Pomóżcie wybrać pierwszy poważny rower (dla 3-latka) ;)

Data: 2010-02-15 01:09:10
Autor: przemo
Pomóżcie wybrać pierwszy poważny rower (dla 3-latka) ;)
On 14 Lut, 18:28, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

Szukam roweru dla 3-latka (ch opak) o parametrach:
- ~95 cm wzrostu
- ~13 kg wagi

Czy ten trzylatek utrzymuje już równowagę? Jeżeli nie to polecam
rowerek bez pedałów.
Mój syn ma prawie 3 lata i śmiga na dwóch kołach odpychając się
nogami.
Poczytaj sobie http://tnij.org/fvny obejrzyj filmy i przemyśl sprawę.
Pozdrawiam

Data: 2010-02-15 13:41:19
Autor: Wooyek
> [...]
> - ~95 cm wzrostu
> - ~13 kg wagi

Czy ten trzylatek utrzymuje już równowagę? Jeżeli nie to polecam

Domyślam się, że pytasz, czy utrzymuje równowagę na rowerze? I rozumiem, że pytasz retorycznie (bo jeśli nie, to pytanie to jest idiotyczne)?

Mój syn ma prawie 3 lata i śmiga na dwóch kołach odpychając się
nogami.
Poczytaj sobie http://tnij.org/fvny obejrzyj filmy i przemyśl sprawę.

Kiepski link - dzięki, ale artykuł sponsorowany niezbyt mnie przekonał.

Ale ok, ogólnie wiem do czego zmierzasz, bo zdaję sobię sprawę z istnienia tych "rowerków" i ich zalet. Ale totalnie mnie to nie przekonuje, bo jest mocno nierozwojowe, przywyczajając jedynie do kierowania, a nie zamieniania ruchu pedałów na jazdę, co dla dziecka jest zupełnie nowym, fascynującym doznaniem.

"Zwykły" rowerek daje dużo większe możliwości, dziecko może w niego "wrastać" - jak się ktoś uprze, to na początku może zdjąć korbę i łańcuch i będzie rowerek biegowy. Potem uczy się kierowania i prędkości nawet bez pedałowania (rodzic pcha na kiju), po krótkim czasie zaczynając już samemu się napędzać i hamować. A potem to już tylko stopniowe podnoszenie bocznych kółek aż do ich zdjęcia, a na koniec - zdjęcie kija i całkiem samodzielna jazda.

Data: 2010-02-15 16:42:35
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-02-15 13:41, Wooyek pisze:
[...]

Popatrz dobrze jesli szukasz opcji z mozliwoscia zamocowania
tradycyjnego kija. Ja kilka lat temu (jakies 4) kupilem rowerek firmy
Giant dla corki i okazalo sie, ze potrzeba bylo robic chinskie sztuczki
z mocowaniem kija z racji na brak otworu miedzy dwoma rurkami ramy w
tylnej czesci, ktore w nim zostaly zastapione jedna rurka
(http://tiny.pl/hms8h) Jak najedziesz kursorem na zdjecie bedzie
powiekszenie i widac o co mi chodzi.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

Data: 2010-02-16 21:07:20
Autor: tms
On 2010-02-15 16:42, Pawel Ratajczak wrote:
[...]

Nie ma problemu - w moim USR zakupiłem za jakieś bardzo przyzwoite pieniądze (dokładnie nie pamiętam ale <30PLN) drążek do prowadzenia roweru dziecka z mocowaniem na sztycę siodełka - patent bardzo prosty i naprawdę trwały. Mogę śmiało polecić.

Pozdrawiam
tms

Pomóżcie wybrać pierwszy poważny rower (dla 3-latka) ;)