Poprawić ergonomię roweru - pomóżc ie początkującemu

Data: 2015-06-09 10:15:25
Autor: Andrzej Ozieblo
Poprawić ergonomię roweru - pomóżc ie początkującemu
W dniu 2015-06-09 o 09:29, Marcin N pisze:

Żona cierpi z powodu zbyt pochylonej pozycji. Rama ma odpowiednią dla
niej długość, ale kierownica jest za nisko. Poradźcie, jakie elementy
roweru wymienić, żeby zmienić pozycję na bardziej wyprostowaną.

Masz wiele mozliwosci. Najprostsza i najtansza to zmiana mostka na krotszy i bardziej podniesiony. Jesli zona nie szaleje na kamienistych zjazdach, to mozna wziac mostek regulowany (ok. 40 zl za ZOOM). To pomoglo w przypadku mojej synowej.

Ja tez mialem problem zbyt niskiej kierownicy. W moim przypadku wymienilem rure sterowa w amortyzatorze na dluzsza. Ale troche z tym jest zachodu (prasa potrzebna).

Data: 2015-06-09 14:02:54
Autor: Marcin N
W dniu 2015-06-09 o 10:15, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

To jeszcze dopytam: jaka jest optymalna pozycja na rowerze? Jakie pochylenie, ugięcie rąk? W sumie to nie mam pojęcia...

--
MN

Data: 2015-06-09 05:12:45
Autor: rmikke
Poprawić ergonomię roweru - pomóżcie pocz±tkuj±cemu
W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 14:02:56 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
>
> Ja tez mialem problem zbyt niskiej kierownicy. W moim przypadku
> wymienilem rure sterowa w amortyzatorze na dluzsza. Ale troche z tym

To jeszcze dopytam: jaka jest optymalna pozycja na rowerze? Jakie pochylenie, ugięcie r±k? W sumie to nie mam pojęcia...

Taka, w której możesz długo jeĽdzić. To tak bardzo zależy
od tego, gdzie, jak i czym się jeĽdzi...

Data: 2015-06-09 14:47:23
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-09 o 14:02, Marcin N pisze:

To jeszcze dopytam: jaka jest optymalna pozycja na rowerze? Jakie
pochylenie, ugięcie rąk? W sumie to nie mam pojęcia...

Złoty środek jest taki, że po dłuższej jeździe nie boli ani d4 ani ręce. Metod na osiągnięcie tego ( prócz samej pozycji ) jest wiele - odpowiednie siodło, gripy, rękawiczki etc.

--
P.Jankisz

Data: 2015-06-09 15:27:35
Autor: Andrzej Ozieblo
Poprawić ergonomię roweru - pomóżc ie początkującemu
W dniu 2015-06-09 o 14:02, Marcin N pisze:

To jeszcze dopytam: jaka jest optymalna pozycja na rowerze? Jakie
pochylenie, ugięcie rąk? W sumie to nie mam pojęcia...

Jak koledzy napisali: kazdy ma swoja optymalna pozycje. Zalezy od wielu czynnikow. Do tego moze sie zmieniac z wiekiem. Dlatego kupno regulowanego mostka jest dobrym pomyslem, bo mozna dopasowac optymalny kat podniesienia mostka.

Data: 2015-06-09 16:07:34
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-09 o 15:27, Andrzej Ozieblo pisze:

Jak koledzy napisali: kazdy ma swoja optymalna pozycje. Zalezy od wielu
czynnikow. Do tego moze sie zmieniac z wiekiem.

Nie *może* a *zmienia się* z wiekiem :)

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2015-06-09 07:48:11
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 16:07:18 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2015-06-09 o 15:27, Andrzej Ozieblo pisze:

> Jak koledzy napisali: kazdy ma swoja optymalna pozycje. Zalezy od wielu
> czynnikow. Do tego moze sie zmieniac z wiekiem.

Nie *może* a *zmienia się* z wiekiem :)

Ja bym jednak uważał na nisko przelatuj±ce kwantyfikatory.

Rok czy dwa temu ustanowiono rekord w jeĽdzie godzinnej na torze w kategorii stulatków. Go¶ć jechał całkiem normaln± szosówk±...

Data: 2015-06-09 17:00:03
Autor: JDX
On 2015-06-09 15:27, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]
Dlatego kupno regulowanego mostka jest dobrym pomyslem, bo mozna
dopasowac optymalny kat podniesienia mostka.
Od ponad 4 lat mam rower fabrycznie wyposaĹĽony w regulowany mostek. W
tym czasie regulowałem go raz - zaraz po kupnie roweru. :-D

Data: 2015-06-09 08:34:42
Autor: rmikke
On 2015-06-09 15:27, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]
> Dlatego kupno regulowanego mostka jest dobrym pomyslem, bo mozna
> dopasowac optymalny kat podniesienia mostka.
Od ponad 4 lat mam rower fabrycznie wyposażony w regulowany mostek. W
tym czasie regulowałem go raz - zaraz po kupnie roweru. :-D

Nikt nie napisał, że zmienia się szybko, ci±gle, czy jednostajnie....

Data: 2015-06-12 01:44:10
Autor: Pszemol
On 2015-06-09 15:27, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]
> [...]
W tym czasie regulowałem go raz - zaraz po kupnie roweru. :-D

Nikt nie napisał, że zmienia się szybko, ci±gle, czy jednostajnie...

W swoim rowerze regulowany mostek podniosłem maksymalnie do góry.
Też zaraz po kupieniu roweru. I tak już został do dzi¶.

Poprawić ergonomię roweru - pomóżc ie początkującemu