Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Data: 2016-12-01 16:38:57
Autor: t-1
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
W dniu 2016-12-01 o 16:22, Jacek pisze:
Mam od niedawna butlę CO2 z reduktorem i mam ochotę spróbować pompowania
kół tym właśnie gazem. Czy są jakieś przeciwwskazania?
Jedyny minus, jaki mi się nasuwa to duża rozpuszczalność CO2 w wodzie,
więc ciśnienie może być niestabilne. Z drugiej strony są "pompki"
rowerowe na naboje CO2 i najwidoczniej to działa.
Jak sądzicie? Dwutlenek nadaje się do opon?
Jacek

Tak na pierwszy wzgląd.
Jak chcesz częściej dopompowywać koła to stosuj.
Przecież możesz wozić butle w samochodzie.
Tu masz pokazane współczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michalska.pdf
Wprawdzie nie przez gumę, ale nie ma powodu aby się proporcje znacząco różniły.

Data: 2016-12-01 16:50:47
Autor: Jacek
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
W dniu 01.12.2016 o 16:38, t-1 pisze:

Tu masz pokazane współczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michalska.pdf
Wprawdzie nie przez gumę, ale nie ma powodu aby się proporcje znacząco
różniły.
Tego się nie spodziewałem. CO2 ma przecież większą cząsteczkę, od cząsteczki tlenu i azotu a szybciej ucieka. Ciekawe.
Tabela też tłumaczy wyższość azotu nad powietrzem.
Swoją drogą, czy przy oponach bezdętkowych różnica będzie zauważalna, to nie wiem. Przy dętkach na pewno.
Jacek

Data: 2016-12-01 17:34:20
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 01.12.2016 o 16:38, t-1 pisze:
Tu masz pokazane współczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michalska.pdf
Wprawdzie nie przez gumę, ale nie ma powodu aby się proporcje znacząco
różniły.
Tego się nie spodziewałem. CO2 ma przecież większą cząsteczkę, od cząsteczki tlenu i azotu a szybciej ucieka. Ciekawe.

Jakas kompatybilnosc musi tam zachodzic. Dobre rozpuszczanie czy co - w i tym momencie dla gumy moze byc byc inaczej.
Choc wszystkie podane tworzywa CO2 dobrze przenika, a guma tez weglowodorowy polimer.

Tabela też tłumaczy wyższość azotu nad powietrzem.

Nie calkiem. Mozna z niej wywnioskowac, ze jak sie nadmucha powietrzem o zawartosci 78% azotu, to w miare schodzenia % bedzie jeszcze rosl.
Wiec po co przeplacac, skoro po pierwszym dopompowaniu bedzie  juz z 90% :-)

Swoją drogą, czy przy oponach bezdętkowych różnica będzie zauważalna, to nie wiem. Przy dętkach na pewno.

No, jesli dobrze odczytuje te jednostke, to przy cisnieniu 1atm przez 1cm2 folii o grubosci 1cm przenika w ciagu sekundy ~10^-10 cm3 N2.

to zakladajac ze detka ma 1mm grubosci, powierzchnie 10 tys cm2, cisnienie 2 atm, to wyjdzie 1.7cm3/dobe.
A w tej detce ok 30 litrow powietrza, czyli 30 tys cm3, to nam po ok 200 dniach zejdzie 1%.
Albo i po 600 dniach, bo chyba mowa o przeniknieciu 1cm3 w warunkach normalnych, a w detce gestosc 3x wieksza.

I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw utrudniony.

Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)


J.

Data: 2016-12-01 18:04:33
Autor: Jacek
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
W dniu 01.12.2016 o 17:34, J.F. pisze:

I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw
utrudniony.

Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)
Absolutnie się nie zgodzę. Moją przygodę z motoryzacją zaczynałem, jak mało kto słyszał o oponach bęzdętkowych i normą było pompowanie co 2-3 miesiące. Dociśnięcie dętki do wnętrza opony nic nie wnosi do sprawy.
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?
Jacek

Data: 2016-12-02 11:04:08
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1pl72$nuo$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 01.12.2016 o 17:34, J.F. pisze:
I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw
utrudniony.
Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)

Absolutnie się nie zgodzę. Moją przygodę z motoryzacją zaczynałem, jak mało kto słyszał o oponach bęzdętkowych i normą było pompowanie co 2-3 miesiące. Dociśnięcie dętki do wnętrza opony nic nie wnosi do sprawy.
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

Na wentylu, na styku z felga, na gwozdziach i dziurach ... raz mi jakies drewienko wlazlo, nie wiem - galazka, zapalka, dziury nie bylo, a schodzilo.

J.

Data: 2016-12-02 11:44:46
Autor: Jacek
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
W dniu 02.12.2016 o 11:04, J.F. pisze:
Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

Na wentylu, na styku z felga, na gwozdziach i dziurach ... raz mi jakies
drewienko wlazlo, nie wiem - galazka, zapalka, dziury nie bylo, a
schodzilo.
Cały czas mowa jest przenikaniu gazu przez gumę na wskroś, bo z tego wynika wyższość azotu nad powietrzem i tego ostatniego nad CO2.
Nieszczelny wentylek, uszkodzony styk opona/felga i dziury w oponie nie mają tu nic do rzeczy.
Mam też taczkę z chińską dętką za 7 zł. Wentyl trzyma, dziur nie ma, dętka przylega elegancko. Mimo to powietrze schodzi.
Miałeś kiedyś balony z helem? Trzymają gaz tak samo długo, jak powietrze?
Jacek

Data: 2016-12-02 15:10:18
Autor: as
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Jacek wrote:

W dniu 02.12.2016 o 11:04, J.F. pisze:
Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

Na wentylu, na styku z felga, na gwozdziach i dziurach ... raz mi jakies
drewienko wlazlo, nie wiem - galazka, zapalka, dziury nie bylo, a
schodzilo.
Cały czas mowa jest przenikaniu gazu przez gumę na wskroś, bo z tego
wynika wyższość azotu nad powietrzem i tego ostatniego nad CO2.
Nieszczelny wentylek, uszkodzony styk opona/felga i dziury w oponie nie
mają tu nic do rzeczy.
Mam też taczkę z chińską dętką za 7 zł. Wentyl trzyma, dziur nie ma,
dętka przylega elegancko. Mimo to powietrze schodzi.
Miałeś kiedyś balony z helem? Trzymają gaz tak samo długo, jak powietrze?
Jacek


CO2  wbrew  pozorom jest dość niebezpiecznym gazem. W funkcji temeperatury   bardzo szybko się rozszeża   i  były przypadki  wybuchania butli   o  próbie ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostały  zbytnio podgrzane. Ciekawe   czy wytrzyma opona  która na słońcu zostanie   podgrzana   do wysokiej temperatury  razem z CO2  wewnątrz? Przy 10 barach chyba wybuchają?

Data: 2016-12-02 17:05:25
Autor: Jacek
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
W dniu 02.12.2016 o 15:10, as@asa.pl pisze:

CO2  wbrew  pozorom jest dość niebezpiecznym gazem. W funkcji temeperatury
bardzo szybko się rozszeża   i  były przypadki  wybuchania butli   o  próbie
ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostały  zbytnio podgrzane. Ciekawe   czy
wytrzyma opona  która na słońcu zostanie   podgrzana   do wysokiej
temperatury  razem z CO2  wewnątrz? Przy 10 barach chyba wybuchają?
Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.
Jacek

Data: 2016-12-02 17:27:38
Autor: sirapacz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu
fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.
Jacek

Panie ekspercie od siedmiu boleści skoroś taki ekspierd, to po kiego zadajesz tu takie pytania?

Data: 2016-12-02 17:44:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Hello sirapacz,

Friday, December 2, 2016, 5:27:38 PM, you wrote:

ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu
fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.
Panie ekspercie od siedmiu boleści skoroś taki ekspierd, to po kiego
zadajesz tu takie pytania?

Ciekawość nim kieruje na przykład.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-12-02 17:42:01
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup
W dniu 02.12.2016 o 15:10, as@asa.pl pisze:
CO2  wbrew  pozorom jest dość niebezpiecznym gazem. W funkcji temeperatury
bardzo szybko się rozszeża   i  były przypadki  wybuchania butli o  próbie
ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostały  zbytnio podgrzane.
Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.

Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.

Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej rozszerzy.

J.

Data: 2016-12-02 17:51:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Hello J.F.,

Friday, December 2, 2016, 5:42:01 PM, you wrote:

CO2  wbrew  pozorom jest dość niebezpiecznym gazem. W funkcji
temeperatury bardzo szybko się rozszeża   i  były przypadki  wybuchania butli
o  próbie ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostały  zbytnio podgrzane.
Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.
Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno przewozić
gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej rozszerzy.

Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-12-02 18:29:17
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1147840813.20161202175115@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F.,
Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się
podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o
geografii.
Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno przewozić
gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy

Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.

Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli
za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
rozszerzy.

Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.

Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)

J.

Data: 2016-12-02 18:55:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Hello J.F.,

Friday, December 2, 2016, 6:29:17 PM, you wrote:

Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów o geografii.
Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do
pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby ciśnienie
było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
Podobnie masz z LPG tyle, że w butli LPG masz jeszcze zawór, który
popuści ciśnienia i spowoduje schłodzenie LPG w butli poniżej
temperatury krytycznej.

proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

Ale powyżej zależy i to bardzo.

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
rozszerzy.
Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)

Że za dużo nalejesz.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-12-02 19:14:33
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1859807828.20161202185535@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F.,
Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do
pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby ciśnienie
było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.

No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a powyzej juz calkiem przyjemnie.

O ile mogla byc przepelniona - o 20% ?
To tylko 20% wyzsze cisnienie gazu, 95 zamiast 78 bar, na tyle powinna byc butla projektowana.

Za to ponizej temperatury krytycznej jest nieprzyjemnie, bo moze peknac od rozszerzajacej sie cieczy :-)

proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

Ale powyżej zależy i to bardzo.

No wlasnie nie bardzo - zgrubsza liczac proporcjonalnie do temperatury, ale absolutnej.
A to juz niewiele rosnie w sensownych warunkach.

Zobacz co jest alternatywa dla CO2 - azot. W temperaturze grubo powyzej krytycznej.

J.

Data: 2016-12-02 21:36:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Hello J.F.,

Friday, December 2, 2016, 7:14:33 PM, you wrote:

[...]

Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ciśnienie było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
powyzej juz calkiem przyjemnie.

Ciśnienie nadal rośnie - najpierw czytaj, potem pisz.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-12-03 17:09:27
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Dnia Fri, 2 Dec 2016 21:36:17 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]
Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ciśnienie było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
powyzej juz calkiem przyjemnie.

Ciśnienie nadal rośnie - najpierw czytaj, potem pisz.

Sam przeczytaj.

Przekroczene temperatury krytycznej nie jest niczym groznym -
cisnienie juz wczesniej bylo 78 at, tak nadal takie jest - tzn rosnie
wraz z temperatura, ale jak to w gazie - stosunkowo powoli a wiec
niegroznie, trzeba by pozaru czy innego zrodla powaznej temperatury.

Za to jak do butli plynu za duzo nalejesz i podgrzewac zaczniesz, o,
to moze peknac. Jak przekroczysz temperature krytyczna, to juz mozesz
odetchnac z ulga :-)

J.

Data: 2016-12-02 17:28:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Hello As,

Friday, December 2, 2016, 3:10:18 PM, you wrote:

[...]

CO2  wbrew  pozorom jest dość niebezpiecznym gazem.

Spałeś na fizyce czy w szkołę cegłami rzucałeś zamiast do niej
chodzić?

W funkcji temeperatury bardzo szybko się rozszeża

Co robi? Chyba jednak to były cegły...

i były przypadki wybuchania butli o próbie ciśnienia 200 czy 250 bar
,gdy zostały zbytnio podgrzane.

Ale odróżniasz butlę zawierającą CIEKŁY CO2 od opony zawierającej
GAZOWY CO2?

Ciekawe czy wytrzyma opona która na słońcu zostanie podgrzana do
wysokiej temperatury razem z CO2 wewnątrz? Przy 10 barach chyba
wybuchają?

Nie było po drodze z fizyką, zdecydowanie.

Hint: przemiany fazowe, temperatura krytyczna CO2

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-12-02 19:23:23
Autor: masti
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
J.F. wrote:

A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za złomy? z chińskiej gównogumy?
jak mi się zdarzy dopompować odrobinę raz na 2-3 lata to już dużo
ostatnio jak zaczęło schodzić to się okazało, że pinezkę tapicerską
złapałem

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-03 17:28:29
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za złomy? z chińskiej gównogumy?

z finskiej.

Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

J.

Data: 2016-12-03 17:08:14
Autor: masti
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
J.F. wrote:

Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za złomy? z chińskiej gównogumy?

z finskiej.

Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

przy tej częstotliwości to już bym dawno podjechał :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-12-03 18:35:39
Autor: J.F.
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Dnia Sat, 3 Dec 2016 17:08:14 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisał(a):
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?
Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za złomy? z chińskiej gównogumy?

z finskiej.
Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

przy tej częstotliwości to już bym dawno podjechał :)

Przeciez na stacje i tak musze jezdzic :-)

A opony mialy byc wkrotce do wymiany, tylko sie nie chca zuzyc :)

J.

Data: 2016-12-03 21:43:16
Autor: masti
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
J.F. wrote:

Dnia Sat, 3 Dec 2016 17:08:14 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisał(a):
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?
Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za złomy? z chińskiej gównogumy?

z finskiej.
Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

przy tej częstotliwości to już bym dawno podjechał :)

Przeciez na stacje i tak musze jezdzic :-)

ale trzeba na dwa razy

A opony mialy byc wkrotce do wymiany, tylko sie nie chca zuzyc :)

no widzisz. One zawsze takie złosliwe. trzeba im było nie mówić :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona