PoraĹĽka PO w ElblÄ…gu

Data: 2013-07-08 10:13:37
Autor: Grzegorz Z.
PoraĹĽka PO w ElblÄ…gu
Dnia Mon, 08 Jul 2013 14:42:53 +0200, xantiros napisał(a):

Śmiech na sali jak się słucha zwolenników PiS, ze to PO poniosło klęskę w Elblągu, różnica chyba wynosi 3-4% głosów.

Przestałeś młody głosować na PO czy dupa piecze od rana i chcesz się
jakoś pocieszyć?

Czekając wczoraj na choćby przybliżone wyniki elbląskiej elekcji, na
"czerwonym pasku” jednej z telewizji informacyjnej zobaczyłem wynik jednego
z naprędce zorganizowanych w mieście sondaży oraz komentarz kandydatki
Platformy Obywatelskiej, której dawał on dość wyraźne zwycięstwo. Pani
Gelert zapowiadała, że dzięki temu zwycięstwu Platforma ma okazję pokazać
„inną twarz”.

To, oraz „gorące” komentarze zwolenników PO, pojawiające się w formie notek
czy głosów w dyskusji na forach już po podaniu szacunkowych wyników,
przekonujące słowami pokonanej Gelert że PO „nie poniosła porażki lecz nie
zwyciężyła” to znakomity punkt wyjście by z tej „innej twarzy” Platformy
wyciągnąć parę wniosków.

Wbrew dobrej minie kandydatki PO, wynik wyborów to klęska tej partii. I to
rozumiana dwojako. Po pierwsze przegrała ona i utraciła władzę w miejscu, w
którym było to nie do pomyślenia. Co pokazuje, że urok osobisty Tuska,
desant ministrów, otwieranie w świetle kamer „nowych domów” już nie działa
tak, jak powinno. To dobrzy komentarz do wyrażonej ze spora pewnością
siebie opinii szefa PO i premiera, że do 2015 r. „los się musi odmienić”.

Po drugie to sprawa „siły rażenia” wspomnianej przez Gelert „innej twarzy
PO”. Już po I turze wyborów, w której Wilk pokonał Gelert circa 10 punktami
procentowymi, pojawiły się głosy, wskazujące, że ostatecznie wygrać może
kandydatka z drugiego miejsca. Nie były one, w tym dość głośne i skutkujące
sporym odzewem w Salonie 24 kalkulacje J. F. Libickiego, pozbawione logiki.
Kiedy zatem uruchomiona została akcja „Jarucka bis” i ujawniono „taśmy
prawdy”, byłem przekonany, że może się to Platformie i jej kandydatce udać.
Inaczej niż większość, na wspomniany, przeprowadzony po amatorsku sondaż
jednego z miejscowych portali patrzyłem jako na coś całkiem
prawdopodobnego. A moĹĽe i pewnego.

Te 3 punkty procentowe na korzyść Wilka, uzyskane mimo pokazania przez PO
„innej twarzy” to tak naprawdę nokaut. Pokazujący, że możliwości partii
Tuska, dość urozmaicone w formie, mają coraz mniejszą skuteczność i,
powiedzmy, „siłę rażenia”.

Elbląg, jako rozgrzewka przez kolejnymi, ujętymi i jeszcze nie znajdującymi
siÄ™ w politycznym kalendarzu kolejnymi elekcjami to cenna i bardzo
potrzebna lekcja. Pokazująca przede wszystkim jak będzie wyglądać „inna
twarz” PO walczącej o polityczne trwanie u władzy. Będąca przy tym nauczka
i przestrogÄ… dla jej przeciwnikĂłw, ktĂłrzy juĹĽ wiedzÄ…, ĹĽe zanim cokolwiek
zrobią czy powiedzą, muszą sobie przypomnieć, że gdzieś może się czaić
ukryte oko czy też ucho Platformy, będące właśnie częścią tej :”innej
twarzy”. Mimo nerwów, jakie na finiszu sprezentował nam Elbląg dobrze, że
metody walki wyborczej zdesperowanej partii Tuska mogliśmy zobaczyć tam a
nie w skali ogĂłlnopolskiej.

Mam nadzieję, że ta elbląska lekcja nie zakończyła się jeszcze. Że „taśmy
prawdy” będą miały swój ciąg dalszy bo to nie był ot taki sobie epizodzik
tylko dość specjalna i bardzo niebezpieczna odmiana „demokracji” made in
PO. Mam nadzieję, że polityczni konkurenci nie pozwolą na to, by z pamięci
wyborców wyleciało to, jak Platforma próbowała zachować władze w Elblągu i
jakich metod używała przeciwko konkurentowi próbującemu zrewoltować
przeciwko niej WarszawÄ™.

Świadomość, że przy kolejnych wyborach częściej będziemy oglądać tę „inną”,
esbecka czy tam jarucką „twarz” partii, co sama siebie nazwała
„obywatelską” to najważniejsza wartość dodana tego, co działo się i stało w
Elblągu. Gdzie PO, mimo brudnej gry, z którą rzecz jasna „nie miała nic
wspólnego” dostała baty. Wiadomo już jak będzie grać i wiadomo też, że to
już nie działa, jak działało.

Ja rozumiem wagę tego w końcu prowincjonalnego miasteczka dla balansującej
dziś na równi pochyłej i próbującej złapać na dłużej równowagę partii
władzy, ale wydobycie takiego asa z rękawa i pozwolenie na to, by odpalona
bomba okazała się mizernym kapiszonem, z punktu widzenia wyborczej walki,
to duży błąd.

Nie bez satysfakcji pozwolę sobie zauważyć, adresując te uwagę do
przegranej Gelert i stojÄ…cego przed kolejnymi przegranymi Tuska, ĹĽe tÄ™
„inną twarz”, którą postraszyli w Elblągu, mogli zachować na lepszą okazję.
A tak ludzie zobaczyli, przyzwyczaili siÄ™ i wiedzÄ…, czego mogÄ… siÄ™
spodziewać.

http://rosemann.salon24.pl/519520,inna-twarz-platformy

Data: 2013-07-08 15:20:00
Autor: leming.show
Porażka PO w Elbl±gu
> ¦miech na sali jak się słucha zwolenników PiS, ze to PO poniosło klęskę > w Elbl±gu, różnica chyba wynosi 3-4% głosów.

Niom, nadawala by sie do komentowania mistrzostw swiata w pilce. Przegralismy, ale tylko jedna bramka, a tak wlasciwie to wygralismy,  PEOwskie brednie.

Data: 2013-07-09 09:49:38
Autor: xantiros
Porażka PO w Elbl±gu
W dniu 2013-07-09 00:20, leming.show@gmail.com pisze:
[...]

PiS tak wygrywa każde wybory od 2007.

Data: 2013-07-10 16:16:50
Autor: the_foe
Porażka PO w Elbl±gu
W dniu 2013-07-09 09:49, xantiros pisze:
[...]

Gdyby prawo głosu mieli tylko "prawdziwi Polacy" i w Polsce istniec mogłyby tylko "polskie partie" to PIS miałby wyniki jak NSDAP w Niemczech (92%).

--
@foe_pl

Data: 2013-07-10 16:33:17
Autor: Tuskobus
Porażka PO w Elbl±gu
W dniu 2013-07-10 16:16, the_foe pisze:
[...]

Bzdura, PiS to syjonistyczna partia, prawdziwi Polacy na ni± nie głosuj±... Gdyby w Polsce mogły istnieć tylko "polskie partie", żadna dzisiaj obecna w sejmie by nie istniała...

Data: 2013-07-08 23:10:52
Autor: xantiros
PoraĹĽka PO w ElblÄ…gu
W dniu 2013-07-08 17:13, Grzegorz Z. pisze:
[...]

mnie tam nie piecze, ale twoja dupa to musi być już nieźle usmażona od tych licząc 2007 roku wygranych wyborów przez PiS. Zobaczyć wasze gęby przy następnych wyborach (tych normalnych) jak znowu wygrywacie - będzie bezcenne.

Data: 2013-07-09 02:11:40
Autor: Grzegorz Z.
PoraĹĽka PO w ElblÄ…gu
Dnia Mon, 08 Jul 2013 23:10:52 +0200, xantiros napisał(a):

W dniu 2013-07-08 17:13, Grzegorz Z. pisze:
Dnia Mon, 08 Jul 2013 14:42:53 +0200, xantiros napisał(a):

¦miech na sali jak się słucha zwolenników PiS, ze to PO poniosło klęskę
w Elbl±gu, różnica chyba wynosi 3-4% głosów.

Przestałe¶ młody głosować na PO czy dupa piecze od rana i chcesz się
jako¶ pocieszyć?

mnie tam nie piecze, ale twoja dupa to musi być już nieĽle usmażona

Wyk±p się młody w Wi¶le i przygotuj dupę na więcej niespodzianek
ze strony partii ironicznie przezywanej obywatelsk±.

Zobaczyć wasze gęby przy następnych wyborach (tych normalnych) jak
znowu wygrywacie - będzie bezcenne.

Ogl±dam gębę tego waszego fuhrerka i widzę strach w oczach, kiedy
straci bufetow±, zacznie płakać.

Data: 2013-07-09 09:48:27
Autor: xantiros
Porażka PO w Elbl±gu
W dniu 2013-07-09 09:11, Grzegorz Z. pisze:
[...]

Fakty s± takie ze na razie to PiS przepierdala każde wybory.

Data: 2013-07-09 03:00:44
Autor: Grzegorz Z.
Porażka PO w Elbl±gu
Dnia Tue, 09 Jul 2013 09:48:27 +0200, xantiros napisał(a):

[...]

:)))) Młody jeste¶, w nogach ¶pisz, ucz się politykować na przykładzie
losów poprzedniej partii Donka Kondonka:

"Elektorat odpływa od Unii, to oczywiste. Szczególnie szybko w ostatnich
latach, bo politycy UW wyraĽnie nie mogli się zdecydować, czyje interesy
reprezentuj±. Po etosie partii inteligenckiej był czas ugrupowania
"budżetówki", potem - to okres Balcerowicza - przedsiębiorców i ludzi
przedsiębiorczych, ostatnio - czas (bliżej nieokre¶lonej) klasy ¶redniej.
Za każdym razem - trochę bezmy¶lnie, a trochę z typow± dla Unii
nonszalancj± - za burt± unijnego statku pozostawały kolejne segmenty i
¶rodowiska społeczne. Okazało się w efekcie, że UW mało komu jest już w
Polsce potrzebna."

Data: 2013-07-09 15:20:39
Autor: xantiros
Porażka PO w Elbl±gu
W dniu 2013-07-09 10:00, Grzegorz Z. pisze:
[...]

Pytanie na inteligencje:

Która partia m±dralo wygrała wybory parlamentarne 2x z rzędu ?

Data: 2013-07-09 06:40:10
Autor: leming.show
Porażka PO w Elbl±gu
Data: 2013-07-10 04:38:33
Autor: Grzegorz Z.
Porażka PO w Elbl±gu
Dnia Tue, 09 Jul 2013 15:20:39 +0200, xantiros napisał(a):

[...]

Wykąp się młody w Wiśle i przygotuj dupę na więcej niespodzianek
ze strony partii ironicznie przezywanej obywatelskÄ….

Zobaczyć wasze gęby przy następnych wyborach (tych normalnych) jak
znowu wygrywacie - będzie bezcenne.

Oglądam gębę tego waszego fuhrerka i widzę strach w oczach, kiedy
straci bufetową, zacznie płakać.

Fakty sÄ… takie ze na razie to PiS przepierdala kaĹĽde wybory.

:)))) Młody jesteś, w nogach śpisz, ucz się politykować na przykładzie
losĂłw poprzedniej partii Donka Kondonka:

Pytanie na inteligencje:

:)))))  LOL

Chętnie okłamany – to człowiek, który chętnie przyjmuje kłamstwo z ust
kłamcy, gdyż jego kłamstwo współgra z planami lub potrzebami okłamywanego.

Która partia mądralo wygrała wybory parlamentarne 2x z rzędu ?

Polska Zjednoczona Partia Robotnicza?

Grzegorz Schetyna: "PO dostała w Elblągu poważnie po głowie"

"Z sondaĹĽu Homo Homini przeprowadzonego dla "Rzeczpospolitej" wynika, ĹĽe aĹĽ
55 procent Polaków chce, by Donald Tusk odszedł ze stanowiska premiera"

Data: 2013-07-10 12:55:56
Autor: xantiros
PoraĹĽka PO w ElblÄ…gu
W dniu 2013-07-10 11:38, Grzegorz Z. pisze:
[...]

Nikt ci nie wmówi ze białe jest białe, i jako ciemny lud kupujesz wszystko :D

Która partia mądralo wygrała wybory parlamentarne 2x z rzędu ?

Polska Zjednoczona Partia Robotnicza?

A ty dalej tkwisz w czasach PRL-u ? Chłopie obudź się, komuna upadła ponad 20 lat temu, spytaj się Jarka on cię uświadomi.

Grzegorz Schetyna: "PO dostała w Elblągu poważnie po głowie"

"Z sondaĹĽu Homo Homini przeprowadzonego dla "Rzeczpospolitej" wynika, ĹĽe aĹĽ
55 procent Polaków chce, by Donald Tusk odszedł ze stanowiska premiera"

I co to znaczy ? Jarek nigdy nie miał takiego poparcie nawet jak Tusk ma dziś.

Data: 2013-07-10 16:54:30
Autor: Proletariusz
PoraĹĽka PO w ElblÄ…gu
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1s3xepomwivs8.o7jzyx3j9udi$.dlg40tude.net...