Porównanie zaawansowanych parametrów ol ejów silnikowych

Data: 2012-01-14 10:01:49
Autor: Marcin N
Porównanie zaawansowanych parametrów ol ejów silnikowych
Wiem, że kilka osób z tej grupy posiada bardzo zaawansowaną wiedzę na temat olejów silnikowych.

Poniżej podaję parametry trzech olejów syntetycznych i dwóch semi różnych producentów. Powiedzcie, jak oceniacie te parametry, który olej jest najlepszy i czy różnice między nimi są duże.

Specjalnie nie podam teraz producentów, żeby niczego nie sugerować.

Oto parametry:

Olej 1:

10W-40 syntetyk
API SL, JASO MA
Lepkość w 100 st C: 14.3 mm2/s
Indeks lepkości: 154
Temp. płynięcia: -33 st C
Temp. zapłonu: 246 st C
Popiół siarczanowy: 1.21 %
TBN: 9.7 mgKOH/g

Olej 2:

10W-50 syntetyk
API SL, JASO MA/MA2
Lepkość w 100 st C: 17.0
Indeks lepkości: 162
Temp płynięcia: -50
Temp. zapłonu: 250
Popiół siarczanowy: 0.97
TBN: nie podano

Olej 3:

10W-40 syntetyk
API SL/SJ/SH/SG, JASO MA
Lepkość w 100 st C: 13.5
Indeks lepkości: 151
Temp. płynięcia: -36
Temp. zapłonu: 228
Popiół siarczanowy: nie podano
TBN: 8.2

Olej 4:

10W-40 semi
API: SM, JASO: MA/MA2
Lepkość w 100 st C: 14.2
Indeks lepkości: 160
Temp płynięcia: -30
Temp. zapłonu: 250
Popiół siarczanowy: 0.92
TBN: nie podano

Olej 5:

10W-40 semi
API SL/SJ/SH/SG, JASO MA
Lepkość w 100 st C: 13.9
Indeks lepkości: 154
Temp. płynięcia: -33
Temp. zapłonu: 218

Data: 2012-01-14 10:26:16
Autor: Hinek
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał

który olej jest najlepszy i czy różnice między nimi są duże.

Nie istnieje "najlepszy olej".

--
Hinek

Data: 2012-01-14 10:41:23
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-14 10:26, Hinek pisze:
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał

który olej jest najlepszy i czy różnice między nimi są duże.

Nie istnieje "najlepszy olej".

A dlaczego żaden z powyższych pięciu nie jest najlepszy? Które parametry o tym zdecydowały? Nie znam się na tych parametrach i moje pytanie nie zawiera śladu podchwytliwości.

Data: 2012-01-14 10:23:39
Autor: AZ
On 2012-01-14, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

A dlaczego żaden z powyższych pięciu nie jest najlepszy? Które parametry o tym zdecydowały? Nie znam się na tych parametrach i moje pytanie nie zawiera śladu podchwytliwości.

Nie zaden z powyzszych a "najlepszy olej" w ogole. Bo przewaznie jeden ma lepszy jeden kluczowy parametr drugi ma gorszy ale w zamian ma inny lepszy.

Nie podales do jakiego silnika, jak uzytkowanego. No i zabraklo bardzo
waznego parametru HTHS.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 12:13:09
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-14 11:23, AZ pisze:
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:

[...]

Podałem takie parametry, jakie podają producenci. Co do wyboru najlepszego - od początku pytam o najlepszy z mojej listy. Ot, chodzi o zwykłe porównanie kilku produktów. Później podam producentów.

Data: 2012-01-14 11:29:31
Autor: AZ
On 2012-01-14, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Podałem takie parametry, jakie podają producenci. Co do wyboru najlepszego - od początku pytam o najlepszy z mojej listy. Ot, chodzi o zwykłe porównanie kilku produktów. Później podam producentów.

Ale nie ma czegos takiego jak "najlepszy olej". Jeden bedzie dobry do
krecenia silnika non-stop ale dramatycznie bedzie pogarszac sie lepkosc
wraz ze wzrostem cykli pracy, drugiemu lepkosc nie bedzie sie pogarszac
tak szybko ale bedzie mial slaby HTHS itd. Poza tym za malo parametrow jest podanych, chociazby brak przy wszystkich liczby TBN.

Kiedys duzo poczytalem na ten temat i wybralem Motula 300V ale juz nie
pomne dlaczego no i jestem zadowolony, po przejechaniu 80 kkm na tym
oleju (przebieg cos kolo 100 kkm) kompresja 80% nominalu, silnik czysty,
sprzeglo wymiarami tez bodajze 60-80% nominalu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 14:36:35
Autor: Marcin N
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:

Podałem takie parametry, jakie podają producenci. Co do wyboru
najlepszego - od poczÄ…tku pytam o najlepszy z mojej listy. Ot, chodzi o
[...]

Rozumiem. W takim razie pytanie:
który z listy otwierającej wątek wybrałbyś dla siebie i dlaczego.

Oczywiście nic wiążącego. W następnym poście nie będę Cię zmuszał do jego zakupu w hurtowej ilości.

Data: 2012-01-14 15:56:05
Autor: AZ
On 2012-01-14, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Rozumiem. W takim razie pytanie:
który z listy otwierającej wątek wybrałbyś dla siebie i dlaczego.

Pierwszy bo ma sensowny wskaznik lepkosci no i podany TBN ktorego nie ma
drugi. Ale tak jak mowie, dla mnie jeszcze wazne jest HT/HS ktorego nie
podales a jest wazne bo wyznacza bezpieczenstwo przed zerwaniem filmu w
ciezkich warunkach.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 16:01:12
Autor: Kuczu
W dniu 2012-01-14 14:36, Marcin N pisze:

Rozumiem. W takim razie pytanie:
który z listy otwierającej wątek wybrałbyś dla siebie i dlaczego.

Najtanszy. Wlasciwie to zaden z powyzszych mi sie nie przyda bo ja uzywam 20W50.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-01-14 16:37:32
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jes5c1$v0$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-01-14 14:36, Marcin N pisze:

Rozumiem. W takim razie pytanie:
który z listy otwieraj±cej w±tek wybra³by¶ dla siebie i dlaczego.

Najtanszy. Wlasciwie to zaden z powyzszych mi sie nie przyda bo ja uzywam 20W50.

ooo toto, dobrze gada. Jesli to ma byæ zwyk³y silnik a nie sportowy (taki na 3 wy¶cigi) to pojedzie na dowolnym i mozna go trzymac 4x d³u¿ej niz mówi fabryka.

b.

Data: 2012-01-14 15:47:56
Autor: AZ
On 2012-01-14, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

ooo toto, dobrze gada. Jesli to ma byæ zwyk³y silnik a nie sportowy (taki na 3 wy¶cigi) to pojedzie na dowolnym i mozna go trzymac 4x d³u¿ej niz mówi fabryka.

A pozniej pod miska rozpalac ognisko zeby spuscic ta smole? U mnie
wymiana jest co 6 kkm, po 5 kkm juz zaczyna skrzynia chodzic bardziej
twardo wiec nie wiem jakbym mial zrobic 24 kkm na tym...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 16:50:42
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jes83a$l6s$1node2.news.atman.pl...
On 2012-01-14, Budyn <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

ooo toto, dobrze gada. Jesli to ma bya zwyk3y silnik a nie sportowy (taki na
3 wy?cigi) to pojedzie na dowolnym i mozna go trzymac 4x d3u?ej niz mówi
fabryka.

A pozniej pod miska rozpalac ognisko zeby spuscic ta smole? U mnie
wymiana jest co 6 kkm, po 5 kkm juz zaczyna skrzynia chodzic bardziej
twardo wiec nie wiem jakbym mial zrobic 24 kkm na tym...

masz zepsuty motur :) U mnie sie da³o, zmienia³em rzadziej w moturach, a teraz w autach - nigdy nic z tej strony sie nie zepsu³o.

b.

Data: 2012-01-14 15:57:02
Autor: AZ
On 2012-01-14, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

[...]

A ile przejezdzales tymi moturami zmieniajac tak olej? Bo pewnie jak
pojezdzisz tak 20-30 kkm to wiele nie zauwazysz...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 17:21:03
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jes8kd$lb1$2node2.news.atman.pl...
A ile przejezdzales tymi moturami zmieniajac tak olej? Bo pewnie jak
pojezdzisz tak 20-30 kkm to wiele nie zauwazysz...

.... czyli zamiast zmienic co 6kkm zmienie co jakies 20kkm, wiele nie zauwa¿e jak s³usznie wspomnia³e¶, a grosz do grosza .. :-) Nie namawiam zeby je¿dziæ 50kkm na jednym. Chocia¿ znam kolesia który w aucie jak go wzi±³ z salonu to nie zmienia³ oleju wcale, no i mu sie zatar³ przy chyba 130kkm (w kazdym razie powy¿ej 100kkm) - jest to jawny dowód ze przynajmniej pó³ tego przebiegu czyli z 50-60kkm olej dzia³a³ prawid³owo a jego wymiana to zbêdne wydatki. A te nasze motury silniki maj± nie inne przecie¿.

b.

Data: 2012-01-16 12:54:39
Autor: AZ
On 2012-01-14, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

[...]

No popatrz, u mnie po 5 kkm zaczyna juz skrzynia chodzic bardziej twardo
i sprzeglo inaczej bierze, no ale pewnie temu oleju nic sie nie
dzieje...

To "pol tego przebiegu" to jest jedynie Twoj wymysl. Rozumiem, ze wg.
Ciebie jakosc oleju zmienia sie liniowo wraz z przebiegiem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 14:13:07
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
No popatrz, u mnie po 5 kkm zaczyna juz skrzynia chodzic bardziej twardo
i sprzeglo inaczej bierze, no ale pewnie temu oleju nic sie nie
dzieje...

No to czy to nie jest znak, ze lejesz badziewny olej? Z calym szacunkiem, ale jak po 5kkm olej robi takie jaja, to cos nie halo.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-01-16 13:42:24
Autor: doomin13
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych

U¿ytkownik "Budyñ"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jesa1e$j94$1@inews.gazeta.pl...

[...]

To zaden dowod. Masz jakies pomiary luzow po tych 50-60kkm? Dowod po jednym egzemplarzu bez zadnych badan w trakcie ani porownawczych z innymi takimi samymi na innych olejach itd itp to zaden dowod.

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2012-01-16 15:27:06
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "doomin13" <doomin13@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf15vi$qn4$1inews.gazeta.pl...
To zaden dowod. Masz jakies pomiary luzow po tych 50-60kkm? Dowod po jednym egzemplarzu bez zadnych badan w trakcie ani porownawczych z innymi takimi samymi na innych olejach itd itp to zaden dowod.

ano fakt, moze znajdziesz jeszcze 100 takich przypadkówz zeby wynik statystycznie by³ dopuszczalny. Pamiêtaj, aby do tego czasu kupowaæ olej ten najlepszy, w razie braku czasu na wnikanie w specyfikacje wystarczy kupiæ najdro¿szy...

b.

Data: 2012-01-16 14:29:54
Autor: AZ
On 2012-01-16, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

[...]

Temat dyskusji brzmi "Porownanie zaawansowanych parametrow olejow
silnikowych" wiec przestan za przeproszeniem pierdolic i uprawiac
demagogie ktorej na usenecie nie brakuje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 15:51:32
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf1c92$l04$1node2.news.atman.pl...
Temat dyskusji brzmi "Porownanie zaawansowanych parametrow olejow
silnikowych" wiec przestan za przeproszeniem pierdolic i uprawiac
demagogie ktorej na usenecie nie brakuje.

ty sie ch³opie nie podniecaj -wiem jak temat brzmi i twierdzê o tych olejach - ró¿nice w tych wszystkich zaawansowanych parametrach z punktu widzenia normalnego u¿ytkownika nie maja NAJMNIEJSZEGO znaczenia. Wy³±czam z tego wyzy³owane motocykle sportowe i motocykle zepsute np. twój.

Ale tak sie zastanawiam czy ty nie masz jakiegos problemu typu racjonalizacja, poczytaj i powiedz co o tym sadzisz
"Mechanizm racjonalizacji zaprzêgniêty w us³ugi marketingu mo¿e skutecznie
"wypraæ mózg" naszym Klientom. Ma³o tego - Klient zamiast przyznaæ siê do
b³êdu bêdzie aktywnie broni³ swojego punktu widzenia. Jego przekonanie o
s³uszno¶ci swojej (obiektywnie b³êdnej) decyzji bêdzie ros³o tym bardziej,
im bardziej zewnêtrzne otoczenie bêdzie usi³owa³o mu pokazaæ, ¿e pope³ni³
b³±d.
Na tej podstawie wiele firm buduje strategiê cenow± - produkt dro¿szy ma
wiêcej "wyznawców", bo konsumentowi ciê¿ko siê przyznaæ, ¿e tê sam± (lub
porównywaln±) funcjonalno¶æ móg³by otrzymaæ za mniejsze pieni±dze. To
dlatego nabywcy np. komputerów Apple tak zaciêcie broni± swojej platformy,
¿e sta³o siê to niemal symboliczne. To dlatego nigdy nie s³yszymy o
awaryjno¶ci Rolls Royce'ów - kto¶, kto wyda³ grube miliony na auto nie chce
wyj¶æ na g³upka i nawet je¶li samochód nie spe³nia jego oczekiwañ, nie
przyzna siê do tego (ani przed sob± samym, ani przed innymi)."

b.

Data: 2012-01-16 15:11:46
Autor: AZ
On 2012-01-16, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

[...]

Czy ja sie podniecam? To zrobmy test, zaleje olej z Lidla i zrobie na
nim 20 kkm, jak sie rozkraczy silnik to mi zasponsorujesz drugi -
wchodzisz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 15:15:26
Autor: AZ
On 2012-01-16, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]

Korzystajac z okazji dyskutowania z czlowiekiem o ogromnej wiedzy -
moglbys mi wytlumaczyc po co producenci samochodow stosuja swoje normy
np VW, MB skoro wszystkie oleje sa takie same?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 16:17:46
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-16 16:11, AZ pisze:

Czy ja sie podniecam? To zrobmy test, zaleje olej z Lidla i zrobie na
nim 20 kkm, jak sie rozkraczy silnik to mi zasponsorujesz drugi -
wchodzisz?

Próbowałem znaleźć jakieś parametry tego sławnego oleju z Lidla. Na ich stronie nic nie znalazłem.

Zna je ktoÅ›?

Data: 2012-01-17 16:24:30
Autor: Jasio
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jf1f2n$aqd$1news.task.gda.pl...
[...]

W garażu mam bańkę po Lidlowym oleju, jak będę pamiętał, zerwę etykietę, żeby Ci w tych szczytnych badaniach pomóc.
Bo dawno o olejach nie było. (:

A tak na szybko z googla:
acea B3/B4 api cf/cf-4

Teraz to może nie czuć aż tak bardzo różnicy cenowej między tym lidlowym a normalnym olejem. Ale kilka lat temu jak dyskontowy olej kosztował 35zł za 5litrów, to był znacznie tańszy nawet od Orlenów, Lotosów i tym podobnych.

A tu opinia użytkowników jednego z bardziej motocyklowych silników, hehe:
http://www.mfk126p.pl/printview.php?t=4891&start=0&sid=6f571471db520c4d6e2edc4aad34d5c7

--
Jasio
vfr etz

Data: 2012-01-18 01:24:38
Autor: marider
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
Hug z olejem ;)

To widzieliscie?

http://imageshack.us/photo/my-images/580/img2166yf.jpg/

Dzisiejsze...

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2012-01-18 08:47:57
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
marider napisał(a):
To widzieliscie?

i po co ten lans?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-01-18 10:35:47
Autor: Marcin N
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
marider napisał(a):
To widzieliscie?

i po co ten lans?

Co za ulga, że nie robią moto-diesla.

Data: 2012-01-18 12:35:36
Autor: James
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
"marider" wrote...

To Ty tankowales 98?? --
pozdro
James

Data: 2012-01-18 15:13:31
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-18 01:24, marider pisze:
Hug z olejem ;)

To widzieliscie?

http://imageshack.us/photo/my-images/580/img2166yf.jpg/
Nie panikuj, odszkodowania za przejechane babcie tez pewnie poszly w gore i bedzie Cie stac!
:P
pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-19 00:00:59
Autor: marider
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]

Nie panikuj, odszkodowania za przejechane babcie tez pewnie poszly w
gore i bedzie Cie stac!
:P

Romek, Ciebie ta babcia w dupe jakos ugryzla zza grobu ze tak o niej wiecznie wspominasz, krewna jakas czy jakas wspolnota Rydzykowa czy co? Kask na mochera "z antenkom" zmieniles? :P Nudne sie to robi...

Pzdr
PS: zapoluj sobie na jakas staruche albo daj sie jebnac ktorejs sam, nie bedziesz narzekal (o ile na zdrowiu sie truchlo nie odbije jak u mnie). Hiehie.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2012-01-19 08:34:59
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-19 00:00, marider pisze:

Kask na mochera "z antenkom" zmieniles? :P

Oczywiscie! Nie mialem innego wyjscia bo mi kask spadl z motora i teraz bezpieczniej jest w bereciku, niz w nim!

PS: zapoluj sobie na jakas staruche albo daj sie jebnac ktorejs sam, nie
bedziesz narzekal

Ja tam nie narzekam przecie, a jebac sie staruszkom nie daje i ja ich nie jebie. Ale postaram sie byc tolerancyjny dla Twoich preferencji :P

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-16 16:22:41
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf1enh$nuh$1node2.news.atman.pl...
Czy ja sie podniecam? To zrobmy test, zaleje olej z Lidla i zrobie na
nim 20 kkm, jak sie rozkraczy silnik to mi zasponsorujesz drugi -
wchodzisz?

Jak wspomnia³em twój motocykl jest wy³±czony z rankingu bo jest zepsuty.
Ale,  zak³adaj±c ze w lidlu sprzedaj± cokolwiek powy¿ej luxa,  na swoich zabawkach bez najmniejszego oporu taki test moge przeprowadziæ.

b.

Data: 2012-01-16 15:23:48
Autor: AZ
On 2012-01-16, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:
[...]

Czyli trolujesz i nie potrafisz wniesc do dyskusji nic konstruktywnego.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 16:28:29
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf1fe2$nuh$3node2.news.atman.pl...
On 2012-01-16, Budyn <bud_yn@gazeta.pl> wrote:
Czy ja sie podniecam? To zrobmy test, zaleje olej z Lidla i zrobie na
nim 20 kkm, jak sie rozkraczy silnik to mi zasponsorujesz drugi -
wchodzisz?

Jak wspomnia3em twój motocykl jest wy3?czony z rankingu bo jest zepsuty.

Czyli trolujesz i nie potrafisz wniesc do dyskusji nic konstruktywnego.

to nie ja stwierdzilem tylko ktos inny, ze w twoim moturze musi byc cos nie tak, jesli po dolewce cos sie spitoli³o. A jesli ja troluje to ty robisz dok³adnie to samo :) Ale faktycznie mozemy zakonczyæ...

b.

Data: 2012-01-16 15:39:02
Autor: AZ
On 2012-01-16, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

[...]

Jasne. Tyle, ze ja ci podalem konkret, ty za to zadnych. To powiedz
jeszcze czemu do wysilonych sportowych motocykli lalbys cos lepszego -
po co, skoro oleje sie nie roznia?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 15:44:34
Autor: AZ
On 2012-01-16, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Jasne. Tyle, ze ja ci podalem konkret, ty za to zadnych. To powiedz
jeszcze czemu do wysilonych sportowych motocykli lalbys cos lepszego -
po co, skoro oleje sie nie roznia?

No i jeszcze zacytuje jedna z moich wypowiedzi:
#v+
[...]

#v-

Z naciskiem na przedostatnie zdanie. Logicznym jest, ze majac
niewysilonego czopka czy innego kredensa nie lalbym 300V bo nie ma to
wiekszego sensu, ten silnik tego nie wymaga.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 17:00:27
Autor: Budyn
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:jf1gl1$nuh$5node2.news.atman.pl...
Z naciskiem na przedostatnie zdanie. Logicznym jest, ze majac
niewysilonego czopka czy innego kredensa nie lalbym 300V bo nie ma to
wiekszego sensu, ten silnik tego nie wymaga.

no widzisz , zaczynamy sie zgadzac :-) Ja po prostu rozciagam game silników gdzie nie warto sie wysilac na super-olej na znacznie szerszy zakres. Czyli wlasciwie na wszystkie typowe samochodowe i prawie wszystkie motocyklowe :-) Moze gdyby ktos powiedzial ze jest zapieudalaczem torowym i caly czas jedzie na czerwonym to niech leje cos lepszego - ale jednoczesnie ten sam motur typu R1 u normalnego wsiowego lebka nie wymaga zadnego cudnego oleju.

b.

Data: 2012-01-16 16:08:37
Autor: AZ
On 2012-01-16, Budyn <bud_yn@gazeta.pl> wrote:
[...]

Czyli zgadzasz sie, ze wybierajac olej powinnismy sie kierowac tym jaki
silnik posiadamy i jak go uzytkujemy? No i, ze jednak oleje roznia sie
ale roznice widac dopiero przy ostrzejszym uzytkowaniu?

Jezeli tak, to mowienie komus "lej byle co i zmieniaj 4 razy rzadziej"
jest slabe.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 17:16:05
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf1i24$qkr$2node2.news.atman.pl...
silnik posiadamy i jak go uzytkujemy? No i, ze jednak oleje roznia sie
ale roznice widac dopiero przy ostrzejszym uzytkowaniu?

w±tpiê zebys na swoim motocylu osi±gn±³ choæ w przybli¿eniu ostrzejsze u¿ytkowanie.

b.

Data: 2012-01-22 12:36:40
Autor: Jasio
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "Budyñ" <bud_yn@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf1ig2$84i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak ³adnie jeszcze nikt nie uj±³ przekaza³: "popracuj nad pozycj±, AZ".

10/10
(:

--
Jasio
vfr etz

Data: 2012-01-22 17:16:01
Autor: AZ
On 01/22/2012 12:36 PM, Jasio wrote:

Tak ³adnie jeszcze nikt nie uj±³ przekaza³: "popracuj nad pozycj±, AZ".

Ja ujmê jeszcze ³adniej i odpowiem wam po katolicku: jebcie siê wszyscy! ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-22 17:19:52
Autor: Arni
W dniu 22.01.2012 17:16, AZ pisze:
On 01/22/2012 12:36 PM, Jasio wrote:

Tak ³adnie jeszcze nikt nie uj±³ przekaza³: "popracuj nad pozycj±, AZ".

Ja ujmê jeszcze ³adniej i odpowiem wam po katolicku: jebcie siê wszyscy!
;-)

kiedy¶ mówi³o siê "kochajcie siê wszyscy" ale wulgaryzacja jêzyka jak widzê i przes³ania ewangelicznego nie ominê³a ;)

--
Arni         Toruñ
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2012-01-22 17:28:58
Autor: Glub
On Sun, 22 Jan 2012 17:16:01 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
> [...]
pozycj±, AZ".

Ja ujmê jeszcze ³adniej i odpowiem wam po katolicku: jebcie siê

A fe... Nieladnie... Mowisz jezykiem nienawisci

:P

--
Glub
przero?ni?ta wrotka SW-T400

Data: 2012-01-22 17:58:15
Autor: AZ
On 01/22/2012 05:28 PM, Glub wrote:

A fe... Nieladnie... Mowisz jezykiem nienawisci

Polak jestem. A teraz mi nie przeszkadzajcie bo idê odmówiæ Modlitwê Polaka.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 16:54:21
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf1gal$nuh$4node2.news.atman.pl...
Jasne. Tyle, ze ja ci podalem konkret, ty za to zadnych. To powiedz
jeszcze czemu do wysilonych sportowych motocykli lalbys cos lepszego -
po co, skoro oleje sie nie roznia?

przeczytaj uwa¿nie co napisa³em wczesniej. Pomogê: nie napisa³em, ze sie nie ró¿ni±. Napisa³em ze dla >>>>normalnego<<<< u¿ytkownika ró¿nice nie maj± znaczenia. Napisa³em ze wy³±czam z moich opinii silniki sportowe - i o nich nie piszê. O silnikach "sportowych" pisac nie zamierzam, i zadnych wskazówek na  ich temat ode mnie nie us³yszysz.

b.

Data: 2012-01-16 16:05:20
Autor: AZ
On 2012-01-16, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

przeczytaj uwa¿nie co napisa³em wczesniej. Pomogê: nie napisa³em, ze sie nie ró¿ni±. Napisa³em ze dla >>>>normalnego<<<< u¿ytkownika ró¿nice nie maj± znaczenia.

Coz za odkrycie. Co to jest normalny uzytkownik i jaki motocykl posiada?
Bo moze dla ciebie normalny uzytkownik to gostek posiadajacy jakiegos
czopka o mocy 30-40 KM z litra jezdzacy na zloty nie przekraczajac 80
km/h?

Napisa³em ze wy³±czam z moich opinii silniki sportowe - i o nich nie piszê. O silnikach "sportowych" pisac nie zamierzam, i zadnych wskazówek na  ich temat ode mnie nie us³yszysz.

Bo poniewaz? No i co to jest sportowy silnik? Czy 160 KM z 1164 ccm to
juz sportowy silnik?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 17:13:23
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jf1hrv$qkr$1node2.news.atman.pl...
Bo poniewaz? No i co to jest sportowy silnik? Czy 160 KM z 1164 ccm to
juz sportowy silnik?

chyba  ¿artujesz... To zwyk³y silnik, mo¿esz nalac oleju z lidla :-)

EOT

b.

Data: 2012-01-17 10:14:24
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-16 16:22, Budyñ pisze:

Ale,  zak³adaj±c ze w lidlu sprzedaj± cokolwiek powy¿ej luxa,  na swoich
zabawkach bez najmniejszego oporu taki test moge przeprowadziæ.

Podobno
PENNASOL Multigrade Super HD 15W40 = W5 CARCARE Engine Oil 15W40
PENNASOL Super Light 10W40 = W5 Ecotech Engine Oil 10W40
PENNASOL Super Pace 5W40 = W5 Supertech Engine Oil 5W40

parametry mozna se na stronie pennasola sprawdzic.

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.

Data: 2012-01-17 10:56:19
Autor: AZ
On 2012-01-17, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
Ale,  zakÅ‚adajÄ…c ze w lidlu sprzedajÄ… cokolwiek powyżej luxa,  na swoich
zabawkach bez najmniejszego oporu taki test moge przeprowadzić.

Podobno
PENNASOL Super Pace 5W40 = W5 Supertech Engine Oil 5W40

Ponoc syntetyk a w karcie produktu:

3.1 General Description
Mineral oil, additives

:-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-17 11:09:42
Autor: AZ
On 2012-01-17, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Z tego co wyczytalem, to maja olej stad:
http://mineraloel-raffinerie.de/

zajmuja sie rafinacja olejow przepracowanych.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-17 12:37:50
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-17 12:09, AZ pisze:

zajmuja sie rafinacja olejow przepracowanych.

No i ? Swiadczy to o zlych parametrach produktu finalnego czy o tym ze da sie zrobic produkt wysokiej jakosci poddajac obrobce odpady? Pytam bo nie wiem. No i czy Motul wyciska bezposrednio z odchodow dinozaura ? ;)
Mnie to wali czy on jest z lupin orzecha, czy z rzepaku czy hipola. Byleby wlasnosci mial odpowiednie.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-17 11:24:36
Autor: Marcin N
[...]

http://www.pennasol.co.hu/en/motor-oils

Trzeba klikn±æ na "MSDS" i doczytaæ parametry. Niewiele ich podaj±.

Obrazek po lewej sugeruje, ¿e te oleje sprzedaj± te¿ w TESCO.

Data: 2012-01-16 17:25:36
Autor: p 47
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych

U¿ytkownik "Budyñ" <bud_yn@gazeta.pl> napisa³ w wiadomoœci news:jf1dhi$naf$1inews.gazeta.pl...
[...]

tak¿e i z tego powodu wci¹¿ sukcesy odnosi wiadomy rudzielec, którym wci¹¿ zachwyca siê znaczna czêœc spo³eczeñstwa mimo, ¿e ten¿e dyma to spo³eczeñstwo  od ty³u i bez wazeliny,- có¿, wg licznych badañ spo³eczeñstwo polskie jest najbardziej w Europie podatne na reklamê i inne tricki marketingowe...

Data: 2012-01-16 17:54:02
Autor: p 47
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych

U¿ytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisa³ w wiadomoœci news:jf1ite$hqt$1news.task.gda.pl...

(...)

[...]

A co do meritum sporu, - uwa¿am, ¿e przy "normalnej" eksploatacji lanie do silnika JAKIEGOKOLWIEK oleju spe³niaj¹cego wymogi producenta pojazdu podane w instrukcji obs³ugi zwykle z naddatkiem zapewnia bezpieczn¹ eksploatacjê silnika i stosowanie oleju o wy¿szych parametrach nic w zasadzie wiêcej nie daje (opócz mo¿e lepszego samopoczucia w³aœciciela;-), poniewa¿:
1.producent, i tylko on, wie jakie za³o¿enia co do wymaganych parametrów smarnych poczyni³ na etapie konstruowania silnika,
2. przeprowadzi³ odpowiednie badania i testy weryfikuj¹ce powy¿sze za³o¿enia
3. te za³o¿enia i testy uwzglêdniaj¹ wymagania wykraczaj¹ce ponad "zwyk³¹" przecietn¹ eksploatacjê pojazdu, bo
4. producentowi pojazdu zale¿y na bezawaryjnej pracy silnika, bo od tego m.in. zale¿y tzw renoma marki bezpoœrednio wp³ywa¹ca na wielkoœæ sprzeda¿y i pod tym katem specyfikowa³ swoje wymagania dot. oleju.
A zatem stosowanie siê do wskazañ z instrukcji ca³kowicie (i zwykle z naddatkiem)  wystarczy do zapewnienia prawid³owej pracy silnika.

Niektórzy uwa¿aj¹, ¿e ów "naddatek" jest tak du¿y, ze wyd³u¿aj¹ np. okres uzytkowania olej a¿ 2-krotnie, ale jest to MZ zbyt ryzykowne, szczególnie w œwietle relacji zysk/mo¿liwa strata.
Z drugiej strony stosowanie w "zwyk³ej" eksploatacji lepszego niz zalecany, a wiêc dro¿szego oleju, to, tak¿e MZ, pewna strata, bo wydatek wiêkszy, a zysk eksploatacyjny , jesli w ogóle wyst¹pi, to znikomy!

Data: 2012-01-17 01:26:08
Autor: Leszek Karlik
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
On Mon, 16 Jan 2012 17:25:36 +0100, p 47 <karolakowie1@wp.pl> wrote:

[...]
- cóż, wg licznych badaÅ„ spoÅ‚eczeÅ„stwo polskie jest najbardziejw Europie  podatne na reklamÄ™ i inne tricki marketingowe...

Poważnie? Wow, to jak te badania są takie liczne to możesz podać
ze dwa?

Niech stracę, wystarczy jedno, z metodologią, wielkością próby itd.

(Śnieg spadł, flejm o olejach na preclach, trololololo :-)))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2012-01-17 12:35:33
Autor: de Fresz
On 2012-01-16 17:25:36 +0100, "p 47" <karolakowie1@wp.pl> said:

 có¿, wg licznych badañ spo³eczeñstwo polskie jest najbardziej w Europie podatne na reklamê i inne tricki marketingowe...

Bezydura. A piszê to po blisko 15 latach pracy w tej bran¿y.

de Fresz

Data: 2012-01-17 12:39:41
Autor: de Fresz
On 2012-01-16 15:51:32 +0100, "Budyñ" <bud_yn@gazeta.pl> said:

[...]

Dobór przyk³adów pokazujê, ¿e napisa³ to ignorant. Zjawisko oczywi¶cie istnieje i jak najbardziej dzia³a, ale jego mechanizm jest bardziej z³o¿ony, a podane przyk³ady zupe³nie od czapki.

de Fresz

Data: 2012-01-18 07:59:23
Autor: Tytus z domQ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Siemka
***"de Fresz"
 Dobór przyk³adów pokazujê, ¿e napisa³ to ignorant. Zjawisko oczywi¶cie
istnieje i jak najbardziej dzia³a, ale jego mechanizm jest bardziej z³o¿ony, a podane przyk³ady zupe³nie od czapki.

Jest zima i nawet ja zaczalem czytac precla zamiast jezdzic wiec zapytam:
moglbys wyjasnic???
RR nie znam ale stalem sie niedawno wyznawca Appla - nienawidze i kocham produkty Jobsa tak jak ok 50% userow telefonow komorkowych na swiecie.

Data: 2012-01-18 15:14:33
Autor: Roman Niewiarowski
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
W dniu 2012-01-18 07:59, Tytus z domQ pisze:
Siemka

szczaua

RR nie znam ale stalem sie niedawno wyznawca Appla - nienawidze i kocham
produkty Jobsa tak jak ok 50% userow telefonow komorkowych na swiecie.

Moze czas sie udac do specjalisty ? :)

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.

Data: 2012-01-18 14:21:15
Autor: AZ
On 2012-01-18, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
RR nie znam ale stalem sie niedawno wyznawca Appla - nienawidze i kocham
produkty Jobsa tak jak ok 50% userow telefonow komorkowych na swiecie.

Moze czas sie udac do specjalisty ? :)

Sugerowalem delikatnie, niestety nie dziala.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 15:26:45
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-18 15:21, AZ pisze:

Sugerowalem delikatnie, niestety nie dziala.

Co sie dziwisz ? Na Ciebie tez nie dziala, ciagle wychwalasz kawausaki

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-18 14:40:37
Autor: AZ
On 2012-01-18, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
Sugerowalem delikatnie, niestety nie dziala.

Co sie dziwisz ? Na Ciebie tez nie dziala, ciagle wychwalasz kawausaki

Wychwalam normalny pelnosprawny motocykl a nie telefon z
funkcjonalnoscia Nokii 3310 w 2012 roku...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-19 08:32:03
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-18 15:40, AZ pisze:

Wychwalam normalny pelnosprawny motocykl

Dobry zart, tynfa wart!

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-16 18:56:33
Autor: doomin13
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
a gdzie ja napisalem zeby kupowac najdrozszy? w ktorym miejscu?
a jesli o to chodzi to bardziej wierze w specyfikacje duzych, uznanych firm typu Castrol, Shell itd itp niz lidla
jaka masz pewnosc ze to co napisane na nalepce na oleju to prawda? malo jest podrob i tanich produktow ktore na nalepkach maja parametry nieosiagalne dla najlepszych producentow?
i wcale tu nie namawiam do kupowania najdrozszych, zebys sie nie czepial bo widze po postach ze sie podgotowales i teraz podpalasz sie do kazdego posta :)

pozdro,
doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2012-01-14 17:49:05
Autor: Hinek
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał

A ile przejezdzales tymi moturami zmieniajac tak olej? Bo pewnie jak
pojezdzisz tak 20-30 kkm to wiele nie zauwazysz...

Mało kto przejeżdża więcej jednym moto. Od lat do różnych motocykli
leję półsyntetyki samochodowe. Nie zwracając uwagi na markę.
W zeszłym roku był to Lotos Semisyntetic i jakiś Elf z promocji w
Makro :) Lałem je do F650, ZR7, Deauwilki, ZRX1200, do kosiarki do trawy
też je leję...aha jeszcze do łańcucha w pile ich używam:)
Parametry tych olejów są zgodne z tym co figuruje w zaleceniach
producentów praktycznie wszystkich motocykli.
Wszystko działa, sypiam spokojnie i z dużą radością obserwuję
dyskusje o olejach prowadzone przez ofiary marketingu.
Dawno nie było tu o olejkach - chętnie sobie poczytam :)

--
Hinek

Data: 2012-01-14 17:33:23
Autor: AZ
On 2012-01-14, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

[...]

No a pozniej drugiemu-trzeciemu wlascicielowi pada panewka albo ma
kompresje 5 atm i jest wielkie zdziwko i gadanie, ze silniki motocyklowe
nie wytrzymuja wiecej niz 100 tys km.

Dolalem kiedys 200-300 ml syntetyka samochodowego na stacji bo musialem
dolac bedac na Nowodworze i co sie okazalo? Ze przy mocniejszym
przyspieszeniu i ostrym starcie sie sprzeglo slizga no ale przeciez
motocyklowe to marketing :-)

Ale spoko, mozesz mnie nazywac ofiara marketingu :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 18:55:18
Autor: Ivam
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jese91$r48$2@node2.news.atman.pl...
No a pozniej drugiemu-trzeciemu wlascicielowi pada panewka albo
[...]

To ja mam serwisowac motor dla siebie czy drugiego-trzeicego-dwudziestegopiatego wlasciciela? Twoj argument jest tak sensowny, jak to, zeby nie przenosic numeru do play, bo inni beda mieli do mnie drozej.

[...]

Nie wiem czym Hinek teraz jezdzi, ale moze jak mial, np. z750 to oleje samochodowe byly bez dodatkow zmniejszajacych tarcie? A teraz np. ma harleya albo innego ducata z suchum sprzeglem?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-01-14 18:28:34
Autor: AZ
On 2012-01-14, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

To ja mam serwisowac motor dla siebie czy drugiego-trzeicego-dwudziestegopiatego wlasciciela? Twoj argument jest tak sensowny, jak to, zeby nie przenosic numeru do play, bo inni beda mieli do mnie drozej.

Pod warunkiem, ze przyszlemu wlascicielowi powiesz: jezdzilem na oleju z
lidla i zmienialem go 4 razy rzadziej niz mowi serwisowka zamiast
jezdzony tylko na syntetyku zmieniany tak czesto jak mowi serwisowka to
wtedy w porzadku i mozesz nawet lac rycynowy. Ja tam serwisuje dla siebie i leje 300V przynajmniej wiem, ze przy zapierdalaniu korba nie wyjdzie bokiem albo, ze sie nie rozkraczy 2000 km od domu.

Nie wiem czym Hinek teraz jezdzi, ale moze jak mial, np. z750 to oleje samochodowe byly bez dodatkow zmniejszajacych tarcie? A teraz np. ma harleya albo innego ducata z suchum sprzeglem?

A moze poszli do lasu? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 00:05:20
Autor: Hinek
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal

jezdzony tylko na syntetyku zmieniany tak czesto jak mowi serwisowka

Do jakiego motocykla serwisówka/manual  mówi ze ma byc tylko olej
SYNTETYCZNY? Podobnie nie znajdziesz nigdzie zalecenia ze ma
byc to olej MOTOCYKLOWY. Znajdziesz tylko wytyczne odnosnie lepkosci,
klasy i nie uzywania olejów syntetycznych z dodatkami zmniejszajacymi
tarcie czyli róznych Eco-Energy itp. . No ale Ty wlales sobie
wlasnie taki i jeszcze sie dziwisz, ze sprzeglo sie slizgalo.
Nawiasem mówiac nie wierze zeby stalo sie to od 100 gram oleju :)
Pisalem o olejach PÓLSYNTETYCZNYCH!Zapewniam cie, ze standardowe
pólsyntetyki takich dodatków nie maja.
Ucieszne jest robienie z silnika kapliczki :)
Niemniej swietym prawem kazdego jest wlewanie super olejów do
swojego moto. Faktem jest ze podnosi to niezwykle samopoczucie,
poprawia libido a nawet u starszych motocyklistów obniza
cholesterol!
Pozdr

--
Hinek

Data: 2012-01-15 11:12:52
Autor: Songoku
W dniu 2012-01-15 00:05, Hinek pisze:

[...]

Tylko domyślam się, że jak sprzedajesz motocykl to nie informujesz o tym, że lałeś bele gówno i wymieniałeć raz na 20 000 km...
Co by nie mówić, masz prawo lać co chcesz tylko ja gdybym miał w porównywalnych pieniądzach kupić moto to od Ciebie był nie kupił(bez obrazy ;)

--
_______
Songoku

Data: 2012-01-15 11:47:32
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "Songoku" <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jeu8r3$4ni$1inews.gazeta.pl...
Co by nie mówiæ, masz prawo laæ co chcesz tylko ja gdybym mia³ w porównywalnych pieni±dzach kupiæ moto to od Ciebie by³ nie kupi³(bez obrazy ;)

jasne jest ze najlepiej kupiæ auto/moto od jakies szurnietego na jego punkcie goscia, który dba lepiej o nie niz o w³asne dziecko. Nawet takich znam, od nich mozna ¶mia³o kupiæ. Chce ktos audi a6, ale w dieslu, nikt nie chce wzi±æ  :-)

b.

Data: 2012-01-15 12:43:58
Autor: Arni
W dniu 15.01.2012 11:47, Budyñ pisze:

[...]

jak to jest s³ynny V6 to sie nie dziwie :)

Data: 2012-01-16 15:35:46
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "Arni" <arni@no.spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jeue52$ld5$1inews.gazeta.pl...

Arni z cicha aczytacz :-)))

jak to jest s³ynny V6 to sie nie dziwie :)

chyba nie jest. Wystarczy ze diesel.

b.

Data: 2012-01-15 14:52:43
Autor: Songoku
Por�wnanie zaawansowanych parametr� w olej�w silnikowych

W dniu 2012-01-15 11:47, Budy pisze:

jasne jest ze najlepiej kupi� auto/moto od jakies szurnietego na jego
punkcie goscia, kt�ry dba lepiej o nie niz o w�asne dziecko. Nawet takich
znam, od nich mozna �mia�o kupi�. Chce ktos audi a6, ale w dieslu, nikt nie
chce wzi��  :-)

Jeśli uważasz dbałość o sprawność techniczną auto/moto za przejaw niezdrowego przywiązania do rzeczy martwych i "szurniętości"...

Przecież to są PODSTAWY...i jak tu kupować później używane spręty w Polszy jak nawet wśród tak zacnej i szacownej braci motocyklowej panuje takie podejście do tematu...echhhh

--
_______
Songoku

Data: 2012-01-15 14:03:33
Autor: AZ
On 2012-01-15, Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> wrote:
[...]

Wiesz, jak sie robi 2000 km rocznie a ma wymiane co 10000 to 20 PLN na
litrze oleju robi niezla roznice ;-)

A ja ofiara marketingu zmieniam 5 razy w roku Motula 300V.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 15:44:32
Autor: Songoku
W dniu 2012-01-15 15:03, AZ pisze:

A ja ofiara marketingu zmieniam 5 razy w roku Motula 300V.

Artur może się spotkamy przy piwie to się wygadasz... ;)

--
_______
Songoku

Data: 2012-01-15 15:01:18
Autor: Budyñ
Por?wnanie zaawansowanych parametr?w olej?w silnikowych
U¿ytkownik "Songoku" <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jeulnc$gag$1inews.gazeta.pl...
Je¶li uwa¿asz dba³o¶æ o sprawno¶æ techniczn± auto/moto za przejaw niezdrowego przywi±zania do rzeczy martwych i "szurniêto¶ci"...

sprawnosc techniczna i przesadna dba³o¶æ to dwie ró¿ne sprawy...  Tak dla przyk³adu -jak urwie siê ¶ruba do normalny cz³owiek j± wymieni,  ten drugi te¿ j± wymieni -ale na orygina³.

b.

Data: 2012-01-15 16:37:16
Autor: Piotr Rezmer
Budyñ pisze:

sprawnosc techniczna i przesadna dba³o¶æ to dwie ró¿ne sprawy...  Tak dla
przyk³adu -jak urwie siê ¶ruba do normalny cz³owiek j± wymieni,  ten drugi
te¿ j± wymieni -ale na orygina³.

Lekko [NTG]. Kilka miesiêcy temu kupi³em do samochodu odpowiednik anteny dachowej. Zakup w ASO, sprzedawca te¿ proponowa³ tañszy zamiennik. Miesi±c temu przed wjazdem na myjnie wykrêcam antenê. Palcami ukrêci³em i urwa³em gwintowan± koñcówkê. Teraz czeka mnie zabawa z nawiercaniem i wykrêtakiem. Pewnie chiñska stal. Teraz chêtnie cofn±³bym czas i kupi³ oryginaln± antenê.
Akurat ¶rubki i ¶rubokrêty chcia³bym mieæ dobrej jako¶ci. Nie lubiê jak naciêcie na g³ówce zanika, albo koñcówka ¶rubokrêta kruszy siê po pierwszym u¿yciu (np. s³ynne narzêdzia Topex  seria standard).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-01-17 10:01:47
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-15 16:37, Piotr Rezmer pisze:

Akurat ¶rubki i ¶rubokrêty chcia³bym mieæ dobrej jako¶ci.

Wiec idziesz do sklepu ze srubami i kupujesz sobie srubki 8.8* i cieszysz sie dobra jakoscia, za umiarkowana cene. Nie musi byc w woreczku 'genuine bmw/honda/kawasuzyki'.

naciêcie na g³ówce zanika, albo koñcówka ¶rubokrêta kruszy siê po
pierwszym u¿yciu (np. s³ynne narzêdzia Topex seria standard).

Jak kupujesz narzedzia z gownolitu to takie sa efekty. Ale np kupilem komplet kluczy honitona i sprawuja sie bardzo dobrze, a byly duuuzo tansze od kompletu proxxona.

pozdr
newrom
* lub o innych parametrach wg potrzeb.
--
RD07 - do¿ywocie.

Data: 2012-01-17 11:06:26
Autor: Tytus z domQ
Por?wnanie zaawansowanych parametr?w olej?w silnikowych
Siemka
"Roman Niewiarowski"
Ale np kupilem komplet kluczy honitona i sprawuja sie bardzo dobrze, a byly duuuzo tansze od kompletu proxxona.

Skad wiesz jak masz hondem???

Data: 2012-01-17 11:25:38
Autor: Roman Niewiarowski
Por?wnanie zaawansowanych parametr?w olej?w silnikowych
W dniu 2012-01-17 11:06, Tytus z domQ pisze:

Skad wiesz jak masz hondem???

Bo mam tez motocykl i silnik zaburtowy suzuki :)
No i do hondy czasami trzeba przykrecic jakis bajer, w stylu uchwytu do dzipijesa albo kwiatuszki zamiast ciezarkow kierownicy

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.

Data: 2012-01-15 22:57:22
Autor: Kuczu
Por?wnanie zaawansowanych parametr?w olej?w silnikowych
W dniu 2012-01-15 15:01, Budy pisze:
U�ytkownik "Songoku"<"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>  napisa� w wiadomo�ci
Je�li uwa�asz dba�o�� o sprawno�� techniczn� auto/moto za przejaw
niezdrowego przywi�zania do rzeczy martwych i "szurni�to�ci"...

sprawnosc techniczna i przesadna dba�o�� to dwie r�ne sprawy...  Tak dla
przyk�adu -jak urwie si� �ruba do normalny cz�owiek j� wymieni,  ten drugi
te� j� wymieni -ale na orygina�.

Czesto jest tak ze tylko oryginalna pasuje. Zamiennikow brak.

Data: 2012-01-15 21:04:33
Autor: Jacot
Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> wrote:

Je¶li uwa¿asz dba³o¶æ o sprawno¶æ techniczn± auto/moto za przejaw niezdrowego przywi±zania do rzeczy martwych i "szurniêto¶ci"...

Ojtam,ojtam, dbalosc oparta o wiedze techniczna ma sens a dbalosc
oparta na wierze zalicza sie  do innego gatunku.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-01-15 11:31:22
Autor: AZ
On 2012-01-14, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

[...]
Ale czemu producent mialby zmuszac uzytkownika do lania drogiego oleju
skoro na okresie gwarancyjnym moto przejedzie spokojnie na oleju z
Lidla?

No ale Ty wlales sobie
wlasnie taki i jeszcze sie dziwisz, ze sprzeglo sie slizgalo.
Nawiasem mówiac nie wierze zeby stalo sie to od 100 gram oleju :)

A skad Ty wiesz co ja wlalem? Wlalem specjalnie ten bez takich oznaczen
i nie 100 gram a 200-300 ml.

[...]

Grunt, ze sie nie dales wydymac marketerom! Tylko pozniej dziwic sie, ze
na polskim rynku jest tyle zarznietego padla jak jeden z drugim leje
olej z Lidla i jezdzi na nim po 20 tysiecy kilometrow, no ale nie robia
z silnika kapliczki... Do R1 czy innego gixxera tez bys nalal
najtanszego polsyntetyka? --
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 15:01:40
Autor: Hinek
[...]

Sądzisz że producentom motocykli nie zależy na opini użytkowników
o marce? Będą zalecać materiały eksploatacyjne które zarżną ich
wyrób zaraz po upływie gwarancji? No wybacz..Na image marki
pracuje się długo i jest to najcenniejsza rzecz dla firmy.

Powiedzmy wprost: debile z Hondy czy innego Suzuki opracowali
specyfikację wymaganych materiałow eksploatacyjnych nie konsultując
siÄ™ Arturem!!!! Barany.

A skad Ty wiesz co ja wlalem? Wlalem specjalnie ten bez takich oznaczen
i nie 100 gram a 200-300 ml.

A ja twierdzę że tak nie było. Dolałeś 10 procent oleju. Nawet
gdyby był to olej "ekologiczny" w żaden sposób taka ilość nie
wpłynęła by na pracę sprzęgła - no chyba że już było ono
zarżnięte.

Do R1 czy innego gixxera tez bys nalal
najtanszego polsyntetyka?

Ja przestrzegam zaleceń serwisowych producentów.
To takie proste - ale nie dla wszystkich.
Ty uważasz że jesteś mądrzejszy od producenta.
Nie znajdziemy wspólnego języka w tej sprawie.

--
Hinek

Data: 2012-01-15 14:10:10
Autor: AZ
On 2012-01-15, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

A ja twierdzę że tak nie było. Dolałeś 10 procent oleju. Nawet
gdyby był to olej "ekologiczny" w żaden sposób taka ilość nie
wpłynęła by na pracę sprzęgła - no chyba że już było ono
zarżnięte.

Kurwa tak to tylko na preclu moze byc. W silniku mam 4 litry oleju,
bylem na Nowodworze od rana, jezdzilem bez problemu, pojechalem na
stacje, dolalem oleju i praktycznie juz nie pojezdzilem bo sprzeglo
zrywalo sie nawet na 3 biegu a ostry start to jakbym na polsprzegle
jechal. A zarzniete sprzeglo - jezdzi do teraz normalnie, czyli pewnie 30-40 kkm przejechalo od tamtego momentu.

http://www.youtube.com/watch?v=EdSQrp-lvNk obejrzyj sobie od 0:42.

No ale Ty uwazaj sobie co uwazasz. Jeszcze mi powiedz, ze jestem
sprzedawca Motula czy innego Castrola.

Ja przestrzegam zaleceń serwisowych producentów.
To takie proste - ale nie dla wszystkich.
Ty uważasz że jesteś mądrzejszy od producenta.
Nie znajdziemy wspólnego języka w tej sprawie.

Mowilem, jak dla mnie mozesz jezdzic na rycynowym albo na Lux10
zmieniajac go 4 razy rzadziej, tylko racz poinformowac o tym przyszlego
nabywce.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 15:28:03
Autor: zefir
W dniu 2012-01-15 15:10, AZ pisze:
On 2012-01-15, Hinek<hinek.nic@tlen.pl>  wrote:

[...]

Fatalna pozycja prawej dłoni na manetce.

--
pzdr.
zefir

Data: 2012-01-15 15:43:24
Autor: Songoku
Porównanie zaawansowanych paramet rów olejów silnikowych
W dniu 2012-01-15 15:10, AZ pisze:

Kurwa tak to tylko na preclu moze byc.

I się ludzie dziwią, że usnet umiera...smutne acz prawdziwe...

--
_______
Songoku

Data: 2012-01-15 17:43:35
Autor: AZ
On 2012-01-15, Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> wrote:
Kurwa tak to tylko na preclu moze byc.

I się ludzie dziwią, że usnet umiera...smutne acz prawdziwe...

Jak Internet sobie poradzi bez tych wszystkich najmadrzejszych co to
wiedza wszystko i wszystko widzieli?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 15:52:02
Autor: Hinek
[...]

Powyżej dobitny dowód na nieprzemakalność umysłową.
Ja o zupie - Ty o dupie

Ja twierdzę że przestrzegam zaleceń serwisowych producenta
czyli m.in. używam olejów zgodnych ze specyfikacją, przestrzegam
interwało wymiany etc.

Ty piszesz że mogę lać Lux 10 i żebym informował następnego
nabywcę...O tym że motocykl był serwisowany zgodnie z tym co
zalecił producent?

Taaa, cóż tu można dodać?
Życzę wielu szczęśliwych chwil z Motulem 300V
Ma tak piękne opakowanie....i zapach ...taki czarowny
Pozdr

--
Hinek

Data: 2012-01-15 17:42:18
Autor: AZ
On 2012-01-15, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

[...]

To mnie sie z Budyniem pomyliles, przepraszam.

Taaa, cóż tu można dodać?
Życzę wielu szczęśliwych chwil z Motulem 300V
Ma tak piękne opakowanie....i zapach ...taki czarowny

Rozumiem, ze zazdroscisz? Ja przy kupnie moto wiedzialem, ze to nie jest
tanie hobby. To moze chce ktos kupic 12 litrow 300V z przebiegiem 6 kkm? Oddam za 5
PLN/litr.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 19:22:36
Autor: Budyñ
PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jev35p$2ra$2node2.news.atman.pl...
Ty piszesz ¿e mogê laæ Lux 10 i ¿ebym informowa³ nastêpnego
nabywcê...O tym ¿e motocykl by³ serwisowany zgodnie z tym co
zaleci³ producent?

To mnie sie z Budyniem pomyliles, przepraszam.

hehehe, cz ja pisa³em ze je¿dze na luxie? Ale fakt, nie ³ykam reklam jak pelikan, w moim latadle u¿ywam najtañszego full-syntetyka, a nie np. mobil1. A z ciekawostek -ten olej którego uzywam ma lepsz± charakterystyke ni¿ wspomniany mobil1 a jest 3x tañszy. I nie boje sie ze mi obetnie silnik przy niskim lataniu, co by³oby nieco bardziej zabawne niz zgasniecie silnika w motongu.

b.

Data: 2012-01-15 18:28:19
Autor: AZ
On 2012-01-15, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

[...]

No popatrz a ja sie nie kierowalem reklama tylko charakterystyka i leje
Motula. To pochwalisz sie co lejesz, czy sie wstydzisz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 20:16:27
Autor: Budyñ
PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jev5s2$2ra$5node2.news.atman.pl...
No popatrz a ja sie nie kierowalem reklama tylko charakterystyka i leje
Motula. To pochwalisz sie co lejesz, czy sie wstydzisz?

moje latad³o to dwusów - leje taki http://www.olejemidland.pl/sklep/olej-silnikowy-micro-hd-2-cycle-syntetyczny/178

specyfikacja jaso-fd, a mobil1 ma tylko jaso-fc o ile pamietam.

b.

Data: 2012-01-15 12:37:00
Autor: lesor
PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
On 15 Sty, 20:16, "Budyñ" wrote:
U¿ytkownik "AZ" napisa³:

> No popatrz a ja sie nie kierowalem reklama tylko charakterystyka i leje
> Motula. To pochwalisz sie co lejesz, czy sie wstydzisz?

> [...]

Na tej stronie sa oleje co maja dopiski: "do motocykluf (Motorcycle)".
Nie bedac inzynierem wydzialu Mechaniki o specjalnosci "smarowanie
silnika" oraz leniwcem w zakresie czytania instrukcji obslugi, chyba
powinienem wybierac oleje z takim wlasnie napisem...

--
pozdrawiam,
lesor

Data: 2012-01-15 19:24:19
Autor: AZ
On 2012-01-15, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

moje latad³o to dwusów - leje taki http://www.olejemidland.pl/sklep/olej-silnikowy-micro-hd-2-cycle-syntetyczny/178

specyfikacja jaso-fd, a mobil1 ma tylko jaso-fc o ile pamietam.

Myslalem ze to grupa motocyklowa i temat a wlasciwie tresc pierwszego
postu wskazywala na oleje 4T wiec co mi tu pokazujesz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 20:45:13
Autor: Budyñ
PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jev952$a09$1node2.news.atman.pl...
Myslalem ze to grupa motocyklowa i temat a wlasciwie tresc pierwszego
postu wskazywala na oleje 4T wiec co mi tu pokazujesz?

pokazuje ci, ze mo¿na laæ taniej a równie dobrze, a olej który wskaza³em ma zastosowanie równiez w moturach, wiec nie wykrêcaj kota ogonem ze NTG.
Ale co ja ci bede gada³ -lej najdro¿szy jaki zdo³asz kupiæ -zapewniam cie ze motur bedzie ci dobrze s³u¿y³. Co prawda równie dobrze jak gdybys la³ cos troche powy¿ej wspomnianego luxa, no ale g³upio tak przed kumplami....

b.

Data: 2012-01-15 19:54:49
Autor: AZ
On 2012-01-15, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:
[...]

No to ja Ci zarzuce link do oferty Biedronki z piwem za 1,20 PLN i
powiem ze mozna sie rownie tanio tak samo najebac... Litosci... temat
byl konkretny.

[...]

Ale czytac umiesz? Pisalem czym sie kieruje przy wyborze oleju. Dobrze,
ze przynajmniej Ty nie dales sie wydymac marketerom!

Oczywiscie mozesz tez sie smiac z ofiar marketingu kupujacych nowe
motocykle za kupe hajsu sam jezdzac Komarkiem no bo przeciez tez
jedziesz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 21:11:08
Autor: Budyñ
PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jevau8$b5q$1node2.news.atman.pl...
Ale czytac umiesz? Pisalem czym sie kieruje przy wyborze oleju. Dobrze,

jakos mi uknê³o, zapewne parametrami. Zapewne hiper parametrami. Zapewne takimi które ma olej jesli nie najdro¿szy to ten z górnej pó³ki, czyz nie tak? ;)

Oczywiscie mozesz tez sie smiac z ofiar marketingu kupujacych nowe
motocykle za kupe hajsu sam jezdzac Komarkiem no bo przeciez tez
jedziesz?

A tu i owszem, po wyjechaniu z salonu auto/moto od razu traci. Wola³bym cos 2-letniego z pe³na histori± serwisow±, nabywca juz zap³aci³ frycowe, mo¿na braæ...

b.

Data: 2012-01-15 20:24:31
Autor: AZ
On 2012-01-15, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:
[...]

Ale wypowiesz sie jakos konstruktywnie czy tak bedziesz sobie pisal dwa
po trzy?

Czy ja gdziekolwiek pisalem ze wszystko najdrozsze/z wyzszej polki od
razu jest zajebiste? To tak samo jak niektorzy sprowadzaja olej ze
stanow bo jest amerykanski.

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produkty.htm

Nawet tutaj widac jak oleje wiodacych marek wypadaja diametralnie roznie
w roznych testach. Niby Valvoline, znana dobra marka a nie przechodzi
testu odpornosci na scinanie i z SAE40 robi sie SAE30 - chyba nie
powiesz, ze to jest bez wplywu na silnik.A

[...]

Ale po co dwuletniego skoro sa jezdzace dwudziesto czy
trzydziestoletnie? --
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 08:32:27
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Porównanie zaawansowanych parametrà ³w olejów silnikowych
AZ napisał(a):
A skad Ty wiesz co ja wlalem? Wlalem specjalnie ten bez takich oznaczen
i nie 100 gram a 200-300 ml.

Czekaj czekaj, mimo lania drogiego oleju, ten zajebisty silnik bierze Ci olej? :)))))) No i nie glupio Ci, ze dales sie nabrac marketingowcom? Obiecywali ze silnik nic sie nie zuzyje, jak bedziesz lal ich olej :)))

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-01-16 08:51:33
Autor: Roman Niewiarowski
Porównanie zaawansowanych parametrà ³w olejów silnikowych

Czekaj czekaj, mimo lania drogiego oleju, ten zajebisty silnik bierze Ci
olej? :))))))

ej, ale AZ pisze o odsniezarce, tak ? Bo przeciez zajebiste kawasaki na pewno by nie bralo oleju!

Obiecywali ze silnik nic sie nie zuzyje, jak bedziesz lal ich olej :)))

No i sie nie zuzyl!

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-16 12:51:47
Autor: AZ
On 2012-01-16, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:

Czekaj czekaj, mimo lania drogiego oleju, ten zajebisty silnik bierze Ci olej? :)))))) No i nie glupio Ci, ze dales sie nabrac marketingowcom? Obiecywali ze silnik nic sie nie zuzyje, jak bedziesz lal ich olej :)))

Taka juz natura silnikow 4T, kazdy przy katowaniu 2 godziny caly czas
pod czerwonym polem cos tam wezmie, jak pojechalem mialem prawie
minimum, zeszlo do minimum, dolalem do maksimum.

No i czy ja gdzies mowilem, ze silnik sie nie zuzyje i bedzie wieczny
jak tylko bede lal ich olej? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-17 10:43:59
Autor: cpt. Nemo
PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jeude9$cbc$1node2.news.atman.pl...

Ale czemu producent mialby zmuszac uzytkownika do lania drogiego oleju
skoro na okresie gwarancyjnym moto przejedzie spokojnie na oleju z
Lidla?

Alez producent do niczego nie zmusza :)
Po prostu podaje parametry oleju, bez wskazywania na konkretna marke.
Zazwyczaj lokalni dealerzy zawieraja umowy z producentami oleju po to zeby go miec za odpowiednio niska cene i ten olej propaguja na swoim obszarze dzialania.
Ot tak to wyglada z mojego punktu widzenia.

Nemo

Data: 2012-01-17 12:06:59
Autor: de Fresz
On 2012-01-17 10:43:59 +0100, "cpt. Nemo" <cpt.nemo@aster.pl> said:

[...]

Czasem to jednak producent moturów/samochodów zawiera umowê z producentem olejów - st±d loga tych drugich w reklamach tych pierwszych. Ale w ka¿dej serwisówce, któr± widzia³em by³ zawsze dopisek "olej xxxx (np. genuine Honda, Agip co¶tam itp.) lub równowa¿ny o parametrach x, y, z".

de Fresz

Data: 2012-01-16 01:47:42
Autor: doktorski
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
W dniu niedziela, 15 stycznia 2012, 00:05:20 UTC+1 u¿ytkownik Hinek napisa³:

Znajdziesz tylko wytyczne odnosnie lepkosci,
klasy i nie uzywania olejów syntetycznych z dodatkami zmniejszajacymi
tarcie czyli róznych Eco-Energy itp. .
Pytanie: pierwsza z brzegu serwisowka mowi, ze rekomendowany jest olej "AGIP CITY HI TEC 4T". Jak to ma sie do Twojego stwierdzenia?

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-01-16 19:48:40
Autor: Hinek
PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
U¿ytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisa³

Pytanie: pierwsza z brzegu serwisowka mowi, ze rekomendowany jest olej
"AGIP CITY > HI TEC 4T". Jak to ma sie do Twojego stwierdzenia?

A konkretnie od jakiego moto? Czy jest tam napisane nale¿y u¿ywaæ TYLKO
tego oleju? Nie podano szerszej specyfikacji wymaganego oleju?
Twierdzisz ¿e wlanie oleju innego producenta zniszczy silnik?
Wierzysz ¿e w³osi produkuj± silniki, które trawi± tylko wyroby
f-my Agip?
Olej dopiera siê na podstawie wymaganych parametrów - a nie producenta.
To ¿e np. Moto Guzzi rekomenduje Agipa znaczy tylko ¿e podpisali
stosown± umowê biznesow± i nic wiêcej.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2012-01-17 10:06:32
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-16 10:47, doktorski pisze:

Pytanie: pierwsza z brzegu serwisowka mowi, ze rekomendowany jest olej "AGIP CITY HI TEC 4T". Jak to ma sie do Twojego stwierdzenia?

I nie ma zadnego dopisku ze 'lub podobny' albo 'inny 10w40' ?
Co to za serwisowka ?

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.

Data: 2012-01-15 12:23:50
Autor: Ivam
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jeshgg$uuj$1@node2.news.atman.pl...
Pod warunkiem, ze przyszlemu wlascicielowi powiesz: jezdzilem na oleju z
lidla i zmienialem go 4 razy rzadziej niz mowi serwisowka zamiast

A jak powiem, ze jezdzilem na 300V a naprawde jezdzilem na 5100 to myslisz, ze nowy wlasciciel mi na 100% uwierzy?

Ja jak kupowalem moto to bralem tansze, ale:
- rozrzad (lancuch) do roboty
- naped do wymiany
- olej - zagadka co bylo wlane, bo nie mialem zaufania do sprzedawcy, po prostu sprawdzilem kompresje. Bylo po 15,5 na trzech i 15 na jednym cylindrze, wiec ok.

i leje 300V przynajmniej wiem, ze przy zapierdalaniu korba nie wyjdzie
bokiem albo, ze sie nie rozkraczy 2000 km od domu.

Pokaz mi silnik, ktory nie daje zadnych oznak zdychania, nie bierze oleju, nie kopci, etc. i nagle, sam z siebie (wlasciwie to z powodu zlego oleju) pada. Juz bardziej prawdopodobne, ze uszczelka pod glowica padnie, albo alternator, albo pompa wody, albo...

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-01-15 11:52:28
Autor: AZ
On 2012-01-15, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:
[...]

Jezeli bys mi powiedzial, ze jezdziles na oleju z Lidla i zmieniales go
4 razy rzadziej to bym Ci uwierzyl.

[...]

Mam znajomego ktory wybral sie na "szybka traske" 600tka, wrocil, odstawil
moto a na drugi dzien odpalil i chodzilo jak sieczkarnia, po rozebraniu
okazalo sie ze ruina, panewki poprzycierane, walki rozrzadu tez.
Zapytalem go na czym jezdzil to powiedzial, ze nie pamieta ale cos
taniego. Wiec albo wlasnie bylo jezdzone na byle czym i wyszlo akurat
wtedy albo to byleco nie dalo rady w takich warunkach.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-15 17:39:16
Autor: Ivam
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jeuelq$dbu$1@node2.news.atman.pl...
Jezeli bys mi powiedzial, ze jezdziles na oleju z Lidla i zmieniales go
4 razy rzadziej to bym Ci uwierzyl.

A jakbym Ci powiedzial, ze nie pamietam to co wtedy? Zaufalbys mi i pomyslal, ze dobry olej, czy naplulbys mi w twarz i poszedl sobie? Bo na serio nie pamietam - na pewno kiedys nalalem motula 5000, 5100 i jakiegos jeszcze, teraz mam chyba motorexa, mialem tez orlenowski i mialem i dolewalem tez olej firmy W5 z lidla (autentycznie szybko potrzbowalem cos dolac, a nie bylo co). Z niego szybko zrezygnowalem, bo w okienku od poziomu zauwazylem, ze pieni sie jak dobre mydlo.

Mam znajomego ktory wybral sie na "szybka traske" 600tka, wrocil, odstawil
moto a na drugi dzien odpalil i chodzilo jak sieczkarnia, po rozebraniu

Jechal, bylo ok? Zanych stukan, cykan, braku mocy, etc.? Zgasil i na nastepny dzien odpalil i juz nie bylo ok? Moze ten olej mu zjadl panewke przez noc? To napewno byly te wszystkie nano-costam.

Kumpel kiedys zakatowal RF'ke 900. Jak jechalismy to silnik zaczal cichutko cykac. Jak sie zatrzymal to cykanie przypominalo konczenie sie lancucha rozrzadu. Zgasil silnik. Odpalil i sie okazlo, ze chodzi - jak to okresliles - jak sieczkarnia. Silik dawal znaki, ze cos nie tak - nie brzmialo to jakby zdychal, ale cos bylo slychac. Nawet sie udalo do domu dotoczyc. Zeby bylo zabawniej to kumpel lal na 100% dobry, motocyklowy olej - z niego taki maniak jak z Ciebie - czesci z ASO, maszyna wydmuchana, wychuchana, olej dobry, plyn do chlodnicy markowy, nawet plyn hamulcowy nie mogl byc z orlenu, tylko motul czy inna magura, wszystkie linki oryginalne, motocykl u niego od nowosci.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-01-15 17:37:58
Autor: AZ
On 2012-01-15, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

[...]

Napewno bys dostal minusika ;-) No jak potrzebowalem dolac to tez
dolalem to co bylo, bo lepsze byle co niz nic na krotka chwile. No i
czemu tani niczym nie rozniacy sie olej od tych marketingowych sie
pienil??

Jechal, bylo ok? Zanych stukan, cykan, braku mocy, etc.? Zgasil i na nastepny dzien odpalil i juz nie bylo ok? Moze ten olej mu zjadl panewke przez noc? To napewno byly te wszystkie nano-costam.

No pewnie tez poobgryzal wszystko przez ta noc bo nie bylo tam niczego
co by trzymalo wymiar, ja nie mowie, ze to stalo sie od jednej jazdy,
pewnie trwalo dosc dlugo a wyszlo podczas tej szybszej.

[...]

Te ale czemu pierdolisz jakies glupoty, ze ze mnie jest maniak? Gdzie ja
pisalem ze kupuje czesci w ASO (oprocz tych ktore sa do dostania tylko w
ASO), ze plyn do chlodnicy leje markowy tak jak hamulcowy? Plyn do chlodnicy leje taki jak maja w markecie przy okazji zakupow do
domu, a hamulcowy kupuje to co jest na stacji czyli rozne Orleny czy
inne Organiki. Jedynie na oleju nie oszczedzam.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 17:16:31
Autor: Ivam
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jev2tl$2ra$1@node2.news.atman.pl...
No i
czemu tani niczym nie rozniacy sie olej od tych marketingowych sie
pienil??

Mobil 1 tez sie pienil. A niby markowy i dobry.

ja nie mowie, ze to stalo sie od jednej jazdy,
pewnie trwalo dosc dlugo a wyszlo podczas tej szybszej.

Ototototooto! Na 100% nie stalo sie od razu i na 100% - zatem Twoja teoria, ze lejac dobry olej ustrzezesz sie od awarii silnika 2kkm od domu jest nieco mylna. Chodzi mi o to, ze jak silnik daje jakies znaki, ze cos nie tak to nie wybieram sie w daleka trase. I zadna wymiana oleju nie pomoze jesli lancuch rozrzadu nie wymieniany od 150kkm, a zawory nie regulowane w ogole.

Te ale czemu pierdolisz jakies glupoty, ze ze mnie jest maniak?

Takie odnioslem wrazenie po Twoich postach - w tym i innych watkach. Nie bierz tego do siebie - maniak (w kontekscie motocyklowym) wcale nie jest negatywnym okresleniem.

Gdzie ja
pisalem ze kupuje czesci w ASO (oprocz tych ktore sa do dostania tylko w
ASO), ze plyn do chlodnicy leje markowy tak jak hamulcowy?

Sa tacy co zamiast kupowac w ASO kupuja na szrocie - np. ja ostatnio kupilem wentylator od chlodnicy na szrocie, bo w ASO bylo zdecydowanie zbyt drogo;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-01-18 16:21:01
Autor: AZ
On 2012-01-18, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

Mobil 1 tez sie pienil. A niby markowy i dobry.

Nigdzie nie pisalem ze Mobil jest super ani wszystkie "marketingowe"
oleje.

[...]

No i co? Od lancucha rozrzadu czy zaworow zuzyly sie panewki, gladzie
cylindrow i walki rozrzadu? Interesujace. A podczas tej jazdy
prawdopodobnie sie wszystko poprzecieralo bo bylo fioletowe przy
rozbiorce - czyzby utrata lepkosci gownianego oleju?

Takie odnioslem wrazenie po Twoich postach - w tym i innych watkach. Nie bierz tego do siebie - maniak (w kontekscie motocyklowym) wcale nie jest negatywnym okresleniem.

No to slabe odniosles wrazenie.

[...]

Ale czytasz czy tylko piszesz? Cytuje:
"oprocz tych ktore sa do dostana tylko w ASO"

tlumacze: nie mozna kupic zamiennika ani dostac czesci w sensownym
stanie na allegro/szrocie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 17:44:41
Autor: de Fresz
On 2012-01-18 17:21:01 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

[...]

To co opisujesz IMHO ¶wiadczy raczej o powa¿nych problemach w tym silniku z uk³adem smarowania (np. pad pompy oleju) lub ch³odzenia i raczej nawet najcudniejszy w ¶wiecie olej by nie uratowa³ sytuacji. No ale je¶li chcesz wierzyæ, ¿e by³oby inaczej, to psze ba³dzo, w ró¿ne g³upotki ludzie wierz±, w chodzenie po wodzie np. ;-)

de Fresz

Data: 2012-01-18 16:54:10
Autor: AZ
On 2012-01-18, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

[...]

To co opisujesz IMHO świadczy raczej o poważnych problemach w tym silniku z układem smarowania (np. pad pompy oleju) lub chłodzenia i raczej nawet najcudniejszy w świecie olej by nie uratował sytuacji. No ale jeśli chcesz wierzyć, że byłoby inaczej, to psze bałdzo, w różne głupotki ludzie wierzą, w chodzenie po wodzie np. ;-)

Wez mnie chlopie wytlumacz jak moze pasc pompa oleju - tak mocno
skomplikowane urzadzenie? No i jak mozna zrobic fioletowe krzywki walkow
rozrzadu nie gotujac przy tym wody w ukladzie chlodzenia?

Skoro znajomy na pytanie co bylo w silniku odpowiedzial "nie wiem" to i
znaczy ze moglbys jakis stary olej albo niewiadomo co. Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 18:22:06
Autor: de Fresz
On 2012-01-18 17:54:10 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

[...]

M³otki te¿ siê psuj±, moja osobista rodzicielka szczeniêciem bêd±c zepsu³a jednemu kowalowi nastokilogramowe kowad³o (serio), a Ty oczekujesz ¿e pompa oleju bêdzie niezniszczalna? Zreszt± to by³a taka zupe³nie lu¼na hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacz±³bym w³a¶nie od uk³adu smarowania. Jako¶æ oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobn± przyczyn± rozsypki ca³ego silnika, chyba ¿e mia³ ze 100kkm (olej, nie silnik).

 No i jak mozna zrobic fioletowe krzywki walkow
rozrzadu nie gotujac przy tym wody w ukladzie chlodzenia?

Akurat pod pokryw± zaworow± olej ma wzglêdnie letkie ¿ycie (w porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), wiêc napisz proszê jak sobie wyobra¿asz mechanizm powstania takich uszkodzeñ z powodu kiepskiej jako¶ci oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafiê bez trudu. Z powodu z³ej jego jako¶ci - jako¶ nie. Ale niew±tpliwie o czym¶ mogê nie wiedzieæ.

Skoro znajomy na pytanie co bylo w silniku odpowiedzial "nie wiem" to i
znaczy ze moglbys jakis stary olej albo niewiadomo co.

Albo najlepsiejszy hiperwypassyntetyk wlany mu przez serwis.

Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

Pod warunkiem ¿e przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów ró¿nych innych przepracowanych. Mo¿emy siê umówiæ w pó³ drogi.

de Fresz

Data: 2012-01-18 17:39:42
Autor: AZ
On 2012-01-18, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

Młotki też się psują, moja osobista rodzicielka szczenięciem będąc zepsuła jednemu kowalowi nastokilogramowe kowadło (serio), a Ty oczekujesz że pompa oleju będzie niezniszczalna? Zresztą to była taka zupełnie luźna hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacząłbym właśnie od układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie silnik).

Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
cisnienia. A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
za silnik i olej?

Akurat pod pokrywą zaworową olej ma względnie letkie życie (w porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), więc napisz proszę jak sobie wyobrażasz mechanizm powstania takich uszkodzeń z powodu kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś mogę nie wiedzieć.

No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly. Mechanizm tych
uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
mineralne. Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?
Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.

No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 17:42:35
Autor: AZ
On 2012-01-18, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]

Taki ciekawy dokument jeszcze:

http://www.synthetic-oil-tech.com/MC%20White%20paper-g2156.pdf

Widac, ze oleje jednak sie roznia. Co prawda dokument pewnie
sponsorowany przez AMSOIL i chyba ktos to kiedys tu wrzucal.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 19:36:46
Autor: Tmek
On 2012-01-18, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Tu masz test w ktorym opisuja roznice w dodatkach pomiedzy moto a auto olejami.
W tym Amisol nie wyroznia sie.
http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html

pzdr

Data: 2012-01-18 23:15:47
Autor: AZ
On 2012-01-18, Tmek <Tmek@dom.ek> wrote:

Tu masz test w ktorym opisuja roznice w dodatkach pomiedzy moto a auto olejami.
W tym Amisol nie wyroznia sie.
http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html

Ten dokument nie wrzucilem jako czesci dyskusji "olej moto vs olej
samochodowy" tylko jako zbior wynikow testow pokazaujacy ze olej olejowi
nie rowny a nie ktorzy twierdza ze nie ma roznicy jaki olej. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 20:17:58
Autor: Ivam
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jf704s$j36$1@node2.news.atman.pl...
Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
cisnienia.

Czyli to nie byla yamaha;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-01-19 13:11:13
Autor: de Fresz
On 2012-01-18 18:39:42 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

[...]

Ino nie wszystkie motocykle maj± kontrolkê ci¶nienia, w niektórych jest to kontrolka poziomu. I ten uk³ad te¿ mo¿e siê zrypaæ, nie?

A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
za silnik i olej?

Nie mogê i nie oceniam, rzuci³em jaki¶ astronomiczny jak na olej przebieg z sufitu.

[...]

To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musia³by byæ olej, aby do tego dosz³o? Nie wydaje Ci siê bardziej prawdopodobne, ¿e nie by³o go tam fcale?

 Mechanizm tych
uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
mineralne.

Nawet oleje mineralne spe³niaj± te normy w standardowych okresach przebiegowych.

Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku
to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?

Siakie¶ pismo hamerykanckie zrobi³o kiedy¶ test i do jakiego¶ nowego motura lali najtañszy i najbardziej syfiasty z mo¿liwych olej od ciê¿arówek, ino zmieniali go kapkê wcze¶niej. Po 20k mil rozkrêcili silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie czê¶ci mie¶ci³y siê w normach fabrycznych, ani nie wykazywa³y nadmiernego zu¿ycia. Cud normalnie.
Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, ¿e mie¶ci mi siê go ca³e ~1,5 l, a ten silnik letkiego ¿ycia nie ma. Do normalnej szosówki la³em i la³bym dalej cokolwiek wzglêdnie przyzwoitego, byle ¶liskie by³o.

[...]

Ca³kiem niez³a zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi lepiej robi± czêste zmiany ni¿ cena oleju, wiêc mo¿na laæ beleco, ino szybciej zmieniaæ.

de Fresz

Data: 2012-01-19 12:27:28
Autor: AZ
On 2012-01-19, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
cisnienia.

Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?

Akurat ten mial. No i uklad jest fail-safe - swieci sie gdy nie ma
cisnienia.

No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly.

To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam fcale?

Przy rozbieraniu wygladalo na to, ze jednak byl. Bez oleju to by sie tam
wiory sypaly, tymbardziej, ze nie ma mozliwosci zeby silnik wytrzymal
pareset km szybkiej jak na 600 jazdy bez cisnienia oleju czy samego
oleju.

 Mechanizm tych
uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
mineralne.

Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach przebiegowych.

Tak? A jak to sie ma do linku ktory wrzucilem? Ze z oleju po 90-120
cyklach robi sie SAE20 z SAE40? A niektore wlane co dopiero z butelki
nie spelniaja deklarowanej normy?

Siakieś pismo hamerykanckie zrobiło kiedyś test i do jakiegoś nowego motura lali najtańszy i najbardziej syfiasty z możliwych olej od ciężarówek, ino zmieniali go kapkę wcześniej. Po 20k mil rozkręcili silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie części mieściły się w normach fabrycznych, ani nie wykazywały nadmiernego zużycia. Cud normalnie.
Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, że mieści mi się go całe ~1,5 l, a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.

No ale czemu tu sie dziwic jak oleje do ciezarowek maja robic po
kilkadziesiat tysiecy kilometrow a motocyklem zrobili 20k mil.
To kiedy ten olej mial stracic wlasciwosci skoro przez 20k mil go
wymienili pare razy?

No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?

Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino szybciej zmieniać.

Ja nigdzie nie napisalem nic innego. Tylko ze tanie oleje bardzo szybko
traca swoje wlasciwosci skoro po 120 cyklach pracy robi sie nagle z
niego SAE20. Co to jest 120 cykli? 60 dni jazdy do roboty w
przyblizeniu. Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-19 13:36:31
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.

Przeciez pisales, ze ten co lejesz nie trzyma tych parametrow, bo juz po 5kkm Ci skrzynia zle dziala. Wykazujesz niezle zaslepienie tym marketingiem tak na moje.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-01-19 12:44:29
Autor: AZ
On 2012-01-19, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:
[...]

Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-19 13:52:14
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-19 13:44, AZ pisze:

Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.

:-D

pozdr
newrom
PS. jestes moze rzecznikiem jakiejs partii ? ;)
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-19 13:57:49
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.

Stary, jak Cie lubie, tak teraz nie wiem co napisac :))))
Ide se babcie puknac :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-01-19 13:03:24
Autor: AZ
On 2012-01-19, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:
Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.

Stary, jak Cie lubie, tak teraz nie wiem co napisac :))))

Fajne, ale ja lubie dziewczynki :-)

Ide se babcie puknac :)

Hulajnogo?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-19 00:07:00
Autor: marider
W dniu 2012-01-18 17:54, AZ pisze:
Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

Wylej w kanal albo studzienke, moze jest biodegradable jak stary plyn hamulcowy i w ogole ecofriendly jak kazdy Ziemianin ;)

Pzdr
PS: albo wystaw na smiecAllegro jako spuszczony po 100km, ludki w Polsze wszystko kupia, byle cena byla dobra. Pozniej jest tylko zonk i placz.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2012-01-19 23:00:21
Autor: Kuczu
Porównanie zaawansowanych paramet rów olejów silnikowych
W dniu 2012-01-18 17:54, AZ pisze:

Wez mnie chlopie wytlumacz jak moze pasc pompa oleju - tak mocno
skomplikowane urzadzenie?

Normalnie, pada i traci cisnienie. Nie jest to jakas super niespotykana sytuacja ale normalne zjawisko.

No i jak mozna zrobic fioletowe krzywki walkow
rozrzadu nie gotujac przy tym wody w ukladzie chlodzenia?

Mozna. Walki dostaja slabe smarowanie i rosnie ich temperatura. Woda chlodzi glowice w okolicach zaworow ale u gory juz nie. No chyba ze masz plywajace w chlodziwie walki rozrzadu.

BTW. Olej nie tylko smaruje ale takze chlodzi pewne partie silnika.

Data: 2012-01-19 22:07:53
Autor: AZ
On 2012-01-19, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Normalnie, pada i traci cisnienie. Nie jest to jakas super niespotykana sytuacja ale normalne zjawisko.

Z iloma takimi sytuacjami sie spotkales albo slyszales? No i nadal pozostaje
pytanie - co z kontrolka...

Mozna. Walki dostaja slabe smarowanie i rosnie ich temperatura. Woda chlodzi glowice w okolicach zaworow ale u gory juz nie. No chyba ze masz plywajace w chlodziwie walki rozrzadu.

A slabe smarowanie to skad sie bierze? Nie moze sie wziac z niskiej lepkosci
dziadowskiego oleju?

BTW. Olej nie tylko smaruje ale takze chlodzi pewne partie silnika.

Tego tlumaczyc mi nie musisz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-21 14:24:20
Autor: Ivam
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jfa47o$s4i$1@node2.news.atman.pl...
A slabe smarowanie to skad sie bierze? Nie moze sie wziac z niskiej lepkosci
dziadowskiego oleju?

Nie wiem jaka maszyna, ale do fazera do glowicy dochodzi przewod olejowy o srednicy ~jak przewod hamulcowy. Nie ma innego doprowadzenia oleju w gore silnika. Wystarczy, ze ktos przy robocie glowicy zabrudzi srubke (taka jak od ukladu hamulcowego) i ja kompletnie zatka.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-01-18 20:05:57
Autor: Ivam
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jf6rhd$dji$1@node2.news.atman.pl...
No i co? Od lancucha rozrzadu czy zaworow zuzyly sie panewki, gladzie

Cztasz czy tylko piszesz? Chodzilo o przyklad ogolnego zaniedbania - o to, ze sama wymiana oleju na super, hiper i w ogole nie zwalnia od myslenia i dbania o caloksztalt maszyny. Chodzilo mi tutaj o to, ze wczesniej napisales, ze wymiana oleju ma Cie ustrzec przed awaria 2kkm od domu, bo kumpel, ktory lal gowniany olej  rozwalil silnik. Ja wysnulem tylko teorie, ze kumpel rownie dobrze mogl nie dbac o wiele innych rzeczy i efekt bylby taki sam.

Wyluzuj - ja Ciebie nie atakuje.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-01-18 23:11:17
Autor: AZ
On 2012-01-18, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:
[...]

Dzizas... Czy ja napisalem ze jak wleje dobry olej to nie zlapie gumy
czy lancuch napedowy sie nie urwie od tego? Napisalem, ze mi korba nie
wyjdzie bokiem.

Dbanie o silnik? No a jak mozesz dbac o powierzchnie robocze w silniku
jak nie przez olej?

Ja tez nie? Skad ten pomysl?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 20:36:44
Autor: de Fresz
On 2012-01-14 19:28:34 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

Ja tam serwisuje dla siebie
i leje 300V przynajmniej wiem, ze przy zapierdalaniu korba nie wyjdzie
bokiem albo, ze sie nie rozkraczy 2000 km od domu.

Powa¿nie ten Motul daje tak± GWARANCJÊ??? Kurdê, lecê szybko kupiæ i zmieniam, jak mi siê co¶ jednak zjebie, to mi pewnie kupi± nowy silnik? Czy mo¿e hihopterem dowi±z± na za godzinkê ekipê serwisow± z czê¶ciami? Fajnie fajnie, niez³e cuda teraz oferuj± producenci olejów.
;-)

de Fresz

Data: 2012-01-16 22:58:18
Autor: marider
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Ale sie wycie zrobilo...

On 2012-01-14 19:28:34 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

Ja tam serwisuje dla siebie

Ja tez :)

i leje 300V przynajmniej wiem, ze przy zapierdalaniu korba nie wyjdzie
bokiem albo, ze sie nie rozkraczy 2000 km od domu.

Ja tez jestem ZA. Duzo nie jezdze ostatnio - w tym roku R1 zrobilem zaledwie 3 tys km (przerwa byla 4 miesiace ;) ) ale te 230zl na 4l 300v (mozna i taniej jak sie poszuka, ostatnia oferte dostalem na 200zl za banke) i 50zl na filtr K&N wydane raz w roku mnie nie zbawi. Dla kontrprzykladu niektorzy wiecej wciagaja nosem przez 1 wieczor albo puszczaja z dymem w niecaly miesiac trujac innych przy okazji i jeszcze im z geby wali. O pijakach nic nie mowie ;)

Powa¿nie ten Motul daje tak± GWARANCJÊ???

Zaden nie daje. Jak sie komus podoba to niech leje i Castrola czy rzepakowy z biedronki, szajs z Lidla czy szlam z Auchana itp, silniki w naprawie tanie nie sa wiec to co zaoszczedzi to i tak wywali (chyba ze w miedzyczasie komus trupa wcisnie z textem "jezdzony na najlepszych olejach").

Pzdr
PS: "Skapy dwa razy traci"
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2012-01-17 09:50:58
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-14 19:28, AZ pisze:

i leje 300V przynajmniej wiem, ze przy zapierdalaniu korba nie wyjdzie
bokiem albo, ze sie nie rozkraczy 2000 km od domu.

Szanujemy Twoja religie! :)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-17 09:57:25
Autor: Marcin N
[...]

Odchodząc od tematów religijnych - potrafisz ocenić parametry olejów podane w poście otwierającym wątek?

Data: 2012-01-17 10:18:08
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-01-17 09:57, Marcin N pisze:

Odchodząc od tematów religijnych - potrafisz ocenić parametry olejów
podane w poście otwierającym wątek?

Nie. Mam silniki z malymi mocami, wiec moge lac 10W40 i nie martwic sie pierdolami :)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-01-14 19:01:29
Autor: Budyñ
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jese91$r48$2node2.news.atman.pl...
dolac bedac na Nowodworze i co sie okazalo? Ze przy mocniejszym
przyspieszeniu i ostrym starcie sie sprzeglo slizga no ale przeciez

no i to jest jedyny argument zeby olej zminiæ -ale nadal to nie znaczy za na jakis drozszy. Po prostu inny.

b.

Data: 2012-01-14 18:29:26
Autor: AZ
On 2012-01-14, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

no i to jest jedyny argument zeby olej zminiæ -ale nadal to nie znaczy za na jakis drozszy. Po prostu inny.

Szkoda mi pieniedzy, czasu i silnika na eksperymenty.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 21:39:50
Autor: Marcin N
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Panowie, starałem się zadać konkretne pytanie. Czy naprawdę musicie ten wątek zamieniać w pyskówkę?

Proponuję wrócić do tematu. Osobniki nie mające nic do powiedzenia w temacie - niech sobie założą inny wątek.

Data: 2012-01-14 20:42:44
Autor: AZ
On 2012-01-14, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Panowie, starałem się zadać konkretne pytanie. Czy naprawdę musicie ten wątek zamieniać w pyskówkę?

Jaka pyskowske? To bardzo konstruktywna dyskusja jest.

Proponuję wrócić do tematu. Osobniki nie mające nic do powiedzenia w temacie - niech sobie założą inny wątek.

Lepiej powiedz mi jaki wybralem olej, z Tesco czy Lidla? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 22:00:34
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-14 21:42, AZ pisze:
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:
[...]

Wybrałeś olej firmy GULF.
Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 zł za litr.

Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

Tylko, że ja dalej nie wiem, czy wysoka temperatura zapłonu - to dobrze, czy źle. Czy wyższa lepkość w 100 st to dobrze, czy źle. No i ten popiół siarczanowy i TBN - też oczywiście nie mam pojęcia, czym to się je i czy te minimalne różnice mają jakiś wpływ na cokolwiek.

Data: 2012-01-14 21:10:18
Autor: AZ
On 2012-01-14, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Wybrałeś olej firmy GULF.
Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 zł za litr.

A coz to?

Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

Na semi w ogole nie zwracalem uwagi :-)

[...]

Wyzsza lepkosc to lepiej, popiol nie jest zgodny z ZSRE, czym wyzszy TBN
tym lepsze wlasciwosci neutralizujace i czyszczace. Ale ja nadal sie
upieram przy bardzo waznym HTHS. Ale to wszystko co podales to pikus bo
wazna tez jest utrata lepkosci podczas zwiekszania sie cykli pracy
(zimno/gorace), co z tego ze nowy olej ma super lepkosc jak po 300
cyklach lepkosc spada z 40 na SAE30 czy nizej...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 22:27:06
Autor: Marcin N

Wybrałeś olej firmy GULF.

http://gulf.pl/upload/articles/Karty_produktow/5_Oleje_do_dwu_i_czterosuwowych_silnikow/1297__Gulf_Syntrac_4T_10W40.pdf

Data: 2012-01-14 22:40:47
Autor: Kuczu
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:

Wybrałeś olej firmy GULF.
Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 zł za litr.

A coz to?

ignorant

http://tinyurl.com/6v9fohu

Data: 2012-01-14 23:39:11
Autor: Metyl
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jesqda$pvo$1news.task.gda.pl...
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:
Panowie, stara³em siê zadaæ konkretne pytanie. Czy naprawdê musicie ten
w±tek zamieniaæ w pyskówkê?

Jaka pyskowske? To bardzo konstruktywna dyskusja jest.

Proponujê wróciæ do tematu. Osobniki nie maj±ce nic do powiedzenia w
temacie - niech sobie za³o¿± inny w±tek.

Lepiej powiedz mi jaki wybralem olej, z Tesco czy Lidla? ;-)

Wybra³e¶ olej firmy GULF.
U¿ywam go od pocz±tku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 z³ za litr.

Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

Jak ja mialem problem z parametrami oleju to pisalem do faceta ktory w motulu jest jakims tam doradca technicznym.
Na polskiej stronie znalezlem jego adres: p.pyrka@motul.de (adres jest motul.de ale to polak i odpisuje po polsku)
Dominik

Porównanie zaawansowanych parametrów ol ejów silnikowych