Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ

Data: 2009-09-15 16:59:03
Autor: newsgroups
Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
Założyłem sobie jak±¶ konfigurację komputera, i w SIWZ muszę podac, ze karta graficzna powinna:

PCI-E 16x,minimum 256 MB pamięci własnej, wyposażona w zł±cza DVI i D-SUB, HDMI, obsluga Direct X10.1,  OpenGL 2.1, Shader Model 4.1,taktowanie GPU 750 MHz o wydajno¶ci nie niższej niż HD 4670. Chłodzenie pasywne. Problem z tym "nie niższej". Jakie narzędzie do pomiaru /uznany ranking wskazać, by ne mieć problemów przy otwarciu ofert ?

Data: 2009-09-15 21:05:14
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Kolejny ustawiony przetarg.
Ehhh, w tym kraju dobrze nie będzie.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-15 21:29:52
Autor: newsgroups
> [...]
> MHz o wydajno¶ci nie niższej niż HD 4670. Chłodzenie pasywne. > > Problem z tym "nie niższej". Jakie narzędzie do pomiaru /uznany ranking > wskazać, by ne mieć problemów przy otwarciu ofert ?

Dlaczego ustawiony ? poytzrbuję tych zł±cz i tych wła¶ciwo¶ci softu. Potrzebuję chłodzenia pasywnego, bo w kilkuosobowym biurze wiatraki potrafi± z czasem dawać w ko¶ć. Wreszcie wydajno¶ć tej karty nie musi być wysoka, ale za niska być nie powinna. Mam napisać "dowolna" ? To odniesienie do HD 4670 ma charakter referencyjny, problem tylko jak to na potrzeby SIWZ zmierzyć.

Popnadto można pój¶ć dalej. Za jaki¶ czas będzie zakazane bezpo¶rednie wpisanie systemu operacyjnego, bo to wskazanie producenta. No wła¶nie.... że chcę windows mogę wpisać, a że gchę konkretn± grafikę czy procesor to już nie. Dyskryminacja dostawców innego niż windows OS....

A tak całkiem poważnie: jak to powinno być opisane ?

Data: 2009-09-15 23:38:06
Autor: de Fresz
On 2009-09-15 21:29:52 +0200, newsgroups@poczta.onet.pl said:

Kolejny ustawiony przetarg.
Dlaczego ustawiony ? poytzrbuję tych zł±cz i tych wła¶ciwo¶ci softu.

Tak z ciekawo¶ci: do czego? BTW - DX 10.1 i tak skutecznie wycina wszelkie nVidie.

de Fresz

Data: 2009-09-16 00:01:35
Autor: newsgroups
On 2009-09-15 21:29:52 +0200, newsgroups@poczta.onet.pl said:

> Dlaczego ustawiony ? poytzrbuję tych zł±cz i tych wła¶ciwo¶ci softu.

Tak z ciekawo¶ci: do czego? BTW - DX 10.1 i tak skutecznie wycina wszelkie nVidie.
Moja pomyłka: za poprawkę dziękuję. Potrzebuję do Photoshopa CS4, czyli openGL 2.0 i ShaderModel 4.1.

Procesor opisałem:
Dwurdzeniowy,wykonany w technologii 45nm, taktowany zegarem 2.80GHz, cache L1:2* 32kB, L2: 3MB, FSB: 1066 MHz  lub inny procesor o wydajno¶ci co namniej 1863 punkty wg testu PASSMARK - CPU Mark: http://www.cpubenchmark.net/
high_end_cpus.html (np. E 7400)

Jak widzisz jest intel, ale nie jako jedyny słuszny.

Data: 2009-09-16 01:44:03
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Nie ¶ciemniaj!
Wskaż mi procek amd z tak małym cache l1.
Podawanie w siwzie linków do stron z testami procesorów ¶wiadczy o głupocie i/lub ustawieniu przetargu.

Wiem co piszę.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-16 02:05:19
Autor: newsgroups
> [...]

Wskaż mi procek amd z tak małym cache l1.
Podawanie w siwzie linków do stron z testami procesorów ¶wiadczy o głupocie i/lub ustawieniu przetargu.

Tam jest słowo _lub_ czyli każdy wydajniejszy i tańszy AMD może być. Sam do niedawna miale zreszta w domu AMD.

1. OK. załóżmy, że głupota. Jak w takim razie kto¶ obdarzony dużym doswiadczeniem i ponadprzeciętna wiedz± napisałby ten punkt SIWZ ? 2. Załóżmy, że ustawienie. Tyle, że w przetargach powinni konkurowac sprzedwcy konkretnego sprzętu, a nie ich producenci. Bo to wszystko się sprowadza do konkurencji producentów. W szczególno¶ci: samochód osobowy, cztery koła i kieownica może być zarówno syrenk± jak i jaguarem, a próba doprecyzowania, że nie chodzi o syrenkę, spotka się zzarzutem ustawienia przetargu pod jaguara. 3. Poniżej SIWZ jednje z dużych uczelni:

Procesor: Procesor czterordzeniowy klasy x86, dedykowany do pracy w
komputerach, taktowany zegarem co najmniej 2,33GHz,
częstotliwo¶ć szyny systemowej min. 1333MHz pamięć L2 6MB lub
procesor równowaŜny wydajno¶ciowo według wyniku testów
przeprowadzonych przez Oferenta.

W przypadku uŜycia przez oferenta testów wydajno¶ci Zamawiaj±cy
zastrzega sobie, iŜ w celu sprawdzenia poprawno¶ci
przeprowadzenia testów oferent musi dostarczyć zamawiaj±cemu
oprogramowanie testuj±ce, oba równowaŜne porównywalne
zestawy oraz dokładny opis uŜytych testów wraz z wynikami w celu
ich sprawdzenia w terminie nie dłuŜszym niŜ 3 dni od otrzymania
zawiadomienia od Zamawiaj±cego.

4. Pamięć RAM Min 4GB DDR2 800MHz (2x2GB)

6. Karta graficzna Niezintegrowana typu ATI Radeon HD 3470 256MB DDR2 DVI/VGA
lub podobnaProcesor Procesor czterordzeniowy klasy x86, dedykowany do pracy w
[...]

Czy DDR2 to już ustawianie przetargu ? Bo można napisac DDR 3 albo DDR.

6. Karta graficzna Niezintegrowana typu ATI Radeon HD 3470 256MB DDR2 DVI/VGA
lub podobna
A tu już totalna klapa: wprost podali model karty!!!! Inan uczelnia wprost podała, że chce mieć monitory EIZO !!!!

Na koniec... nie uważasz, że przetargi na jakikolwiek sprzęt elektroniczny bez podawanai jakie konkretnie urz±dzenie chce się kupić s± choć zgodne z prawem, ale chore ???? Bo przecież idealnie bezstronny SIWZ może dać w wyniku przetargu absolutnie dowolny sprzęt. I nie piszę tego w ramach "odbiania piłeczki". Po prostu zamiast pisać elaboraty w SIWZ wolałbym zaj±ć się praca na tym sprzęcie i zrobić co¶ pożytecznego. PS. Zakładaj±ć w±tek naiwnie liczyłem, że kto¶ do¶wiadczony w siwz pokaże, jak taki nie wskazuj±cy na żadne konkretne rozwi±zania   SIWZ ma wygl±dać. Pozdrawiam serdcecznie.

Data: 2009-09-16 02:25:47
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ale wskazanie tej ilo¶ci cache i nie napisanie co najmniej...

1. OK. załóżmy, że głupota. Jak w takim razie kto¶ obdarzony dużym doswiadczeniem i ponadprzeciętna wiedz± napisałby ten punkt SIWZ ?

Głupot± jest nie zbadanie różnic w architekturach np. procesorów i pisanie póĽniej siwzów. Elementarna wiedza.
Zreszt± urzędasy maj± wstręt do amd, bo to gorsze niby jest od intela.
Te matoły bardzo prosto rozumuj±: maszyny serwerowe mamy na intelach, więc stacje robocze też na nich będziemy mieć.

[...]

Można to odpowiednio napisać. Wskazanie w siwzie minimalnej pojemno¶ci silnika lub roku wprowadzenia do produkcji. Między syrenk± a jaguarem jest opel ford itd.

[...]

Od razu widać, że chc± intela. Przecież, każdy kto się orientuje w sprzęcie pc, wie jak intel i amd traktuje sprawę pamięci cache w procesorach.

[...]

Totalna bzdura. Która to uczelnia?

4. Pamięć RAM Min 4GB DDR2 800MHz (2x2GB)

6. Karta graficzna Niezintegrowana typu ATI Radeon HD 3470 256MB DDR2 DVI/VGA

Ustawienie.

Co¶ ci się nie tak wkleiło.

Czy DDR2 to już ustawianie przetargu ? Bo można napisac DDR 3 albo DDR.

Nie, bo to oznacza inna technologię, nie producenta.

[...]

A nie wystarczy po prostu:
procesor kompatybilny z x86, o częstotliwo¶ci 2.8GHz, pamięć 4GB DDR2(w konfiguracji 2x2GB), karta graficzna o częstotliwo¶ci rdzenia..., dysk o pojemno¶ci 500GB...

Oczywi¶cie należałoby to napisać bardziej fachowo.

Nie pisałem nigdy siwza, uczestniczyłem w tworzeniu i czytałem wiele siwzów.
Wiem więc jak to wygl±da. Wyraziłem tylko swoj± opinię, z powodu wszechobecnego ustawiania, pod szwagra.

I na koniec, można napisać siwza tak, żeby "ustawić", czy też otrzymać konkretny sprzęt, trzeba to zrobić inteligentnie, ale fakt, nie zawsze się da. Wystarczy obadać co dany sprzęt dodatkowo umożliwia albo... np. wsparcie producenta w dniu ogłoszenia przetargu dla systemu Linux/MacOS itd.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-17 13:10:00
Autor: MC
Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomo¶ci news:h8pa2h$nia$1news.interia.pl...

A nie wystarczy po prostu:
procesor kompatybilny z x86, o częstotliwo¶ci 2.8GHz, pamięć 4GB DDR2(w konfiguracji 2x2GB), karta graficzna o częstotliwo¶ci rdzenia..., dysk o pojemno¶ci 500GB...

To i tak moim zdaniem za dużo. Kogo interesuje częstotliwo¶ć procka? Komputer ma w okre¶lonym czasie wykonać pewne zadanie i tyle. Postawiłbym jednak na jaki¶ syntetyczny benchmark dostosowany do charakteru pracy.

[...]

Tylko po co? Gdyby był jaki¶ lobbing z jakiej¶ strony to może byłby powód.

Data: 2009-09-17 22:52:32
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Benchmark może być sponsorowany.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-17 21:31:03
Autor: Smok Eustachy
Dnia Thu, 17 Sep 2009 22:52:32 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Benchmark może być sponsorowany.

A częstotliwość też.
zyga

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-18 08:30:00
Autor: Artur\(m\)
PorĂłwnaie kart graficznych n a potrzeby SIWZ

Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości
Dnia Thu, 17 Sep 2009 22:52:32 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

> Benchmark może być sponsorowany.

A częstotliwość też.

"Sprawność" procka nie zależy od częstotliwości (tylko).

Artur(m)

Data: 2009-09-16 10:42:09
Autor: Marrcino
newsgroups@poczta.onet.pl pisze:

[...]

procesor równowa&#348;ny wydajno¶ciowo według wyniku testów
przeprowadzonych przez Oferenta.

W przypadku u&#348;ycia przez oferenta testów wydajno¶ci Zamawiaj±cy
zastrzega sobie, i&#348; w celu sprawdzenia poprawno¶ci
przeprowadzenia testów oferent musi dostarczyć zamawiaj±cemu
oprogramowanie testuj±ce, oba równowa&#348;ne porównywalne
zestawy oraz dokładny opis u&#348;ytych testów wraz z wynikami w celu
ich sprawdzenia w terminie nie dłu&#348;szym ni&#348; 3 dni od otrzymania
zawiadomienia od Zamawiaj±cego.

To akurat nie pisał nikt z uczelni tylko firma dell

Marrcino

Data: 2009-09-20 19:31:33
Autor: newsgroups
> [...]
> zawiadomienia od Zamawiaj±cego.

To akurat nie pisał nikt z uczelni tylko firma dell

Czyli każdy SIWZ kogo¶, kto chce kupić DELL-a może tak wygl±dać ? POmysł swoj± drog± sprytny: ja chcę komputer o okre¶łonej konfiguracji, a jak chcecie mi sprzedać co¶ innego, to wykażcie, że to nie jest gorsze,a przy okazji do testów przygotujcie taki komputer, jak ja chcę kupić.... Można tak ? Bo to w sumie przerzuca ciężar zabezpieczenia się przed zakupem złomu ze zlecj±cego na zaleceniobiorcę, który musi udowodnić, że to, co sprzedaje nie jest złomem...

Marrcino

Data: 2009-09-16 12:34:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
PorĂłwnaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
On Wed, 16 Sep 2009 01:44:03 +0200
"Zygmunt M. Zarzecki"
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

> Moja pomyłka: za poprawkę dziękuję. Potrzebuję do Photoshopa CS4, czyli openGL > 2.0 i ShaderModel 4.1.
> Dwurdzeniowy,wykonany w technologii 45nm, taktowany zegarem 2.80GHz, cache > L1:2* 32kB, L2: 3MB, FSB: 1066 MHz  lub inny procesor o wydajnoĹ›ci co namniej > 1863 punkty wg testu PASSMARK - CPU Mark: http://www.cpubenchmark.net/
> high_end_cpus.html (np. E 7400)

Nie ściemniaj!
Wskaż mi procek amd z tak małym cache l1.
Podawanie w siwzie linków do stron z testami procesorów świadczy o głupocie i/lub ustawieniu przetargu.

Wiem co piszÄ™.

G...o wiesz i pieprzysz bez sensu. Co to Twoim zdaniem znaczy
„ustawienie przetargu”?
Ustawienie byłoby wtedy, gdybym pisał specyfikację pod asortyment
oferowany przez firmÄ™ prowadzonÄ… przez kumpla czy stryjaszka.
Natomiast absurdalnie precyzyjne wyspecyfikowanie parametrĂłw, po to
żebym dostał taki sprzęt, jaki chcę, porządny, a nie „odpowiedniki” w
rodzaju AsrockĂłw na VIA (kompatybilne? no przecieĹĽ tak!), to nie tylko
nie jest ustawienie, to jest rzecz wręcz odwrotna – wykazanie
odpowiedzialności za racjonalne wydatkowanie budżetowej forsy, która to
ma do siebie, że jest jej zawsze za mało. W dupie mam, kto mi ten
sprzęt dostarczy, ale muszę mieć pewność, że dostanę taki, jakiego
potrzebuję. Jeśli jedynym sposobem zagwarantowania tego jest rozpisanie
parametrów co do herca i bajta, to trudno – tak będę robił.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-16 21:29:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Lepiej wiedzieć, niż jeść?

[...]

Ależ proszę cię bardzoi, napisałem obok, że można tak pisać, ale ściemnianie w poście wątkotwórcy jednoznacznie wskazuje na ustawienie.
Przeczytaj jeszcze raz posta. Doczytaj, czym się różni amd od intela, czym się różni nvidia od ati.
Kapiren?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-17 11:29:26
Autor: Tomasz Minkiewicz
PorĂłwnaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
On Wed, 16 Sep 2009 21:29:56 +0200

> „ustawienie przetargu”?

Lepiej wiedzieć, niż jeść?

> [...]

Ależ proszę cię bardzoi, napisałem obok, że można tak pisać, ale ściemnianie w poście wątkotwórcy jednoznacznie wskazuje na ustawienie.

Niby jak? Rozumiem, ĹĽe Twoim zdaniem mamy w Polsce tylko jednÄ… firmÄ™
sprzedającą E7400 i właśnie pod nią jest pisane zamówienie? Bo jeśli
nie, to zamawiający po prostu napisał, co chce dostać, niczego nie
ustawiajÄ…c.

Przeczytaj jeszcze raz posta. Doczytaj, czym się różni amd od intela, czym się różni nvidia od ati.

Jak dla mnie amd od intela różni się tym przede wszystkim, że jeśli
wybiorę proca amd, to na pewno nie posadzę go na płycie made by Intel,
a to dla mnie duża wada, bo płyty intela znam, stosuję od lat niemal
wyłącznie i mam do nich zaufanie. Gdybym zdecydował się na amd,
musiałbym wybierać między płytami różnych producentów, z których każdy
mi tak czy owak kiedyś podpadł. Więc owszem – piszę zamówienia tak,
żeby dostać konkretną płytę konkretnego producenta, ale nie uważam,
żeby to było ustawianie.

Ale OK, załóżmy, że nie jestem przywiązany do płyt intela i chcę po
prostu dostać dobry sprzęt. Jak proponujesz napisać zamówienie, żeby
się tam zmieściły intele, foxconny czy dfi, ale żeby wyeliminować
asrocki czy inne ecsy?

Kapiren?

Nichuchu.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-17 12:00:52
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Hehe, nie będę darmochy uprawiał.
Ale, zawsze można zobaczyć czym te płyty *na prawdę* się różnią i tę różnicę mocno w siwzie podkreślić.
Niższa cena nie bierze się tylko z powodu marki - tańsze płyty są po prostu wykastrowane. Więc jeśli ktoś zamierza w fotoszopie się bawić, to powinien podkreślić istnienie 2 x pcie x16 i 4 lub 6 slot na ram.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-17 12:29:48
Autor: Tomasz Minkiewicz
PorĂłwnaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
On Thu, 17 Sep 2009 12:00:52 +0200
> [...]

Hehe, nie będę darmochy uprawiał.
Ale, zawsze można zobaczyć czym te płyty *na prawdę* się różnią i tę różnicę mocno w siwzie podkreślić.

"NaprawdÄ™" naprawdÄ™ pisze siÄ™ bez spacji.

Jaką, przepraszam, różnicę masz na myśli? Między jakąś KONKRETNĄ płytą,
a jakąś inną KONKRETNĄ płytą? Ojej! Czy to przypadkiem nie będzie
USTAWIANIE przetargu pod tÄ™ pierwszÄ…?

Niższa cena nie bierze się tylko z powodu marki - tańsze płyty są po

Ale skoncentrujmy się jednak na tej części różnicy w cenie, która się
bierze z montażu w chińskim garażu pod marką Hiu Siu Krzak, przy użyciu
najtańszej elektroniki i niefanatycznie prowadzonej kontroli jakości.
Załóżmy, że poza tym specyfikacje są praktycznie identyczne dla płyt
HSK oraz Intel, Asus, Foxconn czy DFI.

Umiesz napisać zamówienie tak ogólnie, żeby ono nie było pod konkretny
model konkretnego producenta, ale żeby po prostu zyskać pewność, że nie
dostaniesz Hiu Siu Krzaka (o przewidywanym okresie w miarÄ™ bezawaryjnego
działania do trzech miesięcy, przy sprzyjającym wietrze)?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-17 12:41:16
Autor: Mariusz Kruk
PorĂłwnaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
> Ale OK, załóżmy, że nie jestem przywi±zany do płyt intela i chcę po
> prostu dostać dobry sprzęt. Jak proponujesz napisać zamówienie, żeby
> się tam zmie¶ciły intele, foxconny czy dfi, ale żeby wyeliminować
> asrocki czy inne ecsy?
Hehe, nie będę darmochy uprawiał.
Ale, zawsze można zobaczyć czym te płyty *na prawdę* się różni± i tę różnicę mocno w siwzie podkre¶lić.
"Naprawdę" naprawdę pisze się bez spacji.

Jak±, przepraszam, różnicę masz na my¶li? Między jak±¶ KONKRETNˇ płyt±,
a jak±¶ inn± KONKRETNˇ płyt±? Ojej! Czy to przypadkiem nie będzie
USTAWIANIE przetargu pod tę pierwsz±?

Dodajmy, że nawet je¶li płyty A od płyt B faktycznie się różni±,
potencjalny zamawiaj±cy może złożyć protest do SIWZ-u twierdz±c, że ta
różnica, podana w specyfikacji, nie ma praktycznego znaczenia.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-09-17 16:27:02
Autor: Marek
[...]

Czytałem dzisiaj jakies m±dre wytyczne ważnego organu. Wynika z niego, że
mozna podać w specyfikacji że chce się komputer np do grafiki, do programów
biurowych, do obróbki video. ZLeceniobiorca pewnie do tego dobierze
odpowiedni± konfigurację. NIe pownno się podawać częstotliwo¶ci taktowania
procesora. Można, a nawet powinno się podawać wyniki róznych benchmarków,
najlepiej więcej niż jednego i to raczej aplikacyjnych niż syntetycznych. O licencji na oprogramowanie testuj±ce nic nie mówiono, o kosztach zakupu
również. Pewnie kto¶ założył, że się je  kupi w innym przetargu...
Wytycznych jak kupowac oprogramowanie testuj±ce nie było. Swoj± drog±: dlaczego nie mogę podac, że chcę Intela lub AMD, a moge
napisac, że chcę windows XP ??? Przecież można go w większo¶ci zastosowań
zast±pić innym OS-em...

Data: 2009-09-17 13:16:10
Autor: MC
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h8t04o$vus$1news.interia.pl...

Niższa cena nie bierze się tylko z powodu marki - tańsze płyty są po prostu wykastrowane. Więc jeśli ktoś zamierza w fotoszopie się bawić, to

Nie zawsze. Tańsze płyty mogą mieć gorsze elementy, np gorsze kondensatory, które są częścią elektrowni zasilającej resztę. Ram, procek i parę innych układów może nie być zadowolone z większych wahań napięcia.

Data: 2009-09-18 08:51:13
Autor: Artur\(m\)
PorĂłwnaie kart graficznych n a potrzeby SIWZ

UĹĽytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
> [...]

prostu wykastrowane. Więc jeśli ktoś zamierza w fotoszopie się bawić, to
powinien podkreślić istnienie 2 x pcie x16 i 4 lub 6 slot na ram.

....i otrzymasz Asrock`a
Choć nie wiem jak dziś, ale wiem jak było, z jakoscią.

Artur(m)

Data: 2009-09-18 08:46:38
Autor: Artur\(m\)
Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w
wiadomo¶ci news:h8p7k9$k3k$1news.interia.pl...
Podawanie w siwzie linków do stron z testami procesorów ¶wiadczy o
głupocie i/lub ustawieniu przetargu.

My¶łe, ze jedyny sposób na wyzbycie się podejrzeń u ustawianie przetargu na
kompy to;

Przykładowo

- Komputer (procesor, zasilacz, pamięc, płyta główna zintegr. lan i karta
dĽwiękowa,
                    zasilacz, obudowa, gło¶niki, klawiatura, mysz)
szt 12
                Choć wiemy(?), że sa obudowy "bardziej brzęcz±ce", płyty i
zasilacze "bardziej padaj±ce"
                itp.
- Monitor 21"
szt 12
- Drukarka laserowaA4
szt 1
                Choć wiemy(?), które drukarki sa tańsze (do wygrania) i
droższe w eksploatacji
                itp.
- UPS 50VA
szt 12
                Choć wiemy(?) w których, akumulator wytrzymuje ledwo rok i
który potrafi
                    się rozłaczyć przy potr±ceniu

No i po problemie

Uffff....

Artur(m)

Data: 2009-09-16 11:13:45
Autor: Mariusz Kruk
PorĂłwnaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Zygmunt M. Zarzecki"
Kolejny ustawiony przetarg.
Ehhh, w tym kraju dobrze nie będzie.

Zygu¶, robiłe¶ kiedy¶ przetarg? Wiesz jak trudno kupić co¶ sensownego?

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-09-16 21:31:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Porównaie kart graficznych na potrz eby SIWZ

Kolejny ustawiony przetarg.
Ehhh, w tym kraju dobrze nie będzie.

Zygu¶, robiłe¶ kiedy¶ przetarg? Wiesz jak trudno kupić co¶ sensownego?

Trudno? Nie roz¶mieszaj mnie!
Wracaj na rowery, tam przynajmniej masz co¶ do napisania.
Kruczusiu.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-17 09:25:32
Autor: Tomek Głowacki
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Ale on dobrze zapytał, robiłe¶ kiedy¶ SIWZ do czego¶, co powinno zostać kupione takie a nie inne, bo ma kluczowe znaczenie dla biznesów w firmie?

Tu nie chodzi o ustawianie, ale o zamówienie tego, co aktualnie jest potrzebne a nie tego, co jaki¶ chiński badziewiarz ci zaoferuje bo np. skopiował doskonale technologię wiod±cego producenta... pisanie ogólnikami w SIWZie to w najlepszym wypadku strzał w kolano i pełna losowo¶ć zakupów, gdzie o ile przy długopisach, papierze do drukarki, art. spożywczych czy innym drobnym sprzęcie nie ma to znaczenia, o tyle przy konkretnych technologiach i systemach ogromne.

Dla przykładu - Cisco vs. Huawei swojego czasu. Kiedy¶ wystarczyło napisać że EIGRP jest wymagane i cała reszta nie miała większego znaczenia. A potem Huawei skopiował Cisco i na legalu mógłby sobie wygrać każdy przetarg i nawet nie było by jak tego oprotestować.... A jednak mimo wszystko - prawie jak Żywiec to nie Żywiec...

Co gorsza - nie ma sposobu na to. Ustawa jest jaka jest i chyba się szybko nie zmieni...

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-09-17 13:19:02
Autor: MC
Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1253172332.260042bongos2.pseinfo.pl...

[...]

A Cisco przypadkiem nie produkuje w Chinach?

Data: 2009-09-17 14:16:03
Autor: Tomek Głowacki
Porównaie kart graficznych na potrz eby SIWZ
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Nie! Ona zapytał, czy robiłem przetarg. Pisanie siwza a robienie przetargu...

Nie roz¶mieszaj mnie! Jakie chińskie badziewie? Nie piszemy tu o sprzęcie audio, piszemy o komputerach!

Ten hua co¶ tam chciał ponoć cisko kupić. Biały dom powiedział nie.

zyga

Po powyższym, EOT z mojej strony. Ja jednak proponuję aby¶ czytał posty ze zrozumieniem.

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-09-17 12:15:14
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Odezwało się dziecko, które nigdy OPZ-u nie pisało.

Wracaj na rowery, tam przynajmniej masz co¶ do napisania.
Kruczusiu.

Ale mógłby¶ czasem nie zachowywać się jak gówniarz?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-09-17 12:22:34
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Czy koniecznie trzeba stukać w klawiaturę, by być autorem?

Wracaj na rowery, tam przynajmniej masz co¶ do napisania.
Kruczusiu.

Ale mógłby¶ czasem nie zachowywać się jak gówniarz?

To była odpowiedĽ na twoje zachowanie, gówniarzu!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-17 12:38:50
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Ale co¶ do rzeczy?

Wracaj na rowery, tam przynajmniej masz co¶ do napisania.
Kruczusiu.
Ale mógłby¶ czasem nie zachowywać się jak gówniarz?
To była odpowiedĽ na twoje zachowanie, gówniarzu!

Wiesz, to nie ja podpisuję się "zyga" na newsach. Jakby¶ napisał mi
"Mariuszku" byłoby to w konwencji i nie przypierniczałbym się.
Ale Ty poleciałe¶ gówniarsko po nazwisku...

Data: 2009-09-17 22:55:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Co za różnica?
Co cię upoważnia do zdrobnienia?
Znamy się?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-21 11:37:21
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Powtórzę pytanie - ale co¶ w temacie napiszesz, czy będziesz dalej pobredzał
rado¶nie?

[...]

Oczywi¶cie, żadna.

Co cię upoważnia do zdrobnienia?
Znamy się?

No napnij się jeszcze bardziej. Może wyjdziesz na większego buca niż
jeste¶.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-09-21 16:48:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Spieprzaj dziadu!
A bucem to sobie nazywaj tego co cię zrobił.

Takiego skopać to mało, będzie pytał o numer buta.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-22 07:56:39
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Niczego innego sie nie spodziewalem.
Pa, zygus. Milego zycia.

Data: 2009-09-22 22:58:24
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A dziękuję.
Wzajemnie!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ