Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Data: 2016-12-01 19:18:14
Autor: sirapacz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Nie będę Ciebie wyśmiewał - po prostu daruj sobie ten eksperyment.

Data: 2016-12-01 21:34:01
Autor: Jacek
W dniu 01.12.2016 o 19:18, sirapacz pisze:
Nie będę Ciebie wyśmiewał - po prostu daruj sobie ten eksperyment.
A coś merytorycznie?
Jacek

Data: 2016-12-01 21:56:11
Autor: sirapacz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

A coś merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtłocz tam hel. Długo nie pojeździsz bez dopełniania, ale za to jak ci zużycie paliwa spadnie;)

Data: 2016-12-01 21:44:27
Autor: masti
sirapacz wrote:

A coś merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtłocz tam hel. Długo nie pojeździsz bez dopełniania, ale za to jak ci zużycie paliwa spadnie;)

tylko nie hel bo od helu obiekty spadają :)

Data: 2016-12-02 14:57:14
Autor: as
sirapacz wrote:

A coś merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtłocz tam hel. Długo nie pojeździsz bez dopełniania,
ale za to jak ci zużycie paliwa spadnie;)

Ja bym  dał wodór może zacznie latac ?

Data: 2016-12-02 15:18:25
Autor: sirapacz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Ja bym  dał wodór może zacznie latac ?

Zeppelinem tera:)

Data: 2016-12-05 00:21:43
Autor: __Maciek
Fri, 02 Dec 2016 14:57:14 +0100 as@asa.pl napisał:

daruj sobie CO2 i wtłocz tam hel. Długo nie pojeździsz bez dopełniania,
ale za to jak ci zużycie paliwa spadnie;)

Ja bym  dał wodór może zacznie latac ?

To żeby samochodu nie unosiło to może wodorem z tlenem pompować, albo
samym tlenem.

Data: 2016-12-05 00:14:18
Autor: __Maciek
Thu, 1 Dec 2016 21:56:11 +0100 sirapacz <newsy@sircomp.pl> napisał:

A coś merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtłocz tam hel. Długo nie pojeździsz bez dopełniania, ale za to jak ci zużycie paliwa spadnie;)

A przyczepność się nie zminiejszy? Opony będą wszak próbowały unosić
samochód :-)

Data: 2016-12-04 16:04:54
Autor: Zenek Kapelinder
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Ciezarkami jak do wywazania mozna wyrownac wage. Hel sie nie nadaje bo on przez stalowa gruba na kilka milimetrow spierdala. Przez opone by przeszedl jak rozgotowane kartofle przez durszlak.

Data: 2016-12-01 22:44:41
Autor: Kaczin
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
W dniu 01.12.2016 o 19:18, sirapacz pisze:
Nie będę Ciebie wyśmiewał - po prostu daruj sobie ten eksperyment.

Co w tym śmiesznego albo groźnego?

--
Kaczin

Data: 2016-12-01 22:48:32
Autor: sirapacz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Co w tym śmiesznego albo groźnego?

Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za pompowaniem opon CO2? Toż to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.

Data: 2016-12-01 23:58:06
Autor: Kaczin
W dniu 01.12.2016 o 22:48, sirapacz pisze:
Co w tym śmiesznego albo groźnego?

Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za
pompowaniem opon CO2? Toż to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.

Ale dlaczego idiotyzm, skoro autor wątku ma butlę z CO2 na zbyciu?
To chyba logiczny argument?

--
Kaczin

Data: 2016-12-01 15:13:20
Autor: Zenek Kapelinder
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Wolal bym wody sodowej narobic. Niech dokupi saturator i na jakims skrzyzowaniu goni wode z saturatora. Za komuny przez sezon na saturatorze zarabiali na caly rok dobrego zycia. Ciekawe jak to teraz by wyszlo?

Data: 2016-12-02 09:04:03
Autor: sirapacz
[...]

teraz dostałbyś od skarbówki za niezarejestrowanie działalności, sanepid i mandat od straży miejskiej za handel bez zezwolenia:)

Data: 2016-12-02 14:17:47
Autor: Adam
W dniu 2016-12-02 o 09:04, sirapacz pisze:
[...]

Pewnie też klienci nie chcieli by używać jednej i tej samej szklanki.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-02 14:22:38
Autor: sirapacz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Pewnie też klienci nie chcieli by używać jednej i tej samej szklanki.

na łańcuchu:)

luz - są kubki jednorazowe:)

Data: 2016-12-02 00:06:02
Autor: Adam
W dniu 2016-12-01 o 22:48, sirapacz pisze:
Co w tym śmiesznego albo groźnego?

Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za
pompowaniem opon CO2? Toż to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.

W czym widzisz idiotyzm?

Zostało zadane pytanie:

W dniu 2016-12-01 o 16:22, Jacek pisze:
> Mam od niedawna butlę CO2 z reduktorem i mam ochotę spróbować pompowania
> kół tym właśnie gazem. Czy są jakieś przeciwwskazania?

Czy jesteś w stanie coś merytorycznie napisać?

Może inaczej:
Człek nie ma pompki ani kompresora, za to ma butlę z CO2 "za darmo".

Swego czasu gaśnice CO2 używałem do pompowania opon w motorku (było dobrze) i do chłodzenia napojów w lecie - pracowałem w kinie. Też to miałem "za darmo", bo trzeba było zdawać sprzęt - więc i tak gaśnice byłyby opróżniane.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-02 06:20:03
Autor: Jacek
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
W dniu 01.12.2016 o 22:48, sirapacz pisze:
Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za
pompowaniem opon CO2? Toż to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.
Widzę, że nadal nie masz nic do powiedzenia z sensem. Jakieś frustracje? Żonę głowa boli?
Dlaczego w rowerach można pompować CO2, a w samochodach już to jest "idiotyzm"? Inne prawa fizyki dla dwóch kółek?
https://www.cyklotur.com/akcesoria/pompki-rowerowe/na-naboje/
Jacek

Data: 2016-12-02 09:11:56
Autor: sirapacz
[...]

wycieczki osobiste i chamstwo zostaw dla kogoś na swoim poziomie.

Dlaczego w rowerach można pompować CO2, a w samochodach już to jest
"idiotyzm"? Inne prawa fizyki dla dwóch kółek?

bo łatwiej jest zrobić nabój CO2? Łatwiej to skroplić niż próbować skroplić mieszaninę gazu - zwłaszcza gazu zawierającego dużo azotu.

Data: 2016-12-02 09:23:44
Autor: Jacek
W dniu 02.12.2016 o 09:11, sirapacz pisze:
wycieczki osobiste i chamstwo zostaw dla kogoś na swoim poziomie.
To było, jako odpowiedź, na "idiotyzm", a wzorzec poziomu brałem nie od siebie.
bo łatwiej jest zrobić nabój CO2? Łatwiej to skroplić niż próbować
skroplić mieszaninę gazu - zwłaszcza gazu zawierającego dużo azotu.
Nadal nie kapujesz, że pytam o zachowanie CO2 w oponie, a nie o to, co jest łatwiej skroplić.
Poza tym, co ma piernik do wiatraka? Jeszcze łatwiej jest skroplić propan, albo mieszaninę propan-butan. Ciśnienie w butli 3 at - w sam raz do pompowania opon. I reduktor niepotrzebny.
Jacek

Data: 2016-12-02 10:10:48
Autor: sirapacz
[...]

to byla odpowiedz na argument dlaczego stosuje się naboje akurat z CO2.

twoje pytanie o zastosowanie w oponie powinno byc na grupie fizyka. na moje oko zważywszy na ściśliwość co2 spodziewałbym się bardziej "miękkich" opon przy tym samym ciśnieniu - ale to tylko moje dywagacje. fizykiem nie jestem.

Data: 2016-12-02 11:52:14
Autor: Jacek
W dniu 02.12.2016 o 10:10, sirapacz pisze:

[...]
To widać ;-)
Nie wiem, na ile własności CO2 odbiegają od własności gazu doskonałego (to takie pojęcie fizyczne), ale chyba różnica nie jest do zauważenia w przypadku opon.
Jacek

Data: 2016-12-02 10:32:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ja sie juz kiedys zastanawialem czy dmuchac materac, czy ... przeciez taka fajna butle z gazem mam.
I moze bym nawet przetestowal, ale dziewczyna ostro zaprotestowala, ze nie bedzie spac na bombie :-)

Jakby tak sie jeszcze dalo rano zuzyc ten gaz do gotowania ...

Tylko zwracam uwage na jedno - zwykla guma nieodporna na benzyne i inne ropopochodne.
Czy na LPG ... trzeba by sprawdzic.

Co prawda przy takiej butli sa gumowe uszczelki, ale moga byc z olejoodpornej.

No i w materacu nie ma na poczatku tlenu :-)

J.

Data: 2016-12-02 10:46:00
Autor: J.F.
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1q60d$7ua$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Co w tym śmiesznego albo groźnego?
Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za pompowaniem opon CO2? Toż to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.

Kolega ma zawadzajaca butle z CO2 w garazu.
To jest bardzo dobry argument :-)

J.

Data: 2016-12-02 11:22:05
Autor: sirapacz
Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Kolega ma zawadzajaca butle z CO2 w garazu.
To jest bardzo dobry argument :-)

To pms więc niech dokupi do tego migomat:) będzie miał jak znalazł do blacharki:)

Pompowanie kół dwutlenkiem węgla