Data: 2017-08-15 23:21:14 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pompka rowerowa dwusytemowa - wentylki rowerowe i samochodowe, jak tym pompować wentyl samochodowy? | |
Dnia Tue, 15 Aug 2017 22:07:02 +0200, gienek napisał(a):
Żadnej tam "wajchy" przełaczającej nie widzę W znanych mi pompkach dwusystemowych wystarczy zatkać palcem potrzebny wylot i pompnąć mocno. Wtedy pompka się przełącza automatycznie na zatkany wylot. Dalej już prosto, zakładamy wylot na wentyl, otwieramy wajchę zaciskającą uszczelkę na wentylu i pompujemy. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-26 12:31:11 | |
Autor: gienek | |
Pompka rowerowa dwusytemowa - wentylki rowerowe i samochodowe, jak tym pompować wentyl samochodowy? | |
"Jacek Maciejewski"
W znanych mi pompkach dwusystemowych wystarczy zatkać palcem potrzebny Też zakładałem, że to tak pięknie będzie. Próba zatkania aktywnego wyjścia palcem nic nie wnosi, prędzej tłok rozerwie niż się otworzy to nieaktywne wyjście do wentyli samochodowych :) Więc ta teoria w przypadku tej topornej pompki się nie sprawdza. |
|
Data: 2017-08-26 13:08:05 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pompka rowerowa dwusytemowa - wentylki rowerowe i samochodowe, jak tym pompować wentyl samochodowy? | |
Dnia Sat, 26 Aug 2017 12:31:11 +0200, gienek napisał(a):
Próba zatkania aktywnego wyjścia palcem nic nie wnosi, prędzej tłok rozerwie Niedokładnie napisałem. Ten wylot masz zatkać który jest akurat nieaktywny :) No i to co mówię dot. pompek z wylotami po tej samej stronie i z wajchą. Mam taką od paru lat, raz może rozkręciłem, wyczyściłem i posmarowałem towotem. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-26 13:20:05 | |
Autor: gienek | |
Pompka rowerowa dwusytemowa - wentylki rowerowe i samochodowe, jak tym pompować wentyl samochodowy? | |
"Jacek Maciejewski"
Niedokładnie napisałem. Ten wylot masz zatkać który jest akurat Zatykam wylot pompki przeznaczony do wentyla rowerowego DV, bo on jest cały czas domyślnie czynny od nowości. Czyli zatykają go palcem i pchając tłok wytwarzam w pompce ciśnienie, którym bym chciał w ten sposób ukatywnić końcówkę (coś ala zawór bezpieczeństwa w kompresorach, który po przekroczeniu ciśnienia krytycznego otwiera się i daje ujście przesadnie sprężonemu środowisku) do pompowania wentyli samochodowych - niestety nic to nie daje. A próba odwrotna zatykania nieczynnego "pomarańczowego" wyjścia nic nie da (bo co by miało dać zatykanie czegoś niedrożnego - czyli już raz zatkanego), bo powietrze będzie dalej jakby nigdy nic wylatywać tą czynną końcówką do DV. Nasadzałem na wentyl samochodowy, jednocześnie zatykałem palce wyjście DV, nic nie daje. Tak jakby to wyjście było tylko teoretyczne. Za chwilę się okaże, że to pompka jednosystemowa, a wyjście do wentyli samochodowych jest tylko w celach ozdobnych... |
|
Data: 2017-08-26 15:59:34 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pompka rowerowa dwusytemowa - wentylki rowerowe i samochodowe, jak tym pompować wentyl samochodowy? | |
Dnia Sat, 26 Aug 2017 13:20:05 +0200, gienek napisał(a):
A próba odwrotna zatykania nieczynnego "pomarańczowego" wyjścia nic nie da (bo co by miało dać zatykanie czegoś niedrożnego - czyli już raz zatkanego), Może przestań teoretyzować i wypróbuj, co? IMO mechanizm przełaczania jest wprawiany w ruch przez silny prąd powietrza uchodzący niezatkanym wylotem. -- Jacek I hate haters. |
|