Data: 2014-09-11 17:57:41 | |
Autor: WW | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Witam
Droga z Piotrkowa do Kielc. Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach. Jaki jest tego cel? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2014-09-11 14:03:05 | |
Autor: Przemek | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
W dniu czwartek, 11 września 2014 17:57:41 UTC+2 użytkownik WW napisał:
Witam Umozliwienie okolicznym mieszkancom wlaczenia sie do ruchu, a takze uniemozliwienie wyprzedzania na tym odcinku drogi. Przynajmniej wg policjanta, ktory wypisywal mi mandat za wyprzedzanie w tym miejscu :). Na swoje usprawiedliwienie dodam, ze wloklem sie za cysterna(pelna), a droge znalem doskolnale, zakaz zreszta tez :D. Ale mandat byl symboliczny(100zł i chyba 1 lub 2 pkt karne), a ja dodatkowo sporo przesadzilem z predkoscia. Ale na widok radiowozu i otwierajacych sie drzwi od razu dalem kierunkowskaz i zjechalem na pobocze, bez machanania lizakiem :), wiec moze dlatego bylo sympatycznie. |
|
Data: 2014-09-11 16:01:43 | |
Autor: masti | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
WW wrote:
Witam "uspokojenie ruchu" -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-09-11 20:42:33 | |
Autor: John Kołalsky | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl>
Tamowanie ruchu. |
|
Data: 2014-09-11 20:57:00 | |
Autor: Shrek | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
On 2014-09-11 17:57, WW wrote:
Witam Ta droga ma zasadniczo po jednym pasie i środkowy na przemian do wyprzedzania? Jeśli tak to pewnie, żeby nie wyprzedzać w zabudowanym. IMHO słusznie - albo musisz znacznie przekroczyć bo większość wyprzedzanych i tak jedzie +20, albo wyprzedzać na skrzyżowaniu czy innym przejściu, bo te są co chwila. Wyprzedzisz sobie kilometr dalej. Z naciskiem na jeśli w poczatku zdania:) Shrek. |
|
Data: 2014-09-11 22:34:21 | |
Autor: tá´ | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Shrek wrote:
JeĹli tak to pewnie, Ĺźeby nie wyprzedzaÄ w zabudowanym. IMHO sĹusznie - To po co w ogĂłle wiÄcej niĹź 1 pas gdziekolwiek w mieĹcie? I po co poĹoĹźyli tam tyle asfaltu, skoro jest zbÄdny? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-09-12 06:11:29 | |
Autor: Shrek | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
On 2014-09-12 00:34, tá´ wrote:
Shrek wrote: Do wyprzedzania? Do zwiÄkszenia przepustowoĹci? OdwrĂłÄ pytanie - na drodze w niezabudowanym masz 1 pas - po co ci drugi w wiosce? Shrek. |
|
Data: 2014-09-12 07:14:15 | |
Autor: AZ | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
On 2014-09-12, Shrek <1@wp.pl> wrote:
On 2014-09-12 00:34, tá´ wrote:Jak do wyprzedzenia skoro jest wylaczone z ruchu? -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-09-12 16:57:31 | |
Autor: Shrek | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
On 2014-09-12 09:14, AZ wrote:
Do wyprzedzania? Do zwiÄkszenia przepustowoĹci? OdwrĂłÄ pytanie - naJak do wyprzedzenia skoro jest wylaczone z ruchu? Jak jest wyĹÄ czony, to go nie ma. Po prostu w tym konkretnym przypadku uznali, Ĺźe wyprzedzanie w zabudowanym jest niewskazane i tak je uniemoĹźliwili. Przed i za jest bonusowy pas do wyprzedzania na zmianÄ, a w zabudowanym nie ma i tyle. RozumiaĹbym problem jakby przed i za byĹy po dwa pasy a w zabudowanym zwÄĹźenie, ale tak? BTW - mi siÄ to nawet podobaĹo jak przez WÄgry jechaĹem - fizycznie odzielone kierunki przez wysepkÄ i szykana na wjeĹździe (takie "pĂłĹrondo") w zabudowanym na zmodernizowanych odcinkach. Wszyscy jechali rĂłwno 50. MoĹźe na poczÄ tku wkurwiajÄ ce, ale... siÄ sprawdza - przynajmniej nie masz wÄ tpliwoĹci czy to zabudowany czy nie, jak u nas gdzie mamy tereny zabudowane leĹniczĂłwkÄ 300 metrĂłw od drogi i niezabudowane caĹkiem konkretne wioski. Tam wiedziaĹeĹ kiedy masz jechaÄ 50 a kiedy moĹźesz zapierdalaÄ i wszyscy siÄ stosowali. WrĂłciĹem do Polski, to nawet jak chciaĹem jechaÄ zgodnie z ograniczeniem to dupa... znakĂłw w chuj, reklam jeszcze wiÄcej i znakĂłw pod nimi nie widaÄ, cholera wie czy droga ktĂłrÄ mijasz to skrzyĹźowanie czy jakaĹ wewnÄtrzna... JuĹź od dawna wiadomo, Ĺźe szybkoĹÄ raczej maĹo zalezy od znakĂłw a od drogi i wynosi ok 60-70 dla jednopasmowych, 70-90 dla dwupasmowych i 90-120 dla trzypasmowych (prawdziÄ czy nie radar - wtedy punktowo 40;), wiÄc moĹźe takie uspokajanie ruchu jest logiczne. Poza tym i tak byĹ po dwa pasy nie miaĹ, co najwyĹźej 1 szerszy. Tak naprawdÄ w Polsce jeĹli 50 w wioskach nie ma byÄ fikcjÄ , to albo takie uspokojenie ruchu, albo pomiar odcinkowy w kaĹźdej wiosce. Ja wolÄ separacjÄ kierunkĂłw bo inaczej kaĹźdy bÄdzie jechaĹ 40 Ĺźeby siÄ nie zaĹapaÄ a i tak od czasu do czasu ktoĹ zgadnie mandat i bÄdzie kurwiĹ na czym Ĺwiat stoi. Shrek. |
|
Data: 2014-09-12 18:17:41 | |
Autor: tá´ | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Shrek wrote:
Jak jest wyĹÄ czony, to go nie ma. CoĹ Ci siÄ logika sypie. Po prostu w tym konkretnym przypadku To po cholerÄ marnowali pieniÄ dze na o 1/3 za duĹźo asfaltu? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-09-12 20:26:49 | |
Autor: Shrek | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
On 2014-09-12 20:17, tá´ wrote:
Jak jest wyĹÄ czony, to go nie ma. Tobie siÄ sypie - przeczytaj definicje pasa ruchu w PoRD. Po prostu w tym konkretnym przypadku Nie wiem - to jest drugie pytanie, ktĂłre w zasadzie teĹź mnie nurtuje. Pierwsze co mi przychodzi do gĹowy to wymagania militarne, drugie to transporty ponadnormatywne... pewnie da siÄ wymyĹleÄ jeszcze ze trzy nastÄpne, ale obstawiam te dwa pierwsze. Shrek. |
|
Data: 2014-09-12 19:33:49 | |
Autor: tá´ | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Shrek wrote:
Nie wiem - to jest drugie pytanie, ktĂłre w zasadzie teĹź mnie nurtuje. LOL. Ty tak powaĹźnie? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-09-12 22:12:50 | |
Autor: Shrek | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
On 2014-09-12 21:33, tá´ wrote:
Shrek wrote: No w pierwszej chwili na powaĹźnie - naprawdÄ wiele rzeczy robi siÄ pozornie bez powodu a stoi za tym obronnoĹÄ - ale obejrzaĹem tÄ drogÄ dalej i chyba rzeczywiĹcie nie jest to powĂłd. ChoÄ cholera wie. A jaka jest twoja teoria, Ĺźe zrobili ci na zĹoĹÄ? Shrek. |
|
Data: 2014-09-12 22:36:00 | |
Autor: piękny Marian postrach dziewic | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
A czy przypadkiem nie chodzi tu o odcinek bezpośrednio sąsiadujący z Torem
Kielce? Jeśli tak, to o ile się nie mylę, to droga krajowa nr 74 stanowi fragment tzw "dużej pętli". Może stąd "nadmiar asfaltu" w tym miejscu? Pozdrawiam Marian |
|
Data: 2014-09-16 17:50:07 | |
Autor: tá´ | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Shrek wrote:
A jaka OdpowiedĹş jest oczywista. KtoĹ kiedyĹ wybudowaĹ dobrÄ drogÄ, a potem jakiĹ gĹupek postanowiĹ "uspokajaÄ ruch" i zamalowaĹ poĹowÄ zebrÄ , Ĺźeby ludzie siÄ nie wyprzedzali. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2014-09-12 16:04:40 | |
Autor: John Kołalsky | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl>
Jak zebrą to wyłączony z ruchu jest a nie do wyprzedzania.
A jak traktor pojedzie albo jakaś sierota to wszyscy będą się snuli np 20/h |
|
Data: 2014-09-12 16:59:22 | |
Autor: Shrek | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
On 2014-09-12 16:04, John Kołalsky wrote:
Ta droga ma zasadniczo po jednym pasie i środkowy na przemian do Dlatego napisałem zasadniczo (w zabudowanym raczej nigdy nie ma pasów do wyprzedzania naprzemiennego). Jeśli tak to pewnie, żeby nie wyprzedzać w zabudowanym. IMHO słusznie No to trudno - raz na jakiś czas się będą snuli - poza zabudowanym też się będą snuli przez pół czasu bo pas dla wyprzedzania będzie w odwrotnym kierunku. Shrek. |
|
Data: 2014-09-12 07:09:20 | |
Autor: WOJO | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Droga z Piotrkowa do Kielc.Jeżeli piszesz o tym: https://www.google.pl/maps/@50.9820029,20.5174076,3a,75y,340.69h,96.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1sV_4CsWq_Yxb1OsO9WWC8Pw!2e0!6m1!1e1 to odpowiedź jest prosta. Pieniądze z UE na wybudowanie drogi o określonym standardzie (szerokości) trzeba było wydać. Ciesz się, że jakiś "mądry inaczej" nie zadecydował o położeniu tam progów zwalniających - uspokojenie ruchu jak cholera. Droga prosta, widoczność po horyzont, a jak trafisz na "zawalidrogę" to albo klniesz, albo łamiesz przepisy. Debilny naród zawsze będzie miał debilnych decydentów. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-09-11 23:48:14 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
W dniu piątek, 12 września 2014 07:09:20 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
A nie bylo by bezpieczniej dla mieszkancow wioski, gdyby zamiast bezuzytecznego srodka drogi wyznaczyli szersze pobocza? Pozdrawiam MK |
|
Data: 2014-09-12 16:44:48 | |
Autor: WOJO | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
A nie bylo by bezpieczniej dla mieszkancow wioski, gdyby zamiastDlaczego o to mnie pytasz? Ja tam nie mieszkam, a mam wrażenie, że mieszkańcy "wioski" niewiele mieli do powiedzenia w sprawie oznakowania poziomego na DK74. Osobiście uważam takie postępowanie za marnotrawstwo i zastanawiam się, czy ktoś (kto?) nie powinien tego skontrolować. W wielu rejonach kraju spotyka się drogi, gdzie środkowy pas jest podzielony miedzy oba skrajne pasy naprzemiennie, by umożliwić wyprzedzanie raz jadącym z jednego, a raz z drugiego kierunku, ale jak widać w tym rejonie ktoś nawet nie pomyślał, że tak można... Jak już koniecznie krewny musiał zarobić na malowaniu oznakowania poziomego, to trzeba było namalować oprócz tych powierzchni wyłączonych, "zatoczki" po kilkaset metrów do wyprzedzenia. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-09-12 17:01:10 | |
Autor: Shrek | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
On 2014-09-12 16:44, WOJO wrote:
W wielu rejonach kraju spotyka się drogi, gdzie środkowy pas jest Akurat na tytułowej drodze tak jest, ino nie w zabudowanym. Shrek. |
|
Data: 2014-09-12 08:47:45 | |
Autor: Jacek | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
W dniu 2014-09-11 o 17:57, WW pisze:
WitamObawiam się, że nie ma to często żadnego logicznego uzasadnienia (może poza przyjęciem korzyści majątkowej od firmy malującej linie). Koło mnie biegnie droga Oświęcim-Libiąż. Nie tak dawno zamieniono linię przerywana na podwójną ciągłą, mimo, że nic się na drodze nie zmieniło. Teraz żeby wyprzedzić traktor, czy rowerzystę trzeba przekroczyć linię i automatycznie stać się piratem drogowym Jacek |
|
Data: 2014-09-12 10:02:55 | |
Autor: WW | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
W dniu 2014-09-12 08:47, Jacek pisze:
W dniu 2014-09-11 o 17:57, WW pisze: Niestety widziałem już przygotowane do malowania kolejne odcinki w kierunku Piotrkowa. Zatem, najpierw wybudowano szeroka drogę, a potem za pomocą znaków poziomych wyłączono z użycia 1/3 jej szerokości. Ja w tym sensu nie widzę. DWP - Dom Wariatów Polska Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2014-09-12 11:29:36 | |
Autor: WOJO | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Niestety widziałem już przygotowane do malowania kolejne odcinki w kierunku Piotrkowa.A ja owszem, widzę. Ustawi się teraz kilka radiowozów po drodze i już masz zapewniony kolejny egzamin na PJ. :) Parafrazując wieszcza - w tym wypadku kierowca jest dla (durnych) przepisów, a nie przepisy dla kierowców... Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-09-12 12:46:36 | |
Autor: Ludwik65 | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:luu9bm$p67$1node2.news.atman.pl...
Zapytaj się lokalnej władzy/radnych o co chodzi. Takich "mądralińskich" jak ty to często słyszę u Rydzyka, albo wśród PiSdzielców. |
|
Data: 2014-09-12 14:22:50 | |
Autor: Jacek | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
W dniu 2014-09-12 o 12:46, Ludwik65 pisze:
Zapytaj się lokalnej władzy/radnych o co chodzi.Ja pytałem. I co? Okazuje się, że to jest droga WOJEWÓDZKA i radnym nic do tego. Inżynier ruchu robi co jaki czas objazd i od jego fantazji zależy, co wymyśli. Jak mniemam malowanie linii jest mocno dochodowe, bo malują u nas od kilku lat na potęgę. Jacek PS A co do słuchania, jak to określasz "Rydzyka" to czasem faktycznie warto, bo tak zwane media mainstreamowe o niektórych sprawach ani mru-mru. |
|
Data: 2014-09-13 02:32:59 | |
Autor: Zenowik6 | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:5412e59b$0$2371$65785112news.neostrada.pl...
To zapytaj jeszcze tego inżyniera ruchu i ewentualnie powiadom lokalnych radnych sejmiku wojewódzkiego, media, Wojewódzką Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. A co do słuchania, jak to określasz "Rydzyka" to czasem faktycznie warto, Czasami słucham, ale u Rydzyka jest głównie narzekanie i "robienie wody z mózgu". Można się zdenerwować. |
|
Data: 2014-09-12 23:15:16 | |
Autor: Grzexs | |
Poproszę o wyjaśnienie. | |
Obawiam się, że nie ma to często żadnego logicznego uzasadnienia (może Z opowieści osoby, która codziennie dojeżdżała do roboty DK2. "Jak wybudowali nową drogę, to do pracy jechałam 15 minut. Na drodze nie było żadnych wypadków. Nie było żadnych pasów, prawie żadnych znaków. A po pewnym czasie nasrali linii, kresek, wysepek, znaków, pachołków i mrugających lampek - to nie dość, że droga zajmowała mi 25 minut, to co i raz zdarzały się wypadki. Głównie w miejscach, w których dawało się wyprzedzać (kiedyś wszędzie się dawało). -- Grzexs |
|
Data: 2014-09-19 20:11:19 | |
Autor: Deflegmator | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
WW wrote:
Witam To jest pikuĹ. CoĹ takiego wytĹumaczcie: http://www.mmlublin.pl/photo/1097406/S%C5%82upki+powr%C3%B3ci%C5%82y+na+krajow%C4%85+17.#photoBrowsing I jeszcze widok nocny: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140125/CHELM/140129668 :) |
|
Data: 2014-09-20 01:29:00 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
On Fri, 19 Sep 2014, Deflegmator wrote:
http://www.mmlublin.pl/photo/1097406/S%C5%82upki+powr%C3%B3ci%C5%82y+na+krajow%C4%85+17.#photoBrowsing Wsparcie widoczności linii podwójnej ciągłej ;) Natomiast jeśli statystyka się utrzymuje, to masz odpowiedź. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-09-20 12:10:34 | |
Autor: Deflegmator | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Fri, 19 Sep 2014, Deflegmator wrote:http://www.mmlublin.pl/photo/1097406/S%C5%82upki+powr%C3%B3ci%C5%82y+na+krajow%C4%85+17.#photoBrowsing http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140125/CHELM/140129668
Statystyka nie bierze pod uwagÄ, Ĺźe wraz z ustawieniem sĹupkĂłw wyremontowano i zmodernizowano rĂłwnieĹź samÄ nawierzchniÄ, a takĹźe poszerzono drogÄ. WczeĹniej byĹ tu wschodni horror. Jaki jest sumaryczny wpĹyw osĹupkowania podwĂłjnej ciÄ gĹej na bezpieczeĹstwo IMO nie moĹźna powiedzieÄ. W kaĹźdym razie nie chciaĹbym byÄ np. motocyklistÄ wykonujÄ cym gwaĹtowny manewr omijania wyskakujÄ cego na jezdniÄ jelonka. Sztywny pal Azji to maĹo pociÄ gajÄ ca perspektywa. :) |
|
Data: 2014-09-20 22:25:26 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
PoproszÄ o wyjaĹnienie. | |
On Sat, 20 Sep 2014, Deflegmator wrote:
Statystyka nie bierze pod uwagę, że wraz z ustawieniem słupków wyremontowano O widzisz, taki "szczegół". Thx. Ale powołanie jest właśnie na "słupki są i zero zabitych", dyskutuj teraz z prawdziwą tezą :> nie chciałbym być np. motocyklistą wykonującym gwałtowny manewr omijania Skądinąd. pzdr, Gotfryd |
|