Ponarzekajmy na (1) Fortis (2) Dominet (3) BNP Paribas Fortis

Data: 2010-02-16 12:09:20
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Ponarzekajmy na (1) Fortis (2) Dominet (3) BNP Paribas Fortis
zamierzam w tym właśnie banku umieścić swoje najważniejsze
konta osobiste i firmowe i wszystkie zalety zareklamowane
przez pracowników już znam. Ciekaw jestem jak wygląda druga strona medalu.

Interesują mnie zarówno krytyczne opinie o dawnym Dominecie
oraz dawnym Fortisie jak i krytyka połączonego BNP Paribasu

Data: 2010-02-16 12:28:01
Autor: mnemotechnik
Ponarzekajmy na (1) Fortis (2) Dominet (3) BNP Paribas Fortis
Mam w Fortisie konto osobiste (pomocnicze, bo spłacam u nich kredyt hipoteczny).

Po ostatnich zmianach w pakietach zrobiło się nawet znośnie.
Przy koncie w darmowej wersji S jest bezpłatny dostęp do bankomatów Dominetu oraz bezpłatna karta debetowa (o ile wyłączy się dodatkowe ubezpieczenia).

Nie wybrałbym ich raczej na główne konto, choćby ze względu na nocną off-
line'owość systemu. W MultiBanku, gdzie mam główny rachunek, nie ma problemu z MultiTransferem w nocy, czy w weekend.

Jeśli chodzi o karty wypukłe, też nie mają za wiele do zaoferowania - kredytówki na poziomie średniej rynkowej, może trochę za drogie pakiety dodatkowe.

Podgląd przez Internet przeciętny - dla mnie opisy transakcji mało przejrzyste. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to hasło maskowane do logowania + hasła jednorazowe SMS - to teraz właściwie standard.

Oferta depozytowa była do niedawna sensowna, ale ostatnio obniżyli stawki, szczególnie na rachunkach oszczędnościowych.

Dla kogoś z grubszym portfelem lub z potrzebą transakcji transgranicznych - może warto. Mają luksemburskie fundusze inwestycyjne, szybkie (i tanie) przelewy w sieci Fortisa na świecie i usługi private banking.

Trzeba podkreślić wysoką jakość obsługi i dobry kontakt mailowy / telefoniczny z dedykowanym doradcą - ale to zapewne zależy od konkretnych osób. Mnie trochę zniechęcają godziny otwarcia placówek, choć pracownicy są elastyczni jeśli chodzi np. o popisywanie dokumentów w placówce innej niż macierzysta.

Ogólnie nic specjalnego, ale też nie ma się za bardzo czego przyczepić.

Data: 2010-02-16 17:31:58
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Ponarzekajmy na (1) Fortis (2) Dominet (3) BNP Paribas Fortis
Ogólnie nic specjalnego, ale też nie ma się za bardzo czego przyczepić.

a przed połączeniem banków kolega korzystał z Dominetu czy "starego" Fortisu?

Data: 2010-02-16 21:24:43
Autor: mnemotechnik
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl napisał(a):
> Ogólnie nic specjalnego, ale też nie ma się za bardzo czego przyczepić.

a przed połączeniem banków kolega korzystał z Dominetu czy "starego"
Fortisu?

Ze starego Fortisu. Wtedy w pakiecie srebrnym nie było ani jednego bankomatu bez prowizji, a moja filia nie prowadziła obsługi gotówkowej. Pamiętam jeszcze pendrive'y z podpisem cyfrowym do autoryzacji transakcji w pl@net.

Gdyby nie to, że dali mi dobre warunki dla hipoteki, w tym możliwość spłacania bezpośrednio z rachunku walutowego - pewnie bym się na Fortis nie zdecydował.

Data: 2010-02-17 14:55:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Ponarzekajmy na (1) Fortis (2) Dominet (3) BNP Paribas Fortis
Interesują mnie zarówno krytyczne opinie o dawnym Dominecie
oraz dawnym Fortisie jak i krytyka połączonego BNP Paribasu

szczególnie interesuje mnie krytyka dotycząca operacji w walucie

Data: 2010-02-17 19:24:21
Autor: blad
Ponarzekajmy na (1) Fortis (2) Dominet (3) BNP Paribas Fortis
Użytkownik
Interesują mnie zarówno krytyczne opinie o dawnym Dominecie
oraz dawnym Fortisie jak i krytyka połączonego BNP Paribasu

szczególnie interesuje mnie krytyka dotycząca operacji w walucie

moja córa miała w Fortisie zarówno pl@net jak i konto do DG
przeniosła wszystko do Nordei i sobie chwali

Jako że Fortis w planet mial karte VE bez prowizji również za granicą
to żeby sobie odbić stosował gorsze kursy a co wiecej tej tabeli
do przeliczeń nigdzie nie publikowali  - dowiedz się czy będzież z niej
korzystał, czy z jakiejś tabeli jawnej
Nordea publikuje wszystkie tabele i zezwala na wiele walut - radzę ci sprawdz
*** blad ***

Ponarzekajmy na (1) Fortis (2) Dominet (3) BNP Paribas Fortis