W dniu 2012-06-18 14:09, news-gazeta pisze:
Silnik 2.0td - nissana.
Problem - stukajace popychacze. Wymiana - ok.
Najlepiej wszystkie, wiadomo - ale chcialbym wiedziec ktore s膮 felerne?
Zdejmuje pokrywe zaworow, sprawdzam szczelinomierzem miedzy szklanka a
krzywka -
4 sztuki nie maja luzu (nie wejdzie 0,05), natomiast 4 szt maja na tyle
duzy luz ze wpada mi 0,70.
Pytanie: czy sa felerne te ktore nie maja luzu (i byc moze trzymaja
zawor otwarty caly czas)
czy te ktore maja luz ( a moze jak pompa oleju pompuje cisnienie to luz
sie kasuje, natomiast po zgaszeniu silnika cisnienie ucieka i dlatego
jest luz )???
Wyjalem wszystkie popychacze, odpowietrzylem (otwieralem i zamykalem je) w
naczyniu z olejem, po przejechaniu ok 200km
jest dalej to samo - 4 te same maja ogromny luz, 4 nie maja go wcale.
Wczesniej byla robiona glowica, byly szlifowane zawory i gniazda.
Mam jeszcze mysl zeby podjechac gdzies na sprawdzenie cisnienia, to mi
duzo podpowie,
ale chcialbym znac teorie. Co ciekawe, internet jest pelen informacji,
ale zadnych konkretow,
zdania sa roznie podzielone - tak jakby to byl jakis temat tabu.
Pozdrawiam - Darek.
To nie tabu - po prostu OBDII nic nie m贸wi o popychaczach :D, to si臋 "mechanicy" na nich nie znaj膮.
sprawd藕 nie kt贸re maj膮 luz, a kt贸re siadaj膮 (jak ci ju偶 Bastion napisa艂) - prawdopodobnie wyjdzie, 偶e to te same.
|
To nie tabu - po prostu OBDII nic nie m贸wi o popychaczach :D, to si臋
"mechanicy" na nich nie znaj膮.
sprawd藕 nie kt贸re maj膮 luz, a kt贸re siadaj膮 (jak ci ju偶 Bastion napisa艂) - prawdopodobnie wyjdzie, 偶e to te same.
Siadaja wszystkie pod naciskiem, pytanie czy uginam popychacz czy sprezyne?
Zar贸wno te ktore maja luz, jak i te ktore go nie maja.
Ale sila ktora trzeba przylozyc, jest naprawde duza zeby sie ugiely.
Pozdrawiam - Darek.
|