Pomysł na biznes, legalny?

Data: 2011-04-05 18:32:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pomysł na biznes, legalny?
Witam,

znalazłem w Internecie właśnie taki biznesplan:
==========
Do drukarni przychodzi mezczyzna w lachmanach i zamawia po dziesiec
portretów Donalda Tuska, Bronislawa Komorowskiego i Jaroslawa
Kaczynskiego. Nastepnego dnia ten sam mezczyzna wraca do drukarni
ogolony i modnie ubrany zamawiajac po 20 portretów tych samych notabli.
Sytuacja powtarza sie przez kolejne dni - mezczyzna kupuje coraz wiecej
obrazów, a po nim samym widac, iz sie bogaci. Kiedy w koncu podjezdza
pod drukarnie limuzyna i zamawia po sto portretów kazdego polityka,
drukarz nie wytrzymuje i pyta:

- Panie, a co Pan robisz z tymi portretami? I jak Pan dorobil sie
samochodu? Jeszcze niedawno nie mial pan w czym chodzic...

A, otworzylem strzelnice za miastem - odpowiada zagadniety mezczyzna.
====

I tak całkiem realnie rzecz biorąc, zakładając, że zdjęcia przedstawiają
Panów W Czasie Wykonywania Swoich Obowiązków (a więc pod ochronę z PA
nie podpada), coś by mi groziło za realizację tego biznesplanu?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-05 19:48:36
Autor: .B:artek.
Pomys³ na biznes, legalny?
W dniu 05-04-2011 18:32, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
I tak ca³kiem realnie rzecz bior±c, zak³adaj±c, ¿e zdjêcia przedstawiaj±
Panów W Czasie Wykonywania Swoich Obowi±zków (a wiêc pod ochronê z PA
nie podpada), co¶ by mi grozi³o za realizacjê tego biznesplanu?

Potencjalnie: sprawa cywilna za naruszenie dóbr osobistych + sprawa karna za pod¿eganie do zabójstwa Prezydenta RP (ewentualnie inna kwalifikacja: zniewa¿enie Prezydenta RP).

--
..B:artek.

Data: 2011-04-05 18:27:06
Autor: Massai
Pomys³ na biznes, legalny?
..B:artek. wrote:

> [...]

karna za pod¿eganie do zabójstwa Prezydenta RP (ewentualnie inna
kwalifikacja: zniewa¿enie Prezydenta RP).

Wersja ¿e zamiast strzelnicy by³oby plucie do celu - kry³aby
przynajmniej przed tym pod¿eganiem do zabójstwa...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-05 19:51:34
Autor: rAzor
Pomys³ na biznes, legalny?
Darz bór! U¿ytkownik... he he - .B:artek. raczy³ napisaæ:

¯e niby jaki prezydent taka strzelnica?
--
Sátoraljaújhely

Data: 2011-04-05 21:04:42
Autor: Andrzej Lawa
Pomys³ na biznes, legalny?
W dniu 05.04.2011 19:48, .B:artek. pisze:
[...]

Jakich? Wizerunek (zak³adam, ¿e sporz±dzony w okoliczno¶ciach "s³u¿bowych" takiego kacyka) nie jest chroniony.

+ sprawa karna za pod¿eganie do zabójstwa Prezydenta RP

ROTFL

A jak kto¶ ma cel w kszta³cie kaczuszki, to Animalsów zawiadamiasz?

Takie numery to za Stalina robili.

(ewentualnie inna  kwalifikacja: zniewa¿enie Prezydenta RP).

Bardziej naci±gane ni¿ próba naliczenia podatku od zysku za u¿ywanie programów udostêpnianych nieodp³atnie (np. Open Office) bior± za podstawê opodatkowania cenê analogicznego pakietu M$.

Inna sprawa, ¿e w naszym chorym kraju w którym¶ urzêdzie skarbowym próbowali...

Data: 2011-04-06 06:58:40
Autor: Olgierd
Pomys³ na biznes, legalny?
Dnia Tue, 05 Apr 2011 19:48:36 +0200, .B:artek. napisał(a):

sprawa karna
za podżeganie do zabójstwa Prezydenta RP

Mocne słowa.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl