Pomysł na pozbycie się drobnych, ale licznych rys

Data: 2009-11-16 16:54:39
Autor: Katanka
Pomysł na pozbycie się drobnych, ale licznych rys
Ale się dziś wkurwi%$#^em :( Wczoraj przyjechałem z trasy (wioska koło śremu), a tam na okolicznych szutrowych drogach, było takie specyficzne, bordowe błotko. Auto całe oblepione postawiłem pod domem wieczorem. Dziś schodzę do auta, patrzę .... jest umyte. Przyglądam się z bliska, i na drzwiach, po obu stronach, oraz na tylnej klapie bagarznika oraz na tylnych błotnikach widzę ogromną ilośś drobnych, okrągłych rys. Niektóre są nawet dość głębokie i długie na oko 15cm. Okazało się, że teściowa nie mogła doczekać się, aż auto umyję, wzięła szczotkę plastikową i "umyła" auto szczotka i wodą. Zwyczajnie zdarła warstwę tego błota. lakier wygląda jak w aucie, które by miało 20 lat. Brzydkie i matowe przez te rysy.

Pytanie ... jak sobie z tymi rysami poradzić?

Dodam tylko, że 3 dni temu auto było umyte i nawoskowane na automatycznej myjni myjka cisnieniową (najpierw zmiekczanie, potem mycie szamponem pod ciśnieniem, potem spłukiwanie, potem woskowanie, potem nakładanie warstwy pozbywającej się kropelek wody). Jest jakaś nadzieja, że te rysy są tylko na wosku, a nie na lakierze?

PS. Mało mnie szlag nie trafił i w wybuchu gniewu powiedziałem, że to ostatni raz kiedy mi auta dotykała. Trochę przegiąłem bo sie obraziła i nie będzie chciała nim jeździć więcej ;)

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

Data: 2009-11-16 16:21:28
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hdrsjm$p3c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dac tesciowej kluczyki i ksiazke telefoniczna z adresami lakiernikow i poradzic, zeby nie pokazywala sie dopoki nie naprawi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-16 16:59:08
Autor: Seba
Dnia Mon, 16 Nov 2009 16:54:39 +0100, Katanka napisał(a):

Pytanie ... jak sobie z tymi rysami poradzić?

Jak przejedziesz paznokciem prostopadle do rysy to czujesz krawędzie
uszkodzenia?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-11-16 17:13:30
Autor: Katanka
Seba wrote:
Dnia Mon, 16 Nov 2009 16:54:39 +0100, Katanka napisał(a):

Pytanie ... jak sobie z tymi rysami poradzić?

Jak przejedziesz paznokciem prostopadle do rysy to czujesz krawędzie
uszkodzenia?

Kilka tych większych czuć pod paznokciem, ale nie tak bardzo. Tych mniejszych nie czuć, ale je wyraźnie widać.

Data: 2009-11-16 19:04:52
Autor: Seba
Dnia Mon, 16 Nov 2009 17:13:30 +0100, Katanka napisał(a):

Kilka tych większych czuć pod paznokciem, ale nie tak bardzo. Tych mniejszych nie czuć, ale je wyraźnie widać.

To nawet we własnym zakresie dałbyś radę to "naprawić" - jednak jeżeli
nie czujesz się na siłach podjedź do fachowców - zaoszczędzisz zarówno
czas jak i pracę/pieniądze.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-11-16 19:29:08
Autor: Katanka
Seba wrote:
[...]

ok, podjadę, zapytam, oby dało się to jakoś szybko i dobrze zrobić.

Data: 2009-11-16 20:24:20
Autor: Przemek V

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hds5lb$4li$1inews.gazeta.pl...
Seba wrote:
[...]

Dzisiaj widziałem półroczne czarne Mondeo myte głównie na automatycznych myjniach. Praktycznie już było matowe. Chyba Ford ma jakiś słaby lakier albo na czarnym to tak strasznie widać. Moja żona miała kiedyś czarnego Accorda i podobnie wyglądał.

Data: 2009-11-16 21:29:32
Autor: Lewis
Seba wrote:
[...]

U mnie lakier audi, czarny perłowy, na aucie z 1997 roku wygląda wyśmienicie, ale 3-4razy w roku stosuje woskowanie sonnaxem z czarnym pigmentem.
Dla wątkotwórcy polecam przepolerowanie głębszych rys pastą automax a całość auta woskiem sonnax z pigmentem w kolorze nadwozia, efekt powalający.

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2009-11-17 08:18:35
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-11-16 20:24,  *Przemek V* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

To drugie - niestety na ciemnych po prostu bardziej to widać.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-11-17 08:47:27
Autor: Seba
Dnia Mon, 16 Nov 2009 20:24:20 +0100, Przemek V napisał(a):

[...]

Ja w Lybrze też mam czarny lakier - fakt, faktem ,że nie korzystam z
myjni automatycznych, jednak nawet przy zwykłym użytkowaniu ten kolor po
prostu wymaga znacznie większej dbałości eksploatacyjnej - WSZYSTKIE
niedociągnięcia są na nim natychmiast widoczne.

Sebastian S.

Data: 2009-11-17 07:51:09
Autor: Seba
Dnia Mon, 16 Nov 2009 19:29:08 +0100, Katanka napisał(a):

ok, podjadę, zapytam, oby dało się to jakoś szybko i dobrze zrobić.

Bez problemu - odpowiednie środki i lakier będzie wyglądał lepiej niż
wcześniej. Tylko podjedź do fachowców, a nie do pierwszej lepszej myjni
ręcznej.

Sebastian S.

Data: 2009-11-16 17:13:20
Autor: Maciek
Katanka pisze:
PS. Mało mnie szlag nie trafił i w wybuchu gniewu powiedziałem, że to ostatni raz kiedy mi auta dotykała. Trochę przegiąłem bo sie obraziła i nie będzie chciała nim jeździć więcej ;)
Grunt, że jeszcze żyje ;-)

Maciek

Data: 2009-11-16 17:20:38
Autor: Grejon
Maciek pisze:
Katanka pisze:
[...]

No tak. A teściowa? ;)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-11-16 17:14:02
Autor: Tomek
Pomysł na pozbycie się drobnych, ale licznych rys
Użytkownik "Katanka" napisał
Trochę przegiąłem bo sie obraziła i nie będzie chciała nim jeździć więcej ;)
zawsze to jakiś plus ;)

MSPANC

Data: 2009-11-16 17:41:31
Autor: Rafał Grzelak
Pomysł na pozbycie się drobnych, ale licznych rys
Dnia Mon, 16 Nov 2009 16:54:39 +0100, Katanka napisał(a):

Trochę przegiąłem bo sie obraziła i nie będzie chciała nim jeździć więcej ;)

To zle?
:>

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-11-16 20:15:18
Autor: CeSaR
Pomysł na pozbycie się drobnych, ale licznych rys
Trochę przegiąłem bo sie obraziła i nie będzie chciała nim jeździć więcej ;)

Czyli jednak są i pozytywy. I tak trzymać.

Data: 2009-11-18 11:22:34
Autor: robal
Pomysł na pozbycie się drobnych, ale licznych rys
Katanka <katanka24@interia.pl> popełnił(a):

PS. Mało mnie szlag nie trafił i w wybuchu gniewu powiedziałem, że to
ostatni raz kiedy mi auta dotykała.

A mógł zabić...

Tak mi się przypomniało :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Pomysł na pozbycie się drobnych, ale licznych rys