Popularność kombi - regionalizacja

Data: 2018-05-01 20:07:27
Autor: Grzegorz Krukowski
Popularność kombi - regionalizacja
On Sun, 29 Apr 2018 19:54:12 +0200, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:

Dodam jako ciekawostkę wyjaśnienie, że dodatkową zachętą do powyższego pytania była moja niedawna rozmowa z gościem z USA, który to właśnie zauważył na naszych ulicach. Skomentował: nie wiedziałem, że kombi się jeszcze produkuje :-D
Mhm ....
https://spidersweb.pl/autoblog/ford-w-stanach-rezygnuje-z-sedanow-i-hatchbackow/
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2018-05-18 23:59:03
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-01 o 20:07, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

To by potwierdzało, co usłyszałem od gościa:

"Warto jednak dodać, że swoje trzy grosze w kwestii ich popularności w Europie dodają wersje kombi, które z kolei w Stanach nigdy nie zdobyły uznania."

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-19 10:43:51
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 May 2018 23:59:03 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)

A czy tak nie zdobyly uznania
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_LTD_Crown_Victoria#Station_wagon

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Country_Squire

During the mid-1980s, sales of full-size station wagons began to
decline, following the introduction of the Chrysler minivans and the
Ford Aerostar. By 1991, the Country Squire was the slowest-selling
Ford vehicle in North America, with less than 4,000 produced

J.

Data: 2018-05-19 15:37:50
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 19 maja 2018 03:43:36 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)

W stanach rynek jest nieco inny. Mysle ze nie dlatego ze ludzie maja inne potrzeby ale dlatego ze inni marketingowcy tam siedza.

Oni licza tak:
Silnik, osprzet, elektronika i tak musi byc. W zaleznosci od poziomu luksusu mniej lub wiecej. Reszta musi tez byc ale blachy na sedana czy kombi wychodzi podobnie wiec wyceniajac kombi drozej jest wiekszy zysk.
A suv lub crossover producenta nie wychodzi duzo drozej niz solidne kombi a dla klienta jest znaczaca roznica. Dlatego klienci albo wybieraja malego sedana albo suva. A kombi gdzies tam jest ale niepopularne.
Gdyby w polsce tez przepisy o kratce zrobic sensownie i uwalic doplaty do paliwa dla udajacych ze jezdza dla firmy to statystyka suv-ow tez by poleciala na pysk.

Kombi tez bylo popularne u nich. I bylo nawet nieco ikoniczne (starczy obejrzec filmy amerykanskie z lat 80-tych i rodzinki jadace na wakacje).

Ten inicjalny kolega nieco polecial z wnioskiem na temat kombi.

A teraz kombi wraca do lask:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-10/station-wagons-are-back-to-cure-suv-fatigue

[...]

Nieco zly wybor modelu do poparcia tezy. Wtedy juz produkowano escorta.
Nieco mniejszy ale calkiem pojemny. I chyba prawie kazdy wiekszy samochod forda byl dostepny w wersji wagon/kombi.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_vehicles#North_America

Podsumowujac:
Kombi jest popularne mimo ze niektorzy udaja ze nie jest. A jego cena i okoliczna polityka powoduje ze sztucznie napedza sie zakupy suv-ow lub ciezarowek.

Akurat ten rynek obserwuje i czasem dochodzi do pewnych ciekawych sytuacji kiedy taki 4-6-10 letni escape jest tanszy nie tylko w zakupie ale i w ubezpieczeniu i naprawach niz taka sama (wiek, przebieg) fiesta czy focus.

Wiec nawet jakbym znalazl foke kombi to i tak jej nie kupie bo escape lepszy.

Ale nie dlatego ze kombi jest drogi czy niedobry. Dlatego ze escape jest albo pofirmowy i "sztucznie" tanszy na rynku wtornym albo wychodzi niewiele drozej niz kombi w zakupie jako nowy.

A u nas kombi to nadal specyficzna polka i rozni sie cenowo. I moim zdaniem to jest norma. Nie to co sie dzieje alternatywnie :)

Data: 2018-05-20 14:06:45
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-20 o 00:37, sczygiel@gmail.com pisze:

Ten inicjalny kolega nieco polecial z wnioskiem na temat kombi.

A teraz kombi wraca do lask: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-10/station-wagons-are-back-to-cure-suv-fatigue

Dlaczego tak sądzisz? Źle zinterpretowałem słowa zawarte w artykule? Trudno je interpretować bo są klarowną polszczyzną napisane.

Zresztą w artykule jaki cytujesz też piszą o tym, że ilość dostępnych kombi spała w USA z 17 do 7% - czemu protestują ludzie wiodący sportowy tryb życia bo dachowe bagażniki kombi są dla nich bardziej dostępne niż w SUVach. Nie bardzo wiem zatem o jakie złe wnioskowanie Tobie chodziło.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-20 15:29:02
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 20 maja 2018 07:06:51 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

> [...]

Zresztą w artykule jaki cytujesz też piszą o tym, że ilość dostępnych kombi spała w USA z 17 do 7% - czemu protestują ludzie wiodący sportowy tryb życia bo dachowe bagażniki kombi są dla nich bardziej dostępne niż w SUVach. Nie bardzo wiem zatem o jakie złe wnioskowanie Tobie chodziło.

Bo ten kolega stwierdzil ze kombi juz od dawna umarlo w stanach i dziwil sie ze u nas jeszcze ich tyle jest.

I nie dosc ze fakty nawet z usa temu przecza to wlasnie ten artykul wskazuje ze trend sie odwraca. Choc nie powiedzial bym ze kombi zakroluja i wybija trucki czy suvy.

A tak naprawde abstrachujac od jego uzytecznosci wiekszy wplyw ma na ich sprzedaz to jakie jest ubezpieczenie, cena, podatki i polityka marketingowa niz to czy ludowi sie podoba kombi czy nie.

Data: 2018-05-23 00:03:47
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-21 o 00:29, sczygiel@gmail.com pisze:

Bo ten kolega stwierdzil ze kombi juz od dawna umarlo w stanach i
dziwil sie ze u nas jeszcze ich tyle jest.

A to ja chyba wypadłem z własnego wątku bo nie wiem o jakiego kolegę Ci chodziło. Jeśli o mnie chodzi, to nic takiego nigdy nie powiedziałem i wcale się nie dziwię, że ludzie kombi kupują. Sam miałem 2. Już prędzej temu się dziwię, że w Stanach kombi praktycznie z rynku wyleciało, przynajmniej w relacji do lat 80tych. 7% ich rynku to bardzo niewiele, jak głosi artykuł, który cytujesz.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-23 11:13:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pe2447$198$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Maja rozne alternatywy - pickupy, van, suv - moze im kombi juz niepotrzebne.
Albo samoloty potanialy i tez juz nie docenia, ze na urlop moze wszystko zabrac.

No i ... rodziny maja wieksze, trojka dzieci nie jest dziwna, i juz w kombi ciasno.
Co prawda to amerykanskie kombi - wielkie ... ale moze i dzieci tez juz szerokie :-)

J.

Data: 2018-05-28 11:12:35
Autor: J.F.
[...]

A jak u nas ?
Na allegro na 277 tys osobowych jest 55 tys kombi ... i to sie chyba w miare zgadza z widokiem na ulice, ale ... to jest stan europejskiej motoryzacji sprzed ~10 lat :)

P.S. rynek brytyjski
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-family-cars

No i zadnego kombiaka nie polecaja, o tempora, o mores :-)

J.

Data: 2018-05-28 02:42:02
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 04:12:38 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-family-cars

No i zadnego kombiaka nie polecaja, o tempora, o mores :-)

Ale 9/10 hatchback :)

Moze kombiakow nie ma bo bida u nich?
Zero suva, crossovera. Bida Panie, bida :)
Jak tu do hacza wsadzic wozek, rowerek, paczke pieluch, i sokowirowke?
Tak ostatnio ktos tu pisal ze minimum dla rodziny to suv bo inaczej na wycieczke sie jechac nie daje :)

Polska bardziej wymagajaca od UK. To dopiero o tempora!!!

Data: 2018-05-28 11:00:00
Autor: Budzik
Popularność kombi - regionalizacja
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Tak ostatnio ktos tu pisal ze minimum dla rodziny to suv bo inaczej
na wycieczke sie jechac nie daje :)
Jade na kilka dni.
Małe dziecko wiec wózek, łózeczko etc. 2 os dorosłe plus dziecko.
I tak sobie mysle, czy chce mi sie upychac to wszystko do multipli i wychodzi mi na to, ze pojade ducato :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2018-05-28 04:24:42
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 06:00:02 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

I tak sobie mysle, czy chce mi sie upychac to wszystko do multipli i wychodzi mi na to, ze pojade ducato :))))

Kazdemu wg. potrzeb :)

A widac uk-ejcy dzieci nie maja to im trendi fiat500 starcza ;)

Data: 2018-05-28 17:48:35
Autor: Cavallino
W dniu 28-05-2018 o 13:24, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Mój syn z czymś takim spakował się w i30.
Hatchbacka jak najbardziej.

Data: 2018-05-28 16:59:59
Autor: Budzik
Popularność kombi - regionalizacja
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

A ja nie mowie ze sie nie da.
Ja bym sie w osobówke tez zmiescił.
Ja sie tylko zastanawiam po co, skoro mam wybór :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2018-05-28 12:37:38
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:709b58b6-54f6-46e8-91b4-ccf1a8d680db@googlegroups.com...
[...]

Czesciowo.

http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended

Po prostu u nich kombi nazywa sie "estate".
Znaja tez inne odmiany - SUV, MPV, small estate.

Ale zeby golfa czy astre nazywac "family car" ... to z biedy :-)

No i producenci tez troche winni - taki np opel Zafira - tzw minivan, 7-osobowy, a na podwoziu astry.
W astrze 4 osoby sie ciezko mieszcza, a co dopiero 7.
Jakby nie mieli vectry czy omegi ...

Jak tu do hacza wsadzic wozek, rowerek, paczke pieluch, i sokowirowke?
Tak ostatnio ktos tu pisal ze minimum dla rodziny to suv bo inaczej na wycieczke sie jechac nie daje :)

te suvy czesto maja bagaznik taki sobie.
Akurat wozek i reszta to sie do golfa jeszcze powinien zmiescic ... ale znajomy dla dzieci to kupil VW Caddy.
I bardzo chwalil za pojemnosc ... ale on mial blizniaki.
I kryterium wyboru bylo proste -  wozek na blizniaki musi sie zmiescic :-)

P.S. Chcialem jeszcze napisac, ze, w USA dzieci wiecej ... ale statystyki temu przecza
https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/immigration/11806379/End-of-2.4-children-as-Britain-has-biggest-families-in-Europe.html

I znow ci imigranci winni ... a moze to katoliccy imigranci z Polski ?

Z kolei w USA ... kobiety nie wyrabiaja ?
https://www.statista.com/statistics/718084/average-number-of-own-children-per-family/
Czy to tylko zamieszanie z tymi 18 latami i tymi co na razie maja 1 dziecko  ?

A moze faktycznie nie wyrabiaja ... i kombi przestalo byc potrzebne :-)

J.

Data: 2018-05-28 03:48:09
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 05:37:42 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

>Ale 9/10 hatchback :)
>Moze kombiakow nie ma bo bida u nich?
>Zero suva, crossovera. Bida Panie, bida :)

Czesciowo.

http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended

Hehe, zrobili tyle best ze kazde auto pewnie tam jest ;)

Po prostu u nich kombi nazywa sie "estate".
Znaja tez inne odmiany - SUV, MPV, small estate.

Ale po przejrzeniu nie ma foki estate w bestach, jakas sciema ;)

P.S. Chcialem jeszcze napisac, ze, w USA dzieci wiecej ... ale statystyki temu przecza
https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/immigration/11806379/End-of-2.4-children-as-Britain-has-biggest-families-in-Europe.html

Usa tak jak reszta zachodniego swiata, stawiaja na jakosc a nie na ilosc.

A do tego reszta swiata, ta wschodnia i ta czarna niebawem doszusuje.
https://en.wikipedia.org/wiki/Projections_of_population_growth#After_2050
Choc pewnie nie w 2050.

A do tego usa jest specyficzne, w ten sam sposob co europa. U nich sie po prostu oplaca kupic duze auto.

Taki ford escape jest tanszy niz porownywalny focus.
Paranoja...
I jak tu cokolwiek zdroworosadkowo porownac?

Data: 2018-05-28 14:17:59
Autor: J.F.
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:69b2c712-edda-44b0-a721-38f4abb41387@googlegroups.com...
[...]

Widac foka do **** jest, a nie best, i czas sie z tym pogodzic :-P

Albo nie trafiles we wlasciwa kategorie :-)

[...]

Wydawalo mi sie, ze dzieci to tam maja wiecej ...

[...]

Jak masz troje dzieci, to nie tylko oplaca, ale jeszcze trzeba :-)

J.

Data: 2018-05-28 21:40:47
Autor: Axel

"J.F."  wrote in message news:5b0bdbf4$0$31359$65785112news.neostrada.pl...
Ale zeby golfa czy astre nazywac "family car" ... to z biedy :-)

Nie wiem, jak golf, ale nowa Astra kombi to naprawdę duży samochód.

No i producenci tez troche winni - taki np opel Zafira - tzw minivan, 7-osobowy, a na podwoziu astry.
W astrze 4 osoby sie ciezko mieszcza, a co dopiero 7.
Jakby nie mieli vectry czy omegi ...

Po pierwsze - w minivanach siedzi się wyżej, więc siłą rzeczy wygodniej się siedzi przy tej samej odległości między kanapą i fotelami. Po drugie - chyba dawno nie siedziałeś w Astrze. Po trzecie - dodatkowe fotele raczej dla dzieci, albo na krótki dystans - wygodnie to dopiero w Espace ;-P (nawet Peugeot 5008 poprzedniej wersji, który jest długi i ma duży bagażnik - nominalnie 800 l, fotele w trzecim rzędzie ma raczej dla dzieci).

Jak tu do hacza wsadzic wozek, rowerek, paczke pieluch, i sokowirowke?
Tak ostatnio ktos tu pisal ze minimum dla rodziny to suv bo inaczej na wycieczke sie jechac nie daje :)

te suvy czesto maja bagaznik taki sobie.

Europejskie małe suvy - zwykle 400-450l. Ale to do zasłonki, więc w razie czego można trochę więcej zapakować. Tak jak w kombi.

--
Axel

Data: 2018-05-28 21:53:28
Autor: J.F.
Dnia Mon, 28 May 2018 21:40:47 +0200, Axel napisał(a):
"J.F."  wrote in message news:5b0bdbf4$0$31359$65785112news.neostrada.pl...
Ale zeby golfa czy astre nazywac "family car" ... to z biedy :-)

Nie wiem, jak golf, ale nowa Astra kombi to naprawdę duży samochód.

Dla jednej osoby czy dla 4 ?

No i nie kombi, zwykla to jest "family car" :-)

[...]

Pomysl, zeby male 4-ro osobowe auto przerabiac na 7-osobowe, jest dla
mnie z gruntu poroniony :-)

[...]

No nie, bo kombi do dachu jest jednak wieksze ..

J.

Data: 2018-05-29 00:25:24
Autor: przemek.jedrzejczak
Popularność kombi - regionalizacja
-- Pomysl, zeby male 4-ro osobowe auto przerabiac na 7-osobowe, jest dla mnie z gruntu poroniony :-)

a miliony klientow zafiry b i tourana maja to w glebokim powazaniu :-)

-- No nie, bo kombi do dachu jest jednak wieksze ..

jesli nawet to roznica w przypadku astry h kombi a zafiry b jest niewielka, w zafirze kolo zapasowe bylo mocowane pod podloga a dodatkowe fotele byly zgrabnie skladane

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/zafira/b/

ps ludkowie dla astry h kombi podaja wysokosc otworu 77cm, do dachu 86cm

Data: 2018-05-28 17:47:06
Autor: Cavallino
W dniu 28-05-2018 o 11:42, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Wiedzą co dobre, a co bez sensu.

Data: 2018-05-28 19:50:58
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-28 o 11:12, J.F. pisze:

A jak u nas ?
Na allegro na 277 tys osobowych jest 55 tys kombi ... i to sie chyba w miare zgadza z widokiem na ulice, ale ... to jest stan europejskiej motoryzacji sprzed ~10 lat :)

Tutaj jakieś 90% to kombi lub podobne mu (w sensie konieczności stosowania wycieraczki z tyłu albo inaczej "bez bagażnika" albo jeszcze inaczej "z bagażnikiem w kabinie pasażerskiej" albo "trzy pokoje w kuchni" jak kto woli :-D ). Tak więc proporcje zupełnie inne niż w/w.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-20 13:47:38
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-19 o 10:43, J.F. pisze:

[...]

Tytuł artykułu mówi o tym, że rezygnacja z sedanów i hatchbacków przez Forda jest bez sensu posunięciem w USA.

Treść artykułu mówi, że kombi NIGDY nie miały tam wzięcia. Ja bym dodał, że w latach 80tych miały zainteresowanie ale pewnie autor ma na myśli współczesność a nie historię.

Ja ustosunkowuję się do treści a rynku USA nie znam i nie chcę znać.

A czy tak nie zdobyly uznania
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_LTD_Crown_Victoria#Station_wagon

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Country_Squire

Więc też uległeś niedoprecyzowaniu zakresu dat przez autora. Przykłady wygrzebałeś ze skansenu motoryzacyjnego.

--
Pozdrawiam,
Marek

Popularność kombi - regionalizacja