Data: 2014-10-21 11:55:32 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz |
|
Data: 2014-10-21 12:00:24 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Hello Witolko,
Tuesday, October 21, 2014, 11:55:32 AM, you wrote: Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech. Lepszy link, nie ¿±da op³at: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQqQIwAA&url=http%3A%2F%2Fwyborcza.pl%2F1%2C75248%2C16830728%2CDlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html&ei=ji5GVMG9JMnxaOHNgcAC&usg=AFQjCNFj4Dr-8vjkc_d-EyPx5KRXQcnFDw&sig2=W94EmAUBN4cT2MyHPolQtw&bvm=bv.77880786,d.d2s -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-21 22:11:27 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Witolko, Hmm... u mnie ten pierwszy ma "otwart± k³ódkê". Co¶ tam mignê³o przy otwieraniu, ale wystarczy³o zamkn±æ i mogê czytaæ ca³o¶æ. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 22:37:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Hello Gotfryd,
Tuesday, October 21, 2014, 10:11:27 PM, you wrote: Hmm... u mnie ten pierwszy ma "otwart± k³ódkê".Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:Lepszy link, nie ¿±da op³at: Musi ma³o czytasz Gazetowych i jeszcze miesiêcznego limitu nie wyczerpa³e¶. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-22 00:24:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Gotfryd, A, thx za o¶wiecenie. Z czym oni ten limit wi±¿±? Bo mogê go niechc±cy obej¶æ (IE, Opera i 4 profile FF) i jeszcze mnie kto bêdzie chcia³ ¶cigaæ :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-22 08:13:23 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 21 Oct 2014, RoMan Mandziejewicz wrote: nie, sami mówili, ¿e ten paywall to z za³o¿enia na razie ma byæ dziurawy -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-22 16:39:45 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie | |
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:1429887563.20141021120024pik-net.pl.invalid... Lepszy link, nie ¿±da op³at: A czy zdradzi³by¶ sk±d masz ten link ? Jakiej przegl±darki u¿ywasz, która wersja ? Co¶ nie mogê uzyskaæ takiego linku. |
|
Data: 2014-10-22 17:13:27 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Porównanie | |
Hello Witolko,
Wednesday, October 22, 2014, 4:39:45 PM, you wrote: Lepszy link, nie ¿±da op³at:A czy zdradzi³by¶ sk±d masz ten link ? U¿yj Google... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-22 18:40:50 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie | |
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:46995715.20141022171327pik-net.pl.invalid... Hello Witolko, U¿ywa³em, ale nic to nie da³o. Próbowa³em zarowno google.com oraz google.pl, tak¿e http i https. Przekierowanie zawsze jest do oryginalnego adresu Wyborczej. |
|
Data: 2014-10-22 19:10:56 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Porównanie | |
Hello Witolko,
Wednesday, October 22, 2014, 6:40:50 PM, you wrote: U¿ywa³em, ale nic to nie da³o.U¿yj Google...Lepszy link, nie ¿±da op³at:A czy zdradzi³by¶ sk±d masz ten link ? U¿ywasz jakiego¶ Jabola bez prawego klawisza myszy? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-10-22 19:15:10 | |
Autor: Czes³aw Wi¶niak | |
Porównanie | |
U¿yj Google...U¿ywa³em, ale nic to nie da³o. Nie, jest zwyczajnym gimbusem ;) |
|
Data: 2014-10-22 22:26:39 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie | |
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:1076815127.20141022191056pik-net.pl.invalid... U¿ywasz OK, dziêki. |
|
Data: 2014-10-21 16:13:42 | |
Autor: Poldek | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Witolko wrote:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech. Nie od dziś wiadomo, że według Agory i przyjaciół najlepiej by było, żeby Polska była częścią Niemiec. |
|
Data: 2014-10-21 14:28:38 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Poldek wrote:
Witolko wrote: nie ma to jak merytoryczny argument na temat przepisów ruchu drogowego -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 16:35:35 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie | |
Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:m25pmf$qlu$1node1.news.atman.pl...
Ale ci Rydzyk zrobił wodę z mózgu. |
|
Data: 2014-10-21 17:39:39 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Porównanie | |
Nie od dziś wiadomo, że według Agory i przyjaciół najlepiej by było, Ale ci Rydzyk zrobił wodę z mózgu. Hehe. Brawo gimbusy, obydwaj jesteście siebie warci |
|
Data: 2014-10-22 15:18:37 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie | |
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <czesiu@bye.pl> napisał w wiadomości news:m25unv$185$1node2.news.atman.pl... Nie od dziś wiadomo, że według Agory i przyjaciół najlepiej by było, Jak dorośniesz to może zrozumiesz. |
|
Data: 2014-10-21 18:11:51 | |
Autor: LEPEK | |
Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 2014-10-21 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech. "NIEMCY: Tu skrzyżowania nie odwołują zakazów." Oł rili? To w jaki magiczny sposób kierowca skręcający w ulicę, na której jest zakaz zatrzymywania się o tym dowiaduje? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2014-10-21 18:10:22 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
LEPEK wrote:
W dniu 2014-10-21 11:55, Witolko pisze:ze znaku zakazu zatrzymywania, Watsonie -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 20:26:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 2014-10-21 20:10, masti pisze:
LEPEK wrote: No tak, ale je¿eli skrêcasz w przecznicê przy której znak stoi kilometr wcze¶niej to sk±d masz o tym wiedzieæ? Zreszt± co¶ mi siê nie wydaje ¿eby to by³a prawda - je¿d¿ê w³a¶nie streetview po Berlinie i zakazy zatrzymywania wydaj± siê obowi±zywaæ jednak do skrzy¿owania, a za nim albo jest powtórzenie, albo wszyscy ju¿ spokojnie parkuj±. Zreszt± brak powtórzenia by³by myl±cy dla wje¿d¿aj±cych na ulicê z boku. Podobnie pewnie ograniczenia prêdko¶ci, ograniczenie strefowe które obowi±zuje dalej oznakowane jest jak u nas - prostok±tn± tablic± z okr±g³ym znakiem. |
|
Data: 2014-10-21 18:41:25 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2014-10-21 20:10, masti pisze: bo w miejscu w którym wje¿d¿a te¿ stoi znak? nie wiem jak z braku odwo³ywania przez skrzyzowanie doszed³e¶ do tego, ¿e znak stoi tylko na pocz±tku zakazu a potem nie jest powtarzany -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 20:54:17 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m269cl$pnt$1dont-email.me>:
Tomasz Pyra wrote: W dniu 2014-10-21 20:10, masti pisze: bo w miejscu w którym wje¿d¿a te¿ stoi znak? Mastisiu, ale je¿eli nie stoi, to jednego zakaz obowi±zuje bo skrzy¿owanie nie odwo³uje, i on widzia³ zakaz na skrzy¿owaniu kilometr wcze¶niej, a drugiego nie obowi±zuje, poniewa¿ dopiero wjecha³ na drogê na której kilometr wcze¶niej by³ zakaz i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ? Wiem, ¿e masz problem z my¶leniem prêgierzowym, ale tu inna grupa. nie wiem Nie dziwne... ;P -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 18:58:27 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
58.141021@41.205417.invalid wrote:
masti w <news:m269cl$pnt$1dont-email.me>: poka¿esz mi choæ jedno takie miejsce? czy tak sobie wymy¶lasz? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 21:02:39 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m26acj$te2$1dont-email.me>:
58.141021@41.205417.invalid wrote: masti w <news:m269cl$pnt$1dont-email.me>: poka¿esz mi choæ jedno takie miejsce? No ale to ty poka¿ najpierw przepis, ¿e skrzy¿owanie w Niemczech odwo³uje zakaz, i za skrzy¿owaniem nie ma powtórzenia zakazu... Bo to twoja teza. -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 19:10:58 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
67.141021@32.210239.invalid wrote:
masti w <news:m26acj$te2$1dont-email.me>: wska¿ mi post w którym tak± tezê postawi³em. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 21:23:12 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m26b42$pt$1dont-email.me>:
67.141021@32.210239.invalid wrote: masti w <news:m26acj$te2$1dont-email.me>: wska¿ mi post w którym tak± tezê postawi³em. Ca³y czas jest holowany w w±tku, wiêc ³atwo znajdziesz, je¿eli potrafisz czytaæ. -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 19:25:03 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
55.141021@51.212312.invalid wrote:
to teraz skoro wykaza³e¶, ¿e przypieprzy³e¶ siê bez sensu mo¿esz spadaæ.Bo to twoja teza. A mo¿e jednak poka¿esz ten "mój" post? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 21:33:57 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m26buf$49p$1dont-email.me>:
55.141021@51.212312.invalid wrote: to teraz skoro wykaza³e¶,Ca³y czas jest holowany w w±tku, wiêc ³atwo znajdziesz, je¿eli potrafiszBo to twoja teza.wska¿ mi post w którym tak± tezê postawi³em. ¿e masti nie potrafi czytaæ jednak poka¿esz ten "mój" post? Jakbym nie pêdzi³, i którego biegu bym nie wrzuci³, nie mogê zrobiæ wiêcej. Dalsze pretensje do swoich nauczycieli kieruj. -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 19:38:20 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
17.141021@77.213357.invalid wrote:
masti w <news:m26buf$49p$1dont-email.me>: wij siê dalej. na razie wykaza³e¶, ¿e k³apiesz kalwiatur± bez sensu. Zero merytoryki i zero umiejetno¶ci czytania. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 21:32:08 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, 67.141021@32.210239.invalid wrote:
masti w A poka¿esz przepis, ¿e jak z 4 stron skrzy¿owania stoi D-1 to nie dzia³a pierwszeñstwo znaków nad zasadami ogólnymi? ;) Bo to twoja teza. Ale Twoj± tez± jest, ¿e za b³êdnie postawione znaki ma odpowiadaæ kierowca. Impossibilium nulla obligatio est! pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 21:43:04 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212130200.7008quad>:
On Tue, 21 Oct 2014, 67.141021@32.210239.invalid wrote: masti w A poka¿esz przepis, ¿e jak z 4 stron skrzy¿owania stoi D-1 Tak, poka¿ê. Na zasadzie negacji -- w PL nie mo¿e staæ D-1 z czterech stron skrzy¿owania, ba, ustawianie znaków s³u¿by maj± obowi±zek zacz±æ od A-7. -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-22 00:11:57 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, 69.141021@18.214304.invalid wrote:
Gotfryd Smolik news w Mo¿e. "Nie powinien" lub "przepisy zabraniaj±" :) skrzy¿owania, ba, ustawianie znaków s³u¿by maj± obowi±zek zacz±æ od A-7. No i *je¶li* w Niemczech skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to mo¿na przyj±æ ¿e na 100% ichnie przepisy nakazuj± oznakowanie *wszystkich* "wylotów" ze skrzy¿owania jednolicie - albo zakazem albo odwo³aniem zakazu. Nie ma zakazu postawienia odwo³ania zakazu bez zakazu. No dobra - ja nie znam :) Znasz? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-24 07:48:37 | |
Autor: MichałG | |
�wych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 21 Oct 2014, 69.141021@18.214304.invalid wrote:wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przemądrzałych idiotów, ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem. M |
|
Data: 2014-10-24 11:42:03 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie ... w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:5449e835$0$12634$65785112news.neostrada.pl... wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przemądrzałych idiotów, ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem.M -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Jestem pewien, że przemądrzali idioci tam też są, ale najprawdopodobniej mają mały wpływ na społeczeństwo. Trzeba tych idiotów wskazywać po imieniu i nazwisku i nie głosować na nich. |
|
Data: 2014-10-25 01:48:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
�wych w Polsce i Niemczech. | |
On Fri, 24 Oct 2014, Micha³G wrote:
wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przem±drza³ych idiotów, Na 100% s±. Jak nie ma "lokalnych" to przyjad± z Polski :P, nie ma strachu. Ale lokalni te¿ s±. ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem. I wtedy przegraj± w s±dzie. Przypomnê - to w Niemczech by³a sprawa, po której ró¿nej ma¶ci obroñcy praw usi³owali ruszyæ massmedia i trybuna³y, w której inawalida raczy³ do¶æ mocno podgazowany jechaæ (po jezdni) silnikowym wózkiem inwalidzkim, mimo ¿e mia³ ju¿ jeden wyrok za jazdê "ze wspomaganiem" promilami (posz³o o s±dowy zakaz prowadzenia oczywi¶cie). Zreszt± nie tylko w Niemczech: +++ Miasto Zutphen po postawieniu ¶luzy zosta³o pozwane przez 60-ciu kierowców, którzy zniszczyli swój pojazd usi³uj±c "obej¶æ" to rozwi±zanie. Miasto wszystkie sprawy s±dowe wygra³o. Po prostu zanim kierowca rozbije auto o s³upek - musi najpierw min±æ znak zakazu wjazdu. -- - I to by by³o na tyle (o istnieniu lub nieistnieniu tu i ówdzie "przem±drza³ych idiotów"). Prawo istotnie zmienia fakt, czy ich WIDAÆ. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 21:30:02 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, 58.141021@41.205417.invalid wrote:
masti Ale¿ postawienie (na "typowym" skrzy¿owaniu) 4 znaków D-1 te¿ jest technicznie mo¿liwe - "tylko" niezgodne z prawem. Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy? ;> W takim uk³adzie jak piszesz prawdopodobnie albo ukaranie kierowcy bêdzie niemo¿liwe (z braku wykazania ¿e "widzia³ znak") albo ma jakie¶ szanse (mimo monitoringu) na uniewinnienie z uzasadnienia "przed chwil± jecha³em w poprzek i wiem ¿e nie ma" ;) i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ? Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy. Nie zdziwi³bym siê, jakby za to ("u nich") przys³ugiwa³a grzywna. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 19:37:29 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news wrote:
i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ? bo nie przys³uguje. Zreszt± nie spotka³em miejsca, gdzie tego znaku by nie by³o. A ogólnie znaków jest du¿o mniej niz u nas -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-22 00:16:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, masti wrote:
Gotfryd Smolik news wrote: To nie moje!! Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy. Dasz g³owê? (¿e za postawienie znaku wbrew przepisom nie ma grzywny) - to do¶æ ryzykowne :) Zreszt± nie spotka³em miejsca, gdzie tego znaku by No i to by wskazywa³o, ¿e obowi±zek istnieje. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 21:51:53 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212122560.7008quad>:
On Tue, 21 Oct 2014, 58.141021@41.205417.invalid wrote: masti Ale¿ postawienie (na "typowym" skrzy¿owaniu) 4 znaków D-1 Ty trollu -- patrz poprzedni post ;P Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy? Nie, ja nic nie zak³adam, po prostu pytam. W takim uk³adzie jak piszesz prawdopodobnie albo ukaranie Gotfryd, pytanie dalej brzmi: czy w DE skrzy¿owanie odwo³uje zakazy... Zauwa¿, ¿e do tej pory zarówno Twoje kulturalne dywagacje, jak i prêgierzowe posty mastiego, pomimo usi³owañ tych i owych na pytanie owe nie odpowiedzia³y... -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-22 00:09:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, 86.141021@17.215153.invalid wrote:
Gotfryd Smolik news w Poprzedni to poprzedni, a faktycznie czyta³em go póŸniej (teraz dopisujê, edytuj¹c w buforze wyjœciowym Hamstera ju¿ "wys³any" post :D) Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy? Ale Twoje pytanie do niczego nie prowadzi - bo NIEZALE¯NIE jak zorganizowane s± przepisy w Niemczech, argument o skrêcaj±cym na skrzy¿owaniu jest BEZ sensu. No, "bez celu", niech bêdzie. Je¶li skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to ON MA MIEÆ ZNAK. A je¶li stosowane s± "zasady prawa", to dzia³a przywo³ana zasada zwolnienia od odpowiedzialno¶ci za "niemo¿liwo¶æ". I je¶li kto¶ trolluje, to Ty, domagaj±c siê odpowiedzi "sk±d on to ma wiedzieæ". Znik±d - nie wie, nie odpowiada, odpowiada zarz±dca drogi który ¼le postawi³ znaki. Gotfryd, pytanie dalej brzmi: czy w DE skrzy¿owanie odwo³uje zakazy... Nie wiem. Krytykujê "argumentacjê pytaniem" (Twoj±)! Bo ona nic nie daje. Zauwa¿, ¿e do tej pory zarówno Twoje kulturalne dywagacje, jak i prêgierzowe Zgadza siê. Tyle, ¿e Twój post wygl±d±³, jakby¶ chcia³ za pomoc± przyk³adu "zaprzeczyæ" takiej mo¿liwo¶ci. Ja na to piszê, ¿e taka argumentacja "nie dzia³a"! Zauwa¿, ¿e identyczny przypadek istnieje w polskich przepisach: wystarczy ¿e jeden wjazd ze "zwyk³ej" (nie objêtej zakazami) drogi nie jest oznakowany, i ju¿ bardzo trudno ukaraæ furmana lub rowerzystê który wjedzie na "tylko samochodow±". A taki przypadek, ¿e znaki zakazu nie stoj± na samej drodze lecz tylko i wy³±cznie na wjazdach a¿ tak rzadki nie jest. Pytanie "co w takim razie" nie wyja¶nia nic - je¶li rzeczywi¶cie skrzy¿owanie w .de nie odwo³uje zakazów, to nale¿y oczekiwaæ ¿e ichni odpowiednik rozporz±dzeniaobardzod³ugiejnazwie (o stawianiu znaków) zawiera obowi±zek (jednolitego) odwo³ania lub ponowienia znaku zakazu na *ka¿dej* jezdni "wylotowej" ze skrzy¿owania. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-22 11:43:18 | |
Autor: m | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 22.10.2014 00:09, Gotfryd Smolik news pisze:
Ale Twoje pytanie do niczego nie prowadzi - bo NIEZALE¯NIE jak Je¿eli on znak, to nie ma znaczenia czy skrzy¿owanie odwo³uje czy nie odwo³uje. Ciekawie siê robi, kiedy po skrzy¿owaniu nie ma znaku. Wtedy je¿eli odwo³uje - to jestem bezpieczny, bo wiem ¿e za skrzy¿owaniem zaczyna siê zupe³nie nowy zestaw znaków z wyj±tkiem strefowych i tych w stylu "obowi±zuje ca³e osiedle". Je¿eli nie odwo³uje - no to w³a¶nie mamy przypadek ciekawy i fallback do ogólnej zasady prawnej przytoczonej przez Ciebie ... A je¶li stosowane s± "zasady prawa", to dzia³a przywo³ana .... która efektywnie mówi ¿e "odwo³uje". No chyba ¿e masz siê stosowaæ do znaku który jest kilometr dalej tak samo jak masz ust±piæ pierwszeñstwa z drogi niepublicznej której status sobie masz sprawdziæ w geoportalu :). p. m. |
|
Data: 2014-10-22 14:24:29 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Wed, 22 Oct 2014, m wrote:
W dniu 22.10.2014 00:09, Gotfryd Smolik news pisze:[...] Ciekawie siê robi, kiedy po skrzy¿owaniu nie ma znaku. W przeciwnym wypadku te¿. Je¿eli nie odwo³uje - no to w³a¶nie mamy przypadek ciekawy i fallback do ogólnej zasady prawnej przytoczonej przez Ciebie ... NIE. Bo ¿eby to zjawisko wyst±pi³o, potrzebny jest B£¡D stawiacza znaków, o którym na dodatek musisz WIEDZIEÆ (o ile nie jedziesz w³a¶nie t± b³êdnie oznakowan± drog±, bo jak nie, to zgodnie z prawem Murphy'ego za Tob± jedzie niezonakowany filmuj±cy wszystko radiowóz :>) No chyba ¿e masz siê stosowaæ do znaku który jest Nie. tak samo Nie "tak samo", nijak. jak masz ust±piæ pierwszeñstwa z drogi niepublicznej której :) To ¿e masz sobie sprawdziæ status drogi niepublicznej wynika z przepisów, wiêc jest to przypadek adekwatny do zakazu zatrzymywania np. w tunelu (nie ma t³umaczenia, ¿e "nie by³o znaku uwaga tunel") Wiesz o tym z góry, sprawd¼ sobie z góry :> Natomiast zakaz zatrzymywania wynik³y wg przepisów ze ZNAKU wymaga ZNAKU. Nie ma znaku, nie ma zakazu. I to widocznego. Adekwatnie do "strefa ruchu". BTW: z tego powodu IMO istotne jest opisane w artykule oznakowywanie zakazu wyprzedzania znakiem z tabliczk± "za 200m" (albo ile tam "rozs±dnie rzecz bior±c" powinno wystarczyæ na niepodjêcie decyzji o rozpoczêciu wyprzedzania), plus oznakowanie poziome. Wyklucza dyskusjê nad wersj± "kierowca nie móg³ widzieæ". O ile w takich dyskusjach na ogó³ podgrzewam atmosferê z drugiej strony ;), o tyle ten zarzut nie jest zupe³nie bezzasadny przy "polskiej wersji" oznakowania. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-22 06:32:06 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
U¿ytkownik "masti" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m269cl$pnt$1@dont-email.me...
Tomasz Pyra wrote: ze znaku zakazu zatrzymywania, Watsonie"NIEMCY: Tu skrzy¿owania nie odwo³uj± zakazów." bo w miejscu w którym wje¿d¿a te¿ stoi znak? I obowiazuje na drogach poprzecznych ? nie wiem jak z braku odwo³ywania przez skrzyzowanie doszed³e¶ do tego, Czyli jak jade droga, mijam znak zakazu parkowania czy tam ograniczenie predkosci, mijam skrzyzowanie, znak powtarzajacy na nim ukradli, to pierwszy nadal obowiazuje ? Chyba ze zeznam iz srecilem na poprzednim skrzyzowaniu i nic nie widzialem ? Znaki sa opisane w konwencji, zakres obowiazywania chyba tez tam jest ..... J. |
|
Data: 2014-10-21 20:31:16 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m267ie$iha$1dont-email.me>:
LEPEK wrote: W dniu 2014-10-21 11:55, Witolko pisze:ze znaku zakazu zatrzymywania, Watsonie Znowu zma¶ci³e¶ -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 18:41:46 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
12.141021@51.203116.invalid wrote:
masti w <news:m267ie$iha$1dont-email.me>: co tam postêkujesz? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 20:48:43 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m269da$pq9$1dont-email.me>:
12.141021@51.203116.invalid wrote: masti w <news:m267ie$iha$1dont-email.me>: co tam postêkujesz? I jeszcze te projekcje... Mastusiu, tu nie pl.pregierz, chcesz sie czepiæ, to czepiaj sie tramwaja, ale skoro nie doczyta³e¶, to zamilcz... -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 18:52:16 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
29.141021@29.204843.invalid wrote:
masti w <news:m269da$pq9$1dont-email.me>: czegó¿ to nie doczyta³em wed³ug Ciebie? pomyli³e¶ pms z pl.humor.mistyka -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 20:59:36 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m26a10$s6q$1dont-email.me>:
29.141021@29.204843.invalid wrote: masti w <news:m269da$pq9$1dont-email.me>: czegó¿ to nie doczyta³em wed³ug Ciebie? Tego czego nie doczyta³e¶, czyli albo jeste¶ zbyt szybki, ¿eby pms czytaæ, albo zbyt szybki, ¿eby pisaæ na pms -- o ile takie cechy na prêgu ujd± to na pms autor po prostu "ma¶ci" pomyli³e¶ pms z pl.humor.mistyka Kiedy mastisiu wys³a³e¶ RFD, i gdzie? -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 19:00:34 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
82.141021@46.205936.invalid wrote:
masti w <news:m26a10$s6q$1dont-email.me>: powala mnie merytoryka Twoich postów. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 21:04:43 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m26agi$tvo$1dont-email.me>:
82.141021@46.205936.invalid wrote: masti w <news:m26a10$s6q$1dont-email.me>: powala mnie merytoryka Twoich postów. Ba, znowu pomyli³e¶ grupy, nie potrafisz odnie¶æ siê do meritum, ale jak to z tobie podobnymi bywa -- byle przed siê, bez hamulców... -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 19:10:19 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
6.141021@61.210443.invalid wrote:
masti w <news:m26agi$tvo$1dont-email.me>: ¿eby¶ ty jeszcze wiedzia³ co ten wyraz znaczy -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-21 21:29:05 | |
Autor: Tom N | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
masti w <news:m26b2r$l1$1dont-email.me>:
6.141021@61.210443.invalid wrote: masti w <news:m26agi$tvo$1dont-email.me>: ¿eby¶ ty jeszcze wiedzia³ co ten wyraz znaczy Hmm, jeden wyraz i taki d³ugi temat, zaparkowany bo nie ma Filipa, ale i tak masti ma k³opocik... Pa kochaniutki. -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 21:34:14 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, masti wrote:
6.141021@61.210443.invalid wrote: Komputer taki. Z ELZAB. (merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :)) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 21:58:17 | |
Autor: Tom N | |
[OT] Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212132540.7008quad>:
On Tue, 21 Oct 2014, masti wrote: 6.141021@61.210443.invalid wrote: Komputer taki. A¿ brzydko napiszê: ni chuja, Z ELZAB. ten od Mera-Elzab to Meritumm -- raz wielk± liter±, dwa z Zabrza, co powiniene¶ uwzglêdniæ kolego z tamtych okolic :D (merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :)) No i to mi sie w³a¶nie nie podoba -- przenoszenie flejmowania na wszystkie grupy. -- 'Tom N' |
|
Data: 2014-10-21 23:53:02 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[OT] Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, 46.141021@94.215817.invalid wrote:
Gotfryd Smolik news w Zajrzyj do (tamtego) nag³ówka :> Z ELZAB. Przecie wiem :> I z klawiatur± kontaktronow±. (merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :)) A kto czepia³ siê tego "meritum", ja? (¼ród³a flejma szukam, "na wszystkich grupach" o których mowa) I co ma merytoryczna uwaga (w innym po¶cie i innej ga³êzi) do "przenoszenia" w *tej* ga³êzi w±tku? :O pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 21:17:40 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, LEPEK wrote:
"NIEMCY: Tu skrzy¿owania nie odwo³uj± zakazów." Tak jak w Polsce - ze znaku. (przypomnê: grupowicz dostaje komentarz do tego co napisa³, nie do tego o czym my¶la³ ;)) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 21:29:14 | |
Autor: anacron | |
Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 21.10.2014 o 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech. "Wiele lat temu wycofano z użycia radary ręczne, tzw. suszarki, które uznano tam za zbyt niedokładne." Ta, widać, że my to jeszcze się wiele nauczyć musimy :P -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-21 23:02:56 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
"Wiele lat temu wycofano z użycia radary ręczne, tzw. suszarki, które Wiedziałem, że to skomentujesz :) Muszę ci w końcu wysłać orzeczenie z mojego wygranego procesu z Iskrą, dużo tam nie napisali :P |
|
Data: 2014-10-21 23:07:01 | |
Autor: anacron | |
Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 21.10.2014 o 23:02, Czesław Wiśniak pisze:
"Wiele lat temu wycofano z użycia radary ręczne, tzw. suszarki, które anacron@anacron.pl poproszę i publikujemy (dane wrażliwe zamażemy). dziękuję -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-10-21 22:09:13 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote:
Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech. "Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas po zakoñczeniu wyprzedzania" Tak przy okazji, gdzie¶ tam od³o¿y³em ad acta i chyba zapomnia³em o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeñskiej - bo tak wychodzi z jej literalnej tre¶ci. Wyprzedzaj±cy nie mo¿e "czekaæ na nastêpne wyprzedzanie" je¶li utrudnia to wyprzedzanie przez szybszy pojazd. Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ. Drugi lex jest taki, ¿e luka musi mieæ 2x odstêp bezpieczny plus d³ugo¶æ samochodu :>, nie mo¿na ¿±daæ wci¶niêcia siê "bo tamten zostawi³ odstêp ca³e 10m"! Za to: "straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych "bardziej wyprzedzaj±cych" :>, przy okazji zbli¿aj±c siê do wersji "karania od najmniejszej jednostki" (znaczy nie nic, nic, nic, zabranie ca³kowite jak w .pl, tylko po trochu, coraz wiêcej). A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim geniuszom, twierdz±cym ¿e "pi³ raz to musi alkoholik". Nie wspominaj±c o 1,6 promila dla rowerzystów :> (raczej na trójko³owcu :P) No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy linijki w oczach ;) Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 20:31:47 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news wrote:
No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczyna zwyk³ych drogach tak mocno tego nie pilnuj±. Byle¶ nie siedzia³ komus na zderzaku. natomiast na autostradach egzekwuj± -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-22 16:52:49 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad... On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote: Od razu du¿e s³owa - konwencja ma swoje lata, wtedy kapeluszników by³o mniej, to i przepisy bardziej sensowne. Teraz by na pewno jaki¶ kretynizm prokapeluszniczy dopisali. |
|
Data: 2014-10-22 21:44:31 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" napisa³ w wiadomo¶ci
"Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-) Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ. Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m. Za to: A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow. Ile bys nie jechal, to z tylu moze podjechac ktos szybszy :-) Chyba ze ten miesiac to dla tych co poganiaja te zawalidrogi - nie wolno. W dodatku tych wideowozow wcale nie tak duzo jezdzi i tych lewopasowcow tak czesto nie lapia. Paliwo drogie, amortyzacja droga, lepiej sie zaczaic z FR gdzies za filarem :-) A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale .... przepisowo. Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a 0.5 - to mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe. A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna. Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili. No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121, 122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko. Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o. W sam raz. Te 2s zapewniaja czas na reakcje i spokojne hamowanie, a w razie naglego zdarzenia zwolnienie do predkosci w miare bezpiecznej przy zderzeniu i ograniczenie karambolu do 2-3 pojazdow. Przy wiekszej predkosci nawet za malo. A z drugiej strony pozwala na osiagniecie ~1800 pojazdow na godzine. Jak kiedys sprawdzisz jaki odstep trzymasz z wlasnej woli, to sie okaze ze taki czy wiekszy No i obowiazuje dopiero powyzej 80km/h, po miescie mozna jechac znacznie blizej. J. |
|
Data: 2014-10-23 02:01:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" napisa³ w wiadomo¶ci W konwencji jest wyra¼ny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla szybszego od "pozostania celem zjechania". Warunkiem o którym zapomnia³em wspomnieæ jest wyprzedzanie na "swojej" po³owie jezdni (dwukierunkowej). https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf +++ Na jezdniach maj¹cych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do ruchu w kierunku jego jazdy kieruj¹cy, w razie potrzeby podjêcia nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajêciu pozycji okreœlonej w artykule 10 ustêpie 3 niniejszej konwencji, mo¿e - dla wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia siê, ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ¿e to nie narazi na wiêksze ^^^^^^^ utrudnienie kieruj¹cych szybszymi pojazdami jad¹cymi za nim - pozostaæ na pasie ruchu zajêtym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania. -- - IMVHO przychyliæ siê mo¿na do wyra¿onego tu kiedy¶ "zdjêcia nogi z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy. zostawi³ odstêp ca³e 10m"! Tyle to nawet na "niemieck± normê" wystarcza, wiêc t³umaczenia nie ma. Dlatego wspomnia³em :) ¿e "przepis jest". Za to: Pamiêtam. Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P a nie na prêdko¶ci na autostradach. A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim No, taki czynnik motywacyjny. Nawet logiczny (skoro go¶ciu *ma* obiektywnie nieco zwolnione reakcje, to *powinien* jechaæ ostro¿niej). A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna. Hm. No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy :) Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o. Nie mówiê ¿e nie. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-23 03:58:58 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad...
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote: Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla To sie autostrada nie kwalifikuje ... ale chyba nie ma takiego zapisu. https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi, co bym rozumial ze "jak kierowca chce ponownie wyprzedzac zaraz po zjechaniu na prawy pas ..." może - dla wykonania tego manewru^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ że to nie narazi na^^^^^^^ utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim - pozostać .... cos tu nie pasuje. Oryginal 5. (a) On carriageways with at least two lanes reserved for traffic moving in the direction in which he is proceeding, a driver who should be obliged, immediately or shortly after moving back to the position prescribed by Article 10, paragraph 3, of this Convention, to overtake again may, in order to perform that manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue inconvenience to the drivers of faster vehicles approaching from behind, remain in the lane he has occupied for the first overtaking manoeuvre. tez niewyrazny, ale mniej. Sprawdzic francuski ? IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi Tyle to nawet na "niemiecką normę" wystarcza, więc tłumaczenia nie ma.zostawił odstęp całe 10m"!Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m. Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten z tylu :-P Za to - odkrylem art 14 1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie z rzędu pojazdów stojących na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególności w celu zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do posiadłości przylegającej do drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim lub przed nim albo mających go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i szybkości. Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-) Za to: Pamiętam. Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ... i widac ze dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi pasami, a nie przy prawej krawedzi. J. |
|
Data: 2014-10-23 14:19:09 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:
tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi, Ups... nie popatrzy³em. Czyli jest to tylko "powtórka z normalnego wyprzedzania". [...] to overtake again may, in order to perform that Hm... ale "nieutrudnienia" wymaga, prawda? Sprawdzic francuski ? Pas! ;) Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.Tyle to nawet na "niemieck± normê" wystarcza, wiêc t³umaczenia nie ma. Przepis nie wymaga nienara¿ania SIEBIE na niewygody. No sorry, nakazu wyprzedzania chwilowo nie ma :| Za to - odkrylem art 14[...] skrêcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególno¶ci w celu[...] Ale tez niewyraznie napisany Przede wszystkim brakuje regulacji sprawy *pierwszeñstwa*. Wyprzedzaj±cy te¿ ma zakazy. i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-) No :) Nie ukrywam, ¿e okre¶lenie jak nale¿y interpretowaæ przebieg pasów w przypadku, kiedy mo¿liwa jest jazda w ró¿nych kierunkach (czy pasy w tym momencie siê "rozwidlaj±", jak jestem sk³onny przyj±æ, czy "koñcz±" z wyj±tkiem jednego, jak chce Cavallino). Jakby nie patrzeæ, wychodzi ¿e najwa¿niejsze s± "badania podstawowe" :P i to te regulacje rozwik³ywa³yby sporo problemów. Jeszcze dodam, dlaczego przychylam siê do "rozwidlania": to po prostu skutek daaawnych i chyba wielokrotnych flejmów na .samochody, dotycz±cych sprawy czy na skrzy¿owaniu z "pierwszeñstwem ³amanym" mamy skrzy¿owanie na zakrêcie czy zakrêt na skrzy¿owaniu, czyli czy skrêt "tak jak biegnie droga" bez w³±czania kierunkowskazu jest legalny tudzie¿ czy skrêcaj±cy w prawo miêdzy pozosta³ymi dwoma "odnogami" równie¿ jedzie "swoim pasem" i "swoj± drog±" (na zakrêcie, czyli bez sygnalizacji), a zmieniaj±c pas przy je¼dzie "fizycznie prosto" powinien tym samym... w³±czaæ kierunkowskaz :>, wszak zmiana pasa ma priorytet, skoro zmienia ma sygnalizowaæ :> IMO - nijak. Jego pas biegnie prosto, ³±cz±c siê z pasem drogi z pierwszeñstwem. A brak zmiany pasa przy "rozwidleniu" nie wadzi, bo trzeba sygnalizowaæ skrêt. Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P Tylko "w du¿ym ruchu", a on nie wystêpuje ZAWSZE ani WSZÊDZIE. Ma³o, droga jednojezdniowa dwukierunkowa dwa (a nie cztery) pasy ruchu i ju¿ mamy "warunki pocz±tkowe" do flejmu :> dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi Jak prawa zajêta :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-23 17:22:20 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Za to - odkrylem art 14 A czego nie zrozumiałeś? Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka. |
|
Data: 2014-10-23 17:44:58 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-) Co to znaczy "bez sprawdzenia lusterka" ? |
|
Data: 2014-10-23 18:40:49 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Za to - odkrylem art 14[...] drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez A czego nie zrozumiałeś? a) jadacych za nim ... tak ogolnie, po sasiednim pasie tez, czy dokladnie za nim, po jego pasie ? b) majacych go wyminac ... a nie ominac czy wyprzedzic J. |
|
Data: 2014-10-23 20:34:57 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54492f92$0$11146$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości A napisali że dokładnie? Nie? No to tak ogólnie. |
|
Data: 2014-10-24 00:34:50 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m2bhob$pq1$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup [...] A napisali że dokładnie? Nie? No to tak ogólnie. A napisali ze niedokladnie ? Nie ? To moze jednak szczegolnie :-) J. |
|
Data: 2014-10-24 18:36:03 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5449828b$0$18086$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m2bhob$pq1$1@node2.news.atman.pl... Tak. Brak napisu że dokładnie, oznacza "każdy" za nim - czyli znajdujący się z tyłu. |
|
Data: 2014-10-22 06:50:30 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Witolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m25aiq$a65$1@node1.news.atman.pl...
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech. Ciekawy, ale czy calkiem prawdziwy ? Np mandaty za predkosc maja takie: https://www.bussgeldkataloge.de/ http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/LA/bussgeldkatalog.html Owszem, jest tam i 680 euro, ale jest tez 10 euro. Zalecany odstep ? Oj, chyba nie tylko zalecany, skorov mandaty potrafia byc za mniej metrow niz polowa predkosci. I tak mi sie wydaje ze od dawna powyzej 7 pkt mieli klopoty. J. |
|
Data: 2014-10-22 10:24:14 | |
Autor: Jacek | |
Porównanie niektórych przepisów dro gowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 2014-10-21 o 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.Pełna zgoda, że mają lepsze przepisy i do tego trudno znaleźć tam przypadki znaków ustawionych "nie wiadomo po co". Do tego dodałbym jeszcze sytuację zwężenia, gdzie np. 2 pasy schodzą się w jeden. Niemcy jadą do końca dwoma pasami, a potem na zamek błyskawiczny zjeżdżają na jeden. U nas jest to okazja dla ormowców, aby się wykazać. Często jakiś jegomość powożący z reguły dużą bryką blokuje jeden pas w imię jakiejś, jak sądzę wyższej idei. Niestety u nas za dużo się manipuluje przy przepisach (nie tylko drogowych). Rzygać mi się chce, jak przy każdej okazji jakiegoś większego wypadku w mediach podnoszą się głosy, żeby zaostrzyć przepisy i podwyższyć kary. Niestety nie widzę sposobu, jak wyjść z tej ślepej uliczki. Jacek |
|
Data: 2014-10-22 10:36:57 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Dnia 2014-10-22 10:24, *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do tego doda³bym jeszcze sytuacjê zwê¿enia, gdzie np. 2 pasy schodz± siê To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego. Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-10-22 11:24:09 | |
Autor: Jacek | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 2014-10-22 o 10:36, Mirek Ptak pisze:
To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nieZaraz "wina"... Wina to jest tych, którzy doprowadzili do tego, ¿e prawie ca³± masówkê wozi siê ciê¿arówkami, zamiast, jak w normalnym kraju kolej±. Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas, ¿eby przed nich nie wje¿d¿ali osobowymi, ale nie jest to normalna sytuacja. Jacek |
|
Data: 2014-10-22 12:34:44 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Dnia 2014-10-22 11:24, *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nieZaraz "wina"... Piszemy o Niemcy<->Polska. Sytuacja jest w tym wzglêdzie podobna. Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas, ¿eby przed nich Zgoda. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-10-22 15:54:55 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Wed, 22 Oct 2014, Jacek wrote:
Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas, ....a to dla odmiany jest podstawa do ukarania w .pl... pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-22 14:47:55 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Wed, 22 Oct 2014, Mirek Ptak wrote:
Dnia 2014-10-22 10:24, *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:[...] To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê Nie. No dobra: "nie tylko". W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ....pewnie jakby *przepisy* by³y: 1. identyczne 2. egzekwowane ;) ale jest masa baranów, którzy ....te¿ nie lubi± byæ winnymi ;) jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce Hm... tu akurat nie pamiêtam w którym to kraju jest zakaz (na odcinku oznakowanym jako przed zwê¿eniem) "wyjechania przed maskê pojazdu poprzedzaj±cego". W .pl drogowcy czasem usi³uj± to maskowaæ zakazem wyprzedzania, ale po pierwsze mamy "jazdê w rzêdzie" (konwencja!) a po drugie nie blokuje to omijania. Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same, Nie. Bo polskie przepisy daj± "prawo tym na swoim pasie", co skutkuje w³a¶nie chêci± znalezienia siê "na swoim pasie" bêd±cym tym "niekoñcz±cym siê". Nigdy nie wiesz, czy ten jad±cy "swoim pasem" zechce "nie zauwa¿yæ" ¿e wje¿d¿asz przed zwê¿eniem i nie ma t³umaczenia - on ma pierwszeñstwo. Je¶liby wiêc WSZYSCY jechali jak piszesz PRZED zwê¿eniem, to dla odmiany pas koñcz±cy siê by sta³. Jedzie szybciej tylko dopóty, dopóki "zje¿d¿aj±cych" jest statystycznie wiêcej ni¿ ró¿nica "wpuszczaj±cych" tych z pasa koñcz±cego siê do udzia³u jad±cych do koñca do po³owy jad±cych. Jak wyrównasz "udzia³" to ka¿dy 'niewpuszczaj±cy' przyblokuje pas koñcz±cy siê (nie "wpuszczaj±c" samochodu z niego przed siebie). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-22 16:55:01 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
U¿ytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54476cb4$0$18087$65785112@news.neostrada.pl... Dnia 2014-10-22 10:24, *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Dok³adnie. Barany i tyle. Nawet jak im SPECJALNIE ci±g³± liniê wymalowaæ (tak jak w Poznaniu na Krzywoustego za Ratajami), ¿eby nie wje¿d¿ali za wcze¶nie, to i tak pojad± wcze¶niej, przez ci±g³±, byle tylko nie jechaæ tak jak powinni. A polucja gdzie¶ z radarem w krzakach stoi, zamiast w takich miejscach ¿niwo zbieraæ. |
|
Data: 2014-10-22 22:47:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 2014-10-22 10:36, Mirek Ptak pisze:
Gdyby wszyscy jechali Dok³adnie. Problemem jest tylko to, ¿e ci którzy powoduj± ¿e pas który gdzie¶ dalej siê koñczy jedzie 3x szybciej ni¿ tej drugi jest ca³a masa "grzecznych". "Grzeczny" osio³ jak wie ¿e gdzie¶ tam jest zwê¿enie, to on ca³y kawa³ przed zmienia pas na ten który siê nie koñczy. A poniewa¿ jest "grzeczny" to wpu¶ci przed siebie jeszcze kilku takich, a na koniec jeszcze kogo¶ na zamek (bo on ¶wiatowy taki). Gdyby nie to, ¿e zawszê cisnê do koñca tym pasem co siê koñczy, to chyba te¿ by mnie trafia³o gdybym widzia³, ¿e tym drugim pasem wszyscy mnie omijaj± :) |
|
Data: 2014-10-23 08:38:46 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:544817f1$0$12625$65785112news.neostrada.pl...
I pó¼niej : albo wciskasz siê, albo kto¶ ciê wpu¶ci, albo czekasz na jedno, lub drugie. W PoRD brakuje nakazu jazdy na "zamek". |
|
Data: 2014-10-23 21:21:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Por�wnanie | |
W dniu 2014-10-23 08:38, Witolko pisze:
Zawsze wjeżdżam na zamek :) |
|
Data: 2014-10-23 09:06:46 | |
Autor: Witolko | |
Porównanie | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:544817f1$0$12625$65785112news.neostrada.pl... A poniewa¿ jest "grzeczny" to wpu¶ci przed siebie jeszcze kilku takich, a na koniec jeszcze kogo¶ na zamek (bo on ¶wiatowy taki). Wpu¶ci kogo¶ na zamek, bo jest rozs±dny. W przeciwnym razie zainstaluj± ¶wiat³a i bêdzie sta³ na czerwonym pomimo pustej drogi jak to b.czêsto jest. |
|
Data: 2014-10-22 23:08:43 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
U¿ytkownik "Mirek Ptak" napisa³ w wiadomo¶ci
Dnia 2014-10-22 10:24, *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Do tego doda³bym jeszcze sytuacjê zwê¿enia, gdzie np. 2 pasy schodz± siê To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie Ale widzisz - to nie tylko kwestia baranow, ale tez tego ze w niemieckim przepisie jest to wyraznie napisane. Nalezy jechac swoim pasem do konca, a potem sie wpuszczac po jednym. A jak jest w przepisie, to jest i na kursie, i baranom sie wbija do glowy. zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego. Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna. No, nie calkiem. A jesli jeszcze ten blokujacy ma troche oleju w glowie i podjezdza tak samo jak ci na pasie obok, to nie ma co niego narzekac, tylko ustawic sie za nim grzecznie - i patrzec jak z tylu zajmowane sa oba pasy. J. |
|
Data: 2014-10-22 23:33:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
W dniu 2014-10-22 23:08, J.F. pisze:
A jesli jeszcze ten blokujacy ma troche oleju w glowie i podjezdza tak Za nim te¿ trwa exodus z koñcz±cego siê pasa :) Dlatego po chwili okazuje siê ¿e za nim pusto i przed nim pusto, jedzie sam i blokuje. |
|
Data: 2014-10-22 21:10:31 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
W dniu 2014-10-21 o 11:55, Witolko pisze: Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech. Lepszy to maja przepis dotyczacy zamka. Podobno maja tez przepis dotyczacy jazdy po rondzie, i ta lepszosc mi sie podoba - tzn jak jest problem, to nie chowaja glowy w piasek, tylko fachowcy siadaja, mysla jak go rozwiazac i zapisuja w ustawie. Ordnung muss sein. Maja lepsze oznakowanie na drogowskazach - i nie wiem, czy to lepszy przepis, czy brak przepisu. Bo jak drogowiec glupszy od ministra, to zwolnic. A tak poza tym to maja prawie takie same przepisy. A tam gdzie sa roznice, to nie wiem czy chwalic. Chocby te obowiazkowe zimowki. Jezdzi sie w kazdym badz razie normalnie. Niestety u nas za dużo się manipuluje przy przepisach (nie tylko drogowych). Rzygać mi się chce, jak przy każdej okazji jakiegoś większego wypadku w mediach podnoszą się głosy, żeby zaostrzyć przepisy i podwyższyć kary. Niestety nie widzę sposobu, jak wyjść z tej ślepej uliczki. a) zbudowac wiecej autostrad i ekspresowek, b) zalozyc partie kierowcow, wejsc do rzadu lub chocby komisji i mowic glosno ze przepisy sa dobre, tylko nie przestrzegane. Ale nic nie zmieniamy, bo przepisy sa dobre :-) J. |