Ponowna darowizna mieszkania otrzymanego w umowie darowizn y - podatek obowi±zuje?

Data: 2009-06-30 22:58:54
Autor: Ela
Ponowna darowizna mieszkania otrzymanego w umowie darowizn y - podatek obowi±zuje?
Witam,

sprawa wydawaæ siê mo¿e wg tytu³u nieco dziwna, ale pozwólcie, ¿e
przedstawiê szczegó³y, które nieco rozja¶ni± sprawê.

Dwa lata temu, w 2007 r., otrzyma³am od ojca darowiznê w postaci 1/3 kawalerki
(2/3 tego mieszkania do tej pory stanowi³y moj± w³asno¶æ, po darowi¼nie
mia³am ca³o¶æ mieszkania). Do dnia dzisiejszego mieszkanie jest moje, jestem
tam zameldowana i tam mieszkam.

W tym roku zmianie uleg³a nasza sytuacja rodzinna i chcemy zamieniæ siê z tat± mieszkaniami: tata chce mi podarowaæ swoje wiêksze mieszkanie, ja mam mu podarowaæ tê kawalerkê (umowa zamiany mieszkania).  I teraz pytanie: jak na tê zamianê spojrzy urz±d skarbowy? Czy potraktuje to jakby sprzedawa³a mieszkanie i ka¿e mi zap³aciæ podatek od
darowizn od 1/3 mieszkania, któr± otrzyma³am od taty w 2008 r, czy mo¿e potraktuje to jako darowiznê i bêdzie cisza?

Na jednym z forów otrzyma³am odpowied¼, ¿e je¶li bêd± to dwie umowy darowizny (ja dla taty, on dla mnie) to na bank siê nie przyczepi US, ale przy umowie zamiany nie wiadomo. W tym wypadku jaka jest ró¿nica (poza podwójn± umow± i podwójn± taks± notarialn±), skoro jeste¶my z tat± w I grupie pokrewieñstwa?

pozdrawiam
Ela

Ponowna darowizna mieszkania otrzymanego w umowie darowizn y - podatek obowi±zuje?