Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych

Data: 2012-01-14 21:39:50
Autor: Marcin N
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Panowie, starałem się zadać konkretne pytanie. Czy naprawdę musicie ten wątek zamieniać w pyskówkę?

Proponuję wrócić do tematu. Osobniki nie mające nic do powiedzenia w temacie - niech sobie założą inny wątek.

Data: 2012-01-14 20:42:44
Autor: AZ
On 2012-01-14, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Panowie, starałem się zadać konkretne pytanie. Czy naprawdę musicie ten wątek zamieniać w pyskówkę?

Jaka pyskowske? To bardzo konstruktywna dyskusja jest.

Proponuję wrócić do tematu. Osobniki nie mające nic do powiedzenia w temacie - niech sobie założą inny wątek.

Lepiej powiedz mi jaki wybralem olej, z Tesco czy Lidla? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 22:00:34
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-14 21:42, AZ pisze:
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:
[...]

Wybrałeś olej firmy GULF.
Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 zł za litr.

Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

Tylko, że ja dalej nie wiem, czy wysoka temperatura zapłonu - to dobrze, czy źle. Czy wyższa lepkość w 100 st to dobrze, czy źle. No i ten popiół siarczanowy i TBN - też oczywiście nie mam pojęcia, czym to się je i czy te minimalne różnice mają jakiś wpływ na cokolwiek.

Data: 2012-01-14 21:10:18
Autor: AZ
On 2012-01-14, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Wybrałeś olej firmy GULF.
Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 zł za litr.

A coz to?

Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

Na semi w ogole nie zwracalem uwagi :-)

[...]

Wyzsza lepkosc to lepiej, popiol nie jest zgodny z ZSRE, czym wyzszy TBN
tym lepsze wlasciwosci neutralizujace i czyszczace. Ale ja nadal sie
upieram przy bardzo waznym HTHS. Ale to wszystko co podales to pikus bo
wazna tez jest utrata lepkosci podczas zwiekszania sie cykli pracy
(zimno/gorace), co z tego ze nowy olej ma super lepkosc jak po 300
cyklach lepkosc spada z 40 na SAE30 czy nizej...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 22:27:06
Autor: Marcin N

Wybrałeś olej firmy GULF.

http://gulf.pl/upload/articles/Karty_produktow/5_Oleje_do_dwu_i_czterosuwowych_silnikow/1297__Gulf_Syntrac_4T_10W40.pdf

Data: 2012-01-14 22:40:47
Autor: Kuczu
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:

Wybrałeś olej firmy GULF.
Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 zł za litr.

A coz to?

ignorant

http://tinyurl.com/6v9fohu

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-01-14 23:39:11
Autor: Metyl
Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jesqda$pvo$1news.task.gda.pl...
On 2012-01-14, Marcin N<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  wrote:
Panowie, stara³em siê zadaæ konkretne pytanie. Czy naprawdê musicie ten
w±tek zamieniaæ w pyskówkê?

Jaka pyskowske? To bardzo konstruktywna dyskusja jest.

Proponujê wróciæ do tematu. Osobniki nie maj±ce nic do powiedzenia w
temacie - niech sobie za³o¿± inny w±tek.

Lepiej powiedz mi jaki wybralem olej, z Tesco czy Lidla? ;-)

Wybra³e¶ olej firmy GULF.
U¿ywam go od pocz±tku swojej kariery motocyklisty.
Kosztuje 30-32 z³ za litr.

Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

Jak ja mialem problem z parametrami oleju to pisalem do faceta ktory w motulu jest jakims tam doradca technicznym.
Na polskiej stronie znalezlem jego adres: p.pyrka@motul.de (adres jest motul.de ale to polak i odpisuje po polsku)
Dominik

Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych