Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech.

Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech.

Data: 2014-10-22 10:24:14
Autor: Jacek
Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech.
W dniu 2014-10-21 o 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

Pełna zgoda, że mają lepsze przepisy i do tego trudno znaleźć tam przypadki znaków ustawionych "nie wiadomo po co".
Do tego dodałbym jeszcze sytuację zwężenia, gdzie np. 2 pasy schodzą się w jeden. Niemcy jadą do końca dwoma pasami, a potem na zamek błyskawiczny zjeżdżają na jeden. U nas jest to okazja dla ormowców, aby się wykazać. Często jakiś jegomość powożący z reguły dużą bryką blokuje jeden pas w imię jakiejś, jak sądzę wyższej idei.
Niestety u nas za dużo się manipuluje przy przepisach (nie tylko drogowych). Rzygać mi się chce, jak przy każdej okazji jakiegoś większego wypadku w mediach podnoszą się głosy, żeby zaostrzyć przepisy i podwyższyć kary. Niestety nie widzę sposobu, jak wyjść z tej ślepej uliczki.
Jacek

Data: 2014-10-22 10:36:57
Autor: Mirek Ptak
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Dnia 2014-10-22 10:24,  *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do tego doda³bym jeszcze sytuacjê zwê¿enia, gdzie np. 2 pasy schodz± siê
w jeden. Niemcy jad± do koñca dwoma pasami, a potem na zamek
b³yskawiczny zje¿d¿aj± na jeden. U nas jest to okazja dla ormowców, aby
siê wykazaæ. Czêsto jaki¶ jegomo¶æ powo¿±cy z regu³y du¿± bryk± blokuje
jeden pas w imiê jakiej¶, jak s±dzê wy¿szej idei.

To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego. Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2014-10-22 11:24:09
Autor: Jacek
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
W dniu 2014-10-22 o 10:36, Mirek Ptak pisze:

To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie
interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim
pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale
jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie
zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi
siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego. Gdyby wszyscy jechali
po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie
same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna.
Zaraz "wina"...
Wina to jest tych, którzy doprowadzili do tego, ¿e prawie ca³± masówkê wozi siê ciê¿arówkami, zamiast, jak w normalnym kraju kolej±.
Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas, ¿eby przed nich nie wje¿d¿ali osobowymi, ale nie jest to normalna sytuacja.
Jacek

Data: 2014-10-22 12:34:44
Autor: Mirek Ptak
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Dnia 2014-10-22 11:24,  *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie
interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim
pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale
jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie
zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi
siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego. Gdyby wszyscy jechali
po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie
same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna.
Zaraz "wina"...
Wina to jest tych, którzy doprowadzili do tego, ¿e prawie ca³± masówkê
wozi siê ciê¿arówkami, zamiast, jak w normalnym kraju kolej±.

Piszemy o Niemcy<->Polska. Sytuacja jest w tym wzglêdzie podobna.

Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas, ¿eby przed nich
nie wje¿d¿ali osobowymi, ale nie jest to normalna sytuacja.

Zgoda.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2014-10-22 15:54:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Wed, 22 Oct 2014, Jacek wrote:

Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas,

....a to dla odmiany jest podstawa do ukarania w .pl...

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 14:47:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Wed, 22 Oct 2014, Mirek Ptak wrote:

Dnia 2014-10-22 10:24,  *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do tego doda³bym jeszcze sytuacjê zwê¿enia, gdzie np. 2 pasy schodz± siê
w jeden. Niemcy jad± do koñca dwoma pasami, a potem na zamek
[...]
To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê

  Nie. No dobra: "nie tylko".

W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o,

....pewnie jakby *przepisy* by³y:
1. identyczne
2. egzekwowane
  ;)

ale jest masa baranów, którzy

....te¿ nie lubi± byæ winnymi ;)

jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce

  Hm... tu akurat nie pamiêtam w którym to kraju jest zakaz (na odcinku
oznakowanym jako przed zwê¿eniem) "wyjechania przed maskê pojazdu
poprzedzaj±cego".
  W .pl drogowcy czasem usi³uj± to maskowaæ zakazem wyprzedzania,
ale po pierwsze mamy "jazdê w rzêdzie" (konwencja!) a po drugie
nie blokuje to omijania.

Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same,

  Nie.
  Bo polskie przepisy daj± "prawo tym na swoim pasie", co skutkuje
w³a¶nie chêci± znalezienia siê "na swoim pasie" bêd±cym tym
"niekoñcz±cym siê".
  Nigdy nie wiesz, czy ten jad±cy "swoim pasem" zechce "nie zauwa¿yæ"
¿e wje¿d¿asz przed zwê¿eniem i nie ma t³umaczenia - on ma
pierwszeñstwo.
  Je¶liby wiêc WSZYSCY jechali jak piszesz PRZED zwê¿eniem, to
dla odmiany pas koñcz±cy siê by sta³.
  Jedzie szybciej tylko dopóty, dopóki "zje¿d¿aj±cych" jest statystycznie
wiêcej ni¿ ró¿nica "wpuszczaj±cych" tych z pasa koñcz±cego siê
do udzia³u jad±cych do koñca do po³owy jad±cych.
  Jak wyrównasz "udzia³" to ka¿dy 'niewpuszczaj±cy' przyblokuje
pas koñcz±cy siê (nie "wpuszczaj±c" samochodu z niego przed
siebie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 16:55:01
Autor: Cavallino
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

U¿ytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54476cb4$0$18087$65785112@news.neostrada.pl...
Dnia 2014-10-22 10:24,  *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do tego doda³bym jeszcze sytuacjê zwê¿enia, gdzie np. 2 pasy schodz± siê
w jeden. Niemcy jad± do koñca dwoma pasami, a potem na zamek
b³yskawiczny zje¿d¿aj± na jeden. U nas jest to okazja dla ormowców, aby
siê wykazaæ. Czêsto jaki¶ jegomo¶æ powo¿±cy z regu³y du¿± bryk± blokuje
jeden pas w imiê jakiej¶, jak s±dzê wy¿szej idei.

To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego.

Dok³adnie.
Barany i tyle.
Nawet jak im SPECJALNIE ci±g³± liniê wymalowaæ (tak jak w Poznaniu na Krzywoustego za Ratajami), ¿eby nie wje¿d¿ali za wcze¶nie, to i tak pojad± wcze¶niej, przez ci±g³±, byle tylko nie jechaæ tak jak powinni.

A polucja gdzie¶ z radarem w krzakach stoi, zamiast w takich miejscach ¿niwo zbieraæ.

Data: 2014-10-22 22:47:41
Autor: Tomasz Pyra
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
W dniu 2014-10-22 10:36, Mirek Ptak pisze:
Gdyby wszyscy jechali
po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie
same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna.

Dok³adnie.
Problemem jest tylko to, ¿e ci którzy powoduj± ¿e pas który gdzie¶ dalej siê koñczy jedzie 3x szybciej ni¿ tej drugi jest ca³a masa "grzecznych".

"Grzeczny" osio³ jak wie ¿e gdzie¶ tam jest zwê¿enie, to on ca³y kawa³ przed zmienia pas na ten który siê nie koñczy.
A poniewa¿ jest "grzeczny" to wpu¶ci przed siebie jeszcze kilku takich, a na koniec jeszcze kogo¶ na zamek (bo on ¶wiatowy taki).

Gdyby nie to, ¿e zawszê cisnê do koñca tym pasem co siê koñczy, to chyba te¿ by mnie trafia³o gdybym widzia³, ¿e tym drugim pasem wszyscy mnie omijaj± :)

Data: 2014-10-23 08:38:46
Autor: Witolko
Porównanie

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:544817f1$0$12625$65785112news.neostrada.pl...

Gdyby nie to, ¿e zawszê cisnê do koñca tym pasem co siê koñczy, to chyba te¿ by mnie trafia³o gdybym widzia³, ¿e tym drugim pasem wszyscy mnie omijaj± :)

I pó¼niej : albo wciskasz siê, albo kto¶ ciê wpu¶ci,
albo czekasz na jedno, lub drugie.
W PoRD brakuje nakazu jazdy na "zamek".

Data: 2014-10-23 21:21:44
Autor: Tomasz Pyra
Por�wnanie
W dniu 2014-10-23 08:38, Witolko pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:544817f1$0$12625$65785112news.neostrada.pl...

Gdyby nie to, że zawszę cisnę do końca tym pasem co się kończy, to chyba
też by mnie trafiało gdybym widział, że tym drugim pasem wszyscy mnie
omijajÄ… :)

I później : albo wciskasz się, albo ktoś cię wpuści,
albo czekasz na jedno, lub drugie.
W PoRD brakuje nakazu jazdy na "zamek".


Zawsze wjeżdżam na zamek :)

Data: 2014-10-23 09:06:46
Autor: Witolko
Porównanie

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:544817f1$0$12625$65785112news.neostrada.pl...
A poniewa¿ jest "grzeczny" to wpu¶ci przed siebie jeszcze kilku takich, a na koniec jeszcze kogo¶ na zamek (bo on ¶wiatowy taki).

Wpu¶ci kogo¶ na zamek, bo jest rozs±dny.
W przeciwnym razie zainstaluj± ¶wiat³a i bêdzie
sta³ na czerwonym pomimo pustej drogi
jak to b.czêsto jest.

Data: 2014-10-22 23:08:43
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci
Dnia 2014-10-22 10:24,  *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do tego doda³bym jeszcze sytuacjê zwê¿enia, gdzie np. 2 pasy schodz± siê
w jeden. Niemcy jad± do koñca dwoma pasami, a potem na zamek
b³yskawiczny zje¿d¿aj± na jeden. U nas jest to okazja dla ormowców, aby
siê wykazaæ. Czêsto jaki¶ jegomo¶æ powo¿±cy z regu³y du¿± bryk± blokuje
jeden pas w imiê jakiej¶, jak s±dzê wy¿szej idei.

To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie

Ale widzisz - to nie tylko kwestia baranow, ale tez tego ze w niemieckim przepisie jest to wyraznie napisane.
Nalezy jechac swoim pasem do konca, a potem sie wpuszczac po jednym.
A jak jest w przepisie, to jest i na kursie, i baranom sie wbija do glowy.

zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego. Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna.

No, nie calkiem.

A jesli jeszcze ten blokujacy ma troche oleju w glowie i podjezdza tak samo jak ci na pasie obok, to nie ma co niego narzekac, tylko ustawic sie za nim grzecznie  - i patrzec jak z tylu zajmowane sa oba pasy.

J.

Data: 2014-10-22 23:33:04
Autor: Tomasz Pyra
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
W dniu 2014-10-22 23:08, J.F. pisze:

A jesli jeszcze ten blokujacy ma troche oleju w glowie i podjezdza tak
samo jak ci na pasie obok, to nie ma co niego narzekac, tylko ustawic
sie za nim grzecznie  - i patrzec jak z tylu zajmowane sa oba pasy.

Za nim te¿ trwa exodus z koñcz±cego siê pasa :)
Dlatego po chwili okazuje siê ¿e za nim pusto i przed nim pusto, jedzie sam i blokuje.

Data: 2014-10-22 21:10:31
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Jacek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-10-21 o 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

Pełna zgoda, że mają lepsze przepisy i do tego trudno znaleźć tam przypadki znaków ustawionych "nie wiadomo po co".

Lepszy to maja przepis dotyczacy zamka.
Podobno maja tez przepis dotyczacy jazdy po rondzie, i ta lepszosc mi sie podoba - tzn jak jest problem, to nie chowaja glowy w piasek, tylko fachowcy siadaja, mysla jak go rozwiazac i zapisuja w ustawie.
Ordnung muss sein.

Maja lepsze oznakowanie na drogowskazach - i nie wiem, czy to lepszy przepis, czy brak przepisu. Bo jak drogowiec glupszy od ministra, to zwolnic.

A tak poza tym to maja prawie takie same przepisy.  A tam gdzie sa roznice, to nie wiem czy chwalic. Chocby te obowiazkowe zimowki.
Jezdzi sie w kazdym badz razie normalnie.


Niestety u nas za dużo się manipuluje przy przepisach (nie tylko drogowych). Rzygać mi się chce, jak przy każdej okazji jakiegoś większego wypadku w mediach podnoszą się głosy, żeby zaostrzyć przepisy i podwyższyć kary. Niestety nie widzę sposobu, jak wyjść z tej ślepej uliczki.

a) zbudowac wiecej autostrad i ekspresowek,
b) zalozyc partie kierowcow, wejsc do rzadu lub chocby komisji i mowic glosno ze przepisy sa dobre, tylko nie przestrzegane. Ale nic nie zmieniamy, bo przepisy sa dobre :-)

J.

Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona