Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech.

Data: 2014-10-21 18:11:51
Autor: LEPEK
Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech.
W dniu 2014-10-21 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.

"NIEMCY: Tu skrzyżowania nie odwołują zakazów."
OÅ‚ rili?
To w jaki magiczny sposób kierowca skręcający w ulicę, na której jest zakaz zatrzymywania się o tym dowiaduje?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-10-21 18:10:22
Autor: masti
LEPEK wrote:

W dniu 2014-10-21 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech.

"NIEMCY: Tu skrzy¿owania nie odwo³uj± zakazów."
O³ rili?
To w jaki magiczny sposób kierowca skrêcaj±cy w ulicê, na której jest zakaz zatrzymywania siê o tym dowiaduje?

ze znaku zakazu zatrzymywania, Watsonie
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-21 20:26:57
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-21 20:10, masti pisze:
LEPEK wrote:

[...]

No tak, ale je¿eli skrêcasz w przecznicê przy której znak stoi kilometr wcze¶niej to sk±d masz o tym wiedzieæ?

Zreszt± co¶ mi siê nie wydaje ¿eby to by³a prawda - je¿d¿ê w³a¶nie streetview po Berlinie i zakazy zatrzymywania wydaj± siê obowi±zywaæ jednak do skrzy¿owania, a za nim albo jest powtórzenie, albo wszyscy ju¿ spokojnie parkuj±.
Zreszt± brak powtórzenia by³by myl±cy dla wje¿d¿aj±cych na ulicê z boku.

Podobnie pewnie ograniczenia prêdko¶ci, ograniczenie strefowe które obowi±zuje dalej oznakowane jest jak u nas - prostok±tn± tablic± z okr±g³ym znakiem.

Data: 2014-10-21 18:41:25
Autor: masti

LEPEK wrote:

[...]

bo w miejscu w którym wje¿d¿a te¿ stoi znak?
nie wiem jak z braku odwo³ywania przez skrzyzowanie doszed³e¶ do tego,
¿e znak stoi tylko na pocz±tku zakazu a potem nie jest powtarzany

Data: 2014-10-21 20:54:17
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Mastisiu, ale je¿eli nie stoi, to jednego zakaz obowi±zuje bo skrzy¿owanie
nie odwo³uje, i on widzia³ zakaz na skrzy¿owaniu kilometr wcze¶niej, a
drugiego nie obowi±zuje, poniewa¿ dopiero wjecha³ na drogê na której
kilometr wcze¶niej by³ zakaz i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ? Wiem, ¿e masz problem z my¶leniem prêgierzowym, ale tu inna grupa.

nie wiem

Nie dziwne... ;P

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 18:58:27
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

poka¿esz mi choæ jedno takie miejsce?
czy tak sobie wymy¶lasz?

Data: 2014-10-21 21:02:39
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

No ale to ty poka¿ najpierw przepis, ¿e skrzy¿owanie w Niemczech odwo³uje
zakaz, i za skrzy¿owaniem nie ma powtórzenia zakazu... Bo to twoja teza.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:10:58
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

wska¿ mi post w którym tak± tezê postawi³em.

Data: 2014-10-21 21:23:12
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Ca³y czas jest holowany w w±tku, wiêc ³atwo znajdziesz, je¿eli potrafisz
czytaæ.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:25:03
Autor: masti
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
55.141021@51.212312.invalid wrote:

Bo to twoja teza.

wska¿ mi post w którym tak± tezê postawi³em.

Ca³y czas jest holowany w w±tku, wiêc ³atwo znajdziesz, je¿eli potrafisz
czytaæ.

to teraz skoro wykaza³e¶, ¿e przypieprzy³e¶ siê bez sensu mo¿esz spadaæ.
A mo¿e jednak poka¿esz ten "mój" post?

Data: 2014-10-21 21:33:57
Autor: Tom N
masti w <news:m26buf$49p$1dont-email.me>:

[...]

¿e masti nie potrafi czytaæ

jednak poka¿esz ten "mój" post?

Jakbym nie pêdzi³, i którego biegu bym nie wrzuci³, nie mogê zrobiæ wiêcej.
Dalsze pretensje do swoich nauczycieli kieruj.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:38:20
Autor: masti
17.141021@77.213357.invalid wrote:

[...]

wij siê dalej. na razie wykaza³e¶, ¿e k³apiesz kalwiatur± bez sensu.
Zero merytoryki i zero umiejetno¶ci czytania.

Data: 2014-10-21 21:32:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 67.141021@32.210239.invalid wrote:

[...]

  A poka¿esz przepis, ¿e jak z 4 stron skrzy¿owania stoi D-1
to nie dzia³a pierwszeñstwo znaków nad zasadami ogólnymi?
  ;)

Bo to twoja teza.

  Ale Twoj± tez± jest, ¿e za b³êdnie postawione znaki ma odpowiadaæ
kierowca.
  Impossibilium nulla obligatio est!

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:43:04
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212130200.7008quad>:

[...]

Tak, poka¿ê. Na zasadzie negacji -- w PL nie mo¿e staæ D-1 z czterech stron
skrzy¿owania, ba, ustawianie znaków s³u¿by maj± obowi±zek zacz±æ od A-7.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-22 00:11:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 69.141021@18.214304.invalid wrote:

[...]

  Mo¿e. "Nie powinien" lub "przepisy zabraniaj±" :)

skrzy¿owania, ba, ustawianie znaków s³u¿by maj± obowi±zek zacz±æ od A-7.

  No i *je¶li* w Niemczech skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to
mo¿na przyj±æ ¿e na 100% ichnie przepisy nakazuj± oznakowanie
*wszystkich* "wylotów" ze skrzy¿owania jednolicie - albo zakazem
albo odwo³aniem zakazu.

  Nie ma zakazu postawienia odwo³ania zakazu bez zakazu.
  No dobra - ja nie znam :)
  Znasz?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-24 07:48:37
Autor: MichałG
�wych w Polsce i Niemczech.
Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 21 Oct 2014, 69.141021@18.214304.invalid wrote:

Gotfryd Smolik news w

  A poka�esz przepis, �e jak z 4 stron skrzy�owania stoi D-1
to nie dzia�a pierwsze�stwo znak�w nad zasadami og�lnymi?
  ;)

Tak, poka��. Na zasadzie negacji -- w PL nie mo�e sta� D-1 z czterech stron

 Mo�e. "Nie powinien" lub "przepisy zabraniaj�" :)

skrzy�owania, ba, ustawianie znak�w s�u�by maj� obowi�zek zacz�� od A-7.

 No i *je�li* w Niemczech skrzy�owanie nie odwo�uje zakaz�w, to
mo�na przyj�� �e na 100% ichnie przepisy nakazuj� oznakowanie
*wszystkich* "wylot�w" ze skrzy�owania jednolicie - albo zakazem
albo odwo�aniem zakazu.

 Nie ma zakazu postawienia odwo�ania zakazu bez zakazu.
 No dobra - ja nie znam :)
 Znasz?

pzdr, Gotfryd
wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przemądrzałych idiotów, ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem.

Data: 2014-10-24 11:42:03
Autor: Witolko
Porównanie ... w Polsce i Niemczech.

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:5449e835$0$12634$65785112news.neostrada.pl...

wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przemądrzałych idiotów, ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Jestem pewien, że przemądrzali idioci tam też są, ale
najprawdopodobniej mają mały wpływ na społeczeństwo.
Trzeba tych idiotów wskazywać po imieniu i nazwisku
i nie głosować na nich.

Data: 2014-10-25 01:48:10
Autor: Gotfryd Smolik news
�wych w Polsce i Niemczech.
On Fri, 24 Oct 2014, Micha³G wrote:

wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przem±drza³ych idiotów,

  Na 100% s±.
  Jak nie ma "lokalnych" to przyjad± z Polski :P, nie ma strachu.
  Ale lokalni te¿ s±.

ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem.

  I wtedy przegraj± w s±dzie.

  Przypomnê - to w Niemczech by³a sprawa, po której ró¿nej ma¶ci obroñcy
praw usi³owali ruszyæ massmedia i trybuna³y, w której inawalida
raczy³ do¶æ mocno podgazowany jechaæ (po jezdni) silnikowym wózkiem
inwalidzkim, mimo ¿e mia³ ju¿ jeden wyrok za jazdê "ze wspomaganiem"
promilami (posz³o o s±dowy zakaz prowadzenia oczywi¶cie).

  Zreszt± nie tylko w Niemczech:
+++
Miasto Zutphen po postawieniu ¶luzy zosta³o pozwane przez 60-ciu
kierowców, którzy zniszczyli swój pojazd usi³uj±c "obej¶æ" to rozwi±zanie.
Miasto wszystkie sprawy s±dowe wygra³o. Po prostu zanim kierowca rozbije
auto o s³upek - musi najpierw min±æ znak zakazu wjazdu.
-- -

  I to by by³o na tyle (o istnieniu lub nieistnieniu tu i ówdzie
"przem±drza³ych idiotów").
  Prawo istotnie zmienia fakt, czy ich WIDAÆ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:30:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Tue, 21 Oct 2014, 58.141021@41.205417.invalid wrote:

masti
[...]

  Ale¿ postawienie (na "typowym" skrzy¿owaniu) 4 znaków D-1
te¿ jest technicznie mo¿liwe - "tylko" niezgodne z prawem.
  Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy?
  ;>
  W takim uk³adzie jak piszesz prawdopodobnie albo ukaranie
kierowcy bêdzie niemo¿liwe (z braku wykazania ¿e "widzia³
znak") albo ma jakie¶ szanse (mimo monitoringu) na uniewinnienie
z uzasadnienia "przed chwil± jecha³em w poprzek i wiem ¿e
nie ma" ;)

i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ?

  Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy.
  Nie zdziwi³bym siê, jakby za to ("u nich") przys³ugiwa³a
grzywna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 19:37:29
Autor: masti
Gotfryd Smolik news wrote:

i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ?

  Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy.
  Nie zdziwi³bym siê, jakby za to ("u nich") przys³ugiwa³a
grzywna.

bo nie przys³uguje. Zreszt± nie spotka³em miejsca, gdzie tego znaku by
nie by³o. A ogólnie znaków jest du¿o mniej niz u nas

Data: 2014-10-22 00:16:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, masti wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ?

  To nie moje!!

  Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy.
  Nie zdziwi³bym siê, jakby za to ("u nich") przys³ugiwa³a
grzywna.

bo nie przys³uguje.

  Dasz g³owê? (¿e za postawienie znaku wbrew przepisom nie ma
grzywny) - to do¶æ ryzykowne :)

Zreszt± nie spotka³em miejsca, gdzie tego znaku by
nie by³o.

  No i to by wskazywa³o, ¿e obowi±zek istnieje.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:51:53
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212122560.7008quad>:

[...]

Ty trollu -- patrz poprzedni post ;P

  Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy?
  ;>

Nie, ja nic nie zak³adam, po prostu pytam.

[...]

Gotfryd, pytanie dalej brzmi: czy w DE skrzy¿owanie odwo³uje zakazy...

Zauwa¿, ¿e do tej pory zarówno Twoje kulturalne dywagacje, jak i prêgierzowe
posty mastiego, pomimo usi³owañ tych i owych na pytanie owe nie
odpowiedzia³y...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-22 00:09:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 86.141021@17.215153.invalid wrote:

Gotfryd Smolik news w

  Ale¿ postawienie (na "typowym" skrzy¿owaniu) 4 znaków D-1
te¿ jest technicznie mo¿liwe - "tylko" niezgodne z prawem.

Ty trollu -- patrz poprzedni post ;P

  Poprzedni to poprzedni, a faktycznie czyta³em go póŸniej
(teraz dopisujê, edytuj¹c w buforze wyjœciowym Hamstera ju¿
"wys³any" post :D)

  Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy?
  ;>

Nie, ja nic nie zak³adam, po prostu pytam.

  Ale Twoje pytanie do niczego nie prowadzi - bo NIEZALE¯NIE jak
zorganizowane s± przepisy w Niemczech, argument o skrêcaj±cym
na skrzy¿owaniu jest BEZ sensu. No, "bez celu", niech bêdzie.
  Je¶li skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to ON MA MIEÆ ZNAK.
  A je¶li stosowane s± "zasady prawa", to dzia³a przywo³ana
zasada zwolnienia od odpowiedzialno¶ci za "niemo¿liwo¶æ".
  I je¶li kto¶ trolluje, to Ty, domagaj±c siê odpowiedzi
"sk±d on to ma wiedzieæ".
  Znik±d - nie wie, nie odpowiada, odpowiada zarz±dca drogi
który ¼le postawi³ znaki.

Gotfryd, pytanie dalej brzmi: czy w DE skrzy¿owanie odwo³uje zakazy...

  Nie wiem.
  Krytykujê "argumentacjê pytaniem" (Twoj±)!
  Bo ona nic nie daje.

Zauwa¿, ¿e do tej pory zarówno Twoje kulturalne dywagacje, jak i prêgierzowe
posty mastiego, pomimo usi³owañ tych i owych na pytanie owe nie
odpowiedzia³y...

  Zgadza siê.

  Tyle, ¿e Twój post wygl±d±³, jakby¶ chcia³ za pomoc± przyk³adu
"zaprzeczyæ" takiej mo¿liwo¶ci.
  Ja na to piszê, ¿e taka argumentacja "nie dzia³a"!

  Zauwa¿, ¿e identyczny przypadek istnieje w polskich przepisach:
wystarczy ¿e jeden wjazd ze "zwyk³ej" (nie objêtej zakazami) drogi
nie jest oznakowany, i ju¿ bardzo trudno ukaraæ furmana lub
rowerzystê który wjedzie na "tylko samochodow±".
  A taki przypadek, ¿e znaki zakazu nie stoj± na samej drodze lecz
tylko i wy³±cznie na wjazdach a¿ tak rzadki nie jest.

  Pytanie "co w takim razie" nie wyja¶nia nic - je¶li rzeczywi¶cie
skrzy¿owanie w .de nie odwo³uje zakazów, to nale¿y oczekiwaæ
¿e ichni odpowiednik rozporz±dzeniaobardzod³ugiejnazwie
(o stawianiu znaków) zawiera obowi±zek (jednolitego) odwo³ania
lub ponowienia znaku zakazu na *ka¿dej* jezdni "wylotowej"
ze skrzy¿owania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 11:43:18
Autor: m
[...]

Je¿eli on znak, to nie ma znaczenia czy skrzy¿owanie odwo³uje czy nie odwo³uje.

Ciekawie siê robi, kiedy po skrzy¿owaniu nie ma znaku.

Wtedy je¿eli odwo³uje - to jestem bezpieczny, bo wiem ¿e za skrzy¿owaniem zaczyna siê zupe³nie nowy zestaw znaków z wyj±tkiem strefowych i tych w stylu "obowi±zuje ca³e osiedle".

Je¿eli nie odwo³uje - no to w³a¶nie mamy przypadek ciekawy i fallback do ogólnej zasady prawnej przytoczonej przez Ciebie ...

   A je¶li stosowane s± "zasady prawa", to dzia³a przywo³ana
zasada zwolnienia od odpowiedzialno¶ci za "niemo¿liwo¶æ".

.... która efektywnie mówi ¿e "odwo³uje".

No chyba ¿e masz siê stosowaæ do znaku który jest kilometr dalej tak samo jak masz ust±piæ pierwszeñstwa z drogi niepublicznej której status sobie masz sprawdziæ w geoportalu :).

p. m.

Data: 2014-10-22 14:24:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 22 Oct 2014, m wrote:

   Je¶li skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to ON MA MIEÆ ZNAK.

[...]
Ciekawie siê robi, kiedy po skrzy¿owaniu nie ma znaku.

Wtedy je¿eli odwo³uje - to jestem bezpieczny,

  W przeciwnym wypadku te¿.

[...]

  NIE.
  Bo ¿eby to zjawisko wyst±pi³o, potrzebny jest B£¡D stawiacza
znaków, o którym na dodatek musisz WIEDZIEÆ (o ile nie
jedziesz w³a¶nie t± b³êdnie oznakowan± drog±, bo jak nie,
to zgodnie z prawem Murphy'ego za Tob± jedzie niezonakowany
filmuj±cy wszystko radiowóz :>)

No chyba ¿e masz siê stosowaæ do znaku który jest
kilometr dalej

  Nie.

tak samo

  Nie "tak samo", nijak.

jak masz ust±piæ pierwszeñstwa z drogi niepublicznej której
status sobie masz sprawdziæ w geoportalu :).

  :)
  To ¿e masz sobie sprawdziæ status drogi niepublicznej wynika
z przepisów, wiêc jest to przypadek adekwatny do zakazu
zatrzymywania np. w tunelu (nie ma t³umaczenia, ¿e "nie by³o
znaku uwaga tunel")
  Wiesz o tym z góry, sprawd¼ sobie z góry :>
  Natomiast zakaz zatrzymywania wynik³y wg przepisów ze ZNAKU
wymaga ZNAKU. Nie ma znaku, nie ma zakazu. I to widocznego.
  Adekwatnie do "strefa ruchu".

BTW: z tego powodu IMO istotne jest opisane w artykule
oznakowywanie zakazu wyprzedzania znakiem z tabliczk±
"za 200m" (albo ile tam "rozs±dnie rzecz bior±c"
powinno wystarczyæ na niepodjêcie decyzji o rozpoczêciu
wyprzedzania), plus oznakowanie poziome.
  Wyklucza dyskusjê nad wersj± "kierowca nie móg³ widzieæ".
  O ile w takich dyskusjach na ogó³ podgrzewam atmosferê
z drugiej strony ;), o tyle ten zarzut nie jest zupe³nie
bezzasadny przy "polskiej wersji" oznakowania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 06:32:06
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
U¿ytkownik "masti"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m269cl$pnt$1@dont-email.me...
Tomasz Pyra wrote:
[...]

I obowiazuje na drogach poprzecznych ?

nie wiem jak z braku odwo³ywania przez skrzyzowanie doszed³e¶ do tego,
¿e znak stoi tylko na pocz±tku zakazu a potem nie jest powtarzany

Czyli jak jade droga, mijam znak zakazu parkowania czy tam ograniczenie predkosci,
mijam skrzyzowanie, znak powtarzajacy na nim ukradli, to pierwszy nadal obowiazuje ?
Chyba ze zeznam iz srecilem na poprzednim skrzyzowaniu i nic nie widzialem ?

Znaki sa opisane w konwencji, zakres obowiazywania chyba tez tam jest .....

J.

Data: 2014-10-21 20:31:16
Autor: Tom N
masti w <news:m267ie$iha$1dont-email.me>:

LEPEK wrote:

[...]

Znowu zma¶ci³e¶

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 18:41:46
Autor: masti

LEPEK wrote:

[...]

co tam postêkujesz? --

Data: 2014-10-21 20:48:43
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

I jeszcze te projekcje... Mastusiu, tu nie pl.pregierz, chcesz sie czepiæ, to czepiaj sie tramwaja,
ale skoro nie doczyta³e¶, to zamilcz...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 18:52:16
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

czegó¿ to nie doczyta³em wed³ug Ciebie?
pomyli³e¶ pms z pl.humor.mistyka

Data: 2014-10-21 20:59:36
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Tego czego nie doczyta³e¶, czyli albo jeste¶ zbyt szybki, ¿eby pms czytaæ,
albo zbyt szybki, ¿eby pisaæ na pms -- o ile takie cechy na prêgu ujd± to na
pms autor po prostu "ma¶ci"

pomyli³e¶ pms z pl.humor.mistyka

Kiedy mastisiu wys³a³e¶ RFD, i gdzie? --
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:00:34
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

powala mnie merytoryka Twoich postów.

Data: 2014-10-21 21:04:43
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Ba, znowu pomyli³e¶ grupy, nie potrafisz odnie¶æ siê do meritum, ale jak to
z tobie podobnymi bywa -- byle przed siê, bez hamulców...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:10:19
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

¿eby¶ ty jeszcze wiedzia³ co ten wyraz znaczy

Data: 2014-10-21 21:29:05
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Hmm, jeden wyraz i taki d³ugi temat, zaparkowany bo nie ma Filipa, ale i tak
masti ma k³opocik...

Pa kochaniutki.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 21:34:14
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Komputer taki.
  Z ELZAB.
(merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:58:17
Autor: Tom N
[OT] Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212132540.7008quad>:

[...]

A¿ brzydko napiszê: ni chuja,
  Z ELZAB.

ten od Mera-Elzab to Meritumm -- raz wielk± liter±, dwa z Zabrza, co
powiniene¶ uwzglêdniæ kolego z tamtych okolic :D

(merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :))

No i to mi sie w³a¶nie nie podoba -- przenoszenie flejmowania na wszystkie
grupy.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 23:53:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 46.141021@94.215817.invalid wrote:

[...]

  Zajrzyj do (tamtego) nag³ówka :>

  Z ELZAB.

ten od Mera-Elzab to Meritumm -- raz wielk± liter±, dwa z Zabrza, co
powiniene¶ uwzglêdniæ kolego z tamtych okolic :D

  Przecie wiem :>
  I z klawiatur± kontaktronow±.

(merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :))

No i to mi sie w³a¶nie nie podoba -- przenoszenie flejmowania na wszystkie
grupy.

  A kto czepia³ siê tego "meritum", ja? (¼ród³a flejma szukam,
"na wszystkich grupach" o których mowa)
  I co ma merytoryczna uwaga (w innym po¶cie i innej ga³êzi)
do "przenoszenia" w *tej* ga³êzi w±tku? :O

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:17:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, LEPEK wrote:

"NIEMCY: Tu skrzy¿owania nie odwo³uj± zakazów."
O³ rili?
To w jaki magiczny sposób kierowca skrêcaj±cy w ulicê, na której jest zakaz zatrzymywania siê o tym dowiaduje?

  Tak jak w Polsce - ze znaku.
(przypomnê: grupowicz dostaje komentarz do tego co napisa³, nie do tego
o czym my¶la³ ;))

pzdr, Gotfryd

Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech.