Data: 2014-10-21 22:09:13 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote:
Ciekawy artyku³, szczególnie dla kierowców je¿d¿±cych w Niemczech. "Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas po zakoñczeniu wyprzedzania" Tak przy okazji, gdzie¶ tam od³o¿y³em ad acta i chyba zapomnia³em o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeñskiej - bo tak wychodzi z jej literalnej tre¶ci. Wyprzedzaj±cy nie mo¿e "czekaæ na nastêpne wyprzedzanie" je¶li utrudnia to wyprzedzanie przez szybszy pojazd. Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ. Drugi lex jest taki, ¿e luka musi mieæ 2x odstêp bezpieczny plus d³ugo¶æ samochodu :>, nie mo¿na ¿±daæ wci¶niêcia siê "bo tamten zostawi³ odstêp ca³e 10m"! Za to: "straci³em prawo jazdy na miesi±c" skutecznie temperuje tych "bardziej wyprzedzaj±cych" :>, przy okazji zbli¿aj±c siê do wersji "karania od najmniejszej jednostki" (znaczy nie nic, nic, nic, zabranie ca³kowite jak w .pl, tylko po trochu, coraz wiêcej). A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim geniuszom, twierdz±cym ¿e "pi³ raz to musi alkoholik". Nie wspominaj±c o 1,6 promila dla rowerzystów :> (raczej na trójko³owcu :P) No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy linijki w oczach ;) Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-21 20:31:47 | |
Autor: masti | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Gotfryd Smolik news wrote:
No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczyna zwyk³ych drogach tak mocno tego nie pilnuj±. Byle¶ nie siedzia³ komus na zderzaku. natomiast na autostradach egzekwuj± -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-22 16:52:49 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad... On Tue, 21 Oct 2014, Witolko wrote: Od razu du¿e s³owa - konwencja ma swoje lata, wtedy kapeluszników by³o mniej, to i przepisy bardziej sensowne. Teraz by na pewno jaki¶ kretynizm prokapeluszniczy dopisali. |
|
Data: 2014-10-22 21:44:31 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" napisa³ w wiadomo¶ci
"Mandat grozi te¿ za zbyt opiesza³y powrót na prawy pas Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-) Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechaæ. Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m. Za to: A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow. Ile bys nie jechal, to z tylu moze podjechac ktos szybszy :-) Chyba ze ten miesiac to dla tych co poganiaja te zawalidrogi - nie wolno. W dodatku tych wideowozow wcale nie tak duzo jezdzi i tych lewopasowcow tak czesto nie lapia. Paliwo drogie, amortyzacja droga, lepiej sie zaczaic z FR gdzies za filarem :-) A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale .... przepisowo. Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a 0.5 - to mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe. A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna. Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili. No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121, 122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko. Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o. W sam raz. Te 2s zapewniaja czas na reakcje i spokojne hamowanie, a w razie naglego zdarzenia zwolnienie do predkosci w miare bezpiecznej przy zderzeniu i ograniczenie karambolu do 2-3 pojazdow. Przy wiekszej predkosci nawet za malo. A z drugiej strony pozwala na osiagniecie ~1800 pojazdow na godzine. Jak kiedys sprawdzisz jaki odstep trzymasz z wlasnej woli, to sie okaze ze taki czy wiekszy No i obowiazuje dopiero powyzej 80km/h, po miescie mozna jechac znacznie blizej. J. |
|
Data: 2014-10-23 02:01:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" napisa³ w wiadomo¶ci W konwencji jest wyra¼ny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla szybszego od "pozostania celem zjechania". Warunkiem o którym zapomnia³em wspomnieæ jest wyprzedzanie na "swojej" po³owie jezdni (dwukierunkowej). https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf +++ Na jezdniach maj¹cych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do ruchu w kierunku jego jazdy kieruj¹cy, w razie potrzeby podjêcia nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajêciu pozycji okreœlonej w artykule 10 ustêpie 3 niniejszej konwencji, mo¿e - dla wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia siê, ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ¿e to nie narazi na wiêksze ^^^^^^^ utrudnienie kieruj¹cych szybszymi pojazdami jad¹cymi za nim - pozostaæ na pasie ruchu zajêtym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania. -- - IMVHO przychyliæ siê mo¿na do wyra¿onego tu kiedy¶ "zdjêcia nogi z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy. zostawi³ odstêp ca³e 10m"! Tyle to nawet na "niemieck± normê" wystarcza, wiêc t³umaczenia nie ma. Dlatego wspomnia³em :) ¿e "przepis jest". Za to: Pamiêtam. Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P a nie na prêdko¶ci na autostradach. A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty wszystkim No, taki czynnik motywacyjny. Nawet logiczny (skoro go¶ciu *ma* obiektywnie nieco zwolnione reakcje, to *powinien* jechaæ ostro¿niej). A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac, dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna. Hm. No i odstêp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy :) Przy "zwyk³ych" 90km/h 45 metrów, te¿ nie tak ma³o. Nie mówiê ¿e nie. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-23 03:58:58 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad...
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote: Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla To sie autostrada nie kwalifikuje ... ale chyba nie ma takiego zapisu. https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wiedenska.pdf tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi, co bym rozumial ze "jak kierowca chce ponownie wyprzedzac zaraz po zjechaniu na prawy pas ..." może - dla wykonania tego manewru^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ że to nie narazi na^^^^^^^ utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim - pozostać .... cos tu nie pasuje. Oryginal 5. (a) On carriageways with at least two lanes reserved for traffic moving in the direction in which he is proceeding, a driver who should be obliged, immediately or shortly after moving back to the position prescribed by Article 10, paragraph 3, of this Convention, to overtake again may, in order to perform that manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue inconvenience to the drivers of faster vehicles approaching from behind, remain in the lane he has occupied for the first overtaking manoeuvre. tez niewyrazny, ale mniej. Sprawdzic francuski ? IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi Tyle to nawet na "niemiecką normę" wystarcza, więc tłumaczenia nie ma.zostawił odstęp całe 10m"!Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m. Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten z tylu :-P Za to - odkrylem art 14 1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie z rzędu pojazdów stojących na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególności w celu zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do posiadłości przylegającej do drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za nim lub przed nim albo mających go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i szybkości. Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-) Za to: Pamiętam. Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ... i widac ze dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi pasami, a nie przy prawej krawedzi. J. |
|
Data: 2014-10-23 14:19:09 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:
tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi, Ups... nie popatrzy³em. Czyli jest to tylko "powtórka z normalnego wyprzedzania". [...] to overtake again may, in order to perform that Hm... ale "nieutrudnienia" wymaga, prawda? Sprawdzic francuski ? Pas! ;) Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.Tyle to nawet na "niemieck± normê" wystarcza, wiêc t³umaczenia nie ma. Przepis nie wymaga nienara¿ania SIEBIE na niewygody. No sorry, nakazu wyprzedzania chwilowo nie ma :| Za to - odkrylem art 14[...] skrêcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególno¶ci w celu[...] Ale tez niewyraznie napisany Przede wszystkim brakuje regulacji sprawy *pierwszeñstwa*. Wyprzedzaj±cy te¿ ma zakazy. i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-) No :) Nie ukrywam, ¿e okre¶lenie jak nale¿y interpretowaæ przebieg pasów w przypadku, kiedy mo¿liwa jest jazda w ró¿nych kierunkach (czy pasy w tym momencie siê "rozwidlaj±", jak jestem sk³onny przyj±æ, czy "koñcz±" z wyj±tkiem jednego, jak chce Cavallino). Jakby nie patrzeæ, wychodzi ¿e najwa¿niejsze s± "badania podstawowe" :P i to te regulacje rozwik³ywa³yby sporo problemów. Jeszcze dodam, dlaczego przychylam siê do "rozwidlania": to po prostu skutek daaawnych i chyba wielokrotnych flejmów na .samochody, dotycz±cych sprawy czy na skrzy¿owaniu z "pierwszeñstwem ³amanym" mamy skrzy¿owanie na zakrêcie czy zakrêt na skrzy¿owaniu, czyli czy skrêt "tak jak biegnie droga" bez w³±czania kierunkowskazu jest legalny tudzie¿ czy skrêcaj±cy w prawo miêdzy pozosta³ymi dwoma "odnogami" równie¿ jedzie "swoim pasem" i "swoj± drog±" (na zakrêcie, czyli bez sygnalizacji), a zmieniaj±c pas przy je¼dzie "fizycznie prosto" powinien tym samym... w³±czaæ kierunkowskaz :>, wszak zmiana pasa ma priorytet, skoro zmienia ma sygnalizowaæ :> IMO - nijak. Jego pas biegnie prosto, ³±cz±c siê z pasem drogi z pierwszeñstwem. A brak zmiany pasa przy "rozwidleniu" nie wadzi, bo trzeba sygnalizowaæ skrêt. Ale u nas narzekania s± na kapeluszników je¿d¿aych po mie¶cie "50" :P Tylko "w du¿ym ruchu", a on nie wystêpuje ZAWSZE ani WSZÊDZIE. Ma³o, droga jednojezdniowa dwukierunkowa dwa (a nie cztery) pasy ruchu i ju¿ mamy "warunki pocz±tkowe" do flejmu :> dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi Jak prawa zajêta :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-23 17:22:20 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Za to - odkrylem art 14 A czego nie zrozumiałeś? Bo ja rozumiem z niego doskonale, że skręcać w lewo nie wolno bez sprawdzenia lusterka. |
|
Data: 2014-10-23 17:44:58 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie :-) Co to znaczy "bez sprawdzenia lusterka" ? |
|
Data: 2014-10-23 18:40:49 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Za to - odkrylem art 14[...] drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez A czego nie zrozumiałeś? a) jadacych za nim ... tak ogolnie, po sasiednim pasie tez, czy dokladnie za nim, po jego pasie ? b) majacych go wyminac ... a nie ominac czy wyprzedzic J. |
|
Data: 2014-10-23 20:34:57 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54492f92$0$11146$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości A napisali że dokładnie? Nie? No to tak ogólnie. |
|
Data: 2014-10-24 00:34:50 | |
Autor: J.F. | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m2bhob$pq1$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup [...] A napisali że dokładnie? Nie? No to tak ogólnie. A napisali ze niedokladnie ? Nie ? To moze jednak szczegolnie :-) J. |
|
Data: 2014-10-24 18:36:03 | |
Autor: Cavallino | |
Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5449828b$0$18086$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m2bhob$pq1$1@node2.news.atman.pl... Tak. Brak napisu że dokładnie, oznacza "każdy" za nim - czyli znajdujący się z tyłu. |
|