Pomyłka w przelewie

Data: 2016-01-17 15:22:05
Autor: martyn1
Pomyłka w przelewie
Witam
Mam taki problem, chciałem coś kupić przez internet, sprzedawca wysłał mi 2 maile pod rząd, 1 mail z kwotą za ile może mi to sprzedać i drugi mail że opuszcza mi 25 zł jak robie teraz wpłate.
Pomyliłem się i wpłaciłem mu te 25 zł, nie czytając tego 1 maila
Pozniej chciałem żeby mi oddał te 25 zł to napisał że odda ale ja mu zwróce pieniądze za przelew, dojazd do banku i swoj czas(prowadzi firme).
Czy ma takie prawo ?

Data: 2016-01-17 08:10:42
Autor: Kris
Pomyka w przelewie
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 15:22:07 UTC+1 uytkownik martyn1 napisa:
Witam
Mam taki problem, chciaem co kupi przez internet, sprzedawca wysa mi 2 maile pod rzd, 1 mail z kwot za ile moe mi to sprzeda i drugi mail e opuszcza mi 25 z jak robie teraz wpate.
Pomyliem si i wpaciem mu te 25 z, nie czytajc tego 1 maila
Pozniej chciaem eby mi odda te 25 z to napisa e odda ale ja mu zwrce pienidze za przelew, dojazd do banku i swoj czas(prowadzi firme).
Czy ma takie prawo ?

Ma

Data: 2016-01-17 17:30:14
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 17:10, Kris pisze:
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 15:22:07 UTC+1 użytkownik martyn1 napisał:
[...]

Gdyby jednak spór otarł się o sąd (roszczenie o bezpodstawne
wzbogacenie), to raczej żadne koszty nie byłyby potrącone.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 09:32:38
Autor: Kris
Pomyka w przelewie
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 17:30:20 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2016-01-17 o 17:10, Kris pisze:
> W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 15:22:07 UTC+1 uytkownik martyn1 napisa:

Gdyby jednak spr otar si o sd (roszczenie o bezpodstawne
wzbogacenie), to raczej adne koszty nie byyby potrcone.

Pewny jeste?

Data: 2016-01-17 18:40:41
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 18:32, Kris pisze:
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 17:30:20 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Pewny jesteś?

Polski sąd może zasądzić wszystko, więc pewności nie mam, ale dolary
przeciwko orzechom bym postawił. Albo inaczej: powództwo wytoczył, jak
nie odda po dobroci.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 09:59:30
Autor: Kris
Pomyka w przelewie
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 18:40:47 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2016-01-17 o 18:32, Kris pisze:
> W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 17:30:20 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:

> Pewny jeste?

Polski sd moe zasdzi wszystko, wic pewnoci nie mam, ale dolary
przeciwko orzechom bym postawi. Albo inaczej: powdztwo wytoczy, jak
nie odda po dobroci.
"opuszcza mi 25z jak robie teraz wpate"
Zaryzykowa by ustalanie zakresu czasowego- a jak wpate zrobi 15min po meilu to byo "teraz" czy nie?

Data: 2016-01-18 22:09:43
Autor: J.F.
Pomyłka w przelewie
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n7gjmt$olv$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Ryzykujac koszty rzedu 200-2000 zl w zamian za szanse uzyskania 25 ? :-)

J.

Data: 2016-01-18 22:12:54
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 22:09, J.F. pisze:
[...]

Znowu coś konfabulujesz ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-01-19 15:58:35
Autor: J.F.
Pomyłka w przelewie
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n7jkgt$hl7$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Spor jest o 25 zl, wic jak rozumiem zyskac mozna 25 zl.
Plus zwrot kosztow - no ale to nie zarobek.

Ale jak sie przegra, to przyjdzie poniesc koszty poniesione przez druga strone.

Chyba, ze konfabuluje z ta gorna granica - faktycznie, chyba daje sie wiecej kosztow wykrecic :-)

J.

Data: 2016-01-17 17:53:34
Autor: martyn1
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 17:30, Liwiusz pisze:
[...]

Teraz tak pomyślałem i raczej nie było to by bezpodstawne, bo jednak te koszty jakieś poniesie

Data: 2016-01-17 18:07:53
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
napisał:
[...]

Mylisz pojęcia. Bezpodstawnym wzbogaceniem jest dla sprzedawcy
otrzymanie o 25zł więcej.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 22:20:37
Autor: Robert Tomasik
Pomyłka w przelewie
W dniu 17-01-16 o 17:53, martyn1 pisze:

[...]

Ale to muszą być uzasadnione koszty. Teraz większość przedsiębiorców jednak przez Internet robi przelewy, a nie jeździ osobiście do banku.

Natomiast osobną sprawą pozostaje, na jakich warunkach zawarto ostatecznie umowę. Z treści posta początkowego wynika, że sprzedający złożył dwie oferty. Druga była niższa o 25 zł, pod warunkiem dokonania wpłaty szybko. Kupujący przyjął pierwszą. Czemu? Jego prawo.

Data: 2016-01-17 22:52:56
Autor: Animka
Pomyłka w przelewie
[...]

Jeśli to była transakcja na Allegro to można temu sprzedającemu wystawić odpowiedni komentarz, a jak wiadomo sprzedawcy boją się negatywów "jak ognia".

--
animka

Data: 2016-01-18 01:26:40
Autor: Robert Tomasik
Pomyłka w przelewie
W dniu 17-01-16 o 22:52, Animka pisze:
[...]

No ale jeśli to była transakcja na ALLEGRO, to jak sobie wyobrażasz negocjacje ceny?

Data: 2016-01-18 20:03:23
Autor: Animka
Pomyłka w przelewie
[...]

Nie pisałam o negocjacjach.

--
animka

Data: 2016-01-19 12:54:03
Autor: Robert Tomasik
Pomyłka w przelewie
W dniu 18-01-16 o 20:03, Animka pisze:
[...]

No jak nie pisałaś? Najpierw była ustalona cena. Potem propozycja zakupu 25 zł taniej. Potem zaakceptowanie tej drugiej kwoty, czego kupujący nie ogarnął.

Data: 2016-01-21 21:55:36
Autor: Animka
Pomyłka w przelewie
[...]

A sprzedający zastosował "chwyt" na półgłówków.

--
animka

Data: 2016-01-21 23:18:35
Autor: Robert Tomasik
Pomyłka w przelewie
W dniu 21-01-16 o 21:55, Animka pisze:

No jak nie pisałaś? Najpierw była ustalona cena. Potem propozycja
zakupu 25 zł taniej. Potem zaakceptowanie tej drugiej kwoty, czego
kupujący nie ogarnął.
A sprzedający zastosował "chwyt" na półgłówków.

Fakt, że górnolotne to argumenty nie były, ale co do zasady ma akurat rację i zwrot się kupującemu nie należy.

Data: 2016-01-22 17:21:39
Autor: qwerty
Pomyłka w przelewie
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:569c05a7$0$700$65785112@news.neostrada.pl...
Ale to muszą być uzasadnione koszty. Teraz większość przedsiębiorców jednak przez Internet robi przelewy, a nie jeździ osobiście do banku.

Bierze przykład z państwa.

Data: 2016-01-17 18:19:32
Autor: Animka
Pomyłka w przelewie
[...]

  Że co?
Sprzedaje przez internet, dostaje przelewy przez internet, wysyła przelewy przez internet i prostak chciwy nie może odesłać tych 25 zł?

--
animka

Data: 2016-01-17 18:26:47
Autor: martyn1
Pomyłka w przelewie
napisał:
[...]

Mówi że nie ma tokenów i musi zrobić wpłate na mieście. Bo tak to tylko 5 zł za zwrotny przelew by pobrał.

Data: 2016-01-17 18:38:19
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 18:26, martyn1 pisze:
Mówi że nie ma tokenów i musi zrobić wpłate na mieście.

To już problem jego niezaradności.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 18:42:45
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 18:26, martyn1 pisze:
Bo tak to tylko 5 zł za zwrotny przelew by pobrał.

Ściemnia z kosztami, to już na każdej poczcie jest 2,5zł. Jak już biega
po mieście, to może też wpłacić bezpośrednio do twojego banku za darmo.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 18:50:24
Autor: martyn1
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 18:42, Liwiusz pisze:
[...]

Mówi że to jest marnowanie jego czasu itd.
W sumie moj błąd.
Może ma i rację

Data: 2016-01-17 18:55:10
Autor: Tom N
Pomyka w przelewie
martyn1 w <news:569bd460$0$22837$65785112news.neostrada.pl>:

Mwi e to jest marnowanie jego czasu itd.
W sumie moj bd.
Moe ma i racj

Dopa mu jeszcze 25, albo 50, bo przecie zmarnowa tez czas na dyskusje o
zwrocie pierwotnych 25...

--
'Tom N'

Data: 2016-01-17 19:05:14
Autor: martyn1
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 18:55, (Tom N) pisze:
[...]

Mwi o czasie na miecie bo specjalnie musiaby jecha do banku czy gdzies tam wpaci mi te 25 z

Data: 2016-01-17 19:12:09
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 19:05, martyn1 pisze:
W dniu 2016-01-17 o 18:55, (Tom N) pisze:
martyn1 w

Mówi że to jest marnowanie jego czasu itd.
W sumie moj błąd.
Może ma i rację

Dopłać mu jeszcze 25, albo 50, bo przecież zmarnował tez czas na
dyskusje o
zwrocie pierwotnych 25...

Mówił o czasie na mieście bo specjalnie musiałby jechać do banku czy
gdzies tam wpłacić mi te 25 zł

Spokojnie może ci zrobić ten przelew przy okazji robienia przelewu do
ZUS lub US.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 10:38:29
Autor: Kris
Pomyka w przelewie
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 19:12:15 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:

> gdzies tam wpaci mi te 25 z

Spokojnie moe ci zrobi ten przelew przy okazji robienia przelewu do
ZUS lub US.
Napiszesz mi gratis pismo procesowe?
Przy okazji pisania innego pisma;)

Data: 2016-01-17 20:15:35
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 19:38, Kris pisze:
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 19:12:15 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Co to za analogia? Mowa jest o tym, że sprzedawca "musi" poświęcić
dodatkowy czas na pójście do banku - jak widać nie musi (w kontekście
tego przelewu na 25zł).

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 11:04:28
Autor: Kris
Pomyka w przelewie
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 19:12:15 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:

> gdzies tam wpaci mi te 25 z

Spokojnie moe ci zrobi ten przelew przy okazji robienia przelewu do
ZUS lub US.
Biuro rachunkowe mu robi;)

Data: 2016-01-17 20:17:18
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 20:04, Kris pisze:
[...]

Jakby nie kombinować, prowadzenie działalności naraża przedsiębiorcę na
takie właśnie straszne czynności, że czasem musi wykonać przelew, i nie
wydaje mi się, aby orzecznictwo sądowe dawało mu w związku z tym jakieś
ekstra wynagrodzenie. To jest zwykłe ryzyko biznesowe. I tak jak
wspomniałem - jeśli przedsiębiorca jest na tyle niegramotny, że musi
chodzić na miasto robić przelew, to jest to tylko jego broszka.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 11:39:59
Autor: Kris
Pomyka w przelewie
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 20:17:24 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2016-01-17 o 20:04, Kris pisze:
> W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 19:12:15 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:

> Biuro rachunkowe mu robi;)

Jakby nie kombinowa, prowadzenie dziaalnoci naraa przedsibiorc na
takie wanie straszne czynnoci, e czasem musi wykona przelew, i nie
wydaje mi si, aby orzecznictwo sdowe dawao mu w zwizku z tym jakie
ekstra wynagrodzenie. To jest zwyke ryzyko biznesowe. I tak jak
wspomniaem - jeli przedsibiorca jest na tyle niegramotny, e musi
chodzi na miasto robi przelew, to jest to tylko jego broszka.
Uwaasz e zrobienie przelewu zawsze jest bezkosztowe?

Data: 2016-01-17 20:44:46
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 20:39, Kris pisze:
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 20:17:24 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Uważasz że zrobienie przelewu zawsze jest bezkosztowe?

Uważam, że koszt ten jest po stronie wysyłającego przelew przedsiębiorcy.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-17 12:04:16
Autor: Kris
Pomyka w przelewie
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 20:44:52 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2016-01-17 o 20:39, Kris pisze:
> W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 20:17:24 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:

> Uwaasz e zrobienie przelewu zawsze jest bezkosztowe?

Uwaam, e koszt ten jest po stronie wysyajcego przelew przedsibiorcy.
Znaczy przelejesz mi omykowo za duo kasy i mam Tobie bezkosztowo to zwrci?

Data: 2016-01-17 21:48:19
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W d niedziela, 17 stycznia 2016 19:12:15 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Znaczy przelejesz mi omyłkowo za dużo kasy i mam Tobie bezkosztowo to zwrócić?

Co do zasady tak to działa. Nie przypominam sobie, aby roszczenia o
bezpodstawne wzbogacenie były ograniczane o jakieś ekstra koszty
związane z tym, że ktoś musi iść na miasto zrobić przelew, czy nawet
wracać z rocznego urlopu w USA ;)

W końcu bezpodstawne wzbogacenie polega na tym, że wzbogacony jest
obowiązany do zwrotu wzbogacenia. A skoro jest obowiązany, to na nim
spoczywa obowiązek kosztowy dokonania zwrotu.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-18 07:11:59
Autor: Robert Tomasik
Pomyłka w przelewie
W dniu 17-01-16 o 21:48, Liwiusz pisze:

[...]

Wiesz, tylko w tym szczególnym wypadku chodzi o 25 zł i ów koszt może być porównywalny z wysokością zobowiązania. :-)

Data: 2016-01-18 08:24:22
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
[...]

Byłbym skłonny się zgodzić (co do zwrotu kosztów) gdyby wzbogaconym była
105-letnia staruszka obłożnie chora nie wychodząca z domu i ślepa, bez
opieki i rodziny. Przypadek szczególny. Ale w tym przypadku - nie tyle
że kosztu nie ma, co bez problemu może być "wzięty" przez prowadzącego
działalność przedsiębiorcę.

Mam wrażenie, że kręcimy się z tematem w kółko, a i tak największym
problemem jest to, że *kupującemu* nie bardzo zależy na odzyskaniu
pieniędzy i przeżywa coś w rodzaju syndromu sztokholmskiego.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-25 18:20:20
Autor: G.S.
Pomyka w przelewie
On Sun, 17 Jan 2016, Liwiusz wrote:

W dniu 2016-01-17 o 21:04, Kris pisze:
> Znaczy przelejesz mi omykowo za duo kasy i mam Tobie bezkosztowo to zwrci?

Co do zasady tak to dziaa. Nie przypominam sobie, aby roszczenia
o bezpodstawne wzbogacenie byy ograniczane o jakie ekstra koszty
zwizane z tym, e kto musi i na miasto zrobi przelew, czy nawet
wraca z rocznego urlopu w USA ;)

 Bo one nie s *ograniczane*.
 Po prostu zobowizanemu naley si zwrot kosztw z przepisw oglnych,
wic ma (rwnie z przepisw oglnych) prawo wzi zastaw na kwot
stanowiac rwnowarto kosztu, a nastpnie t kwot potrci.

 Osobna sprawa to wycena wartoci (w tym przypadku na cae 25 z)
rzeczonego kosztu.
 Ale Ty najwyraniej prbujesz podway *fakt*, e zobowizany
do zwrotu ma prawo do potrcenia kosztw, a z tym nijak nie
mona si zgodzi. Przecie to nie jego wina, e zosta
bezpodstawnie wzbogacony.
 A trzecia, rwnie odrbna sprawa, to omwiony ju fakt e oferty
byy dwie, za "owiadczeniem strony" jest, jak chce KC, "kade
zachowanie", wic sam fakt przysugiwania zwrotu jest dyskusyjny,
ale do tego si nie wtykam, poprzestamy na "nienalenym
wiadczeniu".

W kocu bezpodstawne wzbogacenie polega na tym, e wzbogacony jest
obowizany do zwrotu wzbogacenia. A skoro jest obowizany, to na nim
spoczywa obowizek kosztowy dokonania zwrotu.

 Cofam to co napisaem wczeniej.
 Zmusie mnie do zajrzenia do KC ;)

 Jest przecie przepis szczegowy: 408 KC.
"wydatek konieczny nie znajdujcy pokrycia w osignitym uytku".
 Na - nomen omen - bank!
 :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-17 22:47:40
Autor: Animka
Pomyłka w przelewie
[...]

Jeszcze jest trochę uczciwych ludzi i pieniądze zaraz zwracają przelewem.
Ty chyba przelewów przez internet nie robisz i nie zdarzyło Ci się zapłacić komuś za dużo albo 2 razy.
Życzę Ci, żebyś się pomylił chciwusie.

--
animka

Data: 2016-01-25 17:44:46
Autor: G.S.
Pomyka w przelewie
> [...]

> gdzies tam wpaci mi te 25 z

Spokojnie moe ci zrobi ten przelew przy okazji robienia przelewu do

 Przecie wtkotwrca zacytowa i sprzedawca "nie ma tokenw".
 To ja bym Twoj spokj podway ;)

 Nie zmienia to faktu, e mona mu zaproponowa, eby zwrci kas
jak ju rodki (techniczne) do potwierdzania przeleww zdobdzie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-17 21:27:21
Autor: cef
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-17 o 19:05, martyn1 pisze:

Mwi o czasie na miecie bo specjalnie musiaby jecha do banku czy
gdzies tam wpaci mi te 25 z

Zlej tego palanta, co to za przedsibiorca co
nie potrafi odda 25 z. Znamy tylko wersj jednej strony.
Moe si umwilicie, e mu zapacisz 25 za co innego
i ma podstawy eby nie oddawa?
Jeli jest jak piszesz, to podaj tu jego dane publicznie,
zacytuj korespondencj a pewnie znajdzie si kilku
zawistnych z definicji, ktrzy powic swj czas,
eby pohejtowa gocia, zamwi mu za pobraniem i nie odebra
i zrobi jeszcze wiele innych nieprzyjemnych rzeczy :-))

Data: 2016-01-19 03:00:48
Autor: Budzik
Pomyka w przelewie
Uytkownik martyn1 martynsopsas2@wp.pl ...

[...]

To odpisz mu ze ci sie nie spieszy i niech ten przelew zrobi przy okazji jak bedzie w banku paci za prad czy za telewizj...
Albo comiesieczny przelew podatku lub ZUS.

Data: 2016-01-22 17:23:09
Autor: qwerty
Pomyka w przelewie
Uytkownik "martyn1"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:569bd7d9$0$22823$65785112@news.neostrada.pl...
Mwi o czasie na miecie bo specjalnie musiaby jecha do banku czy gdzies tam wpaci mi te 25 z

To poczekaj a przyjdzie towar i spjrz na paragon/faktur. Jak kwota nie bdzie si zgadzaa do donos do US.

Data: 2016-01-23 07:21:47
Autor: BabYmos
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-22 o 17:23, qwerty pisze:
[...]

Tylko z tego co wywnioskowaem on tego towaru nie kupi.

Data: 2016-01-17 22:54:45
Autor: Animka
Pomyłka w przelewie
napisał:
[...]

A co to kogoś obchodzi? Niech nie sprzedaje sprzedawczyk jeden.

--
animka

Data: 2016-01-17 23:42:48
Autor: Tom L.
Pomyka w przelewie
A co to kogo obchodzi? Niech nie sprzedaje sprzedawczyk jeden.

Nie nerwuj si tak babo ;)

Data: 2016-01-18 05:18:01
Autor: Aniuska
Pomy�ka w przelewie
Kupujacy powinien ponieść koszty przelewu itp, bo dlaczego sprzedający ma ponosić dodatkowe koszta za pomyłkę kupującego?

Data: 2016-01-19 18:00:45
Autor: Budzik
Pomy?ka w przelewie
Uytkownik Aniuska fsdfsafsadfasdf@fo.pl ...

Kupujacy powinien ponie koszty przelewu itp, bo dlaczego sprzedajcy ma ponosi dodatkowe koszta za pomyk kupujcego?

Koszty przelewu w dobie darmowyhc przeleww via internet - dobre...

Data: 2016-01-19 10:49:08
Autor: Kris
Pomy?ka w przelewie
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 19:00:47 UTC+1 uytkownik Budzik napisa:
> [...]

Koszty przelewu w dobie darmowyhc przeleww via internet - dobre...

Nie ma zakazu posiadania konta tam gdzie przelewy s patne.

Data: 2016-01-19 20:10:03
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-19 o 19:49, Kris pisze:
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 19:00:47 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Aniuska fsdfsafsadfasdf@fo.pl ...

Kupujacy powinien ponieść koszty przelewu itp, bo dlaczego sprzedający ma ponosić dodatkowe koszta za pomyłkę kupującego?

Koszty przelewu w dobie darmowyhc przelewów via internet - dobre...

Nie ma zakazu posiadania konta tam gdzie przelewy są płatne.

No ale dlaczego wierzyciel ma płacić za taką fanaberię?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-19 12:26:23
Autor: Kris
Pomy?ka w przelewie
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 20:10:12 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2016-01-19 o 19:49, Kris pisze:
> W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 19:00:47 UTC+1 uytkownik Budzik napisa:

No ale dlaczego wierzyciel ma paci za tak fanaberi?

Wierzyciel od razu. Go wysa za duo, niby czemu sprzedawca ma bra na siebie koszty odesania.
Inaczej- na Twoje konto bankowe prowadzone w pln wyl 100usd. Bank przewalutuje na konto wpyn zotwki. Zadam zwrotu bo si pomyliem. Oddasz 100usd?

Data: 2016-01-19 21:33:32
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-19 o 21:26, Kris pisze:
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 20:10:12 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Wierzyciel od razu.

Masz na ten temat inne zdanie?

Gość wysłał za dużo, niby czemu sprzedawca ma brać na siebie koszty odesłania.

Bo jest dłużnikiem i jest na to przepis.

Inaczej- na Twoje konto bankowe prowadzone w pln wyślę 100usd. Bank przewalutuje na konto wpłyną złotówki. Zażądam zwrotu bo się pomyliłem. Oddasz 100usd?

Tu też zachęcam do zapoznania się z przepisami - oddaniu podlega to, o
co się wzbogaciłem.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-25 18:40:15
Autor: G.S.
Pomy?ka w przelewie
On Tue, 19 Jan 2016, Liwiusz wrote:

W dniu 2016-01-19 o 21:26, Kris pisze:
> Go wysa za duo, niby czemu sprzedawca ma bra na siebie koszty odesania.

Bo jest dunikiem i jest na to przepis.

 Przepis jest, ale na to, e moe potrci koszty.

> Inaczej- na Twoje konto bankowe prowadzone w pln wyl 100usd. Bank przewalutuje na konto wpyn zotwki. Zadam zwrotu bo si pomyliem. Oddasz 100usd?

Tu te zachcam do zapoznania si z przepisami

 Jestem za! ;)

- oddaniu podlega to, o co si wzbogaciem.

 Nie do koca, bo przez Twoje zdanie przebija cicho (nieprawdziwa)
teza e "tylko". A to by byo zbyt proste i zbyt pikne ;)
 Razem z uzyskanymi w trybie "wykorzystywania" poytkami minus
poniesione "niezbdne nakady".
 No to wychodzi e Kris dobrze pisze.
 Wierzyciel spowodowa, wierzyciel moe si pofatygowa odkrca osobicie ;)
 Jeli koszt zwrotu nadpaty nie jest "niezbdnym nakadem", to znaczy
dunik nie ma obowizku go ponosi, a wtedy wprost wychodzi, e
wierzyciel moe teleportowa te pienidze do siebie ;)

 Raz jeszcze: osobna sprawa to WYSOKO nakadw.

 IMO, zupenie suszny jest pogld, i oczekujcy zwrotu powinien jasno
wyrazi wol "poprosz na spokojnie odesa przy okazji" i tyle.
 Ekspres to problem inny, bo fakt i sprzedawca moe nie mie np.
karty kodw (skoczya si) nie jest niczym dziwnym.
BTW: nie wiem czy kto zauway, ale taki przelew (z uyciem karty
kodw) wcale NIE JEST darmowy. Od jakiego czasu banki ka sobie
paci za przysanie karty, co powoduje i kady przelew kilkadziesit
groszy jednak kosztuje :>
(i nie pisa mi tu o takich fanaberiach jak SMSy, nie mam zamiaru
zmienia telefonu w papier wartociowy :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-19 20:47:15
Autor: WAM
Pomy?ka w przelewie
On Tue, 19 Jan 2016 20:10:03 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie ma zakazu posiadania konta tam gdzie przelewy s patne.

No ale dlaczego wierzyciel ma paci za tak fanaberi?
Prosz o wykaz bankw prowadzcych konta (najlepiej bezpatnie) z
bezpatnymi przelewami dla spek kapitaowych.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w grach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-01-19 21:08:31
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-19 o 20:47, WAM pisze:
On Tue, 19 Jan 2016 20:10:03 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie ma zakazu posiadania konta tam gdzie przelewy są płatne.

No ale dlaczego wierzyciel ma płacić za taką fanaberię?
Proszę o wykaz banków prowadzących konta (najlepiej bezpłatnie) z
bezpłatnymi przelewami dla spółek kapitałowych.

Niech ci księgowy poszuka.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 08:05:00
Autor: Tomasz Kaczanowski
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-19 21:08, Liwiusz pisze:
[...]

Hmm sądzę, że przedpisca ma rację, to że jest kilka kont, gdzie _jeszcze_ jest coś prawie bezpłatnie (bo całkowicie bezpłatnych kont juz chyba nie ma), to nie znaczy, że jest to standard. A właśnie dla przedsiębiorców nie znam takowego.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2016-01-20 08:06:49
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 o 08:05, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

I jak płacisz za prąd, to sobie potrącasz za przelew?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 08:23:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 08:06, Liwiusz pisze:
[...]

Zważ na skalę, jeśli mam komuś przesłać kilka tysięcy zł, nie patrzę na opłatę rzędu powiedzmy 5zł, bo to pomijalna sprawa, jeśli jednak to jest 1/5 kwoty całości - to jednak zmienia postać rzeczy. A ja nie czepiłem się tego, że chce - ale tego, że najpierw wytyka sie komuś, że jest tyle bezpłatnych kont, a później okazuje się,że nie chce się podać żadnego przykładu - jest to co najmniej niegrzeczne, a na pewno tak nie powinno się dyskutować.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2016-01-20 08:34:43
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 o 08:23, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Niegrzecznie jest argumentować jak dla spółki, skoro dyskusja jest o
osobie fizycznej.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 08:35:32
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
[...]

I co, jak płacisz za mały rachunek, to cię elektrownia potem nie ściga o
te 5zł?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 10:51:33
Autor: Tomasz Kaczanowski
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 08:35, Liwiusz pisze:
[...]

Argument równie dobry jak słońce będzie za chmurami. Liwiuszu - szanujmy się choć trochę i odpowiadajmy na temat. A jak juz czepiłeś się hyz elektrowni, co jak masz nadpłatę w elektrowni (a dokładniej w firmie rozliczającej) wysokości 5zł, to odsyłają Tobie od razu 5zł, czy jednak to Ty musisz się pofatygować, odpowiednie pisma złożyć, albo ew odliczyć to w rachunku następnym (jeśli akurat nie zmieniłeś firmy rozliczającej np przeprowadzając się, wtedy już jest pod górkę)?

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-01-20 10:53:48
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 o 10:51, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

No ja się muszę pofatygować i poprosić. Tak samo jak wątkotwórczyni też
nie dostała tego z automatu, tylko musi się prosić.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 12:04:31
Autor: m
Pomy?ka w przelewie
W dniu 20.01.2016 o 08:23, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
Zważ na skalę, jeśli mam komuś przesłać kilka tysięcy zł, nie patrzę na opłatę rzędu powiedzmy 5zł, bo to pomijalna sprawa, jeśli jednak to jest 1/5 kwoty całości - to jednak zmienia postać rzeczy.

A jak płacisz za gaz? Nierzadko za gaz płaci się właśnie kwoty ok. 25zł/mc.

p. m.

Data: 2016-01-20 12:18:22
Autor: Tomasz Kaczanowski
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 12:04, m pisze:
[...]

W czasie, gdy przelewy nie były darmowe wykupowałem od razu większa ilość i płaciłem za pol roku z góry. Ale to były zamierzchłe czasy. I dodajmy, ze jest to nieadekwatna sytuacja, bo tu płacisz to co masz zapłacić (więc wybierając konto brałeś pod uwagę choćby kwestia oplata stalą za konto/opłata za przelew), a tu masz zwrot pieniędzy, bo ktoś sie pomylił, jak ktos się pomylił, to chyba nie ty masz być stratny. Pomijam fakt, że była to oferta dodatkowa, z której (zniżkowego zakupu) ktoś nie musiał korzystać.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-01-20 12:29:31
Autor: J.F.
Pomy?ka w przelewie
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:569f6cfc$0$22832$65785112@news.neostrada.pl...
A jak płacisz za gaz? Nierzadko za gaz płaci się właśnie kwoty ok. 25zł/mc.
W czasie, gdy przelewy nie były darmowe wykupowałem od razu większa ilość i płaciłem za pol roku z góry. Ale to były zamierzchłe czasy.

Tak nawiasem mowiac - taka wplata z gory to chyba zaliczka ?
I wymaga wystawienia faktury VAT zaliczkowej ?

To niech sp* taki klient, ktory zmusza ksiegowosc do dodatkowych operacji :-)

J.

Data: 2016-01-20 12:45:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 12:29, J.F. pisze:
[...]

Tak - ale zamiast tego nie dostawałem (wtedy co miesiąc) normalnej faktury za zużycie (i nie musiałem czekać na osobę spisującą dane z licznika i wystawiające faktury/rachunki). To były czasy przedinternetowych banków :) Więc biorąc pod uwagę opłaty na poczcie, czas tracony itp. wolałem będąc przy okazji raz na pół roku załatwić to w siedzibie firmy - dodatkowo wpłacając w kasie gotówkę bez żadnych opłat :)

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2016-01-20 09:23:27
Autor: WAM
Pomy?ka w przelewie
On Wed, 20 Jan 2016 08:06:49 +0100, Liwiusz
[...]

Niech ci ksigowy poszuka.

Hmm sdz, e przedpisca ma racj, to e jest kilka kont, gdzie
_jeszcze_ jest co prawie bezpatnie (bo cakowicie bezpatnych kont juz
chyba nie ma), to nie znaczy, e jest to standard. A wanie dla
przedsibiorcw nie znam takowego.

I jak pacisz za prd, to sobie potrcasz za przelew?
Nie potrcam sobie, tylko nie wiem dlaczego nazywasz patne przelewy
fanaberi. W pewnych sytuacjach nie jest moliwe uzyskanie oferty z
bankw z darmowymi przelewami. Dlatego poprosiem Ci o wskazanie
skoro nazywasz to fanaberi.

WAM

Data: 2016-01-20 09:28:51
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 o 09:23, WAM pisze:
[...]

Nie potrącam sobie, tylko nie wiem dlaczego nazywasz płatne przelewy
fanaberią. W pewnych sytuacjach nie jest możliwe uzyskanie oferty z
banków z darmowymi przelewami. Dlatego poprosiłem Cię o wskazanie
skoro nazywasz to fanaberią.

Poczytaj wątek. Dyskusja nie jest o sp. z o.o., tylko o rżnięciu głupa
przez osobę fizyczną, że płaci 5zł za przelew.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 11:55:35
Autor: WAM
Pomy?ka w przelewie
On Wed, 20 Jan 2016 09:28:51 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Poczytaj wtek. Dyskusja nie jest o sp. z o.o., tylko o rniciu gupa
przez osob fizyczn, e paci 5z za przelew.
Czytaem wtek. Moe przegapiem. Daj linka gdzie jest wskazane, e
sprzedawca jest os.fiz.?

WAM

Data: 2016-01-20 10:00:59
Autor: Budzik
Pomy?ka w przelewie
Uytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...

[...]

mbank - jeszcze nie zapaciem grosza za konto firmowe, a ostatnio nawet 500z rozdawali za pacenie ZUS z tegoz konta...

Data: 2016-01-20 11:02:13
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 o 11:00, Budzik pisze:
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...

[...]

mbank - jeszcze nie zapłaciłem grosza za konto firmowe, a ostatnio nawet 500zł rozdawali za płacenie ZUS z tegoz konta...

Akurat w koncie firmowym mbanku przelewy są płatne. Ale można używać do
DG ekonta (kiedyś jak patrzyłem, to nie było takiego zastrzeżenia w
umowie/regulaminie mbanku).

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 18:00:40
Autor: Budzik
Pomy?ka w przelewie
Uytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Akurat w koncie firmowym mbanku przelewy s patne. Ale mona uywa
do DG ekonta (kiedy jak patrzyem, to nie byo takiego zastrzeenia w
umowie/regulaminie mbanku).

Hmm, to nawet nie wiedziaem. Rzeczywicie z gospodarczego robie tylko przelewy do zus i na podatki i ten a pewno sa darmowe. Darmowe sa tez na inne konta w ramach mbanku.
Natomiast tak jak piszesz - mozna to polaczyc z darmowym ekontem.

Data: 2016-01-20 20:38:45
Autor: WAM
Pomy?ka w przelewie
On Wed, 20 Jan 2016 18:00:40 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Hmm, to nawet nie wiedziaem. Rzeczywicie z gospodarczego robie tylko przelewy do zus i na podatki i ten a pewno sa darmowe. Darmowe sa tez na inne konta w ramach mbanku.
O to co zmienili bo kiedy z konta mbiznes na ekonto osobiste
kosztowao 1 z.

WAM

Data: 2016-01-25 18:29:19
Autor: G.S.
Pomy?ka w przelewie
On Wed, 20 Jan 2016, Budzik wrote:

Uytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

> Akurat w koncie firmowym mbanku przelewy s patne. Ale mona uywa
> do DG ekonta (kiedy jak patrzyem, to nie byo takiego zastrzeenia
> w umowie/regulaminie mbanku).

 Oczywiscie podajc je (rwnie, jako kolejne) "konto gospodarcze"
do ZUS i US?
 Acz w praktyce, dopki podatki i ZUSy s pacone pewnie nikt tego
nie sprawdza, to za niezgoszenie przysuguje mandat :D

Hmm, to nawet nie wiedziaem. Rzeczywicie z gospodarczego robie tylko przelewy do zus i na podatki i ten a pewno sa darmowe. Darmowe sa tez na inne konta w ramach mbanku.

 rednio na jea.
 Ostatni przelew z biznesowego na ekonto kosztowa jak kady inny,
cae 1,50 z. Wanie sprawdziem.

Natomiast tak jak piszesz - mozna to polaczyc z darmowym ekontem.

 I przelew z DG na nie jest patny :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-25 19:00:52
Autor: Budzik
Pomy?ka w przelewie
Uytkownik G.S. smolik@stanpol.com.pl ...

Natomiast tak jak piszesz - mozna to polaczyc z darmowym ekontem.

 I przelew z DG na nie jest patny :)

Jakies dziwy. :)
Rzeczywicie na jednym koncie opata bya pobierana ale na drugim nie jest.
Czy moze by tak, ze jest pobierana, jak sie przelew zrobi z definiowanych a nie jest pobierana jak sie zrobi z moduu przelew wasny?

Data: 2016-01-27 23:25:11
Autor: G.S.
Pomy?ka w przelewie
On Mon, 25 Jan 2016, Budzik wrote:

Rzeczywicie na jednym koncie opata bya pobierana ale na drugim nie jest.
Czy moze by tak, ze jest pobierana, jak sie przelew zrobi z definiowanych a nie jest pobierana jak sie zrobi z moduu przelew wasny?

 A to ciekawostka.
 Sprawdz przy okazji :D, thx za namiar.

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-20 10:55:48
Autor: J.F.
Pomy?ka w przelewie
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n7m1mi$deb$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No bo to on sie pomylil.

Poza tym nie wierzyciel, tylko darczynca :-)

J.

Data: 2016-01-20 11:01:16
Autor: Liwiusz
Pomy?ka w przelewie
W dniu 2016-01-20 o 10:55, J.F. pisze:
[...]

Gdyby darczyńca, to by nie było podstawy do zwrotu.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-20 10:01:00
Autor: Budzik
Pomy?ka w przelewie
Uytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]

Koszty przelewu w dobie darmowyhc przeleww via internet - dobre...

Nie ma zakazu posiadania konta tam gdzie przelewy s patne.

Ba, nie ma nawet nakazu prowadzenia DG!

Data: 2016-01-18 12:07:07
Autor: Wiesiaczek
Pomyłka w przelewie
napisał:
[...]

A jeśli gostek powie, że chętnie odda i zaprasza po odbiór gotówki do kasy przedsiębiorstwa?

--
Wiesiaczek (dziś z Нясвіжa - Białoruś)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2016-01-18 10:16:15
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
napisał:
[...]

454kc - dług pieniężny jest spełniany w miejscu zamieszkania wierzyciela.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-18 10:37:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
Pomyłka w przelewie
napisał:
[...]

Wszystko to może być sporne, biorąc pod uwagę, że to tak na prawdę zaproponowana zniżka za szybką wpłatę była. Dodatkowo jeśli powiedzmy wydał te pieniądze na jakieś rachunki, to w obliczy 409 artykułu KC, wydanie już nie musi byc takie pewne. a artykuł 408 mówi, że może rządać zwrotu nakładów.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2016-01-18 10:39:58
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 10:37, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

Skoro wydał na rachunki, to nadal jest wzbogacony, ma bowiem popłacone
rachunki.

Co do reszty - chyba szkoda czasu na bicie piany, ten sprzedawca to buc,
a nie wirtuoz prawny.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-18 13:04:01
Autor: Moskitier
Pomyłka w przelewie
Głupoty Liwiusz gadasz, chciałbym żeby Tobie w miesiącu np 10 przelewów przyszło przypadkowych(bo jak czytam to ta osoba prowadzi firmę) i musiałbyś oddać wszystko co do grosza,a za każdy przelew płacił minimum 5 zł, albo musiałbyś specjalnie jechać do miasta żeby wykonać przelewy

Do autora wątku: Powiedz że zapłacisz mu za przelew zwrotny i tyle.

podaj liwiusz konto, wpłace przypadkowo pieniadze i bede żądał wysłania całości, nawet na zwrotny przelew Ci nie dam.

Data: 2016-01-18 13:09:43
Autor: Moskitier
Pomyłka w przelewie
tak teraz pomyslalem idac tokiem rozumowania liwiusza że np chcemy kogos wkurzyc, piszemy na jakiejs grupie spolecznosciowej, zeby kazda zrobila na dane konto wplate dajmy na to 30 zl i po paru dniach zeby zwracał. np 100 osob - przelew niech bedzie po 5 zl to jest 500 zl w plecy.

Data: 2016-01-18 13:12:18
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 13:09, Moskitier pisze:
[...]

No ale wówczas to nie będą omyłkowe wpłaty, tylko darowizny.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-18 13:26:20
Autor: Moskitier
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 13:12, Liwiusz pisze:
[...]

Nie darowizny, tylko osoba napiszę że to jest pomyłka, w tytule wpłaty będzie zapłata za jakiś przedmiot, a pozniej osoba napiszę że się pomyliła i prosi o zwrot.

Data: 2016-01-18 13:32:26
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 13:26, Moskitier pisze:
[...]

To, że napisze, że to pomyłka, nie oznacza, że to będzie pomyłka, bo
przecież z twojego opisu wynika, że do żadnej pomyłki nie dochodzi.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-18 13:48:10
Autor: Moskitier
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 13:32, Liwiusz pisze:
[...]

A może ta osoba która mu wpłaciła te pieniądzę, też to zrobiła specjalnie ? skad wiesz że nie ?:)

Wg mnie i uważam że też innych osób jak ktoś wpłaci omyłkowo itp pieniądze, to owszem osoba która je dostała musi oddać, ale za przelew musi zwrócic, tzn jak ja bym miał taką sytuacje i jakbym dostał 25 zł to bym oddał 22 zł. 3 zł u mnie w banku kosztuje przelew.

Data: 2016-01-18 13:57:06
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 13:48, Moskitier pisze:
[...]

Przeczytaj wątek - nie o 3zł toczy się spór (ani nie o 5zł).

--
Liwiusz

Data: 2016-01-18 14:06:03
Autor: Moskitier
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 13:57, Liwiusz pisze:
[...]

Może rzeczywiście osoba musi jechać do miasta i zrobić specjalnie dla niej przelew. A to już dla mnie są koszty bo paliwo kosztuję.
25 zł to jest NIC i dałbym sobie spokój wiedzac ze to był mój błąd.

Data: 2016-01-18 13:11:33
Autor: Liwiusz
Pomyłka w przelewie
W dniu 2016-01-18 o 13:04, Moskitier pisze:
[...]

Piszę głupoty *ponieważ* ty myślisz, że jest inaczej? No cóż, bardzo
odważne wnioskowanie. Od odwagi do głupoty jest nieraz niedaleko.

Do autora wątku: Powiedz że zapłacisz mu za przelew zwrotny i tyle.

podaj liwiusz konto, wpłace przypadkowo pieniadze i bede żądał wysłania
całości, nawet na zwrotny przelew Ci nie dam.

Coś ci się popieprzyło - to ja właśnie uważam, że będę musiał oddawać
bez zwrotu kosztów, więc po cholerę mam ci podawać konto?

Nawet porządnie trollować nie umiesz.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-18 20:09:05
Autor: Animka
Pomyłka w przelewie
napisał:
[...]

W takim przypadku bym napisała w tej sprawie do Allegro i byznesmen miałby kłopoty.
Nie zawracałam sobie nigdy głowy czymś takim, bo nie miałam takiech kłopotów i już nie chce mi się na ten temat dyskutować.

--
animka

Data: 2016-01-19 00:52:19
Autor: nkab
Pomyka w przelewie
[...]

Myl, e to naturalne gdy sprzedawca wydaje reszt.

Andrzej.

Pomyłka w przelewie