Pomóżcie wybrać pierwszy poważny rower (dla 3- latka) ;)

Data: 2010-02-14 18:28:31
Autor: Wooyek
Pomóżcie wybrać pierwszy poważny rower (dla 3- latka) ;)
Zwykle to ja doradzam ludziom, jaki wybrać rower, ale im bardziej rozmiar koła odbiega od 26", tym mniejszą mam wiedzę ;) Dlatego tym razem chciałbym prosić Was o pomoc.

Szukam roweru dla 3-latka (chłopak) o parametrach:
- ~95 cm wzrostu
- ~13 kg wagi

Priorytetem jest niska masa roweru (<8 kg, rama alu).

Byłbym wdzięczny za podsunięcie jakichś ciekawych modeli, cenowo nie odbiegających zbyt drastycznie od średniej (500-600 zł). I jeszcze jedno pytanie podstawowe: jaki rozmiar kół?

Data: 2010-02-14 18:37:07
Autor: kml

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:hl9bs4$fm0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Znajomy 3 albo 4 latek miał taki rower z decathlonu. OIDP to był ciut droższy, ale sam w sobie naprawdę git tzn: alu, wolnobieg, v-ka jedna a do tego ładny kolor etc słowem naprawde fajny rower dla malucha.

kml
Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010.

Data: 2010-02-14 22:22:49
Autor: ToMasz
Wooyek pisze:
[...]

ale na wolnobiegu czy z kółkami podporowymi? bo 3 latek zatrzymać sie
Vbrakiem chyba nieda rady.

Byłbym wdzięczny za podsunięcie jakichś ciekawych modeli, cenowo nie
odbiegających zbyt drastycznie od średniej (500-600 zł). I jeszcze jedno
pytanie podstawowe: jaki rozmiar kół?

WOW jakby Ci sie udało kupić 8kg kompletnego roweru za 600zł to daj
szybko znać gdzie!. JA swojemu dziecku kupiłem rower z torpedem ważący
11kg i to był lekki rower. mexllery ważą 13-14kg.
ToMasz

Data: 2010-02-15 13:29:33
Autor: Wooyek
> [...]
>
> Priorytetem jest niska masa roweru (<8 kg, rama alu).

ale na wolnobiegu czy z kółkami podporowymi? bo 3 latek zatrzymać sie

Nie rozumiem pytania, bo wolnobieg nie wyklucza kółek podporowych (o ile dobrze rozumiem, że są to po prostu boczne doczepiane kółka).

Rower ma mieć wolnobieg, torpedo i takie właśnie kółka.

> [...]

szybko znać gdzie!. JA swojemu dziecku kupiłem rower z torpedem ważący
11kg i to był lekki rower. mexllery ważą 13-14kg.

Po przejrzeniu katalogu rowerowego widzę, że masa rowerków na kołach 12"/13" (bo z tego, co zdążyłem już doczytać, jest to jedyna dopuszczalna opcja dla 3-latka) oscyluje w granicach 8,5-11,5 kg, więc domyślam się, że te Mexllery to już co najmniej 16"?

Np. rowerek bratanicy (Giant Animator 13") waży ok. 9,5 kg i czuć, że jest raczej ciężki (praktycznie wszystko ze stali).

Najciekawszy rower, jaki znalazłem szukając odpowiedzi na zadane tu pytanie to Specialized Hotrock 12 za 509 zł:
http://tiny.pl/hmsnb
Według znalezionego w sieci niezależnego zestawienia, waży ciut poniżej 7 kg (a wg. jednego sprzedawcy nawet ok. 6,5 kg):
http://www.thebicycleescape.com/bicycleweights.html#SpecKids
Co jest dość prawdopodobne, biorąc pod uwagę fakt, że większość elementów jest wykonana z alu, tzn. rama, większość widelca (oprócz sterówki), obręcze, kierownica, mostek. Praktycznie wszyscy konkurenci mają te części wykonane z kiepskiej stali.

Data: 2010-02-15 17:10:07
Autor: ToMasz
Wooyek pisze:

[...]

Powiem tak: moim zdaniem to jest mało prawdopodobne. ale to moje zdanie,
jak ktoś zważy - bedziemy wiedzieli. JA mogę na jutro zważyć 12calowego
mexlera.

ToMasz

Data: 2010-02-15 20:59:47
Autor: Wooyek
[...]

Czemu mało prawdopodobne? Tak jak pisałem: stalowy Giant waży ~9,5 kg, to aluminiowy Spec może być sporo lżejszy.

Pisałem dzisiaj do gościa, który sprzedaje takiego Speca na Allegro. Zważył i wyszło 6,72 kg - owinięty kilkoma warstwami folii i z koszykiem na kierownicy (wersja dziewczęca). Pytałem też w MK Bike, bo takie sprzedają - według nich "około 6,5 kg".

Prawdopodobnie wybór padnie na niego, bo nic innego porównywalnego nie mogę znaleźć - wtedy zważę sam i podam wynik ;)

Data: 2010-02-16 19:23:51
Autor: ToMasz
Pomóżcie wybrać pierwszy poważn y rower (dla 3-latka) ;)

Czemu mało prawdopodobne? Tak jak pisałem: stalowy Giant waży ~9,5 kg,
to aluminiowy Spec może być sporo lżejszy.
ja w zeszłym roku prosiłem o polecenie mi roweru lżejszego niż 11kg ze
wyraźnie mniej niż 1000zł - nie było....

ToMasz

Data: 2010-02-15 01:09:10
Autor: przemo
Pomóżcie wybrać pierwszy poważny rower (dla 3-latka) ;)
On 14 Lut, 18:28, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

Szukam roweru dla 3-latka (ch opak) o parametrach:
- ~95 cm wzrostu
- ~13 kg wagi

Czy ten trzylatek utrzymuje już równowagę? Jeżeli nie to polecam
rowerek bez pedałów.
Mój syn ma prawie 3 lata i śmiga na dwóch kołach odpychając się
nogami.
Poczytaj sobie http://tnij.org/fvny obejrzyj filmy i przemyśl sprawę.
Pozdrawiam

Data: 2010-02-15 13:41:19
Autor: Wooyek
> [...]
> - ~95 cm wzrostu
> - ~13 kg wagi

Czy ten trzylatek utrzymuje już równowagę? Jeżeli nie to polecam

Domyślam się, że pytasz, czy utrzymuje równowagę na rowerze? I rozumiem, że pytasz retorycznie (bo jeśli nie, to pytanie to jest idiotyczne)?

Mój syn ma prawie 3 lata i śmiga na dwóch kołach odpychając się
nogami.
Poczytaj sobie http://tnij.org/fvny obejrzyj filmy i przemyśl sprawę.

Kiepski link - dzięki, ale artykuł sponsorowany niezbyt mnie przekonał.

Ale ok, ogólnie wiem do czego zmierzasz, bo zdaję sobię sprawę z istnienia tych "rowerków" i ich zalet. Ale totalnie mnie to nie przekonuje, bo jest mocno nierozwojowe, przywyczajając jedynie do kierowania, a nie zamieniania ruchu pedałów na jazdę, co dla dziecka jest zupełnie nowym, fascynującym doznaniem.

"Zwykły" rowerek daje dużo większe możliwości, dziecko może w niego "wrastać" - jak się ktoś uprze, to na początku może zdjąć korbę i łańcuch i będzie rowerek biegowy. Potem uczy się kierowania i prędkości nawet bez pedałowania (rodzic pcha na kiju), po krótkim czasie zaczynając już samemu się napędzać i hamować. A potem to już tylko stopniowe podnoszenie bocznych kółek aż do ich zdjęcia, a na koniec - zdjęcie kija i całkiem samodzielna jazda.

Data: 2010-02-15 16:42:35
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-02-15 13:41, Wooyek pisze:
[...]

Popatrz dobrze jesli szukasz opcji z mozliwoscia zamocowania
tradycyjnego kija. Ja kilka lat temu (jakies 4) kupilem rowerek firmy
Giant dla corki i okazalo sie, ze potrzeba bylo robic chinskie sztuczki
z mocowaniem kija z racji na brak otworu miedzy dwoma rurkami ramy w
tylnej czesci, ktore w nim zostaly zastapione jedna rurka
(http://tiny.pl/hms8h) Jak najedziesz kursorem na zdjecie bedzie
powiekszenie i widac o co mi chodzi.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

Data: 2010-02-16 21:07:20
Autor: tms
On 2010-02-15 16:42, Pawel Ratajczak wrote:
[...]

Nie ma problemu - w moim USR zakupiłem za jakieś bardzo przyzwoite pieniądze (dokładnie nie pamiętam ale <30PLN) drążek do prowadzenia roweru dziecka z mocowaniem na sztycę siodełka - patent bardzo prosty i naprawdę trwały. Mogę śmiało polecić.

Pozdrawiam
tms

Pomóżcie wybrać pierwszy poważny rower (dla 3- latka) ;)