Poręczenie - wezwanie do zapłaty

Data: 2009-08-24 17:58:10
Autor: zel
Poręczenie - wezwanie do zapłaty
Witam,

Rok temu poręczyłem (jako osoba fizyczna) kredyt spółce. W maju kredyt przestał być spłacany, a ja nie otrzymałem z banku żadnej informacji zarówno dotyczącej zaprzestania spłaty kredytu jak i późniejszego (czerwiec) wypowiedzenia umowy kredytowej. Dotarła za to do mnie informacja o wezwaniu do zapłaty (monit) przez dłużnika (ja do wiadomości) - umowa przeszła chyba do innej jednostki banku i prawdopodobnie została jeszcze raz przez kogoś przeczytana.

Dłużnik nie ma zamiaru spłacać tego kredytu.

Czy mogę w jakiś sposób wykorzystać to, że bank nie powiadomił mnie o zaprzestaniu spłaty kredytu (mógłbym wtedy np. spłacać miesięczne raty, a nie całość jak teraz) oraz nie przesłał mi informacji o wypowiedzeniu kredytu?
(otrzymałem jedynie wzmiankowany monit)

W umowie kredytowej jest informacja o tym, że bank powinien mnie powiadomić zarówno o wypowiedzeniu umowy jak i o opóźnieniu w spłacie...

Pozdrawiam
zel

Data: 2009-08-24 21:20:46
Autor: .B:artek.
Poręczenie - wezwanie do zapłaty
zel wyskrobał(a):
[...]

Tak, będziesz mógł zwolnić się z obowiązku zapłaty odsetek za opóźnienie w spłacie, których by nie było, gdybyś został zawiadomiony w porę.

--
..B:artek.

Poręczenie - wezwanie do zapłaty