Pomroczność - jasna ;)

Data: 2014-05-02 20:39:39
Autor: MarekZ
Pomroczność - jasna ;)
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lk0o1b$40n$1@node1.news.atman.pl...

Witam

Żoneczka miła, dziś pomyliła ... karty i wybrała gotówkę z KK Citi
(i jak to czasem bywa dla czystej wygody nawet pin byl zgodny )

To ze zabuli 4% prowizji to już sprawdziłem
i również to ze 16% od wypłat gotówkowych jak i przelewów z r-ku karty
jest kasowane bezlitośnie ;)

Ale pytanie mam takie - załóżmy ze na karcie aktualne zadłużenie to 2 tys.
a wypłata była 500 zł, to żeby uniknąć naliczania odsetek od tych 500zl
(bo zakładam że nie od całości długu)
należałoby w poniedziałek spłacić _całość_ obecnego zadłużenia karty ?

Zgodnie z Citi-regulaminem nie.

Należałoby spłacić kwotę będącą sumą: niespłaconej kwoty z poprzedniego wyciągu, prowizji za tę transakcję gotówkową (o ile się ona naliczy, bo nie wiem jak Citi nalicza prowizje za wypłatę, czy w dacie generowania wyciągu czy w dacie rozliczenia transakcji), innych naliczonych ewentualnie prowizji w bieżącym cyklu rozliczeniowym oraz kwoty transakcji gotówkowej, czyli 500 zł.

Inaczej pisząc, można nie spłacać transakcji bezgotówkowych z bieżącego okresu rozliczeniowego.

Data: 2014-05-02 20:55:26
Autor: Waldek
Pomroczność - jasna ;)
W dniu 2014-05-02 20:39, MarekZ pisze:

[...]

Hmm ...
Okres rozliczeniowy żonki - data wymagalności spłaty to 2-gi dzień m-ca,
czyli na 2-go maja spłaciła zadłużenie z poprzedniego okresu rozliczeniowego w 100%

Na obecny okres rozliczeniowy wymagalny do spłaty na 2-go czerwca
ma zadłużenie X do którego dojdzie to Y-gotówkowe

IMO bezpieczniej (a napewno taniej - LOL) byłoby aby w poniedziałek spłaciła X+Y
czy może spokojnie poczekać do 2.06 ze spłatą zadłużenia ?

Mnie się gdzieś po łepetynie palęta, że od transakcji gotówkowych na KK
to odsetki "lecą" od dnia zaciągnięcia kredytu
i mam nadzieje że tylko od tej kwoty ;)

Data: 2014-05-02 21:32:54
Autor: MarekZ
Pomroczność - jasna ;)
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lk0pmp$5ts$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Bardzo fartowna sytuacja.

Najgorsze co można zrobić to spłacić 500 zł przed momentem rozliczenia się transakcji gotówkowej, wtedy spłacą się transakcje bezgotówkowe.

Jeżeli poczeka spokojnie do 2 czerwca ze spłatą zadłużenia, zapłaci odsetki od 500 zł od dnia rozliczenia tej transakcji do 1 czerwca włącznie. Dla mnie nie ma to sensu.

Jeżeli spłaci całość zadłużenia po rozliczeniu się transakcji gotówkowej, dobrowolnie utraci zysk z grace-periodu dla bezgotówkowych.

Po rozliczeniu się tej transakcji gotówkowej należy wg mnie ją spłacić oraz jednocześnie spłacić prowizję od niej, jeśli się naliczy na rachunku karty. czyli nie czekać do wygenerowania się majowego wyciągu, a spłacić to w ramach bieżącego cyklu rozliczeniowego.

Zaznaczam, że piszę na podstawie Citi-regulaminu oraz mojego ogólnego doświadczenia związanego z KK. Wypłaty gotówki z KK Citi osobiście nie praktykowałem.

W normalnych bankach spłata całości wyciągów generuje brak odsetek od bezgotówkowych. Znam jeden, jedyny wyjątek od tej zasady: Bank BPH. Tak jak jest choć jedna transakcja gotówkowa jest to tak zrobione, że nie ma sposobu aby nie zaczęły się naliczac odsetki od bezgotówkowych jeżeli w pewnym momencie nie spłacimy salda zadłużenia do zera.

Pomroczność - jasna ;)