Poncyljusz w drodze poza PiS.

Data: 2010-11-10 15:31:08
Autor: Azor jest pedałem
Poncyljusz w drodze poza PiS.
- Moją powinnością jest apel do władz PiS o zmianę decyzji, ale mam świadomość, że może nie być odzewu, albo będą szykany wobec mnie. I wtedy będę musiał dołączyć do Joanny i Elżbiety - zapowiada jeden z PiS-owskich liberałów

To on kilka miesięcy temu w wywiadzie dla Gazety Wyborczej mówił, że Jarosław Kaczyński jak Józef Piłsudski powinien "udać się do Sulejówka" rezygnując z bieżącego udziału w polityce. Już po katastrofie smoleńskiej to on wspólnie z Joanną Kluzik-Rostkowską prowadząc kampanię wyborczą przekonywał nas, że Jarosław Kaczyński będzie najlepszym prezydentem. Wywiad z Pawłem Poncyljuszem publikuje dziś "Rzeczpospolita". Jeszcze jako członek PiS apeluje do władz partii by wycofały się z decyzji o usunięciu Elżbiety Jakubiak i Joanny Kluzik-Rostkowskiej. - Osobiście jest to dla mnie bolesne, że usunięto osoby najbliższe mi w PiS, a w kategoriach politycznych nie rozumiem tego - mówi.

Krytykuje sposób, w jaki posłanki PiS dowiedziały się, że już nie są w partii: - Problemem jest to, że w PiS nie rozmawia się z ludźmi. Pewne rzeczy komunikuje się przez telewizor. Inaczej by to wyglądało, gdyby były normalne rozmowy - mówi. - Problem w tym, że nie ma w PiS takich drzwi, gdzie można wejść i powiedzieć, co się sądzi o działaniach partii, jej członków - dodaje.

Zastrzega, że "nie chciałby podejmować decyzji o odejściu". Ale sytuacja wydaje się bez wyjścia. Łatwo odgadnąć, czy prędzej zmieni się PiS, o co apeluje Poncyljusz, czy zmieni się status posła. On sam rozumie sytuację: - Moją powinnością jest apel do władz PiS o zmianę decyzji, ale mam świadomość, że może nie być odzewu, albo będą szykany wobec mnie. I wtedy będę musiał dołączyć do Joanny i Elżbiety - mówi.

Jeszcze ostrzej wypowiadał się dziś w RMF. Kaczyński komentował wczorajszy list prezesa do działaczy PiS, w którym Kaczyński napisał, że "zachowanie wykluczonych posłanek w pełni zweryfikowało słuszność podjętych decyzji". - To znaczy, że tak naprawdę już nie ma znaczenia nic poza tym, żeby utrzymać tzw. spójność w partii i że to jest dyscyplinowanie takim knutem i batem członków Prawa i Sprawiedliwości, co nic nie daje. Nie ma dobrego pracownika czy członka partii z niewolników. Widać, że Jarosław Kaczyński brnie w tą decyzję i uważa, że ją podjął jak najlepszą, chociaż moim zdaniem jest ona oparta na fałszywych przesłankach, przynajmniej tych, które podaje w liście.

Poncyljusz oberwał, gdy wysyłał Jarosława Kaczyńskiego do Sulejówka. Dziś mówi: - Nigdy tak bardzo nie był aktualny ten Sulejówek jak dzisiaj. Nie chodzi o to, aby usunąć Jarosława Kaczyńskiego całkowicie, ale o to, aby zabierał głos jako mąż stanu, a nie wdawał się w codzienne słowne utarczki - mówi.

Trudno liczyć na to, by po dzisiejszym wywiadzie Komitet Polityczny PiS wziął stronę Poncyljusza, bo nisko ocenia ich jako zespół. - W Komitecie są ludzie całkowicie związani z Kaczyńskim. Problem ludzi z KP polega na tym, że oni myślą logiką bycia w stadzie. Starają się schlebiać oczekiwaniom przywódcy. Oni mają z tego korzyści, gorzej z pozytywnymi efektami dla całej partii i w ogóle jakości polityki - ocenia poseł.

We wtorek "Super Express" opublikował zdjęcia ze spotkania w biurze Pawła Poncyljusza. Wzięły w nim udział wyrzucone posłanki, Paweł Kowal, Michał Kamiński i Adam Bielan. Spekuluje się, że myślą o założeniu nowej partii, była też mowa, że wyrzucone posłanki mogłyby zostać członkiniami PO albo PSL. - Decyzja przejścia do PO byłaby dramatem dla każdego polityka PiS, szczególnie tego, który był na czele partii - mówi Poncyuljusz. - Osłabia wiarygodność, zwłaszcza w tych okolicznościach. A z PSL jest ten kłopot, że to partia klasowa reprezentująca niekoniecznie nasz dotychczasowy elektorat - dodaje i nie wyklucza, że - gdyby PiS nie wrócił do punktu sprzed wyrzucenia posłanek - mogłaby powstać nowa partia. Bo "coraz więcej Polaków jest zirytowanych tymi szachami a la Harry Potter" gdzie "figura po zmianie pola rąbie toporem inną figurę, którą zastępuje na tym polu". Choć dostrzega, że miałaby małe szanse. - Można byłoby wnioskować, że jest miejsce dla nowej partii. Ale też jest tak, że sondaże są bezlitosne. Tort jest podzielony - pół dla PO, pół dla PiS i SLD. Przy tym systemie prawnym i sposobie finansowania trudno wejść do zasadniczej gry politycznej nowej formacji - ocenia.

Formułuje przy tym coś na kształt manifestu programowego swojego środowiska: - Z Elżbietą byliśmy swego czasu konkurentami do nominacji na kandydata na prezydenta Warszawy.(...) Dużo sobie wyjaśniliśmy i dziś nie ma żadnych napięć. I jeszcze jedna ważna rzecz nas łączy: wszyscy mamy dzieci w podobnym wieku. Za jakiś czas, gdy będą już dorosłe, będziemy musieli przed nimi stanąć i powiedzieć, co zrobiliśmy dla Polski i dla nich, młodych obywateli, wchodzących na rynek pracy. Będziemy musieli im wytłumaczyć, co ważnego dla nich zrobiliśmy, kiedy nie było nas w domu. Łączy nas odpowiedzialność za nasze rodziny i miliony podobnych rodzin w Polsce. Wiemy, co to znaczy realny powrót młodej matki na rynek pracy. Wiemy, co to wrzesień, kiedy trzeba znów kupić nowe podręczniki. Bo stare są już nieważne i starsze rodzeństwo nie może ich przekazać młodszemu. Z Kluzik-Rostkowską przygotowaliśmy na ostatni kongres PiS program "Absolwent". Znaleźliśmy kilka nowych pomysłów, ale wszystko przepadło w atmosferze międzypartyjnej bijatyki. Nie dało się ich wykorzystać jako maczugi - ocenia.

I podsumowuje: - Trudno powiedzieć, co dalej będzie, ale z rozmów z wieloma innymi członkami klubu PiS wynika, że nasze poglądy są powszechnie podzielane. Wyrzucenie Joanny i Elżbiety to sygnał do wewnątrz, żeby zdyscyplinować innych. Czyli jest kogo dyscyplinować.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8640545,Poncyljusz_w_drodze_poza_PiS.html#ixzz14tEnftHG

Przemysław Warzywny

--

Dupowaty Hitler już się potknął w swoim nieudolnym marszu do władzy,
 o Joannę Kluzik-Rostowską i chłopkę Elżbietę Jakubiak.

Data: 2010-11-10 16:22:07
Autor: brat_olin
Poncyljusz w drodze poza PiS.

"Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> wrote

[...]

Jakby to ujal szwejkowski Szymko z Budziejowic - "Nachalne sa te kurwy
i zuchwale" - i nie chodzilo mu bynajmniej o niewiasty lekkiego sie prowadzenia..
Poncyliusz z "Joanna i Elzbieta" pasowaliby jak ulal!

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-11-10 16:41:08
Autor: cirrus
Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ibedam$gio$1news.onet.pl...
[...]

A do oszołomów pisowskich po prostu nie pasują.

--
stevep

Data: 2010-11-10 09:29:42
Autor: brat_olin
"cirrus" <cir...@tinvalid.kdami.net> wrote:
"brat_olin" <brat_o...@yahoo.com> napisa w wiadomo c

> Jakby to ujal szwejkowski Szymko z Budziejowic - "Nachalne sa te kurwy
> i zuchwale" - i nie chodzilo mu bynajmniej o niewiasty lekkiego sie
> prowadzenia. Poncyliusz z "Joanna i Elzbieta" pasowaliby jak ulal!

A do oszolomow pisowskich po prostu nie pasuja.

W PiS coraz mniej oszolomstwa, p. Stefanie.
Przechodza do Tuska.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-11-11 07:35:07
Autor: pluton
Poncyljusz w drodze poza PiS.
W PiS coraz mniej oszolomstwa, p. Stefanie.
Przechodza do Tuska.

Jakies nazwiska ? Gilowska zdaje sie wyleciala z po i poszla lizac rowa
wariatowi.

Nullification

Data: 2010-11-11 12:41:50
Autor: cirrus
Poncyljusz w drodze poza PiS.
Uzytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:82e346c0-80f3-4c94-b30d-72c5da2560baj2g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Ktos juz przeszedl? Tam nie miejsce dla oszolomow.

--
stevep

Data: 2010-11-11 12:56:38
Autor: brat_olin
"cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> wrote in message news:ibgkq7$c4v$1news.vectranet.pl...
[...]

Powyzsza trojka ma juz propozycje w PO. No i chocby Niesiol, ktorego w Pis nie chciano.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-11-11 12:57:41
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ibgllf$qsv$1news.onet.pl...
[...]

Wskaż źródło tej informacji!

Data: 2010-11-11 16:53:42
Autor: cirrus
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4cdbda4f$1news.home.net.pl...
[...]

Rutynowe źródło wielbicieli PiS-u magiel.

--
stevep

Data: 2010-11-11 16:52:49
Autor: cirrus
[...]

Do PO wielbicieli Jarusia nie przyjmują, a zamiast Niesiołowskiego przyjeli Michała Kamińskiego z ZCHN, a teraz go wyrzucą.

--
stevep

Poncyljusz w drodze poza PiS.