Poradzcie: konserwacja NAPEDU?

Data: 2017-07-04 18:50:13
Autor: Yerine Ictimai
Poradzcie: konserwacja NAPEDU?
Pytanie typu od poczatkujacych: w zeszlym lecie wymieniony caly
 naped (kaseta, przerzutka, korba, suport, lancuch, piasta, w
 renomowanym warsztacie), rower jezdzony raczej rzadko (raz na
 tydzien latem, kilkanascie razy na jesieni, 5 razy w tym roku, po
 miescie tylko). Prosze o wskazowki: jak i czy juz konserwowac naped, smarowac
 lancuch itp?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-04 19:04:52
Autor: Szuwarek
Yerine Ictimai pisze:
[...]
Ja bym przesmarował tylko łańcuch, a reszta zależy od stopnia uszczelnienia piast. Jeżdżę na uszczelnionych ok. 2000 km rocznie i daję do dużego serwisu (ze smarowaniem piast) co 2 lata.
Koła wymieniam z powodu wytarcia obręczy (mam v-brake), a nie z powodu zatarcia piasty.
Zależy też gdzie przechowywany. Trzymanie roweru na dworze chyba najgorzej wpływa na pancerze.
Pozdrawiam

Data: 2017-07-04 21:04:30
Autor: Yerine Ictimai
Szuwarek <zibi_sz@wp.pl> Wrote in message:
Ja bym przesmarował tylko łańcuch

A jak?

Zależy też gdzie przechowywany.

Eee, w domu :)

Trzymanie roweru na dworze

Ale czasem jak jezdze po miescie to lubie go przycumowac przed
 klatka na pare godzin a potem znow pojezdzic (zamiast w kolko go
 nosic na 3 pietro ;)) -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-04 21:27:12
Autor: Szuwarek
Yerine Ictimai pisze:
Szuwarek <zibi_sz@wp.pl> Wrote in message:
Ja bym przesmarował tylko łańcuch

A jak?
Najlepiej specjalny smar do łańcucha - do kupienia w najbliższym sklepie rowerowym, albo supermarkecie.
Najlepsze doświadczenia mam z firmą WhiteLightning. Smarujesz kapiąc po kropelce na każde ogniwo OD ŚRODKA łańcucha, kręcąc korbą do tyłu.
Następne smarowanie jak łańcuch wydaje odgłos przypominający ćwierkanie świerszcza.

Trzymanie roweru na dworze

Ale czasem jak jezdze po miescie to lubie go przycumowac przed
 klatka na pare godzin a potem znow pojezdzic (zamiast w kolko go
 nosic na 3 pietro ;))
To spokojnie, to co pisałem dotyczy np. trzymania roweru na balkonie przez cały rok.
Pozdrawiam

Data: 2017-07-04 21:36:18
Autor: Yerine Ictimai
Poradzcie: konserwacja NAPEDU?
Szuwarek <zibi_sz@wp.pl> Wrote in message:
Następne smarowanie jak łańcuch wydaje odgłos przypominający ćwierkanie świerszcza.

Aa wielkie dzieki za informacje, ale jeszcze dopytam jakie
 niebezpieczenstwa wiaza sie z zaniedbaniem tego?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-05 00:05:42
Autor: Szuwarek
Yerine Ictimai pisze:
[...]

Coraz większe skrzypienie.
Mnie ubywa też ok. 1-2 km ze średniej prędkości jazdy.
Pozdrawiam

Data: 2017-07-05 10:22:34
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:
[...]

Mnie piski denerwują. Ale to rzecz gustu.

A przede wszystkim brak smarowania łańcucha powoduje naprawde szybkie jego zuzycie.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-20 22:07:18
Autor: Yerine Ictimai
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Mnie piski denerwują. Ale to rzecz gustu.

A przede wszystkim brak smarowania łańcucha powoduje naprawde szybkie jego zuzycie.

A to bardzo istotne, istotniejsze niz efekty dzwiekowe ;)
Ale bardzo dzekuje Wam, smarowanie okazalo sie dziecinnie proste
 (z tubka-kroplomierzem) a dzieki niemu zaoszczedze na wymianie
 trybow i lancucha :)
A i jazda jest teraz cichutka, mile uczucie :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-05 01:02:52
Autor: Jacek G.
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:04:34 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Szuwarek <zibi_sz@wp.pl> Wrote in message:
> Ja bym przesmarował tylko łańcuch

A jak?
Tak jak radzi Szuwarek, a ponadto przed smarowaniem warto łańcuch przeczyścić - choćby tak z grubsza ręcznikiem papierowym lub szmatką, ewentualnie pędzelkiem lub szczotką. A jeśli jeździłeś po błocie, piasku, to warto przeczyścić napęd nawet po każdej wycieczce. Warto też raz na jakiś czas wyczyścić kółeczka przerzutki, bo tam zbiera się sporo brudu oraz tryby kasety i korby oraz przestrzenie pomiędzy trybami - czasem wkręcają się tak jakieś trawy, gałązki itp.
Ja mimo, że nie jest to zalecane, po większym zabłoceniu myję rower na samoobsługowej myjni samochodowej. Jeśli napęd myje się taką myjką z odpowiedniej odległości (mniejsze ciśnienie), to raczej nic złego się nie dzieje (w sensie wypłukiwania smarów). Łańcuch potem oczywiście smaruję.
--
Jacek G.

Poradzcie: konserwacja NAPEDU?