Pomys艂 na koszty?

Data: 2015-01-17 23:35:16
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
Cze艣膰,

prowadz臋 DG us艂ugow膮 no i boli oddawanie PIT... Zastanawiam si臋 wi臋c co mog臋 wliczy膰 w KUP... Dzia艂alno艣膰 w terenie u klient贸w, ksi臋gowo艣膰 prowadz臋 w mieszkaniu... Samoch贸d prywatny, nie na DG.

Na razie licz臋

a) dojazdy, z czym mnie kurwica bierze, bo klepi臋 po 500 wpis贸w dziennie na 1-2 km czasami i po prostu po艂ow臋 sobie odpuszczam, bo nie mam si艂 na wklepywanie ;( w ksi膮偶k臋 tras

b) telefon kom贸rkowy

c) Internet z Vectry

d) materia艂y biurowe, takie jak papier, koperty etc.

Z tego co wiem, to ubra艅 nie mog臋 偶adnych?  Wody te偶 nie, tylko na pracownik贸w, nie? Moje leczenie? Rehabilitacje? Pewnie nic z tego... Co艣 jeszcze mo偶na by wKUPa膰?

Data: 2015-01-18 00:10:53
Autor: m
Pomys艂 na koszty?
W dniu 17.01.2015 23:35, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Na serio masz 10 tys wpis贸w/mc? Ile stron liczy miesi臋cznie twoja kilometr贸wka?

p. m.

Data: 2015-01-18 13:20:50
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 00:10, m pisze:
[...]

ojtam, 500 dziennie to by艂a po prostu forma j臋zykowa. Chodzi o to, 偶e to mozolne klepanie po par臋 km, a nie da si臋 tego nawet zes艂ownikowa膰, bo jak danego dnia jad臋

Firma -> klient A -> klient B -> prywatnie co艣 -> klient C -> firma

to ju偶 takie po艂膮czenia Klienta A -> Klient B mog膮 si臋 nie powt贸rzy膰 pr臋dko i trzeba mozolnie wklepywa膰 w program te po艂膮czenia, kt贸re s膮 ka偶dy-z-ka偶dym w zasadzie.

Data: 2015-01-19 07:26:36
Autor: m
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 13:20, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Co do kilometr贸wki widz臋 2 wyj艣cia: albo wci膮gn膮膰 samoch贸d w firm臋 i rozlicza膰 si臋 po prostu z faktur za paliwo, albo upraszcza膰 zapis i liczy膰 co kt贸rego艣 klienta ale za to d艂u偶sze trasy.

Albo jeszcze: nagrywa膰 kilometr贸wk臋 na dyktafon na bie偶膮co a przepisywanie tego na papier zleci膰 taniej i niewykwalifikowanej sile roboczej.

p. m.

Data: 2015-01-19 11:25:33
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 19.01.2015 o 07:26, m pisze:
[...]

Ale to nie dzia艂a, bo musz臋 je藕dzi膰 prywatnie te偶 przecie偶. Z tego co kolega m贸wi, to nawet du偶e korporacje, kt贸re maj膮 wy艂膮cznie s艂u偶bowe auta rejestruj膮 je jako prywatno-s艂u偶bowe, bo Urz臋dnik Skarbowy potrafi艂 czai膰 si臋 pod budk膮 z hot dogiem i wlepia膰 kary, bo pracownik podjecha艂 po prywatnego hot-doga.

albo upraszcza膰 zapis i
liczy膰 co kt贸rego艣 klienta ale za to d艂u偶sze trasy.

D艂u偶szych nie licze, po prostu olewam kr贸tkie trasy...
Sttaszna d艂ubanina z tymi przejazdami :(

Albo jeszcze: nagrywa膰 kilometr贸wk臋 na dyktafon na bie偶膮co a
przepisywanie tego na papier zleci膰 taniej i niewykwalifikowanej sile
roboczej.

:) Chyba si臋 nie op艂aci. Zysk z tego zje ta si艂a robocza. My艣la艂em ju偶 nad jakim艣 automatem do androida, co samo 艣lad GPS zapisuje jako艣.

Data: 2015-01-19 12:37:19
Autor: Pete
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-19 o 11:25, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

No ale masz cie偶ar贸wk臋 czy osob贸wk臋?
Bo je艣li osob贸wk臋, to ta ewidencja nie ma sensu.

--
Pete

Data: 2015-01-19 19:33:14
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 19.01.2015 o 12:37, Pete pisze:
Bo je艣li osob贸wk臋, to ta ewidencja nie ma sensu.

Albowiem gdy偶?

Data: 2015-01-19 22:41:22
Autor: Pete
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-19 o 19:33, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 19.01.2015 o 12:37, Pete pisze:
Bo je艣li osob贸wk臋, to ta ewidencja nie ma sensu.

Albowiem gdy偶?

Yyyy, czy pad艂o wcze艣niej, 偶e u偶ywasz prywatnego auta? To cofam.
Ale sugeruj臋 wci膮gn膮膰 w E艢T i je藕dzi膰 bez kilometr贸wki.

--
Pete

Data: 2015-01-19 14:29:45
Autor: m
Pomys艂 na koszty?
W dniu 19.01.2015 11:25, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

>Co do kilometr贸wki widz臋 2 wyj艣cia: albo wci膮gn膮膰 samoch贸d w firm臋 i
>rozlicza膰 si臋 po prostu z faktur za paliwo,
Ale to nie dzia艂a, bo musz臋 je藕dzi膰 prywatnie te偶 przecie偶.

No i co z tego 偶e musisz. Ka偶dy musi. Jak si臋 nie da rozliczy膰 zgodnie z rzeczywisto艣ci膮, trzeba fakty nieco nagi膮膰.

[...]

My艣l臋 偶e korporacja ma znacznie wi臋ksze szanse na pracownika US czaj膮cego si臋 pod budk膮 z hotdogami ni偶 Ty.

>albo upraszcza膰 zapis i
>liczy膰 co kt贸rego艣 klienta ale za to d艂u偶sze trasy.
D艂u偶szych nie licze, po prostu olewam kr贸tkie trasy...
Sttaszna d艂ubanina z tymi przejazdami:(

No w艂a艣nie chodzi mi o to, 偶eby zamiast wpisywa膰 tras臋 A->B->C->D->E->F, wpisywa膰 tras臋 A->D->F i tyle.

O, to jest te偶 wyj艣cie.

p. m.

Data: 2015-01-19 17:41:11
Autor: cef
Pomys na koszty?
W dniu 2015-01-19 o 14:29, m pisze:

No w艂a艣nie chodzi mi o to, 偶eby zamiast wpisywa膰 tras臋
A->B->C->D->E->F, wpisywa膰 tras臋 A->D->F i tyle.

Wpisuj Tristanie od razu A-F
A jak si kiedy b阣 burzyli, to
powiesz, 縠 nie by硂 gdzie zaparkowa, zgubi砮 si,
by objazd itd - dziennie g髍a 2 pozycje w zeszycie.
A przez ten czas co pisa砮 produkuj doch骴.

Data: 2015-01-19 18:14:19
Autor: Maciek
Pomys na koszty?
W dniu 2015-01-19 o 17:41, cef pisze:
Wpisuj Tristanie od razu A-F
A jak si kiedy b阣 burzyli, to
powiesz, 縠 nie by硂 gdzie zaparkowa, zgubi砮 si,
by objazd itd - dziennie g髍a 2 pozycje w zeszycie.
A przez ten czas co pisa砮 produkuj doch骴.
Ja bym napisa jeszcze par porad odno秐ie wype硁iania kilometr體ki, ale
si wstydz, chocia robi砮m to ju ponad 7 lat temu, wi阠 chyba nic mi
nie grozi ;-)

Maciek

Data: 2015-01-19 19:19:32
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 19.01.2015 o 14:29, m pisze:
> [...]
Ale to nie dzia艂a, bo musz臋 je藕dzi膰 prywatnie te偶 przecie偶.
No i co z tego 偶e musisz. Ka偶dy musi. Jak si臋 nie da rozliczy膰 zgodnie z

Da si臋, tylko sobie marudz臋, 偶e mozolne to.

trzeba fakty nieco nagi膮膰.

Nie chc臋 tego robi膰.

[...]

I tak i nie. W moim przypadku do艣膰 艂atwo udowodni膰, 偶e by艂em w takim czy innym miejscu nies艂u偶bowo. Zreszt膮 wersja z oszukiwaniem mnie nie interesuje.

> [...]
Sttaszna d艂ubanina z tymi przejazdami:(
No w艂a艣nie chodzi mi o to, 偶eby zamiast wpisywa膰 tras臋 A->B->C->D->E->F,

Tylko, 偶e to b臋dzie niezgodne z prawd膮.

> [...]
:)  Chyba si臋 nie op艂aci. Zysk z tego zje ta si艂a robocza. My艣la艂em ju偶
nad jakim艣 automatem do androida, co samo 艣lad GPS zapisuje jako艣.

tylko jeszcze nie znalaz艂em ;)

Data: 2015-01-23 10:46:00
Autor: J.D.
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-19 o 19:19, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

tylko jeszcze nie znalaz艂em ;)

Ten wynalazek: http://flotisgo.pl/oferta podobno sam potrafi kilometr贸wk臋 wyliczy膰 (przynajmniej tak膮 reklam膮 mi Yanosika spamowali ;))

pozdrawiam

Data: 2015-01-23 16:42:37
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 23.01.2015 o 10:46, J.D. pisze:
[...]

Taaa, ale najpierw 550 trzeba zap艂aci膰 ;)

Data: 2015-01-23 16:57:45
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-23 o 16:42, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

;))

Taaa, ale najpierw 550 trzeba zap艂aci膰 ;)

Przecie偶 szukasz koszt贸w ;)

No i jak na prowadzeniu kilometr贸wki nie zaoszcz臋dzisz nawet 500z艂 w
rozs膮dnym czasie, to po co tu takimi pierdo艂ami g艂ow臋 nam zawracasz? :)

--
Liwiusz

Data: 2015-01-18 00:50:29
Autor: cef
Pomys na koszty?
W dniu 2015-01-17 o 23:35, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Co艣 jeszcze mo偶na by wKUPa膰?

Zatrudnij pracownika. Koszt niekwestionowany.

A Ty b阣ziesz mia wi阠ej czasu dla siebie i dla rodziny,
mo縠 wyrwiesz si na jakie wakacje.

Je秎i chcesz napisa, 縠 Ci nie sta na pracownika,
  to zamiast szuka koszt體 na pocz眛ek
zwi阫sz obr髏, a potem zatrudniaj.

Data: 2015-01-18 10:05:44
Autor: dddddddd
Pomys na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 00:50, cef pisze:
W dniu 2015-01-17 o 23:35, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Co艣 jeszcze mo偶na by wKUPa膰?

Zatrudnij pracownika. Koszt niekwestionowany.

i dodatkowy

A Ty b阣ziesz mia wi阠ej czasu dla siebie i dla rodziny,
mo縠 wyrwiesz si na jakie wakacje.

albo mniej bo trzeba szuka wi阠ej zlece

Je秎i chcesz napisa, 縠 Ci nie sta na pracownika,
  to zamiast szuka koszt體 na pocz眛ek
zwi阫sz obr髏, a potem zatrudniaj.

jak zwi阫szy obr髏 jak si nie da go ogarn辨 samemu? :) a jak zwi阫szysz w tym miesi眂u i zatrudnisz, a w przysz硑m b阣zie mniejszy? 秝iat nie jest zero-jedynkowy

kasz

Data: 2015-01-18 11:56:56
Autor: cef
Pomys na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 10:05, dddddddd pisze:

jak zwi阫szy obr髏 jak si nie da go ogarn辨 samemu? :) a jak
zwi阫szysz w tym miesi眂u i zatrudnisz, a w przysz硑m b阣zie mniejszy?

To zaciskasz pasa i uruchamiasz oszcz阣no禼i :-)

秝iat nie jest zero-jedynkowy

To na pocz眛ek trzeba podzleci, a potem jak
b阣zie stabilny obr髏 pozwalaj眂y kogo zatrudni,
to si zatrudnia. A Ty jak my秎isz, 縠 funkcjonuj
  firmy zatrudniaj眂e kilka raptem os骲?

Data: 2015-01-19 09:55:45
Autor: dddddddd
Pomys na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 11:56, cef pisze:
W dniu 2015-01-18 o 10:05, dddddddd pisze:

jak zwi阫szy obr髏 jak si nie da go ogarn辨 samemu? :) a jak
zwi阫szysz w tym miesi眂u i zatrudnisz, a w przysz硑m b阣zie mniejszy?

To zaciskasz pasa i uruchamiasz oszcz阣no禼i :-)

to najlepsza opcja, ale mi wyj禼ie z pocz眛kowych d硊g體 (秗odki obrotowe) zaj瓿o ze 3 lata, chyba dodatkowy rok na od硂縠nie kapita硊 na zatrudnienie kogo na sta砮 - wcze秐iej buja砮m si z pomocnikami, a z nimi to bywa r罂nie...

秝iat nie jest zero-jedynkowy

To na pocz眛ek trzeba podzleci, a potem jak

i pilnowa zleceniobiorc (a jak nie wykonujesz prac bezpo秗ednio to szybko przez to mo縠sz wylecie z rynku - zleceniobiorca trafi bezpo秗ednio do twojego zleceniodawcy, albo skopie co tak, 縠 ju wi阠ej zlece nie otrzymasz...)

kasz

Data: 2015-01-18 13:18:05
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pomys na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 00:50, cef pisze:
W dniu 2015-01-17 o 23:35, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Co艣 jeszcze mo偶na by wKUPa膰?

Zatrudnij pracownika. Koszt niekwestionowany.

Ale nie o taki koszt chodzi硂 :)

A Ty b阣ziesz mia wi阠ej czasu dla siebie i dla rodziny,
mo縠 wyrwiesz si na jakie wakacje.

Nie jest to takie proste... Do秝iadczenia konkurencji wykazuj, 縠 pracownik na rynku us硊g jest bardzo niestety niefajny, bo najpierw go przyuczasz, a jak ju wszystko umie i zaznajomi si z klientel, to odchodzi i zak砤da konkurencyjny biznes.

na runku us硊g, gdzie brak warto禼i dodanej klienta trzyma cena oraz zaufanie do obs硊gi... Dlatego naturalne jest, 縠 jak taki ju zaprzyja糿iony z klientem pracownik odchodzi na swoje, to mo縠 zaoferowa klientowi ni縮z cen, a bariery niezaufania te nie ma.

Je秎i chcesz napisa, 縠 Ci nie sta na pracownika,
  to zamiast szuka koszt體 na pocz眛ek
zwi阫sz obr髏, a potem zatrudniaj.

W sumie to mam zatrudnionego ju i jestem w fazie przyuczania, ale akurat nie o tym ten w眛ek.

Data: 2015-01-18 14:49:36
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 13:18, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 18.01.2015 o 00:50, cef pisze:
W dniu 2015-01-17 o 23:35, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

Co墓聸 jeszcze mo墓藕na by wKUPa脛聡?

Zatrudnij pracownika. Koszt niekwestionowany.

Ale nie o taki koszt chodzi艂o :)

A o jakie? Chyba lepiej zap艂aci膰 18% podatku ni偶 za 100% kupi膰
niepotrzebn膮 rzecz.

--
Liwiusz

Data: 2015-01-18 14:57:02
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 14:49, Liwiusz pisze:
[...]

No w艂a艣nie szukam, dlatego napisa艂em... Zastanawiam si臋 czy co艣 z 偶ycia codziennego nadaje si臋 do wKUPania, skoro supportuje to mnie-przedsi臋biorc臋.

Chyba lepiej zap艂aci膰 18% podatku ni偶 za 100% kupi膰
niepotrzebn膮 rzecz.

No w艂a艣nie ;) Dlatego napisa艂em, 偶e nie o taki koszt chodzi :)

Data: 2015-01-18 10:10:42
Autor: dddddddd
Pomys艂 na koszty?
[...]

nie spotykasz si臋 z klientami gdzie艣 dalej? jak jedziesz dogadywa膰 si臋 z klientem 300km w jedn膮 stron臋 to te偶 mo偶esz to wpisa膰, nawet jak si臋 nie dogadacie...
mo偶e lepiej wrzuci膰 auto do firmy (chyba 偶e i tak chcesz prowadzi膰 kilometr贸wk臋 dla pe艂nego odliczenia vatu - ale wtedy mo偶e warto je藕dzi膰 do pracy jakim艣 autem dwuosobowym?

b) telefon kom贸rkowy

mo偶esz

c) Internet z Vectry

jak w miejscu prowadzenia dzia艂alno艣ci to czemu nie

d) materia艂y biurowe, takie jak papier, koperty etc.

te偶 odliczaj

Z tego co wiem, to ubra艅 nie mog臋 偶adnych?

robocze to chyba mo偶esz? ale garnituru ju偶 nie...

  Wody te偶 nie, tylko na
pracownik贸w, nie? Moje leczenie? Rehabilitacje? Pewnie nic z tego... Co艣
jeszcze mo偶na by wKUPa膰?

tego wydaje mi si臋 偶e nie.
do tego naprawy auta, no skoro masz za du偶y doch贸d to kupuj 艣rodki trwa艂e i inwestuj w firm臋 :)

艁ukasz

Data: 2015-01-18 13:23:48
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 10:10, dddddddd pisze:
[...]

Raczej nie, klient zbyt odleg艂y nie jest moim klientem, bo nie jestem w stanie go serwisowa膰.

jak jedziesz dogadywa膰 si臋 z
klientem 300km w jedn膮 stron臋 to te偶 mo偶esz to wpisa膰, nawet jak si臋 nie
dogadacie...

No ja wiem, ale rozwa偶am teraz uczciwe po prostu mo偶liwo艣ci.

Z tego co wiem, to ubra艅 nie mog臋 偶adnych?
robocze to chyba mo偶esz? ale garnituru ju偶 nie...

Ale robocze to musi by膰 stricte robocze dla robola, a ja robi臋 albo garnitur albo d偶insy, polar etc.

[...]

Doch贸d mam ma艂y, jakbym mia艂 za du偶y, to bym nie my艣la艂 o kosztach.

Data: 2015-01-18 19:09:45
Autor: cef
Pomys na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 13:23, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Doch贸d mam ma艂y, jakbym mia艂 za du偶y, to bym nie my艣la艂 o kosztach.

Niez砤 logika. A o co pytasz w temacie?
:-)

Data: 2015-01-18 20:26:14
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 19:09, cef pisze:
W dniu 2015-01-18 o 13:23, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

Doch膫艂d mam ma墓聜y, jakbym mia墓聜 za du墓藕y, to bym nie my墓聸la墓聜 o kosztach.

Niez艂a logika. A o co pytasz w temacie?
:-)

Mo偶esz podkr臋ci膰 jasno艣膰 wypowiedzi?

Data: 2015-01-18 21:47:32
Autor: cef
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 20:26, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

A co tu jest do podkr臋cania?
Podatkowo to jest rozumowanie b艂臋dne.
Mam ma艂y doch贸d, to szukam koszt贸w.
Ale nie znajd臋, bo niewiele wydaj臋, bo nie mam kasy.
Albo chc臋 upchn膮膰 w kosztach jakie艣 200z艂 osobistych wydatk贸w,
co daje podatkowo 40z艂.
Jak to jest kwestia znacz膮ca, to co艣 tu nie gra.
Nawet je艣li jest to co艣 na co i tak ju偶 wydajesz,
bo jak nie jest, to chyba lepiej zap艂aci膰 40z艂 podatku wi臋cej
i mie膰 160z艂 w kieszeni ni偶 wydawa膰 na co艣 tylko po to, 偶eby
mie膰 wi臋cej koszt贸w.

Data: 2015-01-18 22:05:33
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 21:47, cef pisze:
[...]

Wszystko.

Podatkowo to jest rozumowanie b艂臋dne.

A jakie jest poprawne?

Mam ma艂y doch贸d, to szukam koszt贸w.

Ano. Nie tyle szukam, co zastanawiam si臋, co z tego, co i tak wydaj臋, mo偶na by zaliczy膰 w KUP.

Albo chc臋 upchn膮膰 w kosztach jakie艣 200z艂 osobistych wydatk贸w,
co daje podatkowo 40z艂.

No zawsze to 40z艂, prawda? Jak si臋 raz ustali i b臋dzie sz艂o z automatu, to po co to wyrzuca膰?

Jak to jest kwestia znacz膮ca, to co艣 tu nie gra.

No c贸偶, nie wszyscy s膮 Panem Od 呕on.

,,4050 z艂 tyle w 2013 roku wynios艂a mediana ca艂kowitego wynagrodzenia brutto '' 藕r贸d艂o: http://gazetapraca.pl/gazetapraca/51,90443,15343806.html?i=1

Czyli po艂owa ludzi w Polsce zarabia艂a mniej ni偶 4051z艂 brutto.

Nawet je艣li jest to co艣 na co i tak ju偶 wydajesz,

No w艂a艣nie o takie co艣 mi chodzi.

bo jak nie jest, to chyba lepiej zap艂aci膰 40z艂 podatku wi臋cej
i mie膰 160z艂 w kieszeni ni偶 wydawa膰 na co艣 tylko po to, 偶eby
mie膰 wi臋cej koszt贸w.

Owszem, tak to sensu nie ma. Na co wyda膰 bezsensownie i zaliczy膰 w KUP to ja wiem. Zastanawiam si臋 w艂a艣nie nad wariantem 1, czyli nad tym, co ju偶 i tak wydaj臋, a nie wiem, 偶e mo偶na wKUPa膰.

Data: 2015-03-06 05:15:42
Autor: radoslaw
Pomys na koszty?
W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 13:24:32 UTC+1 u縴tkownik Przemys砤w Adam iejek napisa:
>jak jedziesz dogadywa si z
> klientem 300km w jedn stron to te mo縠sz to wpisa, nawet jak si nie
> dogadacie...

No ja wiem, ale rozwa縜m teraz uczciwe po prostu mo縧iwo禼i.

A dlaczego rozliczenie spotkania z "odleg硑m mo縠 przysz硑m klientem" jest nieuczciwe? Chyba 縠 to mia硂 by by tylko spotkanie na papierze. :)

> robocze to chyba mo縠sz? ale garnituru ju nie...
Ale robocze to musi by stricte robocze dla robola, a ja robi albo garnitur albo d縤nsy, polar etc.

Mo縠sz mie ubranie firmowe z np. logo firmy. Koszulki, polary, kurtki, itp.
W dalszym ci眊u to nie garnitur.

>   Wody te nie, tylko na
> tego wydaje mi si 縠 nie.
> do tego naprawy auta, no skoro masz za du縴 doch骴 to kupuj 秗odki
> trwa砮 i inwestuj w firm :)

Doch骴 mam ma硑, jakbym mia za du縴, to bym nie my秎a o kosztach.

A jak ma si doch骴 do przychodu? Bo to jest wyznacznik a nie wielko舵 samego dochodu. Jak b阣ziesz mia "du縴" doch骴 to tym bardziej b阣ziesz szuka co tu w KUP wrzuci. :)

Je秎i masz biuro (wynajmowane lub jako wydzielona przestrze w domu) to mo縠sz dorzuci jeszcze 秗odki czysto禼i.

Data: 2015-03-06 19:18:23
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pomys na koszty?
W dniu 06.03.2015 o 14:15, radoslaw@korzeniewski.net pisze:
[...]

Czyli co, mog odlicza ubranie, byle nie garnitur?
ZTCW to raczej nie :(

Doch骴 mam ma硑, jakbym mia za du縴, to bym nie my秎a o kosztach.
A jak ma si doch骴 do przychodu?

prawie 100%, przecie pisa砮m,

Bo to jest wyznacznik a nie wielko舵 samego dochodu.

Nie widz tego.

Jak b阣ziesz mia "du縴" doch骴 to tym bardziej b阣ziesz szuka co tu w KUP wrzuci. :)

Nie. Bo jak mam du縴 doch骴, to nie musz szuka na si酬 KUP, bo si to nie op砤ci.

Data: 2015-03-07 13:47:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomys na koszty?
On Fri, 6 Mar 2015, Przemys砤w Adam iejek wrote:

W dniu 06.03.2015 o 14:15, radoslaw@korzeniewski.net pisze:
Mo縠sz mie ubranie firmowe z np. logo firmy.
Koszulki, polary, kurtki, itp.
W dalszym ci眊u to nie garnitur.

Czyli co, mog odlicza ubranie,

....teza jest czytelna: "firmowe". Z logo firmy.
  Kto Ci to logo musi wydrukowa/zafarbowa itp.,
jakby kto pyta szuka砮m kiedy na allegro farb
do tkanin w uk砤dzie "farba i utrwalacz osobno"
i nie znalaz砮m - ergo, samemu loga chyba nie
"wyfarbujesz" (no, mo縠 "farbami do p阣zla",
s takie).

byle nie garnitur?

  IMO garnitur z logo firmy nadal jest "ubraniem firmowym".
  Po prawdzie nie wiem, czy wyhaftowanie takiego loga nie
wyjdzie dro縠j ni kwota podatku, wi阠 minie si z celem,
je秎i tym celem jest obni縠nie podatku.
  Garnitur z "fabycznie" wdrukowanym logo chyba tym bardziej
tanio nie wyjdzie.

Doch骴 mam ma硑, jakbym mia za du縴, to bym nie my秎a o kosztach.
A jak ma si doch骴 do przychodu?

prawie 100%, przecie pisa砮m,

<OT>
  Powiem tak: jakby si spr昕y, to powinno si w archiwach znale兼
Twoje tezy, ze podatki s za ma砮. Jak rozumiem teza jest dobra
tylko tak d硊go, jak d硊go Ciebie nie dotyczy.
</OT>

Jak b阣ziesz mia "du縴" doch骴 to tym bardziej b阣ziesz szuka
co tu w KUP wrzuci. :)

Nie. Bo jak mam du縴 doch骴, to nie musz szuka na si酬 KUP,
bo si to nie op砤ci.

  Szukanie "na si酬" si *NIGDY* nie op砤ci.
  No, mo縠 w Szwecji kiedy istnia硑 tam podatki >100% albo
przy jednoczesnym korzystaniu z "progowych" ulg (IMO bzdura
totalna, ale wyst阷uje).

  Szukanie "co by tu si przyda硂" pr阣zej zadzia砤 przy wi阫szym
dochodzie w砤秐ie (bo nieraz op砤ci si "kupi lepsze",
niestety dro縮ze).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-07 19:46:54
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pomys na koszty?
W dniu 07.03.2015 o 13:47, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

A jak du縠 musi by to logo i jak umieszczone? Mo縠 wystarczy wszywka ;)

[...]

No wiesz, zale縴 jaki garnitur :) S drogie... No i -- zn體 jak du縠 i gdzie umieszczone? Bo wiesz, mo縠 sobie mazakiem namaluj sam :)

[...]

Po pierwsze primo, w archiwach mo縩a znale兼 wiele rzeczy, na przyk砤d sprzed mojego nawr骳enia. Cz硂wiek jest tu i teraz, wyci眊anie cz硂wieka sprzed wielu lat do niczego nie prowadzi.

Po drugie primo, nie pami阾am, 縠bym ot tak m體i, 縠 s za ma砮. Wa縩y jest kontekst. Generalnie wszystko zale縴 od wielu rzeczy. Gdybym zarabia 100 tysi阠y miesi阠znie, m骻砨ym p砤ci 80% PIT i dalej by硂by fajnie. W tej chwili jestem niepe硁osprawny, mam rosn眂e d硊gi, a do tego jestem zupe硁ym przeciwnikiem polityki prowadzonej przez rz眃. Nie mam wi阠 縜dnej motywacji do wspierania tego uk砤du. Wol te same pieni眃ze przela na dzia砤lno舵 charytatywn albo misyjn.

[...]

Niekoniecznie. Np. wyj禼ie z VAT mi si op砤ci硂. Gdybym zarabia sensownie, to bym si nie zag酬bia w takie pierdo硑, tylko by VATowcem i ju. Tak by硂 przez lata i nie my秎a砮m o tym. A jak przycisn瓿a sytuacja, to si na tym skupi砮m i rozwi眤a砮m.

Data: 2015-03-07 22:49:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomys na koszty?
On Sat, 7 Mar 2015, Przemys砤w Adam iejek wrote:

A jak du縠 musi by to logo i jak umieszczone? Mo縠 wystarczy wszywka ;)

  Ba, obawiam si 縠 to jest "po uwa縜niu" i 縠 jako kryterium
US zapoda "nienadawanie si do cel體 osobistych".

No wiesz, zale縴 jaki garnitur :) S drogie... No i -- zn體 jak du縠 i gdzie umieszczone? Bo wiesz, mo縠 sobie mazakiem namaluj sam :)

  Obawiam si jak wy縠j.
  痚 tym kryterium kt髍ego chce US jest takie "wyr罂nienie", 縠by ubi髍
"nie nadawa si" do cel體 osobistych.
  Z g髍y zapodam, 縠 nie wiem jak sko馽zy砨y si np. donos 縠 kto by
na "rodzinnym" (znaczy bez zwi眤ku z prac, DG itp) pogrzebie
w widocznie oznakowanym garniturze :>
(formalnie ma zastosowanie art.23.1.49 PDoOF, nie do舵 縠 "cel osobisty"
to jeszcze "bez uzasadnienia znajduje si poza siedzib przedsi阞iorstwa").

BTW: mam powa縩e zastrze縠nia do u縴tego w PDoOF okre秎enia :>
(nijak nie pasuje "siedziba przedsi阞iorstwo", ewentualnie "lokalizacja
przedsi阞iorstwa").

Po pierwsze primo, w archiwach mo縩a znale兼 wiele rzeczy,

  No dobra, dobra, wiesz 縠 si czasem poczepiam, ale tak to w砤秐ie
dzia砤 (r體nie z podatkami). Jako tak o kopaniu do砶體 to idzie ;)

Po drugie primo, nie pami阾am, 縠bym ot tak m體i, 縠 s za ma砮. Wa縩y jest kontekst. Generalnie wszystko zale縴 od wielu rzeczy. Gdybym zarabia 100 tysi阠y miesi阠znie, m骻砨ym p砤ci 80% PIT i dalej by硂by fajnie.

  Oby Ci si spe硁i硂.
  I ju chc widzie ten zachwyt z "bycia fajnie".

  Szukanie "na si酬" si *NIGDY* nie op砤ci.

Niekoniecznie. Np. wyj禼ie z VAT mi si op砤ci硂.

  To nie jest:
1. koszt
2. "na si酬"!
  Nijak.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-08 08:28:56
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pomys na koszty?
W dniu 07.03.2015 o 22:49, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

No jak縠 to, przecie to chodz眂a reklama. Ja np. je縟筷 ca硑 czas oklejonym reklam autem. Albo chodz w polarze z wyhaftowanym pingwinem (zosta mi z czas體 SLUG-u). To jak p骿d na osobiste spotkanie w kurtce z firmowym logo, to po drodze reklam g硂sz.

[...]

No jakbym mia 20 tysi阠y miesi阠znie, to bym si zachwyca :) Tak my秎. Na razie mam 20 tysi阠y kredyt體, bo medycy kosztuj.

  Szukanie "na si酬" si *NIGDY* nie op砤ci.
Niekoniecznie. Np. wyj禼ie z VAT mi si op砤ci硂.
  To nie jest:
1. koszt

No ja wiem, ale chodzi o mechanizm.

2. "na si酬"!
  Nijak.

No w砤秐ie troch by硂. Chodzi砮m po doradcach, analizowa砮m, skomplikowa砮m sobie ewentualne dzia砤nia biznesowe w zakresie handlu sprz阾em na 0%, musz kontrolowa nieprzekraczanie progu (nie 縠bym si zbli縜 :-P), trac odliczenie VAT od koszt體... Wygodniej by硂by zosta w VAT. Ale kosztowniej.

Data: 2015-03-08 10:37:06
Autor: m
Pomys na koszty?
W dniu 08.03.2015 o 08:28, Przemys砤w Adam iejek pisze:
> [...]

>   Oby Ci si spe硁i硂.
>   I ju chc widzie ten zachwyt z "bycia fajnie".
No jakbym mia 20 tysi阠y miesi阠znie, to bym si zachwyca:)

痚by osi眊n辨 100 tys dochodu brutto, musia砨y *prawdopodobnie* 縴 troch inaczej ni kiedy masz 20 tys d硊gi :). Czyli nie zrobi砨y sobie kanapki do pracy, tylko kupi砨y po drodze. Nie doje縟縜砨y autobusem tylko samochodem, nie zmywa砨y osobi禼ie tylko by wynaj背 gosposi, itd/itp.

A to wszystko kosztuje i wcale nie musia砨y by tak zachwycony tymi 20 tys jakby Ci ich du縜 cz甓 odesz砤 na rzeczy na kt髍e obecnie nie wydajesz. Nie twierdz 縠 by砨y w gorszej sytuacji finansowej, ale na pewno nie w smak by Ci by硂 to 縠 80tys zostawiasz pa駍twu. Zw砤szcza 縠 jak napisa砮, nieszczeg髄nie Ci pasuje spos骲 w jaki pa駍two rozporz眃za twoimi podatkami.

Oczywi禼ie s tacy kt髍zy godz nieprzyzwoite bogactwo z trybem 縴cia takim samym jak wtedy kiedy byli biedni, wi阠 niewykluczone 縠 by砨y w秗骴 nich a ja bym Ci podziwia :).

p. m.

Data: 2015-03-09 08:54:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomys na koszty?
On Sun, 8 Mar 2015, Przemys砤w Adam iejek wrote:

[...]

  A przepisu przeczyta nie 砤ska?
(hint: "nie zaliczonych do 秗odk體 trwa硑ch" czy jak to tam idzie).

To jak p骿d na osobiste spotkanie w kurtce z firmowym logo, to po drodze reklam g硂sz.

  Dlatego pisa砮m "po uwa縜niu" - przyjm t interpretaj albo nie
i ostoi si ona przed WSA albo nie.

  Oby Ci si spe硁i硂.
  I ju chc widzie ten zachwyt z "bycia fajnie".

No jakbym mia 20 tysi阠y miesi阠znie, to bym si zachwyca :)

  Mi chodzi o zachwyt kiedy zabraliby Ci 80% na podatki, bo o tym
pisa砮. O zachwyt z oddania 16 z tych 20 tysi阠y.

[...]

  Nie, IMO "na si酬" sprowadza si do kosztu nieop砤calnego, a nie
do szczeg蟪owej analizy co si *op砤ca*.

Wygodniej by硂by zosta w VAT. Ale kosztowniej.

  No wi阠 do tego nie wyra縜m zdziwienia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-10 07:16:10
Autor: dddddddd
Pomys na koszty?
W dniu 2015-03-07 o 22:49, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 7 Mar 2015, Przemys砤w Adam iejek wrote:

A jak du縠 musi by to logo i jak umieszczone? Mo縠 wystarczy wszywka ;)

jak drogi garnitur to du縠 logo na plecach...na lewej stronie (skoro sta ci na drogi garnitur, to mo縠sz si ubiera jak chcesz ;)

[...]

zaczynam si ba, bo mam w domu (!) wiertark i 秗ubokr阾, nie zepsu砮m ich na tyle 縠by nie nadawa硑 si do u縴tku domowego... :)

kasz

Data: 2015-03-10 10:39:51
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pomys na koszty?
W dniu 10.03.2015 o 07:16, dddddddd pisze:
zaczynam si ba, bo mam w domu (!) wiertark i 秗ubokr阾, nie zepsu砮m
ich na tyle 縠by nie nadawa硑 si do u縴tku domowego... :)

Musisz za硂縴 ksi笨k przebiegu i notowa przebieg na cele s硊縝owe i na osobiste.

Data: 2015-03-10 12:15:59
Autor: dddddddd
Pomys na koszty?
W dniu 2015-03-10 o 10:39, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

ale jak kr阠 秗ubokr阾em w lewo to idzie 'na minus'? z wiertark jeszcze gorzej, pomyli砮m si ju przy 78 udarze, teraz wierc bez udaru i tylko na pe硁ych obrotach, bo inaczej si nie da doliczy ;)
mogliby to jako upro禼i - nie wiem, mo縠 jaki gps do wiertarki z logowaniem u縴cia :)

kasz

Data: 2015-03-10 21:47:10
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pomys na koszty?
W dniu 10.03.2015 o 12:15, dddddddd pisze:
ale jak kr阠 秗ubokr阾em w lewo to idzie 'na minus'?

Jak w lewo to znaczy 縠 jeste lewakiem i Korwin ci zmasakruje.

Data: 2015-01-18 10:53:26
Autor: Piotrek
Pomys艂 na koszty?
On 2015-01-17 23:35, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
Cze艣膰,

[...]

OIDP kt贸ry艣 z program贸w mapowych (mapamap albo yanosik bo tylko tych czasami u偶ywam) ma opcj臋 wype艂niania ewidencji przebiegu pojazdu.

b) telefon kom贸rkowy

c) Internet z Vectry

d) materia艂y biurowe, takie jak papier, koperty etc.

Z tego co wiem, to ubra艅 nie mog臋 偶adnych?  Wody te偶 nie, tylko na

Jak nie mo偶esz kiedy mo偶esz. Zaordynuj sobie logo firmowe na plecach garnituru czy innego smokingu i voil脿

[...]
jeszcze mo偶na by wKUPa膰?

(Prawie) wszystko co ponios艂e艣 w celu osi膮gni臋cia przychodu.

Piotrek

Data: 2015-01-18 13:28:39
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 10:53, Piotrek pisze:

(Prawie) wszystko co ponios艂e艣 w celu osi膮gni臋cia przychodu.

No, ale zastanawiam si臋, co z takiego 偶ycia codziennego jeszcze? Jaki艣 skrawek czynszu za mieszkanie? Za wod臋 ? Za pr膮d?

Data: 2015-01-18 14:51:04
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 13:28, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Ale po co rze藕bi膰 w g贸wnie? Jak si臋 dzia艂alno艣膰 nie op艂aca, to si臋 j膮
wyrejestrowuje, 1100z艂 oszcz臋dno艣ci na ZUSie i pr贸buje j膮 robi膰 w inny
spos贸b - na umowy o dzie艂o, na fakturowanie przez zaprzyja藕nion膮 firm臋 itp.

--
Liwiusz

Data: 2015-01-18 14:57:50
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 14:51, Liwiusz pisze:
[...]

Ale po co rze藕bi膰 w g贸wnie?

Dla oszcz臋dno艣ci?

Jak si臋 dzia艂alno艣膰 nie op艂aca, to si臋 j膮
wyrejestrowuje, 1100z艂 oszcz臋dno艣ci na ZUSie i pr贸buje j膮 robi膰 w inny
spos贸b - na umowy o dzie艂o, na fakturowanie przez zaprzyja藕nion膮 firm臋 itp.

No przecie mowa o PIT a nie ZUS. A w tych formach r贸wnie偶 PIT wyst臋puje.

Data: 2015-01-18 15:14:28
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 14:57, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Dla jakich oszcz臋dno艣ci? 50z艂? Nie powinno si臋 prowadzi膰 DG jak taki
koszt boli.

--
Liwiusz

Data: 2015-01-18 15:36:16
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 15:14, Liwiusz pisze:
[...]

No nie wiem czy 50. Np. od stycznia wyszed艂em z VAT, co daje naprawd臋 znaczne oszcz臋dno艣ci. PIT te偶 troch臋 p艂ac臋, cho膰 tu owszem, za du偶o si臋 nie zdzia艂a, bo nie da si臋 wyj艣膰 z PIT.

>Nie powinno si臋 prowadzi膰 DG jak taki
> koszt boli.

Wiesz, s膮 dwie szko艂y. Socjalistyczna, kt贸ra m贸wi, 偶e pierdoli膰 wszystko, siedzie膰 na dupie i nic nie robi膰, a rz膮d si臋 tob膮 zajmie. I taka, jak膮 g艂osi publicznie WC, 偶e ka偶dy powinien pracowa膰 na siebie. I ja si臋 przychylam do tej drugiej.

Data: 2015-01-18 15:45:58
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 15:36, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Nie wiem sk膮d ci wysz艂y takie alternatywy, ani tym bardziej jak
wykoncypowa艂e艣, 偶e "pracowanie na siebie" oznacza comiesi臋czne noszenie
do ZUSu 1100z艂 i j臋czenie nad 50z艂 oszcz臋dno艣ci.

--
Liwiusz

Data: 2015-01-18 18:53:10
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 o 15:45, Liwiusz pisze:
[...]

No bo takie mam. Albo pracuj臋 i robi臋 to co robi臋, albo nie pracuj臋 i nie robi臋.

ani tym bardziej jak
wykoncypowa艂e艣, 偶e "pracowanie na siebie" oznacza comiesi臋czne noszenie
do ZUSu 1100z艂

Nie nosz臋

i j臋czenie nad 50z艂 oszcz臋dno艣ci.

Nie j臋cz臋.

Data: 2015-01-23 23:08:50
Autor: witek
Pomys艂 na koszty?
Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
PIT te偶 troch臋 p艂ac臋, cho膰 tu owszem, za du偶o si臋 nie zdzia艂a, bo nie da
si臋 wyj艣膰 z PIT.

Da si臋.
Mo偶e nie do ko艅ca wyj艣膰 (no chyba, 偶e kto艣 blisko granicy mieszka), ale wyjecha膰 albo wylecie膰 na pewno si臋 da.

Data: 2015-01-24 11:20:11
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 24.01.2015 o 06:08, witek pisze:
[...]

Jak zwykle  inteligenta odpowied藕 z twojej strony, dzi臋kuj臋 ci Witku...

Data: 2015-03-06 05:29:54
Autor: radoslaw
Pomys na koszty?
W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 15:36:18 UTC+1 u縴tkownik Przemys砤w Adam iejek napisa:
No nie wiem czy 50. Np. od stycznia wyszed砮m z VAT, co daje naprawd znaczne oszcz阣no禼i.
Hmmm... zawsze my秎a砮m 縠 VAT to p砤c klienci a firma tylko za nich to odprowadza. Na ka縟ej FV jak wystawiam mam moj cen za us硊g/towar/itp. i podatek dla klienta w postaci VAT. Dzi阫i temu wszelkie us硊gi/materia硑/itp. kt髍e zamawiam mog sobie spokojnie pomniejsza o ten w砤秐ie VAT.

Data: 2015-03-06 19:39:13
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pomys na koszty?
W dniu 06.03.2015 o 14:29, radoslaw@korzeniewski.net pisze:
[...]

A to b酬dne my秎enie, cho powszechne. Bierze si ono z propagandy g硂szonej przez niekt髍e kr阦i maj眂ej na celu uspokojenie podatnik體.
Takie my秎enie b酬dnie bazuje na tym, 縠 klient to taki bogaty kto, kt髍emu zwisa ile zap砤ci i z rado禼i zap砤ci wi阠ej, bo przecie VAT idzie na szczytny cel. realni klienci dysponuj jednak okre秎on pul pieni阣zy, kt髍 s gotowi wyda na okre秎ony cel. I je縠li klient zap砤ci mi 100z, bo chce/mo縠 zap砤ci 100z, to ma gdzie czy b阣zie to 80z dla mnie niewatowca czy 66z dla mnie vatowca.

Na ka縟ej FV jak wystawiam mam moj cen za us硊g/towar/itp. i podatek dla klienta w postaci VAT.

I ostatecznie klient dostaje ko馽ow cen, kt髍 akceptuje. A skoro tak, to bez VAT te by j zaakceptowa, a to znaczy 縠 Ty p砤cisz VAT.

Dzi阫i temu wszelkie us硊gi/materia硑/itp. kt髍e zamawiam mog sobie spokojnie pomniejsza o ten w砤秐ie VAT.

Mhm. VAT to podatek od warto禼i dodanej (Value Added Tax). P砤ci si go do tego,co si doda硂. Jak masz sporo tego, co doda砮, to p砤cisz sporo, jak ja. Jak masz niewiele tego, co doda砮, to fala VAT jest przez ciebie lekko os砤biana o to, co Ty zap砤cisz od tego, co doda砮, a nast阷nie przekazywana dalej. I albo ostatecznie uderzy z impetem w tego, w tym 砤馽uszku, kt髍y doda sporo albo roz硂縴 si po troszku na wszystkich i ka縟y zap砤ci troszk, bo b阣zie po troszku dodawa w 砤馽uszku.

Data: 2015-03-06 20:32:27
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-03-06 o 19:39, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
I ostatecznie klient dostaje ko艅cow膮 cen臋, kt贸r膮 akceptuje. A skoro tak,
to bez VAT te偶 by j膮 zaakceptowa艂, a to znaczy 偶e Ty p艂acisz VAT.

To znaczy uwa偶asz, 偶e gdyby zdj膮膰 podatki z benzyny, przez co mo偶na by
j膮 sprzedawa膰 za 1,5z艂, rynkowa cena nadal pozostanie 5z艂?

--
Liwiusz

Data: 2015-03-06 22:32:21
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 06.03.2015 o 20:32, Liwiusz pisze:
[...]

Nie wiem, to zale偶y od Rynkowa. Wiem, 偶e p艂aci艂em VAT w 2014, a teraz te kwoty pozostaj膮 w mojej kieszeni.

Data: 2015-03-06 22:45:29
Autor: m
Pomys艂 na koszty?
[...]

Je偶eli jedna stacja by sprzedawa艂a benzyn臋 z podatkami a druga bez, to ta bez podatk贸w by by艂a znacznie na podatkach do przodu.

Tak jak jest Tristan na wyj艣ciu z  VATu.

p. m.

Data: 2015-03-07 08:02:54
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 06.03.2015 o 22:45, m pisze:
[...]

To nawet nie jedna tak, jedna tak. Nawet jakby wszystkie sprzedawa艂y bez vatu, te偶 by艂yby do przodu. Pomi臋dzy klientem a sprzedawc膮 jest negocjacja cen. I klienta nie interesuje jakie s膮 sk艂adniki ceny, ale ile ma zap艂aci膰. Oczywi艣cie gdyby wszem i wobec by艂o wiadomo, ze zlikwidowano podatki na benzyn臋, to by nar贸d podni贸s艂 masowo protest, jakby ceny zosta艂y na tym poziomie, co s膮. Do tego stacje konkuruj膮 ze sob膮 na jednej ulicy i na pewno kto艣 by si臋 wy艂ama艂 i obni偶y艂 i by posz艂o w d贸艂. Ale stacje to nietypowy przypadek.

Sprzedawca negocjuje z klientem ceny i klienta nie obchodzi jakie s膮 sk艂adniki. Spos贸b negocjacji cen mo偶e by膰 bardziej bezpo艣redni lub mniej. Masowa sprzeda偶, jak benzyna, ma inn膮 form臋 negocjacji. Sprzedawca wy艣wietla cen臋, a klient akceptuje lub nie nogami.

To o czym piszesz, 偶e jedna z podatkiem, a druga bez, to jest sytuacja nier贸wno艣ci podatkowej i wtedy 艂atwiej zauwa偶y膰, 偶e podatek kogo艣 obci膮偶a. Tak mia艂em, jak wprowadzono VAT na szkolenia. I nagle musia艂em p艂aci膰 23% podatku, kt贸rego nie p艂acili koledzy-nieprzedsi臋biorcy-nievatwocy, kt贸rzy robili te szkolenia na ,,cywilnej'' umowie.  Ale nawet jakby nas r贸wno ob艂o偶ono VATem, to i tak byliby艣my nim obci膮偶eni. Mogliby艣my albo p艂aci膰 go i traci膰 23% albo doliczy膰 do ceny pozornie przerzucaj膮c na klienta, ale ten poz贸r dzia艂a艂by tylko wtedy, gdyby naszym klientem by艂 szejk z Dubaju, kt贸remu by艂oby wszystko jedno ile zap艂aci... ( Cho膰 wtedy to tylko znaczy 偶e mu za nisk膮 cen臋 dali艣my na pocz膮tku :) ) Tak wi臋c doliczenie tego VAT do ceny z przerzuceniem pozornym na klienta oznacza, 偶e mamy mniejsz膮 pul臋 potencjalnych klient贸w, kt贸rych sta膰 na nasze us艂ugi.

Data: 2015-03-07 11:02:50
Autor: m
Pomys艂 na koszty?
W dniu 07.03.2015 o 08:02, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Ale istnieje te偶 konkurencja i je偶eli s膮 warunki do powszechnego obni偶enia ceny, to je偶eli nie ma zmowy - cena si臋 obni偶y. Wi臋c obni偶enie podatku niewiele da wymiernej korzy艣ci dla sprzedawcy, z wyj膮tkiem jakiego艣 poszerzenia grona klient贸w i wi臋kszych obrot贸w.

p. m.

Data: 2015-03-07 11:40:41
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 07.03.2015 o 11:02, m pisze:

Ale istnieje te偶 konkurencja i je偶eli s膮 warunki do powszechnego
obni偶enia ceny, to je偶eli nie ma zmowy - cena si臋 obni偶y.

a) Ale ca艂o艣ciowo, wi臋c wzro艣nie warto艣膰 pieni膮dza. Bo je偶eli zlikwiduje si臋 ca艂y VAT i ja obni偶臋 ceny o VAT, to te偶 i zap艂ac臋 mniej przy zakupie.

b) nie do ko艅ca koniecznie tak. Skoro klient jest sk艂onny zap艂aci膰 125z艂 dzisiaj, to po likwidacji VAT niekoniecznie musi spa艣膰 do 100z艂 cena. Je偶eli to jest cena dr膮偶膮ca klienta, a klient liczy ka偶dy grosz i robi wszystko, 偶eby zap艂aci膰 taniej, to tak. Jak na przyk艂adzie z benzyn膮. Cz臋sto klient ju偶 teraz szuka stacji, co ma taniej, cho膰 r贸偶nice s膮 groszowe. Ale jak b臋dzie to po prostu co艣, na co klient mo偶e sobie pozwoli膰, to niekoniecznie b臋dzie szuka艂 od razu obni偶enia ceny.

Wi臋c obni偶enie
podatku niewiele da wymiernej korzy艣ci dla sprzedawcy, z wyj膮tkiem
jakiego艣 poszerzenia grona klient贸w i wi臋kszych obrot贸w.

艂adny wyj膮tek i 艂adne niewiele :)

Data: 2015-03-07 13:56:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomys na koszty?
On Fri, 6 Mar 2015, radoslaw@korzeniewski.net wrote:

[...]

  A jaki VAT p砤c klienci, je秎i firma NIE jest VATowcem?
[1]

Na ka縟ej FV jak wystawiam mam moj cen za us硊g/towar/itp.
i podatek dla klienta w postaci VAT.
Dzi阫i temu wszelkie us硊gi/materia硑/itp. kt髍e zamawiam mog
sobie spokojnie pomniejsza o ten w砤秐ie VAT.

  痚 tak spytam - a Ty nic nie jesz?
  Bo od *w砤snego* zarobku, op砤cenia *w砤snego* ZUSu, op砤cenia pensji
pracownik體 (z ZUSami i reszt dodatk體) i innych "nieVATowych"
wydatk體 縜dnego VATu nie odliczysz, a (od tego sk砤dnika ceny)
klient VAT te musi zap砤ci, prawda?

[1] Oczywiscie - ten, kt髍y "nieVATowiec" zap砤ci kupuj眂 u VATowc體.
  Mo縠 to by bardzo du縴 sk砤dnik ceny, jak kto prowadzi sklep
(bo hurtownik od VATu si nie wymiga, wi阠 musia砨y to by
sklep "wyroby r阫odzielnicze i ma硂rolne").
  Mo縠 to by 秗edni sk砤dnik ceny przy typowych us硊gach, w kt髍ych
sporo wydaje si na materia硑 i narz阣zia.
  A mo縠 to by r體nie ma硑 sk砤dnik ceny, je秎i us硊ga jest
robiona na "materiale powierzonym" albo w og髄e udzia ceny
materia丑w jest nik硑 (we sobie za przyk砤d t硊maczenie).
  I wtedy "cena dla klienta" mo縠 r罂ni si o kilkana禼ie
procent. Jak us硊ga jest dla nieVATowc體 (konsumcja, bud縠t體ka)
to jest to "kasa w kieszeni". Ju mniej wa縩e czy klienta
czy us硊godawcy :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-18 14:58:41
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Pomys艂 na koszty?
[...]

Swoj膮 szos膮, dziwna filozofia, 偶e ksi臋gowanie KUP uwa偶asz za rze藕bienie w g贸wnie...

Data: 2015-01-18 15:16:13
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-18 o 14:58, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Co艣 w stylu jakby kupi膰 samoch贸d a potem zastanawia膰 si臋, czy mo偶e z
koleg膮 nie je藕dzi膰 do pracy, aby ci臋 holowa艂, bo to zawsze mniej benzyny.

--
Liwiusz

Data: 2015-01-20 09:51:31
Autor: Micha艂 Jankowski
Pomys艂 na koszty?
W dniu 18.01.2015 14:51, Liwiusz pisze:

Ale po co rze藕bi膰 w g贸wnie? Jak si臋 dzia艂alno艣膰 nie op艂aca, to si臋 j膮
wyrejestrowuje, 1100z艂 oszcz臋dno艣ci na ZUSie i pr贸buje j膮 robi膰 w inny
spos贸b - na umowy o dzie艂o, na fakturowanie przez zaprzyja藕nion膮 firm臋 itp.

A potem krzyk, 偶e emerytura za ma艂a.

   MJ

Data: 2015-01-20 10:13:35
Autor: Liwiusz
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-20 o 09:51, Micha艂 Jankowski pisze:
[...]

Krzyk i tak b臋dzie, bez wzgl臋du na wysoko艣膰 p艂aconych sk艂adek. Ba, jak
kto艣 p艂aci艂 du偶o, to jego krzyk b臋dzie g艂o艣niejszy i nawet bardziej
uzasadniony (moralnie, bo nie de iure - p艂ac膮c wysokie sk艂adki pa艅stwo
nie obiecuje wysokich emerytur, cho膰 wielu - w tym widz臋, 偶e i Tobie -
wydaje si臋, 偶e tak jest).

--
Liwiusz

Data: 2015-01-20 11:31:07
Autor: Maciek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-20 o 10:13, Liwiusz pisze:
[...]
"Czy dzisiaj ludzie naprawd臋 dysponuj膮 艣rodkami, kt贸re odk艂adaj膮 w OFE?
Je艣li s膮dzicie pa艅stwo, 偶e nimi dysponujecie to spr贸bujcie nimi
zadysponowa膰. Wi臋c chc臋 wam powiedzie膰, 偶e nie dysponujecie tymi
pieni臋dzmi, to nie s膮 wasze pieni膮dze. To jest identycznie tak jak w
ZUS'ie."

Maciek

Data: 2015-01-20 15:23:16
Autor: Gotfryd Smolik news
Pomys艂 na koszty?
On Sun, 18 Jan 2015, Przemys砤w Adam iejek wrote:

No, ale zastanawiam si, co z takiego 縴cia codziennego jeszcze?
Jaki skrawek czynszu za mieszkanie? Za wod ? Za pr眃?

  Przecie to lat temu par by硂 przedyskutowane.
  Z Twoim bardzo aktywnym udzia砮m.
  Przepisy si nie zmieni硑.
  Masz wydzielony, "zaj阾y" kawa砮k "na DG"?
(przepis na podzia "po powierzchni" jak by tak jest, przepisu
na podzia "po czasie" jak nie by硂 tak nie ma, a przepis
jest potrzebny, bo nie jest spe硁iony warunek "nabycia
w celu" wi阠 KUP za "zu縴cie w celu" musi by czym podparte).

  W t wod chyba sam nie wierzysz, nie wspominaj眂 ile to jej
zu縴wasz "na DG". Formalnie mo縩a, jak pr眃.
  Pr眃 do komputera? Starym licznikiem IMVHO.
  Wg mnie nie ma wymogu "certyfikacji", jak licznik sprawny
to zu縴cie wykazuje i ju.

FYI: wielokro pisa砮m, 縠 sam NIE odliczam takich koszt體.
  Z braku "wydzielenia" mi阣zy innymi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-06 05:22:36
Autor: radoslaw
Pomys na koszty?
W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 13:28:41 UTC+1 u縴tkownik Przemys砤w Adam iejek napisa:
W dniu 18.01.2015 o 10:53, Piotrek pisze:

> (Prawie) wszystko co ponios砮 w celu osi眊ni阠ia przychodu.

No, ale zastanawiam si, co z takiego 縴cia codziennego jeszcze? Jaki skrawek czynszu za mieszkanie? Za wod ? Za pr眃?

Je秎i w mieszkaniu masz wydzielone miejsce na prowadzenie dzia砤lno禼i to mo縠sz to proporcjonalnie wrzuci (np. 5m2 na 50m2 powierzchni ca砶owitej). Ale media to przyda硂 by si dodatkowo licznikowa wtedy nie b阣zie problem體 interpretacyjnych.

Data: 2015-01-19 14:21:53
Autor: Maciek
Pomys艂 na koszty?
[...]
Zr贸b/adoptuj gromadk臋 dzieci i w rozliczeniu rocznym mo偶e jeszcze zwrot
dostaniesz ;-)

Maciek

Data: 2015-01-19 14:23:44
Autor: Maciek
Pomys艂 na koszty?
W dniu 2015-01-19 o 14:21, Maciek pisze:
Zr贸b/adoptuj gromadk臋 dzieci i w rozliczeniu rocznym mo偶e jeszcze zwrot
dostaniesz ;-)
A progenitur臋 oczywi艣cie mo偶esz zaprz膮c do wype艂niania kilometr贸wki -
teraz nauka czytania/pisania jest ju偶 w zer贸wce, a informatyka od
pierwszej klasy, wiec nie trzeba z tym czeka膰 do matury ;-)

Maciek

Pomys艂 na koszty?