Poniatowa. "Dajesz na Orkiestr? Id do spowiedzi"

Data: 2012-01-07 08:31:45
Autor: Przemysaw W
Poniatowa. "Dajesz na Orkiestr? Id do spowiedzi"

Ulotka przeciwko WOP jak w pitek mona byo znale pod kocioem w Poniatowej
"Czowiek wierzcy dajc Wielkiej Orkiestrze pienidze popenia grzech, bo bierze udzia w sprawach diabelskich" - pod kocioem w Poniatowej na Lubelszczynie w pitek trwaa akcja przeciwko WOP. - Nie mamy z tym nic wsplnego - mwi ksidz i tumaczy... e dajc na Orkiestr mona popeni grzech
"Jerzy Owsiak - autor amoralnego hasa "Rbta co chceta" i organizator "Woodsctockw", uznawanych za przedsionek "pieka na ziemi". Czy "bekoccy dyrygent" WOP wprowadzi kogokolwiek z modych chopcw czy dziewczt na wyyny bohaterstwa, heroizmu i witoci? Jerzy Owsiak jest powizany z Hare Kryszna - jedn z najbardziej niebezpiecznych sekt, ktrej doktryna i etyka s cakowicie sprzeczne z chrzecijastwem." - to fragment ulotki, ktre w pitek czekay na wiernych przy kociele pw. witego Ducha w Poniatowej (powiat Opole Lubelskie). Autorzy ulotki informuje te, e WOP ma przesoni prac charytatywn Caritasu i stwierdzaj wprost: "Czowiek wierzcy dajc Wielkiej Orkiestrze pienidze popenia grzech, bo bierze udzia w sprawach diabelskich".

Dostao si te rodzinie Owsiaka. Z pisma dowiadujemy si, e "matka bya niewierzca", a ojciec nalea do partii i suy w milicji.

"Gazet" o sprawie poinformowa oburzony czytelnik (imi i nazwisko do wiadomoci redakcji). - Byem z rodzin w kociele, na rannej mszy witej. Na stoliku przy kociele lea stos ulotek. Na pocztku mylelimy z on ,e na tych kartkach jest wyjanienie symboliki wita Trzech Krli. Okazao si, e to ulotki przeciwko Jurkowi Owsiakowi. Leay tu obok koszyka z kred [tradycyjnie wicon w wito Trzech Krli - red.] - informuje i nie ukrywa. - Zdenerwoway nas te ulotki i innych mieszkacw te, bo uwaamy, e Jurek Owsiak robi bardzo dobr robot. W kocu - czy mam si spowiada, e daj na Orkiestr?

Dodaje, e pisma o podobnej treci wisiay te w gablocie przy wjedzie do kocioa.

Ks. ukasz Gaz, wikariusz parafii twierdzi, e duchowni nie maj z tym nic wsplnego. - Widziaem arkusz wielkoci plakatu z t treci lecy na zakrystii. Kto go przynis. Ale nikt nie konsultowa z nami tego co zostao tam napisane ani nie prosi o zgod na kolporta na terenie kocioa.

Zapytany o tre ks. Gaz zauwaa: - Nic nie wiem o rodzinie Jerzego Owsiaka i jego powizaniach z Hare Kryszna. A jeeli chodzi o haso "rbta co chceta", ktre nawouje do samowoli - twrca WOP przecie propaguje je i do niego wzywa. Uwaam te, e jeeli naprawd nie byoby innej moliwoci finansowania pomocy dobroczynnej, gdybymy byli w jakim buszu, gdzie nie ma innych organizacji, ktre si tym zajmuj, to wtedy ostatecznie mona by si w Orkiestr zaangaowa. Ale to science fiction, bo jest choby Caritas czy akcja Szlachetna Paczka.

Ks. Gaz uwaa, e osoby, ktre daj na WOP, mog by wprowadzane w bd. - Bo myl, e ich pienidze pjd na potrzebujce dzieci, a tymczasem cz jest przeznaczona na organizacj "Woodstocku". Ja tam wprawdzie nie byem, ale na festiwal jed moi znajomi z grup ewangelizacyjnych i opowiadaj pniej co widz: naduywanie narkotykw, alkoholu, rozwizo seksualna. Uwaam, e jeeli kto daje pienidze na Orkiestr i ma przy tym pen wiadomo, e id zarwno na aparatur medyczn jak na "Woodstock" i wie przy tym co si dzieje na tym festiwalu - wtedy mona powiedzie, e popenia grzech.

Zarzuty mwice o tym, e pienidze z WOP id na "Woodstock" pojawiay si ju wczeniej (pisaa o nich "Rzeczpospolita", mwio Radio Maryja). Twrca Orkiestry jednoznacznie je odrzuca. - Wszystkie pienidze zbierane podczas finau WOP id na leczenie, bo wszystkie pienidze musz by przeznaczone na ten cel. Nie moemy adnych pienidzy przeznaczy na nasze koszty -pensje czy wod dla pracownikw. Wtedy nie dostalibymy zezwolenia od MSWiA na zbirk - tumaczy w styczniu 2010 r. Jurek Owsiak.

Na stronie WOP czytamy: "rodki zbierane w ramach styczniowej kwesty s w caoci przeznaczane na realizacj tematu Finau, czyli zakup sprztu medycznego."

Poproszony o komentarz ks. Mieczysaw Puzewicz, rzecznik prasowy archidiecezji lubelskiej: - Ocena dziea, ktre prowadzi WOP, zawarta w ulotce jest krzywdzca. Zupenie nie ma podstaw, by kierowa pod adresem Jurka Owsiaka takich inwektyw. A ocenianie kogo przez pryzmat tego co robili rodzice kojarzy mi si z epok bolszewizmu, gdy dzieci Romanoww zostay zamordowane, bo pochodziy z carskiej rodziny.

Ks. Puzewicz podkrela: - Daj pienidze na WOP od pocztku jej powstania, od 20 lat.

W przeszoci z darw pochodzcych z akcji korzysta te szpital w Poniatowej. Tamtejsze pogotowie otrzymao m.in. laryngoskop, resuscytator silikonowy z akumulatorem tlenu, konierze ortopedyczne, a sam szpital np. urzdzenie do przesiewowych bada suchu. WOP przekaza Poniatowej sprzt o cznej wartoci przekraczajcej 62 tys. zotych.

W niedziel odbdzie si kolejny fina Wielkiej Orkiestry witecznej Pomocy. To ju 20. taka akcja. W tym roku pienidze zostan przeznaczone na zakup urzdze do ratowania ycia wczeniakw i pomp insulinowych dla kobiet w ciy z cukrzyc.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,10924006,Poniatowa___Dajesz_na_Orkiestre__Idz_do_spowiedzi_.html

Przemek

--

"Jarosaw Kaczyski w 2011 roku przegra wszystko co byo do przegrania. Po raz szsty z rzdu Polacy wybrali ciep wod w kranie serwowan przez Donalda Tuska zamiast IV RP obiecywanej przez prezesa PiS. Mao tego - od prezesa odeszli najwierniejsi z wiernych: Zbigniew Ziobro, Jacek Kurski, Beata Kempa. Przez 12 miesicy PiS w adnym sondau nie wyprzedzio Platformy Obywatelskiej."
  a..

Data: 2012-01-07 09:20:35
Autor: rAzor
Poniatowa. "Dajesz na Orkiestrę? Idź do s powiedzi"
Użytkownik - Przemysław W napisał:

Ulotka przeciwko WOŚP jaką w piątek można było znaleźć pod kościołem w
Poniatowej
"Człowiek wierzący dając Wielkiej Orkiestrze pieniądze popełnia grzech,
bo bierze udział w sprawach diabelskich" - pod kościołem w Poniatowej na
Lubelszczyźnie w piątek trwała akcja przeciwko WOŚP. - Nie mamy z tym
nic wspólnego - mówi ksiądz

No to ma, czy nie ma?
--
[pl.soc.polityka] !delete from "He®Sk" !delete from "stevep" !delete from "muto2100" !delete from "MH" !delete from "Bogdan Idzikowski" !delete from "Polok_Prawdziwy"

Data: 2012-01-07 10:50:43
Autor: Leprechaun

Użytkownik "rAzor" <komuchy@na.koBym.ru> napisał w wiadomości news:je8v8h$76q$2inews.gazeta.pl...
[...]

Tu masz odpowiedź pryszczu: http://wiadomosci.wp.pl/title,Ile-kosztuje-Wielka-Orkiestra-Zobacz-zarobki-gwiazd,wid,14145250,wiadomosc.html

BomBel

Data: 2012-01-07 13:46:08
Autor: Przemysław W
[...]

Ma, a mówi, że nie ma. Wszystko ci trzeba przymule tłumaczyć?

Przemek

--

"Jarosław Kaczyński w 2011 roku przegrał wszystko co było do przegrania. Po raz szósty z rzędu Polacy wybrali ciepłą wodę w kranie serwowaną przez Donalda Tuska zamiast IV RP obiecywanej przez prezesa PiS. Mało tego – od prezesa odeszli najwierniejsi z wiernych: Zbigniew Ziobro, Jacek Kurski, Beata Kempa. Przez 12 miesięcy PiS w żadnym sondażu nie wyprzedziło Platformy Obywatelskiej."

Data: 2012-01-07 13:49:09
Autor: rAzor
[...]

"Ks. Łukasz Głaz, wikariusz parafii twierdzi, że duchowni nie mają z tym nic wspólnego. - Widziałem arkusz wielkości plakatu z tą treścią leżący na zakrystii. Ktoś go przyniósł. Ale nikt nie konsultował z nami tego co zostało tam napisane ani nie prosił o zgodę na kolportaż na terenie kościoła. "

Wszystko ci trzeba przymule tłumaczyć?

Przemek

Mam ci czytać i tłumaczyć to co sam wpastowałeś,... Kawecki?

--
[pl.soc.polityka] !delete from "He®Sk" !delete from "stevep" !delete from "muto2100" !delete from "MH" !delete from "Bogdan Idzikowski" !delete from "Polok_Prawdziwy" !delete from "Lorn"

Data: 2012-01-07 13:52:00
Autor: Przemysław W

Użytkownik "rAzor" <komuchy@na.koBym.ru> napisał w wiadomości news:je9f02$jjf$3inews.gazeta.pl...
[...]

Mam ci przeczytać, co napisałem?

Przemek

Data: 2012-01-07 13:58:47
Autor: rAzor
[...]

:-))) Wystarczyłoby, gdybyś sam sobie przeczytał, zanim to *wpastowałeś*, ośle - ty tego nie napisałeś.

Data: 2012-01-07 14:09:49
Autor: Przemysław W
Użytkownik "rAzor" <komuchy@na.koBym.ru> napisał w wiadomości news:je9fi4$loi$2inews.gazeta.pl...
[...]

Ale napisałem to: "Ma, a mówi, że nie ma". Czytaj jeśli chcesz dyskutować przymule.

Przemek

Data: 2012-01-07 14:17:40
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:je9g6v$o19$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zawszony i dyskusje? Żartujesz sobie. To przymół nie mający nic do powiedzienia!

BomBel

Data: 2012-01-07 14:16:48
Autor: Leprechaun
[...]

Jakież to katolickie!

BomBel

Data: 2012-01-07 15:27:54
Autor: XL
Poniatowa. "Dajesz na Orkiestr? Id do spowiedzi"
Dnia Sat, 7 Jan 2012 14:16:48 +0100, Leprechaun napisa(a):

Uytkownik "rAzor" <komuchy@na.koBym.ru> napisa w wiadomoci news:je9fi4$loi$2inews.gazeta.pl...
Uytkownik - Przemysaw W napisa:

[...]

Ma, a mwi, e nie ma.

[...]

Wszystko ci trzeba przymule tumaczy?

Przemek

Mam ci czyta i tumaczy to co sam wpastowae,... Kawecki?

Mam ci przeczyta, co napisaem?

Przemek

:-))) Wystarczyoby, gdyby sam sobie przeczyta, zanim to *wpastowae*, ole - ty tego nie napisae.

Jakie to katolickie!

Czym dla Ciebie jest katolicyzm?

--
XL

Data: 2012-01-07 17:16:20
Autor: stevep
Poniatowa. "Dajesz na Orkiestr? Id do sp owiedzi"
Dnia 07-01-2012 o 15:27:54 XL <ikselk@gazeta.pl> napisa(a):

Dnia Sat, 7 Jan 2012 14:16:48 +0100, Leprechaun napisa(a):

Uytkownik "rAzor" <komuchy@na.koBym%19.ru> napisa w wiadomoci

Na og to faryzeizm.

--
stevep
Uywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-01-07 19:10:55
Autor: XL
Poniatowa. "Dajesz na Orkiestr? Id do sp owiedzi"
Dnia Sat, 07 Jan 2012 17:16:20 +0100, stevep napisa(a):

Konkretnie prosze. Nie ma "na og".
--
XL

Data: 2012-01-08 06:49:10
Autor: stevep
Poniatowa. "Dajesz na Orkiestr? Id do sp owiedzi"
Dnia 07-01-2012 o 19:10:55 XL <ikselk@gazeta.pl> napisa(a):

[...]

Chyba nie wmwisz mi , e nie dostrzegasz faryzejskich zachowa katolikw?

Data: 2012-01-07 14:13:13
Autor: Leprechaun
[...]

Znów się podniecasz niezdrowo ty wszarzu? ;)))

BomBel

Data: 2012-01-07 14:12:35
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:je9er8$jvi$1inews.gazeta.pl...

[...]

Co się dziwisz, rAzor niekumaty jest! ;)

BomBel

Data: 2012-01-07 17:49:37
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-07 08:31, Przemysław W pisze:

Ulotka przeciwko WOŚP jaką w piątek można było znaleźć pod kościołem w Poniatowej
"Człowiek wierzący dając Wielkiej Orkiestrze pieniądze popełnia grzech, bo bierze udział w sprawach diabelskich" - pod kościołem w Poniatowej na Lubelszczyźnie w piątek trwała akcja przeciwko WOŚP. - Nie mamy z tym nic wspólnego - mówi ksiądz i tłumaczy... że dając na Orkiestrę można popełnić grzech

Przemek

No jasne, prowokacją czuć na kilometr..

Poniatowa. "Dajesz na Orkiestr? Id do spowiedzi"