Pomoznie przy wynajeciu samochodu

Data: 2010-07-06 12:14:31
Autor: witek
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
WW3 wrote:
Witam,

Chce wynajac samochod w turcji, wymagaja KK, ja nie mam i miec nie chce. Czy moge wyrobic Debetowa karta visa classic w Polsce i udac ze to kredytowka?

tak.
pekao sa visa classic.
bzwbk tez ma,
bylo to juz jakis czas temu.

Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

nie ma co wykrywac.

Podobno na debetowkach jest napisane debit.
nie na wszystkich

Ktora karta w polsce mozecie polecic?

j.w.

przy czym jak bedziesz wynajmowal samochod, to wez do tego od razu ubezpieczenie. wyjdzie drozej, ale taniej. Bo taka karta nie daje ci w razie draki ubezpieczenia. kredytowki zwykle maja takowego "AC" w pakiecie jesli pałcisz kartą.
Po za tym kredytowka jest duzo bezpieczniejsza od debetowej. wydajesz nie swoja kasa w razie sporu jak ci ktoś coś skubnie.
Upierasz sie przy "niemaniu" bo ksiądz probosz tak powiedział, czy masz jakies inne rozsądne argumenty?

Data: 2010-07-06 21:08:48
Autor: WW3
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
tak.
pekao sa visa classic.
bzwbk tez ma,
bylo to juz jakis czas temu

Ok, dzieki.

> Czy to przejdzie? Czy jest 1% szans ze to wykryja?

Czyli rozumiem ze nie ma roznicy w kartach kredytowych i debetowych zadnej, poza
faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?

Upierasz sie przy "niemaniu" bo ksiądz probosz tak powiedział, czy masz jakies inne rozsądne argumenty?

Jesli mam byc szczery - bo nie dostane. Mam nasrane w biku a nawet pod
kaucje/lokate sprawdzaja bik wiec nie chce probowac.

Pozdr

Data: 2010-07-06 14:22:39
Autor: witek
WW3 wrote:

Czyli rozumiem ze nie ma roznicy w kartach kredytowych i debetowych zadnej, poza
faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?

i tak i nie. Działają tak samo, ale jedne mogą więcej inne mniej.

http://www.kartyonline.net/

[...]

no to faktycznie nie dostaniesz.

visa classic z pekao sa to taka karta podpieta do oddzielnego konta w tym banku.
Ile wpłacisz tyle możesz wydać.
Czyli debetowa. Z tym, że jest kart wypukłą, więc dla zwyklego zjadacz chleba wygląda jak kredytowa i w zasadzie wszystkie systemu tak ją właśnie widzą.
Bez problemu zapłacisz i w internecie i przez reczne wklepanie numeru czy tez zostawienie numeru karty "na żelazku".

Data: 2010-07-06 19:53:21
Autor: mariusz

nie mozna nią zapłacić np na www.o2.co.uk :/

--
mariusz

Data: 2010-07-06 23:57:15
Autor: pmlb

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i102un$nt1$8inews.gazeta.pl...
mariusz wrote:
witek napisał(a):

[...]

Bo nie przyjmuja debetowek z polski, a numer karty jendnoznacznie okresla co to jest. To, ze ma wyglad nie zonacza, ze jest:)
Piszecie porady o bankach a nie potraficie rozroznic czym jest debet a czy kredyt! Mimo, ze te karty maja te same wymiary oi wygladaja praktycznie identycznie to debet a kredyt to dwie rozne sprawy.

Data: 2010-07-07 14:21:45
Autor: mariusz
Pomoznie przy wynajeciu samochodu
witek napisał(a):

Bo?

nie wiem dlaczego.

Można wypłacic pieniądze w bankomacie Lloydsa. Można zapłacić zdalnie za hotel. Można kupić bilet na autobus w nationalexpress.

Nie można jednak doładować komórki w o2 online :/

--
mariusz

Data: 2010-07-07 10:32:58
Autor: witek
mariusz wrote:
witek napisał(a):

[...]

to moze raczej byc ograniczenie "na bank" natomiast nie sądze, zeby to dotyczylo konkretnie typu karty.

Data: 2010-07-06 21:18:56
Autor: WW3
WW3 wrote:
> faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?

i tak i nie. Działają tak samo, ale jedne mogą więcej inne mniej.

Tzn ? Draze temat bo chce jakoby "oszukac" wypozyczalnie ktora zapiera sie, jak
zreszta 99% wszystkich ze "credit cards only, not debit". Wiec nie ma szans ze
dojda/sprawdze iz to debetowa nie kredytowa? Bo jesli jest chocby 4% to sobie
daruje, to chyba podpada pod oszustwo?

Data: 2010-07-06 15:15:47
Autor: witek
WW3 wrote:
WW3 wrote:
Czyli rozumiem ze nie ma roznicy w kartach kredytowych i debetowych zadnej, poza
faktem ze wydajemy swoje lub banku pieniadze, dzialaja w 100% tak samo?
i tak i nie. Działają tak samo, ale jedne mogą więcej inne mniej.

Tzn ?

podaem link do poczytania o kartach.

Draze temat bo chce jakoby "oszukac" wypozyczalnie ktora zapiera sie, jak
zreszta 99% wszystkich ze "credit cards only, not debit".

przejdzie.

Wiec nie ma szans ze
dojda/sprawdze iz to debetowa nie kredytowa?

Nie.

Bo jesli jest chocby 4% to sobie
daruje, to chyba podpada pod oszustwo?

co ma podpadać pod oszustwo. Że masz kartę i nie musisz sie na nich znac?
Doajesz kartę, albo wypożyczą, albo nie.
Tylko jak ci ten samochod zwiną, to pamietaj, że w całości koszty pokrywasz ty.

Data: 2010-07-06 22:20:51
Autor: wwakawa
[...]

Dodatkowe ubezpieczenie radzisz wykupic w Polsce czy na miejscu?

Data: 2010-07-06 15:41:27
Autor: witek
wwakawa@o2.pl wrote:
[...]

na miejscu
wypozyczalnie oferują swoje własne ubezpieczenie.
większość kart karedytowych oferuje  ubezpieczenie wypożyczonego samochodu, pod warunkiem, ze zrezygnuje sie z ubezpieczenia oferowanego przez wypozyczalnie.
Poczytaj na temat collision damage waiver.

Data: 2010-07-09 01:05:03
Autor: Jurek
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i0vo9i$qdq$2inews.gazeta.pl...
[...]

Informuję uprzejmie, acz nie bez smutku, że Pekao brutalnie wymienił karty Visa classic na nowe, wypukłe, oczipowane, z symbolem CashPay i oznaczeniem waluty karty.

Pozdrawiam
 Jurek

Pomoznie przy wynajeciu samochodu