Pomoznie przy wynajeciu samochodu

Data: 2010-07-06 18:05:03
Autor: WW3
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Witam,

Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce. Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?

Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

Podobno na debetowkach jest napisane debit.

Ktora karta w polsce mozecie polecic?

Data: 2010-07-06 12:14:31
Autor: witek
WW3 wrote:
Witam,

Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce. Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?

tak.
pekao sa visa classic.
bzwbk tez ma,
bylo to juz jakis czas temu.

Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

nie ma co wykrywac.

Podobno na debetowkach jest napisane debit.
nie na wszystkich

Ktora karta w polsce mozecie polecic?

j.w.

przy czym jak bedziesz wynajmowal samochod, to wez do tego od razu ubezpieczenie. wyjdzie drozej, ale taniej. Bo taka karta nie daje ci w razie draki ubezpieczenia. kredytowki zwykle maja takowego "AC" w pakiecie jesli pałcisz kartą.
Po za tym kredytowka jest duzo bezpieczniejsza od debetowej. wydajesz nie swoja kasa w razie sporu jak ci ktoś coś skubnie.
Upierasz sie przy "niemaniu" bo ksiądz probosz tak powiedział, czy masz jakies inne rozsądne argumenty?

Data: 2010-07-06 21:08:48
Autor: WW3
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
tak.
pekao sa visa classic.
bzwbk tez ma,
bylo to juz jakis czas temu

Ok, dzieki.

> Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

Czyli rozumiem ze nie ma roznicy w kartach kredytowych i debetowych zadnej, poza
faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?

Upierasz sie przy "niemaniu" bo ksiądz probosz tak powiedział, czy masz jakies inne rozsądne argumenty?

Jesli mam byc szczery - bo nie dostane. Mam nasrane w biku a nawet pod
kaucje/lokate sprawdzaja bik wiec nie chce probowac.

Pozdr

Data: 2010-07-06 14:22:39
Autor: witek
WW3 wrote:

Czyli rozumiem ze nie ma roznicy w kartach kredytowych i debetowych zadnej, poza
faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?

i tak i nie. Działają tak samo, ale jedne mogą więcej inne mniej.

http://www.kartyonline.net/

[...]

no to faktycznie nie dostaniesz.

visa classic z pekao sa to taka karta podpieta do oddzielnego konta w tym banku.
Ile wpłacisz tyle możesz wydać.
Czyli debetowa. Z tym, że jest kart wypukłą, więc dla zwyklego zjadacz chleba wygląda jak kredytowa i w zasadzie wszystkie systemu tak ją właśnie widzą.
Bez problemu zapłacisz i w internecie i przez reczne wklepanie numeru czy tez zostawienie numeru karty "na żelazku".

Data: 2010-07-06 19:53:21
Autor: mariusz

nie mozna nią zapłacić np na www.o2.co.uk :/

--
mariusz

Data: 2010-07-06 23:57:15
Autor: pmlb

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i102un$nt1$8inews.gazeta.pl...
mariusz wrote:
witek napisał(a):

[...]

Bo nie przyjmuja debetowek z polski, a numer karty jendnoznacznie okresla co to jest. To, ze ma wyglad nie zonacza, ze jest:)
Piszecie porady o bankach a nie potraficie rozroznic czym jest debet a czy kredyt! Mimo, ze te karty maja te same wymiary oi wygladaja praktycznie identycznie to debet a kredyt to dwie rozne sprawy.

Data: 2010-07-07 14:21:45
Autor: mariusz
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
witek napisał(a):

Bo?

nie wiem dlaczego.

Można wypłacic pieniądze w bankomacie Lloydsa. Można zapłacić zdalnie za hotel. Można kupić bilet na autobus w nationalexpress.

Nie można jednak doładować komórki w o2 online :/

--
mariusz

Data: 2010-07-07 10:32:58
Autor: witek
mariusz wrote:
witek napisał(a):

[...]

to moze raczej byc ograniczenie "na bank" natomiast nie sądze, zeby to dotyczylo konkretnie typu karty.

Data: 2010-07-06 21:18:56
Autor: WW3
WW3 wrote:
> faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?

i tak i nie. Działają tak samo, ale jedne mogą więcej inne mniej.

Tzn ? Draze temat bo chce jakoby "oszukac" wypozyczalnie ktora zapiera sie, jak
zreszta 99% wszystkich ze "credit cards only, not debit". Wiec nie ma szans ze
dojda/sprawdze iz to debetowa nie kredytowa? Bo jesli jest chocby 4% to sobie
daruje, to chyba podpada pod oszustwo?

Data: 2010-07-06 15:15:47
Autor: witek
WW3 wrote:
WW3 wrote:
Czyli rozumiem ze nie ma roznicy w kartach kredytowych i debetowych zadnej, poza
faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?
i tak i nie. Działają tak samo, ale jedne mogą więcej inne mniej.

Tzn ?

podaem link do poczytania o kartach.

Draze temat bo chce jakoby "oszukac" wypozyczalnie ktora zapiera sie, jak
zreszta 99% wszystkich ze "credit cards only, not debit".

przejdzie.

Wiec nie ma szans ze
dojda/sprawdze iz to debetowa nie kredytowa?

Nie.

Bo jesli jest chocby 4% to sobie
daruje, to chyba podpada pod oszustwo?

co ma podpadać pod oszustwo. Że masz kartę i nie musisz sie na nich znac?
Doajesz kartę, albo wypożyczą, albo nie.
Tylko jak ci ten samochod zwiną, to pamietaj, że w całości koszty pokrywasz ty.

Data: 2010-07-06 22:20:51
Autor: wwakawa
[...]

Dodatkowe ubezpieczenie radzisz wykupic w Polsce czy na miejscu?

Data: 2010-07-06 15:41:27
Autor: witek
wwakawa@o2.pl wrote:
[...]

na miejscu
wypozyczalnie oferują swoje własne ubezpieczenie.
większość kart karedytowych oferuje  ubezpieczenie wypożyczonego samochodu, pod warunkiem, ze zrezygnuje sie z ubezpieczenia oferowanego przez wypozyczalnie.
Poczytaj na temat collision damage waiver.

Data: 2010-07-09 01:05:03
Autor: Jurek
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i0vo9i$qdq$2inews.gazeta.pl...
[...]

Informuję uprzejmie, acz nie bez smutku, że Pekao brutalnie wymienił karty Visa classic na nowe, wypukłe, oczipowane, z symbolem CashPay i oznaczeniem waluty karty.

Pozdrawiam
 Jurek

Data: 2010-07-06 18:31:14
Autor: Ranger
WW3 pisze:
Witam,

Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce.
W Turcji? Nie prościej ukraść? :)

Pzdr
Ranger

Data: 2010-07-06 22:41:09
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
On 10-07-06 18:05, WW3 wrote:
[...]

na MC niestety napisane jest DEbit, ale masz do wyboru rachunek w Allianz Banku, Toyota Banku gdzie daja VC do rachunku, a konta drogie nie sa. W chargowki nie idz - bo bank czesto sprawdza w bik, a i to zazwyczaj do platnych kont daja.

VC embosowana dostaniesz rowniez w MultiBanku lub VW Bank direct.

Generalnie pamietaj, ze nie chodzi o funkcje (kredytowa, debetowa), a o to, cyz karta jest embosowana (wypukla). Moglbys dac kredytowa plaska (np. blekitna z PKO Banku Polskiego, czy pomarnaczowa w ING Banku Slaskim) i by nie zaakceptwali, mimo ze to przeciez kredytowka.

Z tego tez wzgledu najszybciej zalatisz problem toyota lub allianzem :)

--
http://macierzynski.blip.pl/

Data: 2010-07-06 23:54:43
Autor: pmlb
Pomoznie przy wynajeciu samochodu

Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?

Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

Na 99.99% od razu system krzyknie, ze to nie kredytowa karta.
Chyba, ze beda miec wylacznie "zelazko" to jest wlasnie ten 0.01% szans.

Podobno na debetowkach jest napisane debit.

Ale karta kredytowa ma zupelnie inne numery inne grupy numerow.

Data: 2010-07-07 11:11:10
Autor: WW3
Pomoznie przy wynajeciu samochodu

Na 99.99% od razu system krzyknie, ze to nie kredytowa karta.
Chyba, ze beda miec wylacznie "zelazko" to jest wlasnie ten 0.01% szans.

Jaki system? terminal platniczy?

Data: 2010-07-07 11:36:21
Autor: pmlb

"WW3" <wwakawaWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:47f6.00000278.4c3444aenewsgate.onet.pl...

Na 99.99% od razu system krzyknie, ze to nie kredytowa karta.
Chyba, ze beda miec wylacznie "zelazko" to jest wlasnie ten 0.01% szans.

Jaki system? terminal platniczy?

Np. terminal, telefoniczne sprawdzenie karty itp.
Jak napisalem jedynie jak sprzedaca bedzie miec wiedze, ze o kredytowce decyduje "wypuklosc" karty i bedzie miec wylacznie zelazko, to masz szanse taka sama jak bys sam sobie zrobil karte:)
Bo kredyt a debet to jak noc i dzien.

Data: 2010-07-07 00:24:40
Autor: Michal
W dniu 06.07.2010 18:05, WW3 pisze:
Witam,

Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce.

Łosie.

Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?

Spokojnie. Potocznie kredytowa = wypukła (embosowana)

Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

Jakiś promil szansy jest, jak ktoś będzie upierdliwy bardzo (bo podobno- kiedyś ktoś parę lat temu na tej grupie nawet zapodał linkiem- można po numerach karty dojść, czy to credit czy debit i nawet rodzaj tj. zwykła lub prestiżowa), tyle, że normalnej wypożyczalni wcale nie o to chodzi, że ma być koniecznie credit, tylko wypukła.

Podobno na debetowkach jest napisane debit.

Na MasterCardach, a na Visach raczej nie. Przy czym nie powinno to mieć znaczenia dla _normalnej_ wypożyczalni- po prostu robią blokadę na kaucję i tyle.

Jak manager wypożyczalni zatrzymał się mentalnie 20-30 lat temu to uparcie może twierdzić, że chce kredytową, żeby mieć pewność, że klient jest wiarygodny (no bo skoro bank mu zaufał i wydał KK)... Jako, że pisałeś o "nasranym" BIKu to (bez urazy) sam dobrze wiesz, ile takie stwierdzenie jest dziś warte... Wręcz chyba wolałbym ludzi płacących debetowymi, przynajmniej wiadomo, że własną forsą zastawiają ;)

Ktora karta w polsce mozecie polecic?

Toyota Bank z mnie znanych, a z osobiście znanych Alior Bank.

--
Michał

Data: 2010-07-06 23:52:25
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4c33ad28$0$17097$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 06.07.2010 18:05, WW3 pisze:
Witam,

Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce.

Łosie.

Czyzby?

Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?

Spokojnie. Potocznie kredytowa = wypukła (embosowana)

Nie prawda, kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w opozycji!

[...]

Tu nie biega o to czy wypukla czy nie ale o linie kredytowa i gwarancyjna.
Inaczej jest z debetowka ktora to gwarantuje do aktualnego salda na koncie.
Kredyt jak sama nazwa mowi jest pozyczka i bez wzgledu na aktualny stan bedzie gwaratowac sprzedawcy pieniadze a bank bedzie dochodzic swoich racji od posiadacza karty. Dlatego kredytowka jest tak uznawana zwlaszcza poza terenm operacyjnym swojego banku.

Podobno na debetowkach jest napisane debit.

Na MasterCardach, a na Visach raczej nie. Przy czym nie powinno to mieć znaczenia dla _normalnej_ wypożyczalni- po prostu robią blokadę na kaucję i tyle.

To zalezy od wypozyczalni. W UK 90% wypozyczalni bedzie wymagac debetowej karty ale sa tez takie ktore musza miec kredytowa, zwlaszcza dla osob nie posiadajacych konta w UK...
Moze jak by zalozyl konto w Turcji to tez by wystarczyla tamta debetowa.

[...]

W banku odleglym o pare tysiecy km i w dodtaku nieznanym? Przyjmiesz mi zakupy karta debetowa z banku Gornej Wolty w Polsce?
Wypozyczales kiedys pojazd poza granicami Polski? Jesli tak to napisz gdzie uznali debetowke z Polski.

Data: 2010-07-07 01:25:24
Autor: mvoicem
(07.07.2010 00:52), pmlb wrote:
[...]

Jaka wypożyczalni różnica czy na koncie są środki czy nie?

Jeżeli robi autoryzację i blokadę - to wtedy bez różnicy, bo tak czy
inaczej są zarezerwowane środki.

Jeżeli robi od razu obciążenie, bez blokady - to tym bardziej bez
różnicy (klient wchodzi w niedozwolony debet, ale to jego problem)

p. m.

Data: 2010-07-07 23:08:53
Autor: Michal
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie, niejaki pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

W dniu 07.07.2010 00:52, pmlb pisze:

[...]

A jakże.

Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to
kredytowka?

Spokojnie. Potocznie kredytowa = wypukła (embosowana)

Nie prawda,

Do nauki polskiego, pajacu.

Nieprawda - pisze się razem
potocznie - kolokwialnie, w sposób ogólnie rozumiany, nie zawsze zgodnie z rzeczywistością.

kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w
opozycji!

Poważnie?
Niniejszym zostajesz mianowany również na eksperta od rachunkowości :) Oczywiście to, że kredyt różni się od debetu nie ma ŻADNEGO znaczenia z punktu widzenia sklepu.

[...]

Możesz to wyjaśnić? Od kiedy karta kredytowa ma jakieś "linie gwarancyjne"?

Inaczej jest z debetowka ktora to gwarantuje do aktualnego salda na koncie.

Raczysz żartować- a poważnie, to niewiele wiesz o systemach płatności kartowych a się wymądrzasz. Skończ już...

Kredyt jak sama nazwa mowi jest pozyczka i bez wzgledu na aktualny stan
bedzie gwaratowac sprzedawcy pieniadze a bank bedzie dochodzic swoich
racji od posiadacza karty.

Dokładnie to samo będzie się działo w przypadku obciążenia rachunku karty debetowej.

Dlatego kredytowka jest tak uznawana
zwlaszcza poza terenm operacyjnym swojego banku.

ROTFL :) Kredytówka jest uznawana z powodu, o którym pisalo conajmniej kilka osób, nie tylko ja. Że coś się kiedyś tam komuś wydawało.

[...]

Nie w banku a poprzez organizację płatniczą, która ma swoje żelazne reguły niezależnie od rodzaju karty. Sprawa prosta- jest autoryzacja, jest kasa, wypożyczamy. Nie ma to nie, niezależnie czy kredytowa czy debetowa.

Przyjmiesz mi
zakupy karta debetowa z banku Gornej Wolty w Polsce?

A czemu nie, jeśli tylko będzie autoryzacja... (Tyle, że pewnie nie wiesz co to takiego)

Wypozyczales kiedys pojazd poza granicami Polski?

Owszem.

Jesli tak to napisz
gdzie uznali debetowke z Polski.

Np. Rumunia. Ale na co Ci to potrzebne, skoro, że tutaj Cię zacytuję, "ja za granicę jeżdżę z gotówką". ;)

Michał

Data: 2010-07-07 16:16:18
Autor: witek
Michal wrote:
Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie, niejaki pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

ooo, to jest warte zapisania.

a nawiasem mowic, wlasnie zauwazylem, ze jego postu nie mam.
czyzby go serwer z definiji do kosza wrzucał sam z siebie.

Data: 2010-07-08 10:54:33
Autor: yoss

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i12qr0$nrl$12inews.gazeta.pl...
Michal wrote:
[...]

A nie wspisałeś go kiedyś do KF'u ;-)

Data: 2010-07-08 09:53:31
Autor: witek

Michal wrote:
[...]

windowsa reinstalowalem, wiec wypadl.

Data: 2010-07-07 23:52:09
Autor: WW3
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
To jak w koncu, wynajmowalnia moze poznac ze to kredytowka czy nie? Skoro raczej terminal tego nie pokaze?

Data: 2010-07-07 17:11:40
Autor: witek
WW3 wrote:
To jak w koncu, wynajmowalnia moze poznac ze to kredytowka czy nie? Skoro raczej terminal tego nie pokaze?

Nie.
Niby po czym maja to poznac?
Wróżki mają czy co.
Chyba, że wyraźnie na niej jest napisane debit.
Fizycznie wyglądem się nie różnią.

Data: 2010-07-07 23:34:58
Autor: pmlb

"WW3" <wwakawaWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:47f6.000002c9.4c34f709newsgate.onet.pl...
To jak w koncu, wynajmowalnia moze poznac ze to kredytowka czy nie?

Skoro raczej terminal tego nie pokaze?

Na 99.9999% pokaze co to za karta! Nie slyuchaj ludzi ktorzy roznice kart wiudza wylacznie w wypuklosci czy nie.

Data: 2010-07-07 19:14:10
Autor: witek
pmlb wrote:

[...]

Nie pokaze.
Nie raz robilem transakcje tego typu kartami raz kazalem przepuscic jako debit raz jako credit.  karta z eurobanku mimo, ze byla wybitnie debetowa, na dodatek plaska, z napisen debit przechodzila tylko i wylacznie jak karta kredytowa. przy puszczeniu jako debetowa dostawalem odmowe autoryzacji.
visa clasic z pekao sa mimo, ze debetowa wszedzie sluzyla mi jako credit i nikt sie nigdy nie zajaknal an ten temat, ze jest inaczej.

pko bp tak samo. plaska debetowka do konta przechodzila i tak i tak.
przy debetowej wymgany byl pin, czy kredytowej tylko podpis.

wiec wez sobie te 99 % schowaj do kieszeni.

Data: 2010-07-08 02:23:01
Autor: pmlb

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i1358g$nrl$20inews.gazeta.pl...
pmlb wrote:

[...]

Jesli dana firma przyjmoje wylacznie karty kredytowe to od rzu wykaze, ze dana karta nie jest kredytowa!

[...]

Troche tu mieszasz.
Co innego jak sobie ustawisz przy platnosci w opcjach kredytowa czy debetowa i tak system to rozpoznaje poprzez numer karty.
Czasem pisza, ze trzeba miec karte kredytowa ale nie raz dopuszczone sa rozne karty dlatego rozne przechodza.
Jesli wypozyczalnia stwierdzila, ze tylko kredytowka to zadna inna karta nie przejdzie bo niby jak?

visa clasic z pekao sa mimo, ze debetowa wszedzie sluzyla mi jako credit i nikt sie nigdy nie zajaknal an ten temat, ze jest inaczej.

Juz to pisalem, sa rozne rodzaje kart debetowych, to raz dwa patrz wyzej, czasem systemy maja wylacznie napisane, karte kredytowa ale tak naprawde przyjma kazda lub wiekszosc. Jak bedzie wymog kredytu to dupa blada, zadna debetowka nie przebije karty kredytowej.

pko bp tak samo. plaska debetowka do konta przechodzila i tak i tak.
przy debetowej wymgany byl pin, czy kredytowej tylko podpis.

Podpis to zadkosc. Zarowno w przypadku debetowej jak i kredytowej, wylacznie stosowany jako alternatywa przy uszkodzonym terminalu.

wiec wez sobie te 99 % schowaj do kieszeni.

Jak beda wymagac karty kredytowej to chlopak pocaluje tylko klamke.

Data: 2010-07-08 00:23:53
Autor: BK
On 8 Lip, 03:23, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:

Jesli wypozyczalnia stwierdzila, ze tylko kredytowka to zadna inna karta nie
przejdzie bo niby jak?

Przejdzie. Wbrew opini wielu nie chodzi o kwestie obciazenia. Zarowno
przy karcie kredytowej jak i debetowej mozliwe jest zrobienie
"nieautoryzowanego" zadluzenia - w przypadku KK ponad posiadany limit
zadluzenia, w przypadku "debetowki" ponad stan posiadanych na rachunku
srodkow. Faktycznie przy KK jest to latwiejsze, ale i debetowka to
umozliwia.

Kwestia wymagania KK przy roznego typu uslugach sprowadza sie do tego,
ze generalnie wszystkie KK posiadaja mozliwosc dokonania transakcji
bez fizycznego okazania karty i bez autoryzacji przez wlasciciela tej
karty (wystarczy znac numer karty). Debetowki zwykle nie maja tej
mozliwosci (chociaz sa wyjatki, nawet na polskim rynku jak Polbankowa
Visa Electron - plaska ale umozliwia transakcje off-line i
internetowe, czy np. MasterCard Debit z Aliora, ktora jest wypukla).

Czasami jest tez kwestia % za transakcje, niektore karty sa dla
sprzedacy drozsze, inne tansze :)

Terminale czy systemy do platnosci internetowej oczywiscie przy
transakcji sa w stanie odroznic karte debetowa od kredytowej (inna
numeracja) - ale tego nikt nie robi na potrzeby sprzedawcy,
przynajmniej w Polsce.

Wszelkie zastrzezenia typu: akceptujemy tylko karty kredytowe w Polsce
sa bez wsparcia systemowego od dostarczycieli systemow do platnosci/
terminali. Z powodzeniem w kazdym takim punkcie mozna zaplacic
debetowka i kredytowka. Jesli robimy to osobiscie wystarczy, ze
debetowka bedzie wypukla i kazdy sprzedawca ja lyka jako kredytowke
(terminale w Polsce nie maja jakis systemowych blokad na debetowki).
Przy platnosci "internetowej" to juz wcale nie ma zadnego problemu :)

Data: 2010-07-08 08:48:56
Autor: pmlb

"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:d030db4c-7891-419b-a001-2c604482a111d16g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Opisalem to poprzednio, jednak to szerszy temat i wymaga de facto odzielnego watku.
W przypdaku autora, jesli w Turcji wypozyczalnia od niego chce KK to raczej na 99% nie przyjmie innej.
To, ze z debetowka mozna zejsc ponizej stanu na koncie pisalem, ale musi to byc odpowiednia karta, bo nie kazda debetowa na to pozwala.

[...]

Tu znow poruszyles znacznie szerszy problem. Bo wiekszosc kart debetowych czy kredytowych wydanych w Polsce byla i nadal jest wylacznie lokalna. Chodzi o to, ze akceptowana wylacznie w Polsce.
Niektore karty maily wylacznie zezwolenie na dzialnie w bankomacie za granica ale juz w sklepach nie czy nie dawaly mozliwosci transakcji w internecie bez specialnych kart w Polsce ekstra platnych.
Dzis z tego co widze to sie zmienia i coraz wiecej bankow daje juz debetowke ktora jest akceptowana za granica (ale nadal kosztuja) tak jak KK.
Dlatego ostatnio pisalem, ze wiekszosc ludzi nie odroznia "plastiku" od "plastiku".
Na zakonczenie, jesli chodzi o temat wniosku - na 99% autor nic nie zrobi poslugujac sie w tej wypozyczalni debetowka z Polski.

Data: 2010-07-08 02:39:48
Autor: BK
On 8 Lip, 09:48, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:

Tu znow poruszyles znacznie szerszy problem. Bo wiekszosc kart debetowych
czy kredytowych wydanych w Polsce byla i nadal jest wylacznie lokalna.

Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. Bzdurna bzdura ktora nie ma
najmniejszego oparcia w rzeczywistosci. Obecnie 99% kart ( i procent
ten byl zawsze dosc wysoki) wydawanych jest w systemach VISA, MC/
Maestro, AE i Dc - wszystkie systemy sa ogolnoswiatowe.

W Polsce wydawano zaledwie kilka kart o zasiegu lokalnym i nigdy nie
zdominowaly one rynku. Obecnie zostala chyba taka jedna "pseudo" karta
oferowana przez kilka bankow spoldzielczych. Zaden bank komercyjny od
lat nie wydaje kart lokalnych.

Na zakonczenie, jesli chodzi o temat wniosku - na 99% autor nic nie zrobi
poslugujac sie w tej wypozyczalni debetowka z Polski.

Kolejna bzdura. Sprawdzone nie tylko na wlasnych debetowkach ale znane
mi z codziennej pracy.

Data: 2010-07-08 21:24:05
Autor: Krzysztof Halasa
BK <bkapuscinski@gmail.com> writes:

[...]

Tzn. bywaly sporadycznie wydawane lokalne karty organizacji
miedzynarodowych, np. VISA. Mialy m.in. napis, ze dzialaja tylko
w Polsce.
Nie wiem czy rozliczenie bez blokady by przeszlo, jest szansa.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-08 09:58:56
Autor: MarekZ
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Uzytkownik "pmlb" <brak@dresu.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:LpfZn.98962$We4.67365@hurricane...

[...]

No i po co pierdolic w kólko te glupoty? Piszesz jakbys nie mial na ten temat pojecia chlopie.

Na zakonczenie, jesli chodzi o temat wniosku - na 99% autor nic nie zrobi poslugujac sie w tej wypozyczalni debetowka z Polski.

Bzdura. Jest raczej odwrotnie, na 99% zrobi.

Data: 2010-07-08 08:33:49
Autor: xbartx
Pomoznie przy wynajeciu samochodu

Nie masz go jeszcze w KF? No ja Cię proszę ;)

--
xbartx

Data: 2010-07-08 10:54:20
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i142hd$db3$3@inews.gazeta.pl...

Nie masz go jeszcze w KF? No ja Cię proszę ;)

Ciekawym jest dla mnie wnioskowanie jakie polskie produkty karciane ten użytkownik posiadał. Obstawiam na przykład ze sporym prawdopodobieństwem między innymi kartę PKO Express wydawaną przez PKO BP.

Data: 2010-07-08 11:30:35
Autor: pmlb

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:i14370$af7$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Wiesz, po prstu malo jeszcze wiesz.
Znajomosc Tabeli oplat i ofert banku oraz techniczny sposob dzialania karty nie ma tu nic do sprawy.
Na temat kart i bankowosci w Polsce masz blade pojecie, wierz mi! Mimo, iz wydaje ci sie inaczej, to od strony organizacyjnej wiesz niewiele.
Zwlaszcza z histori najnowszej bankowosi w Polsce od 1989 roku.
Jeszcze raz ci napisze. Karty debetowe z odblokowanymi tranzakcjami za granica to w Polsce sprawa dosc nowa, na ta skale. Jeszcze 4 lata wstecz w wiekszosci trzeba bylo sie starac o taka karte lub miec odpwoednie konto z taka karta, naturalnie znacvznie drozsze.
Poczytaj w archiwum tej grupy - ile bylo pytan o karty dzialajace za granica czy przez internet. Ja wiem, ze mlodzi ktorzy maja dzis po 20 - kilka lat tego pamietac nie moga, ale naprawde tak bylo i do dzis w niektorych przypadkach tak jest.
I nie dotyczy to karty PKO Express o ktorej nota bene nawet pojecia nie mialem, ze istnieje.
Wiekszosc debetowek inteligo, mbanku, i innych e-bankow maial takie ograniczenia. Jeszcze raz zapraszam do archiwum.

Data: 2010-07-09 00:38:47
Autor: Michal
W dniu 08.07.2010 12:30, pmlb pisze:

[...]

Zacytuję:

[...]

Udowodnij, o mistrzu, że karty MBanku kiedykolwiek miały zablokowane transakcje zagraniczne. Dziwisz się, że nikt Ciebie tutaj poważnie nie traktuje?

Tak samo jak uwaga o tym, że podpis jest bardzo rzadko stosowany. Wychyl ten nos poza smutne UK i przejedź się np. do USA.

Michał

Data: 2010-07-08 18:28:51
Autor: witek
Michal wrote:

Tak samo jak uwaga o tym, że podpis jest bardzo rzadko stosowany. Wychyl ten nos poza smutne UK i przejedź się np. do USA.

PIN służy do wypłaty gotówki z bankomatu i do niczego więcej.
Większośc kart debetowych jest wydawana jako check card, gdzie transakcja przechodzi jako credit/debit do wyboru.
W wiekszosc sklepów zrezygnowano już nawet z podpisów bo zajmują za duzo czasu. Przeciąga się karte przez terminal i chowa do kieszeni lub w ogóle terminale są samoobsługowe, gdzie psa z kulawą nogą (po za tą kamerą nad tobą) nie obchodzi czym się posługujesz przy płaceniu.

Jedyne miejsce gdzie wymagany jest PIN to ALDI, który nie akceptuje kart kredytowych i transakcje muszą przejść jako debetowe z pinem.

Data: 2010-07-08 00:14:00
Autor: pmlb
[...]

Jeszcze jedno: wez chlopie nie sluchaj ludzi ktorzy znaja bankowosc z ofert i tabeli oplat, oni ci najwyzej poradza gdzie taniej.
Rodzaj karty terminal rozpozna natychmiast, jeszcze sobie biedy napytasz.
To kompletnie rozne produkty mimo, ze maja podobny wyglad to roznia sie jak noc i dzien.

Data: 2010-07-08 00:02:03
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4c34ece6$0$17095$65785112news.neostrada.pl...
Nieoceniony ekspert od bankowości, ekonomii, polityki, wielbiciel "bankowości w UK", czeków oraz przelewów trwających dwa tygodnie, niejaki pmlb we własnej osobie, oto przemówił!!!

Milo mi, ale jedna sprawa, skad wzieles przelew trawajacy 2 tygodnie? Mozesz wyjasnic skad te rewelacje?

[...]

co jakze?

[...]

pahjaca szukaj w domu, jak ci sie nie widzi moje pisanie to nie zmuszam do czytania a tym bvradfziej do odpowiedzi - teraz widzisz jakim pajacem jestes?

Nieprawda - pisze się razem

I co z tegto?  nie zrozumiales co znaczy: nie prawda?

potocznie - kolokwialnie, w sposób ogólnie rozumiany, nie zawsze zgodnie z rzeczywistością.

Pomyliles pajacu grupy.. ta dotyczy bankopwosci a nie moralizatorstw i jezyka.
Portrafisz to odroznic i zrozumiec na czym ta roznica polega -= pajacu?

kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w
opozycji!

Poważnie?

Nie na zarty.

Niniejszym zostajesz mianowany również na eksperta od rachunkowości :) Oczywiście to, że kredyt różni się od debetu nie ma ŻADNEGO znaczenia z punktu widzenia sklepu.

No jasne, moze w Polsce gdzie karta kredytyowa rozni sie od debetowej wypukloscia:)
Jak napisalem debet a kredyt to dwie opozycujne pozycje. Jak nie jazysz o co chodzi poszukaj w internecie.

[...]

Poczytaj czym jest kredyt, a potem pogadamy, jak ci brakuje podstawowej wiedzy to nie dojdziemy do wspolnego mianownika.
Jedno ci na poczatek napisze, debet a kredyt to kompletnie rozne pozycje. I nie wynikaja z wypuklosci karty.

Inaczej jest z debetowka ktora to gwarantuje do aktualnego salda na koncie.

Raczysz żartować- a poważnie, to niewiele wiesz o systemach płatności kartowych a się wymądrzasz. Skończ już...

Pokaz wiec debetowke ktora nie jest powiazana z kontem i jego saldem  - he?
Moze w Polsce mowiac "katra debetowa" macie cos innego na mysli i mieszacie nazewnictwo?

[...]

Nie prawda!
Zalezy od rodzaju konta. Jesli bedzie to konto z karta debetowa rodzaju electron - to faktycznie, zostanie najpierw sprawdzone saldo a potem jesli bedzie pokrycie dokonana transakcja, jesli bedzie to karta typu delta, visa debit to nie koniecznie i w wiekszosci przypadkow dojdzie do transakcji a potem do blokady.
Nie wiem jak jest w Turcji, ale mozliwe, ze w przypadku braku srodkow na koncie debetowym, srodki nie zostana przelane na konto wypozyczali, wowczas wypozyczalnia bedzie scigac sama klienta.
W UK, jest gwarancja dla sprzedawcy nawet jak poslugujesz sie karta debetowa typu delata, czy visa do jakies tam sumy (mozna sprawdzic) a bank dalej sciga juz klienta.
Skoro tam chc kredytowej karty to znaczy, ze nie posiadaja takiej gwarancji.
Kredytowa daje gwarancje z zalozenia, instytucja finansowa (nie tylko bank wydaje karty kredytowe) wystawiajaca karte kredytowa gwarantuje wyplate wypozyczalni. Nawet jak klient jest "pod kreska".
I to jest wygodne i pewne. A to, ze jeden klient nie wypozyczy bo nie ma kredytowki... coz. Nie ich strata, jak sadze byla by wieksza w przypadku problemow z wyplacalnoscia niz zysku z wypozyczenia.
Poza tym, wypozyczalnie (w wiekszosci) nie udzielaja zastawu w gotowce. W UK z tego co mi wiadomo, jest to nawet zabronione.

[...]

Tylko wylacznie dla tego,. ze jest gwarantowana. Z debetowka jest inaczej, bo jest powiazana bezposrednio z kontem uzytkownika karty. Kredytowka nie ma zadnego zwiazku z posiadaniem czy tez nieposiadaniem rachunku bankowego.

[...]

Bzdety opowiadasz. Moze w Polsce tak jest. Jak wyzej ci napisalem sa rozne karty debetowe i jedna kredytowa.
Niektore debetowki dokonuja transakcji bez sprawdzenia salda.

Przyjmiesz mi
zakupy karta debetowa z banku Gornej Wolty w Polsce?

A czemu nie, jeśli tylko będzie autoryzacja... (Tyle, że pewnie nie wiesz co to takiego)

To zycze powodzenia. Potem biora sie takie glosy, ze debetowka rozni sie tym od kredytowki, ze jest wypukla...

[...]

W czym przeszkadza wypozyczenie pojjazdu w Turcji z posiadaniem przy sobie gotowki? Mozesz roziwnac ta filozoficzna mysl?

Data: 2010-07-08 09:20:41
Autor: Michal
W dniu 08.07.2010 01:02, pmlb pisze:

[...]

Powyżej kolejne pojęcie, już bardziej ogólne niż językowe- ironia. Do nauki :)

Nieprawda - pisze się razem

I co z tegto? nie zrozumiales co znaczy: nie prawda?

Znaczy, że skoro takie są zasady języka którego próbujesz używać, warto się do nich dostosować, żeby nie wychodzić na gbura lub ignoranta.
Tyle, że taka dyskusja nie ma sensu za bardzo. Widać, że dys-*** nie jesteś a mimo to upierasz się przy swojej, nieortograficznej, pisowni. Nie mogę Ci w takim razie pomóc.

[...]

Tyle, że słówko "potocznie" było dość istotne do zrozumienia mojej wypowiedzi, a to z Twojej strony niestety nie nastąpiło. Jak się już dowiesz, co to znaczy, to dowiesz się również, że ja wcale nie uważam, że kredytowa = wypukła a debetowa = płaska.

kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w
opozycji!

Poważnie?

Nie na zarty.

A tutaj kolejny ironiczny zabieg z mojej strony, który należałoby zrozumieć- piszesz oczywistości. Przypominam to, o czym pisaleś wyżej- jesteśmy na grupie bankowej.

No jasne, moze w Polsce gdzie karta kredytyowa rozni sie od debetowej
wypukloscia:)

Wyjaśnione wyżej.

[...]

Co ma kredyt do "linii gwarancyjnej na karcie kredytowej"? I czym to się różni od linii gwarancyjnej na karcie debetowej

[...]

Jakie to ma znaczenie? Wiesz jak działają płatności kartą? Wiesz czym się różni autoryzacja od obciążenia? Wiesz, że obciążenie bez autoryzacji można wysłać na dowolną kwotę na dowolną kartę? I sprzedawcy wtedy nie interesuje, czy kwota znajduje się na rachunku.

Moze w Polsce mowiac "katra debetowa" macie cos innego na mysli i
mieszacie nazewnictwo?

Może nie. Transakcja w typowym POSie przebiega prosto: autoryzacja(a zatem blokada) na daną kwotę + najczęściej za kilka dni  rozliczenie. Dla sklepu nie ma ŻADNEJ różnicy czy karta jest debetowa czy kredytowa tak długo, jak bank daje autoryzację (czyli stwierdza, że rachunek karty posiada środki i pozwala je zablokować na poczet rozliczenia).

W tym modelu nie da się autoryzować zarówno debetówki bez środków na koncie jak i kredytówki bez dostępnego wystarczającego limitu!

A drugi model polega na wysyłaniu samych obciążeń, bez zapytań. I wtedy obciążenie również jest skuteczne (bo musi być, zgodnie z regułami Visa, MC, itd !), w przypadku kredytówki jak i debetówki. I nie są istotne żadne "gwarancje"- po prostu od rachunku karty odejmowana jest kwota obciążenia. Tak samo można obciążyć kredytówkę z "wyjedzonym" limitem, powodując zadłużenie ponad limit, jak i debetówkę, powodując niedozwolone saldo debetowe na rahcunku.

Jasne? Naprawdę nie masz racji w tym wątku- gadamy o konkretach a nie o polityce.

[...]

Chyba żartujesz. Patrz wyżej. Gdzie w typowych miejscach masz najpierw transakcje potem blokadę (jakkolwiek miałoby się to odbyć)? Może być albo autoryzacja + rozliczenie albo samo rozliczenie. Kropka. Ewentualnie jeszcze pre autoryzacja (ale to też przed rozliczeniem). I znowu wszystkie karty tak samo na te dyspozycje reagują.

Nie wiem jak jest w Turcji, ale mozliwe, ze w przypadku braku srodkow na
koncie debetowym, srodki nie zostana przelane na konto wypozyczali,
wowczas wypozyczalnia bedzie scigac sama klienta.

Zostaną przelane zawsze, jeśli przychodzi obciążenie karty. Potem to klient ma problem z NSD.

W UK, jest gwarancja dla sprzedawcy nawet jak poslugujesz sie karta
debetowa typu delata, czy visa do jakies tam sumy (mozna sprawdzic) a
bank dalej sciga juz klienta.

Zawsze bank ściga klienta a obciążenie na zwykłą płaską VE można przysłać do dowolnej sumy.

Kredytowa daje gwarancje z zalozenia, instytucja finansowa (nie tylko
bank wydaje karty kredytowe) wystawiajaca karte kredytowa gwarantuje
wyplate wypozyczalni. Nawet jak klient jest "pod kreska".

Dokładnie to samo jest z kartą debetową.

[...]

W każdym kraju tak jest, jeśli mowa o kartach dwóch największych organizacji- autoryzacja a potem rozliczenie albo samo rozliczenie, tyle, że w dzisiejszych czasach raczej nie zdarza się już sklep, który nie autoryzuje. Ma autoryzację = dostanie kasę i jest to gwarantowane umowami i regulaminami, zarówno sprzedawcy jak i cardholdera.

A czemu nie, jeśli tylko będzie autoryzacja... (Tyle, że pewnie nie
wiesz co to takiego)

To zycze powodzenia. Potem biora sie takie glosy, ze debetowka rozni sie
tym od kredytowki, ze jest wypukla...

Ale co ma piernik do wiatraka? Tak to po prostu działa- przeciągam jakąkolwiek kartę ze znaczkiem VISA lub MC , jak jest autoryzacja to znaczy że sklep dostanie kasę. Proste i logiczne.

Musisz naprawdę nieciekawie wyglądać albo mieć badziewie w portfelu, że ktoś w obcym kraju odmawia Ci płatności kartami ;))) (Taki mały żarcik, wybacz :) ). Ja z Visą i MasterCardem nigdy nie miałem żadnych problemów (a płaciłem już w róóżnych miejscach na różnych kontyntentach).

Michał

Data: 2010-07-08 09:41:35
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4c357c49$0$17088$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie prosilem o zadna pomoc, i wiesz raczej nie lubie jak ktos na sile mi chce pomagac zwlaszcza w czyms co kompletnie nie ma znaczenia.

[...]

Wiec wszelkie osobiste wyciueczki proponuje zostawic na czas nieokreslony.
Ja zadnej osobistej wycieczki nie rozpoczelem - tak na koniec.

> [...]

Co ma kredyt do "linii gwarancyjnej na karcie kredytowej"? I czym to się różni od linii gwarancyjnej na karcie debetowej

Wszystkim sie rozni.
Poczawszy od tego, ze debetowka jest przywiazanja do konta i moze byc obciazona wylacznie do srodkow na tym koncie z pewnymi wyjatkami o ktorych napisze ponizej.
Karta Kredytowa to otrzymany kredyt, niawet nie musi byc to firmowane przez bank. KK to zakup z odroczona platnoscia, ty defacto nie masz tych srodkow na KK.

[...]

Ma olbrzymie znaczenie wrecz zasadnicze.
Karta kredytowa ma totalnie inne zastosowanie i totalnie inne wlasciwosci, jak napuisalem wyzej, KK to srodki generowane w momencie uzycia karty kredytowej. Debetowa musi miec z gory pokrycie (z wyjatkami).

[...]

Dl;a sklepu w Polsce pewnie nie ma najmniejszego znaczenia, za granica juz moze miec kolosalne.
Poczawszy od tego, ze dana karta moze miec zablokowane dzialnie poza obszarem kraju w ktorym zostala wydana - tak w Polsce bylo i nadal jest choc juz w mniejszym stopniu. Poczytaj archiwum grupy ile pytan na temat jaka karta do internetu, bo tez tranzakcjie internetowe byly i nadal sa blokowane, choc jak pisze, znaczaco sie to poprawia i ilosc kart  bez blokad rosnie lawinowo.
By miec karte dzialajaca za granica trzeba bylo taka zamiawiac w banku ekstra. Lub miec konto z taka karta ktora naturalnie byla znacznie drozsza (jak to w polsce).

W tym modelu nie da się autoryzować zarówno debetówki bez środków na koncie jak i kredytówki bez dostępnego wystarczającego limitu!

W Polsce autoryzacje debtowek z tego co widze sa wylacznie na zasadzie electron, czyli najpierw sprawdzenie salda potem transakcja. W UK sa debetowki ktore pozwalaja najpierw wykonac tranzakcjie potem obciazyc karte.
Karta Kredytowa nie jest weryfikowana pod kontem limitu, poza pewnymi znow przypadkami. KK tez moze byc lokalna lub z ograniczeniami poza dany kraj.

[...]

Nie, przy debetowce electron tego nie zrobisz. Bo najpierw sa sprawdzane dostepne srodki.

Jasne? Naprawdę nie masz racji w tym wątku- gadamy o konkretach a nie o polityce.

Dokladnie, i twierdzenie, ze system nie rozrozni kredytowki od debetowki jest czysta fikcja i brakiem zrozumienia tematu.

[...]

Napisalem juz pare razy, sa rozne debetowki, jedne pozwalaja na to inne na tamto.
Jedne debetowki sprawdzaja wylacznie czy konto jest na "+" (umownie dla uproszczenia) i autoryzuja transakcjie bez sprawdzenia czy wystarczy srodkow inne najpier sprawdzja czy da sie dana sume zablokowac.

[...]

Trudno powiedziec. Zaelzy od czasu rozliczenia i typu konta.
Z KK nie ma tego problemu, tam jest linia kredytowa i basta.

[...]

Wiec wskaz mi w ktorym banku dostane karte electron i obciaze ja 100 000zl? Majac na koncie 10zl.
A 50% bedzie twoje.

[...]

Nie, po pierwsze K. Debetowa jest przywiazana do konta (to uproszczona forma czeku) KK nie musi miec zadnego konta.
W przypadku Debetowej Karty przy koncie na "-" nie dojdzie do autoryzacji. W przypaku KK moze dojsc.
Jedyny przypadek kiedy mozna zejsc na "-" to brak zaksiegowania w banku i nadal widoczny stan na "+". Wowczas da sie obciazyc konto ponizej kreski, ale to jak mowie musi byc przypadkek kiedy nie ma rozliczonych wszystkich transakcji.

[...]

Nie mowimy o logo na kartach ale o ich typach i zastosowaniach.
Debetowa czy Kredytowa jest zawsze debetowa czy kredytowa bez wzgledu na logo. Moze byc jedynie roznica polegajaca na ich zastosowaniach i ograniczeniach lokalnych. O tym decyduje wystawca karty (np. bank) a nie Visa czy MC.

[...]

Natychmiast tak, ale jak wchodzi w gre platnosc odroczona to debetowka odpadnie na 99% przypadkow.
Jak na debetowym koncie nie ma srodkow tez debetowa nie przejdzie.

[...]

Miales karte bez blokad.
Jak wyzej napisalem, w Polsce byly stosowane blokady na tranzakcjie wykonywane za granica i przez internet.
Mozna bylo miec karte pozwalajaca na takowe po specjalnej oplacie.
Ja w polsce nie stralaem sie o takowa karte, mialem KK bardzo dawno temu, ale nie ma sensu to roztrzasac.
W UK nie ma blokad na karty debetowe na transakcjie zagraniczne, stad zero problemu dokonujac platnosc takowa w Polsce.
Natomiast byly i nadal w niektorych przypadkach sa problemy z "polska" debetowka, ktoa pozwala na wyciaganie gotowki za granica ale juz nie na transakcjie online czy offline.
Dlatego napisalem, ze cale zrozumienie tematu to oddzielny watek.
W przypadku autora powtorze raz jeszcze: na 99% wypozyczalnie odrzucie debetowke z polski i na 99% rozpozna, ze to nie KK.

Data: 2010-07-09 00:26:25
Autor: Michal
W dniu 08.07.2010 10:41, pmlb pisze:

Co ma kredyt do "linii gwarancyjnej na karcie kredytowej"? I czym to
się różni od linii gwarancyjnej na karcie debetowej

Wszystkim sie rozni.

Dla sklepu czym się różni, bo o tym tu gadamy. Każdy choć troszkę rozgarnięty posiadacz wie przecież, czym dla niego się te karty różnią.

Poczawszy od tego, ze debetowka jest przywiazanja do konta i moze byc
obciazona wylacznie do srodkow na tym koncie z pewnymi wyjatkami o
ktorych napisze ponizej.

Absolutnie nie jest to prawda- "obciążenie" mylisz ciągle z autoryzacją. Zresztą- KK też może być "obciążona", pisząc Twoją nomenklaturą, wyłącznie do wysokości limitu. Od strony systemu kartowego limit KK lub środki na rachunku ROR wyglądają identycznie- bo system jedynie zadaje pytanie, czy dana kwota jest autoryzowana, a bank odpowiada "tak" lub "nie". Transakcje bez autoryzacji (czyli obciążenia) również przebiegają identycznie dla jednej i drugiej karty.

[...]

Od strony systemu płatniczego a zatem od strony sklepu nie ma *żadnego* znaczenia to, kiedy środki są "generowane"- limit KK to TO SAMO co środki dostępne na ROR- od strony sklepu. Autoryzacja przebiega w ten sam sposób.

[...]

Nie sądzę, ponieważ standardy są ogólnoświatowe. To co piszesz *może kiedyś* miało zastosowanie dla jakichś niszowych kart. Nie siedzę w temacie na tyle, żeby podawać konkretne daty wprowadzenia standardów, ale odkąd używam kart (Visa lub MasterCard), a lat już troszkę minęło, zawsze odbywało się to tak jak dzisiaj. Nawet standard EMV (który bardzo precyzyjnie definiuje to jak używana jest karta) ma już parę lat...

Poczawszy od tego, ze dana karta moze miec zablokowane dzialnie poza
obszarem kraju w ktorym zostala wydana - tak w Polsce bylo i nadal jest
choc juz w mniejszym stopniu.

Raczysz żartować. Podaj mi jeden, słownie jeden bank w Polsce, który "standardowo" wydaje do konta karty nie międzynarodowe. Poważnie pytam, bo chętnie obejrzę, co to za cudo. Póki co nie słyszałem.

Poczytaj archiwum grupy ile pytan na temat
jaka karta do internetu,

To jest inna kwestia niż to czy karta jest międzynarodowa. Zresztą- debetówki doskonale działają w internecie a ich "odblokowanie" zależy wyłącznie od banku.

[...]

Totalnie mylisz pojęcia autoryzacji oraz obciążenia, oraz offline i online. Standard EMV (tutaj faktycznie + dla UK za dobrą i rozsądną implementację- oraz rozpowszechnienie) definiuje AUTORYZACJĘ offline, ale to w dalszym ciągu jest swego rodzaju autoryzacja. Tyle, że to cardholder bierze odpowiedzialność za sytuacje, w których przychodzi charge a środków nie ma na rachunku.

[...]

Zrobisz.

Napisalem juz pare razy, sa rozne debetowki, jedne pozwalaja na to inne
na tamto.
Jedne debetowki sprawdzaja wylacznie czy konto jest na "+" (umownie dla
uproszczenia)

A konkretnie bez uproszczenia? To bardziej kwestia konfiguracji terminala- gdzie takie są i na jakie kwoty (może jakieś symboliczne?) przesyłane są zapytania autoryzacyjne? Chętnie spróbuję, bo nie widziałem takiego sposobu w realu, jak świat długi i szeroki. Jakieś takie "testowe" autoryzacje i owszem, ale w internecie.

Trudno powiedziec. Zaelzy od czasu rozliczenia i typu konta.
Z KK nie ma tego problemu, tam jest linia kredytowa i basta.

A co, jeśli linia kredytowa jest na wyczerpaniu?

Zawsze bank ściga klienta a obciążenie na zwykłą płaską VE można
przysłać do dowolnej sumy.

Wiec wskaz mi w ktorym banku dostane karte electron i obciaze ja 100
000zl? Majac na koncie 10zl.

Każdy. Tylko musisz wysłać obciążenie bez autoryzacji- co dla sprzedawcy jest dość ryzykowne.

[...]

Ale właśnie logo na karcie gwarantuje pewne rzeczy sprzedawcom na całym świecie jak widzą Visa czy MC, to przyjmują karty z zadupia dolnego- o ile tylko dostają autoryzację. To jest ich GWARANCJA otrzymania środków. A to jak karta wygląda i skąd pochodzi cardholder nie ma żadnego znaczenia. O to w tym chodzi- inaczej system płatności kartowych nie miałby większego sensu.

[...]

Ile lat temu?

Natomiast byly i nadal w niektorych przypadkach sa problemy z "polska"
debetowka, ktoa pozwala na wyciaganie gotowki za granica ale juz nie na
transakcjie online czy offline.

Dżizas, gdzie??? A na Kubie nie akceptują kart wydanych przez amerykańskie banki ;)

Michał

Data: 2010-07-09 02:32:46
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4c365091$0$17102$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wypozyczalnia samochodow to nie sklep!
Moze najpierw poszukaj definicji sklepu i zobacz czym sie rozni od wypozyczalni - ok?

[...]

Nieprawda!
Na KK mozna zejsc powyzej limitu. Na debecie nie! Poza pewnymi wyjatkami.

[...]

Bzdyry was opowiadasz, napierwej jak ze sklepem, prownaj czym jest kredyt a czym debet. Bo ja widze, ze poza platnosciami w sklepie kartami to nie masz kompletnie pojecia czym jest KK a czym DK!

[...]

Tak samo jak platnosc gotowka. Nie o sklepie tu rozmoawiamy a o wypozyczalni! Zapytaj :witek on podal ladny przyklad z hotelem.
Moze wreszcie dotrze do ciebie, ze KK a DK to jak noc i dzien.

[...]

Raz jeszcze: wroc do archiwum, poczytaj o tym. Karty z odblokowanymi tranzakcjami zagranica to w Polsce nowosc liczac od 1989 roku!
Owszem od pewnego czasu ilosc kart oblokowanych rosnie i sie zwieksza, ale jeszcze pare lat temu nie bylo tak rozowo. Ile masz lat? to uprosci sprawe, bo jak ledwo 20 lub 25 to faktycznie dla ciebie karty doblokowane to cale zycie.

[...]

A wspomniany PKO Express czy jak mu tam? To nie ty zapodsales ten przyklad?
Poza tym, ja w Polsce nie mam obecnie konta, wiec nie interesuja mnie banki w Polsce. Co nie znaczy, ze nie wiem jak dzialaja... i jakie karty platnicze sie stosuje, bo tak naprawde to karty zawsze byly te same (roznice technologiczne zostawiamy na boku) jedyna roznica to wlasnie zasieg karty jako lokalna lub miedzynarodowa. Tak bylo i jest. Roznica polega wylacznie na coraz wiekszym udziale kart miedzynarodowych.
Zmienia sie tez nazewnictwo, powoli wprowadza sie slowo DEBET i jak na razie to mamy karte debetowa, za chwile beda zmieniac nazwy ROR na konta debetowe. By ustandaryzowac nazewnictwo z reszta europy.

[...]

Nie zawsze i nie kazde. Jak napisalem zagladnij do archiwum i zobacz ile bylo nie tak dawno pytan o karty i ich uzywanie na necie.
A o tym czy karta ma zasieg lokalny czy miedzynarodowy - naturalnie decyduje bank.

[...]

No, toz o tym walsnie pisze... Napisalem ci, ze sa dwa typy kart debetowych pod wzgledem autoryzacji, jedne musza sprawdic czy sa srodki inne nie koniecznie.

[...]

Moze w Polsce, ale za granica juz watpie.

[...]

Zadnego terminala a typu karty debetowej i do niej podpiwetego konta.
Jak napisalem Visa clasic to zrobi electron juz nie.

Trudno powiedziec. Zaelzy od czasu rozliczenia i typu konta.
Z KK nie ma tego problemu, tam jest linia kredytowa i basta.

A co, jeśli linia kredytowa jest na wyczerpaniu?

Wowczas srodki zostana pobrane i wlasciciel karty dostanie kare zaprzekroczenie stanu, odbiorca zas otrzyma kase zgodnie z zyczeniem.
Jesli karta ma osiagniety limit lub przekroczony wowczas nie dostanie autoryzacji.

[...]

Bzdura. W takim razie, ja otwieram w polsce sklep, biore na "ciotki" 100 kart i kazda obciazam na 100 000 przy czym kase natychmiast zabezpieczam.
100 x 100 000zl... hmmm bede prezydentem::)))
System nie pusci cie powyzej pewnej granicy. To nie jest tak, ze masz nieograniczone mozliwosci zejscia pod kreske.

[...]

Nie do konca, bo jest roznica mieszy kredytem a debetem.

A to jak karta wygląda i skąd pochodzi cardholder nie ma żadnego znaczenia. O to w tym chodzi- inaczej system płatności kartowych nie miałby większego sensu.

Skad pochodzi osoba majaca karte faktycznie nie ma znaczenia, znaczenie ma gdzie karta zostala wydana.
Bo jak juz sam doszedles do tego, bank moze karte zbalokowac na transakcjie zagraniczne.

[...]

Jeszcze 4 lata wstecz na pewno bylo takich sporo. A 10 lat temu praktycznie 80% mialo zasieg wylacznie lokalny z wyjatkami, mozna bylo korzystac z bankomatu za granica.
Co wcale nie oznacza, ze nie bylo krt o zasiegu miedzynarodowym. Ale taka karte nalezalo sobie specjalnie zamowic co kosztowalo lub miec odpowiednie konta juz z taka karta.

[...]

W UK. A co do amerykanskich kart, to mzoe o tym nie wiesz ale nie wszystkie sa uznawane w europie.

Data: 2010-07-09 10:20:14
Autor: MarekZ
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Użytkownik "Michal" <nospam@nospam.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c365091$0$17102$65785112@news.neostrada.pl...

Daj sobie spokój. :)

Zobacz jak było z czarlim deltą, zostawiło się go samemu sobie i zniknął.

Data: 2010-07-08 21:32:54
Autor: Krzysztof Halasa
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Michal <nospam@nospam.org> writes:

MoĹźe nie. Transakcja w typowym POSie przebiega prosto: autoryzacja(a
zatem blokada) na daną kwotę + najczęściej za kilka dni  rozliczenie.
Dla sklepu nie ma ŝADNEJ róşnicy czy karta jest debetowa czy kredytowa
tak długo, jak bank daje autoryzację (czyli stwierdza, że rachunek
karty posiada środki i pozwala je zablokować na poczet rozliczenia).

To akurat prawda, ale generalnie "model" jest jeden. Autoryzacja +
nastepnie obciazenie.

W tym modelu nie da się autoryzować zarówno debetówki bez środków na
koncie jak i kredytówki bez dostępnego wystarczającego limitu!

Moze sie dac, sa rozne kombinacje.

A drugi model polega na wysyłaniu samych obciążeń, bez zapytań. I
wtedy obciążenie również jest skuteczne (bo musi być, zgodnie z
regułami Visa, MC, itd !), w przypadku kredytówki jak i debetówki.

Nic z tych rzeczy. Bank moze po otrzymaniu takiego obciazenia
natychmiast zrobic chargeback, nawet wiedzac o tym, ze transakcja nie
jest fraudem.
Zwykle banki tego nie robia, ale teoretycznie moga.
Oczywiscie nie ma tu znaczenia "kredytowosc" karty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-07 01:22:53
Autor: mvoicem
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
(07.07.2010 00:24), Michal wrote:
[...]

[...]

Co daje wypukłość? Inaczej - czym np. wypukła mastercard debetowa z
multibanku jest lepsza od płaskiej visy z inteligo?

p. m.

Data: 2010-07-06 21:09:48
Autor: witek
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
mvoicem wrote:
(07.07.2010 00:24), Michal wrote:
[...]
[...]

bo w mentalności sprzedawcy/wypożyczalni jest, że wypukła jest kredytowa, jest tam spory limit, ktory w razie czego bedzie można "zwinąć" na poczet rys na karoserii.
A na debetowej można dostać odmowe i potem trzeba ganiac sie z klientem.

Po za tym kredytówka świadczy(ła) o zaufaniu banków i dobrym morale okaziciela karty. Jeszcze 20 lat temu było to prawdą, ale mentalność ciężko zmienić w "tak" krótkim czasie. Szczególnie w mentalnie zastanych krajach, gdzie rutyna przewyższa kilkukrotnie swoim poziomem używanie rozumu.

Data: 2010-07-07 11:34:46
Autor: pmlb
Pomoznie przy wynajeciu samochodu

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i10nl7$nt1$16inews.gazeta.pl...
mvoicem wrote:
(07.07.2010 00:24), Michal wrote:
[...]
[...]

Przede wszystkim to zmien swoja mentalnosc, i poczytaj czym jest kredyt a czym debet.
Bo byc moze dla ciebie to tylko wypuklosc na karcie, alw wierzmi lub nie to opozycyjne pozycje w ksiegowosci.
Ba, karta kredytowa nawet do konta nie jest przypisana... ale co ty o tym mozesz wiedziec, jak dla ciebie to tylko "wypuklosc".

Data: 2010-07-08 00:17:32
Autor: Michal
W dniu 07.07.2010 12:34, pmlb pisze:

[...]

Powiedział co wiedział. Co SPRZEDAWCY daje to, że ktoś płaci kartą kredytową a nie debetową? Wymień chociaż JEDNĄ różnicę. Przypominam: mówimy o kredyt vs debet, nawet nie o wypukłościach.

Ba, karta kredytowa nawet do konta nie jest przypisana...

ale co ty o
tym mozesz wiedziec, jak dla ciebie to tylko "wypuklosc".

A co Ty możesz wiedzieć, co po Europie jeździsz z kieszeniami wypchanymi gotówką bo w UK banki złodziejskie kursy zapodają.

Michał

Data: 2010-07-07 19:08:51
Autor: witek
Michal wrote:

Powiedział co wiedział. Co SPRZEDAWCY daje to, że ktoś płaci kartą kredytową a nie debetową? Wymień chociaż JEDNĄ różnicę. Przypominam: mówimy o kredyt vs debet, nawet nie o wypukłościach.

akurat tu jest różnica.
Może nie dla sprzedawcy w sklepie, ale dostarczycieli uslug.

Bo jak na karcie debetowej masz 50 zł, to próba  obciążenia karty na 51 zl skonczy sie niepowodzeniem.

jak masz kredytowke z limitem 2000 zl, to obciazenie na 51 zl przejdzie bez problemu.

od razu, zeby nie ciagnac flejma utnijmy temat "ja niczego nie autoryzowalem, wiec zloze reklamacje i po sprawie".

przejdz sie do hotelu, wynajmij samochod i BARDZO UWAZNIE PRZECZYTAJ co podpisujesz.
to sie dowiesz, ze skladajac podpis wyrazasz zgode na obiazenie karty ponad limit autoryzacji w przypadku przedluzenia pobytu / zwrotu po terminie /uszkodzenia/ niezatankowania itp itd.

na kredytowce hotel nie ma zadnego problemu, zeby zrobic autoryzacje za jedna noc, a rozliczyc cie potem za faktycznie przespane plus zjedzone ciasteczka z barku.

na debetowce moze im sie to odbic czkawka.
dlatego jak placisz debetowa, to hotel zwykle glosno i wyraznie zastrzega, ze autoryzacja bedzie duzo duzo wyzsza, czasami nawet trzykrotnie i ze zwolnia blokade po calkowitym rozliczeniu co moze skutecznie zablokowac ci kase nawet na kilka tygodni.

przy kredytowce nie maja takiej potrzebby bo w praktyce zawsze taka karte uda im sie obciazyc.  Zwykle nie ma z tym problemu, bo ludzie maja karty na limity znacznie przekraczjace ich miesieczne dochody. Wyjatkiem   moze byc bangladesz i polska, dlatego polskie karty nei sa tak mile widziane na zachodzie.

Data: 2010-07-08 02:33:50
Autor: pmlb

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i134uh$nrl$19inews.gazeta.pl...
Michal wrote:

[...]

Brawo, lekcja odrobiona.
Pisalem wczesniej - debetowa jest scisle powiazana z kontem osobistym, kredytowa to "zakupy z odroczona platnoscia" i wcale nie musi byc wydana przez bank.

[...]

Tu nie chodzi o limit na kredytowce, a o gwarancje. Jesli przekroczysz dozwolony limit to i tak do transakcji dojdzie, ale potem instytucja wytawiajaca karte kredytowa (nie musi to byc bank) ciebie obciazy odpowiednimi karami za to przekroczenie.
Co do Polskich kart kredytowych, to sparwa wyglada torhe inaczej, wynika raczej z blednego nazewnictwa niz z malych limitow.
Tak naprawde karta debetowa (nazwa debet) w Polsce istnieje od ilu? 3 - 5 lat? A masowe wydawanie takich kart to ile 2 lata?
Do tej pory byly to electrony, plaskie, wypukle itp. nikt nie uzywal nazwy karta debetowa.
Stad w Polsce mess zwiazany z nazewnictwem i rozroznieniem czym jest dana karta i jakie ma zastosowanie.
Jeszcze wieksze niezrozumienie maja same karty debetowe ktorych sa dwa rodzaje: electron i visa. Roznia sie tym, ze elektron najpierw sprawdza srodki na koncie potem realizuje tranzakcjie, visa realizuje transakcie bez sprawdzenia srodkow.
Dlatego dla ponad polowy ludzi w Polsce (i nie tylko w Polsce) kazda karta platnicza bedzie karta kredytowa.

Data: 2010-07-08 00:14:18
Autor: BK
On 8 Lip, 03:33, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:

[...]

Bzdura. Visa czy Visa Electron to nie jedyne dwa rodzaje kart
debetowych - to nawet nie sa rodzaje kart tylko marki handlowe Visy,
jednej z organizacji kartowych. Rownie popularne, zwlaszcza w Polsce,
sa MasterCard/Maestro.

Inna rzecz, ze zarowno Visa jak i Visa Electron maja mozliwosc
zrobienia transakcji bez autoryzacji on-line, czyli off-line (bez
kontaktowania sie z bankiem w sprawie srodkow na koncie).

Data: 2010-07-08 09:45:11
Autor: pmlb

"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:0e5e116e-6549-49fd-87d3-dce9cbc6d74bc10g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

Po prostu nie chce mis ie rozpisywac i w tym watku wolaem odniesc sie do uproszczen.
Piszac rodzaje kart mialem na mysli typ debetu a nie same "logo" na karcie.

Inna rzecz, ze zarowno Visa jak i Visa Electron maja mozliwosc
zrobienia transakcji bez autoryzacji on-line, czyli off-line (bez
kontaktowania sie z bankiem w sprawie srodkow na koncie).

Zostawie to bez odpowiedzi, bo to znow inny temat.

Data: 2010-07-08 02:43:05
Autor: BK
On 8 Lip, 10:45, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:

> [...]

uproszczen.
Piszac rodzaje kart mialem na mysli typ debetu a nie same "logo" na karcie.

Nie zadne uproszczenie tylko BZDURNA BZDURA - typ karty (czy jest to
Visa czy Visa Electron) nie determinuje w Polsce typu "debetu" czy
"rachunku". Obydwie karty sa wydawane w Polsce  do rachunkow typu ROR
(z ewentualnym limitem ROR) ale o takich rzeczach decyduje umowa
rachunku nie zas typ karty. Coraz wiecej rachunkow w Polsce mozna
dostac alternatywnie z roznymi kartami.

Data: 2010-07-08 11:33:56
Autor: pmlb

"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:fa49b32d-d9c7-4910-9316-e03d32f98de7z8g2000yqz.googlegroups.com...
> [...]

(z ewentualnym limitem ROR) ale o takich rzeczach decyduje umowa
rachunku nie zas typ karty. Coraz wiecej rachunkow w Polsce mozna

No toz wlasnie to napisalem... ze nie napis na karcie decyduje o jej rodzaju ale jakie jest konto. Moze byc zarowno visa jak i MC i moga byc kartami ktre nie sprawdzaja dokladnego salda a jedynie czy jest na plusie jak rowniez takie ktore sprwadza. Moga byc Visa czy MC zablokowana wylacznie do obszaru Polski.
To wlasnie napisalem. O tym jaka jest karta nie decyduje wypuklosc czy logo.
Konto ROR jest kontem typu debet.

Data: 2010-07-08 04:25:45
Autor: BK
On 8 Lip, 12:33, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:

To wlasnie napisalem. O tym jaka jest karta nie decyduje wypuklosc czy logo.
Konto ROR jest kontem typu debet.

Konto ror nie jest kontem typu debet. W Polsce nie ma kont typu debet
takie pojecie praktycznie nie funkcjonuje. Przenoszenie tego pojecia z
innych krajow jest bledem. Byly pewne konta z funkcjonalnoscia
debetowa w Polsce (mialo takie konto chociazby Pekao S.A.) ale
zasadniczo nasz system prawny ogranicza istnienie takich rozwiazan.
Mozna mowic potocznie o "debecie w rachunku" ale jest to po prostu
kredyt lub pozyczka obslugiwana w ramach danego rachunku ror, nie zas
debet w rozumieniu takim jakie funkcjonuje w wielu krajach zachodnich
(staly limit przyznawany w danym koncie automatycznie do ktorego konto
mozna zdebetowac).

Twoj problem polega na tym, że piszesz swoje wywody laczac wiedze o
bankowosci polskiej z lat 90tych z wiedza o wspolczesnej bankowosci w
UK. To jest zrozumialy aczkolwiek nieakceptowalny blad bo system
bankowosci w Polsce i UK w ujeciu produktowym to dwa zupelnie rozne
swiaty nie majace ze soba nic wspolnego

Data: 2010-07-08 15:39:16
Autor: pmlb

"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:db4cdecb-4e6c-4d58-95b5-d86cf40c9dddg19g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Ale konto debetowe w zadnym wypadku nie jest z definicji linia kredytowa! Mozna do konta debetowego "podpiac" tak zwany overdraw czyli interwencyjna pozyczke jak braknie srodkow na koncie, jest to jednak po pierwsze drogie (wysoki procent) a po drugie nie kazdy moze to dostac.
Sam debet oznacza na ile mamy wlasne srodki w banku a nie zadluzenie.
By uproscic, debet to inaczej ilosc wlasnych srodkow a nie kredyt. Debet to ilosc pieniedzy jaka zdeponujesz w banku.
ROR jest jak najbardziej kontem debetowym! Moze byc z dodtkowymi uslugami czy roznego rodzaju kartami.

[...]

Widzisz, pytanie dotyczylo uzycia karty debetowej zamiast wymaganej kredytowej w wypozyczalni samochodow w Turcji.
Jesli wypozyczalnie uznaje tylko KK to chocby na karcie debetowej bylo napiane super zlota KK to i tak terminal ja odrzuci.
Koniec kropka.
Problemem jest brak zerozumienia mechanizmow bankowosci ktora wrecz przeciwnie wcale sie duzo nie rozni.
Roznia sie same wewnetrzne ustalenia, jak oplaty, karty akceptowane wylacznie lokalnie itp.
Widziswz, ze od pewnego czasu juz lansuje sie nazwe karty debetowej mimo, iz konto to nadal ROR...
Predzej czy pozniej zostanie nazwa ROR zastapiona nazwa debet a konto wcale sie nie zmini.
Tyle.

Data: 2010-07-08 02:43:51
Autor: BK
> [...]
> kontaktowania sie z bankiem w sprawie srodkow na koncie).

Zostawie to bez odpowiedzi, bo to znow inny temat.

Dlaczego calego tematu nie zostawisz bez odpowiedzi?

Wiekszosc rzeczy, o ktorych piszesz nie ma nic wspolnego z prawda.

Data: 2010-07-08 08:31:40
Autor: xbartx
Dnia Wed, 07 Jul 2010 19:08:51 -0500, witek napisał(a):

[...]

A jak na kredytówce będzie wykorzystany prawie cały dostępny limit to co? IMO przewagi kredytówka nie w zasadzie żadnej, bo tak samo można na debetówkę wrzucić transakcję, która zrobi saldo ujemne na koncie do którego jest podpięta, jak również na kredytówkę możemy wrzucić transakcję, która przekroczy jej limit (i jeden i drugi przypadek przetestowałem osobiście). Transakcję przekaże organizacja karciana i wtedy bank będzie się musiał już martwić co z tym dalej robić - zazwyczaj wiąże się to z dodatkowymi karami dla posiadacza karty/konta.

Co do rozpoznawania kart debetowa czy kredytowa - bardzo łatwo zrobić to można przy pomocy nr karty, bodajże pierwsze 4 cyfry jednoznacznie nam powiedzą jakiego typu jest to karta (mogę się mylić, bo 100% pewności nie mam).

--
xbartx

Data: 2010-07-08 09:57:58
Autor: witek
xbartx wrote:
[...]

róşnie.
limit to umowa miedzy toba i wystawca, ze go nie bedziesz przekraczal.
jesli obciazenie bedzie nieznacznie  ponad limit to spokojnie przejdzie a ty zabulisz za przekroczenie limitu.
jesli to bedzie duzo za duzo, to moze nieprzejsc i wowczas beda ciebie gonic.

[...]

przy czym kredytowke latwiej obciazyc, bo malo kto ma ja wykorzystana w 99%.

[...]

no to do dzieła
486236...   debit czy credit?

Data: 2010-07-08 17:58:51
Autor: MarekZ
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i14p1m$2j1$3@inews.gazeta.pl...

no to do dzieła
486236...   debit czy credit?

Credit.

Data: 2010-07-08 11:12:31
Autor: witek
MarekZ wrote:
[...]

no tak, to bylo proste. debetowych po prostu nie posiadam. :)

Data: 2010-07-08 18:13:41
Autor: MarekZ
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i14tdf$2j1$4@inews.gazeta.pl...

no to do dzieła
486236...   debit czy credit?

Credit.

no tak, to bylo proste. debetowych po prostu nie posiadam. :)

;-)

No to zgadnę jeszcze, że typ karty to Visa Platinum.

Data: 2010-07-08 22:05:57
Autor: pmlb

"XYZ" <junk@mail.bin> wrote in message news:i15827$tom$1news.onet.pl...
On 08.07.2010 17:58, MarekZ wrote:
[...]

Gdzie można to sprawdzić?

np tu:
http://www.binbase.com/csv.php?module=search

Data: 2010-07-08 22:17:08
Autor: pmlb
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
no to do dzieła
486236...   debit czy credit?

O mosz sie czym chawic:)) CapitalOne... kara dla ludzi z kiepskim credyt score.
Ostatnia deska ratunku jak juz nikt inny nie chce wydac karty kredytowej, przynajmniej w UK.

Data: 2010-07-08 17:48:49
Autor: witek
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
pmlb wrote:
no to do dzieła
486236...   debit czy credit?

O mosz sie czym chawic:))

a czy ja się chwalę?

CapitalOne... kara dla ludzi z kiepskim credyt score.

ale bardzo dobre oprocentowanie kredytu na samochĂłd.  ciągle 0%.
Dla ludzi z bardzo dobrym credit score. Ale przy okazji wcisneli kartę.

Ostatnia deska ratunku jak juz nikt inny nie chce wydac karty kredytowej, przynajmniej w UK.

i znowu nic nie wiesz co sie po za Uk dzieje. wez przestan juz wiochę prezentować bo cie słoma z butów wychodzi.

Data: 2010-07-09 02:11:02
Autor: pmlb
Pomoznie przy wynajeciu samochodu

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i15kkh$bjb$1inews.gazeta.pl...
pmlb wrote:
no to do dzieła
486236...   debit czy credit?

O mosz sie czym chawic:))

a czy ja się chwalę?

A nie?

CapitalOne... kara dla ludzi z kiepskim credyt score.

ale bardzo dobre oprocentowanie kredytu na samochĂłd.  ciągle 0%.
Dla ludzi z bardzo dobrym credit score. Ale przy okazji wcisneli kartę.

No jasne... wcisneli.

Ostatnia deska ratunku jak juz nikt inny nie chce wydac karty kredytowej, przynajmniej w UK.

i znowu nic nie wiesz co sie po za Uk dzieje. wez przestan juz wiochę prezentować bo cie słoma z butów wychodzi.

Mi, ja wioche?
Jak na razie to wszystko co pisze sie potwierdza, tylko zanim do tego miedzy innymi ty dojdzesz najpierw bez odroboienia zadan domowych wymadrzasz i pokazujesz sowja ignoracje.
Juz coi napisalem, to milo, ze odrobiles zzadnie jaka jest roznica miedzy KK a DK.
Szkoda, ze nie zrobiles tego zanim zaczeles na moje posty odpisywac. Teraz pora na nastepnego aparata ktory bankowsc zna ze swojego portfela pelnego lastiku i tabeli oplat i prowizji. Ale i u niego widac juz poprawe, widac, ze tez lekcje odrobil ale jeszcze mu glupio przyznac, ze nie mial pojecia o tym.

Data: 2010-07-08 10:55:30
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i142dc$db3$2@inews.gazeta.pl...

Co do rozpoznawania kart debetowa czy kredytowa - bardzo łatwo zrobić to
moĹźna przy pomocy nr karty, bodajĹźe pierwsze 4 cyfry jednoznacznie nam
powiedzą jakiego typu jest to karta (mogę się mylić, bo 100% pewności nie
mam).

Pierwsze sześć cyfr.

Data: 2010-07-08 08:58:27
Autor: xbartx
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Dnia Thu, 08 Jul 2010 10:55:30 +0200, MarekZ napisał(a):

Pierwsze sześć cyfr.

Dziękuje za cenną uwagę i postaram się zapamiętać.

--
xbartx

Data: 2010-07-08 21:48:12
Autor: Krzysztof Halasa
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

[...]

Z tym ze niektorzy wydawcy maja wymieszane karty, moze byc nawet kilku
wydawcow w jednym BINie (przynajmniej niedawno tak bylo).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-08 08:43:45
Autor: MarekZ
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i134uh$nrl$19@inews.gazeta.pl...

Wyjatkiem moze byc bangladesz i polska, dlatego polskie karty nei sa tak mile widziane na zachodzie.

Lepszym wyjątkiem może być zastrzeżenie karty kredytowej w odpowiednim momencie. Nie tylko polskiej albo bangladeskiej.

Data: 2010-07-08 15:55:59
Autor: WW3
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
Pytanie z innej beczki, jaki bank mozecie polecic do wyrobienia debetowki wypuklej?

Bylem a aliorze ale tam na mc debetowym jak byk stoi DEBIT, wiec odpada.

Jak z innymi?

Data: 2010-07-08 14:10:20
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-08, WW3 <wwakawaWYTNIJTO@o2.pl> wrote:

Pytanie z innej beczki, jaki bank mozecie polecic do wyrobienia debetowki wypuklej?
Bylem a aliorze ale tam na mc debetowym jak byk stoi DEBIT, wiec odpada.

Ale czekaj. Karta jest przecież wypukła, to czego w końcu oczekujesz?
Vise Classic podpiętą do konta, to zdaje się można np. w Multibanku zamówić.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-08 16:21:31
Autor: WW3
Pomoznie przy wynajeciu samochodu

Ale czekaj. Karta jest przecież wypukła, to czego w końcu oczekujesz?
Vise Classic podpiętą do konta, to zdaje się można np. w Multibanku zamówić.

Tak zwyklej debetowej wypuklej do konta. Ale zeby nie bylo na niej napisane
debit, to moze w wypozyczalni przejdzie bez pytan.

Data: 2010-07-08 16:09:21
Autor: MarekZ
Użytkownik "WW3" <wwakawaWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:47f6.0000031b.4c35d8ef@newsgate.onet.pl...

Bylem a aliorze ale tam na mc debetowym jak byk stoi DEBIT, wiec odpada.

Jak z innymi?

Na VC Multi nie ma żadnych niepotrzebnych napisów. Co nie znaczy, że polecam ten bank i tę kartę.

Innych wypukłych debetowych nie posiadam więc nie wiem, ale aktualne wizerunki kart powinny być na stronach (Pekao i BZWBK).

Data: 2010-07-08 00:05:08
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4c34fcfc$0$17101$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kredytowka jest gwarantowana wyplacalnoscia dla sprzedawcy - debtowka juz nie koniecznie.
Malo?

[...]

A czemu nie workami gotowki?
Zapytam tak, widziales kiedys ile to jest w banknoach 5000 funtow? Zapewniam cie, ze niewiele wiecj niz kilka twoich kart...
Ale jakjuz napisalem skad ty mozesz o tym wiedziec.
Poza tym, mi przeszkadza nawet najmniejszy kurs bo zawsze na tym tracisz, jesli dla cibie to nie strata to twoja sprawa, ale ja tam wole miec te pare czy parenascie funtow dla siebie a nie dla banku, po 2 sa zupenie inne powody - o ktorych nawet pojecia nie masz.

Pomoznie przy wynajeciu samochodu