Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

Data: 2014-10-21 11:55:32
Autor: Witolko
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

Data: 2014-10-21 12:00:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Hello Witolko,

Tuesday, October 21, 2014, 11:55:32 AM, you wrote:

Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

Lepszy link, nie ¿±da op³at:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQqQIwAA&url=http%3A%2F%2Fwyborcza.pl%2F1%2C75248%2C16830728%2CDlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html&ei=ji5GVMG9JMnxaOHNgcAC&usg=AFQjCNFj4Dr-8vjkc_d-EyPx5KRXQcnFDw&sig2=W94EmAUBN4cT2MyHPolQtw&bvm=bv.77880786,d.d2s

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-21 22:11:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Tue, 21 Oct 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Witolko,

[...]

  Hmm... u mnie ten pierwszy ma "otwart± k³ódkê".
  Co¶ tam mignê³o przy otwieraniu, ale wystarczy³o zamkn±æ i mogê czytaæ ca³o¶æ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 22:37:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Hello Gotfryd,

Tuesday, October 21, 2014, 10:11:27 PM, you wrote:

[...]

Musi ma³o czytasz Gazetowych i jeszcze miesiêcznego limitu nie
wyczerpa³e¶.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-22 00:24:10
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  A, thx za o¶wiecenie.
  Z czym oni ten limit wi±¿±?
  Bo mogê go niechc±cy obej¶æ (IE, Opera i 4 profile FF) i jeszcze
mnie kto bêdzie chcia³ ¶cigaæ :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 08:13:23
Autor: masti
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

nie, sami mówili, ¿e ten paywall to z za³o¿enia na razie ma byæ dziurawy
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-22 16:39:45
Autor: Witolko
Porównanie

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:1429887563.20141021120024pik-net.pl.invalid...
[...]

A czy zdradzi³by¶ sk±d masz ten link ?
Jakiej przegl±darki u¿ywasz, która wersja ?
Co¶ nie mogê uzyskaæ takiego linku.

Data: 2014-10-22 17:13:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Porównanie
Hello Witolko,

Wednesday, October 22, 2014, 4:39:45 PM, you wrote:

[...]

U¿yj Google...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-22 18:40:50
Autor: Witolko
Porównanie

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:46995715.20141022171327pik-net.pl.invalid...
[...]

U¿ywa³em, ale nic to nie da³o.
Próbowa³em zarowno google.com oraz google.pl,
tak¿e http i https. Przekierowanie zawsze jest do oryginalnego
adresu Wyborczej.

Data: 2014-10-22 19:10:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Porównanie
Hello Witolko,

Wednesday, October 22, 2014, 6:40:50 PM, you wrote:

[...]

U¿ywasz jakiego¶ Jabola bez prawego klawisza myszy?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-10-22 19:15:10
Autor: Czes³aw Wi¶niak
Porównanie
[...]

Nie, jest zwyczajnym gimbusem ;)

Data: 2014-10-22 22:26:39
Autor: Witolko
Porównanie

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:1076815127.20141022191056pik-net.pl.invalid...
U¿ywasz

OK, dziêki.

Data: 2014-10-21 16:13:42
Autor: Poldek
Witolko wrote:
[...]

Nie od dziś wiadomo, że według Agory i przyjaciół najlepiej by było, żeby Polska była częścią Niemiec.

Data: 2014-10-21 14:28:38
Autor: masti
Poldek wrote:

Witolko wrote:
[...]

Nie od dzi¶ wiadomo, ¿e wed³ug Agory i przyjació³ najlepiej by by³o, ¿eby Polska by³a czê¶ci± Niemiec.

nie ma to jak merytoryczny argument na temat przepisów ruchu drogowego

Data: 2014-10-21 16:35:35
Autor: Witolko
Porównanie

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:m25pmf$qlu$1node1.news.atman.pl...

Nie od dziś wiadomo, że według Agory i przyjaciół najlepiej by było, żeby Polska była częścią Niemiec.

Ale ci Rydzyk zrobił wodę z mózgu.

Data: 2014-10-21 17:39:39
Autor: Czesław Wiśniak
Porównanie
Nie od dziś wiadomo, że według Agory i przyjaciół najlepiej by było,
żeby Polska była częścią Niemiec.

Ale ci Rydzyk zrobił wodę z mózgu.

Hehe. Brawo gimbusy, obydwaj jesteście siebie warci

Data: 2014-10-22 15:18:37
Autor: Witolko
Porównanie

Użytkownik "Czesław Wiśniak" <czesiu@bye.pl> napisał w wiadomości news:m25unv$185$1node2.news.atman.pl...
Nie od dziś wiadomo, że według Agory i przyjaciół najlepiej by było,
żeby Polska była częścią Niemiec.

Ale ci Rydzyk zrobił wodę z mózgu.

Hehe. Brawo gimbusy, obydwaj jesteście siebie warci

Jak dorośniesz to może zrozumiesz.

Data: 2014-10-21 18:11:51
Autor: LEPEK
W dniu 2014-10-21 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.

"NIEMCY: Tu skrzyżowania nie odwołują zakazów."
OÅ‚ rili?
To w jaki magiczny sposób kierowca skręcający w ulicę, na której jest zakaz zatrzymywania się o tym dowiaduje?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-10-21 18:10:22
Autor: masti
LEPEK wrote:

W dniu 2014-10-21 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech.

"NIEMCY: Tu skrzy¿owania nie odwo³uj± zakazów."
O³ rili?
To w jaki magiczny sposób kierowca skrêcaj±cy w ulicê, na której jest zakaz zatrzymywania siê o tym dowiaduje?

ze znaku zakazu zatrzymywania, Watsonie

Data: 2014-10-21 20:26:57
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-21 20:10, masti pisze:
LEPEK wrote:

[...]

No tak, ale je¿eli skrêcasz w przecznicê przy której znak stoi kilometr wcze¶niej to sk±d masz o tym wiedzieæ?

Zreszt± co¶ mi siê nie wydaje ¿eby to by³a prawda - je¿d¿ê w³a¶nie streetview po Berlinie i zakazy zatrzymywania wydaj± siê obowi±zywaæ jednak do skrzy¿owania, a za nim albo jest powtórzenie, albo wszyscy ju¿ spokojnie parkuj±.
Zreszt± brak powtórzenia by³by myl±cy dla wje¿d¿aj±cych na ulicê z boku.

Podobnie pewnie ograniczenia prêdko¶ci, ograniczenie strefowe które obowi±zuje dalej oznakowane jest jak u nas - prostok±tn± tablic± z okr±g³ym znakiem.

Data: 2014-10-21 18:41:25
Autor: masti

LEPEK wrote:

[...]

bo w miejscu w którym wje¿d¿a te¿ stoi znak?
nie wiem jak z braku odwo³ywania przez skrzyzowanie doszed³e¶ do tego,
¿e znak stoi tylko na pocz±tku zakazu a potem nie jest powtarzany

Data: 2014-10-21 20:54:17
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Mastisiu, ale je¿eli nie stoi, to jednego zakaz obowi±zuje bo skrzy¿owanie
nie odwo³uje, i on widzia³ zakaz na skrzy¿owaniu kilometr wcze¶niej, a
drugiego nie obowi±zuje, poniewa¿ dopiero wjecha³ na drogê na której
kilometr wcze¶niej by³ zakaz i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ? Wiem, ¿e masz problem z my¶leniem prêgierzowym, ale tu inna grupa.

nie wiem

Nie dziwne... ;P

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 18:58:27
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

poka¿esz mi choæ jedno takie miejsce?
czy tak sobie wymy¶lasz?

Data: 2014-10-21 21:02:39
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

No ale to ty poka¿ najpierw przepis, ¿e skrzy¿owanie w Niemczech odwo³uje
zakaz, i za skrzy¿owaniem nie ma powtórzenia zakazu... Bo to twoja teza.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:10:58
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

wska¿ mi post w którym tak± tezê postawi³em.

Data: 2014-10-21 21:23:12
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Ca³y czas jest holowany w w±tku, wiêc ³atwo znajdziesz, je¿eli potrafisz
czytaæ.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:25:03
Autor: masti
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
55.141021@51.212312.invalid wrote:

Bo to twoja teza.

wska¿ mi post w którym tak± tezê postawi³em.

Ca³y czas jest holowany w w±tku, wiêc ³atwo znajdziesz, je¿eli potrafisz
czytaæ.

to teraz skoro wykaza³e¶, ¿e przypieprzy³e¶ siê bez sensu mo¿esz spadaæ.
A mo¿e jednak poka¿esz ten "mój" post?

Data: 2014-10-21 21:33:57
Autor: Tom N
masti w <news:m26buf$49p$1dont-email.me>:

[...]

¿e masti nie potrafi czytaæ

jednak poka¿esz ten "mój" post?

Jakbym nie pêdzi³, i którego biegu bym nie wrzuci³, nie mogê zrobiæ wiêcej.
Dalsze pretensje do swoich nauczycieli kieruj.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:38:20
Autor: masti
17.141021@77.213357.invalid wrote:

[...]

wij siê dalej. na razie wykaza³e¶, ¿e k³apiesz kalwiatur± bez sensu.
Zero merytoryki i zero umiejetno¶ci czytania.

Data: 2014-10-21 21:32:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 67.141021@32.210239.invalid wrote:

[...]

  A poka¿esz przepis, ¿e jak z 4 stron skrzy¿owania stoi D-1
to nie dzia³a pierwszeñstwo znaków nad zasadami ogólnymi?
  ;)

Bo to twoja teza.

  Ale Twoj± tez± jest, ¿e za b³êdnie postawione znaki ma odpowiadaæ
kierowca.
  Impossibilium nulla obligatio est!

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:43:04
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212130200.7008quad>:

[...]

Tak, poka¿ê. Na zasadzie negacji -- w PL nie mo¿e staæ D-1 z czterech stron
skrzy¿owania, ba, ustawianie znaków s³u¿by maj± obowi±zek zacz±æ od A-7.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-22 00:11:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 69.141021@18.214304.invalid wrote:

[...]

  Mo¿e. "Nie powinien" lub "przepisy zabraniaj±" :)

skrzy¿owania, ba, ustawianie znaków s³u¿by maj± obowi±zek zacz±æ od A-7.

  No i *je¶li* w Niemczech skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to
mo¿na przyj±æ ¿e na 100% ichnie przepisy nakazuj± oznakowanie
*wszystkich* "wylotów" ze skrzy¿owania jednolicie - albo zakazem
albo odwo³aniem zakazu.

  Nie ma zakazu postawienia odwo³ania zakazu bez zakazu.
  No dobra - ja nie znam :)
  Znasz?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-24 07:48:37
Autor: MichałG
�wych w Polsce i Niemczech.
Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 21 Oct 2014, 69.141021@18.214304.invalid wrote:

Gotfryd Smolik news w

  A poka�esz przepis, �e jak z 4 stron skrzy�owania stoi D-1
to nie dzia�a pierwsze�stwo znak�w nad zasadami og�lnymi?
  ;)

Tak, poka��. Na zasadzie negacji -- w PL nie mo�e sta� D-1 z czterech stron

 Mo�e. "Nie powinien" lub "przepisy zabraniaj�" :)

skrzy�owania, ba, ustawianie znak�w s�u�by maj� obowi�zek zacz�� od A-7.

 No i *je�li* w Niemczech skrzy�owanie nie odwo�uje zakaz�w, to
mo�na przyj�� �e na 100% ichnie przepisy nakazuj� oznakowanie
*wszystkich* "wylot�w" ze skrzy�owania jednolicie - albo zakazem
albo odwo�aniem zakazu.

 Nie ma zakazu postawienia odwo�ania zakazu bez zakazu.
 No dobra - ja nie znam :)
 Znasz?

pzdr, Gotfryd
wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przemądrzałych idiotów, ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem.

Data: 2014-10-24 11:42:03
Autor: Witolko
Porównanie ... w Polsce i Niemczech.

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:5449e835$0$12634$65785112news.neostrada.pl...

wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przemądrzałych idiotów, ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Jestem pewien, że przemądrzali idioci tam też są, ale
najprawdopodobniej mają mały wpływ na społeczeństwo.
Trzeba tych idiotów wskazywać po imieniu i nazwisku
i nie głosować na nich.

Data: 2014-10-25 01:48:10
Autor: Gotfryd Smolik news
�wych w Polsce i Niemczech.
On Fri, 24 Oct 2014, Micha³G wrote:

wiesz daczego tam jest normalniej? bo nie ma takich przem±drza³ych idiotów,

  Na 100% s±.
  Jak nie ma "lokalnych" to przyjad± z Polski :P, nie ma strachu.
  Ale lokalni te¿ s±.

ktorzy z najprostrzej sprawy zrobia problem.

  I wtedy przegraj± w s±dzie.

  Przypomnê - to w Niemczech by³a sprawa, po której ró¿nej ma¶ci obroñcy
praw usi³owali ruszyæ massmedia i trybuna³y, w której inawalida
raczy³ do¶æ mocno podgazowany jechaæ (po jezdni) silnikowym wózkiem
inwalidzkim, mimo ¿e mia³ ju¿ jeden wyrok za jazdê "ze wspomaganiem"
promilami (posz³o o s±dowy zakaz prowadzenia oczywi¶cie).

  Zreszt± nie tylko w Niemczech:
+++
Miasto Zutphen po postawieniu ¶luzy zosta³o pozwane przez 60-ciu
kierowców, którzy zniszczyli swój pojazd usi³uj±c "obej¶æ" to rozwi±zanie.
Miasto wszystkie sprawy s±dowe wygra³o. Po prostu zanim kierowca rozbije
auto o s³upek - musi najpierw min±æ znak zakazu wjazdu.
-- -

  I to by by³o na tyle (o istnieniu lub nieistnieniu tu i ówdzie
"przem±drza³ych idiotów").
  Prawo istotnie zmienia fakt, czy ich WIDAÆ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:30:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Tue, 21 Oct 2014, 58.141021@41.205417.invalid wrote:

masti
[...]

  Ale¿ postawienie (na "typowym" skrzy¿owaniu) 4 znaków D-1
te¿ jest technicznie mo¿liwe - "tylko" niezgodne z prawem.
  Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy?
  ;>
  W takim uk³adzie jak piszesz prawdopodobnie albo ukaranie
kierowcy bêdzie niemo¿liwe (z braku wykazania ¿e "widzia³
znak") albo ma jakie¶ szanse (mimo monitoringu) na uniewinnienie
z uzasadnienia "przed chwil± jecha³em w poprzek i wiem ¿e
nie ma" ;)

i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ?

  Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy.
  Nie zdziwi³bym siê, jakby za to ("u nich") przys³ugiwa³a
grzywna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 19:37:29
Autor: masti
Gotfryd Smolik news wrote:

i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ?

  Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy.
  Nie zdziwi³bym siê, jakby za to ("u nich") przys³ugiwa³a
grzywna.

bo nie przys³uguje. Zreszt± nie spotka³em miejsca, gdzie tego znaku by
nie by³o. A ogólnie znaków jest du¿o mniej niz u nas

Data: 2014-10-22 00:16:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, masti wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

i go z tego powodu nie móg³ zobaczyæ?

  To nie moje!!

  Ale to bêdzie WINA OZNAKOWUJ¡CEGO, a nie wina kierowcy.
  Nie zdziwi³bym siê, jakby za to ("u nich") przys³ugiwa³a
grzywna.

bo nie przys³uguje.

  Dasz g³owê? (¿e za postawienie znaku wbrew przepisom nie ma
grzywny) - to do¶æ ryzykowne :)

Zreszt± nie spotka³em miejsca, gdzie tego znaku by
nie by³o.

  No i to by wskazywa³o, ¿e obowi±zek istnieje.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:51:53
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212122560.7008quad>:

[...]

Ty trollu -- patrz poprzedni post ;P

  Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy?
  ;>

Nie, ja nic nie zak³adam, po prostu pytam.

[...]

Gotfryd, pytanie dalej brzmi: czy w DE skrzy¿owanie odwo³uje zakazy...

Zauwa¿, ¿e do tej pory zarówno Twoje kulturalne dywagacje, jak i prêgierzowe
posty mastiego, pomimo usi³owañ tych i owych na pytanie owe nie
odpowiedzia³y...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-22 00:09:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 86.141021@17.215153.invalid wrote:

Gotfryd Smolik news w

  Ale¿ postawienie (na "typowym" skrzy¿owaniu) 4 znaków D-1
te¿ jest technicznie mo¿liwe - "tylko" niezgodne z prawem.

Ty trollu -- patrz poprzedni post ;P

  Poprzedni to poprzedni, a faktycznie czyta³em go póŸniej
(teraz dopisujê, edytuj¹c w buforze wyjœciowym Hamstera ju¿
"wys³any" post :D)

  Zak³adasz, ¿e niemieckie znaki stawiane s± tak jak polskie DDRy?
  ;>

Nie, ja nic nie zak³adam, po prostu pytam.

  Ale Twoje pytanie do niczego nie prowadzi - bo NIEZALE¯NIE jak
zorganizowane s± przepisy w Niemczech, argument o skrêcaj±cym
na skrzy¿owaniu jest BEZ sensu. No, "bez celu", niech bêdzie.
  Je¶li skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to ON MA MIEÆ ZNAK.
  A je¶li stosowane s± "zasady prawa", to dzia³a przywo³ana
zasada zwolnienia od odpowiedzialno¶ci za "niemo¿liwo¶æ".
  I je¶li kto¶ trolluje, to Ty, domagaj±c siê odpowiedzi
"sk±d on to ma wiedzieæ".
  Znik±d - nie wie, nie odpowiada, odpowiada zarz±dca drogi
który ¼le postawi³ znaki.

Gotfryd, pytanie dalej brzmi: czy w DE skrzy¿owanie odwo³uje zakazy...

  Nie wiem.
  Krytykujê "argumentacjê pytaniem" (Twoj±)!
  Bo ona nic nie daje.

Zauwa¿, ¿e do tej pory zarówno Twoje kulturalne dywagacje, jak i prêgierzowe
posty mastiego, pomimo usi³owañ tych i owych na pytanie owe nie
odpowiedzia³y...

  Zgadza siê.

  Tyle, ¿e Twój post wygl±d±³, jakby¶ chcia³ za pomoc± przyk³adu
"zaprzeczyæ" takiej mo¿liwo¶ci.
  Ja na to piszê, ¿e taka argumentacja "nie dzia³a"!

  Zauwa¿, ¿e identyczny przypadek istnieje w polskich przepisach:
wystarczy ¿e jeden wjazd ze "zwyk³ej" (nie objêtej zakazami) drogi
nie jest oznakowany, i ju¿ bardzo trudno ukaraæ furmana lub
rowerzystê który wjedzie na "tylko samochodow±".
  A taki przypadek, ¿e znaki zakazu nie stoj± na samej drodze lecz
tylko i wy³±cznie na wjazdach a¿ tak rzadki nie jest.

  Pytanie "co w takim razie" nie wyja¶nia nic - je¶li rzeczywi¶cie
skrzy¿owanie w .de nie odwo³uje zakazów, to nale¿y oczekiwaæ
¿e ichni odpowiednik rozporz±dzeniaobardzod³ugiejnazwie
(o stawianiu znaków) zawiera obowi±zek (jednolitego) odwo³ania
lub ponowienia znaku zakazu na *ka¿dej* jezdni "wylotowej"
ze skrzy¿owania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 11:43:18
Autor: m
[...]

Je¿eli on znak, to nie ma znaczenia czy skrzy¿owanie odwo³uje czy nie odwo³uje.

Ciekawie siê robi, kiedy po skrzy¿owaniu nie ma znaku.

Wtedy je¿eli odwo³uje - to jestem bezpieczny, bo wiem ¿e za skrzy¿owaniem zaczyna siê zupe³nie nowy zestaw znaków z wyj±tkiem strefowych i tych w stylu "obowi±zuje ca³e osiedle".

Je¿eli nie odwo³uje - no to w³a¶nie mamy przypadek ciekawy i fallback do ogólnej zasady prawnej przytoczonej przez Ciebie ...

   A je¶li stosowane s± "zasady prawa", to dzia³a przywo³ana
zasada zwolnienia od odpowiedzialno¶ci za "niemo¿liwo¶æ".

.... która efektywnie mówi ¿e "odwo³uje".

No chyba ¿e masz siê stosowaæ do znaku który jest kilometr dalej tak samo jak masz ust±piæ pierwszeñstwa z drogi niepublicznej której status sobie masz sprawdziæ w geoportalu :).

p. m.

Data: 2014-10-22 14:24:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 22 Oct 2014, m wrote:

   Je¶li skrzy¿owanie nie odwo³uje zakazów, to ON MA MIEÆ ZNAK.

[...]
Ciekawie siê robi, kiedy po skrzy¿owaniu nie ma znaku.

Wtedy je¿eli odwo³uje - to jestem bezpieczny,

  W przeciwnym wypadku te¿.

[...]

  NIE.
  Bo ¿eby to zjawisko wyst±pi³o, potrzebny jest B£¡D stawiacza
znaków, o którym na dodatek musisz WIEDZIEÆ (o ile nie
jedziesz w³a¶nie t± b³êdnie oznakowan± drog±, bo jak nie,
to zgodnie z prawem Murphy'ego za Tob± jedzie niezonakowany
filmuj±cy wszystko radiowóz :>)

No chyba ¿e masz siê stosowaæ do znaku który jest
kilometr dalej

  Nie.

tak samo

  Nie "tak samo", nijak.

jak masz ust±piæ pierwszeñstwa z drogi niepublicznej której
status sobie masz sprawdziæ w geoportalu :).

  :)
  To ¿e masz sobie sprawdziæ status drogi niepublicznej wynika
z przepisów, wiêc jest to przypadek adekwatny do zakazu
zatrzymywania np. w tunelu (nie ma t³umaczenia, ¿e "nie by³o
znaku uwaga tunel")
  Wiesz o tym z góry, sprawd¼ sobie z góry :>
  Natomiast zakaz zatrzymywania wynik³y wg przepisów ze ZNAKU
wymaga ZNAKU. Nie ma znaku, nie ma zakazu. I to widocznego.
  Adekwatnie do "strefa ruchu".

BTW: z tego powodu IMO istotne jest opisane w artykule
oznakowywanie zakazu wyprzedzania znakiem z tabliczk±
"za 200m" (albo ile tam "rozs±dnie rzecz bior±c"
powinno wystarczyæ na niepodjêcie decyzji o rozpoczêciu
wyprzedzania), plus oznakowanie poziome.
  Wyklucza dyskusjê nad wersj± "kierowca nie móg³ widzieæ".
  O ile w takich dyskusjach na ogó³ podgrzewam atmosferê
z drugiej strony ;), o tyle ten zarzut nie jest zupe³nie
bezzasadny przy "polskiej wersji" oznakowania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 06:32:06
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
U¿ytkownik "masti"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m269cl$pnt$1@dont-email.me...
Tomasz Pyra wrote:
[...]

I obowiazuje na drogach poprzecznych ?

nie wiem jak z braku odwo³ywania przez skrzyzowanie doszed³e¶ do tego,
¿e znak stoi tylko na pocz±tku zakazu a potem nie jest powtarzany

Czyli jak jade droga, mijam znak zakazu parkowania czy tam ograniczenie predkosci,
mijam skrzyzowanie, znak powtarzajacy na nim ukradli, to pierwszy nadal obowiazuje ?
Chyba ze zeznam iz srecilem na poprzednim skrzyzowaniu i nic nie widzialem ?

Znaki sa opisane w konwencji, zakres obowiazywania chyba tez tam jest .....

J.

Data: 2014-10-21 20:31:16
Autor: Tom N
masti w <news:m267ie$iha$1dont-email.me>:

LEPEK wrote:

[...]

Znowu zma¶ci³e¶

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 18:41:46
Autor: masti

LEPEK wrote:

[...]

co tam postêkujesz? --

Data: 2014-10-21 20:48:43
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

I jeszcze te projekcje... Mastusiu, tu nie pl.pregierz, chcesz sie czepiæ, to czepiaj sie tramwaja,
ale skoro nie doczyta³e¶, to zamilcz...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 18:52:16
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

czegó¿ to nie doczyta³em wed³ug Ciebie?
pomyli³e¶ pms z pl.humor.mistyka

Data: 2014-10-21 20:59:36
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Tego czego nie doczyta³e¶, czyli albo jeste¶ zbyt szybki, ¿eby pms czytaæ,
albo zbyt szybki, ¿eby pisaæ na pms -- o ile takie cechy na prêgu ujd± to na
pms autor po prostu "ma¶ci"

pomyli³e¶ pms z pl.humor.mistyka

Kiedy mastisiu wys³a³e¶ RFD, i gdzie? --
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:00:34
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

powala mnie merytoryka Twoich postów.

Data: 2014-10-21 21:04:43
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Ba, znowu pomyli³e¶ grupy, nie potrafisz odnie¶æ siê do meritum, ale jak to
z tobie podobnymi bywa -- byle przed siê, bez hamulców...

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 19:10:19
Autor: masti

LEPEK wrote:
[...]

¿eby¶ ty jeszcze wiedzia³ co ten wyraz znaczy

Data: 2014-10-21 21:29:05
Autor: Tom N

LEPEK wrote:
[...]

Hmm, jeden wyraz i taki d³ugi temat, zaparkowany bo nie ma Filipa, ale i tak
masti ma k³opocik...

Pa kochaniutki.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 21:34:14
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Komputer taki.
  Z ELZAB.
(merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:58:17
Autor: Tom N
[OT] Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1410212132540.7008quad>:

[...]

A¿ brzydko napiszê: ni chuja,
  Z ELZAB.

ten od Mera-Elzab to Meritumm -- raz wielk± liter±, dwa z Zabrza, co
powiniene¶ uwzglêdniæ kolego z tamtych okolic :D

(merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :))

No i to mi sie w³a¶nie nie podoba -- przenoszenie flejmowania na wszystkie
grupy.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-21 23:53:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, 46.141021@94.215817.invalid wrote:

[...]

  Zajrzyj do (tamtego) nag³ówka :>

  Z ELZAB.

ten od Mera-Elzab to Meritumm -- raz wielk± liter±, dwa z Zabrza, co
powiniene¶ uwzglêdniæ kolego z tamtych okolic :D

  Przecie wiem :>
  I z klawiatur± kontaktronow±.

(merytorycznie skomentowa³em w innej ga³êzi tego samego flejmu :))

No i to mi sie w³a¶nie nie podoba -- przenoszenie flejmowania na wszystkie
grupy.

  A kto czepia³ siê tego "meritum", ja? (¼ród³a flejma szukam,
"na wszystkich grupach" o których mowa)
  I co ma merytoryczna uwaga (w innym po¶cie i innej ga³êzi)
do "przenoszenia" w *tej* ga³êzi w±tku? :O

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:17:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, LEPEK wrote:

"NIEMCY: Tu skrzy¿owania nie odwo³uj± zakazów."
O³ rili?
To w jaki magiczny sposób kierowca skrêcaj±cy w ulicê, na której jest zakaz zatrzymywania siê o tym dowiaduje?

  Tak jak w Polsce - ze znaku.
(przypomnê: grupowicz dostaje komentarz do tego co napisa³, nie do tego
o czym my¶la³ ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 21:29:14
Autor: anacron
W dniu 21.10.2014 o 11:55, Witolko pisze:
Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.

"Wiele lat temu wycofano z użycia radary ręczne, tzw. suszarki, które
uznano tam za zbyt niedokładne." Ta, widać, że my to jeszcze się wiele
nauczyć musimy :P

--
anacron

Data: 2014-10-21 23:02:56
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Wiedziałem, że to skomentujesz :)
Muszę ci w końcu wysłać orzeczenie z mojego wygranego procesu z Iskrą, dużo tam nie napisali :P

Data: 2014-10-21 23:07:01
Autor: anacron
W dniu 21.10.2014 o 23:02, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

anacron@anacron.pl poproszę i publikujemy (dane wrażliwe zamażemy).

dziękuję

--
anacron

Data: 2014-10-21 22:09:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote:

[...]

"Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas
  po zakoñczeniu wyprzedzania"

  Tak przy okazji, gdzie¶ tam od³o¿y³em ad acta i chyba zapomnia³em
o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeñskiej - bo tak wychodzi
z jej literalnej tre¶ci.
  Wyprzedzaj±cy nie mo¿e "czekaæ na nastêpne wyprzedzanie" je¶li utrudnia
to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
  Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ.
  Drugi lex jest taki, ¿e luka musi mieæ 2x odstêp bezpieczny plus
d³ugo¶æ samochodu :>, nie mo¿na ¿±daæ wci¶niêcia siê "bo tamten
zostawi³ odstêp ca³e 10m"!

  Za to:
"straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzaj±cych" :>, przy okazji zbli¿aj±c siê do wersji
"karania od najmniejszej jednostki" (znaczy nie nic, nic, nic,
zabranie ca³kowite jak w .pl, tylko po trochu, coraz wiêcej).

  A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim
geniuszom, twierdz±cym ¿e "pi³ raz to musi alkoholik".
  Nie wspominaj±c o 1,6 promila dla rowerzystów :>
(raczej na trójko³owcu :P)

  No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
linijki w oczach ;)
  Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 20:31:47
Autor: masti
Gotfryd Smolik news wrote:

  No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
linijki w oczach ;)
  Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o.

na zwyk³ych drogach tak mocno tego nie pilnuj±. Byle¶ nie siedzia³ komus
na zderzaku.
natomiast na autostradach egzekwuj±

Data: 2014-10-22 16:52:49
Autor: Cavallino
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad...
[...]

Od razu du¿e s³owa - konwencja ma swoje lata, wtedy kapeluszników by³o mniej, to i przepisy bardziej sensowne.
Teraz by na pewno jaki¶ kretynizm prokapeluszniczy dopisali.

Data: 2014-10-22 21:44:31
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

 Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ.
 Drugi lex jest taki, ¿e luka musi mieæ 2x odstêp bezpieczny plus
d³ugo¶æ samochodu :>, nie mo¿na ¿±daæ wci¶niêcia siê "bo tamten
zostawi³ odstêp ca³e 10m"!

Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.

Za to:
"straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzaj±cych" :>

A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.
Ile bys nie jechal, to z tylu moze podjechac ktos szybszy :-)

Chyba ze ten miesiac to dla tych co poganiaja te zawalidrogi - nie wolno.

W dodatku tych wideowozow wcale nie tak duzo jezdzi i tych lewopasowcow tak czesto nie lapia.
Paliwo drogie, amortyzacja droga, lepiej sie zaczaic z FR gdzies za filarem :-)

 A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim
geniuszom, twierdz±cym ¿e "pi³ raz to musi alkoholik".
 Nie wspominaj±c o 1,6 promila dla rowerzystów :>
(raczej na trójko³owcu :P)

Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale .... przepisowo.
Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a 0.5 - to mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.
A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.

Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.

 No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
linijki w oczach ;)

regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121, 122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.

Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o.

W sam raz. Te 2s zapewniaja czas na reakcje i spokojne hamowanie, a w razie naglego zdarzenia zwolnienie do predkosci w miare bezpiecznej przy zderzeniu i ograniczenie karambolu do 2-3 pojazdow.
Przy wiekszej predkosci nawet za malo.
A z drugiej strony pozwala na osiagniecie ~1800 pojazdow na godzine.
Jak kiedys sprawdzisz jaki odstep trzymasz z wlasnej woli, to sie okaze ze taki czy wiekszy

No i obowiazuje dopiero powyzej 80km/h, po miescie mozna jechac znacznie blizej.

J.

Data: 2014-10-23 02:01:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:

[...]

  W konwencji jest wyra¼ny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
szybszego od "pozostania celem zjechania".
  Warunkiem o którym zapomnia³em wspomnieæ jest wyprzedzanie na
"swojej" po³owie jezdni (dwukierunkowej).
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf
+++
Na jezdniach maj¹cych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
do ruchu w kierunku jego jazdy kieruj¹cy, w razie potrzeby podjêcia
nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajêciu
pozycji okreœlonej w artykule 10 ustêpie 3 niniejszej konwencji,
mo¿e - dla wykonania tego manewru
i pod warunkiem upewnienia siê,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
¿e to nie narazi na
wiêksze ^^^^^^^
utrudnienie kieruj¹cych szybszymi pojazdami jad¹cymi za nim - pozostaæ
na pasie ruchu zajêtym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
-- -

IMVHO przychyliæ siê mo¿na do wyra¿onego tu kiedy¶ "zdjêcia nogi
  z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.

zostawi³ odstêp ca³e 10m"!

Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.

  Tyle to nawet na "niemieck± normê" wystarcza, wiêc t³umaczenia nie ma.
  Dlatego wspomnia³em :) ¿e "przepis jest".

Za to:
"straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzaj±cych" :>

A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.

  Pamiêtam.
  Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P
a nie na prêdko¶ci na autostradach.

[...]

  No, taki czynnik motywacyjny.
  Nawet logiczny (skoro go¶ciu *ma* obiektywnie nieco zwolnione reakcje,
to *powinien* jechaæ ostro¿niej).

A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.

Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.

  Hm.

[...]

W sam raz.

  Nie mówiê ¿e nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 03:58:58
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad...
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:
 Tak przy okazji, gdzieÅ› tam odÅ‚ożyÅ‚em ad acta i chyba zapomniaÅ‚em
o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak wychodzi
z jej literalnej treści.
 WyprzedzajÄ…cy nie może "czekać na nastÄ™pne wyprzedzanie" jeÅ›li utrudnia
to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.

Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
szybszego od "pozostania celem zjechania".
 Warunkiem o którym zapomniaÅ‚em wspomnieć jest wyprzedzanie na
"swojej" połowie jezdni (dwukierunkowej).

To sie autostrada nie kwalifikuje ... ale chyba nie ma takiego zapisu.

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf
+++
Na jezdniach majšcych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
do ruchu w kierunku jego jazdy kierujšcy, w razie potrzeby podjęcia
nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu
pozycji okreœlonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji,

tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi,
co bym rozumial ze "jak kierowca chce ponownie wyprzedzac zaraz po zjechaniu na prawy pas ..."

może - dla wykonania tego manewru
i pod warunkiem upewnienia siÄ™,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
że to nie narazi na
większe
^^^^^^^
utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim - pozostać
na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.

.... cos tu nie pasuje.  Oryginal
5. (a) On carriageways with at least two lanes reserved for traffic moving in

the direction in which he is proceeding, a driver who should be obliged,

immediately or shortly after moving back to the position prescribed by Article 10,

paragraph 3, of this Convention, to overtake again may, in order to perform that

manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue inconvenience to

the drivers of faster vehicles approaching from behind, remain in the lane he has

occupied for the first overtaking manoeuvre.

tez niewyrazny, ale mniej. Sprawdzic francuski ?

IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi
 z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.

zostawił odstęp całe 10m"!
Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.
 Tyle to nawet na "niemieckÄ… normÄ™" wystarcza, wiÄ™c tÅ‚umaczenia nie ma.
Dlatego wspomniałem :) że "przepis jest".

Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten z tylu :-P

Za to - odkrylem art 14
1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie z rzędu pojazdów stojących

na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególności w celu

zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do posiadłości przylegającej do

drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez

narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim lub przed nim albo mających

go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i szybkości.

Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)

Za to:
"straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzajÄ…cych" :>

A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.

Pamiętam.
Ale u nas narzekania są na kapeluszników jeżdżaych po mieście "50" :P
a nie na prędkości na autostradach.

Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ... i widac ze dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi pasami, a nie przy prawej krawedzi.

J.

Data: 2014-10-23 14:19:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:

tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi,

  Ups... nie popatrzy³em.
  Czyli jest to tylko "powtórka z normalnego wyprzedzania".

[...]
[...]

  Hm... ale "nieutrudnienia" wymaga, prawda?

Sprawdzic francuski ?

  Pas! ;)

[...]

  Przepis nie wymaga nienara¿ania SIEBIE na niewygody.
  No sorry, nakazu wyprzedzania chwilowo nie ma :|

Za to - odkrylem art 14
1. Ka¿dy kieruj±cy, który zamierza wykonaæ manewr, taki jak
[...]
skrêcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególno¶ci w celu
zmiany pasa ruchu, skrêcenie w lewo lub w prawo na inn± drogê lub do posiad³o¶ci przylegaj±cej do drogi, nie powinien rozpoczynaæ
tego manewru bez uprzedniego upewnienia siê, ¿e mo¿e to uczyniæ bez
nara¿enia na niebezpieczeñstwo innych u¿ytkowników drogi jad±cych
za nim
[...]

Ale tez niewyraznie napisany

  Przede wszystkim brakuje regulacji sprawy *pierwszeñstwa*.
  Wyprzedzaj±cy te¿ ma zakazy.

i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)

  No :)

  Nie ukrywam, ¿e okre¶lenie jak nale¿y interpretowaæ przebieg
pasów w przypadku, kiedy mo¿liwa jest jazda w ró¿nych kierunkach
(czy pasy w tym momencie siê "rozwidlaj±", jak jestem sk³onny
przyj±æ, czy "koñcz±" z wyj±tkiem jednego, jak chce Cavallino).

  Jakby nie patrzeæ, wychodzi ¿e najwa¿niejsze s± "badania
podstawowe" :P i to te regulacje rozwik³ywa³yby sporo
problemów.

  Jeszcze dodam, dlaczego przychylam siê do "rozwidlania":
to po prostu skutek daaawnych i chyba wielokrotnych flejmów
na .samochody, dotycz±cych sprawy czy na skrzy¿owaniu
z "pierwszeñstwem ³amanym" mamy skrzy¿owanie na zakrêcie
czy zakrêt na skrzy¿owaniu, czyli czy skrêt "tak jak
biegnie droga" bez w³±czania kierunkowskazu jest legalny
tudzie¿ czy skrêcaj±cy w prawo miêdzy pozosta³ymi dwoma
"odnogami" równie¿ jedzie "swoim pasem" i "swoj± drog±"
(na zakrêcie, czyli bez sygnalizacji), a zmieniaj±c pas
przy je¼dzie "fizycznie prosto" powinien tym samym...
w³±czaæ kierunkowskaz :>, wszak zmiana pasa ma priorytet,
skoro zmienia ma sygnalizowaæ :>

  IMO - nijak. Jego pas biegnie prosto, ³±cz±c siê z pasem
drogi z pierwszeñstwem.
  A brak zmiany pasa przy "rozwidleniu" nie wadzi, bo trzeba
sygnalizowaæ skrêt.

Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P
a nie na prêdko¶ci na autostradach.

Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ...

  Tylko "w du¿ym ruchu", a on nie wystêpuje ZAWSZE ani WSZÊDZIE.
  Ma³o, droga jednojezdniowa dwukierunkowa dwa (a nie cztery)
pasy ruchu i ju¿ mamy "warunki pocz±tkowe" do flejmu :>

dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi
pasami, a nie przy prawej krawedzi.

  Jak prawa zajêta :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 17:22:20
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

A czego nie zrozumiałeś?
Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka.

Data: 2014-10-23 17:44:58
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Co to znaczy "bez sprawdzenia lusterka" ?

Data: 2014-10-23 18:40:49
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Cavallino"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

a) jadacych za nim ... tak ogolnie, po sasiednim pasie tez, czy dokladnie za nim, po jego pasie ?
b) majacych go wyminac ... a nie ominac czy wyprzedzic

J.

Data: 2014-10-23 20:34:57
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54492f92$0$11146$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A napisali że dokładnie?
Nie?
No to tak ogólnie.

Data: 2014-10-24 00:34:50
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Cavallino"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m2bhob$pq1$1@node2.news.atman.pl...

J.

Data: 2014-10-24 18:36:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5449828b$0$18086$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak.
Brak napisu że dokładnie, oznacza "każdy" za nim - czyli znajdujący się z tyłu.

Data: 2014-10-22 06:50:30
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Witolko"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m25aiq$a65$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ciekawy, ale czy calkiem prawdziwy ?

Np mandaty za predkosc maja takie:
https://www.bussgeldkataloge.de/
http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/LA/bussgeldkatalog.html

Owszem, jest tam i 680 euro, ale jest tez 10 euro.

Zalecany odstep ? Oj, chyba nie tylko zalecany, skorov mandaty potrafia byc za mniej metrow niz polowa predkosci.

I tak mi sie wydaje ze od dawna powyzej 7 pkt mieli klopoty.

J.

Data: 2014-10-22 10:24:14
Autor: Jacek
W dniu 2014-10-21 o 11:55, Witolko pisze:
[...]

Pełna zgoda, że mają lepsze przepisy i do tego trudno znaleźć tam przypadki znaków ustawionych "nie wiadomo po co".
Do tego dodałbym jeszcze sytuację zwężenia, gdzie np. 2 pasy schodzą się w jeden. Niemcy jadą do końca dwoma pasami, a potem na zamek błyskawiczny zjeżdżają na jeden. U nas jest to okazja dla ormowców, aby się wykazać. Często jakiś jegomość powożący z reguły dużą bryką blokuje jeden pas w imię jakiejś, jak sądzę wyższej idei.
Niestety u nas za dużo się manipuluje przy przepisach (nie tylko drogowych). Rzygać mi się chce, jak przy każdej okazji jakiegoś większego wypadku w mediach podnoszą się głosy, żeby zaostrzyć przepisy i podwyższyć kary. Niestety nie widzę sposobu, jak wyjść z tej ślepej uliczki.
Jacek

Data: 2014-10-22 10:36:57
Autor: Mirek Ptak
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Dnia 2014-10-22 10:24,  *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Do tego doda³bym jeszcze sytuacjê zwê¿enia, gdzie np. 2 pasy schodz± siê
w jeden. Niemcy jad± do koñca dwoma pasami, a potem na zamek
b³yskawiczny zje¿d¿aj± na jeden. U nas jest to okazja dla ormowców, aby
siê wykazaæ. Czêsto jaki¶ jegomo¶æ powo¿±cy z regu³y du¿± bryk± blokuje
jeden pas w imiê jakiej¶, jak s±dzê wy¿szej idei.

To niestety wina tych z lewego / koñcz±cego siê (proszê nie interpretowaæ, ¿e pochwalam). W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o, ale jest masa baranów, którzy jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce i jedzie on sporo szybciej od prawego. Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-10-22 11:24:09
Autor: Jacek
W dniu 2014-10-22 o 10:36, Mirek Ptak pisze:

[...]
Zaraz "wina"...
Wina to jest tych, którzy doprowadzili do tego, ¿e prawie ca³± masówkê wozi siê ciê¿arówkami, zamiast, jak w normalnym kraju kolej±.
Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas, ¿eby przed nich nie wje¿d¿ali osobowymi, ale nie jest to normalna sytuacja.
Jacek

Data: 2014-10-22 12:34:44
Autor: Mirek Ptak
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Dnia 2014-10-22 11:24,  *Jacek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[...]

Piszemy o Niemcy<->Polska. Sytuacja jest w tym wzglêdzie podobna.

Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas, ¿eby przed nich
nie wje¿d¿ali osobowymi, ale nie jest to normalna sytuacja.

Zgoda.

Data: 2014-10-22 15:54:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 22 Oct 2014, Jacek wrote:

Rozumiem tirowców-ormowców, którzy blokuj± jeden pas,

....a to dla odmiany jest podstawa do ukarania w .pl...

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 14:47:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 22 Oct 2014, Mirek Ptak wrote:

[...]

  Nie. No dobra: "nie tylko".

W Niemczech jak piszesz wszyscy jad± swoim pasem do koñca, gdzie robi± zamek. U nas te¿ by to pewnie dzia³a³o,

....pewnie jakby *przepisy* by³y:
1. identyczne
2. egzekwowane
  ;)

ale jest masa baranów, którzy

....te¿ nie lubi± byæ winnymi ;)

jak tylko zobacz± jak±¶ lukê (w³a¶nie zazwyczaj przed tymi du¿ymi) to siê tam wbijaj±, przez co na lewym robi siê miejsce

  Hm... tu akurat nie pamiêtam w którym to kraju jest zakaz (na odcinku
oznakowanym jako przed zwê¿eniem) "wyjechania przed maskê pojazdu
poprzedzaj±cego".
  W .pl drogowcy czasem usi³uj± to maskowaæ zakazem wyprzedzania,
ale po pierwsze mamy "jazdê w rzêdzie" (konwencja!) a po drugie
nie blokuje to omijania.

Gdyby wszyscy jechali po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie same,

  Nie.
  Bo polskie przepisy daj± "prawo tym na swoim pasie", co skutkuje
w³a¶nie chêci± znalezienia siê "na swoim pasie" bêd±cym tym
"niekoñcz±cym siê".
  Nigdy nie wiesz, czy ten jad±cy "swoim pasem" zechce "nie zauwa¿yæ"
¿e wje¿d¿asz przed zwê¿eniem i nie ma t³umaczenia - on ma
pierwszeñstwo.
  Je¶liby wiêc WSZYSCY jechali jak piszesz PRZED zwê¿eniem, to
dla odmiany pas koñcz±cy siê by sta³.
  Jedzie szybciej tylko dopóty, dopóki "zje¿d¿aj±cych" jest statystycznie
wiêcej ni¿ ró¿nica "wpuszczaj±cych" tych z pasa koñcz±cego siê
do udzia³u jad±cych do koñca do po³owy jad±cych.
  Jak wyrównasz "udzia³" to ka¿dy 'niewpuszczaj±cy' przyblokuje
pas koñcz±cy siê (nie "wpuszczaj±c" samochodu z niego przed
siebie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-22 16:55:01
Autor: Cavallino
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

U¿ytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54476cb4$0$18087$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dok³adnie.
Barany i tyle.
Nawet jak im SPECJALNIE ci±g³± liniê wymalowaæ (tak jak w Poznaniu na Krzywoustego za Ratajami), ¿eby nie wje¿d¿ali za wcze¶nie, to i tak pojad± wcze¶niej, przez ci±g³±, byle tylko nie jechaæ tak jak powinni.

A polucja gdzie¶ z radarem w krzakach stoi, zamiast w takich miejscach ¿niwo zbieraæ.

Data: 2014-10-22 22:47:41
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-22 10:36, Mirek Ptak pisze:
Gdyby wszyscy jechali
po swoim do koñca to prêdko¶ci na obu pasach by³y by mniej wiêcej takie
same, nie by³o by powodu do blokowania. Ot i ca³a przyczyna.

Dok³adnie.
Problemem jest tylko to, ¿e ci którzy powoduj± ¿e pas który gdzie¶ dalej siê koñczy jedzie 3x szybciej ni¿ tej drugi jest ca³a masa "grzecznych".

"Grzeczny" osio³ jak wie ¿e gdzie¶ tam jest zwê¿enie, to on ca³y kawa³ przed zmienia pas na ten który siê nie koñczy.
A poniewa¿ jest "grzeczny" to wpu¶ci przed siebie jeszcze kilku takich, a na koniec jeszcze kogo¶ na zamek (bo on ¶wiatowy taki).

Gdyby nie to, ¿e zawszê cisnê do koñca tym pasem co siê koñczy, to chyba te¿ by mnie trafia³o gdybym widzia³, ¿e tym drugim pasem wszyscy mnie omijaj± :)

Data: 2014-10-23 08:38:46
Autor: Witolko
Porównanie

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:544817f1$0$12625$65785112news.neostrada.pl...

Gdyby nie to, ¿e zawszê cisnê do koñca tym pasem co siê koñczy, to chyba te¿ by mnie trafia³o gdybym widzia³, ¿e tym drugim pasem wszyscy mnie omijaj± :)

I pó¼niej : albo wciskasz siê, albo kto¶ ciê wpu¶ci,
albo czekasz na jedno, lub drugie.
W PoRD brakuje nakazu jazdy na "zamek".

Data: 2014-10-23 21:21:44
Autor: Tomasz Pyra
Por�wnanie
W dniu 2014-10-23 08:38, Witolko pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:544817f1$0$12625$65785112news.neostrada.pl...

Gdyby nie to, że zawszę cisnę do końca tym pasem co się kończy, to chyba
też by mnie trafiało gdybym widział, że tym drugim pasem wszyscy mnie
omijajÄ… :)

I później : albo wciskasz się, albo ktoś cię wpuści,
albo czekasz na jedno, lub drugie.
W PoRD brakuje nakazu jazdy na "zamek".

Zawsze wjeżdżam na zamek :)

Data: 2014-10-23 09:06:46
Autor: Witolko
Porównanie

[...]

Wpu¶ci kogo¶ na zamek, bo jest rozs±dny.
W przeciwnym razie zainstaluj± ¶wiat³a i bêdzie
sta³ na czerwonym pomimo pustej drogi
jak to b.czêsto jest.

Data: 2014-10-22 23:08:43
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Ale widzisz - to nie tylko kwestia baranow, ale tez tego ze w niemieckim przepisie jest to wyraznie napisane.
Nalezy jechac swoim pasem do konca, a potem sie wpuszczac po jednym.
A jak jest w przepisie, to jest i na kursie, i baranom sie wbija do glowy.

[...]

No, nie calkiem.

A jesli jeszcze ten blokujacy ma troche oleju w glowie i podjezdza tak samo jak ci na pasie obok, to nie ma co niego narzekac, tylko ustawic sie za nim grzecznie  - i patrzec jak z tylu zajmowane sa oba pasy.

J.

Data: 2014-10-22 23:33:04
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-22 23:08, J.F. pisze:

A jesli jeszcze ten blokujacy ma troche oleju w glowie i podjezdza tak
samo jak ci na pasie obok, to nie ma co niego narzekac, tylko ustawic
sie za nim grzecznie  - i patrzec jak z tylu zajmowane sa oba pasy.

Za nim te¿ trwa exodus z koñcz±cego siê pasa :)
Dlatego po chwili okazuje siê ¿e za nim pusto i przed nim pusto, jedzie sam i blokuje.

Data: 2014-10-22 21:10:31
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Jacek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Lepszy to maja przepis dotyczacy zamka.
Podobno maja tez przepis dotyczacy jazdy po rondzie, i ta lepszosc mi sie podoba - tzn jak jest problem, to nie chowaja glowy w piasek, tylko fachowcy siadaja, mysla jak go rozwiazac i zapisuja w ustawie.
Ordnung muss sein.

Maja lepsze oznakowanie na drogowskazach - i nie wiem, czy to lepszy przepis, czy brak przepisu. Bo jak drogowiec glupszy od ministra, to zwolnic.

A tak poza tym to maja prawie takie same przepisy.  A tam gdzie sa roznice, to nie wiem czy chwalic. Chocby te obowiazkowe zimowki.
Jezdzi sie w kazdym badz razie normalnie.

[...]

a) zbudowac wiecej autostrad i ekspresowek,
b) zalozyc partie kierowcow, wejsc do rzadu lub chocby komisji i mowic glosno ze przepisy sa dobre, tylko nie przestrzegane. Ale nic nie zmieniamy, bo przepisy sa dobre :-)

J.

Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.