Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

Data: 2014-10-21 22:09:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote:

Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

"Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas
  po zakoñczeniu wyprzedzania"

  Tak przy okazji, gdzie¶ tam od³o¿y³em ad acta i chyba zapomnia³em
o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeñskiej - bo tak wychodzi
z jej literalnej tre¶ci.
  Wyprzedzaj±cy nie mo¿e "czekaæ na nastêpne wyprzedzanie" je¶li utrudnia
to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
  Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ.
  Drugi lex jest taki, ¿e luka musi mieæ 2x odstêp bezpieczny plus
d³ugo¶æ samochodu :>, nie mo¿na ¿±daæ wci¶niêcia siê "bo tamten
zostawi³ odstêp ca³e 10m"!

  Za to:
"straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzaj±cych" :>, przy okazji zbli¿aj±c siê do wersji
"karania od najmniejszej jednostki" (znaczy nie nic, nic, nic,
zabranie ca³kowite jak w .pl, tylko po trochu, coraz wiêcej).

  A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim
geniuszom, twierdz±cym ¿e "pi³ raz to musi alkoholik".
  Nie wspominaj±c o 1,6 promila dla rowerzystów :>
(raczej na trójko³owcu :P)

  No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
linijki w oczach ;)
  Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-21 20:31:47
Autor: masti
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Gotfryd Smolik news wrote:


  No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
linijki w oczach ;)
  Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o.

na zwyk³ych drogach tak mocno tego nie pilnuj±. Byle¶ nie siedzia³ komus
na zderzaku.
natomiast na autostradach egzekwuj±
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-22 16:52:49
Autor: Cavallino
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad...
On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote:

Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlaczego_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

"Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas
 po zakoñczeniu wyprzedzania"

 Tak przy okazji, gdzie¶ tam od³o¿y³em ad acta i chyba zapomnia³em
o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeñskiej - bo tak wychodzi
z jej literalnej tre¶ci.
 Wyprzedzaj±cy nie mo¿e "czekaæ na nastêpne wyprzedzanie" je¶li utrudnia
to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
 Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ.
 Drugi lex jest taki, ¿e luka musi mieæ 2x odstêp bezpieczny plus
d³ugo¶æ samochodu :>, nie mo¿na ¿±daæ wci¶niêcia siê "bo tamten
zostawi³ odstêp ca³e 10m"!

Od razu du¿e s³owa - konwencja ma swoje lata, wtedy kapeluszników by³o mniej, to i przepisy bardziej sensowne.
Teraz by na pewno jaki¶ kretynizm prokapeluszniczy dopisali.

Data: 2014-10-22 21:44:31
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa³ w wiadomo¶ci
"Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas
 po zakoñczeniu wyprzedzania"
 Tak przy okazji, gdzie¶ tam od³o¿y³em ad acta i chyba zapomnia³em
o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeñskiej - bo tak wychodzi
z jej literalnej tre¶ci.
 Wyprzedzaj±cy nie mo¿e "czekaæ na nastêpne wyprzedzanie" je¶li utrudnia
to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.

Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

 Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ.
 Drugi lex jest taki, ¿e luka musi mieæ 2x odstêp bezpieczny plus
d³ugo¶æ samochodu :>, nie mo¿na ¿±daæ wci¶niêcia siê "bo tamten
zostawi³ odstêp ca³e 10m"!

Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.

Za to:
"straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzaj±cych" :>

A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.
Ile bys nie jechal, to z tylu moze podjechac ktos szybszy :-)

Chyba ze ten miesiac to dla tych co poganiaja te zawalidrogi - nie wolno.

W dodatku tych wideowozow wcale nie tak duzo jezdzi i tych lewopasowcow tak czesto nie lapia.
Paliwo drogie, amortyzacja droga, lepiej sie zaczaic z FR gdzies za filarem :-)

 A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim
geniuszom, twierdz±cym ¿e "pi³ raz to musi alkoholik".
 Nie wspominaj±c o 1,6 promila dla rowerzystów :>
(raczej na trójko³owcu :P)

Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale .... przepisowo.
Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a 0.5 - to mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.
A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.

Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.

 No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
linijki w oczach ;)

regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121, 122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.

Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o.

W sam raz. Te 2s zapewniaja czas na reakcje i spokojne hamowanie, a w razie naglego zdarzenia zwolnienie do predkosci w miare bezpiecznej przy zderzeniu i ograniczenie karambolu do 2-3 pojazdow.
Przy wiekszej predkosci nawet za malo.
A z drugiej strony pozwala na osiagniecie ~1800 pojazdow na godzine.
Jak kiedys sprawdzisz jaki odstep trzymasz z wlasnej woli, to sie okaze ze taki czy wiekszy

No i obowiazuje dopiero powyzej 80km/h, po miescie mozna jechac znacznie blizej.

J.

Data: 2014-10-23 02:01:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa³ w wiadomo¶ci
"Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas
 po zakoñczeniu wyprzedzania"
 Tak przy okazji, gdzie¶ tam od³o¿y³em ad acta i chyba zapomnia³em
o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeñskiej - bo tak wychodzi
z jej literalnej tre¶ci.
 Wyprzedzaj±cy nie mo¿e "czekaæ na nastêpne wyprzedzanie" je¶li utrudnia
to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.

Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

  W konwencji jest wyra¼ny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
szybszego od "pozostania celem zjechania".
  Warunkiem o którym zapomnia³em wspomnieæ jest wyprzedzanie na
"swojej" po³owie jezdni (dwukierunkowej).
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf
+++
Na jezdniach maj¹cych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
do ruchu w kierunku jego jazdy kieruj¹cy, w razie potrzeby podjêcia
nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajêciu
pozycji okreœlonej w artykule 10 ustêpie 3 niniejszej konwencji,
mo¿e - dla wykonania tego manewru
i pod warunkiem upewnienia siê,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
¿e to nie narazi na
wiêksze ^^^^^^^
utrudnienie kieruj¹cych szybszymi pojazdami jad¹cymi za nim - pozostaæ
na pasie ruchu zajêtym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
-- -

IMVHO przychyliæ siê mo¿na do wyra¿onego tu kiedy¶ "zdjêcia nogi
  z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.

zostawi³ odstêp ca³e 10m"!

Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.

  Tyle to nawet na "niemieck± normê" wystarcza, wiêc t³umaczenia nie ma.
  Dlatego wspomnia³em :) ¿e "przepis jest".

Za to:
"straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzaj±cych" :>

A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.

  Pamiêtam.
  Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P
a nie na prêdko¶ci na autostradach.

 A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim
geniuszom, twierdz±cym ¿e "pi³ raz to musi alkoholik".
 Nie wspominaj±c o 1,6 promila dla rowerzystów :>
(raczej na trójko³owcu :P)

Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale ... przepisowo.
Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a 0.5 - to
mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.

  No, taki czynnik motywacyjny.
  Nawet logiczny (skoro go¶ciu *ma* obiektywnie nieco zwolnione reakcje,
to *powinien* jechaæ ostro¿niej).

A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.

Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.

  Hm.

 No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
linijki w oczach ;)

regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121, 122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.

  :)

Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o.

W sam raz.

  Nie mówiê ¿e nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 03:58:58
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad...
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:
 Tak przy okazji, gdzieÅ› tam odÅ‚ożyÅ‚em ad acta i chyba zapomniaÅ‚em
o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak wychodzi
z jej literalnej treści.
 WyprzedzajÄ…cy nie może "czekać na nastÄ™pne wyprzedzanie" jeÅ›li utrudnia
to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.

Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
szybszego od "pozostania celem zjechania".
 Warunkiem o którym zapomniaÅ‚em wspomnieć jest wyprzedzanie na
"swojej" połowie jezdni (dwukierunkowej).

To sie autostrada nie kwalifikuje ... ale chyba nie ma takiego zapisu.

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf
+++
Na jezdniach majšcych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
do ruchu w kierunku jego jazdy kierujšcy, w razie potrzeby podjęcia
nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu
pozycji okreœlonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji,

tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi,
co bym rozumial ze "jak kierowca chce ponownie wyprzedzac zaraz po zjechaniu na prawy pas ..."


może - dla wykonania tego manewru
i pod warunkiem upewnienia siÄ™,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
że to nie narazi na
większe
^^^^^^^
utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim - pozostać
na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.

.... cos tu nie pasuje.  Oryginal
5. (a) On carriageways with at least two lanes reserved for traffic moving in

the direction in which he is proceeding, a driver who should be obliged,

immediately or shortly after moving back to the position prescribed by Article 10,

paragraph 3, of this Convention, to overtake again may, in order to perform that

manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue inconvenience to

the drivers of faster vehicles approaching from behind, remain in the lane he has

occupied for the first overtaking manoeuvre.

tez niewyrazny, ale mniej. Sprawdzic francuski ?


IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi
 z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.

zostawił odstęp całe 10m"!
Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.
 Tyle to nawet na "niemieckÄ… normÄ™" wystarcza, wiÄ™c tÅ‚umaczenia nie ma.
Dlatego wspomniałem :) że "przepis jest".

Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten z tylu :-P

Za to - odkrylem art 14
1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie z rzędu pojazdów stojących

na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególności w celu

zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do posiadłości przylegającej do

drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez

narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim lub przed nim albo mających

go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i szybkości.



Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)


Za to:
"straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
"bardziej wyprzedzajÄ…cych" :>

A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.

Pamiętam.
Ale u nas narzekania są na kapeluszników jeżdżaych po mieście "50" :P
a nie na prędkości na autostradach.

Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ... i widac ze dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi pasami, a nie przy prawej krawedzi.


J.

Data: 2014-10-23 14:19:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:

tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi,

  Ups... nie popatrzy³em.
  Czyli jest to tylko "powtórka z normalnego wyprzedzania".

[...]
to overtake again may, in order to perform that
manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue inconvenience to the drivers of faster vehicles approaching from behind,
remain in the lane he has occupied for the first overtaking manoeuvre.

tez niewyrazny, ale mniej.

  Hm... ale "nieutrudnienia" wymaga, prawda?

Sprawdzic francuski ?

  Pas! ;)

Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.
 Tyle to nawet na "niemieck± normê" wystarcza, wiêc t³umaczenia nie ma.
Dlatego wspomnia³em :) ¿e "przepis jest".

Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten z tylu :-P

  Przepis nie wymaga nienara¿ania SIEBIE na niewygody.
  No sorry, nakazu wyprzedzania chwilowo nie ma :|

Za to - odkrylem art 14
1. Ka¿dy kieruj±cy, który zamierza wykonaæ manewr, taki jak
[...]
skrêcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególno¶ci w celu
zmiany pasa ruchu, skrêcenie w lewo lub w prawo na inn± drogê lub do posiad³o¶ci przylegaj±cej do drogi, nie powinien rozpoczynaæ
tego manewru bez uprzedniego upewnienia siê, ¿e mo¿e to uczyniæ bez
nara¿enia na niebezpieczeñstwo innych u¿ytkowników drogi jad±cych
za nim
[...]

Ale tez niewyraznie napisany

  Przede wszystkim brakuje regulacji sprawy *pierwszeñstwa*.
  Wyprzedzaj±cy te¿ ma zakazy.

i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)

  No :)

  Nie ukrywam, ¿e okre¶lenie jak nale¿y interpretowaæ przebieg
pasów w przypadku, kiedy mo¿liwa jest jazda w ró¿nych kierunkach
(czy pasy w tym momencie siê "rozwidlaj±", jak jestem sk³onny
przyj±æ, czy "koñcz±" z wyj±tkiem jednego, jak chce Cavallino).

  Jakby nie patrzeæ, wychodzi ¿e najwa¿niejsze s± "badania
podstawowe" :P i to te regulacje rozwik³ywa³yby sporo
problemów.

  Jeszcze dodam, dlaczego przychylam siê do "rozwidlania":
to po prostu skutek daaawnych i chyba wielokrotnych flejmów
na .samochody, dotycz±cych sprawy czy na skrzy¿owaniu
z "pierwszeñstwem ³amanym" mamy skrzy¿owanie na zakrêcie
czy zakrêt na skrzy¿owaniu, czyli czy skrêt "tak jak
biegnie droga" bez w³±czania kierunkowskazu jest legalny
tudzie¿ czy skrêcaj±cy w prawo miêdzy pozosta³ymi dwoma
"odnogami" równie¿ jedzie "swoim pasem" i "swoj± drog±"
(na zakrêcie, czyli bez sygnalizacji), a zmieniaj±c pas
przy je¼dzie "fizycznie prosto" powinien tym samym...
w³±czaæ kierunkowskaz :>, wszak zmiana pasa ma priorytet,
skoro zmienia ma sygnalizowaæ :>

  IMO - nijak. Jego pas biegnie prosto, ³±cz±c siê z pasem
drogi z pierwszeñstwem.
  A brak zmiany pasa przy "rozwidleniu" nie wadzi, bo trzeba
sygnalizowaæ skrêt.

Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P
a nie na prêdko¶ci na autostradach.

Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ...

  Tylko "w du¿ym ruchu", a on nie wystêpuje ZAWSZE ani WSZÊDZIE.
  Ma³o, droga jednojezdniowa dwukierunkowa dwa (a nie cztery)
pasy ruchu i ju¿ mamy "warunki pocz±tkowe" do flejmu :>

dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi
pasami, a nie przy prawej krawedzi.

  Jak prawa zajêta :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 17:22:20
Autor: Cavallino
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Za to - odkrylem art 14
1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie z rzędu pojazdów stojących

na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególności w celu

zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do posiadłości przylegającej do

drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez

narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim lub przed nim albo mających

go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i szybkości.



Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)

A czego nie zrozumiałeś?
Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka.

Data: 2014-10-23 17:44:58
Autor: Czesław Wiśniak
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)

A czego nie zrozumiałeś?
Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka.


Co to znaczy "bez sprawdzenia lusterka" ?

Data: 2014-10-23 18:40:49
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Cavallino"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Za to - odkrylem art 14
1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie z rzędu pojazdów stojących
na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni,
[...]
drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez
narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim lub przed nim albo mających
go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i szybkości.
Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)

A czego nie zrozumiałeś?
Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka.

a) jadacych za nim ... tak ogolnie, po sasiednim pasie tez, czy dokladnie za nim, po jego pasie ?
b) majacych go wyminac ... a nie ominac czy wyprzedzic

J.

Data: 2014-10-23 20:34:57
Autor: Cavallino
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54492f92$0$11146$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Za to - odkrylem art 14
1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie z rzędu pojazdów stojących
na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni,
[...]
drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez
narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim lub przed nim albo mających
go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i szybkości.
Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-)

A czego nie zrozumiałeś?
Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka.

a) jadacych za nim ... tak ogolnie, po sasiednim pasie tez, czy dokladnie za nim, po jego pasie ?

A napisali że dokładnie?
Nie?
No to tak ogólnie.

Data: 2014-10-24 00:34:50
Autor: J.F.
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Użytkownik "Cavallino"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m2bhob$pq1$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
[...]
drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez
narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim

A czego nie zrozumiałeś?
Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka.

a) jadacych za nim ... tak ogolnie, po sasiednim pasie tez, czy dokladnie za nim, po jego pasie ?

A napisali że dokładnie? Nie? No to tak ogólnie.

A napisali ze niedokladnie ? Nie ? To moze jednak szczegolnie :-)

J.

Data: 2014-10-24 18:36:03
Autor: Cavallino
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5449828b$0$18086$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m2bhob$pq1$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
[...]
drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez
narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim

A czego nie zrozumiałeś?
Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka.

a) jadacych za nim ... tak ogolnie, po sasiednim pasie tez, czy dokladnie za nim, po jego pasie ?

A napisali że dokładnie? Nie? No to tak ogólnie.

A napisali ze niedokladnie ? Nie ?

Tak.
Brak napisu że dokładnie, oznacza "każdy" za nim - czyli znajdujący się z tyłu.

Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona