszyc od razu, tylko zainstalowac czytnik i certyfikat z karty w systemie (choc to nie jest konieczne  - wazne zeby byl w platniku zainstalowany, a to przechowywane jest w bazie).

Pomóżcie przeinstalować płatnika...