Pompa Hydroforowa Omnigena

Data: 2011-06-06 13:42:20
Autor: yoytek
Pompa Hydroforowa Omnigena
Witam.
Mialem do tej pory pompe taka :
http://allegro.pl/samozasysajaca-pompa-wz-250-230v-i1648877217.html
niestety zakonczyla swoj zywot.
Miala kiepskie cisnienie ale kupilem ja w ciemno ... i nie spodziewalem sie ze bedzie taka lipa.
Do zraszacza w ogole sie nie nadawala - slabe cisnienie.

Potrzebuje kupic pompe do podlewania trawnika drzewek itp dzialka ok 1500m ( zraszacze , napelnianie konewki , podlewanie drzewek bezposrednio szlaufem zeby nie chodzic za kazdym razem do recznej pompy po oproznieniu konewki )

na dzialce mam studnie ( reczna abisynka
http://allegro.pl/pompa-reczna-abisynka-ozdobna-czarna-wysylka-24h-i1614531433.html )

W lecie sciagam gore i wrzucam do studni waz ktory zasysa wode.  ( tak robilem z pierwsza pompa - link na gorze )

czy taka pompa bedzie ok ?
http://allegro.pl/pompa-jy-1000-aj-50-60-jy1000-inox-hydrofor-tanio-i1649028382.html

mam weze 3/4 cala od starej pompy - a ta nowa kora chce kupic  ma na 1"
czy moge kupic kawalek weza 1" ( np 2m )  i polaczyc go z tymi 3/4" ktore juz mam ? zeby nie kupowac nowych wezy ?

Jezeli nie ta pompa w linku JY 1000 to jaka w miare niedroga?

z gory dziekuje za pomoc.

Data: 2011-06-06 23:58:20
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 6 Jun 2011 13:42:20 +0200, yoytek napisał(a):

Miala kiepskie cisnienie ale kupilem ja w ciemno ... i nie spodziewalem sie ze bedzie taka lipa.
Do zraszacza w ogole sie nie nadawala - slabe cisnienie.

Jezeli nie ta pompa w linku JY 1000 to jaka w miare niedroga?

To zależy dlaczego było słabe ciśnienie. WZ250 ma ciśnienie tłoczenia 4atm,
ale to jest liczone jako różnica między wejściem, a wyjściem. Jeśli woda w
studni jest dość nisko, to w praktyce pompa powierzchniowa będzie miała za
małą wydajność tak, czy inaczej. Dzieje się tak dlatego, że ciśnienie na
wejściu będzie znikome. Wtedy pomoże tylko pompa głębinowa. Ewentualnie pompa wielosekcyjna mogłaby tu poradzić... Natomiast jeśli problemem była za mała wydajność WZ250, to ta druga powinna
dać radę. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-06-07 03:10:43
Autor: kogutek
yoytek <yoytek@op.pl> napisał(a):
[...]

Wszystko zależy jak głęboko masz wodę w studni. Jak to 3 metry to każda pompa
da radę. W przypadku tej co miałeś słabe ciśnienie wynikało z małej mocy.
Wydajność pompy podawana w opisach dotyczy sytuacji w której poziom wody na
wlocie jest taki sam jak na wylocie. Generalnie nie da się wody pociągnąć z
głębokości większej niż 10 metrów. Im bliżej tych 10 metrów tym bardziej spada
wydajność. Pompować w górę można na dowolnie dużą wysokość. Ograniczeniem jest
moc i materiały. Ale pompą co ma wysokość podnoszenia kilometr i jest
samozasysająca nie da się pociągnąć z głębokości większej niż 10 metrów. Jak
woda jest głębiej niż 3 - 4 metry to najlepszym rozwiązaniem jest użycie pompy
wpuszczanej do studni na sznurku. Żeby była zanurzona w wodzie. To o co pytasz
jest w charakterystykach pomp. Powinny byc w każdej instrukcji obsługi. Z
charakterystyki odczytasz jakie wartości ciśnienia i przepływu będą w
konkretnym przypadku. --

Data: 2011-06-07 09:10:41
Autor: Bartek
"yoytek" <yoytek@op.pl> wrote:
[...]

ciśnienie 4 bary to na zraszacz bardzo duze ciśnienie. Problemem był raczej przepływ. Pompę zapewne zatarłeś, bo zostawiłeś włączoną i zamknietym przepływem lub pompa była zapowietrzona...

[...]

Właśnie taką zdemontowałem. Służyła mi dzielnie 2,5 roku do podlewania trawnika na działce 1500m2. Wymieniłem na mocniejszą, bo robię system irygacyjny, który wymaga znacznie większej ilości wody/min.
JY1000 do jednego zraszacza o zasięgu 10m spokojnie wystarczy.

mam weze 3/4 cala od starej pompy - a ta nowa kora chce kupic  ma na 1"
czy moge kupic kawalek weza 1" ( np 2m )  i polaczyc go z tymi 3/4" ktore juz mam ? zeby nie kupowac nowych wezy ?

Węże 3/4" będą ok. Sam takich używałem w odcinkach max 50m.

Doposaż koniecznie tę pompę w zbiornik hydroforowy z osprzętem (24l wystarczy) lub wyłącznik ciśnieniowy BRIO SK13 http://www.omnigena.pl/obrazki/Image/briosk13.jpg

--
Bartek

Data: 2011-06-07 20:23:50
Autor: ZS
W dniu 2011-06-07 09:10, Bartek pisze:
e 3/4" będą ok. Sam takich używałem w odcinkach max 50m.

Doposaż koniecznie tę pompę w zbiornik hydroforowy z osprzętem (

A w jakim celu jest ten zbiornik? Właśnie już kiedyś rozmyślałem co daje ten zbiornik w zależności od wielkości.

Ja chcę wykopać studnię z kręgów, woda na 2,5m jest. Sąsiad ma taką studnie, w dzień wypompowuje około 1m3 a przez noc mu nalatuje.

Chciałbym do tej studni podłączyć zraszacze takie wyskakujące ale mam obawy czy jakakolwiek pompa temu podoła? Mógłbym to podzielić na sekcje po 5 zraszaczy ale czy da się to zrealizować jakąś pompą? Mam też 200m kropelkowego przy drzewkach i tak myślę że tutaj lepiej właśnie jakiś zbiornik hydroforowy byłby lepszy, czy mam racje?

Data: 2011-06-07 20:52:53
Autor: Marex
ZS <as@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Chciałbym do tej studni podłączyć zraszacze takie wyskakujące ale mam obawy czy jakakolwiek pompa temu podoła? Mógłbym to podzielić na sekcje po 5 zraszaczy ale czy da się to zrealizować jakąś pompą? Mam też 200m kropelkowego przy drzewkach i tak myślę że tutaj lepiej właśnie jakiś zbiornik hydroforowy byłby lepszy, czy mam racje?

   Masz , -   zbiornik hydroforowy  umożliwia dłuższą pracę obiegu wodu bez załączani8a się non stop pompy.Bez takiego hydroforu( chociaż 100litrów) pompa będzie startować i praca non stop, co staje się niekonomiczne.Z kolei częste starty pompy źle wpłyną na jej żywotność i kieszeń uzytkownika
(wieksze zuzycie energii).Przy systemie podlewania za pomocą kilku zraszaczy nie ma co inwestować w hydrofor mniejszy niż 100l.Łatwo wyobrazić sobie, że dla uzyskania cisnienia 4 barów, taki hydrofor musi mieć ok.1/3 sprężonego powietrza, a "czynnej wody" będzie tam ledwie maks.drugie 1/3. Więc cykle załaczania mozna sobie łatwo policzyć/wyobrazić.
   Ta pompa omnigeny jest ledwie wystarczająca na jeden słaby punkt odbioru wody.Dobrze Ci radzą wpuszczaną do studni, o kilku stopniach.

Data: 2011-06-08 07:19:21
Autor: ZS
W dniu 2011-06-07 22:52, Marex pisze:
[...]

A czy taka głębinowa może być bez hydroforu? Czy bez hydroforu 100L obsłuży 5 zraszaczy? Nie widziałem pomp głebinowych z hydroforem choć raczej nie ma chyba problemu ją podłączyć do zbiornika. Z drugiej strony jak zraszacze będą miały za małą wydajność (choć zawsze można ich więcej dać) to wyobrażam sobie, że:
- bez hydroforu będzie działać non stop zraszacz a jak woda się w studni skończy to się wyłączy.
- z hydroforem napełni zbiornik szybko ciśnieniem i się wyłączy, za chwilę zraszacze opróżnią i znów się włączy i tak kilka razy do opróżnienia studni (trochę to wymyślane bo pewnie zraszacze nie pozwolą ale czy tak nie może być przy jednym zraszaczu? )

Data: 2011-06-08 07:13:17
Autor: Marex
ZS <as@wp.pl> napisał(a):
> [...]
odbioru
> wody.Dobrze Ci radzą wpuszczaną do studni,

A czy taka głębinowa może być bez hydroforu?
    Może , najwyzej będzie w takiej sytuacji pracować non stop, tylko po co (p.poprzednie posty)..
Czy bez hydroforu 100L
obsłuży 5 zraszaczy?
   Wydajna pompa poradzi sobie i z piecioma, sześcioma. O ile w tej studni starczy tej wody...
Nie widziałem pomp głebinowych z hydroforem choć
raczej nie ma chyba problemu ją podłączyć do zbiornika.
   nie widziałeś , ale uwierzyłeś... Pompa to jedna rzecz, hydrofor to druga... wystarczy je połaczyć  r u r ą
[...]
    I to jest prawda. "Praw fizyki Pan nie zmienisz, nie bądź Pan głąb(...)"

[...]
     jesli tej wody w studni jest na "chwilę" , to po co ta cała zabawa w agregaty..? W co tam włozyć pompę głebinową..? Nie lepiej ekologicznie pomachać abisynką?
                                             pozdrawia~M

Data: 2011-06-08 09:16:34
Autor: Bartek
"ZS" <as@wp.pl> wrote:
[...]

Zbiornik do zraszania jest niepotrzebny. Jeśli zamierzasz wykorzystywać wodę tylko do podlewania to zbiornik max. 50l będzie wystarczający. Pompa nawet przy zbiorniku 24l będzie pracować bez przerwy.

jak zraszacze będą miały za małą wydajność (choć zawsze można ich więcej dać) to wyobrażam sobie, że:
- bez hydroforu będzie działać non stop zraszacz a jak woda się w studni skończy to się wyłączy.

Zraszacze nie będą miały zbyt małej wydajności. To pompa lub studnia jest zwykle ograniczeniem. Dlatego system irygacyjny dzieli się na sekcje. Są również zraszacze o małym opadzie (MP Rotator) ale kosztują 6-7 razy więcej od zwykłych statycznych z regulacją.

[...]

Przy jednym zraszaczu i wydajnej pompie, tak zapewne będzie. Przy większej liczbie zraszaczy - nie ma szans.
Zbiornik jest Ci potrzebny do utrzymania przez chwilę ciśnienia w instalacji bez załączania pompy. Jeśli chcesz wykorzystać pompę tylko do podlewania, wyłącznik ciśnieniowy BRIO SK13 wystarczy. Przy 3-5 zraszaczach pompa będzie pracowała bez przerwy a gdy zamkniesz pobór wody, wyłącznik ją wyłączy i nie dopuści do uszkodzenia.

--
Bartek

Data: 2011-06-08 22:13:13
Autor: yoytek
Pompa Hydroforowa Omnigena
prosze o polecenie mi ktora wybrac bo nie moge sie zdecydowac

http://allegro.pl/pompa-ogrodowa-wz-750-powierzchniowa-hydrofor-i1644315705.html
http://allegro.pl/pompa-jy-1000-aj-50-60-jy1000-inox-z-osprzetem-i1646429485.html
http://allegro.pl/pompa-wodna-po-800-flora-gw-24m-ce-ekspres-wysylka-i1638706434.html

Data: 2011-06-10 13:28:54