Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jakiś model trwały, ale z dobrym manomet rem?

Data: 2011-03-07 14:43:00
Autor: Jan
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jakiś model trwały, ale z dobrym manomet rem?
Pytanie do znawcĂłw pompek - jak w tytule.
Kiedyś nie musiałem sprawdzać ciśnienia przez rok-dwa
i trzymało. Może jeździłem wolniej, może to tamte
opony wysokoprofilowe mniej puszczały. Ale teraz
ciśnienie muszę sprawdzać przynajmniej co kwartał,
a najlepiej co miesiąc lub co tydzień (w oponach 195/55/R15).
A tu na stacjach benzynowych kompresor coraz częściej
jest zepsuty, nawet przy 90-km autostradzie z Gdańska
na południe. A nawet jeśli jest dobry, to w co trzecim
przypadku ma wadliwy pomiar ciśnienia.

Być może mój kłopot jest częstszy niż kiedyś.
Postanowiłem więc kupić sobie pompkę. A tu nożnych
jak na lekarstwo, i też ze słabymi manometrami.
A elektryczne w hipermarketach są słabe mechanicznie,
a mają także niedobre ciśnieniomierze.

Proszę o poradę, co kupić. Jaką markę, gdzie i mniej
więcej za ile. Żeby mi się nie zepsuła od razu
i żeby miała pomiar ciśnienia z podziałką co 0,1 atmosfery.

Z góry dziękuję,
Jan

Data: 2011-03-07 09:46:41
Autor: arek.pp
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki¶ model trwały, ale z dobrym manometrem?
On 7 Mar, 14:43, Jan <kotle...@polbox.com> wrote:
Pytanie do znawców pompek - jak w tytule.

Polecam polsk± pompkę firmy Starter - w kazdym motoryzacyjnym. Koszt
chyba 80 zł.
Zwykła nożna. Bezwawaryjna. B.dobry i dokładny manometr. Mam /i inni/
przez parę lat i szczerze polecam.

Data: 2011-03-07 20:11:42
Autor: charwel (Oo)==:::
W dniu 2011-03-07 18:46, arek.pp pisze:
[...]

Ja również polecam tę pompkę.
Mam j± już ze cztery lata i się trochę napompowała.

pozdrawiam
charwel

Data: 2011-03-07 22:05:36
Autor: Zyga
On 2011-03-07 20:11, charwel (Oo)==::: wrote:
[...]

Doł±czam się. 10 lat dobrego sprawowania :)

--
zygmunt

Data: 2011-03-08 07:54:58
Autor: karbar
On 07.03.2011 18:46, arek.pp wrote:
[...]

Mam takie dwie. O ile starsza pracuje nadal bez zarzutu, to ta nowsza puszcza powietrze na ł±czeniu manometru z pompk± i dokręcanie nie pomaga. Poza tym gwint jest tak zrobiony, że manometr zawsze jest krzywo i ociera trochę o konstrukcję pompki podczas pracy. Do tego przetarł się wężyk - wszystko w tej nowszej, a była okazjonalnie używana. Także radzę dokładnie ogl±dn±ć egzemplarz, który zdecydowałe¶ się wynie¶ć ze sklepu.

pozdrawiam
karabr

Data: 2011-03-08 11:41:39
Autor: Jacek
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki¶ model trwały, ale z dobrym manometrem?
Nie Starter tylko START.
Mam tak± już chyba z 10 lat, jak nie więcej i działa bez zarzutu. Konstrukcję ma solidn± i nie gnie się przy mocniejszym depnięciu, jak chińskie pompki z marketu.
Jacek

Data: 2011-03-09 20:27:41
Autor: Jan
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki¶ model trwały, ale z dobrym manometrem?
Dziękuję Wszystkim za rady!
Teraz muszę tylko znaleĽć miejsce, gdzie się to da kupić.
Chyba Allegro?

Pozdrawiam,
Jan

Data: 2011-03-10 17:57:48
Autor: LEPEK
[...]

Też polecam, z tym, że firma to START.
Mam tak±. Co prawda jedna ze sprężyn podnosz±cych ramię pękło w zeszłym roku, ale z mojej odręcznej adnotacji na obudowie wynika, że w 1993 wymieniłem jej wężyk, bo się przetarł. A używam do¶ć często :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-11 15:33:27
Autor: Axel
"LEPEK" <gdzies@wsi.pl> wrote in message news:ilb022$2ci$1news.mm.pl...
[...]

Ja mialem taka ze Startu kupiona okolo 1990 roku. Przezyla chyba z 10 samochodow ;-), niestety w zeszlym roku sie rozleciala skutecznie.
Kupilem nowa, tez ze Startu, ale ma duzo mniej dokladny manometr :-(

--
Axel

Data: 2011-03-11 19:34:51
Autor: Jan
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki¶ model trwały, ale z dobrym manometrem?
W dniu 2011-03-11 15:33, Axel pisze:
(...)
Kupilem nowa, tez ze Startu, ale ma duzo mniej dokladny manometr :-(

W taki razie muszę zapytać, jakie s± najlepsze manometry,
takie prawie kieszonkowe. Według niektórych kierowców
najlepiej jest mieć pompkę i manometr oddzielnie.
Je¶li pompka ze STARTU, to sk±d wzi±ć dobry manometr?

Jan

Data: 2011-03-12 00:17:01
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Ale zakres manometru z lekka bez sensu - 7 bar. Po co?
Gdyby miał np 3.5 to by starczył do każdej osobówki i miałby szansę
być 2x dokładniejszy. Podobnie zreszt± większo¶ć manometrów z innych pompek
oraz ręcznych wskazówkowych - czasem jest 8, 10 albo i 12 bar - absurd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-03-07 15:04:55
Autor: juhass
W dniu 2011-03-07 14:43, Jan pisze:
Proszę o poradę, co kupić. Jaką markę, gdzie i mniej
więcej za ile. Żeby mi się nie zepsuła od razu
i żeby miała pomiar ciśnienia z podziałką co 0,1 atmosfery.

Kup osobno pompkę (bez wzgledu na to czy ma czy nie manometr), a osobno... manometr. Wydatek niewielki a dokładność o wiele lepsza.
Ja tak uskuteczniam od lat- początkowo miałem porządny manometr analogowy, jednak raz kupilem, chyba w lidlu cyfrowy i porownujac wskazania stwierdzilem ze jest ok i od tego czasu używam tylko tego. :)

--
Pozdrawiam:
juhass

Data: 2011-03-07 08:49:32
Autor: Pete
On 3/7/2011 8:04 AM, juhass wrote:
Kup osobno pompkę (bez wzgledu na to czy ma czy nie manometr), a osobno... manometr. Wydatek niewielki a dokładność o wiele lepsza.

Dokładnie!

A co do tanich elektrycznych kompresorkow z hipermarketow, no coz, moj juz 10 lat mi sluzy.  Ale nawet jakby sie popsul raz na pare lat, to i tak wydatek raczej niewielki.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-03-07 11:24:04
Autor: WS
On 7 Mar, 15:49, Pete <non...@nodomain.com> wrote:

A co do tanich elektrycznych kompresorkow z hipermarketow, no coz, moj
juz 10 lat mi sluzy.

Moj padl po ~dziesieciu, teraz kupilem wygladajacy troche solidniej ,
taki: http://allegro.pl/niemiecki-kompresor-samochodowy-3w1-12v-300-psi-i1465352150.html
Manometru nie testowalem - na oko zachowuje sie znacznie lepiej niz w
tym supermarketowym, tzn. podaje sensowne wartosci ;)
Rowniez polecam manometr kupic osobno (mam polskiej prod. z
legalizacja)

WS

PS. z lenistwa i tak manometru praktycznie nie uzywam - nawet jak
dopompowuje kompresorem (np. po zmianie kol wygladaja, ze jest
malo...) to "na oko" i przy najblizszej okazji podjezdzam na stacje
obok garazu napompowac/sprawdzic wszystkie kola...

Data: 2011-03-07 15:59:51
Autor: J.F.
On Mon, 07 Mar 2011 08:49:32 -0600,  Pete wrote:
On 3/7/2011 8:04 AM, juhass wrote:
Kup osobno pompkę (bez wzgledu na to czy ma czy nie manometr), a osobno... manometr. Wydatek niewielki a dokładno¶ć o wiele lepsza.

Dokładnie!

No, najwygodniejsza jest jednak pompka z manometrem, a nie
przekladanie co chwile. Ale takich nie robia - tzn z dokladnym
manometrem.

A co do tanich elektrycznych kompresorkow z hipermarketow, no coz, moj juz 10 lat mi sluzy.  Ale nawet jakby sie popsul raz na pare lat, to i tak wydatek raczej niewielki.

No nie wiem, sprawiaja wrazenie jakby mogly sie rozpasc zanim jedno
kolo napompuja. A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

To juz wole reczna. Albo nozna - ale te sie tez rozpadaja :-)

J.

Data: 2011-03-07 09:10:46
Autor: Pete
On 3/7/2011 8:59 AM, J.F. wrote:

A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

Nie jest tak Ĺşle.  Gdybys zaczynaĹ‚ od kompletnego kapcia, to owszem, pompowanie trwa to dysyc dlugo, ale zeby raz na pare miesiecy dodac kilka PSI, to kwestia 2-3 minut na koĹ‚o.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-03-07 18:44:01
Autor: J.F.
On Mon, 07 Mar 2011 09:10:46 -0600,  Pete wrote:
On 3/7/2011 8:59 AM, J.F. wrote:
A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

Nie jest tak Ľle.  Gdybys zaczynał od kompletnego kapcia, to owszem, pompowanie trwa to dysyc dlugo, ale zeby raz na pare miesiecy dodac kilka PSI, to kwestia 2-3 minut na koło.

Imo - zalezy czy to 2 psi, czy 7 psi (pol atm). Nieznosnie dlugo. Ale moze jakies g* mialem .. no bo czego wymagac za 30zl :)

J.

Data: 2011-03-07 16:06:08
Autor: J_K_K
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki? model trwały, ale z dobrym manometrem?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ais9n61ir2kntav0spn6n71dsmgabj5kgc4ax.com...
On 3/7/2011 8:04 AM, juhass wrote:
A co do tanich elektrycznych kompresorkow z hipermarketow, no coz, moj
juz 10 lat mi sluzy.

Jeden ("klasyczny" w formie) to już chyba nawet z 12 lat
(jedynie wył±cznik na kablu wymieniłem na nowy),
a drugi (w formie koła samochodowego) chyba z 5.

A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.
Od zera to pewnie z 5~10 minut będzie.
Inna sprawa - czy bezdętkow± oponę napompuj± od zera - bez "uderzenia".

To juz wole reczna. Albo nozna - ale te sie tez rozpadaja :-)

U mnie się ostatnio taka nożna rozpadła.
Tzn. - sprężyny pękły, reszta dobra.
Rocznik ~1986.
Cylinder tak z 3x większy od obecnych ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-07 16:21:59
Autor: kml
[...]

Dokładnie tak. Kiedy¶ to przerabiałem i my¶lałem że doznam ataku bo trwało to kilkana¶cie minut a finał był taki, że jak tylko się dało to samochód poturlał się na stację benzynow± do kompresora.

kml

Data: 2011-03-07 18:09:24
Autor: sth
[...]

ja uzywam taki:
http://wyciagarki.pl/sklep/product_info.php/cPath/25/products_id/97

kolo 31"x10,5 od kapcia do 2 barow pompuje w 5 minut.

Data: 2011-03-07 11:33:51
Autor: Pete
On 3/7/2011 11:09 AM, sth wrote:
[...]

Pobor pradu: 40A.  Nie wywala bezpiecznika w zwyklym aucie osobowym?

Pozdr.
Pete

Data: 2011-03-07 18:38:18
Autor: sth
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki? model trwały, ale z dobrym manometrem?
Pobor pradu: 40A.  Nie wywala bezpiecznika w zwyklym aucie osobowym?

wiesz, to nie jest sprzet dla leszczy "w zapalniczke". trza se zrobic instalacje.

Data: 2011-03-08 08:40:04
Autor: Grejon
W dniu 2011-03-07 15:59, J.F. pisze:

No nie wiem, sprawiaja wrazenie jakby mogly sie rozpasc zanim jedno
kolo napompuja.

Mój podczas pompowania podskakuje, ale żeby zaraz miał się rozpaść?

A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

Ja w ciągu pół godziny mogę napompwać 2 koła :P I to w dostawczaku. Mógłbym szybciej gdyby nie przerwa na chłodzenie.

Widać nawet te tanie kompresorki dzielą się na złe i gorsze ;)

--
Grzegorz JoĹ„ca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-08 10:30:48
Autor: J.F.
On Tue, 08 Mar 2011 08:40:04 +0100,  Grejon wrote:
W dniu 2011-03-07 15:59, J.F. pisze:
No nie wiem, sprawiaja wrazenie jakby mogly sie rozpasc zanim jedno
kolo napompuja.
Mój podczas pompowania podskakuje, ale żeby zaraz miał się rozpa¶ć?

Jak cos kosztuje 30zl to jest z chin, a jak jest z chin to wsystko
mozliwe :-)

A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.
Ja w ci±gu pół godziny mogę napompwać 2 koła :P I to w dostawczaku. Mógłbym szybciej gdyby nie przerwa na chłodzenie.
Widać nawet te tanie kompresorki dziel± się na złe i gorsze ;)

Najwyrazniej masz lepszy :-)

J.

Data: 2011-03-08 10:37:05
Autor: Grejon
W dniu 2011-03-08 10:30, J.F. pisze:
[...]

Kosztował drugie tyle co twój to pewnie tak :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-07 19:25:24
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 07-03-2011 o 14:43:00 Jan <kotletty@polbox.com> napisał(a):

Pytanie do znawców pompek - jak w tytule.
Kiedy¶ nie musiałem sprawdzać ci¶nienia przez rok-dwa
i trzymało. Może jeĽdziłem wolniej, może to tamte
opony wysokoprofilowe mniej puszczały.

Kup sobie na aledrogo uzywany jaki¶ markowy kompresor dodawany do  samochodów.
Obecnie mam 2 - jeden to Renault - drugi Citroena. Oba chodz± na zwykłym  gniazdku zapalniczki i bez problemu pompuj± opony do 3,5 - 4 barów  (sprawdzane wielokrotnie na przyczepie).

Teraz jest nowy trend w przypadku nowych samochodów - zamiast koła  zapasowego lub dojazdowego - daj± kompresor i płyn do naprawy opon - z  nabyciem używanego przyzwoitego kompresora nie powinno być problemu.

Pzdr
TG

Data: 2011-03-07 19:48:01
Autor: huri_khan
Dnia Mon, 07 Mar 2011 19:25:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Teraz jest nowy trend w przypadku nowych samochodów - zamiast koła  zapasowego lub dojazdowego - daj± kompresor i płyn do naprawy opon - z  nabyciem używanego przyzwoitego kompresora nie powinno być problemu.

A próbowałe¶ wyważyć naprawion± oponę która została wcze¶niej zalan± od
¶rodka płynem naprawczym ?

To już lepszym rozi±zaniem jest dojazdówka. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-03-07 19:54:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 07-03-2011 o 19:48:01 huri_khan <spam@spam.pl> napisał(a):

[...]

Nigdy tego płynu nie stosowałem, mówię tylko jak jest. Kupowałem  niedawno  samochód i w mojej wersji koło zapasowe ani nawet dojazdówka nie była  dostępna.

Pzdr
TG

Data: 2011-03-07 21:51:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-03-07 19:48, huri_khan pisze:
Dnia Mon, 07 Mar 2011 19:25:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Teraz jest nowy trend w przypadku nowych samochodów - zamiast koła
zapasowego lub dojazdowego - dają kompresor i płyn do naprawy opon - z
nabyciem używanego przyzwoitego kompresora nie powinno być problemu.

A próbowałeś wyważyć naprawioną oponę która została wcześniej zalaną od
środka płynem naprawczym ?

To juĹĽ lepszym roziÄ…zaniem jest dojazdĂłwka.

Ale wiesz, że ten płyn jest do _awaryjnego_ użycia? Masz na tym dojechać do wulkanizatora, który naprawi uszkodzenie.
Nawiasem mówiąc - wulkanizatorzy klną bardziej niż niejeden szewc, jeśli mają naprawiać oponę ubabraną tym świństwem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-07 22:07:41
Autor: Artur Maśląg
[...]

To zaleĹĽy :)

Ale wiesz, że ten płyn jest do _awaryjnego_ użycia? Masz na tym dojechać
do wulkanizatora, ktĂłry naprawi uszkodzenie.

To fakt.

Nawiasem mówiąc - wulkanizatorzy klną bardziej niż niejeden szewc, jeśli
mają naprawiać oponę ubabraną tym świństwem.

Nie zauważyłem, ale p.m.s jest pełen podobnych opowieści...

Data: 2011-03-07 22:21:56
Autor: J_K_K
Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki¶ model trwały, ale z dobrym manometrem?
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.vrzj4m1cg01fvfl-089.harvard.local...
Kup sobie na aledrogo uzywany jaki¶ markowy kompresor dodawany do
samochodów.
z nabyciem używanego przyzwoitego kompresora nie powinno być problemu.

Zapewne znikaj± ze sprowadzanych samochodów
w ten sam sposób co lewarki, alufelgi, itp.

Pzdr

JKK

Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jakiś model trwały, ale z dobrym manomet rem?